Digitale DJ: Midi Controllers

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Miki schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:41:
Ik zit nu 2 jaar bij een band als roadie en geluidsman en tussen de pauzes in speel ik gezellige muziek (disco, rock, dance en wat nederlandstallig)af via mijn computer. Dit spelen is puur bedoeld om het feest lekker aan de gang te houden zodat de mensen op de dansvloer blijven en niet naar buiten lopen om te gaan roken bijvoorbeeld.
Ik speel op dit moment via iTunes in djmode nummers af en dat gaat prima echter wil je soms het intro van een feestnummer overslaan en dat gaat moeilijk zonder een mixer.
Een goed voorbeeld is een nummer van France Joli - Come to me. Lekker gezellig en vrolijk echter de eerste minuut... :(
[video][
Als ik die eerste minuut hoor heb ik als lichtnicht ook de neiging om de dimmers open te trekken en al mijn kistjes dicht te maken, maar dat is misschien meer omdat die plaat bij onze lokale drive-in als steevaste oprotter gedraaid wordt :)

Ik weet alleen niet of het veel helpt om een DJ-controller mee te gaan slepen als je alleen maar achtergrondmuziek in de pauze wil draaien. Ik denk dat je dan beter af bent om alle sfeermoordenaars uit je playlist te filteren, dan even een paar honderd euro aan een DJ-controller uit te geven. Of je moet de drive-in markt in willen ;)

* Stoney3K ziet Miki al draaien met een laptop, DJ-controller en GL2400... "waar is die DJ nu heen, er zit wel een enorme mengtafel in de weg!"

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:35:
[...]

Als ik die eerste minuut hoor heb ik als lichtnicht ook de neiging om de dimmers open te trekken en al mijn kistjes dicht te maken, maar dat is misschien meer omdat die plaat bij onze lokale drive-in als steevaste oprotter gedraaid wordt :)

Ik weet alleen niet of het veel helpt om een DJ-controller mee te gaan slepen als je alleen maar achtergrondmuziek in de pauze wil draaien. Ik denk dat je dan beter af bent om alle sfeermoordenaars uit je playlist te filteren, dan even een paar honderd euro aan een DJ-controller uit te geven. Of je moet de drive-in markt in willen ;)

* Stoney3K ziet Miki al draaien met een laptop, DJ-controller en GL2400... "waar is die DJ nu heen, er zit wel een enorme mengtafel in de weg!"
Hahaha, de GL2400 is een enorm ding ja. Maar voor een 7-koppige band valt het wel mee, alleen al voor de drummer ben ik 6 kanalen kwijt, zang 6 stuks, enz. Die 24 kanalen vol zijn zo bereikt kan ik je vertellen.

Het is trouwens niet de bedoeling dat het achtergrond muziek wordt maar gewoon op het niveau wat de band ook heeft. We zijn er een tijdje geleden mee begonnen en het werkt echt. We hadden vooral toen het rookverbod in ging de pest dat in 1 keer de hele vloer leeg was omdat mensen buiten te stonden paffen of gingen zitten. Nu we continu muziek draaien merk je dat de sfeer blijft en de reacties van de mensen zijn erg positief.
Maar ik zal ook zeker voor thuis de Xponent gebruiken maar dan op een andere manier. Ik draai zelf liever elektro en house dan disco en nederlandse kroeghits :>

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 28-11-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vanmiddag me eerste stapjes in het dj-en gezet :)

De M-audio Torq software is niet moeders mooiste, die prijs is duidelijk weg gelegd voor Traktor maar zoals een bekend gezegde luid gaat het om de inhoud en niet het uiterlijk. En daar ben ik best over te spreken, het ziet er misschien kaal en simplistisch uit maar daardoor lekker overzichtelijk. Ik heb er nog te kort meegespeeld om echt een goed oordeel over te kunnen vellen maar ik kan zeker wat puntjes opnoemen:

+ Lage leercurve
+ Grote duidelijke waveforms en precies gespiegeld van elkaar weergegeven.
+ Compleet! dwz. meerdere effecten en opname functie
+ Sampler functie _/-\o_
+ Skin is te customizen: zie http://www.torq-dj.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=520

- Zonder Xponent geen Torq
- Tracks browsen had wat intuïtiever gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 08:27
Miki schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:57:
Vanmiddag me eerste stapjes in het dj-en gezet :)

De M-audio Torq software is niet moeders mooiste, die prijs is duidelijk weg gelegd voor Traktor maar zoals een bekend gezegde luid gaat het om de inhoud en niet het uiterlijk. En daar ben ik best over te spreken, het ziet er misschien kaal en simplistisch uit maar daardoor lekker overzichtelijk. Ik heb er nog te kort meegespeeld om echt een goed oordeel over te kunnen vellen maar ik kan zeker wat puntjes opnoemen:

+ Lage leercurve
+ Grote duidelijke waveforms en precies gespiegeld van elkaar weergegeven.
+ Compleet! dwz. meerdere effecten en opname functie
+ Sampler functie _/-\o_
+ Skin is te customizen: zie http://www.torq-dj.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=520

- Zonder Xponent geen Torq
- Tracks browsen had wat intuïtiever gemogen
Ik heb 'm vandaag binnen gehad. Was een moeilijke bevalling tussen Vestax VCI 300 of M-Audio.
Software is voor mij niet het belangrijkste, wel de latency van de geluidkaart en de feel (look ook niet zo erg) van het apparaat. Da's in mijn opinie gewoon goed (heb zelf nog 2 x 1200 MK II en 2x Pioneer CDJ-1000MK3 staan).

De Torq is er alleen voor erbij ... :o :+

Ga 'm van het weekend goed testen en zal dan een review geven.

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
TheDiver schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:31:
[...]

Ik heb 'm vandaag binnen gehad. Was een moeilijke bevalling tussen Vestax VCI 300 of M-Audio.
Software is voor mij niet het belangrijkste, wel de latency van de geluidkaart en de feel (look ook niet zo erg) van het apparaat. Da's in mijn opinie gewoon goed (heb zelf nog 2 x 1200 MK II en 2x Pioneer CDJ-1000MK3 staan).

De Torq is er alleen voor erbij ... :o :+

Ga 'm van het weekend goed testen en zal dan een review geven.
Gefeliciteerd met je aankoop, leuk dat je ook een Xponent heb gekozen. Toch snap ik niet zo zeer de keuze tussen de Xponent(mid-end) en de VCI-300(high-end). Het zijn naar mijn mening twee totaal verschillende apparaten met ook een heel ander prijskaartje. De M-audio Xponent is nu overal voor een kleine €400 te krijgen terwijl de VCI-300 op z'n minst €700 voor moet worden neergelegd. Wat heeft je nu doen besluiten om uit te komen op deze 2 controllers?

*korte toelichting:
Ik zat zelf in het begin heel erg te dubben tussen de RDJIE2, VCI-100 en de Xponent.
De VCI-100 is afgevallen omdat ik zowel een externe geluidskaart(+/- $125) en software(+/- $130) moest bijkopen. Ik zou een kleine €700 kwijt zijn wat het "even proberen of het wat is" niet zou rechtvaardigen. De Reloop is afgevallen omdat dit naar mijn mening een entry-controller is uit het middensegment. Weinig knoppen + demo software was voor mij een no-go. De Xponent zit naar mijn mening ook in het middensegment maar dan wel tegen de bovengrens aan en dat in combinatie met de prijs en volledigheid heeft mij doen beslissen om hiervoor te gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 01-12-2009 17:56 . Reden: spelvouten, zinsopbouw, etc. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
Miki schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:51:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop, leuk dat je ook een Xponent heb gekozen. Toch snap ik niet zo zeer de keuze tussen de Xponent(mid-end) en de VCI-300(high-end). Het zijn naar mijn mening twee totaal verschillende apparaten met ook een heel ander prijskaartje. De M-audio Xponent is nu overal voor een kleine €400 te krijgen terwijl de VCI-300 op z'n minst €700 voor moet worden neergelegd. Wat heeft je nu doen besluiten om uit te komen op deze 2 controllers?

*korte toelichting:
Ik zat zelf in het begin heel erg te dubben tussen de RDJIE2, VCI-100 en de Xponent.
De VCI-100 is afgevallen omdat ik zowel een externe geluidskaart(+/- $125) en software(+/- $130) moest bijkopen. Ik zou een kleine €700 kwijt zijn wat het "even proberen of het wat is" niet zou rechtvaardigen. De Reloop is afgevallen omdat dit naar mijn mening een entry-controller is uit het middensegment. Weinig knoppen + demo software was voor mij een no-go. De Xponent zit naar mijn mening ook in het middensegment maar dan wel tegen de bovengrens aan en dat in combinatie met de prijs en volledigheid heeft mij doen beslissen om hiervoor te gaan.
Wat voor mij het belangrijkste is, is dat ik "iets" voor me wil hebben. Geen halve stoeptegel of Madurodam "speeltje". Ik bedoel dit niet negatief maar zo denk ik erover.
Voorts vind ik de latency van de Reloop aan de hoge kant. Die van de Vestax weet ik niet omdat jij, terecht vermelde, er een aparte geluidskaart bij moet kopen. Verder is de programmering van de 300 en dan de LED knoppen die MIDI aansturen nogal lastig. Meest belangrijke in deze is dat het geluid en USB (aansturing) over 1 kabel gaan.

De latency van de Xponent is zeer acceptabel vanuit de fabriek (op mij Q-Core, 2.3 Ghz ongeveer 1.2 sec), met wat tweaken in de torqengine.prefs kan dat veel beter. Dit geld ook voor de accuratie van de BMP onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb daar helemaal niet specifiek naar gekeken. Weer wat geleerd, bedankt voor je toelichting!

Op torq-dj.com site kun je trouwens prettige tutorial video's vinden over de torq software en xponent. Link: www.Torq-dj.com/videos.php

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 02-12-2009 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:20
TheDiver schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:26:
De latency vanuit de fabriek ongeveer 1.2 sec
Wat? Dude, dat is belachelijk hoog! 8)7
De gecombineerde latency die ik had toen ik nog met een VCI-100 draaide was 2ms voor de VCI-100 en ongeveer 11ms lantency op de geluidskaart (M-Audio Audiophile Firewire).

Met 1.2 seconden zou ik echt niet kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
Sjoewe schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:39:
[...]

Wat? Dude, dat is belachelijk hoog! 8)7
De gecombineerde latency die ik had toen ik nog met een VCI-100 draaide was 2ms voor de VCI-100 en ongeveer 11ms lantency op de geluidskaart (M-Audio Audiophile Firewire).

Met 1.2 seconden zou ik echt niet kunnen werken.
Foute vermelding van mijn kant .... moet uiteraard 1.2 ms zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Heb even rondgesnuffeld en ben op twee midi-controllers uitgekomen:

- Hercules RMX - stevige behuizing -
- Reloop Digital Jockey Interface 2 - sensitive jogwheels

Kwa prijs schelen ze niet heel veel...Maar hoe zijn de gebruikerservaringen? Wat is nou beter om te draaien Tractor of VirtualDJ?

Er is een ook Digital Jockey 2 veriant zonder een geluidskaart..Wat zijn hier de nadelen van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Placid_K schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:23:
Heb even rondgesnuffeld en ben op twee midi-controllers uitgekomen:

- Hercules RMX - stevige behuizing -
- Reloop Digital Jockey Interface 2 - sensitive jogwheels

Kwa prijs schelen ze niet heel veel...Maar hoe zijn de gebruikerservaringen? Wat is nou beter om te draaien Tractor of VirtualDJ?

Er is een ook Digital Jockey 2 veriant zonder een geluidskaart..Wat zijn hier de nadelen van??
Die keuze is veel makkelijker als je echt weet wat je wilt. Als je vragen stelt over bijvoorbeeld zonder en met ingebouwde geluidskaart zul je je er eerst in moeten gaan verdiepen. Ik geef je als vast een hint mee: cue
Hetzelfde geld ook voor sensitive jogwheels, hint: scratchen

Bij zowel de Hercules als de Reloop wordt demo software geleverd. Je kunt dus twee plaatjes in elkaar mixen en een paar basis effectjes oproepen maar meer ook niet. Als je meer wilt zul je nog eens rekening moeten houden met een kleine €130.

Er zijn trouwens nog wel meer merken waar naar je zou kunnen kijken, Numark, Behringer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Ik ben een beginnend dj die gewoon thuis zal draaien en op verjaardagsfeestjes bij vrienden! Puur voor de lol. Toch wil ik een degelijke midi-controller waar je op lange termijn (als mijn vaardigheden toenemen) meer mee kunt dan standaard plaatjes mixen!

Ik neig daardoor meer naar die Reloop midi-controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Placid_K schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:23:
Wat is nou beter om te draaien Tractor of VirtualDJ?
Traktor hands down :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Werkt de hercules rmx ook met Traktor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Placid_K schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:47:
Werkt de hercules rmx ook met Traktor?
Op Tweakers is het de bedoeling dat je zelf ook op onderzoek uit gaat, niet dat je al je vragen hier gewoon neer knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Placid_K schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:25:
Ik ben een beginnend dj die gewoon thuis zal draaien en op verjaardagsfeestjes bij vrienden! Puur voor de lol. Toch wil ik een degelijke midi-controller waar je op lange termijn (als mijn vaardigheden toenemen) meer mee kunt dan standaard plaatjes mixen!

Ik neig daardoor meer naar die Reloop midi-controller :)
Dat is dus te basaal, dan kan ik je wel 10 controllers geven waar je naar zou kunnen kijken. Zie deze lijst maar eens: http://aboutdj.nl/tutoria...-vergelijkings-tabel.html

Steek er eens wat tijd in; lezen, reviews bekijken maar ook op youtube naar besprekingen, tutorials en sets kijken. Dan krijg je een goed beeld wat je met apparaat X kan en wat jezelf leuk lijkt om te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Naast dit, blijft het vooral een kwestie van uitproberen.

Kijken wat je in gedachten hebt als MIDI controller DJ. Wil je auto-sync gaan draaien en meer op de kunstjes letten, dan zijn jogwheels geen noodzaak.
Heb je meer met rotaries en faders, of met jogs en knopjes.

Bedenk hoe je ideale controller er uit zou moeten zien en hoe dit het beste op je denkbeeldige draaistijl aansluit.
Vandaar uit moet je kijken welke controller er het dichtste bij in de buurt komt.
(Je zult dan versteld staan op welke controller je uitkomt. ;) )

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
Miki schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:20:
[...]

Dat is dus te basaal, dan kan ik je wel 10 controllers geven waar je naar zou kunnen kijken. Zie deze lijst maar eens: http://aboutdj.nl/tutoria...-vergelijkings-tabel.html

Steek er eens wat tijd in; lezen, reviews bekijken maar ook op youtube naar besprekingen, tutorials en sets kijken. Dan krijg je een goed beeld wat je met apparaat X kan en wat jezelf leuk lijkt om te gaan proberen.
Goede lijst! Alleen jammer dat de M-Audio niet voorkomt :'(
Maar goed we kunnen niet alles hebben :+

Ik ben het tevens helemaal met je eens als je roept LEZEN, LEZEN en LEZEN.
Heb je een DJ Gear winkel in de buurt, ga eens langs!!

Ik heb zelf ook maanden (JA MAANDEN) alleen maar gelezen .....

[ Voor 4% gewijzigd door TheDiver op 03-12-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
Ome_Les schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:02:
Naast dit, blijft het vooral een kwestie van uitproberen.

Kijken wat je in gedachten hebt als MIDI controller DJ. Wil je auto-sync gaan draaien en meer op de kunstjes letten, dan zijn jogwheels geen noodzaak.
Heb je meer met rotaries en faders, of met jogs en knopjes.

Bedenk hoe je ideale controller er uit zou moeten zien en hoe dit het beste op je denkbeeldige draaistijl aansluit.
Vandaar uit moet je kijken welke controller er het dichtste bij in de buurt komt.
(Je zult dan versteld staan op welke controller je uitkomt. ;) )
Precies! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebAddict
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
nog nieuws? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 12:56

Jer0entjeh88

display: grid;

Na lang onderzoek tussen verschillende controllers ben ik gegaan voor de Reloop 2 interface edition. Bevalt me tot nu toe erg goed, voor de prijs vond ik dit het beste alternatief. Ik heb wel een algemene vraag, zijn hier mensen die met Hot Cue's werken? Zo ja, hoe heb je deze ingesteld op je midi controller (welke knoppen?) of doe je dit gewoon met de muis?

Leuk om te bekijken wat je kunt doen met Cue points (vanaf 5:40)
http://www.youtube.com/watch?v=dN5lutezN4w

[ Voor 14% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 08-12-2009 00:52 ]

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:51:

Moet je eens zoeken op "eangolden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:51:
Na lang onderzoek tussen verschillende controllers ben ik gegaan voor de Reloop 2 interface edition. Bevalt me tot nu toe erg goed, voor de prijs vond ik dit het beste alternatief. Ik heb wel een algemene vraag, zijn hier mensen die met Hot Cue's werken? Zo ja, hoe heb je deze ingesteld op je midi controller (welke knoppen?) of doe je dit gewoon met de muis?

Dat is toch wel erg koel om eens mee te gaan klooien. Toffe link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Heb na lang wieken en wegen toch maar een Hercules RMX genomen. Nu het probleem: ik krijg dat ding niet aangesloten op mijn pc-speakers...

Software en drivers zijn geinstalleerd. En met koptelefoon kan ik prima werken. Bij Virtual DJ 5 zijn de propere settings genomen. Echter, wanneer ik 't aansluit op mijn speakers (Z-2300) komt er geen geluid.

Ik gebruik output 1/2 en 3/4 met twee van deze kabels: Afbeeldingslocatie: http://www.cablesdirect.com/prodimages/CC399-25_LR.jpg

Die twee kabels verbind ik weer met elkaar door zo'n koppelstuk Afbeeldingslocatie: http://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2008/03/mini-jack-stereo-adapter.png

Ik krijg alleen geluid als ik het kabeltje voor de helft erin doe :|

Wat ik ook heb geprobeerd is om het met een 1/4 jack aan te sluiten: Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Cresyn/CS-HP500/images/jack_2.jpg

Ook hier weer hetzelfde probleem: alleen geluid als ik de kabel er niet helemaal in duw...

Doe ik iets verkeerd of is dat ding gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat ding bedoelt om 1 signaal te splitsen naar 2 signalen (om dus bijvoorbeeld 2 koptelefoons op 1 ipod aan te sluiten) en niet om te doen wat jij wilt: het geluid van 2 verschillende stereokanalen naar 1 stereokanaal te zetten. Als je gewoon direct die kabel in je boxen stopt (van bijvoorbeeld kanaal 1) krijg je dan wel gewoon het geluid van dat kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Nee..Als ik 1 audio kabel (RCA) in outpout 1/2 stop en ik verbind het met mijn speakers, dan komt er geen geluid. Behalve, kom ik weer, als ik het kabeltje half in de uitgang stop. Dan hoor ik wel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 08:37:
[...]

Moet je eens zoeken op "eangolden".
Vandaag helaas de postbode gemist.
Deze had namelijk een beta-unit van de MIDIfighter voor mij bij zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Placid_K schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:23:
Heb na lang wieken en wegen toch maar een Hercules RMX genomen. Nu het probleem: ik krijg dat ding niet aangesloten op mijn pc-speakers...

Software en drivers zijn geinstalleerd. En met koptelefoon kan ik prima werken. Bij Virtual DJ 5 zijn de propere settings genomen. Echter, wanneer ik 't aansluit op mijn speakers (Z-2300) komt er geen geluid.

Ik gebruik output 1/2 en 3/4 met twee van deze kabels: [afbeelding]

Die twee kabels verbind ik weer met elkaar door zo'n koppelstuk [afbeelding]

Ik krijg alleen geluid als ik het kabeltje voor de helft erin doe :|

Wat ik ook heb geprobeerd is om het met een 1/4 jack aan te sluiten: [afbeelding]

Ook hier weer hetzelfde probleem: alleen geluid als ik de kabel er niet helemaal in duw...

Doe ik iets verkeerd of is dat ding gewoon defect?
Volgens mij moet je eerst de gebruikershandleiding is doorlezen ik kan me namelijk niet voorstellen dat je beide outputs nodig heb en dat er iets op te splitsen valt.

Even heel staccato hoe het aangesloten zou moeten worden naar praktijk ervaring:
code:
1
2
pc -> controller (rmx) \-> versterker/speakerset
                        \-> cue/pfl -> headphones

Ps. als je plug het doet als deze er half in zit dan ka het ook zijn dat je de verkeerde jack hebt. Er zijn namelijk stereo en mono jacks. Vergelijk de jack(s) die normaal in de speakerset gaan met de kabel die je gekocht hebt.
Ome_Les schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:03:
[...]

Vandaag helaas de postbode gemist.
Deze had namelijk een beta-unit van de MIDIfighter voor mij bij zich...
Dat moet een bruut ding zijn om mee te spelen. Ik vond het nog iets te vroeg om daar nu al aan te beginnen maar gaaf is het wel. Ik kijk regelmatig op dj-techtools.com om dit soort leuke speeltjes te bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 09-12-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Miki schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:22:
[...]
Dat moet een bruut ding zijn om mee te spelen. Ik vond het nog iets te vroeg om daar nu al aan te beginnen maar gaaf is het wel. Ik kijk regelmatig op dj-techtools.com om dit soort leuke speeltjes te bekijken.
Tja, ik ben wel benieuwd hoe dit naast mijn BCR gaat worden.

De beta unit die binnenkomt, maakt deel uit van de eerste 10 kits die geproduceerd zijn, alleen zijn er nu al 3 van deze serie die kapot over zijn gekomen bij de andere moderators en betatesters.
FF vingers kruisen dat deze wel goed is overgekomen.

Dan even kijken hoe leuk deze in het gebruik is, en eventueel nog wat faders en een crossfader toevoegen, aangezien ik die nog in mijn MIDI setup mis.
Een heel gaaf iets, ze hebben namelijk speelruimte over gelaten, zodat je nog 4 digitale en een tweetal analoge inputs erop kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Zoals eerder gepost bezit ik nu 2 weekjes mijn Reloop 2 Interface edition waar ik erg tevreden mee ben! Nu zit ik met een vraag, kan het kloppen dat mijn Traktor niet automatisch de controlmappings van de Reloop erbij heeft?

Ik beschik over de traktor dj studio 3 editie. Het vreemde is, ik heb een mac welke deze mapping wel standaard had en een windows pc die deze mapping niet had. Ik heb dus uiteindelijk het bestandje van mn mac naar mn windows pc moeten kopieren. Toch heb ik niet het gevoel dat ik de 'officiele' mapping van Reloop heb.

Kan iemand me vertellen of ik deze op de bijgeleverde cd kan vinden of eventueel op de reloop website. Uiteraard heb ik het officiele Reloop forum al geraadpleegd en daar heb ik de volgende mappings gevonden http://www.reloopdj.com/forum/index.php/topic,938.0.html. Deze heb ik gedownload alleen kan ik het .tsi bestand met geen mogelijkheid openen. Ook niet in de Traktor LE edition.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:49:
[...]

Thnx, na wat klooien werkte het. Het rare was dat hij beide kaarten soms niet zag, en daarna weer wel, maargoed het werkt dus ik blijf nu overal af :+
Ja, nog even over die Reloop Digital Jockey 2.
Ik wil graag weten wat dat ''klooien'' was, want ik heb precies hetzelfde probleem met mijn koptelefoon.

Even voor de duidelijkheid:
Ik heb dus een Reloop Digital Jockey 2 (interface edition.)
Ik heb een headphone en deze wil ik graag in de DJ2 steken en deze dan gebruiken als hoofdtelefoon om nummers van te voren te beluisteren. MAAR, zodra ik dit doe komt er geen geluid meer uit mijn speakers. Het is op een1 of andere manier onmogelijk om geluid uit mn speakers te krijgen van mijn computer en geluid te krijgen uit mijn koptelefoon.

Kan iemand mij helpen?:)

• addictive
Je hebt waarschijnlijk maar 1 geluidskaart? Die kan dan ook of je speakers aansturen, of je hoofdtelefoon, en door beide iets anders

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:14:
[...]

Ja, nog even over die Reloop Digital Jockey 2.
Ik wil graag weten wat dat ''klooien'' was, want ik heb precies hetzelfde probleem met mijn koptelefoon.

Even voor de duidelijkheid:
Ik heb dus een Reloop Digital Jockey 2 (interface edition.)
Ik heb een headphone en deze wil ik graag in de DJ2 steken en deze dan gebruiken als hoofdtelefoon om nummers van te voren te beluisteren. MAAR, zodra ik dit doe komt er geen geluid meer uit mijn speakers. Het is op een1 of andere manier onmogelijk om geluid uit mn speakers te krijgen van mijn computer en geluid te krijgen uit mijn koptelefoon.

Kan iemand mij helpen?:)
Probleem had ik in het begin ook, ga even naar je sound setting binnen Traktor. Dan naar Output Routing en zet daar het volgende even goed:

Output Monitor:
3:Out 3
4:Out 4

Output Master
1:Out 1
2:Out 2

Ik hoor het wel!

Verwijderd

Jer0entjeh88 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:01:
[...]

Probleem had ik in het begin ook, ga even naar je sound setting binnen Traktor. Dan naar Output Routing en zet daar het volgende even goed:

Output Monitor:
3:Out 3
4:Out 4

Output Master
1:Out 1
2:Out 2

Ik hoor het wel!
Ja dat heb ik, en ik gebruik dan als Audio device : Digital Jockey IE2
met een Sample rate van 44100 HZ
en 5.5 ms Audio Latency

De internal Mixing Mode.
en zoals je zei 3
4
1
2

Maar het werkt nog steeds niet:( het enige dat wel werkt is dat ik dan geluid uit de hoofdtelefoon hoor :(

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Hmm erg vreemd, heb je wel de Cue a (preview) of cue b (preview) knop aangezet op de Reloop?
Dit moet je doen voor het nummer die je wil horen door de koptelefoon. Of hoor je alle muziek door de koptelefoon?

Verwijderd

Ik hoor alle muziek door de koptelefoon. Als ik op de CUE knop klik hoor ik t nummer (als die al goed draait) harder, en als ik de cue knop indruk voor de andere deck hoor ik die er door heen, maar wel alleen nog steeds door mijn koptelefoon.

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Kun je uberhaupt wel muziek door je boxen krijgen met een een of andere setting?
Wanneer je dit hebt, en je duwt dan op de Cue Preview knop, hoor je dan ook niets door de koptelefoon?

Verwijderd

Jer0entjeh88 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:10:
Kun je uberhaupt wel muziek door je boxen krijgen met een een of andere setting?
Wanneer je dit hebt, en je duwt dan op de Cue Preview knop, hoor je dan ook niets door de koptelefoon?
Ik krijg alleen geluid door mijn boxen als ik een andere Audio Device gebruik. En bij mij is dat Realtek High definition Audio (4 in, 6 out (WASAPI) Shared mode)

En nee, dan krijg ik geen geluid door mijn hoofdtelefoon. ook niet als ik op de cue knop klik. Waarschijmlijk is dit omdat hij dan niet op de Interface Edition staat, maar dan hoor ik toch wel geluid uit mn computer spekaers te kunnen krijgen :S

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Oke dan lijkt het wel alsof je drivers van de geluidskaart van de Reloop (ASIO) niet goed zijn geinstalleerd.
Wanneer je de audio setting opent in Traktor, zie je dan bij Soundcard de Digital Jockey - IE2-?

En wanneer je naar Hotkey & MIDI Setup gaat en dan naar het kopje MIDI Interface: zie je daar ook de Digital Jockey -IE2- bij Midi in en Midi out?

Verwijderd

Jer0entjeh88 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:40:
Oke dan lijkt het wel alsof je drivers van de geluidskaart van de Reloop (ASIO) niet goed zijn geinstalleerd.
Wanneer je de audio setting opent in Traktor, zie je dan bij Soundcard de Digital Jockey - IE2-?

En wanneer je naar Hotkey & MIDI Setup gaat en dan naar het kopje MIDI Interface: zie je daar ook de Digital Jockey -IE2- bij Midi in en Midi out?
Ik zie als ik de audio settings open in Traktor zie ik bij Soundcard: (ik neem aan dat je Audio Device bedoelt) Digital Jockey - IE2
En ik weet niet welke setup je bedoeld. Ik zie geen Hotkey & MIDI setup staan.

Verwijderd

Ow w8! Nu zie ik t. Nouja. Hij staat op generic Keyboard. Als ik hem dan op die MIDI stand zet (van DJ2) en bij Midi in en bij Midi out Digital Jockey (IE2) zet. dan klik ik close. en dan doet ie t nog steeds niet. dan kijk ik weer bij die settings en staat hij weer op generic keyboard. Ik kan het niet opslaan ofzoiets

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Dit zou wel gewoon moeten blijven staan, welke editie van Traktor heb je? De bijgeleverde?
Dan kan ik me beter verplaatsen in de interface namelijk.

Verwijderd

Ik gebruik de bijgeleverde versie van Traktor. Traktor LE

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Hmm ja ik gebruik zelf Traktor DJ Studio 3, deze heeft veel meer tweak opties op het gebied van sound. Ik kijk morgen nog even voor je in mijn Traktor LE settings.

Andere vraag, werken de knoppen van de reloop wel gewoon allemaal?

Verwijderd

Ja, alles werkt normaal en goed:) Behalve het geluid dus. Heb je Traktor DJ Studio 3 gekocht of gedownload, En als je het hebt gedownload.. Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Ik heb hem gekocht lang geleden, zie alleen dat hij niet meer verkrijgbaar is op de officiele website. Alleen nog maar de Traktor Pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ok, Ja die kost 200 euries (of upgrade van 100)
Maar ik zie geen reden om e kopen als mn geluid niet helemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Je kunt bij native instruments gewoon een demo downloaden van Traktor Pro zodat je zelf kunt uitvogelen of je RDJIE2 wordt ondersteunt. Aan die demo zitten geen dramatische beperkingen, behalve dan een tijdslimiet.
Persoonlijk denk ik dat je met de juiste *.tsi bestand de controller(hoogst waarschijnlijk te vinden op de Reloop support forum) zonder noemenswaardige problemen moet kunnen gebruiken.

Ps.
Loop anders eens voor de zekerheid de gehele installatie van Traktor LE nog eens na. Er zijn op de speciale Reloop DJ pagina ook video's te bekijken hoe je je controller moet instellen. Kan geen kwaad om daar eens tijd in te stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer vanmiddag wel om alles na te lopen. En ik heb de instructies van de Reloop DJ pagina (die video's) volledig nagelopen, maar ze laten alleen zien hoe je de ASIO driver instaleert en Traktor LE zelf. Ze laten niet zien hoe je de koptelefoon aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Volgens mij moet je met deze video een heel eind komen. Het is blijkbaar niet nodig om een *.tsk te installeren aangezien de mapping standaard word geleverd met de Traktor LE software.

Aansluiten van je controller doe je volgens pagina 15 van je handleiding. http://www.reloopdj.com/media/products/222611_RELOOP_IM.pdf

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Asio driver helemaal van mij computer verwijderd. Daarna Traktor ook helemaal. OPnieuw geinstallert volgens de filmpjes en handleiding (zoals ik eerst ook al deed) natuurlijk de neiuwe update van traktor gedownload. En Tadaaa!!

Hij doet het nog steeds niet. Nog steeds hetzelfde probleem. Alleen geluid vanuit mijn koptelefoon. Ook heb ik deze keer een andere USB-poort geprobeerd. Geen goede resultaten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Oh ja, we hadden het toch over de MIDIfighter controller?

Altijd leuk als hij zo binnenkomt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ome_Les schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:46:

lekker, al contact gehad met de heren van djtechtools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Lijkt me condens? Of wat bedoel je. Scheve componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
W00fer schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:54:
[...]

Lijkt me condens? Of wat bedoel je. Scheve componenten?
als je de foto's bekijkt zie je een beschadigde USB connector, en missende onderdelen op de printplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

addictive schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:05:
[...]

als je de foto's bekijkt zie je een beschadigde USB connector, en missende onderdelen op de printplaat
Wat Addictive zegt.

Het is zelfs zo, dat er een transistor los is gekomen en een lijn van de printplaat hed meegenomen. Niet bruikbaar dus.

Wat betreft contacten met de heren van DJtechtools, dat zit wel goed. Ik doe zelf daar ook wat achter de schermen, zodat ik deze ook gratis heb gekregen.
Als het goed is krijg ik een dezer dagen een gebruikte dev versie PCB voor in de plaats, zodat ik eindelijk een werkende beta-unit thuis heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ome_Les schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:23:
Wat betreft contacten met de heren van DJtechtools, dat zit wel goed. Ik doe zelf daar ook wat achter de schermen, zodat ik deze ook gratis heb gekregen.
Als het goed is krijg ik een dezer dagen een gebruikte dev versie PCB voor in de plaats, zodat ik eindelijk een werkende beta-unit thuis heb. :D
Ah, mooi nieuws! Gelukkig maar :)

Wat doe je er precies dan? Want nu ben ik wel nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ben nu een paar avonden serieus aan het spelen met mijn Xponent en ik moet zeggen dat het samen met de software me absoluut niet tegen valt. Het grootste "probleem" waar ik nu tegenaanloop is song kennis, d.w.z. ongeveer weten wat mooi bij elkaar past en welk stukje je wilt loopen dan wel als fade in/out wilt gebruiken. Gelukkig breekt er een mooie periode aan om daar wat aan te gaan doen :>

Afgelopen zaterdag trouwens een HD-25 gehaald, amai wat is dat toch een fijne headset. Ik had ook even een Technics 1200 op gehad maar dat is echt ruk vergeleken de HD-25. De lage tonen werden overdreven zwaar weergegeven waardoor het voelde of deze aan het bulken was.

Verwijderd

JIj zegt deck A over de PC boxen.. Dan maak je dus gebruik van de geluidskaart in je PC??

Dat is een andere geluidskaart dan de Behringer. Je zult dus in Traktor 2 geluidskaarten moeten selecteren.. en dat kan niet!
Traktor kan niet met meerdere geluidskaarten werken. Tenzij je de Asio4all driver download en aanvinkt in Traktor.

Dit las ik op een ander forum, maar dit is voor een Behringer. Betekend dit dus (weet niet of het geld voor DJ2) dat ik als Audio Device de ASIO driver moet kiezen, of gewoon mijn Digital Jockey?:S

Verwijderd

Ok, ik denk dat ik het probleem bijna heb opgelost. Maar ik heb jullie help nog even nodig voor de ASIO configuratie!

Ik gebruik nu via Traktor de ASIO4all driver. In de settings van ASIO heb ik nu twee geluidskaarten uitgekozen. (de enige twee die ik heb)
Dit zijn De Digital Jockey 2 en de Realtek HD Audio.

De ASIO4ALL driver kiest de Digital Jockey -IE2 WDM Audio 2.8.32 en werkt volgens het programma helemaal goed. Hij 'runt' De In: 4x 44.1kHz, 32 Bits en de Out: 4x 44.1kHz. 32 Bits.
(dit vanaf advanced mode gezien.)

Er staat zo'n 'play' button achter dus die doen het gewoon goed.

Op Traktor zelf ziet hij deze ook en kies ik de juiste Outputs en ik hoor geluid uit mijn koptelefoon.

Nu heb ik nog een probleem met het stereo geluid.
Mijn boxen staan nog niet tussen de opties in traktor. Dus ik ging even kijken bij de ASIO settings en ik zie daar het volgende:

X Realtek HD Audio ouput
X Out: 8x 44.1-192kHZ, 32 Bits

(zon female gender teken) Realtek HD Audio Sereo Input
(zon female gender teken) In: 2x 44.1-96kHZ, 16 Bits.

Volgens de Manual van ASIO betekend dat teken 'Beyond Logic' en dat ze niet precies weten wat het probleem is waarom het niet werkt. Het X teken betekend dat het uberhaupt niet werkt.

Maarja, volgens mij zijn dit degene die het horen te doen, zodat ik gewoon normaal gebruik kan maken van mijn DJ(ie)2!

Weet iemand hoe ik deze aanzet of weer werkend krijg?

Alvast Bedankt!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

addictive schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:29:
[...]
Ah, mooi nieuws! Gelukkig maar :)

Wat doe je er precies dan? Want nu ben ik wel nieuwsgierig ;)
Ik weet niet of je daar ook op de forums komt, maar ik zit daar onder Tekki.

In het verleden heb ik Ean en Jon(BentoSan) flink geholpen met het forum op te zetten en te upgraden. Zo ook het Wordpress systeem.
Met een beetje geluk komen er binnenkort nog een tweetal plugins/widgets op het blog, waar ik een flinke hand in heb gelegd.

Ik zag trouwens dat je er nu ook zit? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ome_Les op 17-12-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het opnemen in Traktor

Gebruik een laptop, een Cambridge externe DAC en een Reloop Digital Jockey II. Alles aangestuurd via de Asio4All driver. Alles werkt prima, en ik kan ook opnemen, maar er ontstaat een soort clipping die erg irritant is. Bij sommige nummers heb ik er geen last van, maar als er teveel drums en claps doorheen komen tikt het alle kanten op :(.

Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze zelf draait op het moment van opnemen, hoor je dit dan ook?

Trouwens, jij was toch diegen die problemen had met geluid door hoofdtelefoon?
en het op een 1 of andere manier gefixt had?
Kun je mij vertellen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
stiekem zit ik erover te denken om mijn VCI-300 van de hand te doen, en een VCI-100 ervoor in de plaats te nemen, ivm de support voor Traktor. Iemand interesse? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er op het moment weer aardig wordt gehyped wordt op het gebied van controllers begin ik er zelf ook enige heil in te zien. Draai atm timecode met Traktor Duo en ben benieuwd naar de nieuwe Xone controller, de DX. Ik vraag me alleen af hoe Itch bevalt t.o.v TS? (aangezien mijn voorkeur daar naar uit gaat, maar ik er geen zin in heb voor enkel de software 200 neer te moeten leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

link doet het niet meer maar ik begrijp dat hij defect is. Ben wel benieuwd naar de review. Ben zo ie zo wel benieuwd hoe dit nu eigenlijk precies werkt. Heb nog een aantal midi controllers liggen en volgens mij moet daar het zelfde mee kunnen alleen zo niet weten hoe. Dus wat inside information zou welkom zijn.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
een midi controller geeft, als je het heel makkelijk uitlegt, een seintje aan je pc. Zo kun je een knop toekennen aan een functie binnen een programma, bijvoorbeeld Traktor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

addictive schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:39:
een midi controller geeft, als je het heel makkelijk uitlegt, een seintje aan je pc. Zo kun je een knop toekennen aan een functie binnen een programma, bijvoorbeeld Traktor
Bedankt voor de informatie maar dat was reeds bekend. Ik werk al jaren met midi (sysex etc). Maar dan voornamelijk binnen het stukje produceren. Dus vooral met synths enzo.

De midi kant vind ik bij de midifighter ook niet het lastigste, maar vooral de tractor kant vind ik nog bijzonder en vreemd. Ik vermoed dat het een heleboel van FX's koppelen is en veel que points etc. Dat inrichten (als het dat is) zou ik wel eens wat meer van willen weten.

Niet te min toch bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Haha, ik vond je vraag al vreemd, maar dan heb ik het zelf gewoon verkeerd begrepen :)

Hoe je dat binnen Traktor precies moet aanpakken durf ik je niet te vertellen, daar vond ik het zelf namelijk vrij lastig. Onder Ableton Live gaat het een stuk makkelijker. Daar zet je Ablteton op "midi mode" en kun je een functie die je wilt binden aanklikken, dan druk je simpelweg op de knop op de midi controller, and thats it!

Er zal hier vast wel een Traktor kenner rondlopen die je dit over Traktor kan vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:40:
Als je ze zelf draait op het moment van opnemen, hoor je dit dan ook?

Trouwens, jij was toch diegen die problemen had met geluid door hoofdtelefoon?
en het op een 1 of andere manier gefixt had?
Kun je mij vertellen hoe?
Heb het inmiddels gefixt trouwens die tikjes. Of nouja, het was ineens weg :).

Wat betreft de functie van de hoofdtelefoon. Je moet de hoofddriver downloaden van de Digital Jockey 2 IE (dat is de driver die bij de installatie vraagt of je de Reloop eerst niet wilt aansluiten en daarna wel). Hij staat ook wel op de cd, en als je de 64bit driver wilt kun je je aanmelden op het Reloop forum om daar de nieuwste versie te downloaden. In Traktor maak je gebruik van de Asio4all driver. Je zet in die driver alle kaarten aan en in Traktor selecteer je bij master out je geluidskaart kanaal 1 en 2 of 3 en 4 en bij monitor de Reloop. Voordat je Traktor start moet je trouwens je Reloop al aanzetten, anders raakt de Asio4all driver in de war en kun je de Reloop niet selecteren in Traktor. Het is even een gepuzzel, maar als dat alles eindelijk werkt is de Digital Jockey 2 IE een heerlijk apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:31:
Hoe je dat binnen Traktor precies moet aanpakken durf ik je niet te vertellen, daar vond ik het zelf namelijk vrij lastig. Onder Ableton Live gaat het een stuk makkelijker. Daar zet je Ablteton op "midi mode" en kun je een functie die je wilt binden aanklikken, dan druk je simpelweg op de knop op de midi controller, and thats it!

Er zal hier vast wel een Traktor kenner rondlopen die je dit over Traktor kan vertellen ;)
Binnen Traktor kan je cc's toevoegen door middel van de "learn" functie. Tevens zijn voor de meest gangbare controllers verscheidene mappings te vinden.

Zie ook:
http://www.youtube.com/watch?v=nPhp8zUyzyY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:19:
[...]
Binnen Traktor kan je cc's toevoegen door middel van de "learn" functie. Tevens zijn voor de meest gangbare controllers verscheidene mappings te vinden.
Zie ook:
http://www.youtube.com/watch?v=nPhp8zUyzyY
Ook met traktor kan ik me nog wel reden met 1 functie en 1 knopje... maar als je de midifighter goed bekijkt (youtube) dan gebeurd er meer dan 1 functie achter 1 knopje... (na mijn idee maar das dus onduidelijk voor mij )

http://www.youtube.com/watch?v=UVMiEa2Z0Hw

luister maar is wat er gebeurd bij het indrukken van 1 acarde button :)

[ Voor 13% gewijzigd door Quinie op 13-01-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat dat filmpje een erg slecht voorbeeld is, omdat hij gebruikt maakt van nog een midi controller (die mixer met dat midi gedeelte). Je kunt simpelweg meerdere functies toekennen aan 1 knop. Zo heb ik zelf rotary's die effecten aansturen + deze gelijk aan/uit zetten. Zelfde geldt voor loopjes ed. Het is een proces waar zelf aan de slag mee moet, mocht je er niet uit komen kan je (denk ik) de Traktor Bible raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:42:
Ik vind dat dat filmpje een erg slecht voorbeeld is, omdat hij gebruikt maakt van nog een midi controller (die mixer met dat midi gedeelte). Je kunt simpelweg meerdere functies toekennen aan 1 knop. Zo heb ik zelf rotary's die effecten aansturen + deze gelijk aan/uit zetten. Zelfde geldt voor loopjes ed. Het is een proces waar zelf aan de slag mee moet, mocht je er niet uit komen kan je (denk ik) de Traktor Bible raadplegen.
Voorbeeld is misschien wel wat slecht maar je bevestigt nu mijn vermoedens.. Traktor inrichten que points bouwen.. loop zetten.. fx erop en dat binden onder 1 knop...

Als ik nu tijd had ging ik het direct proberen maar het zal even moeten wachten.. bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil op korte termijn een Reloop Digital Jockey 2 gaan kopen. Ben echter nog wat aan het twijfelen of ik voor de interface edition moet gaan of voor puur alleen de controller. Heb uit een verleden nog een Maya44 usb liggen dus eigenlijk zou alleen de controller genoeg moeten zijn.

Zou iemand me kunnen vertellen of de losse config (dus controller en maya44) evengoed werkt als de geintegreerde controller?

[edit]
En additionele vraag: als ik de reviews op ene bepaalde webwinkel lees blijkt dat de interface edtition wel touch-sensitive jogwheels heeft en de controller edition niet. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Quinie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:18:
[...]

Ook met traktor kan ik me nog wel reden met 1 functie en 1 knopje... maar als je de midifighter goed bekijkt (youtube) dan gebeurd er meer dan 1 functie achter 1 knopje... (na mijn idee maar das dus onduidelijk voor mij )

http://www.youtube.com/watch?v=UVMiEa2Z0Hw

luister maar is wat er gebeurd bij het indrukken van 1 acarde button :)
Hij maakt van alles gebruik. Modifiers en MIDI notes, zodat hij MIDI Chords kan maken en ga zo nog maar even door.
Je krijgt dus dat hij tegelijkertijd een cue point afvuurt, terwijl hij er ook nog eens smart fx overheen gooit.

Mijn nieuwe MIDIfighter PCB schijnt nu al in Nederland te zijn, is de douane al gepasseerd. Dus ik ben erg benieuwd hoe de MIDIfighter met witte arcade buttons eruit gaat zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:48:
Ik wil op korte termijn een Reloop Digital Jockey 2 gaan kopen. Ben echter nog wat aan het twijfelen of ik voor de interface edition moet gaan of voor puur alleen de controller. Heb uit een verleden nog een Maya44 usb liggen dus eigenlijk zou alleen de controller genoeg moeten zijn.

Zou iemand me kunnen vertellen of de losse config (dus controller en maya44) evengoed werkt als de geintegreerde controller?

[edit]
En additionele vraag: als ik de reviews op ene bepaalde webwinkel lees blijkt dat de interface edtition wel touch-sensitive jogwheels heeft en de controller edition niet. Iemand hier ervaring mee?
Het belangrijkste voordeel van de IE is dat je een pre-listen optie hebt via de headphone out. Je kunt op de DJ2IE namelijk goed instellen hoe hard je het master kanaal er doorheen wilt horen zodat je optimaal met de controlls/eq kan spelen om een plaat optimaal in te mixen.

Je kunt ook zelf een pre-listen kanaal maken met een andere geluidskaart, maar het wordt dan moeilijker om over datzelfde kanaal ook nog de mogelijkheid te hebben om de master erdoorheen te luisteren. Al met al raad ik je de IE aan. Kost niet veel meer, en het scheelt je vast een hoop gepruts, al werkt de DJ2IE ook niet in 1x vlekkeloos moet ik zeggen als je naast de ingebouwde geluidskaart nog met andere kaarten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sinds gisteren in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4069/4288277011_ff23d645e6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14
Mooie controller maar ik vind dat je met bv een Akai MDP24/32 meer waar voor je geld krijgt.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Wat is de prijs van een MPD24/32 dan?

Deze was namelijk gratis, ik denk dat ik dan juist _wel_ enorm veel value for money krijg namelijk.
(En, alles is open source. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 01-09 11:43
Ome_Les schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:25:
Wat is de prijs van een MPD24/32 dan?

Deze was namelijk gratis, ik denk dat ik dan juist _wel_ enorm veel value for money krijg namelijk.
(En, alles is open source. ;) )
Normaal gesproken betaal je er iets van 125 dollar voor toch? en zo'n akai MPD18 gaat voor 80 euro oid en heeft wat extra features, dus wat dat betreft wel eensch met audiojunk. De MPD24 is 175 euro, de 32 is 250, maar qua features veel rijker dus eigenlijk niet te vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door ravenger op 21-01-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14
ravenger schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:37:
[...]

Normaal gesproken betaal je er iets van 125 dollar voor toch?
Die125$ is zonder de Arcade buttons a 2,19$ dus kom je op 160$ excl shipping en import belasting.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Och, ik kan ook nog wel een paar fadertjes en draaiknoppen toevoegen hoor, no worries.

Maar de kracht hiervan zit hem gewoon in de non-complexiteit en de mobiliteit. Ik ben zelf nog heel hard bezig met ideetjes uitdenken over wat ik er nu precies allemaal mee wil controlleren. Maar zeker die cue chords vind ik een steeds leuker principe worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Ome_Les schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:49:
Och, ik kan ook nog wel een paar fadertjes en draaiknoppen toevoegen hoor, no worries.

Maar de kracht hiervan zit hem gewoon in de non-complexiteit en de mobiliteit. Ik ben zelf nog heel hard bezig met ideetjes uitdenken over wat ik er nu precies allemaal mee wil controlleren. Maar zeker die cue chords vind ik een steeds leuker principe worden. :D
Ik wacht op je review en youtube filmpjes :D
en natuurlijk een mooie mix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mooie mixes zijn wel te vinden op mijn website. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ome_Les schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:49:
Maar de kracht hiervan zit hem gewoon in de non-complexiteit en de mobiliteit.
Ziet er alleen super kwetsbaar uit. Is dat in het echt ook zo, aangezien hij helemaal open is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Tja, ik moet je heel eerlijk zeggen, voor gebruik hoef je niet bang te zijn. DIe Arcade buttons zijn te bruut. Alles is netjes weggeveerd, dus je kunt echt lekker knallen.

De rest, tja ik durf het je nog niet te zeggen. Ik heb hem nog niet meegehad terwijl ik op pad ging. Alleen nog maar statisch van de woonkamer naar de desktop-/studioruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers

Ik ben nog niet zo lang lid hier en ben sinds vanmiddag in het bezit van een Reloop Digital Jockey 2 Interface editon 8)
Nu wil ik alleen weten of jullie met Traktor tegen hetzelfe probleem aanlopen als ik. Als ik een liedje in een van de decks bij Traktor laad dan nadat het nummer is afgelopen zijn de ingevulde gegevens van het nummer verdwenen :? Ik kan ze ook niet opnieuw invoeren want dan krijg ik een error in Windows en wel deze 0x8007000D: De gegevens zijn ongeldig. Ik baal hier echt van want op deze manier wordt mijn geordende muziek lijst een rotzooi :'( Maar zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Ik draai Windows 7 Home Premium. Want als het aan Windows ligt wordt dat denk ik contact opnemen met Microsoft en ander wel Native Instruments.

Groetjes Max

• KillaZ
  • Laatst online: 22:42
Iemand hier een idee of de controller editor die bij Traktor zit ook voor de Reloop DJ2 werkt?

Zit op school dus kan het niet zo 1,2,3 bekijken.

K to the KillaZ

• WebAddict
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Moet werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 22:42
Nope werkt niet, kan dus alleen met NI apparaten :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn Xone dx besteld, verwacht wordt dat die vrijdag hier is:D Ben erg benieuwd + zal asap een review schrijven en wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

medeTweakers,

Na lange tijd(een jaar of 2-3) zowat uit de muziek geweest te zijn, ben ik terug begonnen met zoeken naar nieuwigheden om op feestjes wat plezier te beleven

was een tijdje aan het zoeken naar timecode dj software en bijhorende draaitafels (maar deze blijven gigantisch duur!? technics nvd.)

dus zoeken naar MIDI controllers (numark stealth, hercules RMX, M-Audio Torq, EKS OTUS, ....)
mijn oog is gevallen op de EKS OTUS en M-Audio Torq.
hier thuis heb ik nog een Behringer DX1000 met Pioneer double CDdeck (vraag me het type niet), versterkers en boxen ook nog, naar deze onderdelen ben ik dus niet meer aan het zoeken. enkel de MIDI controller en wat bijhorende info hieromtrent.
--
edit:

op laptop staat WIN7 x64 waar dat dus alle software moet (zonder problemen) draaien.

kunnen jullie mij helpen na een zoektocht van +/- 8 uur tot nu toe (non-stop)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus geen EKS geworden (te duur wel mooi maar niet dat ik er direct zo hard terug in zal vliegen) ook geen M-audio Torq (regelmatig al last gehad van UPS en DHL en consoorten dus ga ik liever alles zelf ophalen (zelfs tegen een meerprijs).

Het is een Reloop Digital Controller Interface Edition,, met de bijhorende flightcase en traktor Pro upgrade.

prachtig toestel, prachtige software en heerlijke mixen... iemand al een review geschreven van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:06:
Het is dus geen EKS geworden (te duur wel mooi maar niet dat ik er direct zo hard terug in zal vliegen) ook geen M-audio Torq (regelmatig al last gehad van UPS en DHL en consoorten dus ga ik liever alles zelf ophalen (zelfs tegen een meerprijs).

Het is een Reloop Digital Controller Interface Edition,, met de bijhorende flightcase en traktor Pro upgrade.

prachtig toestel, prachtige software en heerlijke mixen... iemand al een review geschreven van deze?
Zal op AboutDj vast wel eentje te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zit erover te denken om een VCI-100 te kopen. Ik wil al tijden muziek gaan draaien voor mezelf. Ook nagedacht over vinyl maar als het toch niks blijkt te zijn heb ik een voor niks platen aangeschaft.

Kortom de vci-100. Ik heb alleen geen idee wat voor geluidskaart nu aangeraden wordt. Wel gezocht maar niet echt iets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:32:
[...]

Kortom de vci-100. Ik heb alleen geen idee wat voor geluidskaart nu aangeraden wordt. Wel gezocht maar niet echt iets kunnen vinden.
De geluidskaart heeft niets met de VCI-100 te maken maar met de software die je wil gebruiken. Maar ik denk dat de meeste standaard Windows-compatible geluidskaarten werken, maar je moet er een hebben met (zeer) lage latency. Dat soort kaarten werden altijd van ASIO drivers voorzien. Geen idee of dat nog steeds dé term is.

Maar zoek dus even uit welke software je wilt gebruiken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja dat begrijp ik was meer dan . Meegeleverd wordt traktor 3 LE Ook begrijp ik dat ik 2 onafhankelijke outputs moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klopt, voor twee (stereo) decks, heb je vier kanalen nodig. Ik gebruikte de Audio Kontrol 1 van Native Instruments met de VCI-100. Beviel goed.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste