Digitale DJ: Midi Controllers

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongentje schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:50:
[...]

Ik ben bang dat je hem niet voor deze prijs kwijtraakt, bij new-line is ie een euro goedkoper en dan nieuw:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=26436
Dat is de versie zonder ingebouwde geluidskaart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 10:23
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:49:
Gekocht als probeersel, maar kwam erachter dat ik echt te weinig tijd heb voor deze hobby :)

Het apparaat zelf is prima :)
ah gelukkig, ik had namelijk net de mijne besteld, ik was even bang dat het alsnog rotzooi bleek te zijn ;)

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Zijn er al mensen die Traktor Pro gberuiken? Ik zag dat deze uit was. Is er een meerwaarde vergeleken met 3? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mensen ik heb vandaag mijn Vestax VCI300 binnen gekregen ik heb deze gekozen omdat hij mij oer degelijk lijkt en om zijn strakke design voorheen draaide ik met vinyl later door toch een erg dure investering platen die overigens in de dance-seen niet meer bij te houden zijn om allemaal te kopen een Numark total control aangeschaft werkt overigens best relax nadelen vond ik toch erg veel plastic, en erg klein.
Daarom toch een investering gedaan voor deze VCI300.
Ik hoor mensen steeds zeggen effecten ontbreken enz maar als ik optreed sluit ik meestal mijn app. aan op een mixer meestal toch een pioneer daar zitten effecten op dus zie het probleem niet.
Maar goed zal mijn ervaringen melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Wat een gedoe trouwens om twee DN-S1200 met Vista in Traktor aan de gang te krijgen. Het is mij nog niet gelukt, hij pakt er steeds maar eentje. Alle settings zijn verder prima, want net getest in XP werkte alles prima :| Word ook nog wel wat als ik ook nog mn Korg Zero 4 erbij wil pluggen, want die pakt volgens mij 4 midikanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Wat dacht je van de Allen & Heath Xone:4D (klik op plaatje voor meer info)
Afbeeldingslocatie: http://aboutdj.nl/images/stories/gear_nieuws_2008/allenheath_xone_4d.jpg

Persoonlijk vind ik het heel kansloos om met een controller een wannabe dj te zijn. Maargoed als je niks anders kunt betalen dan houdt het wel op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Saven schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:24:
[afbeelding]

Persoonlijk vind ik het heel kansloos om met een controller een wannabe dj te zijn. Maargoed als je niks anders kunt betalen dan houdt het wel op inderdaad.
Veel zullen wannabee zijn inderdaad, net als ik, het is voor mij een leuke hobby omdat ik het gewoon leuk vindt om er mee te prutsen. Net als veel anderen denk ik. Anderen zullen het gebruiken als een opstapje etc.

Maar ik begrijp je stelling niet helemaal, bedoel je te zeggen dat echte dj's nooit een controller zouden (moeten) gebruiken?

Vet ding trouwens die 4D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:20
Mja, tien jaar geleden was je een nep-DJ als je met CDJ's draaide. :')
En nu ben je een nep-DJ als je met een controller draait.

Ik ben benieuwd waar de grijze massa over tien jaar op af staat te geven als ze allemaal een controller hebben gekocht. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
[afbeelding]

tja, zo'n 4D kost anders wel 2000 euro ;) Daar kan je best een aardige set voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

EVILSalami schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:49:
[...]
Maar ik begrijp je stelling niet helemaal, bedoel je te zeggen dat echte dj's nooit een controller zouden (moeten) gebruiken?
Ben ik toch ook wel benieuwd naar ja.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Naja, je hebt controllers en je hebt controllers.
De ene groep (Xone, DJM800, Ecler Evo etc.) zijn echte pro dingen en vooral gebruikt voor livesets te produceren m.b.v. ableton live bijvoorbeeld.
Die andere plastic consoles waarbij je ff op de sync knop druk beetje mp3tjes sleept in virtualdj/traktor/etc. zijn gewoon poep. Je kan beter doorsparen en dan draaitafels of cd spelers te kopen.
Ik heb toendertijd gekozen voor cd spelers (cdj800 mk2, maar dat moet je ook maar kunnen en willen betalen). Of je cd of vinyl draait vind ik geen fuck uit maken, ik heb gekozen voor CD omdat dat uiteindelijk vele malen goedkoper is dan steeds platen á 10 euro per stuk te kopen.
Je bent nog steeds bezig met je handen als het ware met die cd spelers, je hebt meer een gevoel.
Met consoles en laptop heb je dat niet en het staat gewoon veel te wannabe :P

Als je met gewone cd spelers of draaitafels (en dan de voorkeur voor cd spelers met scratch mogelijkheid zoals de pioneers of denon) goed kan mixen dan vind ik pas dat je jezelf 'dj' kunt noemen. Maar als jij op een feestje aan komt zetten met je laptop en je console dan zou je in mijn ogen geen volwaardige dj zijn.

Tis beetje laat ben moe :') dus weet niet of het heel duidelijk is allemaal maar ik kan het ook niet perfect uitleggen waarom ik dat vind. Ik vind gewoon dat als je met zo'n console ding draait je geen dj bent.
Beter spaar je net zo lang door tot je fatsoenlijke cd spelers kunt kopen :D
peace out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Saven schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:22:
Naja, je hebt controllers en je hebt controllers.
De ene groep (Xone, DJM800, Ecler Evo etc.) zijn echte pro dingen en vooral gebruikt voor livesets te produceren m.b.v. ableton live bijvoorbeeld.
Die andere plastic consoles waarbij je ff op de sync knop druk beetje mp3tjes sleept in virtualdj/traktor/etc. zijn gewoon poep. Je kan beter doorsparen en dan draaitafels of cd spelers te kopen.
[knip]
peace out
Volgens mij heb je niet helemaal door hoe mensen de controllers gebruiken? ;)

Op de Xones wordt veel vaker de sync knop gebruikt dan je denkt.

Doorsparen en dan draaitafels of cd spelers kopen?

Ik ben met je eens dat het gevoel van vinyl nogsteeds niet evenaard is, maar wordt alsjeblieft eens wakker uit het jaar 19flintstone. We leven al in de 21ste eeuw? ;)

Controllers openen veel meer mogelijkheden dan dat met vinyl en CD voor mogelijk werd gehouden.
De manier waarop sommige mensen met het autosyncen omgaan gunt dezelfde mensen veel meer tijd om de dingen eromheen te perfectioneren. Kijk bijvoorbeeld naar een Hawtin, waarschijnlijk de bekendste controller DJ in jouw boekje, die staat bol van het autosync werk, alleen slik je dat voor zoete koek omdat deze een pionier is.
Waarom slik je het dan niet van andere DJs(met plastic controllertjes) die op autosync drukken.
Vergeet niet, om goed gebruik te kunnen maken van autosync, zul je toch eerst je set goed voorbereid moeten hebben.
(Beatgridden, plaatkeuze etc, etc.)

Maargoed. Einde van de tirade, door met de controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14

Wat maakt het nou uit waar je mee draait het gaat toch om het resultaat,of is alles wat nieuw is eng :*)
Met de sync knop is ook niks mis mee,gebruik hem gewoon net als cue punten,loops en effecten.
Zijn ook deejays die het bpm op hun hoes schrijven en tape als cuepunten gebruiken,zijn zeker ook wannabees.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met consoles en laptop heb je dat niet en het staat gewoon veel te wannabe :P

Als je met gewone cd spelers of draaitafels (en dan de voorkeur voor cd spelers met scratch mogelijkheid zoals de pioneers of denon) goed kan mixen dan vind ik pas dat je jezelf 'dj' kunt noemen. Maar als jij op een feestje aan komt zetten met je laptop en je console dan zou je in mijn ogen geen volwaardige dj zijn.
Het spijt me zeer, maar MIDI is toch echt de toekomst. Je hoort het professionele DJ's steeds vaker zeggen dat ze zich hoeven nu niet meer specifiek hoeven te focussen op het gelijk laten lopen van platen, maar kunnen door de vele mogelijkheden van de software hun creativiteit in de mix kwijt.
Als je op een feest of in een club draait dan komen de mensen daar voor een leuke avond en willen entertained worden. Het doorsnee publiek vindt er geen bal aan als je alleen nummers netjes in elkaar over kunt laten lopen. Het zijn net de effecten en truukjes die je met de muziek weet uit te halen die ertoe doen. Ook een orignele en onverwachte platenkeuze door tijd te besteden aan het vooraf klaarmaken van playlists draagt daaraan bij.
Dit alles kan het meest optimaal met MIDI controllers.

Daarnaast kun je op de betere controllers ook prima scratchen, pitch benden, op het gehoor mixen, etc, etc. Misschien moet je je daar nog wat meer in verdiepen.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de nieuwe Stanton controller, die heeft een 12" vinyl plaat als platter. Daar heb je beslist meer "gevoel" bij dan met een CDJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:27:
Daarnaast kun je op de betere controllers ook prima scratchen, pitch benden, op het gehoor mixen, etc, etc. Misschien moet je je daar nog wat meer in verdiepen.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de nieuwe Stanton controller, die heeft een 12" vinyl plaat als platter. Daar heb je beslist meer "gevoel" bij dan met een CDJ.
Ben het beslist met je eens, het is alleen wel jammer dat die Stanton meer kost dan een CDJ. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Maar hopen dat de EKS Otus en de RAW uit gaan komen he? d:)b

En die Stanton Controller, volgens mij heeft die maar een 10" motorized platter (vinyl covered)? ;)
(Hij is gebaseerd op het c.304 design.

[ Voor 54% gewijzigd door Ome_Les op 12-11-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik vind gewoon dat als je met zo'n console ding draait je geen dj bent.
peace out
Ik vind dat mensen die zulke dingen roepen niet eens de moeite waard zijn om aandacht aan te besteden en dat die mensen maar weer fijn op hun zolderkamer moeten gaan denken dat ze het ooit wel een keer zullen gaan maken.

We rijden geen van allen meer in een T-Ford, we kijken geen van allen meer naar zwart wit televisie en we koken ook geen van allen meer op blokjes hout en staan ook geen van allen meer met een wasbord in de tuin de was te doen.... oftewel je kunt er tegen aan schoppen wat je wil maar zoiets noemen we vandaag de dag ontwikkeling.

En het is maar goed dat die er is ook want ik zou mijn wasmachine die automatisch mijn was weegt, zegt hoeveel poeder er in moet en vervolgens zelf weet wanneer ie aan moet gaan voor geen goud meer willen missen :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik wil een Akai MPK49 gaan halen. Nu lees ik (in de quickstart handleiding bijvoorbeeld) dat je hem ook direct via USB op je PC kan aansluiten. Betekent dat dat je geen speciale geluidskaart nodig hebt om hem te kunnen aansluiten op je PC? (Ik wil er sowieso wel een gaan halen (een M-Audio Audiophile 2496 oid.), maar ik was hier gewoon benieuwd naar.)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Sjoewe
Nee daar heb je geen bijzondere geluidskaart voor nodig. Dat had je ook niet nodig gehad als er geen usb opzat een simpele usb-midi converter had ook gewerkt. :)

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:25
Sjoewe schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:22:
Mja, tien jaar geleden was je een nep-DJ als je met CDJ's draaide. :')
En nu ben je een nep-DJ als je met een controller draait.

Ik ben benieuwd waar de grijze massa over tien jaar op af staat te geven als ze allemaal een controller hebben gekocht. :O
Vroegah, lang lang geleden draaide ik ook setjes in elkaar. Toen al idd digitaal. En wat werd er tegen aan geschopt.
Op zich wel een interessante discussie wat next is. Ik denk dat het aan elkaar mixen van muziek veel interactiever en beweeglijker wordt. Denk aan Wii controllers. Of video en audio tegelijk mixen. Netbook's om op te mixen.

Maar die Midi conrollers zijn wel uber nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Na de huidige controllers, komt de 'Cube': http://www.youtube.com/watch?v=LcJPulk1Miw&hl=nl :D

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik vind gewoon dat als je met zo'n console ding draait je geen dj bent.
Beter spaar je net zo lang door tot je fatsoenlijke cd spelers kunt kopen :D
peace out
Ik dacht al dat ik een dergelijke stelling in je vorige post kon ontdekken, vandaar dat ik even om opheldering vroeg. Maar dit slaat natuurlijk nergens op. De argumenten zijn eigenlijk hierboven al gegeven. De beste argument (in jouw ogen) is denk ik toch dat er genoeg bekende dj's zijn die al lang en breed zijn overgestapt op midi en traktor. Hawtin, zoals genoemd maar ook bijvoorbeeld Chris Liebing. Ze geven beiden aan dat hun sets naar een beter niveau zijn getild omdat ze creatiever bezig kunnen zijn. Vooral door de sync button inderdaad. Simpelweg omdat ze dan meer tijd over hebben en geen zorgen hoeven te maken over het feit of de plaat misschien 0.2 bpm achter loopt.

Maar blijkbaar is nog niet iedereen overtuigd. Ik weet dat je niet de enige bent die zo denkt. Maar het leukste is nog dat jij over een aantal jaren precies hetzelfde doet (maar nog niet weet). Tegen die tijd zal er wel weer iets nieuws zijn en kun je die groep lekker afzeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Ook maar even een posting doen om dit topic te volgen.
Ik mis trouwens de Zero sl in de startpost mooi ding met automap voor ableton.
Zelf gebruik ik een BCD3000 en een zero naast elkaar. Leuk speelgoed allemaal.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik heb nu een half jaartje de RMX, en ben er erg blij mee,
maar sinds de nieuwe update (release 3) heb ik het probleem dat virual dj af en toe de connectie ineens verliest met de RMX.
Dan kan je schuiven wat je wilt, maar geen reactie.
Vdj afsluiten, RMX ontkoppelen en alles weer opnieuw opstarten en het werkt weer!
Erg vervelend als je moet stoppen en dus een paar tellen geen geluid hebt

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

.

Slaat als een tang op een varken, volgens mij zijn er DJ's zat die meer verdienen met DJ-en Digitaal dan jij ooit zult doen (voor namen zie top 100 dj list). Maar goed. Zal er ook even inhoudelijk op in gaan. Vinyl en CD draaien lekkerder, beter en is goed uitgewerkt over de jaren. Nu moet dat gewoon nog even goed uitgewerkt worden op midi controllers.

Ik heb zelf duizende vinyls, 2 draaitafels en een nuo5 maar toch blijft dat sinds de aankoop van een bcd3000 allemaal thuis staan. Het schelt gewicht en en speelgoed draait goed genoeg om de zaal mee te vermaken.
Dus alles 1 in laptop tas in plaats van 25kg mee nemen. Eigenlijk baal ik van mezelf want ik blijf een voorstander van vinyl maar het gemak trekt je al snel over de streep.

Ben je dan uiteindelijk een mindere DJ. Denk het niet als je een DJ beoordeeld op zijn tooling dan kijk je volgens mij verkeerd naar een DJ. Volgens mij moeten mensen naar huis gaan met een leuke avond achter de rug. Al doe je het met 2 denneappels een potje zout en een Mac Guyver move het zal hun boeie.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Alhoewel je ook Dj's hebben die gebruik maken van Ableton o.i.d.
Die hun mix al kan en klaar in de queue hebben staan, en zich helemaal richten op de effecten en randzaken.

Persoonlijk zou ik dat nooit doen, je weet niet hoe de crowd reageert op nummers die jij helemaal te gek vind maar het publiek niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:28:
Hee mensen ik heb vandaag mijn Vestax VCI300 binnen gekregen ik heb deze gekozen omdat hij mij oer degelijk lijkt en om zijn strakke design voorheen draaide ik met vinyl later door toch een erg dure investering platen die overigens in de dance-seen niet meer bij te houden zijn om allemaal te kopen een Numark total control aangeschaft werkt overigens best relax nadelen vond ik toch erg veel plastic, en erg klein.
Daarom toch een investering gedaan voor deze VCI300.
Ik hoor mensen steeds zeggen effecten ontbreken enz maar als ik optreed sluit ik meestal mijn app. aan op een mixer meestal toch een pioneer daar zitten effecten op dus zie het probleem niet.
Maar goed zal mijn ervaringen melden ;)
Het grappige is dat de vestax vci300 bij bax-shop steeds duurder wordt :( , ik wacht nog steeds tot ie geleverd wordt want hij schijnt slecht geleverd te worden door vestax waarom weet ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:45:
[...]
ik wacht nog steeds tot ie geleverd wordt want hij schijnt slecht geleverd te worden door vestax waarom weet ik niet :(
Er is een importeurs wissel van Vestax geweest in NL en voor een importeur iets binnen heeft is ie minimaal 6 weken verder (Vestax werkt met vaste shipping data). Doordat de oude importeur nog met voorraad zat en het wisselen van importeurschap niet helemaal zonder slag of stoot is gegaan is er een periode geweest dat er gewoon niets van Vestax deze kant op kwam, oude importeur bestelde niets nieuws, nieuwe importeur heeft gewacht tot alles rond was.

Toen ik gister de nieuwe importeur sprak kreeg ik te horen dat er een zending op binnenkomen staat dus het zal niet al te lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Vannochtend weer exact hetzelfde probleem gehad!
Muziek ging lekker, ik wilde 2e plaat erin mixen, en schuif reageerde niet.
Weer hetzelfde riedeltje. en daarna deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
dat gedoe heb ik ook weleens met m'n vci-100. Ik heb het idee dat het minder vaak voorkomt als de controller z'n eigen voedingsadapter heeft (en dus niet usb-powered). Verder heb ik dingen zoals knipperende ledjes op de maat van de beat zoveel mogelijk uitgeschakeld. Ik weet niet of er op die RMX ook ledjes zitten, maar ik krijg af en toe het idee dat de stortvloed aan midi messages die dat genereert de controller het niet meer bij kan houden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:07
Ik heb sinds kort Ableton Live. Is een MIDI-controller dan een leuk hebbedingetje voor erbij?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Met alle muziekdingen is een midicontroller een leuk hebbedingetje (en meer) :)

Het hangt er wel vanaf wat je precies doet en wil met ableton welke controller het handigst is.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:07
Beetje Hiphop beats maken, niets professioneel. Suggesties of tips?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Heeft er iemand al ervaring met de Reloop digital jockey en Virtual DJ? Ik wil namelijk zo'n ding aan gaan schaffen maar gebruik nu Virtual DJ. Ik weet dat er midi maps voor zijn maar werken deze ook 100% ? Dus functioneren alle toetsen en lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01

Tank80

Cyanide&&Happiness

wiene schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:41:
Heeft er iemand al ervaring met de Reloop digital jockey en Virtual DJ? Ik wil namelijk zo'n ding aan gaan schaffen maar gebruik nu Virtual DJ. Ik weet dat er midi maps voor zijn maar werken deze ook 100% ? Dus functioneren alle toetsen en lampjes?
Heb het heel even geprobeerd, maar toen overgegaan op traktor pro, werkt toch een stuk fijner vind ik zelf.
Maar goed kijk hier eens

Mocht je toch ook traktor pro aanschaffen, heb je hier een goede mapping

Je imiteert me mateloos.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben bij Feedback geweest in Eindhoven en daar stond een VCI-300 voor rond de 599.

Werkt zeker goed dat instellen van de jogwheels, erg fijn. Helaas was het ding niet aangesloten, wel jammer.

Ik ga binnenkort terug om meer te checken (Pioneer SEP-C1 / MEP-7000 zag er ERG goed uit, maar nog onvoldoende kunnen proberen)

Ook de Hercules Steel stond er en de nieuwe dingetjes van Numark. Nog geen DDS-80 gezien. Wel een boekje ervan met ook de HDMIX 2 erin.

De Cortex apparaten Dmix600 en Dmix300 zijn trouwens waardeloos ! Herkenden mijn iPod niet en ze waren met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Zelfde voor de HDTT5500 welke gewoon niet doet wat hij zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:50:
De Cortex apparaten Dmix600 en Dmix300 zijn trouwens waardeloos ! Herkenden mijn iPod niet en ze waren met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Zelfde voor de HDTT5500 welke gewoon niet doet wat hij zou moeten doen.
Werken prima maar je moet je iPod wel in disc access mode hebben staan, anders kan de Cortex (en alle andere spelers die een iPod aan kunnen) niet bij de files. Oftewel niets vreemds en heel normaal gezien het feit dat dit ook geld voor alle Numark, Denon you name it producten met een iPod dock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zo dom ben ik ook nog wel Reind ;)

Ik werk al jaren met iPods (tevens met hacks etc) dus dat moet geen enkel probleem zijn.

De iDJ2 werkt perfect met mijn ipod, de Cortex apparaten lezen de ipod wel, maar na het inlezen van de file wordt het scherm blanco. Lekkere apparaten dan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

thefabiman88 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:10:
Ik heb sinds kort Ableton Live. Is een MIDI-controller dan een leuk hebbedingetje voor erbij?
Ableton komt binnenkort met een nieuwe versie van Live (8) uit, ze hebben daarvoor in samenwerking met Akai een Midi controller ontwikkeld die precies werkt met alles in Ableton. (werkt overigens ook met andere midi-gestuurde software)
Check daarvoor even winkel die ze gaat verkopenen op de Ableton site een filmpje erover.
Komt hier in NL straks denk ik voor een euro of 400 op de markt. Vraag is dan wel of je meteen voor zo een moet gaan want je kunt eerst beginnen met een simpel generiek midi-controllertje die voor nog niet de helft van dat bedrag verkrijgbaar zijn..

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ableton live is leuk met een MIDI controller erbij, maar het is absoluut geen must. ;)

(Indien je het nog niet hebt, kun je beter eerst gaan voor een goede headset, geluidskaart en speakers. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Is er nog nieuws in de midi controller scene? Laatste tijd een beetje uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Reind schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:53:
[...]

Ik vind dat mensen die zulke dingen roepen niet eens de moeite waard zijn om aandacht aan te besteden en dat die mensen maar weer fijn op hun zolderkamer moeten gaan denken dat ze het ooit wel een keer zullen gaan maken.
Haha je weet niet eens waar je over praat man :D
Anyways, beter doet iedereen gewoon wat ie zelf wil.

Trouwens ik heb het niet over Richie Hawtin ofzo, maar over mensen die niet zelf kunnen beatmatchen met draaitafels of cd spelers. En die een beetje tof lopen te doen met hun midi controller en doen alsof ze de baas zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Saven schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:32:
Je bent jezelf nu alleen maar te kakken aan het zetten zonder dat je het weet Saven. :')
Anyways, beter doet iedereen gewoon wat ie zelf wil.
Dat is maar beter ook.
Trouwens ik heb het niet over Richie Hawtin ofzo, maar over mensen die niet zelf kunnen beatmatchen met draaitafels of cd spelers. En die een beetje tof lopen te doen met hun midi controller en doen alsof ze de baas zijn :')
Formuleer je antwoorden dan de volgende keer wat beter.

Over het algemeen zitten hier mensen die eerst op vinyl of CD hebben leren beatmatchen.Alleen zijn deze erachter gekomen, dat beatmatchen lang niet meer de zaligmakende kunde was/is van weleer.
Met de komst van beatgrids of het warpen van tracks, is deze kunde een beetje komen te vervallen, zodat DJs meer tijd overhouden voor het manipuleren of live remixen van tracks.

Het is dus niet afbraak van kunde, maar juist een verrijking.

Ik ben het met je eens, als je zegt dat het alleen maar start/stop knop plaatjes draaien zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-08 10:51
Ik ben nieuw in de Midi controllers, maar ik zoek een goede voor ong 200 euro. Die numarks die bij de Mediamarkt staan zijn wel leuke dingen maar spelen ze ook leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:01:
Zo dom ben ik ook nog wel Reind ;)
Dat kan ik van te voren ook niet raden hé ;)
De iDJ2 werkt perfect met mijn ipod, de Cortex apparaten lezen de ipod wel, maar na het inlezen van de file wordt het scherm blanco. Lekkere apparaten dan !
Laatste update ook al op de Cortex gezet e.d? Ik heb hier namelijk zowel de HDC's als ook de 5000 als ook de dMix600 gehad en allemaal werkte ze prima met zowel de iPhone als ook met de 3rd gen Nano. Het kan dus wel...
Saven schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:32:
[...]

Och das waar ook.... helemaal vergeten. :+

Maar blijf jij lekker tegen de mensen aan schoppen met een midi controller die gebruik maken van de software mogelijkheden en we spreken elkaar over 5 jaar wel weer een keer.

[ Voor 25% gewijzigd door R2D2 op 23-03-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:10:
[...]

Och das waar ook.... helemaal vergeten. :+

Maar blijf jij lekker tegen de mensen aan schoppen met een midi controller die gebruik maken van de software mogelijkheden en we spreken elkaar over 5 jaar wel weer een keer.
Over hoeveel manen is dat Reind? Ze moeten wel zichtbaar zijn vanuit de grot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:10:
[...]

Dat kan ik van te voren ook niet raden hé ;)

[...]

Laatste update ook al op de Cortex gezet e.d? Ik heb hier namelijk zowel de HDC's als ook de 5000 als ook de dMix600 gehad en allemaal werkte ze prima met zowel de iPhone als ook met de 3rd gen Nano. Het kan dus wel...

[...]
Nee dat kan niet, want ik heb die apparaten natuurlijk allemaal niet gekocht. Het gaat er mij om dat wanneer ik een willekeurige muziekwinkel binnenloop, ik goede apparaten wil aantreffen. Out of the box hoeft het van mij niet te werken, maar in de winkel is mijn eerste indruk, en die moet goed zijn.

De verkoper moet er dus voor zorgen dat de laatste firmware erop geknald is. Een willekeurige koper komt niet zijn geld uitgeven aan een product wat maar half werkt (en pas na een update goed).

Dat is hetzelfde als een autodealer die een gloednieuwe BMW zonder de laatste updates/verandering meegeeft voor een proefrit. Ja maar meneer u krijg een goede auto als u hem koopt. 8)7

Dat is zo krom als een hoepel. Zoiezo vind ik de support van Cortex maar zeer matig voor hetgeen je koopt. Ik heb een iKey Plus (zelfde importeur), en als ik daar een vraag over stel dan wordt die niet eens behandeld. Geen Cortex dus voor mij. Interstate Audio is wat dat betreft een heel stuk beter.

[ Voor 7% gewijzigd door W00fer op 23-03-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:16:
[...]
Nee dat kan niet, want ik heb die apparaten natuurlijk allemaal niet gekocht. Het gaat er mij om dat wanneer ik een willekeurige muziekwinkel binnenloop, ik goede apparaten wil aantreffen. Out of the box hoeft het van mij niet te werken, maar in de winkel is mijn eerste indruk, en die moet goed zijn.
Zal allemaal best maar dingen veranderen, een nieuwe iPod bijvoorbeeld vraagt in veel gevallen om een update, als er dan net een shipping binnen is gekomen gaat geen enkele shop alle dozen trekken om de boel te gaan upgraden met een firmware update, dat is A ) teveel werk en B ) je krijgt het gezeur van mensen dat de doos al open is geweest en dat het product niet meer nieuw zou zijn e.d.

En als een product wat in de showroom staat niet voorzien is van de laatste updates is dat de schuld van de shop zelf natuurlijk, wanneer je iets wil verkopen mag daar ook best iets moeite in gestoken worden en mag verwacht worden dat die aanvullende kennis en een beetje probleem oplossend vermogen ook aanwezig is. Is dat niet het geval heb je naar mijn mening gewoon te maken met een dozenschuiver....
De verkoper moet er dus voor zorgen dat de laatste firmware erop geknald is. Een willekeurige koper komt niet zijn geld uitgeven aan een product wat maar half werkt (en pas na een update goed).
Als ik een pc koop is dat ook niet het geval, toen ik vorige week een nieuwe optiplex van Dell binnen kreeg heb ik ook eerst alle drivers lopen updaten (sterker nog ik heb er een schone install van windows vista 64bit op geknald).

De tijd dat je alleen maar te maken had met een aan/uit schakelaar is al even voorbij, vandaag de dag moet je als gebruiker toch ook echt zelf een beetje aan de slag.
Dat is hetzelfde als een autodealer die een gloednieuwe BMW zonder de laatste updates/verandering meegeeft voor een proefrit. Ja maar meneer u krijg een goede auto als u hem koopt. 8)7
En toch gebeurt het wel eens dat een auto terug kan naar de garage omdat er in een later stadium een fout ontdekt word die opgelost moet worden.
Dat is zo krom als een hoepel. Zoiezo vind ik de support van Cortex maar zeer matig voor hetgeen je koopt. Ik heb een iKey Plus (zelfde importeur), en als ik daar een vraag over stel dan wordt die niet eens behandeld. Geen Cortex dus voor mij. Interstate Audio is wat dat betreft een heel stuk beter.
De firmware updates staan gewoon op de site van Cortex, lost dat je probleem niet op is er de shop die het dan maar op moet gaan lossen. Als particulier heb je weinig tot helemaal niets met een importeur te maken maar met een shop welke in staat zal moeten kunnen zijn een probleem op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 23-03-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Die shop is in dit geval Feedback Eindhoven, wellicht zegt dat al genoeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Na jaren absent te zijn geweest op dit forum maar weer es een blikje wagen, misschien is iemand nog geinteresseerd in mijn verhaal ook :)

Ik heb jaren met vinyl gedraaid. Aantal jaren terug overstap naar cd gemaakt en besloten geen vinyl meer te kopen. Nu heb ik daar deze week een stapje bovenop gedaan: Mijn CDJ800 en DJM800 hebben plaats gemaakt voor.... een controller xD. Heeft namelijk twee redenen om deze overstap te maken, ten eerste omdat ik ga studeren en daarbij ook waarschijnlijk in een studentenkamer terecht kom. Dikke CD spelers worden over het algemeen niet gewaardeerd, ookal zet je het volume laag is de kans nog groot dat mensen moeilijk gaan doen. Geld was ook een reden: de CDJ800's waren MK1's en tegenwoordig gaat iedereenvoor een MKII, die dingen waren dus al flink in restwaarde gedaald en heb ze uiteindelijk voor een matsprijs moeten verkopen, ookal waren ze perfect. Bij de DJM800 was ik daar gelukkig een stapje voor, daar heb ik een flinke smak duiten voor kunnen vangen. Voor je het weet komt Pioneer met een nieuw model (want ik zag ruimte voor verbetering, met name in de headphonesectie) en vang ik voor de DJM800 ook niks meer. Derde reden was het "meenemen van eigen gear", wat nog wel es gebeurde als ik moest draaien. Geen zin om met 1000en euro's aan apparatuur moeten zuilen. Nu kan ik met de controller en de laptop uit de voeten. Bovendien, als ik weer es op een fatsoenlijk feestje ga draaien met fatsoenlijke gear, die dingen kan ik nog steeds blind bedienen.

Heb gekozen voor de M-Audio Xponent. Heb er net even mee lopen stoeien en ik zeg voorzichtig dat ik best tevreden ben met deze keus. Ik zie ook meteen een flink gevaar voor mensen die uitsluitend met controllers draaien, je krijgt zoveel informatie on display dat je gauw geneigd bent om te draaien met je ogen ipv je oren. Ik denk dat ik dit apparaatje wel zonder koptelefoon kan bedienen (maar dat doe ik natuurlijk niet :P). Als ik je openingspost mag geloven zijn er niet veel mensen met dit ding. Geldt dat nog steeds?

[ Voor 3% gewijzigd door Flake op 26-03-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
@Flake Openings post is natuurlijk al een tijd geleden. Het kan inmiddels veranderd zijn. Mag ik vragen waarom je voor de M-Audio Xponent hebt gekozen? Puur uit nieuwsgierigheid. En met welke software draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Tuurlijk mag dat :)

Reden daarvoor is dat M-Audio en ik al een tijdje teruggaan, zo heb ik een FW 1814, een Audiophile USB en een Axiom 25 in gebruik en heb ik een Trigger Finger gehad, waar ik allemaal zeer over te spreken ben. Vorig jaar was ik ook in Brussel bij een Digidesign demonstratie waar M-Audio ook aanwezig was (beiden onderdeel van Avid, goh, toeval?) en daar hadden ze ook een testopstelling met een Xponent staan. Toen was ik al aardig onder de indruk, met name van de mooie jogs. Effecten zijn ook erg belangrijk want die zijn zo leuk, vooral filters.

Nu ik het apparaat in gebruik heb ben ik vooral verrast door de geluidskaart (wat voor mij een pre is als ik wil overstappen naar een controller), ding heeft behoorlijk wat headroom wat je niet zou verwachten van digitale gear!

Aangezien er inderdaad weinig informatie over deze controller bestaat ga ik waarschijnlijk wel een review schrijven. Misschien dat als Reind tevreden is met deze review dat hij deze wel wil publiceren?

/edit: Gebruik gewoon Torq 1.5 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik vind het wel geinig dat er een touchpad (muis) zit op de Xponent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
De watte? De Vestax VCI-100 heeft mooiere jogs evenals de VCI-300 zlefs de djTech iMix reload MK2 heeft mooiere jogs. Die hebben namelijk allemaal een touch sensitive jogwheel MET weerstand en de Xponent moet het doen met een jogwheel wat NIET touch sensitive is. Iets waar men naar mijn mening best wel aan had mogen denken op een 600+ euro controller.

Wat de Xponent wel mooi heeft is 14bit output op de pitch faders en de jogwheels en dat de gekozen componenten van een redelijk goede kwaliteit zijn. De M-Audio zal bij de mensen in de smaak vallen die veel knoppen nodig hebben want dat heeft de Xponent als voordeel op alle andere controllers.

Ik zou zelf echter veel liever voor een VCI-300 gaan...
Aangezien er inderdaad weinig informatie over deze controller bestaat ga ik waarschijnlijk wel een review schrijven. Misschien dat als Reind tevreden is met deze review dat hij deze wel wil publiceren?

/edit: Gebruik gewoon Torq 1.5 btw
Ik heb hem bijna af en hij zal waarschijnlijk na de Musik Messe online gemikt gaan worden. Maar opsturen mag altijd, misschien dat ik nog wat over het hoofd heb gezien wat eigenlijk toch wel het vermelden waard is (gebeurt namelijk nog wel eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Korte vraag: werkt de VCI-100 op Torq 1.5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reind schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:54:
[...]

De watte? De Vestax VCI-100 heeft mooiere jogs evenals de VCI-300 zlefs de djTech iMix reload MK2 heeft mooiere jogs. Die hebben namelijk allemaal een touch sensitive jogwheel MET weerstand en de Xponent moet het doen met een jogwheel wat NIET touch sensitive is.
Bullshit, waarde Reind, probeer dat knopje rechtsboven van de jog eens ;)
Iets waar men naar mijn mening best wel aan had mogen denken op een 600+ euro controller.
Weet je wat ze op een 600+ euro controller hadden moeten stoppen? Gebalanceerde outputs. Ik kan maar NIET bevatten waarom die er niet op zitten en het kan levens redden on the road.
Wat de Xponent wel mooi heeft is 14bit output op de pitch faders en de jogwheels en dat de gekozen componenten van een redelijk goede kwaliteit zijn. De M-Audio zal bij de mensen in de smaak vallen die veel knoppen nodig hebben want dat heeft de Xponent als voordeel op alle andere controllers.
Die pitchfaders vind ik aan de ene kant erg gevaarlijk. Ze hebben geen centerclick (maar daar kan ik mee leven) maar zijn erg soepel en, afhankelijk van de ingestelde range, ERG gevoelig. Ik vind het belangrijk om dit soort gear "blind" te kunnen bedienen, dwz zonder naar het scherm van je laptop te kijken. Met de pitchrange op 8% kan ik hem goed bedienen. Daarboven wordt hij echter erg gevoelig en aangezien je geen visuele feedback hebt van de pitchwaarde op de controller zelf kun je op die manier iets te hard corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Flake schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:00:
Bullshit, waarde Reind, probeer dat knopje rechtsboven van de jog eens ;)
Of jij weet niet wat touch sensitive is of je maakt een grapje ;)

Als ik eerst een knop in moet drukken om de scratch functie te activeren betekent dat dus een NON touch sensitive jogwheel (tenzij je hem hebt gemapt als modifier binnen Traktor en schakelt tussen bijvoorbeeld dry/wet mode voor de effecten en scratchen).
Weet je wat ze op een 600+ euro controller hadden moeten stoppen? Gebalanceerde outputs. Ik kan maar NIET bevatten waarom die er niet op zitten en het kan levens redden on the road.
Klopt, vergeet echter niet dat deze markt in de kinderschoenen staat, ik geloof dat Numark met de NS7 de eerste is met gebalanceerd uit.
aangezien je geen visuele feedback hebt van de pitchwaarde op de controller zelf....
Scherm recht voor je neus zetten zodat je er wel naar MOET kijken? Ik ken het probleem een beetje maar inmiddels heb ik er zelf weinig last meer van en is het draaien met software in combinatie met een stukje hardware iets wat ik inmiddels ook prima "blind" kan. Overigens is de Xponent niet de enige met een missende center click, de Reloop heeft het, de VCI-300 heeft het geloof ik en zo zijn er nog een paar. De klikjes zullen we op geweest zijn bij de fabriek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Wat versta je dan onder touch sensitive? Ik versta eronder: á la CDJ, hand op de platter, plaat ligt stil en je kunt cue'en, een spin geven, etc. Dat werkt prima op mijn Xponent icm Torq en daarom noem ik die jogs touch sensitive :) Dat je een knopje moet indrukken om te activeren maakt mij niet zo bijster veel uit, die hebben de CDJ's tenslotte ook, die "vinyl"-knop. Die instelling wordt ook bij een nieuwe sessie gewoon aangelaten totdat je 'm uitzet, dus ik zie daar geen probleem in.

Het klopt dat de markt in de kinderschoenen staat, maar als je een controller maakt met zo'n geluidskaart en duidelijk laat merken dat het apparaat handig is om mee te nemen, dan snap ik niet waarom ze die 2 1/4" jacks aan de achterzijde gaan gebruiken voor stomme dingen als sustain pedals (die net zo goed over MIDI kunnen). M-Audio soundcards hebben ook gebalanceerde in/outputs. Ik kan er maar geen excuus voor verzinnen.

En dat scherm recht voor je neus zetten en er constant naar kijken vind ik eerlijk gezegd een beetje triest. OK, als je een nieuwe track wil laden dan ontkom je er niet aan, maar ik vind het een belachelijk gezicht als je een dj ziet met een mooie lichtgevende controller die meeknippert op de beat en constant z'n oogjes op zo'n kutscherm richt. Maargoed, op 8% range valt de gevoeligheid wel mee en kan ik er goed mee mixen, en 8% range is genoeg. Maar had er echt liever een stuggere fader in gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Volgens mij heeft Reind nu zoiets van "Oh shit, had ik toch even beter moeten kijken :X " :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik probeer men dj spullen te verkopen. Als dit gelukt is en er dus nieuw kapitaal is zal ik ofwel een Korg Zero 8 aanschaffen of een Xone 4D. Zijn er mensen die reeds ervaring hebben met deze apparaten. Ik denk zelf dat de Korg uitgebreider is en meer mogelijkheden bevat. Ik draai met Traktor en produce in Logic Pro ( ik zou de controller ook hiervoor gebruiken waarschijnlijk ). Dus als er iemand tips heeft hieromtrent, zeg het gerust :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
De Korg Zero 8 ken ik niet, de Xone 4D wel.

Van de Xone 4D kan ik zeggen dat het een prachtig apparaat is met mooie analoge sound, geweldige eq en vette filters. Ik heb m alleen geprobeerd in een opstelling met 2 CDJ's dus kan niet vertellen hoe prettig de MIDI werkt. Als ik naar de specs van de Korg Zero 8 kijk valt het op dat de mixer kennelijk digitaal is? Als dat zo is, minpunten. Verder hebben ze er om de 1 of andere reden een sweeping EQ op de midsectie gezet, waarom weet ik niet maar lijkt mij irritant. Pluspuntje aan de Korg is wel dat je die ubervette Kaoss effecten hebt. Keuze is aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd de Kaoss effecten zijn denk ik een groot pluspunt. Ook denk ik zelf dat de Korg makkelijker is om te mappen voor Logic en dergelijke. Voordeel van de Xone lijkt me de jogwheels alvast alsook dat de setup gewoon eruitziet als een ( min of meer ) gewone dj setup. Wat hem wel duidelijker maakt dan de Korg.
Moeilijke keuze, want beiden kosten ongeveer evenveel en van beide worden er veel goede reviews geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Hoezo wil je dat ding dan in Logic gaan gebruiken? Om de mixer mee te mappen? Ik denk dat je daarvoor beter af bent met een Mackie Control dan die Korg. Als ik heel eerlijk mag zijn zie ik bij beide producten geen meerwaarde voor productie.

/edit: Toch maar even herzien, ik denk dat de MIDI instructies geen meerwaarde bieden voor productie, maar die Kaoss effecten wel. Ik vraag me dan wel af of de MIDI out data van de kaoss te recorden is in Logic, zodat je het kunt sequencen.

[ Voor 33% gewijzigd door Flake op 06-04-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is zowiezo mogelijk :)
Maar zowiezo kan het toch makkelijk zijn voor masteren niet?
Net heb ik nog 1 belangrijk voordeel gevonden van de Korg, namelijk verlichte knobs. Dit kan heeeel handig zijn voor in clubs en dergelijke. Atm staat het zo'n 60% tov 40% in het voordeel van de Korg.
Als er nog mensen zijn die ervaringen hebben of tips :), laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb een tijdje terug op de Korg Zero8 gedraaid (6 uur) en ik vind het echt een verschrikkelijk ding. Hij is drie keer vastgelopen onderweg, de knopjes zijn te klein, de lay-out is te vol, niks gaat simpel, de effecten al helemaal niet. De gast van wie 'ie was heeft 'm inmiddels ook weer doorverkocht en dat is echt geen onhandige kerel verder, maar het is gewoon teveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd daar heb ik ook wat bang voor. Ik denk dat het "teveel" is om snel gewoon te worden.
Ik vind het wel fijn om veel controle te hebben voor de verschillende parameters van effecten etc in traktor zelf, maar ik weet niet of ik de mapping snel uit men hoofd zal kennen bij dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Flake schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:23:
Wat versta je dan onder touch sensitive? Ik versta eronder: á la CDJ, hand op de platter, plaat ligt stil en je kunt cue'en, een spin geven, etc. Dat werkt prima op mijn Xponent icm Torq en daarom noem ik die jogs touch sensitive :) Dat je een knopje moet indrukken om te activeren maakt mij niet zo bijster veel uit, die hebben de CDJ's tenslotte ook, die "vinyl"-knop. Die instelling wordt ook bij een nieuwe sessie gewoon aangelaten totdat je 'm uitzet, dus ik zie daar geen probleem in.
Ik heb hem net aan de midi monitor gehangen (handige tool voor het uitlezen van midi data) en zie dat er wel een note on/off word verstuurd bij het aanraken van het jogwheel, het zou dus inderdaad touch sensitive moeten zijn echter werkt het niet binnen de software op mijn macbook. Misschien eens upgraden naar 1.5 (Heb de serial liggen maar ben nog niet aan installen toegekomen en draai nu op 1.0.x).
Het klopt dat de markt in de kinderschoenen staat, maar als je een controller maakt met zo'n geluidskaart en duidelijk laat merken dat het apparaat handig is om mee te nemen, dan snap ik niet waarom ze die 2 1/4" jacks aan de achterzijde gaan gebruiken voor stomme dingen als sustain pedals (die net zo goed over MIDI kunnen). M-Audio soundcards hebben ook gebalanceerde in/outputs. Ik kan er maar geen excuus voor verzinnen.
Let maar op, binnen nu en een korte tijd gaan er genoeg controllers komen met gebalanceerd uit.

Daarnaast doen fabrikanten de dingen die ze nu doen soms al niet eens goed, neem als voorbeeld de Xponent, welke idioot zet zijn jogwheels nou boven alle controlls neer waardoor je het risico loopt om tijdens een potje scratchen een pitch fader mee te slepen naar boven of beneden.

Midi controllers zijn voor velen een verademing maar ook voor velen een pain in the ass om mee te werken. De beste midi controller die ik op de Messe ben tegen gekomen is absoluut de NS7, komt heel dicht in de buurt van de ideale midi controller en er is echt over nagedacht... mag ook wel voor €1500+ overigens.
En dat scherm recht voor je neus zetten en er constant naar kijken vind ik eerlijk gezegd een beetje triest. OK, als je een nieuwe track wil laden dan ontkom je er niet aan, maar ik vind het een belachelijk gezicht als je een dj ziet met een mooie lichtgevende controller die meeknippert op de beat en constant z'n oogjes op zo'n kutscherm richt. Maargoed, op 8% range valt de gevoeligheid wel mee en kan ik er goed mee mixen, en 8% range is genoeg. Maar had er echt liever een stuggere fader in gezien.
Als je dat scherm zo'n probleem vind ga dan gewoon met cd's draaien, wat dat betreft snap ik de keuze voor een midi controller dan niet helemaal.

Wat betreft een stuggere fader, dat is echt een persoonlijke voorkeur, ik ken mensen die hem niet zwaar genoeg kunnen hebben en mensen die hem van onder naar boven willen kunnen blazen. Gelukkig heb je verschillende midi controllers en daarin dus ook gewoon een keuze.
Flake schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:50:
Volgens mij heeft Reind nu zoiets van "Oh shit, had ik toch even beter moeten kijken :X " :D
Omdat er niet binnen een dag gereageerd word? Ik heb nog 1001 dingen te doen die van meer waarde zijn dan hier een discussie te voeren. En afgelopen week heb ik op de Musik Messe gezeten om daar met zo'n beetje iedere dj gear fabrikant om de tafel gezeten te hebben voor afspraken met betrekking tot het komende jaar, 31 afspraken in 2,5 dagen tijd en ik heb de boel weer netjes voor elkaar als het gaat om exclusieve reviews e.d.

Oftewel, soms heb ik wel wat beters te doen dan de godgansedag op tweakers rondhangen ;)
Sjoewe schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:11:
Ik heb een tijdje terug op de Korg Zero8 gedraaid (6 uur) en ik vind het echt een verschrikkelijk ding. Hij is drie keer vastgelopen onderweg, de knopjes zijn te klein, de lay-out is te vol, niks gaat simpel, de effecten al helemaal niet. De gast van wie 'ie was heeft 'm inmiddels ook weer doorverkocht en dat is echt geen onhandige kerel verder, maar het is gewoon teveel werk.
Je moet een beetje een "geek" zijn om met de Zero's overweg te kunnen MAARRRRR als je er eenmaal lekker mee overweg kunt zijn het hele fijne mixers. Grote voordeel is de interne digitale soundcard (maar dat heeft de Xone:4D ook) waarmee je prima uit de voeten kunt binnen ableton, een nano pad ernaast en je bent klaar wat Ableton betreft.

[ Voor 30% gewijzigd door R2D2 op 06-04-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nehhhh.....

*~kuch~* APC 40.

(Alleen mis je dan wel een goede geluidskaart. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
APC40 is er nog niet ;)

Overigens wel een mooi apparaat de APC40 als je alleen met Ableton aan de gang gaat... zeg maar gerust het perfecte apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Hmm, ik wil voor de VCM 600 gaan van Vestax. Heb je daar al ervaringen mee? Ook om met Ableton te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Wow... dat is wel een uitspraak Reind.
Heb je nou nog er een beetje mee kunnen pielen, of was het echt ook de rest van tijd te druk op de Messe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de APC ga ik niet , ik vind Ableton K.U.T "kuch kuch"
Geef mij maar Traktor voor men setjes en Logic voor het producen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

:')

Echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja echt hoor :D ;)

Tegenwoordig verschijnen er wekelijks Xone 3D's op Ebay voor rond de 400 a 600€.
Een xone 1D kost 290€, maar een goede mixer kost ook 500 a 800€ natuurlijk.
Ach ik geraak er toch niet uit, gewoon eerst van men spullen afgeraken denk ik en dan wat gaan testen in de muziekwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reind schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:54:
Als je dat scherm zo'n probleem vind ga dan gewoon met cd's draaien, wat dat betreft snap ik de keuze voor een midi controller dan niet helemaal.
Je begrijpt me verkeerd. Het gaat mij erom dat ik het geen gezicht vind als dj's live on stage con-stant hun ogen op dat schermpje gericht hebben. Bij controllers heb je een scherm nodig, punt. Maar een dj moet nooit z'n publiek vergeten.

Wat de touch sensitivity betreft: Helemaal aan de buitenkant bij ieder "deck", tussen de mini waveform en de transportsectie, zit een knop vinyl. Staat die wel aan?

En wat de NS7 betreft:
Afbeeldingslocatie: http://futuremusic.com/news/images/numark_ns7_actionshot.jpg
Holy shit wat een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jups, die NS-7.

Als ik ooit _echt_ de chronische geldpest heb... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, het ding is ook gewoon TE duur voor wat het is als je het mij vraagt.
Daar koop je een Xone 4D voor, geef mij die dan maar :D

Nu komt ook Reloop met Spin 2 ( zou deze ook voor Mac zijn?? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:01:
Idd, het ding is ook gewoon TE duur voor wat het is als je het mij vraagt.
Koop eens 2 cdj's en een leuke mixer.... dan ga je over dat bedrag heen. Daarnaast is een Xone:4D heel leuk maar scratchen kun je er niet mee en dat is juist weer wel de markt waar Numark met de NS7 op mikt.

Als je het mij vraagt DE high end all-in-one solution voor de dj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee als je wil scratchen koop je gewoon een Sl en traktor vind ik dan weer :D
En je hebt idd gelijk over de cdj's+mixer. Ik vind hem wel mooi hoor daar niet van, maar zou hem zelf nooit kopen en heb eigenlijk nog nooit ergens een club tegengekomen waar hij staat en ken ook niemand die hem heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nee, tegenwoordig moet je in de club je eigen scratch setup meenemen.
SL1200s zijn echt aan het uitsterven in de DJbooths tegenwoordig.

Als je dit dus in de doorsnee club wilt doen, ga je voor een mobielere oplossing, dan doe je dus geen SL setup(2 SL1200s&mixer&vinyl) + Traktor meer.

Dan ga je voor een All in One.
Zeker het gewicht, als ik mij niet vergis, is de NS-7 niet, of niet veel zwaarder dan 1 SL.
En als je over het formaat van de platter begint, zat DJs die ook met 7" vinyl scratchen. ;)

Plus het leukere feit, calibratie op tiijdcode vinyl.
Dat kan nogal eens voor drama's zorgen. In dat geval kun je dan beter voor een MIDIcontroller gaan. Dat is dan dus de NS-7.

[ Voor 10% gewijzigd door Ome_Les op 09-04-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft het over mixer + 2x Sl meesleuren? ( Traktor is zo groot als m'n vuist, als je de geluidskaart bedoeld en een macbook of laptop neem je gewoon toch mee )

Als je 1x een Sl meeneemt kan je toch ook al lekker traktor draaien, gewoon op de clubmixer aansluiten en je bent er al :)

De NS-7 is UBER zwaar:
At around 35 pounds, the Numark NS7 is a beast of a system, and not nearly as portable or affordable as its competition.

En je hebt ook nog gewoon een laptop nodig dus lijkt me 1x een SL en een klein doosje me toch wel handiger iig ;)

Calibratie is ook geen probleem, 1 keer je het doorhebt staat je traktor op eender welke plek op 2 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:22:
Wie heeft het over mixer + 2x Sl meesleuren? ( Traktor is zo groot als m'n vuist, als je de geluidskaart bedoeld en een macbook of laptop neem je gewoon toch mee )

Als je 1x een Sl meeneemt kan je toch ook al lekker traktor draaien, gewoon op de clubmixer aansluiten en je bent er al :)
Ga maar lekker met 'deck copy' draaien dan man, geheid dat je echt super kan scratchen.
Vooral op de gemiddelde club mixer, zie ik jou geen crabs, uzis of babies maken. _O- :') _O-

Goed scratchen op een enkele draaitafel en een clubmixer. :')
De NS-7 is UBER zwaar:
At around 35 pounds, the Numark NS7 is a beast of a system, and not nearly as portable or affordable as its competition.
Weight of one SL1200 MkII
Weight 35 lbs
Daar gaat je argument van überzwaar he? 8)7
En je hebt ook nog gewoon een laptop nodig dus lijkt me 1x een SL en een klein doosje me toch wel handiger iig ;)
Audio8DJ 1 vuist? Dan heb je echt wel een _hele_grote_ vuist. Dan nog, bij een NS-7 zit er een onboard. ;)
Calibratie is ook geen probleem, 1 keer je het doorhebt staat je traktor op eender welke plek op 2 minuten klaar.
De calibratie an sich is geen probleem, het verliezen van calibratie tijdes een set wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewicht:
- 11,0 kg
Dit is het gewicht van een SL1200MK2, das dus 5kg minder dan de Numark.
De audio 8 is echt niet groot voor een 4 kanaalsgeluidskaart en dat weet je ook.
Ikzelf heb nog nooit men calibratie verloren tijdens het draaien. Daar staat Traktor nu net bekend om, dat het een robuust systeem is.
En ik wil wel is weten in welke club jij draait als je de clubmixers blijkbaar niet goed vind. Want in de clubs waar ik draai staan er namelijk djm800's of allen & heath 92's. En deze voldoen dus zeker prima. Ik weet dat het niet optimaal is met 1 deck te draaien.
Ik weet ook niets af van scratchen, maar ik dacht altijd dat een Sl toch wel beter was dan eender welke midi controller op de markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:59:
Gewicht:
- 11,0 kg
Dit is het gewicht van een SL1200MK2, das dus 5kg minder dan de Numark.
35 pounds tegenover 35 pounds en dan in ene een verschil van 5 kilo? ;)
De audio 8 is echt niet groot voor een 4 kanaalsgeluidskaart en dat weet je ook.
Audio4DJ is kleiner. Maareuh, je hebt het nu over de Audio8DJ. ;)
Ikzelf heb nog nooit men calibratie verloren tijdens het draaien. Daar staat Traktor nu net bekend om, dat het een robuust systeem is.
Ik ben oprecht blij voor je dat dat nog niet gebeurd is. (Ken genoeg mensen die het overkomen is in traktor scratch of traktor scratch pro)
..
Want in de clubs waar ik draai staan er namelijk djm800's of allen & heath 92's. En deze voldoen dus zeker prima...
Turntablism op een DJM800 of een Xone? :')

Gebruik gewoon een echte scratch/battle mixer, dat geeft echt ten alle tijden een betere response op de crossfader.
Ik weet ook niets af van scratchen, maar ik dacht altijd dat een Sl toch wel beter was dan eender welke midi controller op de markt :)
Vinyl is en blijft vinyl, maar een turntablist/scratch setup met een enkele deck, doe dat maar niet.

Het voordeel van de NS-7 is gewoon dat je de feel hebt van een vinyl setup, met de voordelen van een controller setup.
Allemaal leuke nieuwe extra's die je met de 'normalere' muziek media niet kunt uithalen.
Zo kun je bijvoorbeeld naast de zogeheten traditionele juggles nu ook cuepoint juggles doen.
(Voorbeeldjes zijn te vinden op youtube, als je kijkt naar de filmpjes van Ean Golden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scratch setup met 1 SL gaat echt nergens over. Als je het mij vraagt gewoon 2 SL's meeslepen of laten regelen. En je eigen mixer meenemen. (Al moest ik laatst op een DJM800j en dat gaat eigenlijk ook wel prima). Maar ik binnenkort die NS-7 wel even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ome: Ja het gewicht van 11kg kwam van de site van Technics zelf af, maar op zich schilt het dus een kleine 5 kilo. Allebei zwaar dus eigenlijk :)

Je hebt gelijk dat je ineens een hele setup bij hebt, maar dan moet je echt wel je setup meenemen. Want dit hebben ze echt nergens staan. Tov een SL of wat cdj's 1000. Daar kan je gewoon je ding op doen indien je er traktor op aansluit.

Laten we besluiten dat ze beiden hun voor en nadelen hebben, want wat voor de 1 heel handig en goed is is dat voor iemand anders niet natuurlijk :)

( ps: ik ken de ballen van scratchen dus over dat gedeelte zal je wel compleet gelijk hebben :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Het verbaast me dat de SL-1200 nog steeds wordt verkocht. Ding voldoet niet aan de RoHS regelgeving (teveel lood erin verwerkt) en mag eigenlijk niet meer verkocht worden in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Misschien stonden ze al in de schappen (ook magazijn schappen) voordat RoHS werd ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt enkel de SL-1200 MK2 verkocht als ik me niet vergis alsook de nieuwe Sl 1250 serie.
De gewone SL-1200 vind je niet meer in de winkel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-08 19:26

YoVla

Yoghurt met vla

Wat ik me eigenlijk afvraag :X wat houd Touch sensitive jogwheels precies in?

Ik heb zelf de Reloop digital Jockey Interface Edition.. en ben wel benieuwd wat ik nou hierop eigenlijk mis aan het Touch sensitive jogwheels gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten druksensoren onder de touchwheels/pads. Dus van de druk die je erop zet hangt af hoe het touchwheel zal reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Touch sensitive, dus aanraakgevoelig. Leg je hand op de jog, plaat ligt stil en je kan ermee ouwehoeren "vinyl-style"

De SL-1200MK1 had een potmeter voor de pitch en geen aarde, model is volledig vervangen door de MK2. Alleen de MK6 voldoet aan de RoHS regelgeving en ik las dat de plannen zijn om alle modellen te vervangen door de MK6. Ding wordt zoals ik heb begrepen tot nu toe alleen in Japan verkocht.

[ Voor 55% gewijzigd door Flake op 11-04-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Sjoewe schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:11:
vastlopers met een korg? ik heb een zero4 maar ik vind het wel een lekker apparaat, maar ik gebruik em niet voor midi atm, maar firmware update werkt niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hritje schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:49:
Wat ik me eigenlijk afvraag :X wat houd Touch sensitive jogwheels precies in?

Ik heb zelf de Reloop digital Jockey Interface Edition.. en ben wel benieuwd wat ik nou hierop eigenlijk mis aan het Touch sensitive jogwheels gebeuren
Heel simpel, wanneer jij je hand op het jogwheel legt staat de muziek stil. Heel simpel te testen of een jogwheel wel of niet touch sensitive is, leg een vinegr op de zijkant zodat het jogwheel niet heen en weer beweegt en leg er dan een vinger op in het midden, stopt de muziek en blijft die stil staan zolang jij hem aan raakt is het touch sensitive (even kort door de bocht).

Bij de reloop mis je het niet zo heel snel omdat deze een 14bit waarde uitstuurt op de jogwheels, de miniemste beweging zal dus al gedetecteerd worden. In eerste instaltie dacht ik zelf ook dat de RDJ touch sensitive jogwheels had maar dat was dus niet het geval.

Mocht een mac hebben dan moet je maar eens zoeken op "midi monitor", met behulp van dit programma kun je precies uitlezen wat de controller uitstuurt aan midi en zal er bij het aanraken van de jog een andere midi message uitgestuurd worden dan bij het rond draaien. Vaak word voor het aanraken een note on/off message gebruikt en bij het roteren achterwaarts een message x waarde 63 en vooruit een message x waarde 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de "otus al gezien....ziet er erg dik uit

http://eks.fi/product.php?p=products&id=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jups, heb er zelfs nog even die van Reind aan mogen raken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm,

Ik zit te overwegen om mijn draaitafels, mijn mengpaneel en alle aanpalende meuk de deur uit te gooien en een midi controller aan te schaffen. Vanwege ruimtegebrek staan mijn draaitafels al sinds een verhuizing opgeborgen en een self made final scratch oplossing icm DJ Decks heb ik nooit 100% werkend gekregen.

Dus nu, een controller. Ik ben reeds in het bezit van een Maya 44 USB dus er hoeft geen geluidskaart in te zitten. Hij zal voornamelijk voor huis-tuin-en-keuken ge-DJ gebruikt worden. Ik heb reeds de tabel van Reind op aboutDJ bekeken. Eigenlijk lijkt de Numark Total Control me wel wat, maar het is moeilijk om daar reviews van te vinden. Als alternatief doen ook de Reloop Digital Jockey en de Vestax VCI-100 mee. Echter, omdat het toch voornamelijk een hobbyapparaat is hoeft het niet allemaal top-of-the bill te zijn.

Kan iemand me wat meer vertellen over die Numark, of me overtuigen dat ik toch echt voor de Reloop/ Vestax moet gaan? ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik wil morgen een Vestax VCM 600 gaan halen. Daarbij heb ik ook nog een audio interface nodig, zodat ik goed kan monitoren, en genoeg outputs heb. Ik zat te denken aan de Audio 8 DJ van Native Instruments, is dat een goede combinatie?

Maar zal ik dan gelijk de Traktor Scratch Pro combinatie met dat ding halen, of alleen de interface? Ik wil eerst vooral met Ableton gaan mixen, maar op zich wil ook wel proberen om mijn vinyl en cd decks op mijn PC aan te sluiten, kijken hoe dat is. Twijfel twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Nou ik heb sinds een paar dagen een Reloop Digital Jockey, controller edition.

Heb nu een externe geluidskaart met alleen output voor speakers, en niet voor de hoofdtelefoon, dus ik kan niet voorluisteren.
Deze ga ik uiteraard terugsturen en een andere geluidskaart kopen met wel genoeg outputs voor tenminste 2 speakers (actief) en 1 headphone zodat ik kan voorluisteren.
Echter is het slechts voor de fun en moet het rond de 50E kosten.

Is er toevallig iemand die mij hier goed advies over kan geven? (mag een PCI kaart zijn of USB als het maar werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kan iemand me wat meer vertellen over die Numark, of me overtuigen dat ik toch echt voor de Reloop/ Vestax moet gaan? ;)

Thanks!
Numark Omni Control - http://www.aboutdj.nl/rev...-numark-omni-control.html
Reloop Digital Jockey - http://www.aboutdj.nl/rev...eloop-digital-jockey.html
Vestax VCI-100 - http://www.aboutdj.nl/rev...l/750-vestax-vci-100.html

Als ik zou moeten kiezen werd het de Reloop tenzij je graag touch sensitve jogwheels hebt (want die heeft de Reloop niet) dan is de Vestax de beste keuze.

Aan alle 3 zul je geen miskoop begaan, het is net waar jouw prioriteiten liggen als gebruiker.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste