Digitale DJ: Midi Controllers

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:06
Ik heb het iig op dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://robin.imdesign.nl/share/pics/settings.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Inmiddels de VCI-300 review gelezen. Het valt me op dat er niet veel instaat wat ik nog niet wist.

De vraag is nu wat de eerste echte long-term users zullen zeggen. Diegenen die het apparaat ook on the road en overal gebruiken.

Jammer dat nog steeds de Reloop Digital Jockey er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 02:39:
Inmiddels de VCI-300 review gelezen. Het valt me op dat er niet veel instaat wat ik nog niet wist.

De vraag is nu wat de eerste echte long-term users zullen zeggen. Diegenen die het apparaat ook on the road en overal gebruiken.

Jammer dat nog steeds de Reloop Digital Jockey er niet is.
Doet het pijn azijnpissen? Ik lees namelijk alleen maar klaagzangen.

In de review staat meer dan genoeg waar jij 0,0 weet van had kunnen hebben omdat het simpelweg niet bekend was en van de Reloop digital jockey isa al even bekend dat ie uitgesteld is.
Chiron schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:08:
Ahh.. ja die latency heb ik al aangepast. 11.5 is het laagste wat ik kan gaan met dat ding, anders gaat ie kraken. Maar ondanks 11.5ms zit er toch nog een of andere delay in de vci-100, als ik de jog shuttle beweeg. Kan ook in de hardware zitten, in de midi setup kan ik iig geen delay settings terugvinden.
Gebruik je Traktor 3.3 of LE? In Traktor 3.3 heb ik er namelijk meer gebruikers over horen klagen en schijnt het een probleem te zijn wat opgelost in versie 3.4.

[ Voor 30% gewijzigd door R2D2 op 11-07-2008 11:39 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Het rare aan de VCI-300 naar mijn mening is dat er geen extra potmeters opzitten voor het aansturen van effecten. Vooral als je met traktor werkt en je gebruikt de effecten veel, zou je dat toch wel moeten missen lijkt me. Nu kan je dat natuurlijk programmeren, maar dan moet je toch weer andere knoppen inleveren die je misschien wel zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@ravenger: Ja, dat is wel een belangrijk punt dat volgens mij komt doordat de ITCH software zelf helemaal geen effecten heeft (aldus de review van Reind). Dat is wel een groot nadeel, imo. Je kunt natuurlijk een klein controllertje ernaast leggen, maarja, dat is ook niet alles.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:38:
[...]

Doet het pijn azijnpissen? Ik lees namelijk alleen maar klaagzangen.

In de review staat meer dan genoeg waar jij 0,0 weet van had kunnen hebben omdat het simpelweg niet bekend was en van de Reloop digital jockey isa al even bekend dat ie uitgesteld is.

[...]

Gebruik je Traktor 3.3 of LE? In Traktor 3.3 heb ik er namelijk meer gebruikers over horen klagen en schijnt het een probleem te zijn wat opgelost in versie 3.4.
Ik klaag graag, als je dat niet wilt zien dan ben je hier niet aan het juiste adres.

Maargoed, eens zien hoeveel Spincity er op voorraad krijgt. De verkoper vertelde me dat het half augustus zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18
w00fer, wat een ontzettende stereotype internetridder ben je ook...

Tis altijd alleen maar een en al negatief van jouw kant, je draagt niks bij, want je onderbouwt ook niks.
Een beetje specificaties tegenover elkaar zetten aangedikt met wat uit de hoge hoed gegoogle'de kinderziektes, lekker een beetje vanuit de hoogte je zure gezeik over iedereen laten neerklateren, alsof je de midi-hoogpriester bent...
Ik denk dat jij aan het verkeerde adres zit, want volgens mij bestaat voor jou geen enkel apparaat dat aan je verwachtingen kan voldoen... 8)7

Pff, ik ben er echt helemaal klaar mee. Draag eens wat bij, in plaats van alleen maar commentaar op alles en iedereen te hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Gelukkig ik ben niet de enige die zich er aan ergert (gaat namelijk niet eens zozeer om de review maar om het steen en been geklaag door dit hele topic heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Neem het eens met een knipoog, in plaats van je te storen aan een reactie die gewoon komt vanwege dat ik zeg wat ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

W00fer schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:10:
Neem het eens met een knipoog, in plaats van je te storen aan een reactie die gewoon komt vanwege dat ik zeg wat ik denk.
Voor klagen op emotionele basis kan je misschien beter bij andere instanties terecht dan Gathering of Tweakers...

Ik wil -ondanks wel eens negatieve berichten in de geschiedenis- Reind toch even bedanken voor de puike review van de 300, erg leuk om te lezen en zeker niet schuw voor kritiek, iets wat nog te vaak voorkomt op het 'vrije' wereldwijde web. Ondanks dat staat dit machientje toch zeker op mijn verlanglijst :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik heb sinds gister een BCD3000! :) Leuk spul, en voor 150 euro van eBay gehaald, nieuw. Misschien een gedoe met garantie maar die gok heb ik genomen. Had al een klein beetje met alleen de software gespeeld, en het leek me wel leuk :P dus ook maar eens de hardware aangeschaft. Iedereen thuis lacht me alleen uit omdat het ding eruit ziet als lomp speelgoed -O- :+

Ben nu gewoon aan het oefenen met beatmatchen, en een beetje gevoel krijgen voor het koppelen van nummers, want dat is nog best moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
150 euro is inderdaad weinig geld. Ik vraag me alleen af of hij over 1,5 jaar nog steeds naar behoren functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

W00fer schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:20:
150 euro is inderdaad weinig geld. Ik vraag me alleen af of hij over 1,5 jaar nog steeds naar behoren functioneert.
Behringer is niet zo slecht als dat de meesten denken hoor. Zijn zat mensen die al jaren met hun behringer stuff doen, ook als ze dit "on the road" mee nemen. ;)

