Digitale DJ: Midi Controllers

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort een Akai MPD32 en dat werkt ook wel lekker met Traktor,heb nu nog een mapping van iemand anders voor 4 decks maar wil toch iets zelf gaan maken met meer functies voor 2 decks.
Alleen het zelf maken had wel wat makkelijker gekunt bij Traktor,gewoon de functie aanklikken en dan midilearn bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Na het lezen van dit topic ben ik ineens weer erg geïnteresseerd geraakt in het digitaal mixen. Een paar jaar geleden hield ik mij even bezig met traktor en het maken van drum and bass mixes. Uiteindelijk zijn er maar 2 mixen uitgekomen, maar het prikkelt wel altijd een beetje om weer wat te gaan mixen.

Gisteren heb ik weer even wat zitten klooien met traktor 3. Ik had vroeger een versie waarbij je het bpm x2 en /2 kon verzetten aangezien traktor er nog wel eens naast zit kwa beats. Nu merk ik dat bijna alle DnB liedjes gescant worden op de helft van het bpm (80 - 90). Ik kan echter nergens meer een x2 of :2 knop vinden! Ik heb versie 3.4. Kan iemand mij vertellen of deze functionaliteit ontbreekt? Of ben ik blind od moet ik ergens in preferences iets aanzetten om dit te kunnen gebruiken? Net even de manual gedownload, maar ik kan er daar ook niks over in vinden!

Verder lijkt me het zeer nuttig om een externe mixer te gaan kopen. De behringer 3000 valt een beetje af omdat deze veel software problemen schijnt te hebben en moelijker om kan gaan met laptops (en eigenlijk wil je juist een mixer icm laptop! mocht je ergens willen performen). De reloop digital jockey lijkt mij een stuk geschikter en ik wil deze dus misschien kopen in de toekomst. Enige jammere vind ik dat bij versie 2 het softwarepakket "attack" er niet meer bij zit en alleen Traktor LE. Ik heb zelf wel traktor 3, maar niet legaal en ik gebruik liever wel legale software (al is het maar voor de eventuele support en updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ruim een half jaar begonnen met virtual dj maar na het programma vele uren te hebben gebruikt vond ik het mixen met de muis maar irritant. Eigenlijk is het mixen met 1 hand en ben maar eens rond gaan kijken. Meerdere controllers tegengekomen, uitgekomen bij een Numark of Hercules maar ik vond een mooie Reloop. Werkte met Traktor, gelijk eens geprobeerd en het deed Virtual DJ na enkele minuten al vergeten!

Ik wil gaan voor de Reloop. een populaire controller, relatief niet overdreven duur en gericht op Traktor. De Interface Edition is nu voor 299- euro te koop. De Controller Edition wordt aangeraden met een betere externe geluidskaart, maar puur voor bedroom dj doeleinden lijkt me dat niet nodig. Ik twijfelde eerst of ik wel een interface wilde (beetje geldkwestie) maar om een beetje leuk te mixen en te improviseren is het geen overbodige luxe.

@Shodan: heb ik bij hardcore nummers ook dat ik 90 bpm krijg i.p.v. 180. Dit kun je per track wel aanpassen. Ik weet niet of er een betere manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Catbread,

interface editie is uitgerust met een interne geluidskaart, tot hier toe (15dagen vrij intensief gebruik) toch nog niets gemerkt van mindere kwaliteit...

flight case, Reloop interface en traktor pro (upgrade) voor iets meer dan 550€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Iemand ervaring met de Reloop Digital Jockey Interface Edition 2 onder OSX (snow leopard) icm Traktor LE?
Vandaag zo'n controller aangeschaft maar Traktor ziet geen Reloop device en kan daarom geen midi mapping maken :(. Gevolg: geen enkele knop of fader werkt...
Probleem vergelijkbaar met deze post: http://www.reloopdj.com/forum/index.php/topic,2831.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gisteren een VCI-100 + DJIO geluidskaart gekocht voor 300 euro van iemand. Nu lekker gaan klooien. Wel vaag trouwens want voor mijn gevoel zit de pitchcontrol verkeerd. Naar beneden is sneller en andersom. Voor mijn gevoel niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18
TrailBlazer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:47:
Gisteren een VCI-100 + DJIO geluidskaart gekocht voor 300 euro van iemand. Nu lekker gaan klooien. Wel vaag trouwens want voor mijn gevoel zit de pitchcontrol verkeerd. Naar beneden is sneller en andersom. Voor mijn gevoel niet logisch.
Pas je dat toch aan? Midi FTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De vraag is wat is de standaard op draaitafels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
TrailBlazer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:12:
De vraag is wat is de standaard op draaitafels?
Naar beneden schuiven resulteert in een hogere pitch (dus sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ok dan laat ik het zo maar vaag vind ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-09 18:49
Wil ook een digitale dj mixer kopen. Twijvel tussen de Reloop Digital Jokey 2, Numark Omni control 2 en misschien de Vestax VCI 100. Wil niet meer dan 300-350 euro uitgeven.

Heb veel over ze gelezen, maar zijn er mensen met gebruikservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Afiso schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:21:
Wil ook een digitale dj mixer kopen. Twijvel tussen de Reloop Digital Jokey 2, Numark Omni control 2 en misschien de Vestax VCI 100. Wil niet meer dan 300-350 euro uitgeven.

Heb veel over ze gelezen, maar zijn er mensen met gebruikservaring.
Hebben er hier iig een paar een Reloop, heb zelf een VCI-100 (en een VCM-100).

Ik zou niets anders willen :) , ding is gebouwd als een tank, heeft reizen overleeft in een koffer over 2 continenten, en gaat altijd zo in m'n rugzak bij een optreden. Lekker ruime controls, niet teveel knopjes op elkaar en icm met de DJtechTools mapping helemaal O+ .

Ja ik ben er best over te spreken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Hou er wel rekening mee dat je bij de vci-100 nog een geluidskaart moet kopen, en het dus boven je budget gaat uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jeuhj, volgende maand een gig in Tresor.

Eerste editie van MIDIfight club. Alle DJs gebruiken MIDIcontrollers om te draaien! :D

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:21:

Eerste editie van MIDIfight club. Alle DJs gebruiken MIDIcontrollers om te draaien! :D
Tresor Berlijn?

Dik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
DJ-techtools party dus :) .

Gaaaaf man, kan wel ff op je lijstje :9 . Jammer dat ik dat topic niet eerder gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Ome_Les schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:21:
Nice :D

Wanneer precies want ik ben eind juli wel ff in Berlijn denk ik :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
23e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hier de flyer:

Afbeeldingslocatie: http://journal.ome-les.com/wp-content/uploads//2010/06/MFC.jpg

We staan er als Restricted Sessions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-09 18:49
Whyte schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:31:
[...]

Hebben er hier iig een paar een Reloop, heb zelf een VCI-100 (en een VCM-100).

Ik zou niets anders willen :) , ding is gebouwd als een tank, heeft reizen overleeft in een koffer over 2 continenten, en gaat altijd zo in m'n rugzak bij een optreden. Lekker ruime controls, niet teveel knopjes op elkaar en icm met de DJtechTools mapping helemaal O+ .

Ja ik ben er best over te spreken :+ .
Ben gisteren naar Midi-Amsterdam geweest om het live te zien de VCI-100 en wat mee te kunnen spelen. Voelt echt goed aan, gewicht , als je de knoppen draait en indrukt enz....
Die Reloop voelde goedkoop, niet lekker aan als je aan de knoppen draaide.
Zal dus voor die VCI-100 gaan.
Nog bedankt voor de info.

P.S.. Werkt de VCI-100 beter met Virtual DJ of Traktor? Vind Virtual DJ relax trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Afiso op 25-06-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Afiso schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:18:
[...]

Ben gisteren naar Midi-Amsterdam geweest om het live te zien de VCI-100 en wat mee te kunnen spelen. Voelt echt goed aan, gewicht , als je de knoppen draait en indrukt enz....

P.S.. Werkt de VCI-100 beter met Virtual DJ of Traktor? Vind Virtual DJ relax trouwens.
Ik weet niet of je je budget hebt aangepast, maar een vci-100 kost ~400 euro. Let er wel op dat je nog een geluidskaart nodig hebt, anders kun je met de controller niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Het is voor mij alweer 1,5 jaar geleden, maar toen zat Traktor (zeker technisch gezien) een stuk professioneler in elkaar dan Virtual DJ. Tevens krijg je Traktor (LE) bij de VCI-100 geleverd, dus dat werkt sowieso goed met elkaar.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

[...]

MIDI- Amsterdam :r
Ging er een keer naartoe om te luisteren naar wat monitoren die ze zouden hebben staan.
Een van die gasten zat alleen maar af te geven op goede kwaliteits monitoren dat het rommel was.

Dus ik vraag hem, wat vind jij nou top? Komt hij met een setje van Blue Sky aanzetten. Geluid was wel aardig, maar er zat totaal geen definitie in.
(Hetgeen wel aanwezig was bij het merk dat hij af zat te kraken. Geweldig toch! :') )

Goed, het enige waarom ik ooit nog naar die ballentoko zou gaan, zou zijn om een Livid controller te testen.
(Daar ik nog lang geen noodzaak zie om die naats mijn huidige setup te gaan kopen, zal dat waarschijnlijk wel nooit zijn.)

VCI-100 is zeker een fijne controller. Ik zou alleen gaan voor Traktor in combinatie met de VCI-100. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Ome_Les op 25-06-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
[...]

Tof dat je hem even bent gaan proberen :), het verschil tussen de kwaliteit van de controllers lijkt me duidelijk :).

Zelf ben ik overgestapt naar Traktor na VirtualDJ bijna 2 jaar met veel plezier gebruikt te hebben, en ik zal je zeggen, ik heb geen moment spijt gehad. Meer stabiliteit, bruikbare effecten, meer flexibiliteit met loops en mapapbility van je controller. Daarnaast is er (en ik blijf hem er bij halen) de DjTechTools mapping die echt geweldig is voor de VCI :) .

Vergeet er zoals hierboven vermeld de geluidskaart niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Over 5 minuutjes een korte deephouse set op Restricted Sessions.

We zitten ook af en toe in de chat, dus kom gezellig langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Spam! >:) ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Laatst heb ik een traktor vci-100 plus numark dj-io via marktplaats gekocht voor 300 euro. Volgens mij geen slechte deal geweest. Mede omdat die vci-100 zo stevig is is het een redelijk safe om hem 2e hands te gaan halen lijkt me. Zo'n geluidskaart kan ook weinig aan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een goed overzicht welke controllers goed onder Linux (Ubuntu) werken ?

Ik begrijp dat de hercules MK2 hier veel voor gebruikt wordt, echter vraag ik me af of dit aan prijs of ondersteuning ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Joah, en hier nog een... Morgen naar Berlijn!

Afbeeldingslocatie: http://journal.ome-les.com/wp-content/uploads//2010/06/MFC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:13:
[...]

Joah, en hier nog een... Morgen naar Berlijn!

[afbeelding]
Have fun man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ja, jammer dat je er niet bij kan zijn man, je was van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 02:32:
Ja, jammer dat je er niet bij kan zijn man, je was van harte welkom!
Tja, kwestie van dat topic een week te laat zien :P . Volgende keer beter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Tja, je kan ook gewoon nog op de gastenlijst komen hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

oei

[ Voor 176% gewijzigd door Lulukai op 06-06-2013 11:12 . Reden: foutje ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Via Preferences > Output Routing zal je de output kanalen moeten veranderen. De meest voor de hand liggende oplossing is de master omwisselen met de monitor. Uit je headphones komt namelijk wel geluid (monitor output). Bij Output Master zul je waarschijnlijk 'Output Out 0' en 'Output Out 1' zien. Als het goed is zijn dit de interne speakers van je MBA en wilt het geluid nu ook gewoon uit je externe speakers komen.
Dit is de meest voor de hand liggende oplossing. Lukt dit niet dan is het van belang welke controller en/of geluidskaart je gebruikt.

P.S. Ik zie ook dat je MIX helemaal naar links staat gedraaid (onder de klok naast MAIN en VOL). Dan kan je alleen vooraf luisteren. Als ie helemaal naar rechts staat hoor je de master, het geluid dat uit je speakers komt. Misschien weet je dit al maar er zijn genoeg die er overheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

catbread schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:47:
Via Preferences > Output Routing zal je de output kanalen moeten veranderen. De meest voor de hand liggende oplossing is de master omwisselen met de monitor. Uit je headphones komt namelijk wel geluid (monitor output). Bij Output Master zul je waarschijnlijk 'Output Out 0' en 'Output Out 1' zien. Als het goed is zijn dit de interne speakers van je MBA en wilt het geluid nu ook gewoon uit je externe speakers komen.
Dit is de meest voor de hand liggende oplossing. Lukt dit niet dan is het van belang welke controller en/of geluidskaart je gebruikt.
kijken.
Heel erg bedankt. Ik had het ook net gevonden en dat lost alles op.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:06
Native heeft iets nieuws :).

Prijs: +/- 875 euro.

Eigen audio interface, 4 Channel mixer en een bak met knopjes.

Afbeeldingslocatie: http://express.native-instruments.de/fileadmin/ni_media/dj/traktor_kontrol_s4/images/TKS4_Perspektive_Rechts_L.png

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=G1EVo8v3OG8]

Meer info vind je hier

[ Voor 7% gewijzigd door rhodium op 25-08-2010 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Dat zal ik allemaal nooit kunnen :9
Iemand een idee wat voor headset dat is? Er zit een microfoon in? :?

Oh lol, gewoon je headset aansluiten op de mic-ingang ;D

[ Voor 21% gewijzigd door Matthew op 25-08-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 04:32:

En ook Denon heeft er één

http://www.denondj.com/DN-MC6000-P125.aspx#

Zag hem al voor minder dan 700€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Matthew schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:12:
Dat zal ik allemaal nooit kunnen :9
Iemand een idee wat voor headset dat is? Er zit een microfoon in? :?
Volgens mij stuurt ie het gewoon terug via de koptelefoon uitgang, en is het gewoon een normale headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:52:
[...]

Volgens mij stuurt ie het gewoon terug via de koptelefoon uitgang, en is het gewoon een normale headset.
Kan prima met zo'n hoog-ohmig ding... gaaf dat ze die optie erop hebben zitten, scheelt je weer een mic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat wordt wel hilarisch met samples maken op gewoon een feestje met vrienden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
'die optie' op een koptelefoon.. lol.

Je kan veel koptelefoons prima als microfoon gebruiken hoor. Zo bleerde ik al op m'n 14e door liedjes heen op m'n eerste mengpaneeltje.. (nee dat was niet vorig jaar.....). Kwaliteit is niet super verder want daarvoor is zo'n ding niet gemaakt, maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

als ik zo'n dj midi controller koop met alleen een usb uitgang ben ik dan verplicht om een externe geluidskaart te kopen of is het gewoon mogelijk om te spelen alleen kun je dan niet bijv voorluisteren met je koptelefoon?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
In een aantal controllers zit ook een geluidskaart ingebouwd, bijvoorbeeld bij de Behringer BCD-3000, dan kan je als 't goed is wel gewoon voorbeluisteren.

Ik ben nu op zoek naar een goed xml-bestand (mapper) voor de BCD3000 i.c.m. VDJ6. In VDJ5 doen de buttons het wel goed, in VDJ staan de set cue, set loop en reloop knoppen verkeerd ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmio schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:01:
'die optie' op een koptelefoon.. lol.
Op de mixer natuurlijk zonder kabels te switchen !! 8)7

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:20

flessuh

Set sail for fail!

Iemand hier ervaring met de webshop qdj.nl?

ik zit zelf te kijken naar de vestax typhoon, en toen kwam ik de dj-tech imix reload mk2 tegen.
Deze is bij de meeste shops zo'n 300 euro, maar op qdj staat hij voor 199.... zelfs goedkoper dan de typhoon.

dus mijn vraag.... is dit betrouwbaar? (en zijn die controllers slim om mee te beginnen ;) )

https://www.dutchsolarboat.com

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere MIDI-controllers op 1 PC? Ik heb al een A&H Xone 1D, maar wil er graag een Vestax Typhoon of een soortgelijke controller bijnemen voor de obvious controls als play/start, EQ, 2 platters etc.. Ik ben een setup met die combi echter nog niet tegengekomen en ik ben benieuwd of er toevallig mensen zijn hier die daar ervaring mee hebben :)

At least it's not for me
And find serenity

• Florinsz
-_D_- schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:37:
Zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere MIDI-controllers op 1 PC? Ik heb al een A&H Xone 1D, maar wil er graag een Vestax Typhoon of een soortgelijke controller bijnemen voor de obvious controls als play/start, EQ, 2 platters etc.. Ik ben een setup met die combi echter nog niet tegengekomen en ik ben benieuwd of er toevallig mensen zijn hier die daar ervaring mee hebben :)
Ik dus. Met m'n VCI-100 en VCM-100.

Zorgen dat ze alletwee op een verschillend midi-channel zitten en dan gaat het prima :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Banzaibunny schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:48:
Iemand hier ervaring met de webshop qdj.nl?

ik zit zelf te kijken naar de vestax typhoon, en toen kwam ik de dj-tech imix reload mk2 tegen.
Deze is bij de meeste shops zo'n 300 euro, maar op qdj staat hij voor 199.... zelfs goedkoper dan de typhoon.

dus mijn vraag.... is dit betrouwbaar? (en zijn die controllers slim om mee te beginnen ;) )
Ik heb er nog nooit van gehoord, je kan natuurlijk ook gewoon lans gaan :)

QDJ
van Lugtenburgstraat 27
2274KA Voorburg
Nederland

Maar kijk wel uit, als de prijzen te goed lijken om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo :)
rhodium schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 04:32:

Eigen audio interface, 4 Channel mixer en een bak met knopjes.
Meer info vind je hier
Op zich een leuke set-up, maar ik ben altijd huiverig voor het "scratch" geluid, klinkt op deze controller erg blikkerig, Dit is overigens een probleem waar de meeste controllers last van hebben, ik blijf nu nog bij mijn vinyl + traktor pro.

[ Voor 37% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 27-08-2010 17:54 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
EDIT: Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 27-08-2010 17:54 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43
Chef_v_leeuwen schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @
Op zich een leuke set-up, maar ik ben altijd huiverig voor het "scratch" geluid, klinkt op deze controller erg blikkerig, Dit is overigens een probleem waar de meeste controllers last van hebben, ik blijf nu nog bij mijn vinyl + traktor pro.
De controller bepaalt het geluid toch niet? Traktor produceert het scratch geluid volgens mij. En dat zou dus per controller niets uit moeten maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Randy op 27-08-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Ik verwoord het niet helemaal goed :) Traktor kan een feilloos scratchgeluid produceren (neem Traktor scratch als voorbeeld). Maar dan komt de input uiteraard letterlijk van vinyl af.

Een controller geeft alleen de positie van de Jog weer, maar dit signaal maakt uiteindelijk "het scratchgeluid", ik ben tot nu toe geen controller/software combinatie tegen gekomen waar dit echt goed klinkt.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chef_v_leeuwen schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:03:
Ik verwoord het niet helemaal goed :) Traktor kan een feilloos scratchgeluid produceren (neem Traktor scratch als voorbeeld). Maar dan komt de input uiteraard letterlijk van vinyl af.

Een controller geeft alleen de positie van de Jog weer, maar dit signaal maakt uiteindelijk "het scratchgeluid", ik ben tot nu toe geen controller/software combinatie tegen gekomen waar dit echt goed klinkt.
Een beetje duur maar de Stanton SCS.1D

http://www.stantondj.com/...ollers-systems/scs1d.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nadeel van de SCS.1d is nogsteeds dat je niet normaal in Traktor kunt draaien. Dit aangezien de motorized platters nogsteeds niet "native" ondersteund zijn. Beetje jammer, aangezien hier dus gelijk helemaal stuk gaat waar je deze voor zou willen kopen.

Itch doet dit wel voor de NS-7 of V-7 van Numark, alleen hangt Stanton er nogsteeds een beetje tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Zeg Tekki, wanneer gaan wij de nederlandse versie van MFC organiseren? In de Poema of iets in die richting :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Gozert, als jij een invalshoek bij de Poema hebt, vind ik hem helemaal best.

Ik heb helaas niet genoeg vrije tijd om dit te organiseren. Kan wel af en toe een beetje een handje helpen, maar alles solo organiseren, dat gaat denk ik een beetje pittig worden.

Als je dit echt wilt gaan doen, laat het mij weten. Dan kunnen we eens kijken wat we allemaal voor elkaar kunnen krijgen.
(Wat dan wel geregeld zal moeten worden is het verblijf in een hotelkamer voor Hedgey, maar dat is dan even voor iets latere zorg. Dit onder de noemer, belofte maakt schuld enzo ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tja, ik begin net met m'n studie event management dus het zal er toch ooit van moeten komen denk ik :+. Denk wel dat zoiets opsich doenbaar zou moeten zijn, zeker als er hier ook een aantal sponsors gevonden zouden worden. Het is wel een ideaal platform en concept natuurlijk.

Ik ga hier eens een potje over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Ome_Les schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:19:
Gozert, als jij een invalshoek bij de Poema hebt, vind ik hem helemaal best.
Ik ken meerdere mensen die in de Poema werken dus ik kan jullie wel van een ingang voorzien :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Whyte schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:19:
Tja, ik begin net met m'n studie event management dus het zal er toch ooit van moeten komen denk ik :+. Denk wel dat zoiets opsich doenbaar zou moeten zijn, zeker als er hier ook een aantal sponsors gevonden zouden worden. Het is wel een ideaal platform en concept natuurlijk.

Ik ga hier eens een potje over nadenken.
Ik denk dat ik nog wel een blik resterende DJs voor kan open trekken voor weinig
-_D_- schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

Ik ken meerdere mensen die in de Poema werken dus ik kan jullie wel van een ingang voorzien :)
Graag! en wauw!

Laat het maar op DM weten, dan kunnen we misschien even wat makkelijker praten. (Of over MSN?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Ome_Les schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:39:
Graag! en wauw!

Laat het maar op DM weten, dan kunnen we misschien even wat makkelijker praten. (Of over MSN?)
DM verzonden :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met name dankzij deze topics heb ik besloten om een vestax vci-100 aan te schaffen i.c.m een ni audio 2 dj.
Nog geen enkele ervaring maar, de interesse is dusdanig hoog dat ik hoop dat ik het geld er uit kan halen.
Verder dan mijn slaapkamer kom ik toch niet.

Al met al wil ik vooral kwijt dat deze topics dusdanig veel informatie bevatten dat een keus goed te maken is op basis van de ervaringen en informatie.
Ik ga dit zeker blijven volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:44:
Met name dankzij deze topics heb ik besloten om een vestax vci-100 aan te schaffen i.c.m een ni audio 2 dj.
Nog geen enkele ervaring maar, de interesse is dusdanig hoog dat ik hoop dat ik het geld er uit kan halen.

Al met al wil ik vooral kwijt dat deze topics dusdanig veel informatie bevatten dat een keus goed te maken is op basis van de ervaringen en informatie.
Alvast gefeliciteerd met het maken van de juiste beslissing qua controller, daar ga je geen spijt van krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:44:

Ik heb precies dezelfde controller + geluidskaart en het bevalt echt perfect. Vooral de geluidskaart is handig met zijn hi-gain uitgangen, voor als je nog eens ergens op locatie zou draaien. Andere externe geluidskaarten hebben nogal eens de neiging om een te zachte output te produceren (zoals met mijn ESI Gigaport AG het geval was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jups, ik heb zelf wel heel erg positieve ervaringen met de de Audio4DJ.

Heerlijk kaartje voor naast de MIDIcontrollers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het meemaken maar jullie reacties beloven veel goeds.
Nu nog de juiste instap zien te vinden want ik heb geen flauw idee waar ik aan begin maar.

Ondertussen maar eens wat muziek op de kop zien te tikken.

Kan niet wachten tot ik het spul binnen heb.

Aangezien er niet echt een topic voor is vraag ik het maar even hier.
Momenteel heb ik nog een Z-2300 / Grado SR80I staan waar ik het mee moet doen. Is het in mijn stadium van "DJen" al echt nodig om monitors / (andere "DJ") headset aan te schaffen of voldoet dit gewoon goed genoeg?

• Florinsz
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:53:
Ik ga het meemaken maar jullie reacties beloven veel goeds.
Nu nog de juiste instap zien te vinden want ik heb geen flauw idee waar ik aan begin maar.

Ondertussen maar eens wat muziek op de kop zien te tikken.

Kan niet wachten tot ik het spul binnen heb.

Aangezien er niet echt een topic voor is vraag ik het maar even hier.
Momenteel heb ik nog een Z-2300 / Grado SR80I staan waar ik het mee moet doen. Is het in mijn stadium van "DJen" al echt nodig om monitors / (andere "DJ") headset aan te schaffen of voldoet dit gewoon goed genoeg?
Als je nooit van plan bent van je kamer af te komen of te gaan produceren is dat meer dan genoeg :) , tenzij je wat meer wilt knallen met je geluid.

Heb zelf hier gewoon een stelletje oude B&W's aan een versterkertje hangen, voor thuis meer dan prima. Omdat ik nog wel eens buiten de deur draai heb ik wel een stel fatsoenlijke cans (HDJ2000) maar als je er niks meer mee doet dan thuis een beetje prelistenen hoef je er echt niets speciaals voor aan te schaffen :).

Verwijderd

Dan geef ik het zoeken op naar monitors. Geld groeit me ook niet op mijn rug namelijk.
Zal eens testen welke headphones ik beter kan pakken (heb er nog al een aantal liggen).

Wederom bedankt voor de info.
Zie dat RJshop de VCI nog niet verstuurd heeft en tnt heeft storing dus ben bang dat ik het dit weekend nog niet binnen heb, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:38:
Dan geef ik het zoeken op naar monitors. Geld groeit me ook niet op mijn rug namelijk.
Zal eens testen welke headphones ik beter kan pakken (heb er nog al een aantal liggen).

Wederom bedankt voor de info.
Zie dat RJshop de VCI nog niet verstuurd heeft en tnt heeft storing dus ben bang dat ik het dit weekend nog niet binnen heb, helaas.
Ik heb een paar jaar geleden deze gekocht: http://www.musicstore.de/...-headphone-bag/art-DJE044

Geweldige phones. Ze sluiten goed af, en ze gaan echt keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice cans. Voorlopig blijf ik toch even bij mijn HD515 of SR80i. Net welke er voor handen ligt.
Op het moment dat ik merk dat ik tekort schiet dan word het tijd om verder te kijken.

De audio 2 dj vandaag uit de doos gehaald en aangesloten. Zo klein maar toch zo krachtig!
Tenminste... het aparaatje doet niks onder aan mijn X-fi extreme gamer, kwa geluid.
De VCI-100 laat nog even op zich wachten. Levertijd werd verlengt bij RJshop.

Er word overigens wel een erg kale versie van traktor mee geleverd. Overigens ook goed te begrijpen maar ik vraag me af hoe lang je genoeg hebt aan de LE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Traktor Pro voor lang leve de hotcues en effecten.

------------------------------

Met het mixen met een MIDI controller ben ik er nu wel bewust van dat ik eigenlijk meer mix met m'n ogen dan met m'n oren. Niet dat ik dit negatief beschouw, maar hoe staan jullie hier tegenover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Catbread:
Ik vat het maar op als een hint dat ik eigenlijk gewoon Traktor PRO nodig heb :P.

Het is niet het juiste topic maar ik weet zeker dat er genoeg mensen met een NI audio 2/4/8 dj zijn en dit is geen eigen topic waard.
Het valt me op dat, ongeacht via welke player er soms een pauze is in de muziek. Het ledje op de geluidskaart dooft en gaat na 1 seconde weer aan, ook valt er wat ruis te bespeuren (ground loop?).

Heeft dit te maken met het usb voltage of is er iets in de settings wat ik moet veranderen om dit tegen te gaan?
Ik bespeur wel een vast patroon in de muziek. Vaak is het op dezelfde punten in het nummer, Het lijkt wel als er een lager volume in een nummer is dat de geluidskaart gewoon even een split second uitvalt.

Klinkt dit bekend of ben ik dingen aan het verzinnen?

(google en de manual leverde tot nu toe niet veel op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Komt mij neit bekend voor, ik heb een Audio DJ 8, ik heb wel problemen gehad toen ik hem aan een USB hub had hangen, heb je hem direct aangesloten?

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is inderdaad direct aan gesloten.
Straks eerst eens kijken of er verschil is tussen mijn laptop en de pc of eventueel met een andere kabel of ook een powered hub.

Mocht ik iets spannends tegen komen dan meld ik het hier nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Ik sta op het punt een midi controller aan te schaffen voor gebruik op mijn macbook pro.
Twijfel tussen de vestax vci-100 of hercules rmx dj console (of een goed alternatief).

Nu lees ik dat de vestax geen geluidskaart heeft maar die zit al in mijn macbook, neem aan dat ik die kan gebruiken?

En wat zouden jullie nu kiezen (voor een starter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alleen je macbook ga je het niet redden kwa geluid niet om voor te luisteren in ieder geval.
Een usb geluidskaart is niet zo heel duur en biedt uitkomst.

• Florinsz
Misschien ook hier interessant.

Onderstaande set is 100% digitaal gemaakt, d.m.v. Traktor met als controllers een VCI-100 en VCM-100. Gebruikte geluidskaart is een NI Audio4DJ.

Zo, /me Whyte heeft weer eens een setje in elkaar gedraaid 8)

Dit setje heet Enter, samen met de set Exit die ik over 2 weken op internet gooi vormen ze een paar. Met deze sets wil ik 2 kanten van Tech-House belichten: Namelijk de diepere, melodieuze kant, meer gericht op poppy synths met melodieën waar je lekker op kan stuiteren en wegdromen, en aan de andere kant de meer bass en vocaal gerichte Tech-House, waar de snares je om de oren vliegen en het van alle kanten er in knalt.

Het is allebei techhouse, en daarom mooi om de verschillen (maar ook de overeenkomsten) uiteen te zetten :) .

Dus allereerst:

Enter
Tech-House. Melodieus, licht.

Tracklist:
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/TracklistEnter.jpg

Link staat in m'n sig. Bovenaan op m'n SoundCloud :) .

Enjoy, feedback is áltijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dat is zeker een leuke trackselectie. :D

[ Voor 33% gewijzigd door Ome_Les op 10-09-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft er iemand al met de Hercules DJ Console RMX gedraaid? Ik zie dat ie nu in prijs gezakt is, en hij komt me iets meer hufterproof over als de BCD3000 die ik nu heb.

Ik zag afgelopen weekend op Abunai nog heel Deshima Sounds ermee schuiven, dus hij bevalt blijkbaar sommige mensen wel ;)

Jammer alleen dat de rack-oortjes voor dat ding de hoofdprijs kosten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Ik wil binnenkort een laptop aanschaffen om te gebruiken voor Traktor. Vanzelfsprekend zal ik een externe geluidskaart daarvoor gebruiken. Maar wat zijn een beetje de systeemeisen, of op wat voor specs moet je extra goed letten? Want ik wil natuurlijk wel een zo stabiel mogelijke laptop als ik ga performen ;) Zou een netbook bijvoorbeeld al voldoende zijn?

Er is wel het e.e.a. op Google te vinden maar ik hoor graag wat first hand experiences hier :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Je schijnt al met een netbook uit de voeten te kunnen, maar dan gaat het meer om de wat lichtere DJ pakketjes.

Zelf heb ik vorig jaar het zekere voor het onzekere genomen en een MacBook Pro gekocht. Nu weet ik zeker dat ik er de eerste tijd echt wel ff flink tegen aan kan. ;)

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46
Whyte schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:55:

Enjoy, feedback is áltijd welkom.
Tja, je wilt en verwacht waarschijnlijk feedback van een "oudere" puber tussen de 15-25 jaar oud. Een gemiddelde puber die deze tracks als dansbaar ervaart en de mix daarom ook kan waarderen. Muzieksmaak is dan ook de belangrijkste factor om een mix als goed te beoordelen.

Ik heb best wel iets met House (met m'n 40 jaren) maar ik moet eerlijk bekennen dat deze tracks me eerder in slaap sussen dan dat ik er op los kan gaan. Te eentonig voor mijn oortjes.

Met mijn leeftijd heb ik het ontstaan van de House Music live meegemaakt en ik moet zeggen dat er in die tracks uit de periode 85-89 meer soul in de tracks zaten. Ik luister heus wel tracks uit het heden maar die kunnen mij niet bekoren. Ik heb dan ook liever een slechte mix met topplaten dan een mix met superovergangen met matige tracks.

Final Verdict : Technisch prima
Comments: Probeer de lat hoger te leggen en leg eens een 80's House mix aan me voor. :P

Disclaimer : Leeftijd 40 jaar ;)

• Florinsz
VCDfan schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:46:
[...]

Tja, je wilt en verwacht waarschijnlijk feedback van een "oudere" puber tussen de 15-25 jaar oud. Een gemiddelde puber die deze tracks als dansbaar ervaart en de mix daarom ook kan waarderen. Muzieksmaak is dan ook de belangrijkste factor om een mix als goed te beoordelen.

Ik heb best wel iets met House (met m'n 40 jaren) maar ik moet eerlijk bekennen dat deze tracks me eerder in slaap sussen dan dat ik er op los kan gaan. Te eentonig voor mijn oortjes.

Met mijn leeftijd heb ik het ontstaan van de House Music live meegemaakt en ik moet zeggen dat er in die tracks uit de periode 85-89 meer soul in de tracks zaten. Ik luister heus wel tracks uit het heden maar die kunnen mij niet bekoren. Ik heb dan ook liever een slechte mix met topplaten dan een mix met superovergangen met matige tracks.

Final Verdict : Technisch prima
Comments: Probeer de lat hoger te leggen en leg eens een 80's House mix aan me voor. :P

Disclaimer : Leeftijd 40 jaar ;)
Bedankt voor je comments :).

Als je even de beschrijving had gelezen dan had je kunnen zien dat deze set juist bedoeld is om wat dieper en dromiger te zijn :). Check m'n volgende mix maar, die zul je waarschijnlijk een stuk meer kunnen waarderen :) .
-_D_- schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:00:
Ik wil binnenkort een laptop aanschaffen om te gebruiken voor Traktor. Vanzelfsprekend zal ik een externe geluidskaart daarvoor gebruiken. Maar wat zijn een beetje de systeemeisen, of op wat voor specs moet je extra goed letten? Want ik wil natuurlijk wel een zo stabiel mogelijke laptop als ik ga performen ;) Zou een netbook bijvoorbeeld al voldoende zijn?

Er is wel het e.e.a. op Google te vinden maar ik hoor graag wat first hand experiences hier :)
Let wel op dat je met een Netbook echt een zee aan screen-estate verliest. Traktor op een mini-schermpje werkt echt niet heel lekker. Kun je je dat voorstellen?

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46
Whyte schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:24:
[...]

Bedankt voor je comments :).

Als je even de beschrijving had gelezen dan had je kunnen zien dat deze set juist bedoeld is om wat dieper en dromiger te zijn :). Check m'n volgende mix maar, die zul je waarschijnlijk een stuk meer kunnen waarderen :) .
Je hebt gelijk. Ik heb er iets te snel overheen gelezen. Je volgende mix zal ik weer beluisteren. :)

Verwijderd

Ik wil een kleine digitale setup om op feestjes te draaien enzo. Elke keer alle gear meenemen vind ik gewoon teveel werk. Even snel zoekend komt ik tot de volgende setup:

- 1x Native Instruments Audio 2 DJ
- 1x Reloop Digital Jockey (versie 1) of Numark Mixtrack

Een Macbook Alu uit 2009 heb ik al. Verder heb ik voor thuis ook al een setje Rokit RP6 Cl's staan. Die kan ik allebei probleemloos aansluiten op de Audio 2?

Wie heeft er ervaring met die nieuwe Numark Mixtrack? Die is pas net verkrijgbaar namelijk.

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:07:
Ik wil een kleine digitale setup om op feestjes te draaien enzo. Elke keer alle gear meenemen vind ik gewoon teveel werk. Even snel zoekend komt ik tot de volgende setup:

- 1x Native Instruments Audio 2 DJ
- 1x Reloop Digital Jockey (versie 1) of Numark Mixtrack

Een Macbook Alu uit 2009 heb ik al. Verder heb ik voor thuis ook al een setje Rokit RP6 Cl's staan. Die kan ik allebei probleemloos aansluiten op de Audio 2?

Wie heeft er ervaring met die nieuwe Numark Mixtrack? Die is pas net verkrijgbaar namelijk.
Ik gebruik:
M-Audio Torq Xponent
NI Audio 2 & Traktor Pro
Rockit RP6

Dit alles werkt perfect, dus ik ga er van uit dat het voor jou ook perfect zal werken. Kabels om het geheel aan te sluiten van je audio 2 op je rockit's zitten bij de audio 2.

Verwijderd

Perfect. Ik wil het zo cheap mogelijk houden, maar wel de mogelijkheid hebben om in de toekomst een andere midi-controller aan te sluiten. Wil immers wel met de tijd mee kunnen. ;)

Verwijderd

Vorige week de DJTechTools overlay, firmware chip en 8 arcade buttons besteld.
Iemand ervaring met het modden van de VCI-100?
Blijft toch €400 euro waar ik mee ga "spelen" :S.

Overigens een super controller, de VCI-100 i.c.m de audio2dj.
Enige wat soms jammer is aan de audio2dj is als je hem op lage ms zet dan wil die bij mij soms wel eens een seconde pauzeren voordat ie weer verder speelt. (youtube, itunes etc).
Meer mensen die het probleem kennen?

EDIT:
Whyte schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:24:

Let wel op dat je met een Netbook echt een zee aan screen-estate verliest. Traktor op een mini-schermpje werkt echt niet heel lekker. Kun je je dat voorstellen?
Ik wil graag overstappen op een macbook ook maar, 1700 euro voor een 15" is mij echt teveel van het goede.
Hoe is het spelen met Traktor op een 13" iemand die zijn ervaring kan delen misschien?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 15:49 ]

Verwijderd

Ik heb nog geen ervaring met de combi 13" en traktor. Ik heb wel een 13" macbook alu en kan je vertellen dat je echt geen probleem heb qua afleesbaarheid en schermgrootte. Dat zal met traktor dan ook niet zo zijn verwacht ik. Volgens mij kun je best voor de 13" gaan. Desnoods daarnaast een aparte monitor voor thuis zetten mocht je het alsnog te klein vinden. Hoe dan ook ben je dan altijd goedkoper uit dan een 17" macbook pro te kopen.

• Chef_v_leeuwen
Ik heb een hele tijd Traktor met een 13" Vaio gebruikt, ik heb beroerde ogen (als in +5, +7) maar werkte prima, je kunt de tekstgrootte ook evt aanpassen in traktor, maar dat had ik echt niet nodig.

* PSN=Chef_NL** *

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:41:
Ik wil graag overstappen op een macbook ook maar, 1700 euro voor een 15" is mij echt teveel van het goede.
Hoe is het spelen met Traktor op een 13" iemand die zijn ervaring kan delen misschien?
Die van mij zal ook een 13"worden denk ik. Met geluk 15", maar gezien de prijzen een 13".

Dus als iemand weet of dat een beetje werkt?

At least it's not for me
And find serenity

Verwijderd

Dan word het waarschijnlijk een 13". Ik zal eerst even bij de Mediamarkt kijken of ik het überhaupt wel iets vind.
Zit nu op een 15" Compal die eigenlijk overal voor dient. De macbook zal ook gewoon voor dagelijks gebruik zijn maar, dit is al zeker een pluspunt.

• bram1984
Chef_v_leeuwen schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:56:
Ik heb een hele tijd Traktor met een 13" Vaio gebruikt, ik heb beroerde ogen (als in +5, +7) maar werkte prima, je kunt de tekstgrootte ook evt aanpassen in traktor, maar dat had ik echt niet nodig.
En geen bril of lenzen??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Uiteraard, ik heb alleen ook een lui oog, dus evengoed met bril moeite vooral als ik wat langer achter de pc zit etc. ik kan met links niet meer zien dan wat kleurvlakken. Maar ondanks dit dus geen problemen met een klein scherm icm traktor

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Er is weer een nieuw filmpje van de S4 verschenen. De definitieve release datum is 1 november. :)

Hier nog een preview filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
vriend van me heeft hem besteld, ben eens benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vestax komt ook met een nieuwe controller. Vci-100 MK II. Staat een klein filmpje op DjTechtools maar, ding ziet er uit als een bart smith speeltje. Ben benieuwd of de MK II net zo goed zal lopen als het origineel.

Die S4 is volgens mij gewoon super bruut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

ik ga de reloop digital jockey 2 master edition bestellen. dat vind ik in die prijsklasse echt de bruutste zeker omdat er ook nog gewoon cd spelers op kan aansluiten etc. maar s4 is echt geniaal dat wordt echt de toekomst zoiets

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
addictive schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:51:
vriend van me heeft hem besteld, ben eens benieuwd
Waar heeft hij 'm besteld? Laagste prijs die ik heb gevonden, is Rock Palace: € 879,-.

edit: € 849,-

http://www.promusicstore....ucten.php?zoek=kontrol+s4

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 04-10-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
bram1984 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:14:
[...]

Waar heeft hij 'm besteld? Laagste prijs die ik heb gevonden, is Rock Palace: € 879,-.

edit: € 849,-

http://www.promusicstore....ucten.php?zoek=kontrol+s4
bij bax-shop
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste