Ik heb het iig op dit staan:

Doet het pijn azijnpissen? Ik lees namelijk alleen maar klaagzangen.W00fer schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 02:39:
Inmiddels de VCI-300 review gelezen. Het valt me op dat er niet veel instaat wat ik nog niet wist.
De vraag is nu wat de eerste echte long-term users zullen zeggen. Diegenen die het apparaat ook on the road en overal gebruiken.
Jammer dat nog steeds de Reloop Digital Jockey er niet is.
Gebruik je Traktor 3.3 of LE? In Traktor 3.3 heb ik er namelijk meer gebruikers over horen klagen en schijnt het een probleem te zijn wat opgelost in versie 3.4.Chiron schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:08:
Ahh.. ja die latency heb ik al aangepast. 11.5 is het laagste wat ik kan gaan met dat ding, anders gaat ie kraken. Maar ondanks 11.5ms zit er toch nog een of andere delay in de vci-100, als ik de jog shuttle beweeg. Kan ook in de hardware zitten, in de midi setup kan ik iig geen delay settings terugvinden.
[ Voor 30% gewijzigd door R2D2 op 11-07-2008 11:39 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik klaag graag, als je dat niet wilt zien dan ben je hier niet aan het juiste adres.Reind schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:38:
[...]
Doet het pijn azijnpissen? Ik lees namelijk alleen maar klaagzangen.
In de review staat meer dan genoeg waar jij 0,0 weet van had kunnen hebben omdat het simpelweg niet bekend was en van de Reloop digital jockey isa al even bekend dat ie uitgesteld is.
[...]
Gebruik je Traktor 3.3 of LE? In Traktor 3.3 heb ik er namelijk meer gebruikers over horen klagen en schijnt het een probleem te zijn wat opgelost in versie 3.4.
Voor klagen op emotionele basis kan je misschien beter bij andere instanties terecht dan Gathering of Tweakers...W00fer schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:10:
Neem het eens met een knipoog, in plaats van je te storen aan een reactie die gewoon komt vanwege dat ik zeg wat ik denk.
Deze plek is te koop.
Behringer is niet zo slecht als dat de meesten denken hoor. Zijn zat mensen die al jaren met hun behringer stuff doen, ook als ze dit "on the road" mee nemen.W00fer schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:20:
150 euro is inderdaad weinig geld. Ik vraag me alleen af of hij over 1,5 jaar nog steeds naar behoren functioneert.
...:::everybeat.nl
Verwijderd
Ik heb nog wel een paar songs waar dat juist niet op gaat voor je.Muthas schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:35:
Ligt het aan mij of is dat beatmatchen eigenlijk super easy met de huidige software?Met een BCD3000 en Traktor 3 LE: nieuw nummer opzetten, eventueel een loopje aan, pitch gelijk zetten met het schuifbalkje, en aan het jogwheel draaien totdat je boven het audiospectrum (zo heet het denk ik?) alleen een rood lijntje ziet. Zelfs een dove kan dat nog
Voor de BCR hoef je het iig niet te verwachten.jongentje schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:48:
Weet er iemand wanneer er nieuwe modellen van de Hercules en/of de Behringer op de markt komen? Of moeten we het nog een tijdje met de huidige modellen doen?
Ik heb iig van Behringer begrepen dat er (eindelijk) eind deze of begin volgende maand Vista ondersteuning komt voor de 3000.
Ik heb even wat opgezocht en die RMX ziet er mooi uit! Nu wil ik jullie advies. Zal ik de 3000 of de RMX kopen? Verschil is rond de 90 euro, is het dat waard wat jullie betreft?tokesnugerd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:50:
Hercules heeft net zijn RMX uitgebrachtDus dat zal niet voor het eerste moment zijn...
Op ebay bestellen issie nog goedkoperjongentje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:06:
[...]
Ik heb even wat opgezocht en die RMX ziet er mooi uit! Nu wil ik jullie advies. Zal ik de 3000 of de RMX kopen? Verschil is rond de 90 euro, is het dat waard wat jullie betreft?
Ik neem aan dat jij de 3000 hebt besteld. Voordeel van Hercules is dus ook de andere software die je erbij krijgt (Virtual DJ)? Of is deze minder dan die tractor LE?DaMook schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:34:
[...]
Op ebay bestellen issie nog goedkoper.
Ik heb hem vandaag binnengekregen, maar de file voor traktor werkt niet fatsoenlijk bij mij en bij de bijgeleverde traktor LE moet je de ingebouwde geluidskaart gebruiken, en laat ik nou net niets hebben om op de audio out van dat ding aan te sluiten. Weet iemand een goede file zodat traktor wel werkt ?
