How to become a DJ: Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 54.240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:58:

1x crappy midicontroller emu 49
Crappy? Ik vind hem best lekker werken hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sjoewe schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:59:
[...]

Op hoeveel andere CD-spelers dan de CDJ400 heb je langer dan een uur gedraaid?
CDJ800MK2 en CDJ1000MK2/MK3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:04:
[...]

Crappy? Ik vind hem best lekker werken hoor :D
die emu is enorm relax om mee te producen of gewoon piano spelen (alhoewel 49 toetsen aan de krappe kant is met leuke piano stukken). Ik zoek eigenlijk een leuk midi controllertje met 32 draaiknopjes en 32 buttons. De afstand op het moment tussen m'n effecten knopjes op mn emu is a relax ver van m'n mengtafel. 't liefst heb ik een midicontrollertje aan de rechterkant boven m'n draaitafel wat dat betreft :) . Maargoed, ik ken alleen die van behringer en die wil ik niet.. daarnaast blijven dus alleen de duurdere controllers over :(..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Cartman! schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:13:
[...]

CDJ800MK2 en CDJ1000MK2/MK3
En je vindt echt dat het jogwheel van de CDJ400 voor 750 euro per speler(!) daarmee in verhouding staat?
Ik heb er bij een vriend op gedraaid en ik vond het echt tragisch.

Ik roep nogmaals Reloop RMP-3. Voor 1100 euro heb je er twee, fullsize tabletop en ze kunnen alles dat de 400's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb de CDJ400's voor 589e p/s gekocht, scheelt alweer n bak met nu. Maar zelfs dan vind ik de jog heel goed werken ja. Hij stuurt goed bij en de aanraakgevoeligheid is prima. Het is geen 800/1000 jog nee, maar als je dat perse wilt moet je die kopen. Verder heb ik gezegd dat iemand ze gewoon moet _testen_ want jij hebt een heel andere mening dan ik en dat zul je altijd houden (is ook niet erg). Ik geef enkel mijn ervaring met de CDJ400. De Reloop ziet er zeker goed uit maar ik heb er nooit wat mee gedaan dus kan ik er niks zinnigs over zeggen.

edit: het is 719 trouwens, scheelt toch weer 30e.

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 17-06-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

1415 voor een setje 400's.
Veel centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat zal ik niet ontkennen inderdaad. Ze zijn wel minder interessant geworden door de prijsverhoging. Die Reloop wil ik weleens testen ook, wat pics en specs bekeken en het ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:56:
edit: het is 719 trouwens, scheelt toch weer 30e.
Nog steeds teveel geld en als het jogwheel op de CDJ-400 geen ramp is dan zal dezelfde gebruiker ook prima kunnen leven met het jogwheel op de S1200... welke de helft kost van een CDJ-400, net zo goed in elkaar zit en zelfs nog beter presteert op een aantal vlakken dan de Pioneer.

Pioneer heeft de prijs van de CDJ-400 gewoon TE ver omhoog gegooid, ruim 700 euro is de speler namelijk absoluut NIET waard.

De Reloop is op zich wel leuk en aardig maar beschikt over een minder goed loopwerk dan de S1200 en de CDJ-400 dus als er mee gesleept en gezeuld moet worden zou die niet mijn voorkeur hebben. Er is op dit moment 1 echt alternatief voor de 400 en dat is de S1200 van Denon.

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 17-06-2009 21:37 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik blijf erbij dat iedereen gewoon het best naar de winkel kan gaan om ze te testen ;) Dit is en blijft subjectief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Sluit me hierbij aan.
Vooral ook omdat ik aanschaf aan het overwegen ben.

De reloop ziet er minder uit (wel mooie grote platter zeg! maar scratchen boeit me weinig), onoverzichtelijk. Maar misschien wel erg goed in gebruik als je m eenmaal in gebruik hebt.
Dus nogmaals, eens gaan testen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Jup testen en in je kop houden dat Pioneer niet hetzelfde is als 'het beste'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Maar als de Pio het duurzaamst maar niet het beste is, nou ik denk wel dat ik m dan neem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat Pioneer het meest duurzaam is hoeft niet eens volgens mij. Dat zou eerder gaan om de 800/1000 modellen dan de 400 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Pioneer CDJ-800 vind ik zeker niet de beste speler. Al aardig wat ervaringen gehad met disc read errors waar andere spelers gewoon vrolijk doorlazen. Zelfs na de firmware updates hetzelfde probleem.

Wat dat betreft zijn de Denon spelers die bij Feedback staan een mooi voorbeeld. Wat ze daar voor schijven instouwen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

En welke denons zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Had die CDJ800 niet gewoon n gare lens dan W00fer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

W00fer schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:06:
Pioneer CDJ-800 vind ik zeker niet de beste speler. Al aardig wat ervaringen gehad met disc read errors waar andere spelers gewoon vrolijk doorlazen. Zelfs na de firmware updates hetzelfde probleem.
Was dat de MK1 of MK2? Eerstgenoemde was bij ons in de dixo rampenhandel, het switchen van brander, brandsnelheid (al vond ik 8x al langzaam genoeg) en CD's (al dacht ik dat Platinum een prima merk was) wilde maar niet helpen. In de winkel aangekochte CD's (ik schaf m'n muziek online aan) werkten wel prima.

Totdat de CDJ-1000 MK3's bij ons in de plaatselijke dixo werden geplaatst. Die werkten wel prima en pakten zonder moeite m'n CD's. Dat geldt trouwens ook voor de CDJ-1000 MK2 en CDJ-800 MK2. Die werkten ook moeiteloos met m'n CD's.

Kan dus een spelerkwestie zijn, over het algemeen heb ik goede ervaringen met de spelers van Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Enige ervaringen met denons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Niet veel, maar de keren dat ik ermee heb gespeeld, had deze in in ieder geval geen read errors.

Daarbij wel de vermelding dat ik CD's van Platinum gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Tsjah dat is de basis he. Goede drives, zonder kan je er nix mee.
Had btw ook gelezen dat die s1200 echt alles opeet en ook speelt qua cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Vrinden, ik draai binnenkort op een feestje waar ze alleen cdj1000's hebben staan. Zelf draai ik met Traktor Scratch Pro en heb weinig/geen ervaring met cdj's. Werkt het ongeveer hetzelfde als met TS icm draaitafels (Audio8 aansluiten, cdtje erin, calibreren en gaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb er geen ervaring mee maar zover ik weet gaat het om dat die tijdcodes bij Traktor aankomen, of die via cdj's of draaitafels werkt maakt niet uit lijkt me. Wat je beschrijft lijkt me dus the way to go. Kun je t niet ergens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Kijk eens plaatjes van de CDJ op internet.
Als je de layout kent dan kan je ook wel cuen playen en pitchen. Gewoon de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:03

Saven

Administrator

Sjoewe schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:59:
Jup testen en in je kop houden dat Pioneer niet hetzelfde is als 'het beste'.
Qua CD spelers toch wel :P
Over mixers ben ik het wel eens dat Pioneer zeer zeker niet per se het beste is
Empathy schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:35:
Vrinden, ik draai binnenkort op een feestje waar ze alleen cdj1000's hebben staan. Zelf draai ik met Traktor Scratch Pro en heb weinig/geen ervaring met cdj's. Werkt het ongeveer hetzelfde als met TS icm draaitafels (Audio8 aansluiten, cdtje erin, calibreren en gaan)?
Als je draaitafels bent gewend is een CDJ toch wel wennen :P Mijn neef draait ook Vinyl, maar als die hier af en toe komt om met cdj's te draaien dan moet ie toch ff wennen

[ Voor 48% gewijzigd door Saven op 19-06-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Saven schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:57:
[...]

Qua CD spelers toch wel :P
Waarom? Ze zijn duur en ze kunnen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat is er trouwens met de HS5500 gebeurd? Ik dacht dat hij nog een tijd leverbaar zou blijven in Europa, maar bij bijv. New-Line en Bax-shop is hij al niet meer te koop. Ook bij andere winkels gaat hij hard de deur uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsunami op 19-06-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
ff het topic doorlezen... :z
Da_maniaC schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:23:
Niet om de bovenstaande post naar de achtergrond te werpen, maar even tussendoor een treurig nieuwtje:
*** End of Life Notice - DN-HS5500 ***

De Denon DN-HS5500 is officieel EOL verklaard bij Denon DJ Products.
Dit heeft volgens hen te maken met de huidige economische crisis gepaard gaande met de wat lagere verkoopcijfers van het product. (Het blijft een klasse apart kwa mogelijkheden/prijs).

Ze zien meer brood in de pas gereleasde DN-S3700 en daarin kan ik ze helaas geen ongelijk geven.
Dat ding veegt op veel fronten de CDJ1000 van de vloer en is nog een stuk goedkoper ook.

HS5500 units worden wel gewoon ondersteund in de garantie uiteraard en volgens Denon DJ is de voorraad bij alle distributors nog groot genoeg om de verkoop een tijd te laten voortvloeien.
Vanwege de EOL notice heeft de HS5500 ook nog een prijsdaling ondergaan en kost nu slechts een magere 100 euro meer dan een S3700.
Als je hem nog aan het overwegen was zou ik de koop dus nog wagen, het product is namelijk gewilder dan bij Denon word gedacht. (Hij zal dus waardevast blijven wanneer hij echt uitverkocht is en omdat het de enige in zijn soort is).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Zoals het er nu voor staat blijft de HS5500 in Europa voorlopig wel leverbaar, daarnaast kregen we het nieuws dat de HC4500 na de zomervakantie geleverd gaat worden met de nieuwe Traktor LE (geen PCDJ software meer dus) en dat de X1700 waarschijnlijk in Juli dit jaar nog op de markt zal komen.
Lezen kan ik wel hoor :z

Maargoed, begrijp wel dat dat 2 maanden geleden was, dus dat ie er nu dan toch echt uit gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsunami op 19-06-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Weet j wat ik zou doen. Ik zou een nieuwe speler maken en m na 1 jaar uit laten faseren. Dat zou ik doen.
Dat is wat mij betreft gewoon toegeven dat je een slecht of niet up-to-date product hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij eigenlijk wel leuk.
Maar hoe kan ik het beste beginnen en kijken of ik het wel leuk vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Uitproberen voordat je koopt? 2e hands gear kopen? Bij een vriend wat uitproberen en kijken of het bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
CoB schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:11:
Weet j wat ik zou doen. Ik zou een nieuwe speler maken en m na 1 jaar uit laten faseren. Dat zou ik doen.
Dat is wat mij betreft gewoon toegeven dat je een slecht of niet up-to-date product hebt gemaakt.
Zo zou je het kunnen zien echter is er ook een andere verklaring die wat logischer is.

Op het moment van schrijven is het crisis en als er iets erg is voor een fabrikant is het een product wat op de plank ligt en amper verkocht word. Op dat moment heb je voor tonnen op de plank liggen maar zit je met het probleem dat het geen geld op levert.

In dat geval (wanneer een product amper loopt) kun je als fabrikant beter de boel omzetten in cash en het investeren in de ontwikkeling van nieuwe producten dan het oude product op de plank te laten liggen en met voorraad te zitten geen cash te hebben.

Oftewel een product wat niet loopt (en dat hoeft niet als reden te hebben dat het een slecht product is) is snel weer uitgefaseerd om ervoor te zorgen dat er liquide middelen vrij komen om dat vervolgens weer te steken in de ontwikkeling van nieuwe producten.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 19-06-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De CDJ-800's waar ik het over heb zijn MK2's (met mp3 support dus)

En ja die hadden disc read errors af en toe bij slecht gebakken schijven. De S3500's van Denon lazen gewoon door. De Denon S1000 (mini speler) was iets kieskeuriger en heeft een langere spin-up time.

En nee de laser is zeker niet rot. Het zijn mijn spelers niet, maargoed.

Error code E-8303 krijg je dan te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door W00fer op 20-06-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Reind schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:53:
[...]

Zo zou je het kunnen zien echter is er ook een andere verklaring die wat logischer is.

Op het moment van schrijven is het crisis en als er iets erg is voor een fabrikant is het een product wat op de plank ligt en amper verkocht word. Op dat moment heb je voor tonnen op de plank liggen maar zit je met het probleem dat het geen geld op levert.

In dat geval (wanneer een product amper loopt) kun je als fabrikant beter de boel omzetten in cash en het investeren in de ontwikkeling van nieuwe producten dan het oude product op de plank te laten liggen en met voorraad te zitten geen cash te hebben.

Oftewel een product wat niet loopt (en dat hoeft niet als reden te hebben dat het een slecht product is) is snel weer uitgefaseerd om ervoor te zorgen dat er liquide middelen vrij komen om dat vervolgens weer te steken in de ontwikkeling van nieuwe producten.
Zozo, jij hebt je lessen marketing nog eens doorgekeken. Dat laatste lijkt veel waarheid in te zitten, makes perfect sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 11:01

itlee

Gas erop!

zo vandaag even wat gekocht:

vestax vci 100
numark dj IO
sennheiser HD 215

om 15.30 begonnen met aansluiten,....
om 17:30 nog geen resultaat...

virtual dj snapt het niet....wat ik ook probeer.
traktor pakket LE ....op windows ziet ie de de vestax niet...
mac book erbij gepakt, traktor pakket erop...zeer trage performance tussen knoppen en wat er moet gebeuren
2de xps dell 1530 gepakt, ben nu bezig met laatste traktor-kut-pakket erop te zetten, selecteer ik de laatste vista audio DJ IO driver in het traktor-tranen-dal loopt het hele pakket vast...einde oefening.

ben nu traktortreurigheid voor mac aan het downloaden (pro versie) om te kijken of die wel werkt.

conclusie, 647 euri uitgegeven en alleen maar frustratie...k*tzooi...
dus dat plug and play geloof ik niet zo...ik ben behoorlijk thuis in de IT, knoop de meest ingewikkelde netwerken aanmekaar maar audio hard en software koppelen valt niet mee.

sorry, even me teleurstelling dumpen...lucht op...nu weer met "frisse tegenzin" de mac meuk proberen...

wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Die traagheid op je Mac in Traktor, dat komt omdat de standaard latency op iets van 50ms staat, die kan je je makkelijk terugbrengen tot >10ms in het optie-menu. :z

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 20-06-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Eerst de VCI-100 aanzetten, wachten tot Windows het apparaat klaar heeft dan pas Traktor opstarten en de meegeleverde file laden om alle buttons meteen te mappen. (bij Traktor pro zit deze er niet bij geloof ik, maar is van de Vestax site wel te downloaden)

Zelfs onder Vista 64 bit waar de meest controllers en audio apparaten geen kaas van hebben gegeten werkt het zonder problemen. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Onder OSX 10.4 ging het bij mij meteen binnen een fluitje van een cent met de VCI-100. Geen drivers niets. Op mijn windows install (zelfde machine) even wat installeren en TKS files ophalen op djtechtools.com en vooruit met de geit.

Ik heb geen DJ IO maar een Reloop RMX-40 USB, die installeert ook prima met latency 5.5 ms

[ Voor 16% gewijzigd door W00fer op 21-06-2009 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03

Zym0tiC

^_^

quote]itlee schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:44:
zo vandaag even wat gekocht:

vestax vci 100
numark dj IO
sennheiser HD 215

om 15.30 begonnen met aansluiten,....
om 17:30 nog geen resultaat...

virtual dj snapt het niet....wat ik ook probeer.
traktor pakket LE ....op windows ziet ie de de vestax niet...
mac book erbij gepakt, traktor pakket erop...zeer trage performance tussen knoppen en wat er moet gebeuren
2de xps dell 1530 gepakt, ben nu bezig met laatste traktor-kut-pakket erop te zetten, selecteer ik de laatste vista audio DJ IO driver in het traktor-tranen-dal loopt het hele pakket vast...einde oefening.

ben nu traktortreurigheid voor mac aan het downloaden (pro versie) om te kijken of die wel werkt.

conclusie, 647 euri uitgegeven en alleen maar frustratie...k*tzooi...
dus dat plug and play geloof ik niet zo...ik ben behoorlijk thuis in de IT, knoop de meest ingewikkelde netwerken aanmekaar maar audio hard en software koppelen valt niet mee.

sorry, even me teleurstelling dumpen...lucht op...nu weer met "frisse tegenzin" de mac meuk proberen...

wordt vervolgd....
[/quote]

toevallig logitech quickcam software op je pc staan? dat zorgde bij mij er toen voor dat de vci-100 niet zichtbaar werd. zo ja dan even deinstalleren en nog eens proberen. vci-100 aan, traktor aan en go :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

O ja dat klopt ja. Webcamdrivers nakken midi. Verwijderen dus die boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:03

Saven

Administrator

Sjoewe schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:07:
[...]

Waarom? Ze zijn duur en ze kunnen niks.
Daarbij hebben ze een goede naam, zijn ze bijna niet kapot te krijgen en zijn ze betrouwbaar.
Ook vind ik persoonlijk de CDJ100/200/800/1000 series toch wel de meest gebruiksvriendelijke spelers die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Saven schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:58:
[...]

Daarbij hebben ze een goede naam, zijn ze bijna niet kapot te krijgen en zijn ze betrouwbaar.
Ook vind ik persoonlijk de CDJ100/200/800/1000 series toch wel de meest gebruiksvriendelijke spelers die er zijn.
Daar zit de 400 niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Ben ik trouwens de enige DJ die live radio uitzendigen doet?

Vanavond ben ik met de midzomernachtshow te horen en zien op:
http://www.ustream.tv/cha...yman-midsummernight-magic

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:33
Hehe al dat geklaag hier, maar ik ben tevreden met mijn reloop spul. Voor op de slaapkamer is het meer dan prima kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://imdesign.nl/img/162/450/e20062009328.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Mooie setup. Hoe bevalt die mixer je?

En leuke plaat op de rechter tt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

rhodium schreef op maandag 22 juni 2009 @ 05:34:
Hehe al dat geklaag hier, maar ik ben tevreden met mijn reloop spul. Voor op de slaapkamer is het meer dan prima kwaliteit.

[afbeelding]
Toch blijft het een lelijke mixer :+

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Welke HPs gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:33
-_D_- schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:36:
[...]

Toch blijft het een lelijke mixer :+
Haha smaken verschillen, want ik vind hem best gaaf. Het rode is in het echt een stuk mooier dan op de afbeelding.
CoB schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:35:
Mooie setup. Hoe bevalt die mixer je?

En leuke plaat op de rechter tt.
Bevalt goed voor en prima kwaliteit voor het bedrag dat ik ervoor neergelegd heb. De effecten vind ik wel beetje minimaal (ben traktor gewend), maar daarvoor heb ik hem ook niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
CoB schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:10:
Sennheiser HD25-II :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ortofon O-One. Ik ben vast de enige hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22
Technics RP-DH1200, ik hou van grote oorschelpen die over mijn oren zitten. Ik vind hem echt goed afsluiten en zijn max volume is erg erg hoog. Gebruik dat volume niet eens maar het is wel fijn om te hebben mocht ik ergens staan waar het geluid gewoon echt erg hard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb een Sennheiser HD-202 van 25e ofzo... geen echte DJ HP maar toch bevalt ie me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Kaap schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:16:
[...]

Technics RP-DH1200, ik hou van grote oorschelpen die over mijn oren zitten. Ik vind hem echt goed afsluiten en zijn max volume is erg erg hoog. Gebruik dat volume niet eens maar het is wel fijn om te hebben mocht ik ergens staan waar het geluid gewoon echt erg hard is.
Had ik ook, maar beide draaiverbindingen zijn (tegelijk) gebarsten. Jammer, want het geluid uit dat ding is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

rhodium schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 02:51:
[...]
Haha smaken verschillen, want ik vind hem best gaaf. Het rode is in het echt een stuk mooier dan op de afbeelding.
[...]
Bevalt goed voor en prima kwaliteit voor het bedrag dat ik ervoor neergelegd heb. De effecten vind ik wel beetje minimaal (ben traktor gewend), maar daarvoor heb ik hem ook niet gekocht.
Mwoah het rood vind ik juist in het echt het lelijkste aan de hele mixer, ik heb hem zelf ook staan :) Maar verder is het een goede mixer voor zijn geld, dat absoluut :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Een Sony MDR-V700, hiervoor had ik een Stanton DJ Pro 2000 en door ouderdom werkte deze niet meer zoals hij eerst werkte. Die heb ik dan ook gedegradeerd tot reservekoptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Empathy schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:06:
[...]

Had ik ook, maar beide draaiverbindingen zijn (tegelijk) gebarsten. Jammer, want het geluid uit dat ding is erg goed.
Heb er nog 1, nieuw in de verpakking. Verzend foutje van een bekende gearshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Idem.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stanton DJ Pro 2000. Prima HP's voor 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:55:
[...]

Stanton DJ Pro 2000. Prima HP's voor 70 euro.
Idem, alleen dan de pro2000S (weet niet wat het verschil is, mijne was wel wat duurder).

Erg fijn dingetje...Enne... -_d_- dan zeg jij dat die Relooop mixer zo lelijk is, moet je kijken wat je op je hoofd hebt :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Een 2000S is ouder. Ik heb een Pro 2000. Ik ken hoofdtelefoons die comfortabeler zitten (Sennheiser) maar zo hoog is mijn budget niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben een beginnend DJ en na veel gerommeld te hebben met virtual turntables, fruityloops en andermans spullen heb ik besloten om mijn eigen gear te gaan aanschaffen. Ik heb mezelf zo ongeveer door al jullie pagina's heen geworsteld (geee, geen pretje, maar wel heeel informerend :D) en wat tips en ideeen bij vrienden van me gevraagd en wat ik als basis wil gaan aanschaffen is:

2x Reloop RPM-1 CD Table Top
1x American Audio QD6

Maar nu blijkt er een met-scratch en zonder-scratch versie te zijn van de Reloop Table Top, en schelen deze +- 100.- ps in prijs. Mijn vraag dus, naar mijn idee is scratchen heel belangrijk en draait lekker, maar is het de 200.- extra euries waard?

Vraag 2... Wat zouden jullie mij aanraden qua extra-dingen: headphones, boxen, versterkers, recordprogs etc.

Op dit moment is het maar om gewoon thuis aan te rommelen en te oefenen, maar ik wil wel serieuze mixjes in elkaar kunnen gaan zetten. So what do i really need? :D

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:38:
Hallo,

Ik ben een beginnend DJ en na veel gerommeld te hebben met virtual turntables, fruityloops en andermans spullen heb ik besloten om mijn eigen gear te gaan aanschaffen. Ik heb mezelf zo ongeveer door al jullie pagina's heen geworsteld (geee, geen pretje, maar wel heeel informerend :D) en wat tips en ideeen bij vrienden van me gevraagd en wat ik als basis wil gaan aanschaffen is:

2x Reloop RPM-1 CD Table Top
1x American Audio QD6

Maar nu blijkt er een met-scratch en zonder-scratch versie te zijn van de Reloop Table Top, en schelen deze +- 100.- ps in prijs. Mijn vraag dus, naar mijn idee is scratchen heel belangrijk en draait lekker, maar is het de 200.- extra euries waard?

Vraag 2... Wat zouden jullie mij aanraden qua extra-dingen: headphones, boxen, versterkers, recordprogs etc.

Op dit moment is het maar om gewoon thuis aan te rommelen en te oefenen, maar ik wil wel serieuze mixjes in elkaar kunnen gaan zetten. So what do i really need? :D

Alvast heel erg bedankt!
Scratch functie op die Reloops houdt in dat die jog in scratchmodus functioneerd zoals een plaat op een draaitafel. Ik weet niet of dat voor jou toegevoegde waarde heeft, wat voor stijl draai je?

En verder, wat is je totale budget? Zodat we wellicht een alternatief voor de Reloops kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03

Zym0tiC

^_^

Vandaag was wel een muziek georienteerd dagje. In 24 uur een last-minute dubstep feestje geregeld voor 4 juli. Vervolgens nog een kort mixje in elkaar gedraaid:

Nzym - Grind the B-wob mixtape

Tracklist:
Youthman - Requiem
TKR - Bomber (RMX)
Ramadanman - Humber
Twisted - Just look
Skream - Hitch
Luke Envoy - m.u.g.e.n
hd4000 - Big dub
Rob Sparx - Attack of the wobble
Gunstab - Dirty monitor
Babylon System & SPL - Shevil
Bassnectar - Art of revolution
SPL - Cobalt
Moderat - Rusty nails (TRG's peaktime remix)

you know the deal ;)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Zou je btw niet beter voor een Xone 22 of een nuo 2.0 qua mixer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Waypoint schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:08:
[...]

Idem, alleen dan de pro2000S (weet niet wat het verschil is, mijne was wel wat duurder).

Erg fijn dingetje...Enne... -_d_- dan zeg jij dat die Relooop mixer zo lelijk is, moet je kijken wat je op je hoofd hebt :+ :D
Tja die headphones vind ik juist wel weer heel erg cool :P Ik vind vooral het gebruik van de kleur rood zo jammer in de mixer. Ik dacht dat het mee zou vallen maar het is gewoon te veel rood, ook de potmeters. Als die groen waren geweest had het wat mij betreft al een stúk beter geweest, maar helaas.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:58:
[...]

Scratch functie op die Reloops houdt in dat die jog in scratchmodus functioneerd zoals een plaat op een draaitafel. Ik weet niet of dat voor jou toegevoegde waarde heeft, wat voor stijl draai je?

En verder, wat is je totale budget? Zodat we wellicht een alternatief voor de Reloops kunnen geven.
Ik draai Minimal, (Deep)House, Eclectic en soms wat hiphop/rnb remixen voor wat vrienden. Mij lijkt dat als je alle skills wilt gaan beheersen de scratch-functie unmissable is, of am i wrong?

Me budget was eerst +- 600 maar ik betaal liever wat meer en doe het in 1x goed voor een iets langer termijn, dan dat ik over 1.5 jaar weer alles opnieuw moet aanschaffen ;). Max 1000.-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 06:44:
[...]

Ik draai Minimal, (Deep)House, Eclectic en soms wat hiphop/rnb remixen voor wat vrienden. Mij lijkt dat als je alle skills wilt gaan beheersen de scratch-functie unmissable is, of am i wrong?

Me budget was eerst +- 600 maar ik betaal liever wat meer en doe het in 1x goed voor een iets langer termijn, dan dat ik over 1.5 jaar weer alles opnieuw moet aanschaffen ;). Max 1000.-.
Als je serieus wilt gaan scratchen moet je dit niet met cd-spelers gaan doen maar met draaitafels. cdspelers lenen zich hier niet goed voor (ok, er zijn lui die aardig met cdj's overweg kunnen, maar met oldschool platen klinkt het nog altijd beter en is door de grote platter een stukkie makkelijker te doen).
Ik heb trouwens nog nooit een minimal of deephouse dj zien scratchen, dus unmissable.. nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Empathy schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:54:
[...]

Als je serieus wilt gaan scratchen moet je dit niet met cd-spelers gaan doen maar met draaitafels. cdspelers lenen zich hier niet goed voor (ok, er zijn lui die aardig met cdj's overweg kunnen, maar met oldschool platen klinkt het nog altijd beter en is door de grote platter een stukkie makkelijker te doen).
Ik heb trouwens nog nooit een minimal of deephouse dj zien scratchen, dus unmissable.. nee.
Sluit me hierbij aan.
Je kan natuurljk ook altijd denken aan een Digital Vinyl System (lees er wat over op internet als je dit nog niet kent). En wat kerels uithalen op scratchgebied met cdj's enzo, echt indrukwekkend. Ik denk als je onervaren met het scratchen bent je eerst met platen moet beginnen, althans, dat zou ik doen als ik interesse in het scratchen had, maar goed wees vrij om me aan te vullen of corrigeren hierop.
Btw, zo'n dvs kost je wel een paar centen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Sorry voor dubbelpost maar morgen (eigenlijk vandaag al voor de miereneuqers) eventjes paar spelertjes testen!

Zal een verslag posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik ben ondertussen al 8 jaar bezig als amateur DJ in het lokale jeugdhuis + feestjes van vrienden + de occasionele fuiven. Echter tot nu toe nooit een eigen installatie aangeschaft wegens budget prioriteiten (ik was een arme student :P ), en het steeds voorhanden zijn van degelijk gerief op locatie.

Daar komt vandaag verandering in :)

Heb net confirmatie gekregen dat m'n brand new Ecler Nuo 5 bordje binnen is, de CDJ-800 mk2's stonden al een tijdje klaar. Ben gewoon van met de CDJ-1000 mk3's + een DJM-800 te spelen op fuiven, maar dit leek me een ideale setup voor thuis en op de occasionele feestjes waar ik m'n eigen gerief meeneem. Heb nog even getwijfeld tussen de DJM-700 en de Nuo5, maar de laatste zag er te vet uit met z'n effect fader en heerlijk stevige draaiknoppen. Kan niet wachten om 'm uit te testen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Ok hier gaan we dan.

Allebei leuke spelers. Opstarttijden waren wel idem eigenlijk, alleen at de cdj echt supersnel een cdtje. CDJ was niet erg veel groter en voelden beiden goed aan. Alleen was de jog van de CDJ beetje stroef, maakte geluid bij bewegen. de jog van de denon, lol, als je daar een zwiep aan geeft dan draait ie echt heel wat seconden door, terwijl dat bij de cdj niet is, die geeft wat minder mee.

s1200 heeft hot cues / starts, maakt het echt super creatief, cdj heeft die niet.
heb zo m'n twijfels over de zachte knoppen van de denon, voelden niet super aan zeker als je ze vasthoudt ipv tapt, terwijl die knoppen van pioneer (cue en play) toch echt geweldig zijn.

interface van de pioneer is echt zwaar intuitief, denon is zeker wat wennen

vond het display van de cdj iets beter maar dat is te verwaarlozen, het lichtje van de cdj is echt geniaal, mar dat is natuurlijk ook niet belangrijk, mede met het feit dat de cd in de cdj iets verder ingebracht moet worden zodta ie m pakt, en er geen lichtje bij de lade zit, maar al deze feiten uit de alinea zijn verwaarloosbaar.

of de cdj de 150/200 euro extra waard is per speler? niet echt, maar ben niet echt wijzer geworden

en zucht, die xone 22 echt een geweldig apparaatje, gebouwd als een tank en zoooo stevig, en die filter, klinkt super goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Ik heb mezelf een Xone:92 besteld vandaag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sjoewe schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:45:
Ik heb mezelf een Xone:92 besteld vandaag :o
We demand pictures of drooling Sjoewe's... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
[...]
Oke het is een redelijke uitzondering, maar toch, James Zabiela:

;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Zozo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

Ik zeg Numark CDX en HDX, grote platter en true turntable feeling. Oftewel het kan wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

CoB schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:13:
of de cdj de 150/200 euro extra waard is per speler? niet echt, maar ben niet echt wijzer geworden
Het verschil is bij de meeste shops minimaal 250 euro, misschien dat dat helpt :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Das waar ja. Zelfs 300 eurotjes 8)7

Schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik erachter komen of ik kán DJen? Ik heb voor een feestje dat ik zelf gaf de muziek grotendeels zelf gedaan, het was gewoon een lijstje van een aantal liedjes in Virtual DJ die ik dan af en toe veranderde aan request met overgang natuurlijk. Dat ging wel ok. Maar ik weet niet hoe ik kan ontdekken of ik het wel kan. Ik bedoel, liedjes in elkaar laten overlopen, soms gaat het stroef, maar het lijkt me dat het na een aantal keren proberen wel goed gaat. Maar dingen als Die James Zabiela, dat is gewoon magic, hoe zou ik dat ooit kunnen? Dan bedoel ik dus niet alleen liedjes in elkaar laten overlopen maar ook effects gebruiken, liedjes mixen/mash-ups maken etc.

Ik zit nu zelf vooral te klooien met Virtual DJ: grootste problemen tot nu toe zijn muziek vinden (in goede kwaliteit ook nog. jezus wat was ik fout toen ik dacht dat 128kbps mp3 goed genoeg was voor alles) en met effecten en sampler werken (ik heb een collectie aan samplers en effecten gedownload a 300mb maar het is erg moeilijk om daar uit te kiezen). Ik wil kijken of ik wat leuks in elkaar kan zetten met vdj en als het lukt dan misschien een setje aanschaffen.

Over liedjes, hoe moet ik zoeken? Ik weet niet wat ik leuk vind. Als ik bijv. naar de radio luister denk ik hey, dat is een leuk lied, maar dan weet ik de naam nooit en kan ik die niet vinden.
Meestal houd ik niet van volle albums, er zijn dan een paar goede tussen en de rest kan ik niet naar luisteren. Ik moet dan wel zeggen dat ik nooit naar "dj-muziek" luister (house, techno, trance etc.) in albumvorm.

Het muziek waar ik zelf het meest van houd (en dus graag zou gaan draaien - al zal het een moeilijke mix zijn) is club RnB, mainstream hiphop, crunk, trance, electrohouse/electroclash en de wat actievere/melodiekere techno/house vormen (voor mij erg moeilijk te onderscheiden).

Ik heb als laatst nog een vraag over hoe men bij het DJen verschillende onderdelen van een liedje gebruikt. Bijvoorbeeld als je twee liedjes mixt, alleen de bass van de ene en de vocals van de andere. Ik heb proberen te zoeken maar het blijkt dat je vocals heel moeilijk kan scheiden, alleen met het filteren van bepaalde frequenties. Is er geen andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Een volledig antwoord kan ik je niet geven maar misschien kan je iets met het volgende.

Begrijpend is dat je overweldigd bent door al die informatie. Misschien kan je klein beginnen? En kijken of het bevalt. Ga eens bij een vriend langs met gear of orienteer je en koop iets niet al te duur (maar goede kwaliteit!). Zo zie je of je het kan, leuk vind, en ermee verder wil gaan. Een basistechniek voor de DJ is beatmatchen, echt een must. Ik ben er pas ook mee begonnen met leren en het gaat stroef maar het vordert, en het is vet leuk als je geduld heb om je eigen skill zien te ontwikkelen. Beter worden? Stukje talent en gevoel. Maar vooral veel oefenen.

Over mixen, gaat aak met beats. Maar jij hebt het over vocals, daar zijn a-capella's voor. Maar naar mijn mening zijn a-capellas beter voor het scratchen en producen. Maar wat houd jou tegen om het te gebruiken in een setje?

Over je liedjes zoeken. Als je zoveel genres bij wilt houden en nieuwe liedjes zoeken (ik spreek uit ervaring, hou van house, techno, harder stylez, top 40, hardtechno etc.) moet je er gewoon veel tijd in steken. Maakt niet uit hoe, luisteren, downloaden, youtuben. Legale downloadsites zoals beatport en junodownload zijn echt schatkisten, je kijkt er je ogen uit (liefst en eigenlijk natuurlijk je oren ;])

Bottom line. Kijk of je het leuk vind, schaf iets goede kwaliteit aan en ga aan de gang. Steek er veel tijd in als je dat hebt. En doe het als je gepassioneerd bent, niet voor het geld (verdien je toch niet terug) of voor het imago.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Misschien wel een interessante link voor iedere DJ:

http://techno.org/electronic-music-guide

Dekt een heleboel muziekgenres :) Zo kan je een beetje kijken wat je leuk vindt, en wat voor genre dat dan is.

[ Voor 17% gewijzigd door -_D_- op 30-06-2009 14:39 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
DJ'en is op zich niet zo moeilijk, met de huidige technologie moet je zelfs amper muzikaal zijn - jammer genoeg...

Ik kan je in ieder geval wat tips geven:
  • Liedjes op de radio --> zoek de playlist op de website, veel stations plaatsen hun playlists online. Persoonlijk hou ik de belangrijke verzamelaars in het oog van de genres die ik speel, en ook de charts in binnen- en buitenland. Het allerbelangrijkste voor een DJ is inderdaad je muziekkeuze. Zelfs al ben je een master in het mixen, dan ga je nog geen hond interesseren als je met de verkeerde platen op de proppen komt. De klant is koning, dat statement kan je zeker ook in deze branche voorop stellen.
  • Wat betreft het mixen zelf, dat is vooral een kwestie van ervaring opdoen. Sommigen zijn er rap mee weg, anderen kunnen het na 10 jaar nog niet ;) Virtual DJ en consoorten kan je in ieder geval wel helpen met beatmixen, maar wanneer je nu net welke equalizer open of dicht moet draaien is uiteraard ook van belang.
    Alvast not-done: 2 vocals over elkaar, basslines of melodies met verschillende key langdurig samen laten lopen, dat leuke loopje om de 2 seconden ertussen gooien, ... ken je platen is hierbij het motto. Niets is een grotere afknapper dan een vocal of beat die te vroeg komt of waar je niet op voorbereid was.
  • Zie het niet te groots in om te beginnen, ik heb zelf in mijn jeugd nog "gedraaid" met 2 stereo spelers zonder mengpaneel :+ Al die "truukjes" en skills die je ziet bij ervaren DJ's komen wel vanzelf los, natuurlijk helpt het wel om wat uitleg te vragen aan een meer ervaren DJ om je zo'n dingen te leren. En te veel toeters en bellen is ook niet ideaal... de grootste rookie mistake is om de halve maat een flanger los te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
-_D_- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:39:

Dekt een heleboel muziekgenres :) Zo kan je een beetje kijken wat je leuk vindt, en wat voor genre dat dan is.
wat een stoere site! heb een berg nieuwe genres ontdekt :D Ik ben, qua dance (daarbuiten wel), zeer breed in wat ik vet vind...van Drum&Bass tot House en van Ambient tot Hardcore.

deze vind ik echt heeel vet, Trancestep...wat een naam :+
http://www.youtube.com/watch?v=_TW__7lqo2E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Ha! Cocord Dawn, morning light dansvloer vuller was dat destijds... Daar had ik ergens begin 2002 een minidisk vol mee, van iemand gekregen die 'm weer van iemand anders had die uit Nieuw Zeeland kwam (want daar komen ze vandaan).
Toen was het nog een heel nieuw geluid in de drum 'n bass.

My god wat word ik een ouwe zak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zit te kijken naar een Kaoss Pad Mini, iemand daar ervaring mee. Zoals ik t zie is dit puur een FX kastje. Ik heb een DJM400 en vind de effecten n beetje suf (robot...kom op :| ) en wil een beetje experimenteren. Is dit dan en aanrader? Wat nu het grote verschil is met de Kaoss Pad 3 ontgaat me n beetje, kan iemand me dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Gisteren had ik eindelijk mijn NUO5 binnen, wat een heerlijk mengpaneel! Hieronder mijn eerste ervaringen...

Natuurlijk heb ik 'm ineens aangesloten en uitgetest, de handleiding heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad - de meeste functies zijn intuïtief. Het eerste nadeel dat ik ondervond was bij het aansluiten van mijn CDJ's, hij heeft namelijk high- en low-line aansluitingen. En nu zijn ze er bij de eerste modellen (waarvan ik er eentje staan heb) in geslaagd om die niet symmetrisch te plaatsen. Ik moet mijn CDJ's dus op kanaal 1 & 3 aansluiten om mijn main equalizer en monitoring op hetzelfde niveau te kunnen plaatsen. Dit zou bij de nieuwere modellen wel aangepast zijn. Persoonlijk vind ik het in ieder geval aangenamer om 2 aansluitende kanalen te kunnen gebruiken, en dan liefst 2 & 3 moest ik ooit zin hebben om de crossfader te gaan gebruiken.

Wat de faders betreft, die voelen heerlijk soepel aan. Twee standen, soft of sharp. Bij sharp zit je al aan 80% volume bij pakweg 20% opentrekken van je fader, soft is eerder het omgekeerde maar minder abrupt. Ik heb hem heel rap in die stand gezet en daar ook op gebleven, voor het standaard mixwerk lijkt mij dit ook het beste.

De crossfader gebruik ik (voorlopig) niet, mede door het probleem met de aansluitingen. Hij is zeer gevoelig en bij het mixen kan je er dus al rap per ongeluk eens tegenzitten. Ik heb 'm dan ook disabled, maar ik ga 'm zeker nog eens verder bestuderen.

De equalizers zijn een streling voor het oog & de hand. Lekker stevig, draaien vlotjes open en dicht en ze klikken lichtjes vast in gewone stand (in het midden) - iets wat volgens mij ontbreekt bij de DJM-800, waar ik het meeste ervaring mee heb. Dichtdraaien betekent effectief de frequenties volledig killen, that's the way I like it! Draai alle equalizers dicht en je hoort dus helemaal niets. De killswitch voor de bass equalizer is ook handig.

Dan het meer complexe werk: de effecten. Ik heb ze nog maar kort kunnen uittesten maar ik had onmiddelijk al een "wow" gevoel over de fader: dit is enorm veel aangenamer tegenover een draaiknopje zoals op de DJM-800 en andere. Heerlijk om te switchen en de inbreng van je effect te regelen. Verder heb je de mogelijkheid om je effecten voor te luisteren, te koppelen aan 1 of meerdere kanalen, en deze daarna via de FX Launch button ook op je master output los te laten. Een effect kies je door een draaiknop die over een lijstje loopt met blauwe ledjes, selecteren doe je met even kort de knop in te duwen. Dit werkt naar mijn mening heel vlotjes en intuïtief. Het geselecteerde effect begint dan te pinken en de display toont de snelheid aan, die met een andere draaiknop te regelen valt. Van 1 tot 8 in maten, en voor de delay effects zijn er nog aparte keuzes zoals 1/4de maat. Bij indrukken van deze knop ga je terug naar de standaard setting (zijnde 1 maat of bij delay 1/4de).

Al bij al ben ik zeer tevreden met m'n aankoop, en ik heb zo het vermoeden dat dit alleen nog gaat verbeteren op termijn. Zo kan ik 'm ook nog op pc aansluiten via USB en via de bijgeleverde software de effecten aanpassen naar eigen wens.

Een echte aanrader, als je er tenminste nog eentje op de kop kan tikken, want hij wordt niet meer geproduceerd... in afwachting van de 5.0 die vermoedelijk in ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Cartman! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:16:
Ik zit te kijken naar een Kaoss Pad Mini, iemand daar ervaring mee. Zoals ik t zie is dit puur een FX kastje. Ik heb een DJM400 en vind de effecten n beetje suf (robot...kom op :| ) en wil een beetje experimenteren. Is dit dan en aanrader? Wat nu het grote verschil is met de Kaoss Pad 3 ontgaat me n beetje, kan iemand me dat uitleggen?
Dat vraag ik me ook al tijden af, of die Kaoss pads een beetje de moeite waard zijn :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

+1 Eigenlijk ja.

Zien er beetje Fisher Price uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sfinx- schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:39:
in afwachting van de 5.0 die vermoedelijk in ontwikkeling is.
Gebaseerd op wat voor gronden? Er komt voorlopig geen 5.0 namelijk, de opvolger voor de Nuo5 heet namelijk EVO4 en die is er al een tijdje ;)

Als er ooit al een Nuo5.0 komt zal die in de verste verte niet meer lijken op de huidige Nuo5 en zal die doorgetrokken worden in de huidige Nuo lijn. Geen effecten e.d. dus maar gewoon een basic no nonsense mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ok, dat was pure speculatie :P De EVO4 zou je inderdaad als de opvolger kunnen zien, maar is uiteindelijk wel een aparte productie lijn. En is meer dan de helft duurder. De Nuo5 zoiezo een heerlijke mixer en in zijn prijsklasse niet te kloppen naar mijn mening, tenzij je digitaal wilt. Zoals ik zei, zelfs in vergelijking met de DJM-800 vind ik 'm zeker niet onderdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Damn waar is zo'n image van een DJ van GoT die een vrouw onder zijn booth kreeg? :P Moet die even aan een maat showen als in, hier nog een reden om door te gaan. :P Heb al de afgelopen 4 topics doorgekeken op plaatjes enzo (dacht dat die in tags zat)...

En zijn er nog vinyl draaiers hier of niet dan? :P (wordt gek van dat CD gemekker O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Saturnus schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:16:
Damn waar is zo'n image van een DJ van GoT die een vrouw onder zijn booth kreeg? :P Moet die even aan een maat showen als in, hier nog een reden om door te gaan. :P Heb al de afgelopen 4 topics doorgekeken op plaatjes enzo (dacht dat die in tags zat)...

En zijn er nog vinyl draaiers hier of niet dan? :P (wordt gek van dat CD gemekker O-) ).
* JeroenNietDoen meldt zich als pure vinyl jock >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kaap schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:35:
[...]

* Saturnus meldt zich als pure vinyl jock >:)
Ok gelukkig. :P
-_D_- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:39:

Zeker interessant. :o Wat een gigantisch aantal (sub)genres en stylen bestaan er nog zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sfinx- schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:30:
En is meer dan de helft duurder.
Nu wel ja, een jaar geleden zat de Nuo5 echter ook nog op een ruime 900 euro. De huidige prijzen van de Nuo5 zijn dump prijzen om de doodsimpele reden dat het een uitlopend product is en er 1 shop is die een hele peut Nuo5's op heeft gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-_D_- schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:06:
[...]

Dat vraag ik me ook al tijden af, of die Kaoss pads een beetje de moeite waard zijn :)
In mijn mixer, Korg KM-202 zit zo'n (mini) Kaoss pad ingebouwd en het is echt een aanwinst als je het mij vraagt, veel effecten voor weinig geld. Plus, de effecten zijn lekker niet-standaard. Vergt in het begin een beetje oefening, maar tegelijkertijd best wel intuitief werken. Als je er 1 tegen komt voor een zacht prijsje zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Reind schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:09:
[...]

Ik zeg Numark CDX en HDX, grote platter en true turntable feeling. Oftewel het kan wel degelijk.
/late reactie

Ja uiteraard, maar die dingen liggen mijlenver boven z'n budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:42:
[...]

In mijn mixer, Korg KM-202 zit zo'n (mini) Kaoss pad ingebouwd en het is echt een aanwinst als je het mij vraagt, veel effecten voor weinig geld. Plus, de effecten zijn lekker niet-standaard. Vergt in het begin een beetje oefening, maar tegelijkertijd best wel intuitief werken. Als je er 1 tegen komt voor een zacht prijsje zou ik het gewoon doen.
Ik vind 150e voor een Kaoss Pad Mini anders al niet zo duur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Empathy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 07:59:
[...]

/late reactie

Ja uiteraard, maar die dingen liggen mijlenver boven z'n budget ;)
CDXjes waren laatst nog ergens voor 399 per stuk ofzo?

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Whoop, dit weekend een dikke show in elkaar gezet in Central Studios Utrecht, Eigen producties vermengd met hippe housers en live muzikanten, dus voor wie zin heeft, hier een impressie :)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.