Digitale DJ: Midi Controllers

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Men, 8 pagina's aan NS7 review, ik denk dat ik hem voor morgenochtend bewaar. ;)

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb de VCM 600 inmiddels. Voor zover is hij echt super! Precies wat ik nodig had voor Ableton. :)

Hij voelt heel robuust aan. De knoppen hebben veel weerstand, maar dat vind ik wel prettig. Prima faders ook, en verder natuurlijk enorm veel mogelijkheden. Hier ben ik wel even zoet mee. :9

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Gaaf man!

Nette aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Wel een klein probleempje gevonden. Ik laat het apparaat gewoon automatisch mappen. Ik kan zo 6 tracks aanmaken en overal een EQ3 op gooien. Als ik echter een van de effecten selecteer, dan komt er zo'n blauw handje op, en bedien in die EQ3 ook ineens met de knoppen van het effecten deel. Niet echt wenselijk. Ik ben verder wel blij met hoe hij automatisch gemapt, is dus ik wil liever niet alles zelf instellen. Maar misschien zit er niets anders op.

Net een eerste mix hier mee opgenomen. Whaaa, wat kun je hier mee mixen zeg, off the hook gewoon! :D Bijna continu 3 tracks tegelijk, en dan rustig je collectie doorkijken om verder te plannen. Heerlijk...

Ik ga hem ook wel ff uppen morgen. En dan post ik ook nog wel een tracklist, als je hem wil horen moet je me maar ff PMen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Michali op 10-05-2009 23:08 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb een vraagje.

Ik zit te kijken naar een Vestax VCI-100, maar daar zit geen geluidskaart in betekent dat er dan geen microfoon output aanzit ?

En wat voor geluids kaart raden jullie me dan aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op zondag 10 mei 2009 @ 02:17:
[...]

Numark Omni Control - http://www.aboutdj.nl/rev...-numark-omni-control.html
Reloop Digital Jockey - http://www.aboutdj.nl/rev...eloop-digital-jockey.html
Vestax VCI-100 - http://www.aboutdj.nl/rev...l/750-vestax-vci-100.html

Als ik zou moeten kiezen werd het de Reloop tenzij je graag touch sensitve jogwheels hebt (want die heeft de Reloop niet) dan is de Vestax de beste keuze.

Aan alle 3 zul je geen miskoop begaan, het is net waar jouw prioriteiten liggen als gebruiker.
Thanks, maar ik zoek ook een review van de Total Control. Of is dit een dermate "simpele" controller dat het geen goede keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
idutcher schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:52:
Ik heb een vraagje.

Ik zit te kijken naar een Vestax VCI-100, maar daar zit geen geluidskaart in betekent dat er dan geen microfoon output aanzit ?

En wat voor geluids kaart raden jullie me dan aan ?
Nee, de VCI-100 heeft geen audio i/o, dus ook geen microfoon. Het enige wat ie doet is midi signalen versturen en ontvangen. Helaas zit er ook geen standaard knopje voor de microfoon volume op. Wat je kan doen is een knop daarvoor opofferen of het met de muis regelen in de software. Traktor heeft trouwens een soort shift-functie waarmee je elke knop opnieuw toe kan kennen. Je kunt het dus een 2e functie van een knop maken zodat hij zijn primaire functie niet verliest.

Je tweede vraag wordt al in deze thread (met veel geschiedenis) beantwoord.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 26-05-2009 23:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ome BW is ook in de markt voor een digitale dj-dingesgeneuzel. :P

Ik heb al 2 draaitafels (2x Numark TT100 geloof ik), 2 best goede cd-spelers (2x American Audio cd/mp3-dingen) en een mengpaneel welke al 6x teruggestuurd is geweest (Reloop RMX40 DSP zo uit m'n hoofd), maar de laatste tijd doe ik er vrij weinig mee. :P Maar het digitale gebeuren spreekt me wel aan toen een folder van Bax-shop binnen was gekomen met daarin een Hercules Ecafe dj-set, en dus ben ik sinds een paar dagen aan het rondloeren naar een digitale midi-controller. :)

De opties die ik heb (ik ga niet de hoofdprijs uitgeven want het blijft immers een hobby naast m'n oldtimers, plus dat ik niet eens zeker weet of ik er superveel mee ga doen :P ):
- Hercules dj console mk2. Pluspunten: goede geluidskaart, goede software die erbij zit, simpel in gebruik. Minpunten: knoppen schijnen dicht bij elkaar te zitten (maar ik heb geen worstvingers) en ietwat beperkte mogelijkheden vergeleken met de Behringer. Sommigen vinden de console ook een "speelgoed-ding", maar dat is subjectief denk ik.
- Behringer BCD 3000. Pluspunten: veel knoppen, stevig ontwerp. Minpunten: brakke software die erbij zit, geluidskaart is goed maar minder goed dan de Hercules (laatstgenoemde heeft minder latency kennelijk).
- ION iCue: ION is van Numark, en de iCue is gewoon de gestripte versie van de Numark Total Control. Grootste nadeel: er zit geen geluidskaart ingebouwd. Op zich is dit geen nadeel, maar dan zit je weer te rommelen met een extra geluidskaart etc. Qua software schijnt er een demo bij te zitten (tegen betaling te upgraden) maar meer sites spreken dit tegen.

En dan nu 2 dingen die buiten mijn budget vallen:
- Hercules Ecafe dj-set: bestaande uit de standaard Hercules dj-console (echter zonder ingebouwde geluidskaart) en een Hercules Ecafe laptopje voor samen 350 Euro. Klinkt erg interessant (zo'n nettop komt altijd wel van pas), maar de console is de versie zonder ingebouwde geluidskaart en dat maakt de set in mijn ogen niet echt zinvol. :P
- De Hercules RMX vind ik ook érg interessant, maar deze ligt helaas buiten mijn budget. Ding ziet er erg robuust uit, goede geluidskaart, wederom goede software en behoorlijk uitgebreid.

Dit zijn de 3 dingen die in mijn budget vallen (max 200 Euro). De voorkeur voor mij ligt momenteel bij de Hercules MK2, mede omdat de software lekker gemakkelijk is en er een goede geluidskaart ingebouwd is. Het is ook meer voor een beetje plaatjes aan elkaar mixen dan met effecten te klooien etc (daar heb ik m'n mengpaneel weer voor). Het apparaat hoeft niet mijn dj-set te vervangen, enkel een aanvulling erop. :)

Maar nu ik me misschien iets teveel blind staar op de Hercules MK2 kan het zijn dat ik bepaalde nadelen over het hoofd zie, of er veel betere opties voorhanden zijn voor haast hetzelfde budget. Oftwel: help! :P Welke raden jullie aan? :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vandaag bij de Mediamarkt de Hercules RMX bekeken en dat zag er érg goed uit! 8) Alleen 329 Euro voor een controller met ingebouwde geluidskaart vind ik momenteel iets teveel van het goede. De MK2 hadden ze ook staan, maar stevig aan de prijs. :+ Zojuist bij Bax maar even besteld en hopelijk morgen binnen! :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Bart-Willem schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:26:
Vandaag bij de Mediamarkt de Hercules RMX bekeken en dat zag er érg goed uit! 8) Alleen 329 Euro voor een controller met ingebouwde geluidskaart vind ik momenteel iets teveel van het goede. De MK2 hadden ze ook staan, maar stevig aan de prijs. :+ Zojuist bij Bax maar even besteld en hopelijk morgen binnen! :)
Bij onze mediamarkt zag ik hem zelfs staan voor 350 euro... 8)7
Ben ik even blij dat ik hem heb kunnen bestellen bij Perfect-Systems voor
maar 305 euro! (Hercules RMX). :D

:) Had zelf hiervoor de Hercules MK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, de console is binnen. :)

Op zich werkt het allemaal prima, maar 1 ding stoort enorm: bij sommige nummers heb ik nogal last van hick-ups. Dus hoor je het nummer een beetje moeilijker zeg maar. :+

Nieuwe drivers en firmware al geïnstalleerd, maar dat helpt helaas niet. Het vreemde is ook dat wanneer je bij dat Hercules-tooltje hem instelt op de Asio-drivers, deze bij het opstarten van Virtual Dj terug worden gezet naar WDM. :/ Vervolgens handmatig op Asio zetten resulteert in geen geluid. :/

Op zich vind ik het niet erg om WDM te moeten gebruiken, maar met die irritante hickups er doorheen is het niet echt tof werken zeg maar (het leipe is: het is nog een legale mp3 ook, en is 320kbit :/ ).

Iemand een idee?

Edit: de oplossing heb ik al gevonden. Na goed luisteren blijkt het dus in dat automatisch "passend" maken bij versnellen/vertragen (pitch) van het nummer om het Chipmunk-effect bij een hogere pitch te zitten. Zodra je hem weer op 0% zette was het weer min of meer goed. :P Dus dat automatisch aanpassen heb ik nu uit gezet (in Virtual Dj is dat: Config -> Limiter en Time stretch uitschakelen en voila. :)

Ben er blij mee, nu kan ik eindelijk weer mixen zonder me te ergeren. :P Het werkt trouwens wel érg cheesy! :D Vergelijk het met sex met een opblaaspop of droogneuken. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Bart-Willem op 06-06-2009 01:16 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Gister de Hercules RMX binnen gekregen :D
Dingetje werkt prima, alhoewel het wel even wennen is t.o.v.
de Hercules MK2. :P Qua stevigheid is deze console echt top!
Enige wat jammer is, is dat er een soort van slag in de linker-jog
zit. (Niet hinderlijk, waarschijnlijk een productiefout? :( , zou dit
onder garantie gerepareerd kunnen worden?

Iemand met ervaring die dit ook heeft bij de RMX? :)
Al met al een zeer goede console, vanmiddag maar weer even
mee spelen! :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik ben redelijk nieuw in de muziek en al helemaal nieuw wat betreft draaitafels maar ik heb een cortex mdix 600 gekocht en ik krijg met geen mogelijkheid dat ding aan de praat. Hij werkt gewoon alleen ik krijg er gewoon geen geluid uit.
Als ik kabels rechtstreeks naar mijn boxen laat lopen hoor ik niks, als ik het via een mixer doe hoor ik niks. Aangezien ik nog niet zo bekend ben met al die kabels kan ik voorstellen dat ik iets fout doe maar ik hoor zelfs helemaal niks via me koptelefoon.

Ik heb een logitech set (5500) en de aan de kant van de cortex zitten 2 aansluitingen aan de kabel (zo'n rode en een witte) aangesloten op de master uitgang en in een koptelefoon ingang aan de kant van de set zelf.
Als ik het probeer via de mixer heb ik extra kabel (met 2 van die rode en witte tulps) tussen de mixer en de cortex. Maar goed niks werkt..

Iemand enig idee wat ik moet doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46
b00ster schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:46:
Gister de Hercules RMX binnen gekregen :D
Dingetje werkt prima, alhoewel het wel even wennen is t.o.v.
de Hercules MK2. :P Qua stevigheid is deze console echt top!
Enige wat jammer is, is dat er een soort van slag in de linker-jog
zit. (Niet hinderlijk, waarschijnlijk een productiefout? :( , zou dit
onder garantie gerepareerd kunnen worden?

Iemand met ervaring die dit ook heeft bij de RMX? :)
Al met al een zeer goede console, vanmiddag maar weer even
mee spelen! :D :D :D
Ik heb de RMX nu een maandje staan maar de slag in de linkerjog herken ik niet. Waarschijnlijk een productiefout inderdaad. Lijkt me wel dat die geruild kan worden, ik zou het in ieder geval niet accepteren.

Ik "draai" (meer spelen) trouwens met Traktor. Vdj ziet er niet uit en draait niet, maar dat is mijn mening. Ik draai trouwens zonder problemen met de Asio driver.
Ik ben zeker tevreden met de RMX en brengt me weer terug naar de 80's. In die jaren zat ik met een mengpaneeltje en 2 draaitafels plus cassettedecks piraatje te spelen. Ik voel me weer 18. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door VCDfan op 11-06-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 10:23
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:38:
bla

Ik heb een logitech set (5500) en de aan de kant van de cortex zitten 2 aansluitingen aan de kabel (zo'n rode en een witte) aangesloten op de master uitgang en in een koptelefoon ingang aan de kant van de set zelf.
Als ik het probeer via de mixer heb ik extra kabel (met 2 van die rode en witte tulps) tussen de mixer en de cortex. Maar goed niks werkt..

Iemand enig idee wat ik moet doen?
Als je hem direct op je logitech aan wilt sluiten zul je een verloop van tulp naar mini jack moeten hebben.
Via een ipod als muziekbron zou je dan wat moeten horen.

Als hij door de mixxer moet, dan doe je de master output van de cortex naar een input van de mixxer.
vervolgens zal er een kabel van de output van de mixxer naar je logitech moeten komen, vermoedelijk ook weer met zo'n verloop kabel.

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
VCDfan schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:43:
[...]

In die jaren zat ik met een mengpaneeltje en 2 draaitafels plus cassettedecks piraatje te spelen. Ik voel me weer 18. ;)
:D _/-\o_ Hahahaha!
[...]

Ik heb de RMX nu een maandje staan maar de slag in de linkerjog herken ik niet. Waarschijnlijk een productiefout inderdaad. Lijkt me wel dat die geruild kan worden, ik zou het in ieder geval niet accepteren.

Ik "draai" (meer spelen) trouwens met Traktor. Vdj ziet er niet uit en draait niet, maar dat is mijn mening. Ik draai trouwens zonder problemen met de Asio driver.
Ik ben zeker tevreden met de RMX en brengt me weer terug naar de 80's.
:/ Noujah betreft die linker jog, het is niet hinderlijk ofzo. Maar voor 349 euro (jaja, bestelling bij de webshop duurde te lang 8)7 ) vindt ik eigenlijk dat er niks aan het product mag mankeren.

Betreft Traktor, nog nooit geprobeerd... zou er binnenkort eens naar kijken :)

:9~ Maar al met al is die RMX zeker een gelikt ding!

Edit: Kreeg net een zeer netjes mailtje van Media Markt! Mag mij RMX ruilen voor een andere. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door b00ster op 12-06-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
[...]

Ik heb de RMX nu een maandje staan maar de slag in de linkerjog herken ik niet. Waarschijnlijk een productiefout inderdaad. Lijkt me wel dat die geruild kan worden, ik zou het in ieder geval niet accepteren...
Wat bleek achteraf, dat die medewerker mij het demo model heeft meegegeven en erbij
gezegd heeft dat het hier om een nieuwe gaat! :(
Heb mie herrie geschopt vanmiddag! :S echt zo triest dat ze zoiets kunnen doen...

Magoed, eind goed, al goed. Heb gelukkig een nieuwe RMX gekregen waar niet iedereen
met zn tengeltjes heeft aangezeten!!! :D :D :D

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2r6pdab.jpg

EDIT: moet erbij zeggen dat dit ging om de Media Markt en niet Perfect Systems...

[ Voor 5% gewijzigd door b00ster op 21-06-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Zijn er tegenwoordig controllers waarmee je in bijvoorbeeld traktor effecten kan gebeuiken per kanaal? Mooiste zou zijn dat je ook nog eens master effecten kan gebruiken. Kan dit bijvoorbeeld met de vci-300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag men Xone 4D besteld uit Engeland.
Komt normaal gezien eind van de week aan. Indien er intresse is wil ik wel een kleine review hierover maken aangezien er niet al te veel op i-net te vinden zijn.

Ik kijk er alvast naar uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof, ontzettend gaaf apparaat. Foto's en een review zijn natuurlijk welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, de Xone:4D is ongelovelijk cool! Als ik wat met draaien zou verdienen, had ik hem ook gekocht. Maar nu is het toch teveel geld voor een speeltje.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom voor het eerst kijken hier, erg mooie topic.

Ook ik ben aan het twijfelen tussen Midi controllers. Ik ben lekker een amateur mp3 draaier en vind het gewoon leuk om te doen. De controller wordt dus puur voor thuisgebruik. Als er maar lekker wat knoppen op zitten waar ik mee kan klooien.

Ik heb nu thuis staan op proef de Hercules RMX die ik erg leuk vind. Wat me erg tegen staat aan het apparaat is het gemis van LED lampjes onder de Kill knoppen en dat de jogwheels zeker niet nauwkeurig zijn. Waar ik ook last van heb is dat het geluid over de hoofdtelefoon voorloopt op het geluid uit de speakers. Hoe kan dat?

Nu lees ik hier over de Reloop Digital Jockey met ingebouwde geluidskaart (Interface). Helaas geen touch sensitive jogwheels maar wel nauwkeurigger dan de RMX. Heeft de Reloop alleen ook dezelfde aansluitingen als de RMX. Daar kan ik nog 2 platenspelers en cd spelers op kwijt (nog niet gedaan) op foto's van de Reloop zie ik die aansluitingen niet. En die optie zou ik toch graag willen hebben (aangezien ik die ook nog heb staan). En heeft de Reloop ook die Beat lock en Sync mogelijkheid?

En zitten er nog grote verschillen tussen de software? Ik heb nu een beetje ervaring met VirtualDJ die ik OK vind, ik neig al iets meer naar Traktor vanwege de reacties die ik lees maar met de Reloop blijkt Attack de beste keuze.

Wat ik wel grappig vind is dat er een jaar geleden ook al gesproken werd over deze apparaten en ze nu nog steeds erg in trek blijken te zijn. Beide apparaten zijn trouwens evenduur bij die Baxshop. Daar hebben jullie zo te lezen goede ervaringen mee.

Alvast bedankt voor jullie (extra) input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Ik had toevallig vanochtend even naar de nieuwe Reloop Digital Jockey 2 gekeken, en die is wel echt voor Traktor zo het lijkt. Lijkt me een goeie keuze eerlijk gezegd ;) Ik vind persoonlijk traktor ook wel erg fijn om mee te werken, maar ik weet ook niet echt wat de mogelijkheden van de andere pakketten zijn eerlijk gezegd.

[ Voor 31% gewijzigd door ravenger op 01-07-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou eerder een Digital Jockey 2 kopen ipv een RMX. Niet alleen vanwege mijn ervaringen met andere Reloop producten, maar ook omdat de DJ2 net wat beter in elkaar lijkt te zitten qua button-layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die Reloop DJ2 ontdekte ik gisteren ook. Dat gaat hem dan ook worden. En met Touch sensitive jogwheels. Is die al uit of komt die eind juli? En waarom hebben ze Attack eruit gegooid? Kostenplaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De Reloop DJ2 heeft touch sensitive ;) Mijn VCI-100 ook hoor, maargoed.

Hier de datasheet in PDF

[ Voor 64% gewijzigd door W00fer op 03-07-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Iemand de Digital Jockey 2 al binnen?

Denk dat ik binnenkort de Interface Edition daarvan ga aanschaffen. Hele complete midi controller voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb misschien een domm vraag maar ik wil hier toch zeker van zijn. Als je een controller met ingebouwde geluidskaart hebt dan maakt het toch niet uit of je een belabberde geluidskaart in je computer hebt zitten hé ?

Ik heb nu namelijk een Hercules DJ Control mp3, dus zonder geluidskaart ingebouwd. Dit was goed om de basis te leren maar ik wil nu wat beters met ingebouwde geluidskaart want die van mijn laptop trekt op niets en hapert soms zelfs al bij gewoon liedjes afspelen met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:56:
Ik heb misschien een domm vraag maar ik wil hier toch zeker van zijn. Als je een controller met ingebouwde geluidskaart hebt dan maakt het toch niet uit of je een belabberde geluidskaart in je computer hebt zitten hé ?