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoeveel die Reloop zo gaat kosten want ik vind nergens een richtprijs? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ligt het aan mij of is dat beatmatchen eigenlijk super easy met de huidige software? :+ Met een BCD3000 en Traktor 3 LE: nieuw nummer opzetten, eventueel een loopje aan, pitch gelijk zetten met het schuifbalkje, en aan het jogwheel draaien totdat je boven het audiospectrum (zo heet het denk ik?) alleen een rood lijntje ziet. Zelfs een dove kan dat nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Muthas schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:35:
Ligt het aan mij of is dat beatmatchen eigenlijk super easy met de huidige software? :+ Met een BCD3000 en Traktor 3 LE: nieuw nummer opzetten, eventueel een loopje aan, pitch gelijk zetten met het schuifbalkje, en aan het jogwheel draaien totdat je boven het audiospectrum (zo heet het denk ik?) alleen een rood lijntje ziet. Zelfs een dove kan dat nog :P
Ik heb nog wel een paar songs waar dat juist niet op gaat voor je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Weet er iemand wanneer er nieuwe modellen van de Hercules en/of de Behringer op de markt komen? Of moeten we het nog een tijdje met de huidige modellen doen?

Ik heb iig van Behringer begrepen dat er (eindelijk) eind deze of begin volgende maand Vista ondersteuning komt voor de 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Hercules heeft net zijn RMX uitgebracht :) Dus dat zal niet voor het eerste moment zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

jongentje schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:48:
Weet er iemand wanneer er nieuwe modellen van de Hercules en/of de Behringer op de markt komen? Of moeten we het nog een tijdje met de huidige modellen doen?

Ik heb iig van Behringer begrepen dat er (eindelijk) eind deze of begin volgende maand Vista ondersteuning komt voor de 3000.
Voor de BCR hoef je het iig niet te verwachten. ;) (Vista ondersteuning that is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
tokesnugerd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:50:
Hercules heeft net zijn RMX uitgebracht :) Dus dat zal niet voor het eerste moment zijn...
Ik heb even wat opgezocht en die RMX ziet er mooi uit! Nu wil ik jullie advies. Zal ik de 3000 of de RMX kopen? Verschil is rond de 90 euro, is het dat waard wat jullie betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMook
  • Laatst online: 05-08 16:40
jongentje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:06:
[...]

Ik heb even wat opgezocht en die RMX ziet er mooi uit! Nu wil ik jullie advies. Zal ik de 3000 of de RMX kopen? Verschil is rond de 90 euro, is het dat waard wat jullie betreft?
Op ebay bestellen issie nog goedkoper ;) .

Ik heb hem vandaag binnengekregen, maar de file voor traktor werkt niet fatsoenlijk bij mij en bij de bijgeleverde visualdj LE moet je de ingebouwde geluidskaart gebruiken, en laat ik nou net niets hebben om op de audio out van dat ding aan te sluiten. Weet iemand een goede file zodat traktor wel werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DaMook, jij gebruikt zeker vista of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
DaMook schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:34:
[...]

Op ebay bestellen issie nog goedkoper ;) .

Ik heb hem vandaag binnengekregen, maar de file voor traktor werkt niet fatsoenlijk bij mij en bij de bijgeleverde traktor LE moet je de ingebouwde geluidskaart gebruiken, en laat ik nou net niets hebben om op de audio out van dat ding aan te sluiten. Weet iemand een goede file zodat traktor wel werkt ?
Ik neem aan dat jij de 3000 hebt besteld. Voordeel van Hercules is dus ook de andere software die je erbij krijgt (Virtual DJ)? Of is deze minder dan die tractor LE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik begin trouwens steeds meer te zien in de EKS Raw. Kan niet wachten tot deze eindelijk verspreid gaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.djtechtools.com/wp-content/uploads/2008/03/otus_raw-1.jpg

Zoals je kunt zien: de Raw is het kleinere broertje van de EKS Otus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMook
  • Laatst online: 05-08 16:40
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:11:
@DaMook, jij gebruikt zeker vista of niet?
Nope heb een iMac, was idd mischien makkelijk geweest om erbij te vertellen.
jongentje schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:41:
[...]

Ik neem aan dat jij de 3000 hebt besteld. Voordeel van Hercules is dus ook de andere software die je erbij krijgt (Virtual DJ)? Of is deze minder dan die tractor LE?
Ik heb de RMX, en in plaats van traktor LE moest daar staan VirtualDJ. Stond fout in mijn post, sorry. Ik ben een beginner en zou dus nog niet weten welke software het fijnste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:39:
Ik begin trouwens steeds meer te zien in de EKS Raw. Kan niet wachten tot deze eindelijk verspreid gaat worden.

[afbeelding]

Zoals je kunt zien: de Raw is het kleinere broertje van de EKS Otus.
Ik heb er even mee zitten spelen op de Messe en waar ik veel nieuwsgieriger naar ben is dat geval van Stanton, wel een draaiende platter, meer knoppen en last but not least... gewoon lekker lomp groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:04:
Iemand die weet hoeveel die Reloop zo gaat kosten want ik vind nergens een richtprijs? Bedankt
Volgens mij de "normale" versie € 349,- en de interface versie € 399,-

De vestax vci-300 lijkt me ook een zeer mooi apparaat, alleen vraag ik me af waarom ze er geen effecten gedeelte op gemaakt hebben. Natuurlijk kun je aardig spelen qua indeling, maar zou toch liever daar knoppen voor zien...

Die EKS Raw ziet er inderdaad behoorlijk lomp uit... in wat voor een setup moet ik dit apparaat zien, 2x + mixer?

[ Voor 10% gewijzigd door steffex op 18-08-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:39:
[...]

Ik heb er even mee zitten spelen op de Messe en waar ik veel nieuwsgieriger naar ben is dat geval van Stanton, wel een draaiende platter, meer knoppen en last but not least... gewoon lekker lomp groot :D
De Stanton lijkt mij ook wel gaver, aangezien je een draaiende platter hebt. Lijkt mij ook wel mooi. Maar wat ik helemaal top vind zijn de vier jogs die je hebt. 1 op elke "poot".
Voor de mensen die direct van vinyl afkomen(ze zijn er nogsteeds ;) ) is dit toch ook wel weer een mooie. :D
stef-o schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:21:
[...]

Volgens mij de "normale" versie € 349,- en de interface versie € 399,-

De vestax vci-300 lijkt me ook een zeer mooi apparaat, alleen vraag ik me af waarom ze er geen effecten gedeelte op gemaakt hebben. Natuurlijk kun je aardig spelen qua indeling, maar zou toch liever daar knoppen voor zien...

Die EKS Raw ziet er inderdaad behoorlijk lomp uit... in wat voor een setup moet ik dit apparaat zien, 2x + mixer?
Nope.

1 maal een Raw of een Otus en een mixer en je bent klaar. (Er zit een deck select switch op) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ome_Les op 18-08-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Ok, dat zal wel even wennen zijn lijkt me. Best lullig tijdens een gig als je vergeet de decks te switchen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
stef-o schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:34:
Ok, dat zal wel even wennen zijn lijkt me. Best lullig tijdens een gig als je vergeet de decks te switchen. :P
Ja, dat zou echt helemaal niks voor mij zijn. Zeker als je het even druk hebt (bijv. omdat er mensen met je staan te kletsen of als je even wat meer moeite hebt te beatmatchen) is het veel te makkelijk om te vergeten welke deck je actief hebt staan. Voor je het weet loop je aan de draaiende plaat te trekken :S Nee, doe mij maar gewoon 2 (of meer) dedicated decks ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Deze misschien ook maar opnemen in het starttopic:

Numark NS7

(klik voor grotere versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.numark.com/stuff/contentmgr/files/7/1bc75dbdadedd20d45444fca0e0e3d47/medium/ns7_angle_med.jpg

(klik voor grotere versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.numark.com/stuff/contentmgr/files/4/0c2b8073cce93f71b2fc7c2e97780052/medium/ns7_front_med.jpg
  • Two seven-inch motorized, adjustable-torque, direct-drive turntable controls with vinyl
  • Two-in, four-out, 24-bit USB 2.0 audio interface
  • High-speed, precision-MIDI controls (compatible with any MIDI software and device)
  • Professional, replaceable CP-PRO crossfader
  • Industrial-strength construction, all-metal housing
  • Extensive looping, cueing, and track selection controls
  • Assignable controls including eight rotaries, eight triggers, and two mini-sliders
  • Audiophile-quality analog circuitry
link naar website: klik

Ik moet zeggen dat ik het hier ook aardig warm van krijg... :9~

Dit lijkt echt een complete vervanger van een conventionele setup gaat worden. Vooral de motorized direct-drive jogwheels _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mooi ding! Alleen kost ie meer dan 1600 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Nog steeds een stuk goedkoper dan een setje cdj's met een djm :)
Denk dat er een aantal dj's met plezier overstappen op deze set als hun gear aan vervanging/vernieuwing toe is...

[ Voor 47% gewijzigd door steffex op 19-08-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Daar heb je nogsteeds geen 1600 euro kostende controller voor nodig hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mja, dat is wel erg aan de prijs hoor...

Die motorized jogwheels zijn een leuke gimmick, maar het draait toch nooit zo als op echt vinyl.
En daarbij, kost het nog eens meer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Tijd zal het leren :P je draagt daar een goed punt aan: het kan ook met minder geld.
Heb geen ervaring met bestaande controllers en weet dus ook niet echt wat voor een feeling je hebt bij een controller zonder moterized jogwheels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Je moet sowieso het vinyl gevoel niet meenemen als je beslist over te gaan op MIDI.

MIDI is een nieuw medium, net als de CD speler dit ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Ome_Les schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:06:
Je moet sowieso het vinyl gevoel niet meenemen als je beslist over te gaan op MIDI.

MIDI is een nieuw medium, net als de CD speler dit ook was.
kan me voorstellen dat er dj's zijn die over willen op compleet digitaal met behulp van MIDI, maar toch het authentieke vinyl gevoel enigszins willen behouden (compleet behouden doe je het nooit).
Daarnaast vind ik MIDI niet echt een medium zoals CD en vinyl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Heb zojuist een vci-100 besteld :) hij was zelfs in de aanbieding voor 349euro :D PM maar voor linkje naar de webshop (wil niet gaan spammen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Daar ga je geen spijt van krijgen. :)

Ik heb er altijd veel plezier van gehad. En een nette prijs ook nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Weet iemand toevallig of Behringer nu nog werkt aan betere support voor 64-bit besturingssystemen, en het bekende geluidsfreeze-probleem (icm ASIO)? Of willen ze dat 'doorschuiven' naar de eventuele BCD4000?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
@Sjoewe:
Daar ga ik zeker geen spijt van krijgen... zit al met spanning te wachten tot het pakketje voor de deur staat :)

@TS:
Kwam trouwens deze software tegen speciaal voor de Mac en iTunes:
http://www.djay-software.com/
Afbeeldingslocatie: http://www.djay-software.com/images/djay-screenshot-side.png?1219240112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

stef-o schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:48:
Heb zojuist een vci-100 besteld :) hij was zelfs in de aanbieding voor 349euro :D PM maar voor linkje naar de webshop (wil niet gaan spammen ;))
Doh.. Doe eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De grootgrutter uit Harlingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Holy Sjaak!

Dat is wel een nieuw lijnig iets ja! :D

DamN! Misschien dat ik dan toch ook maar ga denken over de aanschaf. (Hoe tevreden ik ook ben over de BCR2000 :) )

• steffex
haha, was toevallig aan het kijken op de site over een update van de vci300... toen zag ik ineens die aanbieding. toen kon ik de verleiding niet langer weerstaan en heb hem meteen besteld :P

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

terecht stef-o...

Ik begin nu ook wel een beetje te twijfelen. :D

• steffex
De vci300 zal ongetwijfeld een aantal verbeteringen hebben ten opzichte van de vci100, maar hij is nog niet 100% compatible met Traktor. Dat is voor mij toch echt de software om te gebruiken met een midicontroller...

De vci100 is al naar mij onderweg en heb het hele weekend om ermee te spelen. Zal mijn bevindingen wel met je delen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door steffex op 21-08-2008 10:01 ]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ghehehe, thanks.

Heb wel al een paar keer met zo'n dingetje mogen spelen, ik denk dat je heel erg tevreden gaat zijn. ;)

Wat de VCI-300 betreft. ITCH zal zo slecht niet eens zijn.
Er zijn namelijk DJs die nogsteeds Serato ver boven Traktor plaatsen kwa usability.

• Sjoewe
Mja maar Itch is wel een ander stuk software dan bij SSL zit ;)

• W00fer
  • Niet online
stef-o schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:48:
new-line

Bij proaudiowebshop trouwens 359.

[ Voor 16% gewijzigd door W00fer op 21-08-2008 15:41 ]

• steffex
@w00fer:
bij proaudio is ie duurder hoor ;)

Itch zal wel beter worden lijkt me... helemaal als de vci300 goed verkocht gaat worden.
Maar blijf liever bij Traktor, vind die skinning van Traktor ook stuk fijner om naar te kijken...
Misschien ooit de LE nog eens updaten naar 3.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:16:
Er zijn namelijk DJs die nogsteeds Serato ver boven Traktor plaatsen kwa usability.
Vooral de mensen die niets meer doen dan een plaatje mixen of een beetje scratchen. Fanboys blijf je altijd houden, mensen die kijken naar wat software kan en hoe ie dat doet en vooral hoe goed ie dat doet komen er gelukkig steeds meer en laten die mensen nou allemaal kiezen voor Traktor ;)

Wat ik altijd zo mooi vind aan Serato fanboys is dat men graag begint over de problemen die NI heeft met de software, dat heb je nooit met de software die zij gebruiken... op het forum staat me toch echter een shitlist met mensen die de zaak niet werkend kunnen krijgen ;)

ITCH is gebaseerd op Scratch en doet ook net zo oudbollig aan (en waar ze dan die systeem eisen voor nodig hebben bij ITCH is mij nog steeds een raadsel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Reind schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:41:
[...]

Vooral de mensen die niets meer doen dan een plaatje mixen of een beetje scratchen. Fanboys blijf je altijd houden, mensen die kijken naar wat software kan en hoe ie dat doet en vooral hoe goed ie dat doet komen er gelukkig steeds meer en laten die mensen nou allemaal kiezen voor Traktor ;)

[...]
Je hebt wel gelijk, alleen jammer dat je gaat lopen bashen. Zo kun je toch niet serieus genomen worden?

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 22-08-2008 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:41:
[...]
Wat ik altijd zo mooi vind aan Serato fanboys is dat men graag begint over de problemen die NI heeft met de software, dat heb je nooit met de software die zij gebruiken... op het forum staat me toch echter een shitlist met mensen die de zaak niet werkend kunnen krijgen ;)
Beetje vergelijkbaar met de Apple/OSx vs intel/Windows strijd die nogsteeds gaande is, hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 05:32:
[...]

Je hebt wel gelijk, alleen jammer dat je gaat lopen bashen. Zo kun je toch niet serieus genomen worden?
Het is gewoon een harde waarheid, Serato heeft een tijd lang de touwtjes stevig in handen gehad maar komt nu met niets nieuws. Of ze missen de kennis (wat me stug lijkt) om de zaak door te ontwikkelen OF ze hebben gewoon de intentie niet hun zaken te "verbeteren".

Ondertussen verouderd de hardware, verouderd de software en dendert de rest van de software fabrikanten gewoon lekker door qua ontwikkeling. Heeft dus niets met bashen te maken, ze laten het zelf liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Wat is de vci100 een top apparaat! Om alles eruit te kunnen kom je denk ik niet weg met de LE versie van Traktor... Toch kun je er prima mee uit de voeten in het begin!

Je krijgt bij traktor le ook een aantal house/elektro tracks om mee te oefenen, dus je hoeft niet meteen muziek aan te schaffen...

Helaas moet mijn vci100 misschien terug, omdat de jogwheel afstelling door de winkel niet goed is gegaan. Heb nu contact gehad en waarschijnlijk is er tijdens het transport een schroefje los geraakt...
Vanavond even controleren of dit het geval is en kijken of ik het zelf kan fixen, zo niet moet ie terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ook hier maar even. ;)

Vers van de DJ Techtools pers!!

Afbeeldingslocatie: http://www.djtechtools.com/wp-content/uploads/2008/08/eksraw.jpg
EKS Otus RAW

EKS Otus is zojuist in productie gegaan! Het officiële bericht was:
The EKS Otus is now fully operational and is now going to production !
Kijk op deze pagina voor meer nieuws!

Afbeeldingslocatie: http://www.djtechtools.com/wp-content/uploads/2008/08/eksotus.jpg
EKS Otus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vet apparaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
zie ik daar nu gewoon een trackpad (zoals op een notebook) zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jawel, op beide versies, zowel de Raw als de Otus, zit deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ome_Les schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:15:
Jawel, op beide versies, zowel de Raw als de Otus, zit deze.
Zelfde als op de M-Audio Torq Xponent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dat is ook een leuke controller trouwens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb dit topic doorgenomen en ik ben er (bijna...) over uit dat ik voor een VCI100 ga (of toch de BCD3000...) en die wil gaan gebruiken met mijn laptop.

Waar ik alleen nog niet helemaal achter ben is welke (externe) geluidskaarten t beste/handigste zijn ivm voorluisteren van een nummer.

Kunnen jullie wat tips geven op dit gebied? Of is het slim om iets meer te investeren in een controller met de geluidskaart ingebouwd?

edit: ik zie dat de BCD3000 nog maar 219 kost bij rjshop, en die heeft een geluidskaart ingebouwd toch? Is dit dan niet een betere keuze dan de VCI100?

Ik gebruik overigens gewoon XP 32bit met virtualdj en/of traktor

[ Voor 22% gewijzigd door ElayZ op 27-08-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
De BCD3000 heeft idd een ingebouwde geluidskaart. Trouwens nu 205 euro bij bax-shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Als het geld niet uitmaakt, zou ik kwa handelbaarheid, compatibiliteit en bouwkwaliteit toch voor de VCI-100 gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Ome_Les op 27-08-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop alsjeblieft geen BCD3000.

Je heb zeg maar de keuze tussen:

- Een fenomenaal aparaat zonder geluidskaart (vci 100)

- Een stuk stront met een geluidskaart

Een ingebouwde geluidskaart is zeker handig, maar de BCD3000 staat gewoon algemeen bekend als een bagger ding. Je kan daar gewoon niet fatsoenlijk mee draaien net als een vci-100.

Een losse geluidskaart ... ik zou bijvoorbeeld voor de maya 44 usb kijken. Hoeft helemaal niet heel duur te zijn.... maar dan heb je iig geinvesteerd in propere gear. En niet iets dat je na 2 maanden al de deur uit wil werken ;)

• ElayZ
Bedankt voor jullie antwoorden, dan wordt het dus zeker geen BCD3000!

En hoe is de numark io als externe geluidskaart? http://www.numark.com/djio

Want ik wil wel voor kunnen luisteren want zo op de grafische weergave inmixen met virtual dj is niks vind ik. In mijn gewone pc heb ik wel twee geluidskaarten maar in een laptopje is dat niet mogelijk natuurlijk. Het moet ook een zo compact mogelijke geluidskaart zijn want wil alles gemakkelijk mee kunnen nemen voor feestjes.Die numark ziet er uit als een piepklein dingetje.

Waar ik ook naar zit te kijken is de mixmeister controller. http://www.numark.com/mmcontrol
Ik kan aardig overweg met de mixmeister software, om gewoon thuis een mix cdtje te maken bijv. Maar hoe is dat on the fly zegmaar? En is dat ding al ergens leverbaar in NL want ik vind alleen buitenlandse sites eigenlijk.

Geeft zo'n controller eigenlijk nog een zwaardere belasting voor je pc? want ik las je met een laptop geen andere software moet hebben draaien en altijd met de stroom ingeplugged enz.

Mijn MSI wind (akoya) draait namelijk prima mixmeister en virtual dj en dan kan ik nog makkelijk video afspelen of wat dan ook.

edit; ik zie op http://aboutdj.nl/tutoria...-vergelijkings-tabel.html dat de hercules rmx en de reloop digital jockey ook geluidskaarten hebben, hoe zijn die? Want ik wil t liefste gewoon zo min mogelijk losse troep. Gewoon controller mee, laptopje mee en feesten maar.

[ Voor 12% gewijzigd door ElayZ op 28-08-2008 01:53 ]

Verwijderd

Ik gebruik zelf Virtual DJ 5, maar deze loopt vaak vast. Je ziet dan een smilie face met een crash bericht en het programma restart zichzelf.
Is er iemand die hier een oplossing voor weet of die het zelf heeft meegemaakt?

Bedankt

• ElayZ
Ik heb de knoop vandaag doorgehakt en heb de hercules RMX besteld. Is toch redelijk betraalbaar en die is van alu en heeft een geluidskaart. als het een beetje meezit heb ik m morgen al in huis. (bol.com doe je best!) zal wel laten weten hoe t bevalt, als t tegenvalt stuur ik m gewoon terug.

Bedankt voor alle info die ik uit dit topic kon halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:33:
Koop alsjeblieft geen BCD3000.

Je heb zeg maar de keuze tussen:

- Een fenomenaal aparaat zonder geluidskaart (vci 100)
- Een stuk stront met een geluidskaart

Een ingebouwde geluidskaart is zeker handig, maar de BCD3000 staat gewoon algemeen bekend als een bagger ding. Je kan daar gewoon niet fatsoenlijk mee draaien net als een vci-100.

Een losse geluidskaart ... ik zou bijvoorbeeld voor de maya 44 usb kijken. Hoeft helemaal niet heel duur te zijn.... maar dan heb je iig geinvesteerd in propere gear. En niet iets dat je na 2 maanden al de deur uit wil werken ;)
Kun je dat ook onderbouwen dat die BCD3000 slecht is? Ik ben namelijk wel aan het overwegen om die te kopen en lees bijna alleen maar goede ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27

Zym0tiC

^_^

Heb sinds vandaag ook een vestax vci-100 in huis. Gister besteld, vandaag dus al binnen. Net klaar met een draai sessie van 5 uur. In eerste instantie was het wel wennen, vooral als je normaal cdj800/1000's gebruikt. Maar het werkt perfect! Spul voelt ook gewoon heel degelijk aan.
* Zym0tiC is dus heel tevreden voor maar 350 euro.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 22:16
ElayZ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:08:
Ik heb de knoop vandaag doorgehakt en heb de hercules RMX besteld. Is toch redelijk betraalbaar en die is van alu en heeft een geluidskaart. als het een beetje meezit heb ik m morgen al in huis. (bol.com doe je best!) zal wel laten weten hoe t bevalt, als t tegenvalt stuur ik m gewoon terug.

Bedankt voor alle info die ik uit dit topic kon halen!
laat hier aub je ervaringen weten, ik zit er ook aan te denken hem te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
jongentje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:06:
[...]

Kun je dat ook onderbouwen dat die BCD3000 slecht is? Ik ben namelijk wel aan het overwegen om die te kopen en lees bijna alleen maar goede ervaringen ermee.
De BCD3000 is niet per se slecht, maar als je de keuze hebt tussen de BCD3000 en de VCI-100 is ie heel makkelijk, neem de VCI. Betere faders, geen 'plastic' feeling (vci-100 is van metaal) en ziet er stukken strakker uit.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Chiron schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:58:
[...] en ziet er stukken strakker uit.
Plus de "drivers" (note: voor de vci niet van toepassing) doen het tenminste normaal! Voor de BCD moet je, als je pech hebt, bijna zachtjes praten om hem niet te laten crashen. De VCI-100 heeft helemaal geen drivers en wordt standaard ondersteunt door Windows. Briljant!

Ik heb zowel de BCD2000 (maar de 3k scheelt niet veel w.d.b.) als de VCI-100 gehad en ik ben echt zwaar tevreden over de VCI-100. Het is echt een zo enorm volwassener apparaat. Je moet er alleen een geluidskaart bij hebben, maar dat is nou ook niet echt de sterke kant van de BCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben een oude vinyl dj en koop steeds vaker tracks via beatport. Heb dus ook traktor en VDJ geprobeerd, maar heb in mn pc maar 1 geluidskaart. dus inmixen op de balk en gevoel.

Nu wil ik dus ook een midi controller gaan aanschaffen en denk richting de numark total control of de vestax vci 100 of 300.

Nu heb ik als "analoge" dj totaal geen verstand van het inwendige van pc's en nu weet ik niet precies wat ik nodig heb om voor te kunnen beluisteren. moet je hier speciaal 2 geluidskaarten voor hebben en krijg je dan geen driver conflict in je pc ? Ook las ik ergens dat met een 5.1 of 7.1 geluidskaart zowel audio en voorbeluisteren mogelijk is. is dit zo ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:09:
Hallo,

Ben een oude vinyl dj en koop steeds vaker tracks via beatport. Heb dus ook traktor en VDJ geprobeerd, maar heb in mn pc maar 1 geluidskaart. dus inmixen op de balk en gevoel.

Nu wil ik dus ook een midi controller gaan aanschaffen en denk richting de numark total control of de vestax vci 100 of 300.

Nu heb ik als "analoge" dj totaal geen verstand van het inwendige van pc's en nu weet ik niet precies wat ik nodig heb om voor te kunnen beluisteren. moet je hier speciaal 2 geluidskaarten voor hebben en krijg je dan geen driver conflict in je pc ? Ook las ik ergens dat met een 5.1 of 7.1 geluidskaart zowel audio en voorbeluisteren mogelijk is. is dit zo ?

alvast bedankt
Ik had de Hercules RMX besteld bij BOL.com.
Donderdag avond besteld en zaterdag werd ie nog niet afgeleverd, en er stond bij op werkdagen voor 21:00 besteld, andere dag in huis. Dus ik gebeld waar hij bleef, op z'n vroegst maandag en waarschijnlijk pas dinsdag.

Dus jammer dan. Ik ben gister naar Correct in rotterdam gereden en die hadden alleen de Numark total control en ze zeiden daar dat die hercules niet zo geweldig is en ze het daarom ook niet verkopen daar. Dus ik heb de total control gekocht (scheelde 100eu ook, is maar 249) en ik moet zeggen het is een stevig apparaat, alle knoppen enz werken soepel.

Nu alleen nog een goede externe geluidskaart zien te scoren. Ben er dus alleen nog niet achter welke dat moet gaan worden...

Met een 5.1-7.1 kaart schijnt dat mogelijk te zijn ja maar ik heb gisteren met mn gewone pc zitten proberen met virtual dj instellingen en ik krijg het niet goed werkend. Dus als iemand tips heeft voor een beetje betaalbare goede externe kaart dan graag!

Die CUE.LE software die meegeleverd wordt werkt trouwens voor geen donder, traktor LE nog niet geprobeerd (die wordt ook meegeleverd)
Bij de instellingen voor MIDI blijft alles grijs, dus kan total control niet selecteren, maar de besturing werkt wel, alleen de lampjes weer niet. en de software crasht regelmatig. Ik heb ook gewoon virtualdj gelukkig en daarmee werkt alles prima.

[ Voor 64% gewijzigd door ElayZ op 31-08-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:31
Ik loop net toevallig tegen dit topic aan.

Ik heb een hercules rmx..ff mijn ervaringen ( vooropgesteld dat ik een n00b ben als draaierd ).

Het is een stevig,solide apparaat, dit wordt ook in de reviews her en der als pluspunt gezien.
Hij komt gebundeld met virtualDj in een speciale editie voor dit ding en da's voor mij eig nog genoeg omdat ik het hele beatmatchen nog moet leren. Hij is dus out of the box newbie-proof en da's leuk.

Maar goed, ik ben eig al vrij snel overgestapt op traktor ( en meteen verkocht door de mogelijkheden van dat proggie ). Als een midi-apparaat moet je de rmx wel even opvoeden, gelukkig is er op de traktor-site een mapping te vinden en een gebruiker heeft al een aangepaste online gezet.

Naast het frobelen met traktor en mijn geliefde acid/chicago house collectie ( ben 41 8) en draai muziek die de meeste van jullie ws. helemaal niet kennen >:) ) ben ik vooral bezig geweest om mijn laptop te tunen voor lage latency ( je bent tweaker of je bent het niet ). Ik snap nu wel dat apple hier een streep voor heeft.
Punt hier is dus misschien dat de door hercules ontwikkelde ASIO-driver nog voor verbetering vatbaar is, ik kom tot een latency van 10 op een dual-core dell inspiron met 2 gieg geh. onder xp sp3. Volledig gestript ondertussen en dat heeft me wel wat uurtjes gekost.

Tsja ik kan geen vergelijk maken dus....nogmaals het ding voelt goed aan. De driver lijkt mij nog niet helemaal doorontwikkeld, de kwaliteit van de ingebouwde geluuidskaart met 4 uitgangen is goed te noemen.
De ASIO-driver kan ik vergelijken met mijn m-audio delta 1010lt die in mijn desktop zit met vergelijkbare specs. Die bereikt nog wel wat lagere latency, dus vandaar, maar ja is geen usb kaart.

Zomaar wat gedachten en ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Als ik verder door heb geoefend, zal ik eens wat meer in-depth info doorsluizen.

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Zo gisteren een aantal uren bezig geweest om in te lezen in midi mapping... wat een mogelijkheden :)

Heb sinds het weekend traktor 3 upgrade voor mijn traktor 3 LE :D wat kun je dan ineens meer met die software.

Nu nog aan de gang om mijn vci-100 in te delen zoals ik het wil :? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:46
de BCD3000 werkt bij mij zonder problemen met VDJ 5.x en zowel op Vista als XP.... echt nooit crashes of lockups gehad...; uiteraard is de VCI-100 beter, maar die kost ook meer :)

[ Voor 38% gewijzigd door brtk op 09-09-2008 11:05 ]

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:31
Ja ja, ik ben ook helemaal weg van traktor. Hen ik niet vaak dat ik echt onder de indruk ben van een programma, traktor is een toppertje. :)
Ik moet ook nog een aantal knoppen toewijzen. Heb ik nog nooit gedaan, maar ik kom wel weer ff langs hier mocht het niet lukken.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:09:
Hallo,

alvast bedankt
Indien je de VCI-300 aanschaft, zit er al een geluidskaart in. Je hoeft dan geen tweede meer te kopen, je kunt dus gelijk voor luisteren vanaf je controller.

5.1 / 7.1 kun je inderdaad verschillen in je geluidzones maken, waardoor je ook voorluister kanalen in kunt richten.

• steffex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01

Tank80

Cyanide&&Happiness

Ben zelf ook in de markt voor een midicontroller en heb uit de grote berg mijn keuze tot 2 (of 3...) gereduceerd;
De Reloop Digital Jockey of de Hercules RMX (en als extra keuze misch. toch de Vestax VCI 100).
Uiteraard heb ik dit topic en de reviews van aboutdj doorgelezen, maar een duidelijk voordeel van de een boven de ander zie ik zo 1, 2, 3 niet. Ik ben een dj die thuis graag speelt met alllerlei soorten house en ik draai nu ongeveer 10 jaar op de sportvereniging / af en een toe een bruiloftje / tuinfeest; dat soort geneuzel. Ik wil een controller om m'n mixskills mbt tot housemuziek wat meer te oefenen, de basis ken ik wel; ik wil juist het technische werk gaan verbeteren. De controller moet dus wel lekker veel opties hebben.
Op aboutdj geeft Reind aan dat de Reeloop duidelijk beter is dan de RMX, maar waarom? Is dat puur op het feit dat die meer knopjes heeft en een gevoeligere jog? De bijgeleverde software is voor mij niet zo'n punt, alhoewel traktor licht de voorkeur heeft. Qua looks vind ik ze allebij ok, al heeft de reeloop een klein beetje de voorkeur. Verder speelt prijs ook mee, de RMX is te halen voor 300 euri's en de reloop is er toch weer 100 duurder. Kan ik natuurlijk wel weer de versie pakken zonder geluidskaart, maar dan word de VCI 100 weer een goed alternatief (is de versie zonder geluidskaart trouwens goed te doen met een pc met 2 geluidskaarten? Ik wil hem dan wel weer 1x per maand meeslepen naar een andere pc met 2 geluidskaarten, dit moet zonder teveel rompslomp kunnen gebeuren). Al met al een heel verhaal, maar ik wil zo niet met een apparaat zitten wat eigenlijk maar de helft doet van wat ik wil. Dus samenvattend: waarom de Reloop, de RMX of de VCI-100?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:56

SLeddert

SLeddert

Ik heb ook een BCD2000 die ik met XPsp3 en VirtualDJ 5.2 gebruik.
Het ding heeft een goed geluid op de ingebouwde geluidskaart.
De faders en knoppen werken lekker soepel en door de ASIO ook nog een met zeer kleine latency.
Ik snap dus niet dat iemand zegt dat het bagger is, want het werkt prima bij mij !

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Tank80 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:02:
[..]
Ik wil hem dan wel weer 1x per maand meeslepen naar een andere pc met 2 geluidskaarten, dit moet zonder teveel rompslomp kunnen gebeuren). Al met al een heel verhaal, maar ik wil zo niet met een apparaat zitten wat eigenlijk maar de helft doet van wat ik wil. Dus samenvattend: waarom de Reloop, de RMX of de VCI-100?
Als je de controller wat vaker meeneemt, zou ik gaan voor een controller met metalen behuizing.
Dan kom je volgens mij al snel op de VCI, of de RMX.

Wat ik je vervolgens alleen maar aan kan raden, probeer de controllers uit.
Elke controller heeft een eigen manier van werken en gehanteerd worden. De een voelt dan wat beter aan dan de ander.

De RMX heb ik nog niet mogen uit proberen. De VCI wel, en die was top.
SLeddert schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:25:
Ik heb ook een BCD2000 die ik met XPsp3 en VirtualDJ 5.2 gebruik.
Het ding heeft een goed geluid op de ingebouwde geluidskaart.
De faders en knoppen werken lekker soepel en door de ASIO ook nog een met zeer kleine latency.
Ik snap dus niet dat iemand zegt dat het bagger is, want het werkt prima bij mij !
BCD2000 werkt niet op een bak met Vista.
Daarbij komt, dat een heleboel mensen houden niet van de look en feel van de Behringer controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Is dat puur op het feit dat die meer knopjes heeft en een gevoeligere jog?
Dat is onder andere 1 van de redenen. Vergeet niet dat wanneer je met een controller werkt het liefst zo min mogelijk je muis en toetsenbord probeert te grijpen aangezien anders het nut van een controller steeds minder word, je wil juist dat toetsenbord en die muis een beetje proberen te vermijden.

Daarnaast vind ik de algehele feel van de Reloop wat beter, de knoppen op de RMX zijn een beetje zompig terwijl de RMX lekkere harde buttons heeft net als de VCI. Het is dus puur en alleen een gebruiks kwestie en niet eens zozeer gerelateerd aan de kwaliteit van de hardware.

Als ik nu 2 controllers aan zou moeten wijzen in het budget segment zijn dat de Reloop en de Vestax, beide prima controllers waarbij de ene meer voordeel behaald in de werkbaarheid en de ander op het gebied van hardware kwaliteit.

Niemand zegt dat het een makkelijke keuze is om te maken, ik zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01

Tank80

Cyanide&&Happiness

Wat je zegt, dat gekloot met de muis, daar wil ik vanaf. Daarbij ben ik een knopjesfreak, hoemeer, hoebeter. Het is voornamelijk voor thuis, dus qua behuizing maakt het niet eens zo veel uit en daarbij vind ik de Reeloop van wat ik van foto's + filmpjes kan zien al van prima kwaliteit. Daarbij is dit om te kijken of het complete digitale draaien bevalt en als het bevalt dan gaan we eens kijken en sparen voor een XONE 3d setup / DJM800 + controllers (<- :9~ ).
De keus is gemaakt; het word de Reeloop met geluidskaart. Reind bedankt voor de duidelijke uitleg en de mooie reviews !

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok jullie zijn de kenners dus even jullie mening.

waarom zou je met een midicontroller (zat aan de VCI-300 te denken) en bv traktor gaan werken ipv een 'gewone' mixer en 2 cd spelers?

graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Reind schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:24:
[...]

de knoppen op de RMX zijn een beetje zompig terwijl de RMX lekkere harde buttons heeft net als de VCI.
Zijn de RMX knoppen nu zompig of hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
jongentje schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:03:
[...]

Zijn de RMX knoppen nu zompig of hard?
Zompig zo te lezen. Hij doelt vast op de Reloop wat harde knoppen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al bekend wanneer de VCI-300 leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik vind het leuk om zo nu en dan wat met Traktor te klooien, maar loop ik tegen de limitaties tegen van keyboard/muis werk. Het fingerspitze gefuhl zeg maar :P.

Daarom zit ik wat te kijken naar midi-controllers zodat ik toch nog lekker aan de filtertjes kan draaien. Puur als hobby, en ik heb geen idee of ik ooit buiten de deur ga er mee ;).

De VCI-100 lijkt mij opzich wel wat, alleen die geluidskaart... ik heb nog twee SB Live 1024's liggen. zou dat goed genoeg kunnen zijn eerst? Of moet het per se een geluidskaart zijn die een stuk nieuwer is? Dat onboard niet handig is kan ik mij voorstellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sponge schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:57:
Ik vind het leuk om zo nu en dan wat met Traktor te klooien, maar loop ik tegen de limitaties tegen van keyboard/muis werk. Het fingerspitze gefuhl zeg maar :P.
[..]
Er zijn mensen die genoeg hebben aan alleen het toetsenbord. ;)

Afbeeldingslocatie: http://a355.ac-images.myspacecdn.com/images01/10/l_2c322084026bb0df461e68472ac880e2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a287.ac-images.myspacecdn.com/images01/73/l_4ad5d915af6ecf39bf545c4328bee176.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a1000.ac-images.myspacecdn.com/images01/70/m_ddebacbb24b66928bf5f839ba659b3af.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a901.ac-images.myspacecdn.com/images01/52/l_f8a81c341ff918d4e18873cb9fa1e014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a119.ac-images.myspacecdn.com/images01/115/l_e843583ffe90359f9bb5e86c73019046.jpg

Maareuh, heel erg begrijpelijk dat je aan een controller denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Whehehe. Vette shit! Lijkt heel erg op de speciale keyboards die je kan kopen voor Final Cut enzo. :D

Maar over de geluidskaarten. Je moet er even rekening mee houden dat je in Traktor maar één geluidskaart kan benutten. Maar vaak kan je met ASIO4ALL drivers wel de apparte kanalen van een enkele geluidskaart los gebruiken. Of je koopt voor een paar tientjes een USB kaart, ook dat hoeft niet perse veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Sinds kort is de "Numark Omni Control" uit gekomen. Toevallig al iemand ervaringen mee? Lijkt mij wel een leuk apparaat aangezien ik nog steeds opzoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snip

[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 05-12-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 10:23
Mag ik vragen waarom je hem verkoopt?

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekocht als probeersel, maar kwam erachter dat ik echt te weinig tijd heb voor deze hobby :)

Het apparaat zelf is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik ben bang dat je hem niet voor deze prijs kwijtraakt, bij new-line is ie een euro goedkoper en dan nieuw:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=26436

p.s. Mijn vraag over Omni Control is voorbarig aangezien deze in december of januari op de markt komt. Heb wel begrepen dat dit een samenvoeging is van de Total Control en een audio interface.

[ Voor 30% gewijzigd door teacher op 05-12-2008 21:30 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste