Flake schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:23:
Wat versta je dan onder touch sensitive? Ik versta eronder: á la CDJ, hand op de platter, plaat ligt stil en je kunt cue'en, een spin geven, etc. Dat werkt prima op mijn Xponent icm Torq en daarom noem ik die jogs touch sensitive

Dat je een knopje moet indrukken om te activeren maakt mij niet zo bijster veel uit, die hebben de CDJ's tenslotte ook, die "vinyl"-knop. Die instelling wordt ook bij een nieuwe sessie gewoon aangelaten totdat je 'm uitzet, dus ik zie daar geen probleem in.
Ik heb hem net aan de midi monitor gehangen (handige tool voor het uitlezen van midi data) en zie dat er wel een note on/off word verstuurd bij het aanraken van het jogwheel, het zou dus inderdaad touch sensitive moeten zijn echter werkt het niet binnen de software op mijn macbook. Misschien eens upgraden naar 1.5 (Heb de serial liggen maar ben nog niet aan installen toegekomen en draai nu op 1.0.x).
Het klopt dat de markt in de kinderschoenen staat, maar als je een controller maakt met zo'n geluidskaart en duidelijk laat merken dat het apparaat handig is om mee te nemen, dan snap ik niet waarom ze die 2 1/4" jacks aan de achterzijde gaan gebruiken voor stomme dingen als sustain pedals (die net zo goed over MIDI kunnen). M-Audio soundcards hebben ook gebalanceerde in/outputs. Ik kan er maar geen excuus voor verzinnen.
Let maar op, binnen nu en een korte tijd gaan er genoeg controllers komen met gebalanceerd uit.
Daarnaast doen fabrikanten de dingen die ze nu doen soms al niet eens goed, neem als voorbeeld de Xponent, welke idioot zet zijn jogwheels nou boven alle controlls neer waardoor je het risico loopt om tijdens een potje scratchen een pitch fader mee te slepen naar boven of beneden.
Midi controllers zijn voor velen een verademing maar ook voor velen een pain in the ass om mee te werken. De beste midi controller die ik op de Messe ben tegen gekomen is absoluut de NS7, komt heel dicht in de buurt van de ideale midi controller en er is echt over nagedacht... mag ook wel voor €1500+ overigens.
En dat scherm recht voor je neus zetten en er constant naar kijken vind ik eerlijk gezegd een beetje triest. OK, als je een nieuwe track wil laden dan ontkom je er niet aan, maar ik vind het een belachelijk gezicht als je een dj ziet met een mooie lichtgevende controller die meeknippert op de beat en constant z'n oogjes op zo'n kutscherm richt. Maargoed, op 8% range valt de gevoeligheid wel mee en kan ik er goed mee mixen, en 8% range is genoeg. Maar had er echt liever een stuggere fader in gezien.
Als je dat scherm zo'n probleem vind ga dan gewoon met cd's draaien, wat dat betreft snap ik de keuze voor een midi controller dan niet helemaal.
Wat betreft een stuggere fader, dat is echt een persoonlijke voorkeur, ik ken mensen die hem niet zwaar genoeg kunnen hebben en mensen die hem van onder naar boven willen kunnen blazen. Gelukkig heb je verschillende midi controllers en daarin dus ook gewoon een keuze.
Omdat er niet binnen een dag gereageerd word? Ik heb nog 1001 dingen te doen die van meer waarde zijn dan hier een discussie te voeren. En afgelopen week heb ik op de Musik Messe gezeten om daar met zo'n beetje iedere dj gear fabrikant om de tafel gezeten te hebben voor afspraken met betrekking tot het komende jaar, 31 afspraken in 2,5 dagen tijd en ik heb de boel weer netjes voor elkaar als het gaat om exclusieve reviews e.d.
Oftewel, soms heb ik wel wat beters te doen dan de godgansedag op tweakers rondhangen

Sjoewe schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:11:
Ik heb een tijdje terug op de Korg Zero8 gedraaid (6 uur) en ik vind het echt een verschrikkelijk ding. Hij is drie keer vastgelopen onderweg, de knopjes zijn te klein, de lay-out is te vol, niks gaat simpel, de effecten al helemaal niet. De gast van wie 'ie was heeft 'm inmiddels ook weer doorverkocht en dat is echt geen onhandige kerel verder, maar het is gewoon teveel werk.
Je moet een beetje een "geek" zijn om met de Zero's overweg te kunnen MAARRRRR als je er eenmaal lekker mee overweg kunt zijn het hele fijne mixers. Grote voordeel is de interne digitale soundcard (maar dat heeft de Xone:4D ook) waarmee je prima uit de voeten kunt binnen ableton, een nano pad ernaast en je bent klaar wat Ableton betreft.
[
Voor 30% gewijzigd door
R2D2 op 06-04-2009 23:04
]