Nope heb een iMac, was idd mischien makkelijk geweest om erbij te vertellen.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:11:
@DaMook, jij gebruikt zeker vista of niet?
Ik heb de RMX, en in plaats van traktor LE moest daar staan VirtualDJ. Stond fout in mijn post, sorry. Ik ben een beginner en zou dus nog niet weten welke software het fijnste werkt.jongentje schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:41:
[...]
Ik neem aan dat jij de 3000 hebt besteld. Voordeel van Hercules is dus ook de andere software die je erbij krijgt (Virtual DJ)? Of is deze minder dan die tractor LE?
Ik heb er even mee zitten spelen op de Messe en waar ik veel nieuwsgieriger naar ben is dat geval van Stanton, wel een draaiende platter, meer knoppen en last but not least... gewoon lekker lomp grootOme_Les schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:39:
Ik begin trouwens steeds meer te zien in de EKS Raw. Kan niet wachten tot deze eindelijk verspreid gaat worden.
[afbeelding]
Zoals je kunt zien: de Raw is het kleinere broertje van de EKS Otus.
Volgens mij de "normale" versie € 349,- en de interface versie € 399,-Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:04:
Iemand die weet hoeveel die Reloop zo gaat kosten want ik vind nergens een richtprijs? Bedankt
[ Voor 10% gewijzigd door steffex op 18-08-2008 14:22 ]
De Stanton lijkt mij ook wel gaver, aangezien je een draaiende platter hebt. Lijkt mij ook wel mooi. Maar wat ik helemaal top vind zijn de vier jogs die je hebt. 1 op elke "poot".Reind schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:39:
[...]
Ik heb er even mee zitten spelen op de Messe en waar ik veel nieuwsgieriger naar ben is dat geval van Stanton, wel een draaiende platter, meer knoppen en last but not least... gewoon lekker lomp groot
Nope.stef-o schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:21:
[...]
Volgens mij de "normale" versie € 349,- en de interface versie € 399,-
De vestax vci-300 lijkt me ook een zeer mooi apparaat, alleen vraag ik me af waarom ze er geen effecten gedeelte op gemaakt hebben. Natuurlijk kun je aardig spelen qua indeling, maar zou toch liever daar knoppen voor zien...
Die EKS Raw ziet er inderdaad behoorlijk lomp uit... in wat voor een setup moet ik dit apparaat zien, 2x + mixer?
[ Voor 4% gewijzigd door Ome_Les op 18-08-2008 14:55 ]
Ja, dat zou echt helemaal niks voor mij zijn. Zeker als je het even druk hebt (bijv. omdat er mensen met je staan te kletsen of als je even wat meer moeite hebt te beatmatchen) is het veel te makkelijk om te vergeten welke deck je actief hebt staan. Voor je het weet loop je aan de draaiende plaat te trekkenstef-o schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:34:
Ok, dat zal wel even wennen zijn lijkt me. Best lullig tijdens een gig als je vergeet de decks te switchen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
[ Voor 47% gewijzigd door steffex op 19-08-2008 11:31 ]
kan me voorstellen dat er dj's zijn die over willen op compleet digitaal met behulp van MIDI, maar toch het authentieke vinyl gevoel enigszins willen behouden (compleet behouden doe je het nooit).Ome_Les schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:06:
Je moet sowieso het vinyl gevoel niet meenemen als je beslist over te gaan op MIDI.
MIDI is een nieuw medium, net als de CD speler dit ook was.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Doh.. Doe eens?stef-o schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:48:
Heb zojuist een vci-100 besteldhij was zelfs in de aanbieding voor 349euro
PM maar voor linkje naar de webshop (wil niet gaan spammen
)
[ Voor 5% gewijzigd door steffex op 21-08-2008 10:01 ]
new-linestef-o schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:48:
Heb zojuist een vci-100 besteldhij was zelfs in de aanbieding voor 349euro
PM maar voor linkje naar de webshop (wil niet gaan spammen
)
[ Voor 16% gewijzigd door W00fer op 21-08-2008 15:41 ]
Vooral de mensen die niets meer doen dan een plaatje mixen of een beetje scratchen. Fanboys blijf je altijd houden, mensen die kijken naar wat software kan en hoe ie dat doet en vooral hoe goed ie dat doet komen er gelukkig steeds meer en laten die mensen nou allemaal kiezen voor TraktorOme_Les schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:16:
Er zijn namelijk DJs die nogsteeds Serato ver boven Traktor plaatsen kwa usability.
Je hebt wel gelijk, alleen jammer dat je gaat lopen bashen. Zo kun je toch niet serieus genomen worden?Reind schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:41:
[...]
Vooral de mensen die niets meer doen dan een plaatje mixen of een beetje scratchen. Fanboys blijf je altijd houden, mensen die kijken naar wat software kan en hoe ie dat doet en vooral hoe goed ie dat doet komen er gelukkig steeds meer en laten die mensen nou allemaal kiezen voor Traktor
[...]
[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 22-08-2008 05:34 ]
Beetje vergelijkbaar met de Apple/OSx vs intel/Windows strijd die nogsteeds gaande is, hè?Reind schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:41:
[...]
Wat ik altijd zo mooi vind aan Serato fanboys is dat men graag begint over de problemen die NI heeft met de software, dat heb je nooit met de software die zij gebruiken... op het forum staat me toch echter een shitlist met mensen die de zaak niet werkend kunnen krijgen
Het is gewoon een harde waarheid, Serato heeft een tijd lang de touwtjes stevig in handen gehad maar komt nu met niets nieuws. Of ze missen de kennis (wat me stug lijkt) om de zaak door te ontwikkelen OF ze hebben gewoon de intentie niet hun zaken te "verbeteren".Room42 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 05:32:
[...]
Je hebt wel gelijk, alleen jammer dat je gaat lopen bashen. Zo kun je toch niet serieus genomen worden?
Kijk op deze pagina voor meer nieuws!The EKS Otus is now fully operational and is now going to production !
Zelfde als op de M-Audio Torq Xponent.Ome_Les schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:15:
Jawel, op beide versies, zowel de Raw als de Otus, zit deze.
[ Voor 22% gewijzigd door ElayZ op 27-08-2008 18:28 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Ome_Les op 27-08-2008 22:06 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door ElayZ op 28-08-2008 01:53 ]
Verwijderd
Kun je dat ook onderbouwen dat die BCD3000 slecht is? Ik ben namelijk wel aan het overwegen om die te kopen en lees bijna alleen maar goede ervaringen ermee.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:33:
Koop alsjeblieft geen BCD3000.
Je heb zeg maar de keuze tussen:
- Een fenomenaal aparaat zonder geluidskaart (vci 100)
- Een stuk stront met een geluidskaart
Een ingebouwde geluidskaart is zeker handig, maar de BCD3000 staat gewoon algemeen bekend als een bagger ding. Je kan daar gewoon niet fatsoenlijk mee draaien net als een vci-100.
Een losse geluidskaart ... ik zou bijvoorbeeld voor de maya 44 usb kijken. Hoeft helemaal niet heel duur te zijn.... maar dan heb je iig geinvesteerd in propere gear. En niet iets dat je na 2 maanden al de deur uit wil werken
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
laat hier aub je ervaringen weten, ik zit er ook aan te denken hem te bestellen!ElayZ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:08:
Ik heb de knoop vandaag doorgehakt en heb de hercules RMX besteld. Is toch redelijk betraalbaar en die is van alu en heeft een geluidskaart. als het een beetje meezit heb ik m morgen al in huis. (bol.com doe je best!) zal wel laten weten hoe t bevalt, als t tegenvalt stuur ik m gewoon terug.
Bedankt voor alle info die ik uit dit topic kon halen!
De BCD3000 is niet per se slecht, maar als je de keuze hebt tussen de BCD3000 en de VCI-100 is ie heel makkelijk, neem de VCI. Betere faders, geen 'plastic' feeling (vci-100 is van metaal) en ziet er stukken strakker uit.jongentje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:06:
[...]
Kun je dat ook onderbouwen dat die BCD3000 slecht is? Ik ben namelijk wel aan het overwegen om die te kopen en lees bijna alleen maar goede ervaringen ermee.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Plus de "drivers" (note: voor de vci niet van toepassing) doen het tenminste normaal! Voor de BCD moet je, als je pech hebt, bijna zachtjes praten om hem niet te laten crashen. De VCI-100 heeft helemaal geen drivers en wordt standaard ondersteunt door Windows. Briljant!Chiron schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:58:
[...] en ziet er stukken strakker uit.
Verwijderd
Ik had de Hercules RMX besteld bij BOL.com.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:09:
Hallo,
Ben een oude vinyl dj en koop steeds vaker tracks via beatport. Heb dus ook traktor en VDJ geprobeerd, maar heb in mn pc maar 1 geluidskaart. dus inmixen op de balk en gevoel.
Nu wil ik dus ook een midi controller gaan aanschaffen en denk richting de numark total control of de vestax vci 100 of 300.
Nu heb ik als "analoge" dj totaal geen verstand van het inwendige van pc's en nu weet ik niet precies wat ik nodig heb om voor te kunnen beluisteren. moet je hier speciaal 2 geluidskaarten voor hebben en krijg je dan geen driver conflict in je pc ? Ook las ik ergens dat met een 5.1 of 7.1 geluidskaart zowel audio en voorbeluisteren mogelijk is. is dit zo ?
alvast bedankt
[ Voor 64% gewijzigd door ElayZ op 31-08-2008 12:04 ]
[ Voor 38% gewijzigd door brtk op 09-09-2008 11:05 ]
Indien je de VCI-300 aanschaft, zit er al een geluidskaart in. Je hoeft dan geen tweede meer te kopen, je kunt dus gelijk voor luisteren vanaf je controller.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:09:
Hallo,
Ben een oude vinyl dj en koop steeds vaker tracks via beatport. Heb dus ook traktor en VDJ geprobeerd, maar heb in mn pc maar 1 geluidskaart. dus inmixen op de balk en gevoel.
Nu wil ik dus ook een midi controller gaan aanschaffen en denk richting de numark total control of de vestax vci 100 of 300.
Nu heb ik als "analoge" dj totaal geen verstand van het inwendige van pc's en nu weet ik niet precies wat ik nodig heb om voor te kunnen beluisteren. moet je hier speciaal 2 geluidskaarten voor hebben en krijg je dan geen driver conflict in je pc ? Ook las ik ergens dat met een 5.1 of 7.1 geluidskaart zowel audio en voorbeluisteren mogelijk is. is dit zo ?
alvast bedankt
Je imiteert me mateloos.
Karsten
Als je de controller wat vaker meeneemt, zou ik gaan voor een controller met metalen behuizing.Tank80 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:02:
[..]
Ik wil hem dan wel weer 1x per maand meeslepen naar een andere pc met 2 geluidskaarten, dit moet zonder teveel rompslomp kunnen gebeuren). Al met al een heel verhaal, maar ik wil zo niet met een apparaat zitten wat eigenlijk maar de helft doet van wat ik wil. Dus samenvattend: waarom de Reloop, de RMX of de VCI-100?
BCD2000 werkt niet op een bak met Vista.SLeddert schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:25:
Ik heb ook een BCD2000 die ik met XPsp3 en VirtualDJ 5.2 gebruik.
Het ding heeft een goed geluid op de ingebouwde geluidskaart.
De faders en knoppen werken lekker soepel en door de ASIO ook nog een met zeer kleine latency.
Ik snap dus niet dat iemand zegt dat het bagger is, want het werkt prima bij mij !
Dat is onder andere 1 van de redenen. Vergeet niet dat wanneer je met een controller werkt het liefst zo min mogelijk je muis en toetsenbord probeert te grijpen aangezien anders het nut van een controller steeds minder word, je wil juist dat toetsenbord en die muis een beetje proberen te vermijden.Is dat puur op het feit dat die meer knopjes heeft en een gevoeligere jog?
Wat je zegt, dat gekloot met de muis, daar wil ik vanaf. Daarbij ben ik een knopjesfreak, hoemeer, hoebeter. Het is voornamelijk voor thuis, dus qua behuizing maakt het niet eens zo veel uit en daarbij vind ik de Reeloop van wat ik van foto's + filmpjes kan zien al van prima kwaliteit. Daarbij is dit om te kijken of het complete digitale draaien bevalt en als het bevalt dan gaan we eens kijken en sparen voor een XONE 3d setup / DJM800 + controllers (<-
Je imiteert me mateloos.
Verwijderd
Zijn de RMX knoppen nu zompig of hard?Reind schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:24:
[...]
de knoppen op de RMX zijn een beetje zompig terwijl de RMX lekkere harde buttons heeft net als de VCI.
Zompig zo te lezen. Hij doelt vast op de Reloop wat harde knoppen betreft.
Er zijn mensen die genoeg hebben aan alleen het toetsenbord.Sponge schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:57:
Ik vind het leuk om zo nu en dan wat met Traktor te klooien, maar loop ik tegen de limitaties tegen van keyboard/muis werk. Het fingerspitze gefuhl zeg maar.
[..]
Fear can hold you prisoner, Hope can set you free
Verwijderd
Ik ben bang dat je hem niet voor deze prijs kwijtraakt, bij new-line is ie een euro goedkoper en dan nieuw:
[ Voor 30% gewijzigd door teacher op 05-12-2008 21:30 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq