jullie feesten behoorlijk. Leuk gedaan.
Zaterdag eens naar Feedback Rotterdam om wat apparatuur te testen. Zit erg te twijfelen over wat dingen. Wil graag CDJ1000's kopen en later een DJM700 erbij. De Kaoss Pad Mini koop ik sowieso zaterdag (mits op voorraad). Nu ben ik alleen 'bang' dat Pioneer in de herfst een nieuwe CDJ presenteert waar ze wat meer meegaan met de tijd (vooral USB support). Keuzes keuzes
Ook zal ik de Denon S3700 proberen als ie er staat. Ben erg benieuwd hoe dit aanvoelt, die draaiende platter doet me helemaal niks en lijkt me zelfs erg vervelend 
Iig. mn idee is om misschien eerst de DJM700 te kopen want voor een ruime 900e vind ik dat een aardige prijs (als je t vergelijkt met de belachelijke prijs van de DJM800...) en later in t jaar nog eens te beslissen welke players t worden in de hoop dat er dan een CDJ1000MK4 is ofzo
Voor mij is t voordeel van de DJM700 dat ik dan een mixer heb waar ik een send/return optie heb voor de kaoss pad mini en ik dan meer dan 2 kanalen heb omdat ik ook de output van mn pc aan mn mixer heb hangen en nu moet switchen tussen CD/LINE.
Trouwens niet omdat de CDJ400's niet bevallen maar omdat ik gewoon meer de 'echte' club feeling wil hebben. Ik ga waarschijnlijk 1 van de 2 400's verkopen (incl. passende flightcase) zodat ik er een heb nog voor de handige USB functies.
(wat een verhaal weer...)

Iig. mn idee is om misschien eerst de DJM700 te kopen want voor een ruime 900e vind ik dat een aardige prijs (als je t vergelijkt met de belachelijke prijs van de DJM800...) en later in t jaar nog eens te beslissen welke players t worden in de hoop dat er dan een CDJ1000MK4 is ofzo
Voor mij is t voordeel van de DJM700 dat ik dan een mixer heb waar ik een send/return optie heb voor de kaoss pad mini en ik dan meer dan 2 kanalen heb omdat ik ook de output van mn pc aan mn mixer heb hangen en nu moet switchen tussen CD/LINE.
Trouwens niet omdat de CDJ400's niet bevallen maar omdat ik gewoon meer de 'echte' club feeling wil hebben. Ik ga waarschijnlijk 1 van de 2 400's verkopen (incl. passende flightcase) zodat ik er een heb nog voor de handige USB functies.
(wat een verhaal weer...)
Tja, je moet doen wat je niet laten kan, ik blijf het een opmerkelijke keuze vinden om zo vroeg in je DJ carriere zo enorm veel geld te steken in twee cd-spelers, zeker als ze voor zoveel geld zo weinig kunnen eigenlijk. 
Nu we het toch over geld smijten hebben

Best. Klinkende. Mixer. Ooit.
Nu we het toch over geld smijten hebben

Best. Klinkende. Mixer. Ooit.
Bedenk er maar bij dat ik de apparatuur ook koop om weer te verhuren, misschien dat dit t verhaal iets aannemelijker maakt
Vandaar dat ik ook terughoudend ben met Denon, ik denk dat dit minder snel verhuurt dan Pioneer om alle bekende redenen 
edit: vandaar ook dat ik overal flightcases erbij bestel.
edit: vandaar ook dat ik overal flightcases erbij bestel.
[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 07-07-2009 22:36 ]
Ik denk dat het wachten op een nieuw model nog wel eens tegen kon gaan vallen, normaal gesproken is Pioneer vrij rap met een update van de spelers als een directe concurrent met een mooi alternatief komt voor hun producten maar het is nu al bijna een jaar angstvallig stil rondom Pioneer en het nieuws wat er naar buiten komt is nou niet echt positief te noemen.... dealers die steen en been klagen, geen updates voor de problemen die er zijn met bestaande producten e.d.Cartman! schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:09:
Nu ben ik alleen 'bang' dat Pioneer in de herfst een nieuwe CDJ presenteert waar ze wat meer meegaan met de tijd (vooral USB support). Keuzes keuzesOok zal ik de Denon S3700 proberen als ie er staat. Ben erg benieuwd hoe dit aanvoelt, die draaiende platter doet me helemaal niks en lijkt me zelfs erg vervelend
Das t lastige in t verhaal waar ik dus mee zit. Ik denk dat ze wel bezig zijn met n opvolger simpelweg vanwege de concurrentie (voornamelijk Denon). Ik hou me nog niet zo lang bezig met DJ gear dus weet niet hoe dat afgelopen jaren is gegaan met bijv. de MK2 en MK3 versie van de 800/1000 bijv. Ik gok dat jij dit wel weet.
En helemaal stil is t toch niet geweest met de DJM700, DJM800 en HDJ2000 (en wellicht meer)? Dat zijn naar mijn idee toch weer producten die een hoog niveau hebben zoals je mag verwachten van Pioneer. Je kan niet altijd elk jaar je complete range updaten lijkt me.
En helemaal stil is t toch niet geweest met de DJM700, DJM800 en HDJ2000 (en wellicht meer)? Dat zijn naar mijn idee toch weer producten die een hoog niveau hebben zoals je mag verwachten van Pioneer. Je kan niet altijd elk jaar je complete range updaten lijkt me.
Ik vind de DJM800 anders best vernieuwend met de ColorFX. Misschien heb ik t mis maar ik krijg t idee dat sommigen (om verkapte verwijzingen te voorkomen doel ik oa. op Reind en Sjoewe ja) soms ook negatief zijn over Pioneer omdat ze zelf meer fan zijn van Denon, Ecler en noem maar op.
Misschien niet onterecht, begrijp me niet verkeerd. Ik ben nog relatief nieuw in deze wereld en vind Pioneer gewoon mooier, vanwege hoe t eruit ziet en vanwege dat je er direct mee aan de gang kunt en alles logisch is voor mn gevoel. Minder features? Zeker, maar niet iedereen gebruikt die natuurlijk. Ook bekijk ik t vanuit de kant wat ik wellicht t meeste kan verhuren en ja...zover ik weet is de meeste vraag toch naar Pioneer producten.
Misschien niet onterecht, begrijp me niet verkeerd. Ik ben nog relatief nieuw in deze wereld en vind Pioneer gewoon mooier, vanwege hoe t eruit ziet en vanwege dat je er direct mee aan de gang kunt en alles logisch is voor mn gevoel. Minder features? Zeker, maar niet iedereen gebruikt die natuurlijk. Ook bekijk ik t vanuit de kant wat ik wellicht t meeste kan verhuren en ja...zover ik weet is de meeste vraag toch naar Pioneer producten.
Er leeft in de DJ communities best een beetje anti-Pioneer gevoel. Dat heeft meer te maken met het feit dat ze clubstandaard zijn terwijl ze gewoon niet de beste/mooiste/uitgebreidste/etc/etc/etc apparatuur hebben. En ik begrijp heel goed waarom heel veel mensen over tijd toch een beetje anti zijn geworden.Cartman! schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:36:
Ik vind de DJM800 anders best vernieuwend met de ColorFX. Misschien heb ik t mis maar ik krijg t idee dat sommigen (om verkapte verwijzingen te voorkomen doel ik oa. op Reind en Sjoewe ja) soms ook negatief zijn over Pioneer omdat ze zelf meer fan zijn van Denon, Ecler en noem maar op.
Lets face it, Pioneer is erg duur, Pioneer is verschrikkelijk duur als je kijkt dat andere merken meer bieden voor evenveel of vaak minder geld en een zelfde kwaliteit leveren. Maar om 1 of andere reden zijn kroegbazen/clubeigenaren etc erg aanhankelijk aan het merk.
Er is niemand die zegt dat een CDJ-800 of CDJ-1000, een DJM-700 of DJM-800 slechte apparaten zijn. Echt niemand. Maar feit is wel dat je voor identieke bedragen apparaten kan kopen die kwalitatief net zo goed zijn, hetzelfde kunnen en meer features bieden.
Dat is denk ik ook het probleem, dat het te duur is, daarom zijn veel mensen anti. Kan me moeilijk voorstellen dat de grote bekende dj's anti pioneer zijn. Als dat zo zou zijn dan zouden er in de clubs echt wel iets anders staan. Maar pioneer is gewoon voor veel mensen niet echt bereikbaar meer omdat het allemaal zo duur is.
En welke functies heb je nou nog veel meer nodig dan die op een CDJ1000MK3 zitten icm een DJM800?
En welke functies heb je nou nog veel meer nodig dan die op een CDJ1000MK3 zitten icm een DJM800?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Echt nieuw is de DJM800 toch inmiddels niet meer?Cartman! schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:36:
Ik vind de DJM800 anders best vernieuwend met de ColorFX.
De rest van de nieuwe Pioneer producten komt me lang niet zo doordacht over. DJM700 is een uitgeklede 800, CDJ400 is een CDJ200 met usb en halfbakken midi. Alleen de HDJ2000 springt er echt uit. Ik heb die van Reind opgehad en dat klinkt echt fantastisch, maar niet €300,- fantastisch
Ik denk dat dit nu juist de ergernis is. Ik ben namelijk helemaal geen fan van een bepaald merk. Als ik al 'fan' van iets ben dan is het van een specifiek produkt. En daardoor wordt ik soms een beeje iebelig van dan men zichzelf bestempeld als 'Pioneer-fan' en daarna hopeloos gaat zitten afgeven op alles dat geen Pioneer is, "omdat het er niet op lijkt", etc.Misschien heb ik t mis maar ik krijg t idee dat sommigen (om verkapte verwijzingen te voorkomen doel ik oa. op Reind en Sjoewe ja) soms ook negatief zijn over Pioneer omdat ze zelf meer fan zijn van Denon, Ecler en noem maar op.
Mja, ik denk dat er een generatiekloof is, want zaken als uiterlijk boeien mij niet veel. Ik vind mijn nieuwe Xone:92 eigenlijk echt godse lelijk, maar dat zit gewoon niet echt in de afwegingMisschien niet onterecht, begrijp me niet verkeerd. Ik ben nog relatief nieuw in deze wereld en vind Pioneer gewoon mooier, vanwege hoe t eruit ziet en vanwege dat je er direct mee aan de gang kunt en alles logisch is voor mn gevoel. Minder features? Zeker, maar niet iedereen gebruikt die natuurlijk. Ook bekijk ik t vanuit de kant wat ik wellicht t meeste kan verhuren en ja...zover ik weet is de meeste vraag toch naar Pioneer producten.
Wat me vooral tegenstaat is dat Pioneer zo ontzettend duur is, terwijl de kwaliteit niet perse het prijsverschil overbrugt wat mij betreft. Ik vind je verhuur/koop optie zeker een hele interessante, maar ik ben benieuwd naar de afschrijving. Verhuurgear slijt gewoon een stukje sneller etc.
Er staat hier in huis een setje CDJ-800's en een DJM-700 backup mixer in de doos in het schap.... oftewel dat valt allemaal wel mee.Cartman! schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:36:
Wat betreft vernieuwend, dat is Pioneer al even niet meer, zeg maar gerust dat men daar mee gestopt is na de CDJ1000MKI en de DJM500. Pioneer heeft in de jaren erna altijd geanticipeerd op de concurrentie maar is nou nooit echt met iets bijzonders gekomen waar mijn oren van begonnen te klapperen.
Toen de MKIII van de CDJ-1000 gelanceerd werd kwam men met updates als een verbeterd scherm en een paar kleine niets zeggende wijzigingen terwijl de concurrentie toen al volledige usb ondersteuning e.d. aan bood.
En de DJM-800 e.d. nieuw? De DJM-800, CDJ-1000MKIII/800MKII, DJM-400 zijn gelanceerd in 2006, de CDJ-400 en DJM-700 komen uit 2007. Oftewel het gros van de producten draait alweer een jaar of 3 mee en mag inmiddels toch wel beschouwd worden als gedateerd ten opzichte van de rest. Als we dan hun "nieuwe" producten zoals de CDJ-400 af zetten tegen de alternatieven zoals de S1200 zzijn die nieuwe producten ook alles behalve interessant omdat ze het nu gewoon simpelweg EN op prijs verliezen EN op basis van feitelijke specificaties.
Pioneer is nu gewoon TE duur, TE achterhaald qua features en het enige product waar ik nu nog voor warm zou kunnen lopen gezien de prijs is de DJM-700 maar dan houd het ook wel op.
Ik kan het makkelijk betalen, als ik zou willen staat hier mogen een setje CDJ-1000's en een hagelnieuwe DJM-800 en dat geld voor een hele hoop mensen hier. De vraag is echter of je dat ook wil... ik koop namelijk liever een product waarbij ik me niet lichtelijk genaaid voel achteraf omdat de specs een beetje gedateerd zijn en de kwaliteit niet beter is dan het alternatief wat WEL alle mogelijkheden biedt.DjWannaB2002 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:52:
Maar pioneer is gewoon voor veel mensen niet echt bereikbaar meer omdat het allemaal zo duur is.
En de drogreden dat mensen de functies niet gebruiken is ook al net zo oud als het dj vak bestaat, feit is echter dat de dj markt wel gewoon evolueert en men die functies steeds meer gaat gebruiken. Je kunt dus vandaag nog van mening zijn dat midi iets is waar je helemaal geen behoefte aan hebt maar over een jaar de haren uit je hoofd trekken omdat je het mist op je mixer of speler en je op zoek moet naar nog een apparaat om die paar leuke functies binnen een stukje software o.i.d. aan te sturen.
Ik kijk dus niet zozeer naar het merk wat er op staat, voor mij zijn 2 dingen belangrijk en dat zijn een zo kwalitatief goed mogelijk apparaat voor een schappelijke prijs en functies die de moeite waard zijn... en als je op die manier gaat strepen in een lijst met mogelijk aan te schaffen apparaten kun je als eerste beginnen te strepen bij apparaten die beginnen met Pio....
Denon komt iedere keer weer met updates of nieuwe producten als er nieuwe technologie voor handen is, Reloop, Numark, Vestax e.d. doen het allemaal en om 1 doodsimpele reden, er is vraag naar. In tegenstelling tot 5 jaar geleden zijn dj's een stuk minder "bekrompen" als het gaat om nieuwe dingen en worden nieuwe mogelijkheden nu veel sneller omarmd en opgepikt als in het verleden. Het heeft dus gewoon wel degelijk zin als je een beetje bij blijft als fabrikantCartman! schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:03:
Je kan niet altijd elk jaar je complete range updaten lijkt me.
[ Voor 39% gewijzigd door R2D2 op 08-07-2009 14:43 ]
Mooie uitleg Reind en ik kan me er grotendeels ook wel in vinden, toch. Waarschijnlijk koop ik eerst de DJM700 omdat, zoals je zelf al zegt, die wel gunstig geprijsd is. Daarna kijk ik nog even de kat uit de boom en blijf ik even bij mn CDJ400's.
Kan het zijn dat een naald eerst 'ingespeeld' moet worden? Ik word hier helemaal gek van dat geskip. Ouwe naald was aan vervanging dus direct maar weer even de boel waterpas gezet, uitgebalanceerd enz...en dan dit...ik word er vrij moedeloos van...
Ik heb nog nooit een naald moeten inspelen, dus ik zou je vinyl sparen en hem gewoon wegknikkeren. (Wegleggen is misschien beter, misschien dat iemand anders nog een tip heeft
)
[ Voor 30% gewijzigd door Michali op 08-07-2009 22:19 ]
Het is een nieuwe naald he en ik heb die skip (bij scratch) problemen wel eerder gehad maar ik snap echt niet wat ik verkeerd doe.
Gaat weer ietsjes beter nu...
Hmm wellicht heeft die ouwe naald die vinyl waarmee ik test naar het graf geholpen...maar dat merk je dan ook pas met een nieuwe naald.
Wat nu nog zuigt is dat een backspin direct 3x teveel groeven terug gaat...
Gaat weer ietsjes beter nu...
Hmm wellicht heeft die ouwe naald die vinyl waarmee ik test naar het graf geholpen...maar dat merk je dan ook pas met een nieuwe naald.
Wat nu nog zuigt is dat een backspin direct 3x teveel groeven terug gaat...
[ Voor 52% gewijzigd door Saturnus op 08-07-2009 22:59 ]
Omdat een Xone:92 een veel fijnere mixer is.W00fer schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:21:
Sjoewe waarom een Xone 92 en geen Xone 62 ?
- fijnere HP-cue
- normale faders vs. kuipfaders
- betere VU-kanaalmeters
- uitgebreidere filterunit
- betere send/return
Wat voor naald is het? Bij een M44-7 van Shure is het bijvoorbeeld aan te raden deze eerst een nachtje op de plaat te laten staan zodat het cantilever rubber wat in kan "breken" en de boel net even wat soepeler word. Een M44-7 zal nieuw uit de doos niet direct lekker werken, daar gaan een paar uurtjes draaien aan vooraf voor de naald optimaal presteert.Saturnus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:12:
Kan het zijn dat een naald eerst 'ingespeeld' moet worden? Ik word hier helemaal gek van dat geskip. Ouwe naald was aan vervanging dus direct maar weer even de boel waterpas gezet, uitgebalanceerd enz...en dan dit...ik word er vrij moedeloos van...
Bij een Ortofon, Stanton naald e.d. moet het gewoon meteen goed werken.
Verwijderd
Even tussen de Pioneer (en andere apparatuur) discussie door.
Doordat mijn huidige vista laptop (core2duo t2390, 3gig, 160gb 5400rpm hdd) + ableton live 7 ontzettend brak presteert. Zeg maar gerust dat het een drama is. Ben ik aan het kijken voor een nieuwe combinatie. Daarbij wil ik waarschijnlijk de overstap maken van windows naar osx (apple dus) en van live 7 naar live 8.
De huidige macbook (de unibody en niet de pro) lijkt me goed genoeg voor mijn wensen. Zijn er hier btw al dj's die draaien met ableton/traktor scratch, apple en een midi controller? Ik gebruik ableton met name voor het maken van compilatie cd's enzo. Niet zozeer voor live-mixwerk, maar dus ook nog niet voor produceren. Als ik echt wil mixen doe ik dat wel op mijn conventionele dj setup (cd-spelers).
Ik heb wel de ambitie om ableton in de toekomst ook te gaan gebruiken om wat dingen te gaan produceren. Dat wil ik in principe doen met de laptop die ik nu van plan ben te kopen.
Kortom ik ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van mensen die deze stap evt. al hebben gemaakt én of ableton daadwerkelijk beter presteert onder osx i.p.v. windows vista? Als het even meezit zou ik ook nog de mogelijkheid open willen houden om in de toekomst met een tijdcode systeem te gaan werken.
Doordat mijn huidige vista laptop (core2duo t2390, 3gig, 160gb 5400rpm hdd) + ableton live 7 ontzettend brak presteert. Zeg maar gerust dat het een drama is. Ben ik aan het kijken voor een nieuwe combinatie. Daarbij wil ik waarschijnlijk de overstap maken van windows naar osx (apple dus) en van live 7 naar live 8.
De huidige macbook (de unibody en niet de pro) lijkt me goed genoeg voor mijn wensen. Zijn er hier btw al dj's die draaien met ableton/traktor scratch, apple en een midi controller? Ik gebruik ableton met name voor het maken van compilatie cd's enzo. Niet zozeer voor live-mixwerk, maar dus ook nog niet voor produceren. Als ik echt wil mixen doe ik dat wel op mijn conventionele dj setup (cd-spelers).
Ik heb wel de ambitie om ableton in de toekomst ook te gaan gebruiken om wat dingen te gaan produceren. Dat wil ik in principe doen met de laptop die ik nu van plan ben te kopen.
Kortom ik ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van mensen die deze stap evt. al hebben gemaakt én of ableton daadwerkelijk beter presteert onder osx i.p.v. windows vista? Als het even meezit zou ik ook nog de mogelijkheid open willen houden om in de toekomst met een tijdcode systeem te gaan werken.
Het is zo'n standaard Stanton 500v3.Reind schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:24:
[...]
Wat voor naald is het? Bij een M44-7 van Shure is het bijvoorbeeld aan te raden deze eerst een nachtje op de plaat te laten staan zodat het cantilever rubber wat in kan "breken" en de boel net even wat soepeler word. Een M44-7 zal nieuw uit de doos niet direct lekker werken, daar gaan een paar uurtjes draaien aan vooraf voor de naald optimaal presteert.
Bij een Ortofon, Stanton naald e.d. moet het gewoon meteen goed werken.
Wat ik denk is dat die oude naald zover af was dat hij zo vervormd was dat skippen niet ging, ondertussen wel de vinyl vernielen en vervolgens bij een nieuwe naald is die groef zo vervormd dat de naald alle kanten uitspringt.
Ik mag hopen dat je niet de on-board geluidskaart gebruikt met Ableton LiveVerwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:18:
Even tussen de Pioneer (en andere apparatuur) discussie door.
Doordat mijn huidige vista laptop (core2duo t2390, 3gig, 160gb 5400rpm hdd) + ableton live 7 ontzettend brak presteert. Zeg maar gerust dat het een drama is.
Een core2duo met 3GB geheugen zou zoiets makkelijk moeten kunnen trekken, ik heb jarenlang met gemak Ableton en Traktor gedraaid op een AMD Turion64 1.6Ghz (singlecore) en 1GB ram
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik zit sinds kort weer te overwegen om me "dj" hobby op te pakken. Ik heb weleens in disco's met CDJs en mixpanelen gewerkt maar ik ben geen groot fan van steeds cd's te moeten kopen (of fikken, of vinyl).
Nu zit ik met het idee te spelen, aangezien ik een ruime digitale muziek collectie heb, om een Numark iDJ2 of een Cortex dMIX-600 te bestellen bij musicstore.
Me budget is 800 euro, dus een paar concrete vragen bij deze:
Voor een beetje hobbyen / leren / party geven (heb nog niet super veel ervaring) als dj welke van de 2 raden jullie dan aan?
Is het slim om voor een "work station" (of console zoals sommige het hier noemen) te gaan of is het toch beter om 2 CDjs met MP3 mogelijkheid te kopen inclusief een twee kanaals mixer (zoja...welke combo is slim voor max 800euro)?
Ik hoor graag wat feedback want zie door het bomen het bos niet meer.
Nu zit ik met het idee te spelen, aangezien ik een ruime digitale muziek collectie heb, om een Numark iDJ2 of een Cortex dMIX-600 te bestellen bij musicstore.
Me budget is 800 euro, dus een paar concrete vragen bij deze:
Voor een beetje hobbyen / leren / party geven (heb nog niet super veel ervaring) als dj welke van de 2 raden jullie dan aan?
Is het slim om voor een "work station" (of console zoals sommige het hier noemen) te gaan of is het toch beter om 2 CDjs met MP3 mogelijkheid te kopen inclusief een twee kanaals mixer (zoja...welke combo is slim voor max 800euro)?
Ik hoor graag wat feedback want zie door het bomen het bos niet meer.
Als je een laptop hebt is een midi-controller natuurlijk ook een optie.
Van de twee die je opnoemt vind ik de Cortex er het leukst uitzien. De Numark is wat gelikter qua design maar ziet er een stuk meer basic uit. Ook de jogwheels van de Cortex lijken me leuker om mee te werken. Als je het met een iPod wilt gebruiken is het nadeel wel dat die dingen niet met nieuwere iPods werken zoals de Touch en de Classic. Als je een externe schijf eraan wilt hangen is dat natuurlijk geen probleem.
Ik ben zelf al vaak te lui om nieuwe muziek te downloaden, laat staan te fikken. Dus wat dat betreft waren CD spelers voor mij totaal geen optie. Nu ik een midicontroller heb(en nog een kleine tweede erbij met wat pads) krijg ik al helemaal hoofdpijn aan de gedachte van het branden van CD'tjes. Nu heb ik vaak gewoon Traktor openstaan, en als ik een track download kan ik die gelijk afspelen. Dat werkt voor mij gewoon heerlijk. Voor mij is het puur hobbymatig oefenen, op een huisfeestje oid na.
Van de twee die je opnoemt vind ik de Cortex er het leukst uitzien. De Numark is wat gelikter qua design maar ziet er een stuk meer basic uit. Ook de jogwheels van de Cortex lijken me leuker om mee te werken. Als je het met een iPod wilt gebruiken is het nadeel wel dat die dingen niet met nieuwere iPods werken zoals de Touch en de Classic. Als je een externe schijf eraan wilt hangen is dat natuurlijk geen probleem.
Ik ben zelf al vaak te lui om nieuwe muziek te downloaden, laat staan te fikken. Dus wat dat betreft waren CD spelers voor mij totaal geen optie. Nu ik een midicontroller heb(en nog een kleine tweede erbij met wat pads) krijg ik al helemaal hoofdpijn aan de gedachte van het branden van CD'tjes. Nu heb ik vaak gewoon Traktor openstaan, en als ik een track download kan ik die gelijk afspelen. Dat werkt voor mij gewoon heerlijk. Voor mij is het puur hobbymatig oefenen, op een huisfeestje oid na.
Komt er weer een gerucht naar boven, ik was in R'dam bij een djzaak in de hoogstraat.
Deze vertelde mij dat er geen Technics Sl1200 draaitafels gemaakt woden.
Dat er een zo'n overschot van die dingen waren, dat het niet meer rendabel was om ze te maken.
Tevens zei de verkoper dat ze niet meer gemaakt mochten worden vanwege het ROhs verhaal.
Ik hoorde dit gerucht 2 jaar geleden ook al bij Feedback.
En over de Kaospad Mini, het is een heerlijk ding (zeker present 00 en 50)
maar zet hem niet zo strak anders hakt het effect er wel erg in.
Deze vertelde mij dat er geen Technics Sl1200 draaitafels gemaakt woden.
Dat er een zo'n overschot van die dingen waren, dat het niet meer rendabel was om ze te maken.
Tevens zei de verkoper dat ze niet meer gemaakt mochten worden vanwege het ROhs verhaal.
Ik hoorde dit gerucht 2 jaar geleden ook al bij Feedback.
En over de Kaospad Mini, het is een heerlijk ding (zeker present 00 en 50)
maar zet hem niet zo strak anders hakt het effect er wel erg in.
[ Voor 15% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 10-07-2009 08:13 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
bedankt voor je reactie. echter heb ik geen laptop in bezit. en voor 800euro lijkt het me niet aannemelijk dat ik een lappie en ook nog een midi controller heb. Right?BarôZZa schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 05:31:
Als je een laptop hebt is een midi-controller natuurlijk ook een optie.
Omdat ik net verhuisd ben ben ik m'n draaihoek opnieuw aan het inrichten. Ik woon nu in een rijtjeswoning, dus heb een beetje rekening met de buren te houden. Op dit moment heb ik Aldi speakers (+ een setje ultra goedkope speakers voor het hoog) als monitoren waar een enorme pleur bass vanaf komt. Ik ben bang dat de buren daar niet echt blij van gaan worden, dus ben ik op zoek naar een setje compacte monitoren die redelijk/goed geluid geven bij minder hoog volume zodat ik niet elke avond de politie op de stoep heb.
Iemand tips?
Iemand tips?
De monitors van Genelec voldoen wel redelijk aan je beschrijving 
http://www.genelec.com/products/?c=United+Kingdom
http://www.genelec.com/products/?c=United+Kingdom
Had ik al gezegd dat ze niet teveel mochten kosten? 
Hoe bevallen de Yamaha Hs50m's?
Hoe bevallen de Yamaha Hs50m's?
Heel erg goed, klinken wel heel eerlijk, daar moet je van houden.
Ik ben er heel erg door verrast. Ik ging luisteren in de winkel en de bediende schakelde langs alle monitors op de switchboard (Alesis, KRK etc.) en opeens sprong er één paar echt uit (in de prijsklasse) dat waren de Yamaha's. Ik vind het echt topdingen.
Ik ben er heel erg door verrast. Ik ging luisteren in de winkel en de bediende schakelde langs alle monitors op de switchboard (Alesis, KRK etc.) en opeens sprong er één paar echt uit (in de prijsklasse) dat waren de Yamaha's. Ik vind het echt topdingen.
Zelfs dat kan nog. 300/400 euro voor een controller+interface en 400/500 euro voor een laptop. Heb je ook al leuk spul.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:29:
[...]
bedankt voor je reactie. echter heb ik geen laptop in bezit. en voor 800euro lijkt het me niet aannemelijk dat ik een lappie en ook nog een midi controller heb. Right?
Ik zit er zelf over te denken om de Fostex PM-04 te kopen:Empathy schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:18:
Omdat ik net verhuisd ben ben ik m'n draaihoek opnieuw aan het inrichten. Ik woon nu in een rijtjeswoning, dus heb een beetje rekening met de buren te houden. Op dit moment heb ik Aldi speakers (+ een setje ultra goedkope speakers voor het hoog) als monitoren waar een enorme pleur bass vanaf komt. Ik ben bang dat de buren daar niet echt blij van gaan worden, dus ben ik op zoek naar een setje compacte monitoren die redelijk/goed geluid geven bij minder hoog volume zodat ik niet elke avond de politie op de stoep heb.
Iemand tips?

Op deze website Hebben 21 users de fostexjes beoordeeld, en kwamen op een gemiddeld oordeel uit van 8.1/10The latest addition of PM0.4 now completes the lineup of the reputed PM-series ranging from 4� to 8� woofer size including the PM0.5-Sub subwoofer system, which gives perfect choice to end users depending on their applications.
Fostex has developed the driver units exclusively for this new compact studio monitor for the maximum performance that no other competitor could ever achieve for this size.
More Details:
Fostex strive to design and build studio monitoring systems which enable you to experience your unique sound in all its dimensions. And through tireless research and development, endless measurements and real-world listening tests, Fostex`s engineers have achieved this in the form of the beautiful second generation PM-Series.
Capitalizing on Fostex`s supreme knowledge of acoustics and speaker engineering, and now offering a brighter, tighter sound, these studio monitors are designed inside out to provide the best monitoring experience, with minimal resonance, sparkling highs and rich, deep lows.
And, with new �high-gloss` front baffles, they look as stunning as they sound.
PM0.4
The ultra-compact PM0.4 now completes the lineup of the reputed PM-series ranging from 4� to 8� woofer size. PM0.4 is naturally recommended for desk-top use but its superb audio performance in compact physical size expands its applications to professional console top studio monitoring, audio installation as well portable audio monitoring.
Features:
Exclusively designed 4� Woofer and UFLC 0.65� Soft Dome Tweeter
High efficient bi-amp drive with 18W each for LF and HF
Independent amplifier in both L and R units.
Beautiful glossy black front baffle
Magnetically shielded for proximate setting to video monitor
Physical Dimensions 114mm (W) x 220mm (H) x 180mm (D)
...:::everybeat.nl
Voor de cdj dj's onder ons: hoe doen jullie dat met dance muziek. Ik merk dat er steeds minder cd singles in omloop zijn voor mijn gevoel. Ik draai praktisch alleen maar top 40 dance, ala Meck ft. Dino - So strong, maar zelfs die kan ik (op internet) niet als single vinden.
Ik zit er nu over na te denken de releases legaal te downloaden, alleen heb je dan niet die originele covers e.d. en dat vind ik toch wel erg leuk. Bovendien heb ik begrepen dat door gebrande cd's de CDJ 800's eerder defecten kunnen krijgen door afbladerende coating e.d.. Nu gebruik ik zelf al jaren naar volle tevredenheid Sony cdr's, maar toch...'t is ook misschien meer een gevoelskwestie
Ik zit er nu over na te denken de releases legaal te downloaden, alleen heb je dan niet die originele covers e.d. en dat vind ik toch wel erg leuk. Bovendien heb ik begrepen dat door gebrande cd's de CDJ 800's eerder defecten kunnen krijgen door afbladerende coating e.d.. Nu gebruik ik zelf al jaren naar volle tevredenheid Sony cdr's, maar toch...'t is ook misschien meer een gevoelskwestie
Verwijderd
Toen ik met Traktor Scratch ging draaien heb ik een tweedehands lappie gekocht voor 220 euro. HP nc4010. 12 inch, dus lekker klein. 1,6 Ghz, 1 Gb ram en hij is dedicated dus loopt als een trein.en voor 800euro lijkt het me niet aannemelijk dat ik een lappie en ook nog een midi controller heb. Right?
Tijdje geleden dat ik hier iets heb neer gezet, maar ik heb een nieuw setje in elkaar gedraaid
. Idee was om een relaxte zomerse sfeer over te brengen, met invloeden van deep house en wat trancy melodieën en na een tijdje opbouwt naar iets stevigere house
.
Playlist:

Ook een nieuwe profiel op SoundCloud wat zijn werk prima doet, fijne player en mogelijkheid tot downloaden.
Check it out! Set is er ook op te vinden
http://soundcloud.com/white1/
Playlist op aanvraag
Playlist:

Ook een nieuwe profiel op SoundCloud wat zijn werk prima doet, fijne player en mogelijkheid tot downloaden.
Check it out! Set is er ook op te vinden
http://soundcloud.com/white1/
Playlist op aanvraag
[ Voor 13% gewijzigd door Florinsz op 12-07-2009 01:03 ]
Niet om het een of ander... maar de mods hebben liever dat je, je playlist wel post en de link naar je set liever weg laat. (ivm openlijk plaatsen van muziek enzo).White schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:00:
Check it out!
<linkje>
Playlist op aanvraag
Veel mensen zetten vaak de link naar de set op aanvraag via DM in plaats van andersom.
--
Trouwens even iets meer on-topic.
Een goede vriend van me die ik door werkomstandigheden van ons beiden haast nauwelijks sprak heeft ander werk waardoor we tijd kunnen maken voor onze gezamelijke hobby!
(Nou ja, voor hem nog een nieuwe hobby aangezien hij al lang van dezelfde muziek houd maar ook graag wil leren hoe hij moet draaien).
Wellicht de geboorte van een nieuw duo.
Het begint trouwens ook erg te jeuken om iets meer over te stappen op MIDI zodra ik mijn nieuwe laptop heb.
(Staat als eerste op de boodschappenlijst maar ik zoek nog steeds een leuke).
Zat dan te denken om mijn HS5500 te combineren met PCDJ Dex of iets in die richting.
[ Voor 78% gewijzigd door Da_maniaC op 11-07-2009 23:10 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Vanmiddag even bij Feedback Rotterdam langs geweest, viel me toch wat tegen. Alle gear stond er op zich wel maar niet aangesloten dus ff wat proberen zat er niet in. T was al 16 uur dus ff vragen of ze dat konden fixen vond ik niet zo relaxed meer. Wel ff gevoeld aan de Denon gear en de S1200 voelde heel crappy aan, mn CDJ400 voelt echt 10 keer beter imo. De S5500 voelde voor mijn gevoel vrij raar, er zit n soort losse vinyl op waarmee je kunt scratchen die dus los zit van de platter zelf. Echt totaal niet mn ding.
De NS7 controller stond wel aangesloten met wederom hetzelfde systeem als de S5500 maar ik vond t echt niks, kan er niks aan doen
Ik blijf dan toch voor wat (nouja, flink) knaken meer bij Pioneer hangen. De CDJ1000 voelde als n zonnetje, daar heb ik eerder al eens mogen spelen (hoewel dat n MK2 was) en dat is toch meer voor mij bedoeld. Ik heb niks met draaiende platters omdat ik nooit iets met vinyl gedaan heb, dat scheelt enorm denk ik in hoe je daar tegenover staat.
Maar ieder geval ben ik een stuk wijzer geworden. Net een Korg Kaosspad Mini besteld (hadden ze niet op voorraad bij Feedback
) dus die hoop ik dinsdag binnen te hebben. Mn bevindingen zal ik uiteraard posten.
De NS7 controller stond wel aangesloten met wederom hetzelfde systeem als de S5500 maar ik vond t echt niks, kan er niks aan doen
Maar ieder geval ben ik een stuk wijzer geworden. Net een Korg Kaosspad Mini besteld (hadden ze niet op voorraad bij Feedback

Like i said, hele tijd terug dat ik hier iets neergezet hebDa_maniaC schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:05:
[...]
Niet om het een of ander... maar de mods hebben liever dat je, je playlist wel post en de link naar je set liever weg laat. (ivm openlijk plaatsen van muziek enzo).
Veel mensen zetten vaak de link naar de set op aanvraag via DM in plaats van andersom.
--
Wat voelde er beter aan dan? Ze hebben beiden een goedkoop plastic p*s jogwheel alleen betaal je er bij de Denon zo'n 200 euro minder voor en dan krijg je ook nog eens een keer toetsenbord ondersteuning, 14 bit midi support e.d.Cartman! schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:10:
Wel ff gevoeld aan de Denon gear en de S1200 voelde heel crappy aan, mn CDJ400 voelt echt 10 keer beter imo.
Oftewel een product wat je als gebruiker zelf hebt gekocht vergelijken met een ander product wat je had kunnen kopen en wat misschien wel beter presteert is nooit echt de manier om te vergelijken. Ik test zo'n beetje dagelijks spullen en ik betrap mezelf er nog wel eens op dat ik die neiging er op na houd.
In 99 van de 100 gevallen is een gebruikers ervaring dus een leuke om te lezen maar geeft het weinig inhoud aan een objectieve mening. Als ik tenslotte net 700 euro voor een speler uit mijn zak heb laten kloppen laat ik het wel uit mijn hoofd om hem af te gaan zitten zeiken.... zelfs ik
Al heb ik wel het voordeel dat ik in de luxe positie zit dat ik altijd eerst thuis op mijn gemak kan vergelijken en DAARNA pas ga nadenken over een eventuele aanschaf van een bepaald stukje gear. Echter eerlijk is eerlijk, het laatste stukje gear wat ik heb aangeschaft dateert alweer van 2 jaar geleden dus mijn koopwoede zoals ik die vroeger had is aardig genezen
Welke controller je kiest maakt niet veel uit maar kies alsjeblieft wel direct voor goede software. Mixvibes Cross, Serato of Traktor want anders kan het in eerste instantie wel eens vies tegen gaan vallen terwijl dat meer de oorzaak is van het product dan van het protocol.Da_maniaC schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:05:
[...]
Zat dan te denken om mijn HS5500 te combineren met PCDJ Dex of iets in die richting.
[ Voor 28% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2009 01:12 ]
Dat transparantie plaatje bovenop dat ze bij Denon de jog noemen blijkbaar zat vrij los en echt indrukken kon ik t niet, ik had er geen gevoel mee. Misschien was dat ook omdat t een demo model isReind schreef op zondag 12 juli 2009 @ 01:09:
[...]
Wat voelde er beter aan dan? Ze hebben beiden een goedkoop plastic p*s jogwheel alleen betaal je er bij de Denon zo'n 200 euro minder voor en dan krijg je ook nog eens een keer toetsenbord ondersteuning, 14 bit midi support e.d.

En ik heb voor de CDJ400 589e betaald incl. BTW dus dat scheelt toch weer 140e met nu.
No problemo.White schreef op zondag 12 juli 2009 @ 01:05:
[...]
Like i said, hele tijd terug dat ik hier iets neergezet heb. Heb mijn post even aangepast en de playlist erbij gezet. Link even veranderd zodat ie linkt naar mijn profiel, niet de track
.
Ik zeg het ook maar gewoon.
Wel lekker mixje trouwens (heb gisteren nog wel gelijk ff zitten luisteren).
Past Firebeatz ook niet in jouw straatje?
Mijn voorkeur ging uit naar Dex omdat dit destijds de opvolger is geweest in de ondersteuning voor de HS5500 toen ze het Reflex product gingen schrappen.Reind schreef op zondag 12 juli 2009 @ 01:09:
Welke controller je kiest maakt niet veel uit maar kies alsjeblieft wel direct voor goede software. Mixvibes Cross, Serato of Traktor want anders kan het in eerste instantie wel eens vies tegen gaan vallen terwijl dat meer de oorzaak is van het product dan van het protocol.
Als ik later zie dat Traktor bijvoorbeeld, ook support bied voor mijn HS5500 dan is de keus snel gemaakt aangezien ik daar al 2-3 jaar ervaring mee heb.
(Serato ed. wil ik het liefst vermijden omdat ik direct met MIDI wil gaan werken en niet met Timecode etc... als deze mogelijkheid er is dan maakt het weinig meer uit).
Dus je hebt al een CDJ-400 en kwam je bij Feedback de Denon producten nogmaals afkraken om je koop te rechtvaardigen voor je eigen gemoedsrust?Cartman! schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:30:
[...]
Dat transparantie plaatje bovenop dat ze bij Denon de jog noemen blijkbaar zat vrij los en echt indrukken kon ik t niet, ik had er geen gevoel mee. Misschien was dat ook omdat t een demo model isDe faders van de opgestelde DJM400/700/800 lagen dr ook grotendeeld af
En ik heb voor de CDJ400 589e betaald incl. BTW dus dat scheelt toch weer 140e met nu.
Is dat ook niet gerelateerd aan het Placebo effect?
Ik vind de S1200 een onwijze verbetering ten opzichte van de S1000 en in mijn ogen is de platter niet los/gammel ofzo. (Misschien was het idd een verkracht demo model).
In essentie werken de platters van Denon en Pioneer ook hetzelfde als je wil.
(Wanneer je de Turntable opties uit zet) ik kan daarom met beide overweg en vind ze beide niet slecht.
De Adjustable Traction op de CDJ1000 MK3 was voor mij wel een hele verademing aangezien ik de jog wel erg stroefjes vond. (Dat komt dan wel weer omdat Denon bij de HS5500 werkt met een echte rotatie motor etc).
[ Voor 53% gewijzigd door Da_maniaC op 12-07-2009 12:39 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
lol, voor mn gemoedsrust ja
Ik kwam voornamelijk om even de DJM700 in het echt te zien en voor de Korg Kaosspad mini toen ik ook de S1200 zag (en mn vriendin wilde een nieuwe gitaar kopen). Laten we t er maar op houden dat t demo-model verziekt is daar want volgens mij kun je niet zo anders denken over een zelfde jog als wij nu
[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 12-07-2009 12:46 ]
Thanks for Firebeatz! Nog niet eerder van ze gehoord, maar zie dat een kennis van me al wat dingetjes met ze heeft gemaakt. Ga er eens wat van uitzoekenDa_maniaC schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:31:
[...]
No problemo.
Ik zeg het ook maar gewoon.
Wel lekker mixje trouwens (heb gisteren nog wel gelijk ff zitten luisteren).
Past Firebeatz ook niet in jouw straatje?
Nog iets anders:
Ik ben druk bezig met het regelen van een stage in Thailand. Waarschijnlijk zal ik minstens 6 maanden lang daar in Bangkok gaan wonen en werken. Graag zou ik willen kijken of ik daar misschien als DJ wat clubs af zou kunnen gaan en eventueel proberen een resident ergens te worden, zodat ik het heel maybe wel als bijbaantje zou kunnen gaan zien daar.
Probleem is, ik heb geen praktijk ervaring met de standaard apparatuur in de business, de mk3's etc. Dus voor ik zou gaan, zou ik al wel wat ervaring op willen doen hier in NL. Tot nu toe mix ik net zoals ik produceer: compleet op de pc. Ik heb wel een bcd3000 staan die ik ervoor gebruik, maar dat is nou niet echt the real deal te noemen. Verder weet ik dat ik het wel kan, en dat het alleen een kwestie is van techniek qua mixen aanleren. Platenkeuze en opbouwende set kun je in de loop van de tijd uitbouwen, en heb ik al ervaring mee.
Waarschijnlijk advies zou zijn: Zoek een vriend die wat van dat spul thuis heeft staan, en ga daar maar mee aankloten. Probleem (je raad het al) is, ik ken niemand goed genoeg met dat spul aan wie ik dat zou vragen.
Wat blijft er dan over? Cursus ofzo? Al vind ik dat wel wat hopeloos overkomen

Jullie opinie
Goed bezig Herman, feliWhite schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:45:
[...]
Thanks for Firebeatz! Nog niet eerder van ze gehoord, maar zie dat een kennis van me al wat dingetjes met ze heeft gemaakt. Ga er eens wat van uitzoeken.
Nog iets anders:
Ik ben druk bezig met het regelen van een stage in Thailand.
Jullie opinie?
Oh en je moet bij mij komen chillen en draaien natuurlijk, ik heb nog sokken liggen voor je
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
En ik een sleutel van u-_D_- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:49:
[...]
Goed bezig Herman, feli
Oh en je moet bij mij komen chillen en draaien natuurlijk, ik heb nog sokken liggen voor je
Overigens zou ik idd bij jou moeten oefenen, niet eens zo'n gek plan. Alleen jammer dat jij Stanton en Reloop hebt staan ipv Pioneer
Haha, een kennis van je? Wie dan?White schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:45:
[...]
Thanks for Firebeatz! Nog niet eerder van ze gehoord, maar zie dat een kennis van me al wat dingetjes met ze heeft gemaakt. Ga er eens wat van uitzoeken.
1 Persoon achter Firebeatz is namelijk weer een kennis van mij.
(Al draai ik zelf in een heel ander genre).
Draait onder naam Mell TierraDa_maniaC schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:29:
[...]
Haha, een kennis van je? Wie dan?
1 Persoon achter Firebeatz is namelijk weer een kennis van mij.
(Al draai ik zelf in een heel ander genre).
Je hoeft het jog ook niet in te kunnen drukken, het is touch sensitive. Bij een 800/1000 en alle andere cd spelers met een touch sensitive jog word er helemaal niks komma nul noppes nada ingedrukt maar word een "aanraking" geregistreerd wanneer er een lichte druk op de platter word uitgeoefend. De ene speler heeft wat meer druk nodig dan de ander maar in essentie werken alle spelers volgens 2 principes. Of men realiseert het door middel van een statische ontlading zoals Reloop, Numark e.d. dat doen OF men doet het door 2 metalen plaatjes los van elkaar te leggen welke door middel van druk contact maken en dan de "vinyl stand" activeren.Cartman! schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:30:
[...]
Dat transparantie plaatje bovenop dat ze bij Denon de jog noemen blijkbaar zat vrij los en echt indrukken kon ik t niet, ik had er geen gevoel mee.
Pioneer heeft er een soort van coating tussen waardoor de laag tussen de platen minimaal is terwijl denon ze echt los van elkaar heeft liggen en daarmee de druk die uitgeoefend moet worden op het plastic plaatje iets groter is. In essentie werken ze echter volgens eenzelfde manier.
Het plaatje op de S1200 is niet van een indrukwekkende hoogstaande kwaliteit maar men heeft het wel simpel en effectief gehouden waardoor het gezien kan worden als een redelijk betrouwbare oplossing. Als ik even na ga hoeveel gevallen er mij bekend zijn van een weigerende jog bij de S1200 kan ik die op 1 hand tellen en houd ik 5 vingers over, doe ik datzelfde bij de spelers die het realiseren met een statische ontlading dan zijn dat er wel een hand vol.... beide hebben echter een vrij laag uitval percentage.
En besides that, wie wil er nou werken met zo'n klein "pis" jogwheel, als je echt aan de gang wil met een jogwheel is er maar 1 speler die subliem presteert op het vlak van cd spelers en dat is de HDX van Numark.
Daar vraagt ie toch helemaal niet omCartman! schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:04:
Zal ik je maar gelijk geven dat Denon fantastische spelers maakt die beter zijn dan Pioneer?
of hap ik nu

Ach je moet het maar zo zien; als je op mijn gear kan draaien, dan kan je het ook op Pioneer spulWhite schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:22:
[...]
En ik een sleutel van u![]()
Overigens zou ik idd bij jou moeten oefenen, niet eens zo'n gek plan. Alleen jammer dat jij Stanton en Reloop hebt staan ipv Pioneer
Voorwaarde is dan wel dat we er bij gaan zuipen want ik ga niet een hele avond nuchter naar jouw gepruts zitten luisteren
At least it's not for me
And find serenity
Kaoss Pad Mini binnen
Natuurlijk even snel aangesloten met bijbestelde kabels op mn mp3 player en het is best geinig
Sommige FX slaan naar mijn idee nog (!) nergens op alleen (lees: ik weet niet hoe ik daar mee om moet gaan
).
True, dat zijn de basics. Datumpje prikken dan maar-_D_- schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 01:07:
[...]
Ach je moet het maar zo zien; als je op mijn gear kan draaien, dan kan je het ook op Pioneer spulNo but seriously, je hebt al vaker platen bij elkaar gezocht en in een setje gestopt, dus wat je nu vooral moet leren is beatmixen zonder bpm counter of sync-functie, en dat kan wel met mijn spul
Voorwaarde is dan wel dat we er bij gaan zuipen want ik ga niet een hele avond nuchter naar jouw gepruts zitten luisteren

Iemand hier interesse in een Ecler Nuo5? Ik ga de mijne wegdoen, want ik heb tenslotte inmiddels een Xone:92. Ik dacht ik bied 'm eerst even aan aan verschillende forumbekenden, want ik heb zo'n hekel aan marktplaats
Wanneer je puur naar de specificaties e.d. kijkt wint Denon het absoluut echter heeft Pioneer ook nog wel zijn pluspuntjes hoor zoals het betere loopwerk e.d. en op de Denon is nog genoeg aan te merken. Het zijn beide echter mid level cd spelers als het gaat om features en kwaliteit van de spelers en ze ontlopen elkaar vrij weinig echter als je naar de huidige prijzen kijkt moet je haast wel gek zijn om een CDJ-400 aan te schaffen.Cartman! schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:04:
Zal ik je maar gelijk geven dat Denon fantastische spelers maakt die beter zijn dan Pioneer?
Bang for buck komt de Denon echter als beste uit de verf maar dat deed ie ook al voordat de Pioneer in prijs omhoog werd gegooid dus dat is niets nieuws
[ Voor 20% gewijzigd door R2D2 op 14-07-2009 13:16 ]
Reind, ik bedoelde meer: kun je ophouden met de vergelijking tussen deze 2 spelers? Misschien moet ik t minder subtiel brengen dat je em dan snapt
Ik ben blij met de CDJ400's en ben blij dat ik geen S1200's heb, dat mag toch? fijn
Wat wil je er voor hebben? Ben aan het rondkijken voor een andere mixer. DM me even zou ik zeggen.Sjoewe schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:29:
Iemand hier interesse in een Ecler Nuo5? Ik ga de mijne wegdoen, want ik heb tenslotte inmiddels een Xone:92. Ik dacht ik bied 'm eerst even aan aan verschillende forumbekenden, want ik heb zo'n hekel aan marktplaats
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Ik zou niet weten waarom, als er 2 spelers aan elkaar gewaagd zijn dan zijn het deze 2 wel.Cartman! schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:08:
Reind, ik bedoelde meer: kun je ophouden met de vergelijking tussen deze 2 spelers?
Dat mag je vinden maar ik mag net zo goed vinden dat mensen die kiezen voor een CDJ-400 in plaats van een S1200 misschien zichzelf nog eens achter de oren mogen krabben met de vraag of ze wel de juiste keuze hebben gemaakt.Misschien moet ik t minder subtiel brengen dat je em dan snaptIk ben blij met de CDJ400's en ben blij dat ik geen S1200's heb, dat mag toch? fijn
Daarnaast baseer ik me puur en alleen op de feiten die er zijn, ik heb beide apparaten meer dan een paar uur onder de vingers gehad en weet na een jaar of 5 AboutDJ ondertussen ook het kaf van het koren wel te scheiden en de onzin argumenten waar sommigen mee komen vrij makkelijk te weerleggen.
Als je er dan zo slecht tegen kunt dat de CDJ-400 door mij weg gezet word als een veel te dure speler waar alternatieven voor zijn die beter presteren en minder kosten kom dan eens met steekhoudende argumenten in plaats van te gaan roepen dat ik iets niet zou snappen. Die discussie ga ik namelijk zelfs na al die jaren nog maar al te graag aan.
Je zaagt er een beetje over door en daar heb ik genoeg van. Iedereen heeft zn voorkeuren en ik heb een voorkeur voor een CDJ400 ipv. een S1200. Whats the big deal? Jij vind hem kut en blijkbaar moet iedereen t daarmee eens zijn want je doet zo je best om je gelijk te halen, vandaar mn eerdere opmerking. Jij roept: de CDJ400 is kut want bla bla en de S1200 is veel beter want bla bla. Dat ik de CDJ400 perfect vind voor wat ik ermee wil dat boeit je niet blijkbaar, dat is jammer want dat is juist waar het om gaat volgens mij...dat ik er leuk mee kan omgaan.
Maar dat had dus ook met de 1200 gekund, alleen dan was je minder geld kwijt geweestCartman! schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:19:
Dat ik de CDJ400 perfect vind voor wat ik ermee wil dat boeit je niet blijkbaar, dat is jammer want dat is juist waar het om gaat volgens mij...dat ik er leuk mee kan omgaan.
At least it's not for me
And find serenity
Hij roept nergens dat de CDJ-400 kut is, alleen maar dat hij gelijkwaardig is aan de S1200 en dat laatstgenoemde nou eenmaal een stuk goedkoper is, dus waarom dan nog voor de 400 kiezen?
Iedereen heeft persoonlijke voorkeur, dat mag blijkbaar niet hier. De meerfuncties van de S1200 heb ik persoonlijk geen interesse in dus dat boeit me niet verder. Als ik meldt dat ik erg tevreden ben over de CDJ400 als iemand daar naar vraagt dan komt er meteen een shitstorm over hoe duur ie slecht ie wel niet is en hoe goed de S1200 is. Mijn mening mag ik niet hebben lijkt het een beetje. Op papier is de S1200 ook beter dat ontken ik niet, alleen als jij er als persoon geen feeling mee hebt kunnen ze in de praktijk waardeloos zijn. Als ik een x bedrag wil uitgeven aan y product waar ik vervolgens zeer tevreden over ben, waarom kan dat niet geaccepteerd worden?
edit: overigens heb ik sinds vandaag een KaossPad Mini en kom tot de conclusie dat ie mn geluid veel zachter maak dan dat ik erin stuur
Ook als ik een effect uitvoer is ineens de output harder en als ik mn vinger loslaat dan is ie weer normaal (zachter dus). Hoort dit? Het lijkt me vrij onnatuurlijk dat je volume de hele tijd schommelt door het apparaatje...
edit: overigens heb ik sinds vandaag een KaossPad Mini en kom tot de conclusie dat ie mn geluid veel zachter maak dan dat ik erin stuur
[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 14-07-2009 19:11 ]
Ik denk dat je het grote plaatje niet helemaal ziet nu.Cartman! schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:45:
Iedereen heeft persoonlijke voorkeur, dat mag blijkbaar niet hier. De meerfuncties van de S1200 heb ik persoonlijk geen interesse in dus dat boeit me niet verder. Als ik meldt dat ik erg tevreden ben over de CDJ400 als iemand daar naar vraagt dan komt er meteen een shitstorm over hoe duur ie slecht ie wel niet is en hoe goed de S1200 is. Mijn mening mag ik niet hebben lijkt het een beetje. Op papier is de S1200 ook beter dat ontken ik niet, alleen als jij er als persoon geen feeling mee hebt kunnen ze in de praktijk waardeloos zijn. Als ik een x bedrag wil uitgeven aan y product waar ik vervolgens zeer tevreden over ben, waarom kan dat niet geaccepteerd worden?
Iedereen heeft hier zijn eigen mening en maakt uiteindelijk nog zijn eigen keuze's.
De argumenten van Reind geven een vrij objectieve beoordeling en dat is ook het punt wat hij duidelijk wil maken denk ik.
Hij wil duidelijk maken dat veel mensen voor Pioneer kiezen, terwijl ze achteraf net zo goed af waren en minder geld uit hadden gegeven wanneer ze voor bijvoorbeeld een Denon product waren gegaan.
Vervolgens gaan veel van deze personen hun Pioneer apparatuur de hemel in prijzen met loze argumenten en zelfs nog erger... Denon apparatuur afkraken.
"Het is troep en het is gammel!" Terwijl ze nog nooit een Denon speler goed geprobeerd hebben.
Het is dus meer die exacte discussie. Dat mensen naderhand een product loos af gaan lopen kraken om hun eigen spullen beter te maken. En als een bedrijf als Denon, wat eigenlijk al langer aan de DJ weg timmert dan Pioneer ze eigenlijk ook van de straat af veegt dan is het des te makkelijker om die discussie aan te gaan en te weerleggen.
Mensen hebben mij hier waarschijnlijk vaak genoeg zien/horen roepen dat ik tegen de arrogante houding ben van Pioneer en dat je dat in veel dingen terug ziet bij het bedrijf (service, prijsvoering, marketing).
Je hoort mij verder niet roepen dat het complete bagger is, want het blijven 2 concurrenten.
Pioneer heeft wel goede producten, maar de enige reden dat ze zo ver zijn gekomen is omdat een x aantal DJ's zich een aantal jaar terug deze spullen heeft laten aansmeren door een verkoper en vervolgens gingen eisen dat ze ook in de clubs en bij de optredens kwamen te staan waar zij een 'optreden' weg moesten geven.
Waren zij in het begin geinformeerd door een Resource als AboutDJ hadden ze wellicht een hele andere keuze gemaakt en had Pioneer in zijn hemd gestaan.
Ik kan er ook nog steeds om lachen dat de markt op deze manier geëvolueerd is. Denon maakte al CD spelers toen Pioneer zijn fabrieken aan het bouwen was.
Klinkt als een limiter of dry/wet instelling.Cartman! schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:45:
edit: overigens heb ik sinds vandaag een KaossPad Mini en kom tot de conclusie dat ie mn geluid veel zachter maak dan dat ik erin stuurOok als ik een effect uitvoer is ineens de output harder en als ik mn vinger loslaat dan is ie weer normaal (zachter dus). Hoort dit? Het lijkt me vrij onnatuurlijk dat je volume de hele tijd schommelt door het apparaatje...
Heb verder geen ervaring met Kaos pads dus durf er verder weinig over te zeggen.
(Heb het altijd een apparaat gevonden dat erg innovatief was, maar ook ingewikkeld wil je echt al het potentieel van die dingen goed benutten).
[ Voor 30% gewijzigd door Da_maniaC op 14-07-2009 19:21 ]
Bedankt voor je uitgebreide post
Ik snap het opzich wel maar ik wil aangeven dat er door de vaste kliek van dit topic wordt gedaan alsof Pioneer het kwaad is met overpriced producten en sommige andere merken per definitie beter zijn. Reind kan z'n (overigens goed onderbouwde) verhaal brengen als de absolute waarheid waar niks tegenin mag/kan gaan.
Misschien een stom voorbeeld maar wellicht maakt t mn insteek iets duidelijker: Heineken is groot, heeel groot en wereldwijd bekend maar met niet bijzonder kwalitatief bier qua smaak (dit is zegmaar Pioneer). Daarnaast heb je nog meer wat grotere merken die toch een stuk lekkerder zijn maar net wat minder markering hebben, bijv. Grolsch (laten we zeggen dat dit Denon is). Dan zal Heineken toch veel populairder zijn bij het grote publiek en mensen deze kwalificeren als lekkerder terwijl Grolsch volgens de kenners veel beter is.
Stom voorbeeld natuurlijk maar ik wil ermee zeggen dat ik misschien gewoon Heineken heel erg lekker vind, lekkerder dan Grolsch. Als dat puur door marketing komt hebben ze dat netjes gedaan dus. En wellicht zal mn smaak veranderen maar nu nog even niet.
Misschien een stom voorbeeld maar wellicht maakt t mn insteek iets duidelijker: Heineken is groot, heeel groot en wereldwijd bekend maar met niet bijzonder kwalitatief bier qua smaak (dit is zegmaar Pioneer). Daarnaast heb je nog meer wat grotere merken die toch een stuk lekkerder zijn maar net wat minder markering hebben, bijv. Grolsch (laten we zeggen dat dit Denon is). Dan zal Heineken toch veel populairder zijn bij het grote publiek en mensen deze kwalificeren als lekkerder terwijl Grolsch volgens de kenners veel beter is.
Stom voorbeeld natuurlijk maar ik wil ermee zeggen dat ik misschien gewoon Heineken heel erg lekker vind, lekkerder dan Grolsch. Als dat puur door marketing komt hebben ze dat netjes gedaan dus. En wellicht zal mn smaak veranderen maar nu nog even niet.
1 - Je hoort mij nergens zeggen dat Pioneer slechte producten maakt, als dat het geval was dan was het helemaal een makkie geweest om de CDJ-400 finaal de grond in te trappen.Cartman! schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:42:
Bedankt voor je uitgebreide postIk snap het opzich wel maar ik wil aangeven dat er door de vaste kliek van dit topic wordt gedaan alsof Pioneer het kwaad is met overpriced producten en sommige andere merken per definitie beter zijn. Reind kan z'n (overigens goed onderbouwde) verhaal brengen als de absolute waarheid waar niks tegenin mag/kan gaan.
2 - Je mag het altijd met me oneens zijn maar als je mij gaat vertellen dat ik het totaal bij het verkeerde eind heb en dat product B helemaal niet te vergelijken is met A en dat ik onzin sta te verkondigen zorg dan dat je verhaal steekhoudende argumenten bevat. Dat doet het nu namelijk niet, ik heb namelijk nog nergens een tegendeel bewezen zien worden.
Om een voorbeeld te noemen, de S1200 heeft een jogwheel wat ruk is echter doet het jogwheel zijn werk prima en verschilt het qua werking weinig met dat van een CDJ-400 welke ook beschikt over een "ruk" jogwheel wanneer we het vergelijken met zijn grotere broers. Onder de streep scoren ze dus beiden belabberd wanneer we ze af zetten tegen de duurdere varianten en kunnen we vrij simpel stellen dat een jogwheel zoals op de CDJ-800/1000 binnen deze prijscategorie al snel minder is dan dat van de duurdere broers.
De CDJ-400 is dus alles behalve een slechte speler en als jij daar het geld aan uit wil geven ben ik echt de laatste die je daarin zal tegenhouden (het is tenslotte niet mijn geld). Waar ik wel een beetje kribbig van word is de merkblindheid van sommige mensen, A is perfect en B maakt zooi terwijl men groep B nooit een eerlijke kans heeft gegeven.
Maar wanneer we de labels van de flessen af trekken en we iedereen blind laten proeven zal geen hond de Heineken er meer tussen uit kunnen pakken en kun je onder de streep dus simpelweg zeggen dat beide bieren even goed smaken en de voorkeur dus louter gebaseerd is op hersenspinsels die weinig inhoud hebben.Misschien een stom voorbeeld maar wellicht maakt t mn insteek iets duidelijker: Heineken is groot, heeel groot en wereldwijd bekend maar met niet bijzonder kwalitatief bier qua smaak (dit is zegmaar Pioneer). Daarnaast heb je nog meer wat grotere merken die toch een stuk lekkerder zijn maar net wat minder markering hebben, bijv. Grolsch (laten we zeggen dat dit Denon is). Dan zal Heineken toch veel populairder zijn bij het grote publiek en mensen deze kwalificeren als lekkerder terwijl Grolsch volgens de kenners veel beter is.
Ik zeg ook nergens dat Denon slechte producten maakt terwijl je die indruk wel hebt volgens mij, ik vind het momenteel alleen niks voor mij. Volgens mij waren we er namelijk allang achter dat het demo-model bij Feedback niet in orde was. Blijkbaar voel je je echter enorm aangevallen dat ik niet kapot ben van de Denon ofzo. Mijn steekhoudende argument is dat ik CDJ400's fijne spelers vind, daar kan geen specificatie op papier iets aan veranderen.
Ik drink nooit bier zonder label alleen. Een blinde test tussen Denon en Pioneer lijkt me wel cool opzich. Alleen weten de meesten wel hoe beide spelers voelen dus echt zin zal t niet gaan hebben helaas om dat eens te doen...Maar wanneer we de labels van de flessen af trekken en we iedereen blind laten proeven zal geen hond de Heineken er meer tussen uit kunnen pakken en kun je onder de streep dus simpelweg zeggen dat beide bieren even goed smaken en de voorkeur dus louter gebaseerd is op hersenspinsels die weinig inhoud hebben.
Wat ik dan niet begrijp is, als de denon speler daadwerkelijk op vele fronten (en boven alles op het financiele front) beter is dan de pioneer apparatuur, waarom staat er in de meeste clubs dan toch pioneer? Waarom is de Cdj1000 / djm800 combi de clubstandaard? Reind?
Omdat Pioneer de eerste was met een goede tabletop geloof ik, en vanaf toen vond iedereen Pioneer heilig. (Iets in die richting, is iig al een aantal keer genoemd in het topic
)
Pioneer heeft in de begindagen van de CDJ-1000/DJM-500 periode de spullen in clubs neer gezet in een soort van "zorg dat de SL niet in de buurt staat en zorg dat iedereen hier mee gaat werken constructie". Gevolg was dat dj's langzaam aan over stapten op de cd speler aangezien de CDJ-1000 in die tijd een revolutionair product was wat ook nog eens rete betrouwbaar was.Nickbn schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:42:
Wat ik dan niet begrijp is, als de denon speler daadwerkelijk op vele fronten (en boven alles op het financiele front) beter is dan de pioneer apparatuur, waarom staat er in de meeste clubs dan toch pioneer? Waarom is de Cdj1000 / djm800 combi de clubstandaard? Reind?
In de jaren die er op volgeden was er nooit een serieuze concurrent voor de CDJ-1000 evenals voor de DJM-500 en later de 600. Pas toen de Nuo5 van Ecler kwam was er echt een effect mixer die het op kon nemen tegen de Pioneer effect mixers en een cd speler welke het op kan nemen tegen de CDJ-1000 is er pas enkele maanden in de vorm van de S3700 van Denon.
Al die jaren is er dus met Pioneer gewerkt omdat ze A) Goede spullen hadden die een ander niet had
Vooral dat laatste is knap want de enige partij die dat daarvoor is gelukt is Technics met de SL1200 en verder is er geen enkel merk welke zo'n bekendheid geniet als het merk Pioneer binnen de DJ markt. Reloop bijvoorbeeld word alleen maar in Europa verkocht, een merk als Kam komen we alleen tegen in de UK, Pioneer komen we echter op iedere uithoek van deze aardkloot tegen.
Waarom het Denon al die jaren niet lukte... heel simpel. Denon dacht voorheen altijd vanuit de verkeerde hoek. Niet vanuit de gebruiker maar vanuit een technisch oogpunt. Want als we nou alles wat mogelijk is in een apparaat proppen dan kopen mensen het vast wel... totaal verkeerde gedachte natuurlijk maar zo zijn japanners nou eenmaal.
Denon heeft de laatste 2 jaar een inhaal slag gemaakt, niet alleen denken ze nu vooruit, ze luisteren ook naar de markt en dat gaan ze steeds beter doen. Ik heb hier een lijst liggen van wensen en eisen die ik graag als gebruiker zou willen zien op een apparaat, die heb ik ruim 3 jaar geleden tijdens een meeting op Malta bij de ontwikkelaars van het merk neer gelegd, uren lang over door zitten zagen en zitten beargumenteren en nu 3 jaar later kom ik dingen tegen op nieuwe apparaten waar we het destijds over hebben gehad (overigens is er in de tussentijd ook nog wel het één en ander aan contact geweest tussen Duitsland, Japan en de UK dus zo profetisch ben ik ook weer niet
Het mooiste voorbeeld daarvan is overigens het jogwheel van de S1200 waarvan ik wel hardop durf te zeggen dat het idee ervan en de uiteindelijke implementatie ervan qua basis in dat weekend op Malta gelegd is.
Ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij begonnen we naar aanleiding van deze post,Cartman! schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:33:
Ik zeg ook nergens dat Denon slechte producten maakt terwijl je die indruk wel hebt volgens mij, ik vind het momenteel alleen niks voor mij.
In eerste instantie kwam het daar dus wel op neer toen de discussie gestart werd.Cartman! schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:10:
Wel ff gevoeld aan de Denon gear en de S1200 voelde heel crappy aan, mn CDJ400 voelt echt 10 keer beter imo.
Wat jij vind is jouw goed recht en nogmaals ik zal de laatste zijn die je tegen houd geld uit te geven aan een setje Pioneers maar als mensen vervolgens met zaken aan komen als (en ik citeer)Blijkbaar voel je je echter enorm aangevallen dat ik niet kapot ben van de Denon ofzo. Mijn steekhoudende argument is dat ik CDJ400's fijne spelers vind, daar kan geen specificatie op papier iets aan veranderen.
Dan ben ik ten alle tijden bereid om de zaken nog een beetje duidelijker uiteen te zetten. Ik ben ooit begonnen met AboutDJ met als doel mensen verder te laten kijken dan hun neus lang is en in ieder geval na te denken over een eventuele aankoop en misschien eens iets minder naar het merk te kijken, iets minder naar de mening van de gemiddelde dj te luisteren die er de ballen verstand van heeft en iets meer te kijken naar wat men zelf belangrijk vind.kun je ophouden met de vergelijking tussen deze 2 spelers? Misschien moet ik t minder subtiel brengen dat je em dan snapt
Ik ga jou dus helemaal niet af zitten vallen omdat jij een CDJ koopt, sterker nog ik heb het zelf ook gedaan in het geval van de 800 maar zaken afdoen als crappy, A is 10x beter dan B e.d. zonder daar daadwerkelijk ook maar 1 feitelijk argument aan vast te knopen dragen nou niet echt bij aan het idee dat er meer in deze wereld is dan alleen dat ene merk.
Mensen kijken in eerste instantie naar het label, check voor de gein eens de Pioneer related fora en ga dan eens op zoek naar Pioneer nieuwsberichten en de Denon nieuwsberichten. Bij een Pioneer nieuwsbericht zul je geen onvertogen woord tegen komen over een product waarvan nog niets feitelijks bekend is terwijl men in het andere geval een product linea recta zonder het ook maar 1 keer aan geraakt te hebben rechtstreeks de grond in trapt... en omgekeerd ook overigens.Ik drink nooit bier zonder label alleen. Een blinde test tussen Denon en Pioneer lijkt me wel cool opzich. Alleen weten de meesten wel hoe beide spelers voelen dus echt zin zal t niet gaan hebben helaas om dat eens te doen...
Mooi voorbeeld is de SLDZ, na de release regende het hosanna berichten. Een geweldig apparaat met echte turntable feeling bladiebladiebla. Mensen kochten het apparaat omdat meneer Oakenfold overal verkondigde dat het zo'n geweldig apparaat was en wat bleek achteraf... het is een duur betaald stukje wannabee draaitafel wat het leuk doet op het dressoir in de huiskamer qua looks maar een ramp is om mee te werken waardoor het uiteindelijk de zoveelste flop van het merk Technics was in de dj branche (en daar hebben ze er nogal wat van gehad al viel dat nooit echt op dankzij hun SL1200) en de CDJ-1000 er uiteindelijk geen centje pein aan heeft geleden (een hoop mensen waren namelijk tijdens de release van mening dat de SLDZ de nieuwe standaard zou worden).
Moraal van het verhaal, een apparaat is niet goed omdat men zegt dat het goed is (en met "men" bedoel ik de gemiddelde dj die leuk plaatjes kan draaien maar de ballen verstand heeft van het technische deel) maar omdat het feitelijk ook een echt goed apparaat is wat vervolgens niet hoeft te resulteren in een hogere verkoop van het product omdat mensen nog altijd maar al te graag in de val genaamd "marketing prietpraat" trappen.
Waar ook weer een heel leuk iets over gezegd kan worden by the way (marketing dus). Was Pioneer niet ooit HET merk wat het nodig vond de totaal zinloze pitch resolutie van 0,02% te implementeren op zijn spelers en daar maar al te graag mee te koop liep... maar vervolgens keihard de plank mis sloeg bij zowel de MEP-7000 als bij de CDJ-400 door met een 7bit midi message implementatie te komen waardoor de pitch resolutie binnen een 10% range neer kwam op stappen van 0,15%.
Het grappige is dat iedere Pioneer gebruiker blij is met de 0,02% resolutie die ze hebben met het afspelen van cd's en dat ze denken dat echt nodig hebben ( ik kan namelijk op mijn CDJ-800 zonder die 0,02% resoltie ook prima plaatjes strak leggen) maar dat ik geen enkele Pioneer gebruiker hoor wanneer ze er achter komen dat Pioneer compleet de plank mis heeft geslagen op het midi vlak met een resolutie op de pitch fader welke gelijk staat aan stapjes van 0,15% (en dan ronden we het af naar beneden!).
Maakt Pioneer prima spullen? Tuurlijk dat doen ze al jaren en verdomd goed ook maar ze zijn niet heilig en er is meer in de wereld dan merk A, B of C
Misschien dat het na zo'n lap tekst misschien een keer duidelijk is waarom ik zo graag zie dat mensen eens verder kijken dan hetgeen wat er in de folder staat, fabrikanten zijn namelijk verdomd goed in het niet melden van gegevens die er wel toe doen
En om nog even duidelijk te zijn, ben je dom omdat je een CDJ-400 hebt gekocht? NEE dat ben je niet, als jij vind dat dat voor jou de beste speler is dan ben je dom als je hem NIET zou kopen wanneer het budget het toe laat. Het is echter niet slim om jezelf voor die aankoop niet wat breder georiënteerd te hebben... en dat laatste probeer ik er altijd maar bij iedereen in te rammen om het merk er even bij weg te denken en een beslissing te baseren op iets wat een waarde heeft voor jou als persoon die met het apparaat moet gaan draaien. Van een merknaam op een apparaat heb ik namelijk nog nooit iemand beter zien gaan draaien, van een apparaat wat aan sluit bij de wensen van een persoon daarentegen wel.
[ Voor 49% gewijzigd door R2D2 op 15-07-2009 02:00 ]
Lees jij wel?Nickbn schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:42:
Dat zit ik net 2 posts boven je uit te leggen:
Het verhaal van Reind hierboven moge ook duidelijk zijn.Da_maniaC schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:17:
Mensen hebben mij hier waarschijnlijk vaak genoeg zien/horen roepen dat ik tegen de arrogante houding ben van Pioneer en dat je dat in veel dingen terug ziet bij het bedrijf (service, prijsvoering, marketing).
Je hoort mij verder niet roepen dat het complete bagger is, want het blijven 2 concurrenten.
Pioneer heeft wel goede producten, maar de enige reden dat ze zo ver zijn gekomen is omdat een x aantal DJ's zich een aantal jaar terug deze spullen heeft laten aansmeren door een verkoper en vervolgens gingen eisen dat ze ook in de clubs en bij de optredens kwamen te staan waar zij een 'optreden' weg moesten geven.
Waren zij in het begin geinformeerd door een Resource als AboutDJ hadden ze wellicht een hele andere keuze gemaakt en had Pioneer in zijn hemd gestaan.
Ik kan er ook nog steeds om lachen dat de markt op deze manier geëvolueerd is. Denon maakte al CD spelers toen Pioneer zijn fabrieken aan het bouwen was.
In mijn ogen heeft Pioneer erg veel terrein gewonnen door hun marketing en het is idd zo dat Denon daar nooit geen ene zak om heeft gegeven.
[ Voor 60% gewijzigd door Da_maniaC op 15-07-2009 07:43 ]
Reind, volgens mij mis jij t stukje waarin ikzelf ontkrachtig wat ik eerder zei door te concluderen dat het demomodel waar ik aan heb gezeten niet in orde was. Krijg jij die post niet te zien
Verwijderd
Ik denk dat het verstandig is om deze - redelijk uit zijn verband getrokken - discussie te laten varen. Dat jullie het niet eens zijn met elkaar is duidelijk. Dat jullie verschillende smaken en voorkeuren t.a.v. dj-gear hebben is eveneens duidelijk. Smaken verschillen nu eenmaal en ik denk dat jullie het met mij eens zijn dat voor veel dj's (van de huiskamer draaifanaat tot aan de internationale club dj) het 'gevoel' gewoon heel belangrijk is. Als het ene merk - ongeacht specs of prijs - beter aanvoelt dan het andere kan ik me heel goed voorstellen dat je voorkeur daar naar uit zal gaan. Volgens mij zijn er geen wetten die zeggen dat je voor een bepaald merk moet kiezen. Of dat merk nu veel duurder is, een langere historie heeft op de dj markt, een gevestigde naam is, het meeste gebruikt wordt onder de 'grotere' dj's of de betere specs heeft.
Overigens ben ik erg blij met mijn nieuwste stukje 'gear': een macbook unibody 13,3" (met inmiddels ableton live 8 geïnstalleerd).
Set bestaat nu uit: 2x Numark Axis 4, Behringer DX-626 (erg crappy eq, nieuwe mixer staat dus ook op het verlanglijstje), 2x KRK Rockit RP6-CL, Macbook unibody 13,3" en ableton live 8.
Overigens ben ik erg blij met mijn nieuwste stukje 'gear': een macbook unibody 13,3" (met inmiddels ableton live 8 geïnstalleerd).
Set bestaat nu uit: 2x Numark Axis 4, Behringer DX-626 (erg crappy eq, nieuwe mixer staat dus ook op het verlanglijstje), 2x KRK Rockit RP6-CL, Macbook unibody 13,3" en ableton live 8.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 10:07 ]
Pioneer vs. Denon is eigenlijk net zo'n discussie als Intel vs. AMD.
Je kan er erg diep op in gaan, beide bedrijven hebben een andere historie etc. Maar het zijn wel de grootste 'spelers' op de markt.
Je kan dus eigenlijk niet om ze heen en de discussie goed uit de weg hebben in een topic als deze is dan in mijn ogen helemaal niet verkeerd.
We kunnen prima met elkaar discussieren ook al onstaan er hier en daar wat misverstanden.
Zoals ik al eerder aan gaf... het is meer dan alleen de merken/producten op zich die deze discussie zo groots/interessant maken, ook de marktpositie en de ethiek van de bedrijven spelen een rol.
Mensen die wat langer in dit wereldje zitten hebben daar ook kaas van gegeten inmiddels.
Je kan er erg diep op in gaan, beide bedrijven hebben een andere historie etc. Maar het zijn wel de grootste 'spelers' op de markt.
Je kan dus eigenlijk niet om ze heen en de discussie goed uit de weg hebben in een topic als deze is dan in mijn ogen helemaal niet verkeerd.
We kunnen prima met elkaar discussieren ook al onstaan er hier en daar wat misverstanden.
Zoals ik al eerder aan gaf... het is meer dan alleen de merken/producten op zich die deze discussie zo groots/interessant maken, ook de marktpositie en de ethiek van de bedrijven spelen een rol.
Mensen die wat langer in dit wereldje zitten hebben daar ook kaas van gegeten inmiddels.
Een prachtig moment om eens lekker over draaitafels* te gaan praten. 
** Saturnus is van mening dat CD niet onder draaitafels valt /flauw
Ik heb Stanton tabletops, een Reloop mixer en een Reloop draaitafel...
Laat de discussie maar beginnen
Laat de discussie maar beginnen
At least it's not for me
And find serenity
Daarvoor moet je geschiedenis gestudeerd hebben onderhand dus wat dat betreftSaturnus schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:03:
Een prachtig moment om eens lekker over draaitafels* te gaan praten.
En wat voor waarde kan er dan dus aan je opmerking "10 x zo crappy" worden gehangen? Een waarde 0 inderdaad want het zegt in de basis beweer je er mee (het jogwheel werd namelijk pas later door jezelf aangehaald) dat de Pioneer 10x beter is dan de eerder genoemde S1200.Cartman! schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:59:
Reind, volgens mij mis jij t stukje waarin ikzelf ontkrachtig wat ik eerder zei door te concluderen dat het demomodel waar ik aan heb gezeten niet in orde was. Krijg jij die post niet te zien
Het oordeel 10x zo crappy is in dat geval net zoveel waard als ik een vergelijking ga maken over de rijkwaliteiten van 2 auto's, 1 hagelnieuwe Porsche 911GT versus een om een boom heen gevouwen Seat Marbella.... get the point?
[ Voor 53% gewijzigd door R2D2 op 16-07-2009 01:44 ]
Hoi.Reind schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:37:
[...]
Daarvoor moet je geschiedenis gestudeerd hebben onderhand dus wat dat betreft
Wanneer komt er een review van de Wacom Nextbeat op Aboutdj.nl ? Zou het wel leuk vinden als dat ding eens doorgezaagd wordt (figuurlijk dan
)
Weet je wat? Ik geef je hartstikke gelijk en dan kunnen we verder over andere onderwerpen. Je wil maar niet begrijpen wat ik wil zeggen en ik heb niet t idee dat je daar ook moeite voor wilt doen. De post van FunkXual vat het naar mijn idee goed samen.
edit:
Die DS game in het AboutDJ nieuws is best geinig lijkt me, die ga ik eens proberen
[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 16-07-2009 12:38 ]
Zodra ie er is, de laatste keer dat ik het apparaat in mijn handen had was ie nog niet 100% af qua design en features. De modellen die een aantal mensen hebben vast kunnen houden waren niet meer dan pre-productie modellen en die werkten op zich vrij goed... de vraag is alleen gaat het beter of slechter werken als er een gewone productie opgestart word.W00fer schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 02:38:
Wanneer komt er een review van de Wacom Nextbeat op Aboutdj.nl ? Zou het wel leuk vinden als dat ding eens doorgezaagd wordt (figuurlijk dan)
Het zal niet de eerste keer zijn dat het pre-productie model beter in elkaar zat dan een versie die van de lopende band af rolde.
Maar ik zal er binnenkort weer eens naar informeren. Ben het reviewen nu weer even flink aan het oppakken na een korte break en heb straks ook wat meer mensen die gaan reviewen dus er zit flink wat aan te komen.
Dat is altijd een slecht idee
Het is goed dat het hele dj gebeuren weer een beetje onder de aandacht word gebracht en persoonlijk hoop ik dat we komend jaar weer zo'n periode tegemoet gaan als een aantal jaren geleden dat iedereen dj wilde zijn e.d. Je kunt lullen wat je wil wat dat betreft over wannabee's e.d. maar in die tijd heb ik me heel vaak zitten vermaken bij dj's waarvan ik nog NOOIT gehoord had en daarna ook NOOIT meer wat van heb gehoord.edit:
Die DS game in het AboutDJ nieuws is best geinig lijkt me, die ga ik eens proberenIemand trouwens een idee welke tracks er in die trailer zitten? klinkt erg lekker imo (met name de track die begint op 1:26 en de laatste track op 1.44).
Ik heb het ondertussen wel een beetje gehad met alle Tiesto's, Don Diablo's, Paul van Dyks en noem ze maar op... (oké ik word er ook wel een beetje te oud voor misschien ben ik bang en de interesse is wat verschoven) het word tijd dat de bezem er eens doorheen gaat en er weer een frisse wind gaat waaien in dj land want de boel is echt op alle vlakken aan het inkakken.
[ Voor 39% gewijzigd door R2D2 op 17-07-2009 00:26 ]
Ik doe even een duit in het zakje: vanwege de aanschaf van een nieuwe mixer (
) verkoop ik mijn ouwe trouwe Ecler Nuo 3. De mixer is nu zo'n 4 jaar oud. De channel- en crossfaders werken nog prima. Er zit inmiddels wat licht gekraak in de bass en mid EQ's van kanaal 1 en 3 (alhoewel niet echt hoorbaar bij het indrukken tijdens het draaien). Dit is te verhelpen door het toepassen van contactspray en/of (waarschijnlijk beter) het vervangen van de potmeters, welke te bestellen zijn op de New-Line website (artikelnummer FCPR21703100) of via de Ecler distributeur in Nederland (Full AVL). Ik post dit bericht ook even hier aangezien er op GoT vast wel wat 'handige handjes' zitten!
Er is toch wel een nieuwe generatie dj's alleen die draaien bijna allemaal hetzelfde.
Ik heb het ondertussen wel een beetje gehad met alle Tiesto's, Don Diablo's, Paul van Dyks en noem ze maar op... (oké ik word er ook wel een beetje te oud voor misschien ben ik bang en de interesse is wat verschoven) het word tijd dat de bezem er eens doorheen gaat en er weer een frisse wind gaat waaien in dj land want de boel is echt op alle vlakken aan het inkakken.
Komt ook door het disco volk. Ze komen niet meer voor de muziek...tenminste, tuurlijk moet er bepaalde muziek draaien maar daar is ook wel alles mee gezegd volgens mij.djerror schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:51:
[...]
Er is toch wel een nieuwe generatie dj's alleen die draaien bijna allemaal hetzelfde..Ze hebben niet gehoord van opbouwen en draaien niet met pieken of dalen. Hierdoor wordt het meestal een vlakke boel.
Ik kan me wel vinden in je post, op veel grote feesten/festivals prijken al jaren dezelfde namen. Maar zeker in de minimal is er wel veel aanstormend talent, alleen lijkt niemand écht door te breken. Apart verschijnsel imho.Reind schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:21:
At least it's not for me
And find serenity
Tja wat is doorbreken. Er is niet echt meer één dominante dance-scene in Nederland en DJ's schieten als paddestoelen uit de grond. Maar toch.-_D_- schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:39:
[...]
Ik kan me wel vinden in je post, op veel grote feesten/festivals prijken al jaren dezelfde namen. Maar zeker in de minimal is er wel veel aanstormend talent, alleen lijkt niemand écht door te breken. Apart verschijnsel imho.
Juist de minimal-house (sorry, maar ik ben een purist) is een hele jonge scene waar hard aan de weg wordt getimmerd. 2000 and One heeft een bom van een plaat afgeleverd, Lauhaus verkoopt over de hele wereld en op alle feesten draaien jonge DJ's, die naast te draaien ook remixen uitbrengen en eigen werk maken dat toch wel goede aftrek vind. Ik bedoel kijk bijvoorbeeld naar de agenda van Wouter de Moor. (of die van wijlen Fokko Versloot
[ Voor 7% gewijzigd door Sjoewe op 17-07-2009 17:11 ]
Dat is ook wel zo, maar iemand als Wouter de Moor is gewoon nog geen grote naamSjoewe schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:10:
[...]
Tja wat is doorbreken. Er is niet echt meer één dominante dance-scene in Nederland en DJ's schieten als paddestoelen uit de grond. Maar toch.
Juist de minimal-house (sorry, maar ik ben een purist) is een hele jonge scene waar hard aan de weg wordt getimmerd. 2000 and One heeft een bom van een plaat afgeleverd, Lauhaus verkoopt over de hele wereld en op alle feesten draaien jonge DJ's, die naast te draaien ook remixen uitbrengen en eigen werk maken dat toch wel goede aftrek vind. Ik bedoel kijk bijvoorbeeld naar de agenda van Wouter de Moor. (of die van wijlen Fokko Versloot). Allemaal jongens van mijn leeftijd die op de grote festivals staan, maar ook op de kleine feesten.
Lauhaus heeft overigens met Polder wel weer een nieuwe boeiende weg ingeslagen, dat is wel tof
At least it's not for me
And find serenity
Tja het blijft zo dat zolang je als DJ niet op niveau produceert, je onder een bepaald plafond gaat blijven.
Het feit dat je je technisch een vaardig DJ bent doet er (bijna) niet meer toe bij het bepalen hoe hoog jij op de ladder komt te staan. Sterker nog ik begin zolangzamerhand een beetje nukkig te worden van het gebrek aan echt draaitalent in de minimal house-scene. Die jongens komen vaak met leuke platen, maar ze worden wel vaak echt met minimale inspanning aan elkaar gemixt. Op Source zag Galluzzi weer eens draaien en dat is toch wel een trapje hoger wat die allemaal uithaalt met mixen.
Tja, maar goed in denk ook gewoon dat de minimal te klein is om echt groot te worden. Dus het blijft een beetje bij de lokale helden. Wil je echt naam voor jezelf maken op het moment, dan moet je meeliften op de hippe house-trein.
Het feit dat je je technisch een vaardig DJ bent doet er (bijna) niet meer toe bij het bepalen hoe hoog jij op de ladder komt te staan. Sterker nog ik begin zolangzamerhand een beetje nukkig te worden van het gebrek aan echt draaitalent in de minimal house-scene. Die jongens komen vaak met leuke platen, maar ze worden wel vaak echt met minimale inspanning aan elkaar gemixt. Op Source zag Galluzzi weer eens draaien en dat is toch wel een trapje hoger wat die allemaal uithaalt met mixen.
Tja, maar goed in denk ook gewoon dat de minimal te klein is om echt groot te worden. Dus het blijft een beetje bij de lokale helden. Wil je echt naam voor jezelf maken op het moment, dan moet je meeliften op de hippe house-trein.
Inderdaad... Ik stond toen ook bij Galluzzi en al kwam het niet echt tot z'n recht in de volle zon, ik vond het wel een aardige setSjoewe schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:39:
Tja het blijft zo dat zolang je als DJ niet op niveau produceert, je onder een bepaald plafond gaat blijven.
At least it's not for me
And find serenity
100 % Amen en mee eensReind schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:21:
Aan de andere kant zal het niet lang duren voordat de huidige hype weer overwaait en de grote menigte toch weer naar iets anders trekt, de vraag is alleen waarheen, wanneer en waarom.
Hmm, ik vind Galluzzi nou niet echt een technisch wonder met draaien. Eerder dat hij het net voldoende kan om je er niet aan te ergeren, maar hij moet het vooral van zijn platenkeuze hebben.
Wel een lekkere set op Source trouwens, ik vind het een prima DJ, daar niet van.
Wel een lekkere set op Source trouwens, ik vind het een prima DJ, daar niet van.
[ Voor 18% gewijzigd door Michali op 17-07-2009 19:06 ]
Nee Galluzzi is geen ultiem wonder zoals een Dave Clarcke, maar de man kan wel draaien. Ik heb 'm ook in Berghain gezien, met een Xone:92 onder z'n vingers en wat 'ie daar uit krijgt ligt toch wel buiten het bereik van de gemiddelde dj.
Maar verder blijft mij punt dat ik vind dat er in de minimalhouse scene maar lafjes gemixt wordt. Tis allemaal na de break plaatje erin, bass eruit, climaxje forceren, bass er weer in, handjes in de lucht.
Maar verder blijft mij punt dat ik vind dat er in de minimalhouse scene maar lafjes gemixt wordt. Tis allemaal na de break plaatje erin, bass eruit, climaxje forceren, bass er weer in, handjes in de lucht.
Sjoewe schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:51:
Tis allemaal na de break plaatje erin, bass eruit, climaxje forceren, bass er weer in, handjes in de lucht.

Eens. Het is 1 van de moeilijkste stijlen imo. en maar echt weinig artiesten die er echt gevoel voor hebben. Vaak wordt minimal ook gebruikt als synoniem voor simplistische muziek, maar dat is het allerminst. Het gaat om maximaal effect met zo minimaal mogelijk elementen, maar vaak wordt dit effect helemaal niet bereikt. Dan slaat het de plank volledig mis.Sjoewe schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:51:
Nee Galluzzi is geen ultiem wonder zoals een Dave Clarcke, maar de man kan wel draaien. Ik heb 'm ook in Berghain gezien, met een Xone:92 onder z'n vingers en wat 'ie daar uit krijgt ligt toch wel buiten het bereik van de gemiddelde dj.
Pfff morgen maar eens beginnen met voorbereiden voor maandag. Hardstyle feest, overigens elke maandag komende 6 weken, met komende maandag Wildstylez als gast. Ik open de avond met anderhalf uur, best taai anderhalf uur waarin ik geen platen van de hoofdartiest mag draaien en in het geval van Wildstylez zijn dat er nogal wat
offtopic:
sry voor offtopic maar 1 vd DJ's hier weet vast wel de Artiest en Titel van het nummer gespeeld tijdens de intro van deze site: http://www.extrema-outdoor.nl/
sry voor offtopic maar 1 vd DJ's hier weet vast wel de Artiest en Titel van het nummer gespeeld tijdens de intro van deze site: http://www.extrema-outdoor.nl/
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 18-07-2009 10:37 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Minimaal is wel het mooiste muziek om te mixen en dan niet simpel in elkaar over laten lopen. Juist de kunst om nieuwe dingen te creëren met 2 of meerdere tracks. Mooiste is toch als bezoekers vragen naar de tracklist en dan komen klagen dat de nummer heel anders klinkenMichali schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:07:
[...]
Eens. Het is 1 van de moeilijkste stijlen imo. en maar echt weinig artiesten die er echt gevoel voor hebben. Vaak wordt minimal ook gebruikt als synoniem voor simplistische muziek, maar dat is het allerminst. Het gaat om maximaal effect met zo minimaal mogelijk elementen, maar vaak wordt dit effect helemaal niet bereikt. Dan slaat het de plank volledig mis.
Dit topic is gesloten.