Ik heb nu namelijk een Hercules DJ Control mp3, dus zonder geluidskaart ingebouwd. Dit was goed om de basis te leren maar ik wil nu wat beters met ingebouwde geluidskaart want die van mijn laptop trekt op niets en hapert soms zelfs al bij gewoon liedjes afspelen met iTunes.
;) Je geeft het antwoord zelf al... wanneer er een ingebouwde geluidskaart ingebouwd zit maak je hier ook gebruik van. Je kan het zien als een externe geluidskaart op USB. Vaak zijn het ook zeer goede kaartjes!! :*)
Niet alleen voor mixen en muziek, maar ook voor films e.d.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjakietrekhakie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:51:
Iemand de Digital Jockey 2 al binnen?

Denk dat ik binnenkort de Interface Edition daarvan ga aanschaffen. Hele complete midi controller voor dat geld.
Jep ik heb hem vandaag ontvangen (na een maand :9 ). Leuk ding is het wel, al vind ik het jammer dat het plastic knopjes zijn ipv rubberen. Als ik hem wat langer heb zal ik een wat uitgebreidere recensie geven.

Enigste waar ik nog mee zit is de koptelefoon aansluiting. Ik plug m'n Technics erin en het blijft doodstil. Ook bij m'n Ultimate Ears Super fi. 3's blijft het stil. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossing, of ligt dit aan Tracktor LE ?

Schijnt dat Traktor slecht met 1 geluidskaart overweg kan. Selecteer ik m'n Onkyo geluidskaart heb ik geluid over de stereo en geen geluid in m'n koptelefoon die op de Reloop zit aangesloten, selecteer ik de Reloop dan werkt de koptelefoon ook niet. Nou was er ook nog een Asio4all driver zodat Traktor wel met meerdere kaarten overweg kan, maar dat levert ook niks op :? .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik ben geen helderziende, maar volgens mij moet je ff hier kijken:

http://aboutdj.nl/tutoria...undcard-configuratie.html

Let niet op het Vestax woordje, wellicht kom je hier verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:25:
Ik ben geen helderziende, maar volgens mij moet je ff hier kijken:

http://aboutdj.nl/tutoria...undcard-configuratie.html

Let niet op het Vestax woordje, wellicht kom je hier verder mee.
Thnx, na wat klooien werkte het. Het rare was dat hij beide kaarten soms niet zag, en daarna weer wel, maargoed het werkt dus ik blijf nu overal af :+

Een kleine recensie dan maar.

Uiterlijk/indeling/robuustheid:
De Digital Jockey 2 IE ziet er qua uiterlijk leuk uit, en de indeling is logisch. Het apparaat is goed afgewerkt, en de topplaat heeft wat weg van gebrushed aluminium (als is het gewoon plastic). Enigste nadeel vind ik dat de rottary's van plastic zijn. Had toch liever rubberen knopjes gehad. Al met al ben ik tevreden, want ik moet niet vergeten dat dit een apparaat is van 320,- euro, en dat ik niet te maken heb met een Allen & Heath uit een compleet andere prijsklasse. Voor dit geld is het dus gewoon top, en er zitten dan ook geen onafgewerkte en scherpe randjes aan.

Plug & play:
Dat is het leuke van dit apparaat. Geen extra ac adapters, gewoon de usb kabel erin en hij doet het. Had wel wat geklungel in het begin, maar dat was snel verholpen met wat drivers. Eenmaal Traktor LE opgestart, en begonnen met wat te spelen.

De crossfader loopt lekker soepel, al vind ik het wel jammer dat je deze niet kunt uitzetten. Gebruik namelijk zelf met mixen de normale faders, en als ik dan de crossfader aantik klopt het geheel niet meer. De jogwheels werken goed, en ik moet zeggen dat die scrachtfunctie toch best leuk is. Niet alleen om te scratchen, maar zo kun je ook de cue heel nauwkeurig plaatsen. Wat me wel opviel is dat de rechter jogwheel iets meer tegenstand biedt dan de linker. De master tempo fader is lekker stroef zodat het bpm matchen ook nauwkeurig kan.

Wat ik in het begin wel lastig vond is dat de master tempo pas geactiveerd wordt als je de fader weer langs het midden hebt laten glijden. Als je het eenmaal weet is het geen probleem, maar in het begin dacht ik af en toe van: "heej waarom veranderd m'n bpm niet". Het midden wordt aangegeven dmv een rood ledje die gaat branden als je op 0 zit. De rotary's werken ook naar behoren, en het is handig dat je bijv de mid high of low kan killen door een druk op de rotary zelf.

De effecten heb ik nog niet zoveel gebruikt, maar het werkt eigenlijk simpel. Selecteer een effect en draai aan één van de knoppen om hem op die rotary te zetten. Ook de effecten zijn snel te killen door een enkele druk op de knop.

Voor het automatisch beatmatchen kan men gebruik maken van de sync, maar houdt er wel rekening mee dat Traktor het niet altijd juist doet. Dan zit er ook nog een draaiknop bovenaan waarmee je makkelijk door de playlist kunt scrollen. Wil je de track in deck A hebben dan druk je op het knopje rechts, en op B het knopje links. Al met al ben je dus niet meer afhankelijk van de muis.

Zijn er dan nog nadelen:
Enigste waar ik nog niet helemaal uit ben is preview optie voor de koptelefoon. Als ik erop klik hoor ik de track wel, maar dan samen met de track die op de master staat. Ik wil gewoon alleen het nummer horen dat ik ga inmixen omdat ik dat andere nummer ook wel via de stereo hoor. Wellicht dat hier wel een optie voor is, maar ik ben er nog niet achter. Met de crossfader schuiven helpt iig niet, want die zit ook gelinked aan de master.

De jogwheels zijn touch sensitive. Wel een leuke optie, maar ik vind het zelf weinig toevoegen. Echt een nadeel is het dan ook niet, maar geef mij dan toch maar rubberen rotary's ipv zo'n gadget :).

Afbeeldingslocatie: http://h1.ripway.com/fatalfelix/dj1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://h1.ripway.com/fatalfelix/dj2.JPG

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien zie ik ze over het hoofd maar, zit er wel een led indicator voor de sound-levels op de DJ2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet op de DJ2 zelf, maar alle details zijn in Traktor te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:53:
misschien zie ik ze over het hoofd maar, zit er wel een led indicator voor de sound-levels op de DJ2?
Dat zit op bijna geen enkele midi controller als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:15:
[...]

Dat zit op bijna geen enkele midi controller als ik me niet vergis.
Kan er zo al twee opnoemen, Xponent, Vestax VCI-300.
Maar goed dat terzijde...mis je het echt? (dat vraag ik me namelijk af).

Het punt is, ik wil het zelf ook als hobby oppakken en heb maximaal zo'n 700euro te besteden.
Ik heb al weleens met CDJ's gewerkt (alhoewel niet vaak/veel) en dat is opzich ook wel goed en aardig maar ik wil helemaal digitaal gaan.

En in een winkel heb ik de VCI-300 getest welke erg goed is, maar afvalt qua prijs (valt wel binnen het budget maar te veel voor wat ik krijg) dus zit ik nu te twijfelen tussen de Digital Jockey 2 (lekker goedkoop, kan ik van het overige geld weer andere leuke dingen doen) en de Xponent....

What to do...what to do...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon voor de Reloop gaan tenzij je heel veel met effecten wilt werken (de Reloop kan er max 3 tegelijk aan). Voor de rest doet het apparaat gewoon waar hij voor is bedoelt voor een leuke prijs. Wil je dus gewoon af en toe een mix maken dan heb je niks anders nodig en kun je de overgebleven 400 euro in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Ik heb sinds een paar maanden weer een redelijke setup staan (2 Stanton CD-spelers, Reloop IQ2 USB mixer, Reloop 4000 draaitafel) en ik ben daar nu dusdanig aan gewend dat ook ik de mogelijkheden van digitaal wil gaan verkennen. Omdat de Reloop IQ2 al een ingebouwde geluidskaart heeft, en ik dus nu al met bijvoorbeeld Traktor kan mixen en kan voorbeluisteren, ben ik op zoek naar een "enkele" controller om het zo maar even te zeggen. Ik kom dan al snel op de Xone 1D uit. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Xone 1D? En weet iemand hier of het mogelijk is om in Traktor een Deck te selecteren, en daar de Xone op te laten werken? Dus dat als je een Deck selecteert, dat de Xone alleen op het geselecteerde Deck werkt?

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:49:
[...]
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
Nette review. Ik denk er ook aan om deze te bestellen. Gewoon voor thuis of eens wat kleinere feestjes op te leuken :) . Is hij helemaal verlicht 's avonds of niet? Zo zie ik hem toch op alle foto's. Mag ik weten waar je hem gehaald hebt? Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:19:
[...]

Kan er zo al twee opnoemen, Xponent, Vestax VCI-300.
Maar goed dat terzijde...mis je het echt? (dat vraag ik me namelijk af).
Waarom koop je dan geen VCI-100. Heb ik ook, massive userbase, veel softwaresupport en zeer degelijk apparaat. Het enige wat je mist is de verstelbare jogwheels, serato support en 14 bit midi. Dit zijn welliswaar big features, maar met de VCI-100 kun je ook zeer goed uit de voeten. Zo niet beter dan met een Xponent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even terugkomen op de RDJIE 2

Heb er een externe geluidskaart bij en nu schijnt het dat ik over mijn usb bandbreedte ga als ik beide apparaten tegelijkertijd aanzet. Als ik de Asio4all driver zo instel dat ze allebei aanstaan en dat de RDJIE 2 alleen uitkomende audio signalen krijgt werken ze wel allebei. Het vreemde is alleen dat het geluid uit de externe geluidskaart dan wel goed klinkt, maar er een soort kraakje door het geluid uit de RDJIE 2 zit. Zet ik de externe geluidskaart weer uit dan is het geluid uit de RDJIE 2 ook weer juist, heel vreemd.

Zijn er nog meer drivers zoals de Asio4all die het mogelijk maken om Traktor met meerdere geluidskaarten te laten dealen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:52:
Toch nog even terugkomen op de RDJIE 2

Heb er een externe geluidskaart bij en nu schijnt het dat ik over mijn usb bandbreedte ga als ik beide apparaten tegelijkertijd aanzet. Als ik de Asio4all driver zo instel dat ze allebei aanstaan en dat de RDJIE 2 alleen uitkomende audio signalen krijgt werken ze wel allebei. Het vreemde is alleen dat het geluid uit de externe geluidskaart dan wel goed klinkt, maar er een soort kraakje door het geluid uit de RDJIE 2 zit. Zet ik de externe geluidskaart weer uit dan is het geluid uit de RDJIE 2 ook weer juist, heel vreemd.

Zijn er nog meer drivers zoals de Asio4all die het mogelijk maken om Traktor met meerdere geluidskaarten te laten dealen ?
Ik denk dat je latency te laag staat. Vandaar het niet beste geluid. In ASIO4ALL zou ik eens de buffer size veranderen als ik jou was. Wellicht helpt dat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Wat is eigenlijk het verschil tussen de twee versies van de Reloop?

En weet iemand waar je die kan uitproberen? (in de buurt van Groningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kga deze week een review maken van de Xone 4D :)
Als er reeds vragen op voorhand zijn, stel ze hier maar of stuur even snel een mailtje.
Dan kan ik deze al zeker beantwoorden voor je in de review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik wil weten/zien hoe de pc link werkt op dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Heeft iemand een idee hoe je met een Hercules RMX ook andere programma's kan aansturen.
Ik krijg het bijvoorbeeld niet aan de praat met andere midi gestuurde programma's zoals
Fusion
Rebirth e.d.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:29:
Heeft iemand een idee hoe je met een Hercules RMX ook andere programma's kan aansturen.
Ik krijg het bijvoorbeeld niet aan de praat met andere midi gestuurde programma's zoals
Fusion
Rebirth e.d.
Traktor
Virtual DJ
DJ Decks

Dat zijn toch wel grote software namen :)

Edit; of begrijp ik je vraag verkeerd :?

[ Voor 5% gewijzigd door -_D_- op 04-09-2009 11:48 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:29:
Fusion
Rebirth e.d.
Voor bv Rebirth zou je een midi mapping moeten maken in Rebirth zelf.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:24
Ik ga denk ik zon Reloop Digital Jockey 2 kopen maar ik heb nog een vraagje:
graag zou ik mijn mix dan willen opnemen op de pc, kan dat?
Ik plug mijn headphones in om de nieuwe track in te mixen, mijn pc speakers als Master/Monitor.
Is er in Traktor een optie om de mix gewoon op te nemen of moet je aan de slag met andere oplossingen/kabels?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Het gaat om Mixmeister Fusion.
Kan er niets van terug vinden.
Was dus van plan om z'n korg kontrol te komen, maar dacht eerst ff proberen met m'n RMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Ik heb gister mijn Reloop DJIE 2 ontvangen via Bax-shop.nl.
Nu ben ik op zoek naar de mapping file voor Virtual DJ 6. Ik kan deze op de site van Virtual DJ wel vinden, maar niet downloaden. Iemand die hem toevallig wel heeft? Of een plek waar ik hem vrij kan downloaden?

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb een probleem en ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben.

Ik heb een Numark Omnicontrol die ik graag wil gebruiken i.c.m Windows 7

Nu had ik eerst de x86 versie (RC, build 7100) op mn laptop staan (een acer aspire) en daarmee werkte de normale drivers (v2.8.17) van de Numark site prima.

Op mn gewone pc had ik dezelfde RC van Win7 staan maar dan de x64 versie, hier waren in het begin nog geen drivers voor maar inmiddels heeft Numark op de site de nieuwste (welliswaar beta) drivers gezet, de numark_omnicontrol_. Die deden het prima met de RC build van Win7.

Nu ben ik vd week overgegaan op de RTM build 7600 van Win 7 en ineens krijg ik t met geen mogelijkheid meer aan de praat, zowel op x86 met v2.8.17, als de beta x64_2.8.29 drivers op een x64 install niet. (error 0x0006 ofzo?)

Zijn er meer mensen met een OmniControl die dit ervaren hebben of weet iemand een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 10-09-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal.

Ik ben momenteel een dj met 2 CD spelers en 1 Vinyl.
Ik wou graag overstappen naar Digitaal samen met een laptop.

Er is niet echt een budget, maar een controller van max. €500 zou wel nice zijn.
Ik wou ook nog een geluidskaart kopen (ik heb ook een geintegreerde in mijn desktop), en een koptelefoon. (Zat te denken aan de Stanton DJ Pro 2000)
Voor de geluidskaart heb ik wel zo'n extra €100 over.

Ik gebruik Virtual DJ 6, en Deckadance staat er ook op samen met FL Studio 9 (net binnen).

De controller moet compatibel zijn met Vista 32-bit op de desktop en op laptop.
De crossfaders moeten ook een stootje kunnen hebben, geluidskwaliteit moet ook stabiel en hoog zijn.

Met MIDI heb ik nog niet heel veel ervaring,
wat zijn jullie ervaringen met de Hercules RMX?

Wat raden jullie me nog meer aan voor controller?
En een geluidskaart, wat zou het beste zijn voor mij?

Alvast thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:56:
Hey allemaal.

Ik ben momenteel een dj met 2 CD spelers en 1 Vinyl.
Ik wou graag overstappen naar Digitaal samen met een laptop.

Er is niet echt een budget, maar een controller van max. €500 zou wel nice zijn.
Ik wou ook nog een geluidskaart kopen (ik heb ook een geintegreerde in mijn desktop), en een koptelefoon. (Zat te denken aan de Stanton DJ Pro 2000)
Voor de geluidskaart heb ik wel zo'n extra €100 over.

Ik gebruik Virtual DJ 6, en Deckadance staat er ook op samen met FL Studio 9 (net binnen).

De controller moet compatibel zijn met Vista 32-bit op de desktop en op laptop.
De crossfaders moeten ook een stootje kunnen hebben, geluidskwaliteit moet ook stabiel en hoog zijn.

Met MIDI heb ik nog niet heel veel ervaring,
wat zijn jullie ervaringen met de Hercules RMX?

Wat raden jullie me nog meer aan voor controller?
En een geluidskaart, wat zou het beste zijn voor mij?

Alvast thx.
Het is al een wat ouder model, maar ik denk dat je voor dat geld misschien wel het beste voor de good old Vestax VCI-100 kunt gaan. Een geluidskaart erbij zoals bijvoorbeeld de ESI Gigaport of Maya44. Dit moet wel te doen zijn voor 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:53:
Het gaat om Mixmeister Fusion.
Kan er niets van terug vinden.
Was dus van plan om z'n korg kontrol te komen, maar dacht eerst ff proberen met m'n RMX
Iemand een idee,
ik kan voor geen mogelijkheid een midimapping maken in Mixmeister Fusion.
Fusion ziet mijn rmx staan, kiest voor custom en dan voor learn maar er gebeurd helemaal niets.
Ook in de .xml file gekeken van Fusion, maar das abacabra voor me.
RMX wel getest met Virtual DJ en gewoon werken. (ook met mini mon)

[ Voor 6% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 14-09-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Effin heb zelf zitten kloten in de XML file, en heb hem nu dus aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar de mapping file voor Virtual DJ 6 i.c.m. de Reloop Digital Jockey 2 interface Edition. Ik krijg namelijk de bijgeleverde Traktor niet stabiel.
Ik kan op de site van Virtual DJ deze mapping wel vinden, maar niet downloaden. Iemand die hem toevallig wel heeft? Wie kan mij helpen?

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de Reloop Digital Jockey Interface Edition en de Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik wil overstappen van mijn BCD 2000 naar een betere controller. Ik twijfel tussen de VCI 100 en de Reloop Digital Jockey 2.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51
EVILSalami schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:37:
Ik wil overstappen van mijn BCD 2000 naar een betere controller. Ik twijfel tussen de VCI 100 en de Reloop Digital Jockey 2.

Iemand suggesties?
een vci-300 niet wat dan? Daar zit namelijk een geluidskaart bij in en bij de vci-100 niet. VCI-100 met een geluidskaart is ongeveer evenduur als vci-300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De vraag is, wat je wilt met een VCI-300. Achter de VCI-100 zit een massive userbase, met nog steeds ontwikkelde traktor mapping files (zie djtechtools.com)

De VCI-300 wordt niet in elke software ondersteund naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hey hey,

Ben er ook hard over aan het denken te gaan draaien / kloten met muziek / djen :) Anyhow. Ik zie iedereen hier de VCI-100 aanraden, en die wil ik opzicht ook wel halen, maar heeft niemand ervaring met die VCI-100SE van DJTechTools.com? Die is zelfs goedkoper hier te krijgen en het lijkt of er meer functies opzitten / minder bugs?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zeer goed ding, over alles is 2x nagedacht. Goede updates en persoonlijke feedback via Ean Golden. Kan ook via het forum van DJTechtools zelf.

Veel mensen hebben hem echter niet, want het is een limited edition.

Hoe je hem hier gaat krijgen, en dan ook nog onbeschadigd is een puntje van aandacht. Want ik vind de omdoos (waar de VCI-100) in zit nou niet echt stevig.

Hopelijk zit er een goede omomdoos omheen met voldoende packing coils (van die schuimpies).

[ Voor 36% gewijzigd door W00fer op 10-10-2009 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:44:
Ik kan op de site van Virtual DJ deze mapping wel vinden, maar niet downloaden. Iemand die hem toevallig wel heeft? Wie kan mij helpen?
Koop een legale versie en dan kan het wel...

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
rhodium schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 01:41:
[...]

een vci-300 niet wat dan? Daar zit namelijk een geluidskaart bij in en bij de vci-100 niet. VCI-100 met een geluidskaart is ongeveer evenduur als vci-300.
Klopt maar eigenlijk kijk ik meer naar 2e hands. Dan is een VCI 100 vele goedkoper, de 300 is wordt nog maar weinig aangeboden. Want ik wil geen 500e gaan lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Inmiddels hier naast me een Reloop Digital Jockey 2 staan. Prima apparaat. Veel beter dan m'n oude BCD 2000.

Weet iemand waar ik een mooie koffer/flightcase hiervoor kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Vraag, is er een bedrijf in NL dat midi controllers verhuurt?

Heb 14 nov een feest waar ik ga draaien, en normaal zou ik hiervoor m'n eigen midicontroller gebruiken, maar die geeft de laatste tijd wat kuren met de BPM fader. Om hiervoor nou een nieuwe te kopen lijkt me voor die ene avond nogal teveel van het goede. Dus zou ik eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben om er eentje te huren voor 1 avond. :/

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

White schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:28:

Heb 14 nov een feest waar ik ga draaien, en normaal zou ik hiervoor m'n eigen midicontroller gebruiken, maar die geeft de laatste tijd wat kuren met de BPM fader. Om hiervoor nou een nieuwe te kopen lijkt me voor die ene avond nogal teveel van het goede. Dus zou ik eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben om er eentje te huren voor 1 avond. :/

Iemand?
Je zou CDJ 400's kunnen huren in plaats van 1000's, al weet ik niet of er veel bedrijven zijn die dat verhuren idd...

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:20
White schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:28:

Iemand?
Gewoon syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Laat maar, verkeerde forum

[ Voor 82% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 03-11-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Het probleem is dat die BPM fader af en toe een random signaal afgeeft, waardoor ie de bpm van dat nummer opeens van 128 naar 137 verzet. Zwaar irritant.

Denk dat ik hem maar open ga schroeven, kijken of ik hem gewoon los kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Je kan 'm ook gewoon unmappen in de software, hoef je niks open te maken. ;) Mocht je 'm toch open maken, haal de fader even uitelkaar en maak 'm even schoon. Goede kans dat het probleem door vuil wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Sjoewe schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:37:
Je kan 'm ook gewoon unmappen in de software, hoef je niks open te maken. ;) Mocht je 'm toch open maken, haal de fader even uitelkaar en maak 'm even schoon. Goede kans dat het probleem door vuil wordt veroorzaakt.
d:)b Ga beide opties proberen. thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
White schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:27:
[...]

d:)b Ga beide opties proberen. thx :)
Het werd toch tijd voor iets beters. Morgen ga ik een spiksplinternieuwe gemodde (djtechtools) Vestax VCI-100 ophalen in Amsterdam :D . Ook gelijk een Native Instruments Audio4DJ besteld.

Heeeeel slecht van me maar o zo tof! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zijn de techtools edities te koop hier in Nederland ja?

[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 04-11-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
W00fer schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:13:
Zijn de techtools edities te koop hier in Nederland ja?
Nope, iemand gevonden die er een dubbel had besteld, en voor originele prijs over kunnen kopen :) . Zit nog nieuw in verpakking als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

White schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:58:
[...]

Het werd toch tijd voor iets beters. Morgen ga ik een spiksplinternieuwe gemodde (djtechtools) Vestax VCI-100 ophalen in Amsterdam :D . Ook gelijk een Native Instruments Audio4DJ besteld.

[video]
Heel dik :Y)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

You'll thank me later :+

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
White schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:58:
[...]

Leuk hoor :)

Ik mis m'n VCI wel eens. Ik ga die nieuwe NI controller kopen als ie uit is, dat lijkt me een mooie aanvulling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/IMG_0597.jpg

*O*

Geluidskaart komt morgen. Mongolen van TNT zijn vandaag 2x langs geweest volgens de telefoonlijn, maar ik heb niemand gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nice, ik krijg met een beetje geluk 1 van de eerste 10 controllers waar jij dat stickertje van hebt. ;)

Balen trouwens dat je Audio4DJ nog niet in je bezit komt.... Maar, de kaart maakt het wachten straks meer dan goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:21:
Nice, ik krijg met een beetje geluk 1 van de eerste 10 controllers waar jij dat stickertje van hebt. ;)

Balen trouwens dat je Audio4DJ nog niet in je bezit komt.... Maar, de kaart maakt het wachten straks meer dan goed. ;)
Ik heb hem vanochtend binnen gekregen :D . Geweldig wat werkt dat lekker!

Net m'n eerste setje in elkaar gedraait met mn VCI, damn wat gaat dat een stuk beter als met m'n oude bcd :) , niet makkelijker, wel beter. Je voelt gewoon de potentie die in dat ding zit, er valt nog zo veel meer mee uit te halen :D .
Ome_Les schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:21:
En welke bedoel je hiermee O-) ?

[ Voor 16% gewijzigd door Florinsz op 06-11-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Deze controller ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Ome_Les op 08-11-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Ik zit nu 2 jaar bij een band als roadie en geluidsman en tussen de pauzes in speel ik gezellige muziek (disco, rock, dance en wat nederlandstallig)af via mijn computer. Dit spelen is puur bedoeld om het feest lekker aan de gang te houden zodat de mensen op de dansvloer blijven en niet naar buiten lopen om te gaan roken bijvoorbeeld.
Ik speel op dit moment via iTunes in djmode nummers af en dat gaat prima echter wil je soms het intro van een feestnummer overslaan en dat gaat moeilijk zonder een mixer.
Een goed voorbeeld is een nummer van France Joli - Come to me. Lekker gezellig en vrolijk echter de eerste minuut... :(
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5hUKHjjO1_I]

Ik heb zo goed als zeker mijn keuze weten te beperken tussen 2 midi controllers en ik zou graag wat hulp willen om de definitieve keuze te kunnen maken. Ik denk zelf aan een Hercules RMX of Reloop Digital Jockey. Maar als iemand een beter alternatief heeft sta ik daarvoor open. Budget wat ik voor ogen heb is rond de €300 maar er zit er ruimte in om iets daarboven te zitten.

Ik wil gewoon simpel out of the box nummers kunnen cue-en en wegfaden en het moet tegen een stootje kunnen. Scratchen en allerei effectjes is allemaal niet nodig, de focus moet wel op band blijven en niet op de roadie die los gaat in de pauzes ;)
Een vereiste is wel een ingebouwde geluidskaart en Apple compatible zijn. Heb nu nog geen Mac maar die zal er binnen nu en een half jaar zeker wel komen.

Voor de liefhebbers; de midicontroller zal worden aangesloten op een allen&heath 2400 live mixer i.c.m. met een dynacord pm2600 versterker en boxen.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 07-11-2009 22:57 . Reden: typo's en zinsopbouw bewerkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kleine update:
Ik heb inmiddels beide controllers in handen gehad en het is duidelijk dat het de Reloop gaat worden. De verhouding in geld(paar tientjes) staat niet gelijk aan de kwaliteitsverschil tussen beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Miki schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:16:
Kleine update:
Ik heb inmiddels beide controllers in handen gehad en het is duidelijk dat het de Reloop gaat worden. De verhouding in geld(paar tientjes) staat niet gelijk aan de kwaliteitsverschil tussen beiden.
Ik heb de Reloop ook gekozen. Prima apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zijn hier mensen die ervaringen hebben met Torq?

Ik ben me nu aan het inlezen zo vlak voor mijn aankoop en ik merk dat de Reloop DJIE2(€349) alleen geleverd word met Trakor LE. Traktor LE is eigenlijk een veredelde demo versie van Traktor Pro, voor de volledige versie ben je nog eens 129 euro kwijt!
Nu is de M-Audio Xponent met volledige software (Torq 1.5) te koop voor €399. Gezien de prijs en volledigheid van de software lijkt me dit een zeer interessant alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 15:45
Stel, je kan voor een eurotje of 100 een BCD 2000 apparaat aanschaffen.

Is dit dan een leuk apparaat om mee te beginnen?
Of zeggen jullie van veel te veel geld voor dat ding?

Bedoeling is gebruiken op laptop, heb er daar namelijk 2 van liggen. Vast wel 1 waar hij het goed op doet lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
doesburg schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:18:

Bedoeling is gebruiken op laptop, heb er daar namelijk 2 van liggen. Vast wel 1 waar hij het goed op doet lijkt me..
Tja die €100 kan wel veel meer worden als je nog het 1 en ander moet aanschaffen.

Basis uitrusting voor een midi-controller
Midi controller zelf > instap modellen tussen de €200 - €450
Geluidskaart met 2 uitgangen (als deze niet is ingebouwd in de controller) > +/- €150
Hoofdtelefoon > instap modellen €60 - €100
Mixer/versterker met boxen > kan van alles zijn
DJ software > reken op een kleine €150 afhankelijk wat je precies wilt doen

DJ-en is een dure hobby daar ben ik in een paar weekjes inlezen wel achter gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
De BCD2000 is gewoon altijd zonde van je geld, imo. Het ding doet het gewoon niet goed genoeg.
Ik heb het ervaren en kan het je niet aanraden.

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 23-11-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

doesburg schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:18:

Ik zou dan eerder kijken naar een BCR voor dat geld. Daar kun je _en_ leuk mee draaien _en_ leuk mee produceren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Room42 schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:39:
De BCD2000 is gewoon altijd zonde van je geld, imo. Het ding doet het gewoon niet goed genoeg.
Ik heb het ervaren en kan het je niet aanraden.
Ik heb zelf een BCD3000 en die werkt best leuk voor een instapper/thuis model.

De BCR is toch die met rotary knopjes heel veel.. meer produceren dan draaien dacht ik

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Quinie schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:10:
De BCR is toch die met rotary knopjes heel veel.. meer produceren dan draaien dacht ik
Klopt, het is de Rotary Control bak. :Y)

Ik gebruik zelf de BCR meer voor DJ werk, dan produceer werk. (Zo ook een paar oud- vinyl- only liefhebbers in mijn omgeving)

[ Voor 6% gewijzigd door Ome_Les op 24-11-2009 19:46 ]

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
knopjes O+

* addictive meldt zich in dit topic. Helemaal nieuw into het draaien (af en toe eens een plaatje leggen bij vrienden, maar verder niets spannends).
Heb onlangs een Vestax VCI-300 gekocht, en om ook nog iets te horen een setje KRK RP6's:
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/5959/15843178600896890530736.jpg

En als hoofdtelefoon heb ik een Ultrasone Pro 750, niet speciaal een hoofdtelefoon om te draaien, maar het geluid is perfect verder :)

Nu eens even bijlezen in dit topic, want deze heb ik eigenlijk helemaal gemist :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en het is een M-Audio Torq Xponent geworden. Gisteren avond had de Bax-shop een koopavond aanbieding waardoor het eindbedrag wel heel erg aantrekkelijk was om de Xponent te bestellen. Ik heb uiteindelijk €359 betaald.

Ik zal binnenkort mijn eerste mini-review posten.

Ps.
Mocht de Xponent me nou niet bevallen dan heb ik alvast kerstverlichting voor onder de boom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Het is te hopen dat M-Audio de mac drivers eindelijk een beetje op orde heeft.

Dit was een beetje het probleem een jaartje terug met de Xponent.
Ondanks dat het een hele leuke controller was, was het balen dat hij na een tijdje spelen weer eens ervoor zorgde dat Traktor vastliep, maar ook dat m-audio DVS van tijd tot tijd de mac helemaal bevroor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ome_Les schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:56:
Het is te hopen dat M-Audio de mac drivers eindelijk een beetje op orde heeft.

Dit was een beetje het probleem een jaartje terug met de Xponent.
Ondanks dat het een hele leuke controller was, was het balen dat hij na een tijdje spelen weer eens ervoor zorgde dat Traktor vastliep, maar ook dat m-audio DVS van tijd tot tijd de mac helemaal bevroor.
Ik wil het voorlopig bij Torq houden, dus voor Traktor vastlopers hoef ik me geen zorgen te maken. Overigens heb ik het officiële Torq forum(www.torq-dj.com) afgelopen dagen behoorlijk doorgespit en geen gekke dingen tegen gekomen die ik niet hier of in andere dj fora zou tegen komen. Het zal naar mijn mening allemaal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dat is ook waarom ik zeg dat ik hoop dat ze de drivers op orde hebben, want ook gebruik van Torq zorgde toendertijd voor veel vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De Xponent heb ik zo juist uitgepakt en het eerste wat me opvalt is dat het ding echt "huge" is. De VCI-100 en de Reloop zijn echt veel kleiner.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste 2 minuten moeite had met de kwaliteit van de afwerking. Waarom de eerste 2 minuten? Als je echt professioneel spul in je handen hebt gehad dan voelt dit echt aan als dinky toys. Overigens geld dit ook voor de Reloop DJ en in mindere mate voor de VCI-100.
Maar dat is niet eerlijk besefte ik me na 2 minuten, je kunt een controllertje van €360 niet vergelijken met een A&H GL2400 console van €1900. Trouwens het is ook een controller om mee te beginnen en te ontdekken of deze uit de hand gelopen hobby vruchtbaar is voor de toekomst ;)

Morgenmiddag zal ik de controller aansluiten in de studio en de software aan de tand voelen.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste