How to become a DJ: Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 54.241 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zojuist met de Numark NS-7 gespeelt. Wat een LOEI van een ding zeg. Zo groot, gewicht valt nog wel mee.

Zeer goede knoppen, motoren zijn instelbaar. De Serato ITCH software was zo eenvoudig maar toch zo goed.

Stiekem even de sync buttons uitgeprobeerd, maar hij kreegt de 2 house platen niet recht :o

Echt een mooie investering dat apparaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Vandaag naar de demodag bij Bax geweest. Was leuk druk daar. Demo gezien van de Numark NS7, wat een beest zeg :9

* JeroenNietDoen is vanaf vandaag de trotse eigenaar van een Pioneer DJM-700

Ben er helemaal verliefd op 8) Nu hopelijk snel mijn Ecler Nuo 3 verkocht krijgen.

U ziet:
  • Technics SL1210MK2
  • Pioneer DJM-700 (sinds vandaag ;) )
  • Technics SL1200MK2
  • Technics SL1200MK2
  • Technics DH1200
  • Balou _O-
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66376885.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66376880.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66376888.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66377371.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66377374.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66376894.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66376898.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66376905.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door JeroenNietDoen op 30-05-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Netjes :)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Ziet er goed uit maestro. Helaas was ik niet in de gelegenheid te gaan naar die dag bij bax.
Ik ga waarschijnlijk de Xone 22 aanschaffen. Ziet er wel een fijn en degelijk mixertje uit. Hijs alleen nog niet op veel plekken verkrijgbaar helaas.
Qua controller ben ik er nog niet uit. Het gaat DN-S1200 worden (uiteraard 2x) of die dual midi controller van denon (ik geloof HC4500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik vind de Xone 22 wel een dure grap. Als je niet zo heel vaak DJ't is een X120 van Denon ook te doen, of een IQ2 van Reloop.

[ Voor 54% gewijzigd door W00fer op 02-06-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Je weet wel dat je kwaliteit binnenhaalt, wat erg belangrijk voor mij is.
Het wordt die of de Ecler nuo 2.0

Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=MekELRMFtRU

[ Voor 26% gewijzigd door CoB op 02-06-2009 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
CoB schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:09:
Je weet wel dat je kwaliteit binnenhaalt, wat erg belangrijk voor mij is.
Het wordt die of de Ecler nuo 2.0

Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=MekELRMFtRU
Ik heb toevallig de Ecler Nuo 3 te koop staan, exact 1 jaar oud, in zeer goede staat en een leuk prijsje. Wellicht interessant voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Wellicht, je mag contact opnemen via pm!

Edit: maar denk toch dat het de xone 1e hands gaat worden

[ Voor 44% gewijzigd door CoB op 02-06-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Ik zit echt van de ene minuut op de andere van mening te wisselen, s1200... nee toch maar HC4500, NEEEEE s1200, HC4500, NEEEEE.

Haha, ik denk dat ik toch uiteindeijk voor de s1200 ga. T blijft moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Geen HS5500 CoB ?

Verzoekje Mocht er iemand nog een fatsoenlijke draaitafel hebben staan <150 euro dan geef maar een gil. Zoveel platen draai ik niet (op 2 handen te tellen) dus het hoeft geen Super OEM bak te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door W00fer op 02-06-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Nope, hou meer van de diversiteit van de s1200. Kan cd's, usb stikkies. Maar zoals je ziet ben ik er nog niet uit, zou ze eens moeten gaan testen hee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De s1200 is wel meer een 'echte' cd-speler vind ik. Persoonlijk moet ik helemaal niks hebben van die dubbele cd-spelers dat draait altijd minder prettig (of misschien moet ik wel zeggen natuurlijk) dan een enkele tabletop. Ik zou altijd kiezen voor 2x een s1200 t.o.v. de HC-4500. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat je met een s1200 toch meer een 'turntable' feeling krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Daar heb je gelijk in. Dat neemt niet weg dat op DIT moment de HC4500 fijner is met midi. En de kwaliteit wel gelijk te noemen is. Op de s1200 heb je dan meer plek en natuurlijk die grotere platter voor vinyl feeling. Ik denk dat binnenkort er betere support voor de s1200 aankomt tov. midi en software. In hetzelfde segment vind je ook nog de CDJ 400. Iemand daar een mening over? Een vergelijking.

Ik denk dat ik ze allebei eens ga proberen gewoon. Maar ik denk dat het toch de s1200 gaat worden door de prijs, de kwaliteit zou ook goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

CoB schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:17:
Daar heb je gelijk in. Dat neemt niet weg dat op DIT moment de HC4500 fijner is met midi. En de kwaliteit wel gelijk te noemen is. Op de s1200 heb je dan meer plek en natuurlijk die grotere platter voor vinyl feeling. Ik denk dat binnenkort er betere support voor de s1200 aankomt tov. midi en software. In hetzelfde segment vind je ook nog de CDJ 400. Iemand daar een mening over? Een vergelijking.

Ik denk dat ik ze allebei eens ga proberen gewoon. Maar ik denk dat het toch de s1200 gaat worden door de prijs, de kwaliteit zou ook goed moeten zijn.
De CDJ400 kost ongeveer 700 euro, de 1200 van Denon (die bedoel je toch?) kost ongeveer 450 euro. Imho ben je niet goed wijs als je 2 CDJ 400's koopt indien het betekent dat je er 1400 (!) euro voor neer moet leggen :P Voor dat bedrag kan je een complete DJ set kopen, en dan een goede :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Niet echt voor DJ gebruik, maar wel voor het beluisteren van de nummers die ik vervolgens ga draaien :P :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/IMG_1515-th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/IMG_1516-th.jpg

In combinatie met de High end USB DAC / Headphone Amp beter bekend als de Ray Samuels Audio Predator
(2 weken terug aangeschaft) :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/RSA_Predator.jpg
Meer info: http://www.raysamuelsaudio.com/products/predator

Klinkt erg goed samen moet ik zeggen! :)
(en dan moet de HD650 nog settlen aangezien die 5 minuten oud is :P).

[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 03-06-2009 16:46 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-_D_- schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:06:
[...]

De CDJ400 kost ongeveer 700 euro, de 1200 van Denon (die bedoel je toch?) kost ongeveer 450 euro. Imho ben je niet goed wijs als je 2 CDJ 400's koopt indien het betekent dat je er 1400 (!) euro voor neer moet leggen :P Voor dat bedrag kan je een complete DJ set kopen, en dan een goede :)
Wat is er volgens jou mis met de CDJ400 behalve dat ze vrij duur zijn? Ik ben er zeer tevreden over (nee, MIDI gebruik ik niet ;) ).

Overigens ben ik wel van plan mn CDJ400's te verkopen en voor 2 CDJ1000 MK3's te gaan. De 400's wil ik proberen te verkopen voor 575e p/s incl. bijpassende flightcases (twv. 80e p/s). Ze zijn ongeveer een half jaar oud en gekocht bij n officiele dealer (New Line). Waarom de CDJ1000's? Omdat ze vet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:19
Het lijkt me sterk dat je ze voor 575 kwijt kan, dat had ik voor mijn nieuwe betaald in de winkel in NL...

[ Voor 0% gewijzigd door MrPepper op 03-06-2009 17:11 . Reden: Typo ]

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Cartman! schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:56:
[...]

Wat is er volgens jou mis met de CDJ400 behalve dat ze vrij duur zijn? Ik ben er zeer tevreden over (nee, MIDI gebruik ik niet ;) ).

Overigens ben ik wel van plan mn CDJ400's te verkopen en voor 2 CDJ1000 MK3's te gaan. De 400's wil ik proberen te verkopen voor 575e p/s incl. bijpassende flightcases (twv. 80e p/s). Ze zijn ongeveer een half jaar oud en gekocht bij n officiele dealer (New Line). Waarom de CDJ1000's? Omdat ze vet zijn.
Het zijn geen slechte spelers, maar ik vind Pioneer gewoon belachelijk duur. Al helemaal na die plotselinge prijsverhoging van hun artikelen. Tja en ik stoor me soms aan mensen die met alle geweld heftige Pioneer equipment willen hebben terwijl ze alleen maar heel simpel en basic plaatjes aan elkaar draaien. Een beetje het idee van een Ferrari kopen voor als je af en toe even naar de supermarkt wil rijden terwijl er om de 50 meter drempels liggen.
MrPepper schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:10:
Het lijkt me sterk dat je ze voor 575 kwijt kan, dat had ik voor mijn nieuwe betaald in de winkel in NL...
Maar sinds de prijsverhoging zijn ze nieuw weer ruim 700 euro :)

[ Voor 12% gewijzigd door -_D_- op 03-06-2009 17:13 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Mja ze zijn vet duur dat klopt. Best lullig.

Btw die s1200 zag ik bij bax voor 816 eu voor n setje. Valt goed mee. Mixer erbij en voor 1100 eu ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
-_D_- schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:12:
Het zijn geen slechte spelers, maar ik vind Pioneer gewoon belachelijk duur. Al helemaal na die plotselinge prijsverhoging van hun artikelen. Tja en ik stoor me soms aan mensen die met alle geweld heftige Pioneer equipment willen hebben terwijl ze alleen maar heel simpel en basic plaatjes aan elkaar draaien. Een beetje het idee van een Ferrari kopen voor als je af en toe even naar de supermarkt wil rijden terwijl er om de 50 meter drempels liggen.

Maar sinds de prijsverhoging zijn ze nieuw weer ruim 700 euro :)
Er is zat DJ gear in prijs verhoogt. Vestax heeft ook +100 gedaan op sommige artikelen. Lighting is niet goedkoper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Inderdaad, na de verhoging is een CDJ400 bij een officiele dealer ruim 700e (719e adviesprijs geloof ik) dus dan bijna 150e per speler er af incl. flightcases is best n goede deal denk ik. Zit gewoon nog garantie op.

En tuurlijk is n CDJ1000 voor thuis overdreven, maar dat is gewoon een soort droom van me dus waarom zou ik t niet doen denk ik dan. Ik wil ze ook gaan verhuren, wellicht dat dit de zaak iets veranders. CDJ400 is niet echt te verhuren ook omdat ze juist meer gericht zijn op hobbyisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Als je ze graag wil hebben en je heb het geld er voor over, gewoon doen.
Ik moet zeggen dat ik het geld wel heb maar besteed het liever aan iets anders of spaar het, neemt niet weg dat ik degelijke gear ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

-_D_- schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:12:
[...]

[...]
ik vind dit een zwaar overdreven en verkeerd getrokken vergelijking. Met het oog op andere apparatuur dat ik heb gehad / gebruikt kan ik hier wel een oordeel over geven, en de conclusie kunnen trekken dat juist door de degelijkheid en functionaliteiten pioneer gear gewoon het geld meer dan waard is, ook al is het voor jou maar heel simpel en basic "plaatjes aan elkaar draaien".. is dat niet hetzelfde wat elke (top)DJ doet? plaatjes aan elkaar draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Andere apparatuur als in recente Denon apparatuur? Ik geloof best dat Denon heel goed is maar ik vertrouw meer op Pioneer vanwege de uitstraling en de bewezen kwaliteit van de producten. Plus ik vind de meeste apparatuur eruit zien als speelgoed tov. Pioneer gear, zit vast enkel tussen m'n oren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Weet ik niet =x
Weinig ervaring mee.
Misschien kan iemand anders er wat over vertellen?

ps. wil wel zoals je al duzend x heb gelezen s1200 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik vind Pioneer er juist goedkoop uitzien met hun plastic platters, maar dat is mijn mening :)

En @Nickbn zijn post begrijp ik ook niet helemaal, volgens mij hebben high-end Denon spelers een stuk meer opties dan de CDJ-1000, net als de Ecler Evo 5 over het algemeen beter beschouwd wordt dan de DJM-800 omdat hij meer kan :) Maargoed, ik ben verder (nog) geen professionele DJ, dus dit zijn maar meningen.

[ Voor 65% gewijzigd door Tsunami op 03-06-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
plastic platter? De CDJ400, maar de 800 en 1000 zijn echt niet van plastic. Meer opties is niet perse beter als de basis al minder lekker werkt. De Ecler Evo 5 zal prachtig zijn, de beelden die ik gezien heb is kwijlen geblazen maar toch spreekt de DJM800 me meer aan vanwege de simpelheid en de ColorFX die erop zitten. Harmonisch mixen in n handomdraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 17:31
Mwah. Een DJM-800 is gewoon te duur voor wat het ding te bieden heeft als je het mij vraagt, net als de hele top of the range vloot van Pioneer for that matter. Plus dat de EQ van Ecler gewoon een stuk lekkerder mixt met een full cut en +10db.

Maar goed ieder z'n meug. Maar voor het geld zijn er genoeg opties. Pioneer heeft z'n naam als innovatieve fabrikant de afgelopen paar jaar in ieder geval behoorlijk laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

W00fer schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:19:
[...]
Er is zat DJ gear in prijs verhoogt. Vestax heeft ook +100 gedaan op sommige artikelen. Lighting is niet goedkoper geworden.
Maar Pioneer wás al erg duur om mee te beginnen, en nu hebben ze er nog een schepje bovenop gedaan.
Nickbn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:58:
[...]
ik vind dit een zwaar overdreven en verkeerd getrokken vergelijking. Met het oog op andere apparatuur dat ik heb gehad / gebruikt kan ik hier wel een oordeel over geven, en de conclusie kunnen trekken dat juist door de degelijkheid en functionaliteiten pioneer gear gewoon het geld meer dan waard is, ook al is het voor jou maar heel simpel en basic "plaatjes aan elkaar draaien".. is dat niet hetzelfde wat elke (top)DJ doet? plaatjes aan elkaar draaien?
Simpel en basic plaatjes aan elkaar draaien dat kan ook met een tabletop CD-speler van 400 euro, daar hoef je écht geen 1000 euro voor neer te leggen. Tja en dat Pioneer in sommige muziekstromingen de standaard is, dat snap ik ook niet helemaal. Het merk is totaal niet vernieuwend, en zwáár overpriced.
Tsunami schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:11:
Ik vind Pioneer er juist goedkoop uitzien met hun plastic platters, maar dat is mijn mening :)

En @Nickbn zijn post begrijp ik ook niet helemaal, volgens mij hebben high-end Denon spelers een stuk meer opties dan de CDJ-1000, net als de Ecler Evo 5 over het algemeen beter beschouwd wordt dan de DJM-800 omdat hij meer kan :) Maargoed, ik ben verder (nog) geen professionele DJ, dus dit zijn maar meningen.
Oh ik bedoelde ook niet zozeer qua functionaliteit hoor; iedereen weet dat Pioneer over het algemeen minder te bieden heeft wat dat betreft. Ik doelde vooral op het aanschaffen van tabletops van meer dan 1000 euro per stuk terwijl je een huiskamer DJ bent :) Ongetwijfeld zijn er ook mensen zoals Cartman die wél een reden hebben om ze te kopen, maar veel mensen snappen het gewoon niet helemaal volgens mij :+

[ Voor 3% gewijzigd door -_D_- op 04-06-2009 01:05 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 23:19
Pioneer is gewoon zeer degelijk en betrouwbaar spul dat tegen een stootje kan, vandaar dat je het veel in de clubs tegenkomt. Thuis heb je waarschijnlijk geen mallote DJ's die als een gek op je apparatuur staan te rammen en lamme mensen die ertegenaan staan te beuken ;) . Voor de rest is het gewoon de standaard en dus handig voor als er andere DJ's komen, zodat ze er blindelings mee kunnen werken.

Voor thuis is het in mijn ogen overkill, maar als je geld teveel hebt en het je grote hobby is moet je het vooral kopen. Ik moet zeggen dat het voor een beginnende DJ misschien nog wel slimmer is om eerst op een goedkoop setje je kunsten te kunnen vertonen. Ik heb mensen gezien die zelf gelijk de duurste apparatuur aanschaffen en als ze vervolgens eens op een minder setje moeten draaien, dan klopt er geen hout meer van en blijven ze continu zeiken op de 'kutapparatuur' :+

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 04-06-2009 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Sowieso vind ik het belachelijk als je zelf dure Pioneer's gaat kopen voor thuisgebruik, om ze dan af en toe te verhuren. Waarvoor heb je ze dan eigenlijk ? Dan verdien je wel (een deel van) het geld terug ja, maar je weet ook niet hoe brak je ze terug krijgt. Als ik hier lees dat sommigen na 1,5 maand al een CDJ-1000 MK3 de vernieling in hebben (bij wijze van spreken) dan kijk ik toch wel ff raar op.

Weet ook totaal niet wat je kunt vragen voor verhuur van een CDJ-1000 voor 1 avond, 50-100 euro pstuk oid ? Dan heb je ze in 14 weekenden terug verdiend. Door de week kan je er dan zelf mee draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Veel verschillende mensen spelen op 1 setje gear in clubs. Dus logisch dat ze voor een standaard en een kwalitatieve standaard kiezen.
Mooi voorbeeld van het principaal-agent probleem (ja net geleerd bij opleiding xP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de opkomst van midi-controllers en digitaal draaien is er binnenkort geen standaard meer. De mogelijkheden zijn dan/nu gewoon legio. Lijkt me niet meer dan logisch, dat dan ook de cdj-1000 zijn toegevoegde waarde als dé standaard verliezen. Net zoals vinyl en de sl-1200 een kleine 10 jaar geleden (ong) dé standaard waren.

Iedere zichzelf respecterende dj kan tegenwoordig ook aan komen zetten met een laptop en een (dikke) midi controller wat mij betreft. Daarmee maak je jezelf ook niet afhankelijk van aanwezige apparatuur in de club.

Voor de volledigheid: ben zelf begonnen op 2 belt-drive's en een crappy mixer. Daarna overgestapt op 2 cd-spelers en een betere mixer en daar draai ik nog steeds op. Neemt niet weg dat ik wel de stap ga maken naar midi. Zeker met de komst van de NS7 bijv. Gek genoeg draaide ik voordat ik de belt-drives kreeg nog met ableton live. Wilde alleen toch de oldskool feel en kunsten van het dj'en onder de knie krijgen dus destijds bewust de keuze gemaakt om te beginnen op vinyl/cd's. Nu ik die kunsten beheers is het tijd om het beste van beide werelden te gaan combineren. :D

Edit: in het high-end segment zou je met een beetje progressief denken kunnen stellen dat de A&H Xone 4D op dit moment de standaard - aan het worden - is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind het met die betrouwbaarheid en duurzaamheid anders best meevallen. Natuurlijk gaat ieder apparaat de vernieling in als je er slecht mee omspringt, maar ik heb zo langzamerhand zoveel verrotte CDJ-1000's onder m'n handen gehad... Ik draai tegenwoordig live weer gewoon op SL1200's. Timecode platen erop en lekker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:03:
Edit: in het high-end segment zou je met een beetje progressief denken kunnen stellen dat de A&H Xone 4D op dit moment de standaard - aan het worden - is.
Wel een hele dure standaard. Ik zie het niet echt gebeuren dat iedere club over een paar jaar een HID (opvolger van MIDI) Xone 5D heeft staan.

Het lijkt me eerder dat er apparaten bestaan ala Denon S3700 met ipod dock ingebouwd, groter grafisch display, ingebouwde replaceable SSD harddisk en full software support.

Mooie stap zou ook gemaakt kunnen worden door VJ en DJ dichter bij elkaar te brengen zoals de SVM-1000 dat doet. Echter wel op een belachelijk prijzige manier (2x DVJ-1000 + SVM-1000 = 10.000 euro) Ik denk dat dat veel goedkoper kan. Jammer dat andere partijen er nog niet mee gekomen zijn op dat niveau. Numark is goed bezig, maar nog niet ver genoeg.

Eigenlijk is DVD qua hardware ook alweer achterhaald, een DVJ-100 hoeft geen super hardware te hebben om een MPEG-2 stream te pitchen, laat staan te weergeven. Het spoelen van het apparaat gaat even snel en een digitale uitgang heeft mijn 39,95 kostende dvd speler ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:37:
[...]

Wel een hele dure standaard. Ik zie het niet echt gebeuren dat iedere club over een paar jaar een HID (opvolger van MIDI) Xone 5D heeft staan.
Daarom zei ik ook high-end segment. :)

Ik zie zelf nog steeds liever een paar cdj-1000's met een djm-800 in de club staan hoor. Dat ziet er gewoon heel erg profi uit. Het hangt er maar net vanaf waar je mee opgroeit; denk ik dan :P
En dat heeft misschien ook weer te maken met de gedachte dat een laptop+controller geen 'dj'en' is. Daar hik ik zelf dus ook nog tegenaan. Alleen (we)ik moet(en) gewoon mee gaan met de tijd..simpel zat. :)

Overigens moet ik van die combinatie VJ+DJ helemaal niks hebben. Er zijn niet voor niets twee woorden voor, dat gaat me net iets te ver :P

Een DJ is bezig met geluid, laat de VJ maar lekker met de lichtjes spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:00:
[...]

Overigens moet ik van die combinatie VJ+DJ helemaal niks hebben. Er zijn niet voor niets twee woorden voor, dat gaat me net iets te ver :P

Een DJ is bezig met geluid, laat de VJ maar lekker met de lichtjes spelen. :+
Ik denk dat de LJ, maar lekker met lichtjes moet spelen en de VJ met het beeld/projectorscherm wtv. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Dat zal je nog vies tegenvallen, LJ en VJ is de laatste tijd hard naar elkaar toe aan het groeien, mede dankzij de toepassing van led panelen tegenwoordig. Als er een aparte VJ en een LJ is dan is de kans groot dat de videobeelden door de lichttafel heen naar de led schermen worden geleid. Om het allemaal nog ingewikkelder te maken kun je in het licht en vj wereldje je dingen ook aansturen met midi controllers, want dat snapt vj software, mixer, en een lichttafel ook wel tegenwoordig :)

De combinatie DJ en VJ is daarentegen inderdaad wat zeldzamer, en moet je vooral zoeken in de hoek van bijvoorbeeld een Sander Kleinenberg die die extreem dure pioneer mixer gebruikt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:38:
[...]

Ik denk dat de LJ, maar lekker met lichtjes moet spelen en de VJ met het beeld/projectorscherm wtv. ;)
LJ, VJ het maakt me allemaal niet uit...dat soort gasten mogen van mij met van alles bezig zijn, behalve met geluid. 8)

Daar is de DJ voor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Ok daar komt ie dan.

Met 0 ervaring begon ik vandaag te beatmatchen met mijn BCD3000 (die snel vervangen gaat worden door s1200 maar de mixer die ik erbij wil bestellen is nog niet op voorraad) en ik moet zeggen dat het verrassend goed ging. Na 2 uur oefenen knalde er al keiharde elektro door de speakers, bijna perfect syncroon, zat er hoogstens 0,5 bpm naast hele tijd met het tempo maar kon ze met bending wel goed houden. Natuurlijk deed ik de klep van mijn laptop dicht na het inladen van het liedje en k keek nooit naar de bpm uiteraard. Al vond ik het nog wel moeilijk welke nou sneller ging, en ook moeilijk of het aan het cuen ligt of aan de bpm dat ze niet synchroon lopen.

Verbaasde me, dacht dat het moeilijker zou zijn. Natuurlijk is er nog veel nodig maar het begin is er. Daarnaast zijn natuurlijk de s1200 van veel betere kwaliteit maar met de laagste pitch resolutie op de BCD lukte het aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

CoB schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:33:
Ok daar komt ie dan.

Met 0 ervaring begon ik vandaag te beatmatchen met mijn BCD3000 (die snel vervangen gaat worden door s1200 maar de mixer die ik erbij wil bestellen is nog niet op voorraad) en ik moet zeggen dat het verrassend goed ging. Na 2 uur oefenen knalde er al keiharde elektro door de speakers, bijna perfect syncroon, zat er hoogstens 0,5 bpm naast hele tijd met het tempo maar kon ze met bending wel goed houden. Natuurlijk deed ik de klep van mijn laptop dicht na het inladen van het liedje en k keek nooit naar de bpm uiteraard. Al vond ik het nog wel moeilijk welke nou sneller ging, en ook moeilijk of het aan het cuen ligt of aan de bpm dat ze niet synchroon lopen.

Verbaasde me, dacht dat het moeilijker zou zijn. Natuurlijk is er nog veel nodig maar het begin is er. Daarnaast zijn natuurlijk de s1200 van veel betere kwaliteit maar met de laagste pitch resolutie op de BCD lukte het aardig.
Beatmatchen is ook niet het moeilijkste aspect van draaien :+ Maar het verschilt soms wel per plaat of het goed gaat of niet. Er zijn platen waarbij het lastiger beatmatchen is for some reason. Volgens mij een kwestie van niet precies kunnen horen welke plaat nou sneller gaat omdat je bijvoorbeeld geen goede snare op de 2e tel hebt om te focussen ofzo.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat helpt is vaak om het mid iets omhoog te gooien. Dan kun je de platen beter uit elkaar houden en wordt het ook makkelijker om te herkennen welke sneller of langzamer loopt. Daarnaast helpt het ook om gewoon goed te cue'en maar dat kost ook gewoon wat tijd en ervaring.

En zoals hierboven gezegd: beatmatchen is een vereiste om te kunnen draaien, maar eenmaal onder de knie wil dat nog niet zeggen dat je goed kunt draaien. Maar goed, ik hoef eigenlijk geen dingen te vertellen die iedereen al weet. :P

Zolang je maar liefde en passie hebt voor de muziek, dan komt het vanzelf wel goed. Ik geniet altijd als ik ga draaien, niet zozeer vanwege mijn draaiskills ofzo, maar meer gewoon dat ik los kan gaan op de muziek waar ik zelf een ontzettende passie voor heb. Dat ik zelf die muziek kan draaien hoe ik het wil en dat je daar echt helemaal door kunt ontspannen.

Er is niks beters dan thuiskomen na een lange dag werken op het kantoor en een uurtje of twee gaan draaien. _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Kan me helemaal vinden in bovenstaande posts.

Heb trouwens tussendoor nog 1 track ID.
Vrij popi dus moet lukken.

1e nummer van mixje: http://www.youtube.com/watch?v=qgZzDhJTdYs

O ja en trouwens, ik wil wel eerst willen leren beatmatchen, als ik dat goed kan heb je meer tijd voor andere dingen te focussen, ipv hele tijd te kijken of je tracks wel goed lopen. En gaat wel lukken met 3 maanden vakantie en vrije tijd.

[ Voor 38% gewijzigd door CoB op 06-06-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Net weer een sessie beatmatchen gedaan. Deze keer met wat sneller muziek circa 140~150 bpm. En ging weer goed joh. Gaat uiteraard steeds beter. Vooral geconcentreerd op het gelijk krijgen van de nummers, begin steeds meer door te krijgen welke nou achter loopt en of na corrigeren met bend ook nog de pitch aangepast moet worden. Uitmixen ging zelfs ook nog goed soms.
Kan niet wachten op echte kwaliteitsspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Overigens zijn de Denon DN-HS5500's al uitverkocht bij de Feedback ;( (in Utrecht tenminste, maar neem aan bij de andere filialen ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Is snel gegaan dan na die prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Tsunami schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:23:
Overigens zijn de Denon DN-HS5500's al uitverkocht bij de Feedback ;( (in Utrecht tenminste, maar neem aan bij de andere filialen ook)
Ik was er om 5 over 9 (wakker gebleven na het stappen :+ ) maar ze zeiden dat ze er sowieso maar 4 op voorraad hadden, en dat er om half 8 al mensen voor de deur stonden.

Dus ik heb hem ook niet ;(

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

-_D_- schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:49:
[...]

Ik was er om 5 over 9 (wakker gebleven na het stappen :+ ) maar ze zeiden dat ze er sowieso maar 4 op voorraad hadden, en dat er om half 8 al mensen voor de deur stonden.

Dus ik heb hem ook niet ;(
Das best zuur. En maar 4 stuks, wat een aanbieding joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Heeft iemand ervaring met 'no-gap encoding'? Ben een halve dag bezig geweest om een cd te rippen, zonder dat er aan het begin of einde van de tracks pauzes optreden, maar nada resultaat. Het beste resultaat leverde het naar *.wav converteren met EAC, dat leverde het kortste hikken op. WinLame converteren naar *.ogg was ook niet onaardig, naar *.mp3 MET no-gap optie ingeschakeld was gewoon slecht.

Ik zou handmatig stukjes stilte af kunnen knippen, maar ik heb 10 cd's met elk 5 nummers ofzo, en er moet toch een betere oplossing zijn :p Hoop dat hier iemand het weet, mijn zoektocht vandaag leverde veel posts op van mensen die mix-cd's wilden rippen of andersom mixjes op cd wilden zetten. De voorgestelde oplossingen werken niet (goed genoeg) en zijn vaak al van een paar jaar geleden, hoop dat hier nog wat knappe koppen wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:36:
Goedemorgen allemaal,

Heeft iemand ervaring met 'no-gap encoding'? Ben een halve dag bezig geweest om een cd te rippen, zonder dat er aan het begin of einde van de tracks pauzes optreden, maar nada resultaat. Het beste resultaat leverde het naar *.wav converteren met EAC, dat leverde het kortste hikken op. WinLame converteren naar *.ogg was ook niet onaardig, naar *.mp3 MET no-gap optie ingeschakeld was gewoon slecht.

Ik zou handmatig stukjes stilte af kunnen knippen, maar ik heb 10 cd's met elk 5 nummers ofzo, en er moet toch een betere oplossing zijn :p Hoop dat hier iemand het weet, mijn zoektocht vandaag leverde veel posts op van mensen die mix-cd's wilden rippen of andersom mixjes op cd wilden zetten. De voorgestelde oplossingen werken niet (goed genoeg) en zijn vaak al van een paar jaar geleden, hoop dat hier nog wat knappe koppen wonen :)
Saturnus in "MP3 bestand ~0.025sec te lang na export ..."
Audacity beta heeft een optie die stiltes eruit kan halen, even snel getest lijkt dat niet echt lekker te werken, testen kan je alsnog wel proberen...en anders 50 nummers handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie thread, eigenlijk precies hetzelfde waar ik mee zit. Probleem met gecomprimeerde dingen is dat ze in blokken gecomprimeerd worden, waarin je (bijna) altijd een stilte overhoudt. Gapless-bewuste encoders, ik weet het niet. Heb een paar gedownloadde cd's die wel heel netjes afgewerkt zijn qua switches, misschien eens kijken hoe daar het spectrogram eruitziet.

Heb voor nu trouwens de volgende oplossing: Rip hele cd's naar [*.wav + *.cue] met EAC, voeg dan de afzonderlijke cd's samen met MP3 cutter-joiner (trial ware). Opzich geen onaardige oplossing, aangezien er toch maar één volgorde is om de afzonderlijke nummers in te spelen. Maar toch moet het mogelijk zijn om nummers behoorlijk te rippen! De zoektocht gaat morgen verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Nieuwe maand nieuwe mix. ;)

Sounds of the Deep 005

01 » Francesco Pico & Roell Sapphire - Big Bird (Original mix)
02 » Joshy Rotten - Claud Watching (Kris Redding Edit)
03 » Organic Function - Cmetec (Simuck remix)
04 » Cid Inc. & Victor Hugo - Bali Hai Sunshine (Original mix)
05 » Dibby Dougherty - Better Place (Original mix)
06 » Nick John Dalagelis - Bend Up (Descent remix, Reddit)
07 » Jake Benson ft. KLee - I'm Alone (Faded Sun remix)
08 » Nick Stoynoff - Knights of Chicago (Original mix)
09 » Andy Tau - Modia (Joshy Rotten remix)
10 » Jaytech - Delta (Original mix)
11 » Paul Keeley - Wegel (Original mix)
12 » Proff - Deep Orange (Original mix, Reddit)
13 » G-Tek - Sound is a Factor (Original mix)
14 » Jaytech - Neon Void (Original mix)
15 » 16 Bit Lolitas - Take it or Leave it (Original mix)
16 » Nick Stoynoff - One Night in Vienna (Original mix)
17 » Michael Cassette - Wateresque (Original mix)
18 » Dakota - Chinook (Afterhours mix)
19 » Plastic Angel - Try Walking in my World (Original mix)
20 » Paul Keeley - A Sort of Homecoming (Jaytech Sunday remix)
21 » Lewis Ryder - Regional Gangster (Original mix)

Link via dm. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:26:
Ik geloof best dat Denon heel goed is maar ik vertrouw meer op Pioneer vanwege de uitstraling en de bewezen kwaliteit van de producten.
Denon schroefde al 19" cd spelers in elkaar toen Pioneer de dj cd speler nog moest ontdekken en Denon doet dat al die jaren al als 1 van de beste op het gebied van 19" spelers. Waar Pioneer de standaard heeft met de 1000 op tabletop vlak heeft Denon een aantal spelers die de standaard zijn op het dual deck vlak.

Denon hoeft vandaag de dag echter ook op het tabletop vlak niet meer onder te doen voor Pioneer, de S1200 zit namelijk net zo goed in elkaar als een CDJ-400 dat zit en de nieuwe S3700 kan met een gerust hart naast een 1000 gezet worden als het gaat om kwaliteit.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Zo mijn 3e cdj-800mk2 is verkocht. Voor 550,leek mij een heel redelijk bedrag (alles zat erbij,incl boekjes en originele doos). En ik heb er nog op verdiend, omdat ik hem 100 euro goedkoper 2e hands heb gekocht (maar die gingen per 2).

Dus nu heb ik voor 325 euro een cdj 800 m2 met nog een jaar garantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Van mijn hand ook een nieuwe mix. Vooral opgebouwd uit een selectie albums en EP's die ik recent heb aangewonnen. Ben er zelf erg tevreden over; imo. één van de beste mixen die ik gemaakt heb.

Duur: 01:36:02

Stijl: Weer van alles en nog wat, van groovende minimal tot schrapende techno, tot spacende house en detroit, naar snoeiharde noise en IDM. Verder geen hokjes, gewoon muziek. ;)

Tracklist:
01. Pow-Low - Going Mach 5
02. Heinrichs & Hirtenfellner - Supernova
03. Deuce - Cue Ed
04. Architect - Anger Management
05. Theorem - Emerge
06. Anna - Auf Reisen (Boris Brechja Remix)
07. Sei A - Smile For Me
08. Rue East - Summer of Blood
09. Deuce - Guttering
10. Architect - Dark Matter
11. Sei A - Blink
12. Architect - Colorfusion
13. Deuce - Twerp Wiz
14. Rue East - Winter
15. Sei A - Hackint The Network
16. Architect - Black Hole
17. Samuel Brunel - Visage
18. Theorem - Cinder
19. Heinrichs & Hirtenfellner - Hubble
20. Sei A - This Is
21. Chatterbox - Rouge
22. Heinrichs & Hirtenfellner - Alpha Particle
23. Architect - Charles B
24. The Black Dog - ...Short Wave Lies & Silipher
25. Rue East - Son Of Sun
26. Sei A - Say Or Do
27. Karl O'Connor & Peter Sutton - Guiltless
28. Habersham & Blake Potter & Buc Natzee - Deviate (Stuart McKeown 'Alpha' Remix)
29. Burial & Four Tet - Moth

Als je hem graag wil horen, stuur me dan ff een berichtje, dan geef ik je de info.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd ben ik mij ook aan het orienteeren op een setje cd / plaat? spelers, i.c.m een leuke mixer. Nu heb ik weinig tot geen ervaring met draaien, is het dan het verstandigst om met platen te beginnen?
Wat voor voordeel bieden platen to.v. cd's?

Ik lees hier veel over pioneer & denon (DN-S1200 - cd speler) , alleen is pioneer wel stukken duurder, maakt pioneer dat verschil ook echt waar? Of betaal je gewoon meer voor Pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:52:
De laatste tijd ben ik mij ook aan het orienteeren op een setje cd / plaat? spelers, i.c.m een leuke mixer. Nu heb ik weinig tot geen ervaring met draaien, is het dan het verstandigst om met platen te beginnen?
Wat voor voordeel bieden platen to.v. cd's?

Ik lees hier veel over pioneer & denon (DN-S1200 - cd speler) , alleen is pioneer wel stukken duurder, maakt pioneer dat verschil ook echt waar? Of betaal je gewoon meer voor Pioneer?
lees de threat even als je wilt, hier staan al tientallen opmerkingen in :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Ik zag trouwens laatst hoe klein de Denon DNS 1200 is, en dat valt toch wel tegen! Beetje formaat Nintendo Gamecube. Ook al weet ik dat het een goed product is, het was echt dé reden om hem niet te kopen. Ik ga even doorsparen voor de 3700 :+

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Ja ze zijn compact he :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Mwoah ik vind ze gewoon lelijk :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waypoint schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:16:
[...]

lees de threat even als je wilt, hier staan al tientallen opmerkingen in :O
Al gedaan, staan veel tips & ervaringen in :+. Ik was nog benieuwd of iemand nog wat toe te voegen had :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:22:
[...]

Al gedaan, staan veel tips & ervaringen in :+. Ik was nog benieuwd of iemand nog wat toe te voegen had :).
Nou ja toe te voegen...het is op zich best simpel vind ik

CD's: lage muziekkosten en als je voor kwaliteitgear gaat iets hogere hardwarekosten dan vinyl
Vinyl: hoge muziekkosten en als je voor kwaliteitgear gaat iets lagere hardwarekosten dan CD's

Op termijn zijn CD's dus een goedkopere oplossing.

Er wordt gezegd dat draaitafels uitgefaseerd raken. Ja, dat is zo, maar de snelheid waarmee dat gebeurt varieert per muziek genre. Bij met name harder styles van house (hardstyle, hardcore of harder wordt alles gewoon op zowel vinyl als cd gereleased en zijn de DJ's ongeveer gelijk verdeeld voor wat betreft CD's of vinyl. Kijk je naar de softere house varianten dan zie je dat daar CD's zwaar domineren en er zelfs al erg veel gebruikt wordt gemaakt van midi. Draaitafels zijn daar geregeld al niet eens meer aanwezig, terwijl je op een hardcorefeest zowel cd spelers als draaitafels zult zien maar niemand ziet aankomen met een laptop. Wil je dus ook een oog op de toekomst hebben, en heb je tot doel ook daadwerkelijk buiten de deur te gaan draaien, dan kan je keuze afhangen van de stijl die je wilt gaan draaien.

Maar wat iedereen hier, of op AboutDJ, of op welke andere DJ site je ook zullen adviseren, wat en hoe jij wilt gaan draaien is uiteindelijk iets puur persoonlijks. Waar jij het beste gevoel bij hebt en hoe geld een rol speelt in jouw geval.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:43:
[...]

Nou ja toe te voegen...het is op zich best simpel vind ik

CD's: lage muziekkosten en als je voor kwaliteitgear gaat iets hogere hardwarekosten dan vinyl
Vinyl: hoge muziekkosten en als je voor kwaliteitgear gaat iets lagere hardwarekosten dan CD's
Op termijn zijn CD's dus een goedkopere oplossing.
Oké Ik lees hier goede ervaringen met de Denon DN-S1200. Dit is dan wel een cd speler, maar de prijs vind ik enorm meevallen t.o.v. Pioneer. Samen met een leuke mixer kan je dan wat leuke mixes bouwen :).
Er wordt gezegd dat draaitafels uitgefaseerd raken. Ja, dat is zo, maar de snelheid waarmee dat gebeurt varieert per muziek genre. Bij met name harder styles van house (hardstyle, hardcore of harder wordt alles gewoon op zowel vinyl als cd gereleased en zijn de DJ's ongeveer gelijk verdeeld voor wat betreft CD's of vinyl. Kijk je naar de softere house varianten dan zie je dat daar CD's zwaar domineren en er zelfs al erg veel gebruikt wordt gemaakt van midi. Draaitafels zijn daar geregeld al niet eens meer aanwezig, terwijl je op een hardcorefeest zowel cd spelers als draaitafels zult zien maar niemand ziet aankomen met een laptop. Wil je dus ook een oog op de toekomst hebben, en heb je tot doel ook daadwerkelijk buiten de deur te gaan draaien, dan kan je keuze afhangen van de stijl die je wilt gaan draaien.
Ik wil graag een beetje allround gaan draaien, een beetje in de trend van dance/club/house/hardstyle. Maar het gaat ook om thuis te hobbyen.
Maar als je b.v. gaat draaien vanaf een laptop, dan gebruik je alleen software? Of in combinatie met een speler die vanaf een hdd speelt?
Maar wat iedereen hier, of op AboutDJ, of op welke andere DJ site je ook zullen adviseren, wat en hoe jij wilt gaan draaien is uiteindelijk iets puur persoonlijks. Waar jij het beste gevoel bij hebt en hoe geld een rol speelt in jouw geval.

:)
Een setje cd spelers i.c.m. een leuke mixer lijkt mij een leuk setje :+ .
Ik ga me er nog eens verder in verdiepen. :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Ik wil graag een beetje allround gaan draaien, een beetje in de trend van dance/club/house/hardstyle. Maar het gaat ook om thuis te hobbyen.
Maar als je b.v. gaat draaien vanaf een laptop, dan gebruik je alleen software? Of in combinatie met een speler die vanaf een hdd speelt?
Ik zou echt wel voor een externe controller gaan. Maw: aansturen via muis en toetsenbord is niet te doen.

---

Om nog eens terug te komen op vorige berichten.
Ik zit nu toch te twijfelen tussen CDJ 400 (lees er super berichten over) en DN-S1200 (lees er gemengde berichten over, maar heb het gevoel dat dat ook komt door dat mensen Pioneer kwijlen.
Hoe langer het duurt hoe meer ik ga twijfelen.
Dus tsjah, de twijfel, en wil echt goeie beslissing nemen, tis niet niks, en veel geld.
Ik heb ook het gevoel dat de CDJ 400 meer waardevast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

CoB schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:52:
[...]

Ik zou echt wel voor een externe controller gaan. Maw: aansturen via muis en toetsenbord is niet te doen.

---

Om nog eens terug te komen op vorige berichten.
Ik zit nu toch te twijfelen tussen CDJ 400 (lees er super berichten over) en DN-S1200 (lees er gemengde berichten over, maar heb het gevoel dat dat ook komt door dat mensen Pioneer kwijlen.
Hoe langer het duurt hoe meer ik ga twijfelen.
Dus tsjah, de twijfel, en wil echt goeie beslissing nemen, tis niet niks, en veel geld.
Ik heb ook het gevoel dat de CDJ 400 meer waardevast is.
Dat lijkt mij juist geen moeilijke beslissing, dan moet je natuurlijk voor de denon gaan. Lees dit topic maar eens door dan wordt 1 en ander je wel duidelijk ;) . Beter nog ga je voor 2* cdj 800's :+ (desnoods 2e hands). Heb ik ook gedaan en mijn ervaring is dat je anders toch een stapje hoger wilt....

Weet iemand hier hoe gemakkelijk je plaatjes kan draaien in het buitenland? ik wil volgend jaar naar Australië gaan om te backpacken en het leek mij wel leuk om dan ook wat plaatjes te gaan draaien daar! Weet niet in hoeverre de muziek verschilt, maar ook dingen zoals 90's en apre-ski enzo lijkt mij wel leuk om te doen. Niet om vet te cashen of beroemd te worden, maar gewoon ipv fruit plukken oid. Is dat te regelen :P ?

[ Voor 17% gewijzigd door Waypoint op 11-06-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Waypoint schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:03:
[...]

Dat lijkt mij juist geen moeilijke beslissing, dan moet je natuurlijk voor de denon gaan. Lees dit topic maar eens door dan wordt 1 en ander je wel duidelijk ;) . Beter nog ga je voor 2* cdj 800's :+ (desnoods 2e hands). Heb ik ook gedaan en mijn ervaring is dat je anders toch een stapje hoger wilt....

Weet iemand hier hoe gemakkelijk je plaatjes kan draaien in het buitenland? ik wil volgend jaar naar Australië gaan om te backpacken en het leek mij wel leuk om dan ook wat plaatjes te gaan draaien daar! Weet niet in hoeverre de muziek verschilt, maar ook dingen zoals 90's en apre-ski enzo lijkt mij wel leuk om te doen. Niet om vet te cashen of beroemd te worden, maar gewoon ipv fruit plukken oid. Is dat te regelen :P ?
Australie is op dit moment helemaal in de hardstyle ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Waypoint schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:03:
[...]

ik heb ook lang lopen twijfelen tussen de cdj 400 en de dn-s1200.
uiteindelijk is mij aangeraden om voor een 1200 te gaan mede omdat de midi ondersteuning beter was en van een hogere qualiteit dan de cdj 400.Dit heeft voor mij de doorslag gegeven.
Ik geef toe dat ik hem er niet met mooi uit vind zien,maar het gaat mij om de functionaliteit en niet om het uiterlijk.De denon speler ziet er heel druk uit en heeft een klein jogweel. maar daar stoor ik mij helemaal geen moment aan mede omdat dit mijn eerste eigen set is.En mij maakt het jogweel eigenlijk niet zo veel uit.
want ben begonnen op een numark dubbeldecks cd speler.
Ik moet zeggen dat ik daar nog steeds geen spijt van deze aankoop heb en heb ze nu al vanaf 29 april :).

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ga ze gewoon proberen zou ik zeggen. Ik zou de CDJ400 heel erg aanraden zolang je niet met MIDI aan de slag gaat, daar wint de Denon het op.

Ik ga op mn laatste dag van mn vakantie nog naar Feedback toe (vandaag dus :+) om eens wat verschillende gear te proberen. Zoals ik zei wil ik graag CDJ1000's kopen maar wil ze toch nog eens allemaal naast elkaar testen :) Heb knaken genoeg om er vandaag vast 1 te kopen en kan t toch niet laten t nu al te doen en over n paar maanden de 2e erbij te 'halen'. De CDJ400's heb ik toch nog erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Cartman! schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:19:
Ga ze gewoon proberen zou ik zeggen. Ik zou de CDJ400 heel erg aanraden zolang je niet met MIDI aan de slag gaat, daar wint de Denon het op.

Ik ga op mn laatste dag van mn vakantie nog naar Feedback toe (vandaag dus :+) om eens wat verschillende gear te proberen. Zoals ik zei wil ik graag CDJ1000's kopen maar wil ze toch nog eens allemaal naast elkaar testen :) Heb knaken genoeg om er vandaag vast 1 te kopen en kan t toch niet laten t nu al te doen en over n paar maanden de 2e erbij te 'halen'. De CDJ400's heb ik toch nog erbij.
Probeer de 3700 van Denon ook even als je er toch bent :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
zal ik zeker doen, ben best benieuwd naar denon gear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Cartman! schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:19:

Leuk dat je gaat testen. Post zeker vanavond je bevindingen! Ben benieuwd.
Midi komt bij mij op de 2e plaats maar een speler moet het opzich wel bevatten, voor de wat langere en vermoeiende sets, desnoods op het einde pas inschakelen. Ook makkelijk omdat je minder met cds en stickjes Dus moet sleuren, en het zoeken in je software is echt prima.
Dus als ik het goed begrijp, gekeken naar alle berichten (heb hiervoor ook al in dit topic gepost), is de denon zeker geen slechte koop, zeer veel waar voor je geld, goede midi ondersteuning, maar is de cdj toch de bekende pio kwaliteit met mindere midi ondersteuning dan de denon.
Ik ga ze ook maaar eens testen binnekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb even met Serato Itch gedraaid, weinig cpu resources is echt een pré, en het is lekker simpel. Vind het vrij klote dat hij niet compatibel is met andere midi controllers. Zonde, want aan de licenties daarvoor hadden ze weldegelijk geld kunnen verdienen.

Wellicht is het e.e.a. mogelijk met een midi translator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Ik weet niet eens of ze licenties moeten hebben voor compatibiliteit. Als de user zelf een midi mapping moet maken denk ik dat dit niet het geval is.
Serato is idd best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ben weer terug uit Utrecht. Het filiaal is daar dusdanig klein dat de apparatuur in de vitrines staat en thats it. Heb mooi alles in het echt achter glas kunnen bekijken en dus niet kunnen proberen. Wel vriendelijke lui daar die me vertelden dat ik beter naar bijv. Rotterdam of Apeldoorn kan gaan (vooral R'dam) omdat ze daar 5 keer meer ruimte hebben en vrijwel alles kunnen uitstallen voor je wat er nog niet staat. Voor niets geweest dus eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen...

* Sjoewe woont 100m van de Feedback in Utrecht.

Als je naar een relaxte DJ-store wil en je bent bereid om ervoor te reizen dan kan ik je aanraden om naar Spin City in Nijmegen te gaan. Vriendelijk en deskundig personeel, en er zijn testhokken aanwezig, dus als je van te voren belt dat je komt, dan stellen ze het voor je op. En kan je ook echt even lekker los.
Bij de Feedback in Rotterdam staat wel, veel, maar er is slechts weinig daadwerkelijk aangesloten. Het personeel is weliswaar behulpzaam, maar het zijn geen echte DJ's. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 12-06-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Cartman! schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:33:
Ben weer terug uit Utrecht. Het filiaal is daar dusdanig klein dat de apparatuur in de vitrines staat en thats it. Heb mooi alles in het echt achter glas kunnen bekijken en dus niet kunnen proberen. Wel vriendelijke lui daar die me vertelden dat ik beter naar bijv. Rotterdam of Apeldoorn kan gaan (vooral R'dam) omdat ze daar 5 keer meer ruimte hebben en vrijwel alles kunnen uitstallen voor je wat er nog niet staat. Voor niets geweest dus eigenlijk...
En hoe vond je de s1200 qua uiterlijk? Of niet gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Lelijk, zoals iemand eerder noemde net n soort Gamecube...en die was ook al spuuglelijk :P

Sjoewe, jammer dat je t pas las nadat ik geweest was :+

Rotterdam kom ik wel eens redelijk in de buurt (Gouda, vanuit daar wel te doen) maar Nijmegen wordt weer een hele reis voor me. Mn vriendin wil graag een nieuwe gitaar dus we gaan gewoon eens naar R'dam. Daar sluiten ze meuk gewoon voor je aan als je wilt aldus t personeel van Utrecht.

edit:
over de gaps in MP3. Aldus mn audio-collega op t werk zit dat gewoon in het formaat MP3 an sich en kun je dus geen echte gapless MP3's maken omdat er in de laatste paar bytes nog extra informatie verstopt zit, dat is de gap die je hoort.

[ Voor 87% gewijzigd door Cartman! op 12-06-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Nou ja kwaliteit gaat boven uiterlijk he. Maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel.
Ik wordt helemaal gek en ik ga ze maar eens uittesten, dat zegt volgens mij veel meer dan een specsheet en een uiterlijk.
Nu nog kijken wanneer ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

* Stoney3K is stiekem ook op vinyl over aan het stappen :)

Nu nog een cheapass Akai draaitafeltje (met USB, whoopee!) gehaald om thuis wat aan te kunnen klooien. Het ding is een beltdrive, dus stabiel in de toeren is ie absoluut niet ;)... ik heb met de stroboscoop zelf de pitchfader op +1,3% moeten zetten om hem op 33 toeren te krijgen :)

Als ik on stage sta regel ik natuurlijk wel een setje Technics. Ik doe veelal drive-in werk, dus beatmatchen valt wel mee in principe. Maar ik vind met platen draaien alleen al gaver voor het show-element, en het feit dat je veel platen tegenwoordig voor bijna niks op de kringloop, markt of waarever kan vinden.

Mijn set wil ik wel nog een keer gaan upgraden, want de VMX-300 en de CDJ-20's waar ik nu mee draai zijn langzaam door hun capaciteiten heen. Waarschijnlijk gaat er dan wel aan zo'n 1000-1200 euro aan nieuwe gear tegenaan (excl. flightcase, en CD-based, nog wel). Ik hoor verbazend goeie verhalen over de DDM4000 van Behringer -- iemand daar al eens mee geschoven?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Ja hij schijnt mee te vallen.
Zelf geen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb die DDM4000 ook gezien, en ondanks dat er veel werk in is gaan zitten van de Behringer engineers ben ik nog niet overtuigd. Een shitload aan knopjes en functies die je volgens mij helemaal niet nodig hebt of nooit gebruikt.

Zou mooi zijn als Reind hem eens op de testbank zou leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Ik denk dat het met de functionaliteit wel snor zit.
Alleen de kwaliteit is iets wat men uit ervaring leert en wat na maanden jaren gebruik boven water komt.

Btw, hij licht wel mooi op zeg, sodeju, hij zou niet misstaan naast de kerstboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
Cartman! schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:49:
edit:
over de gaps in MP3. Aldus mn audio-collega op t werk zit dat gewoon in het formaat MP3 an sich en kun je dus geen echte gapless MP3's maken omdat er in de laatste paar bytes nog extra informatie verstopt zit, dat is de gap die je hoort.
Er zit niet zozeer nog extra informatie verstopt, mp3 werkt gewoon met frames, wat blokken zijn van een vast aantal samples. Als de lengte van je nummer niet exact een veelvoud is van dat aantal samples, zal de laatste frame opgevuld worden met stilte, wat bij het opnieuw na elkaar spelen uiteraard opvalt.
Modernere formaten zoals ogg vorbis lossen dit op door in de header mee te geven hoeveel samples het origineel bevatte, zodat de stilte in de laatste frame kan worden overgeslagen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen hier die de nieuwe Reloop Digital Jockey 2 (IE) hebben getest ?

Ben van plan om weer wat te beginnen met draaien en zit te twijfelen tussen een veel duurdere A&H xone 42 + 2e hands cdj 800 set, of een goedkopere controller + traktordj of ableton. Aangezien het in eerste instantie toch meer voor home mixing is denk ik dat ik het beste weer wat kan opwarmen met een controller en traktordj/ableton. Mocht ik het dan weer vet vinden en wat extra feeling willen dan kan ik alsnog op de andere set overstappen. Heb namelijk in het verleden (zo'n 6 jaar terug) m'n set de deur uit gedaan, en wil nu niet gelijk een boel geld over de balk smijten als het achteraf toch niet is wat ik zoek. Moet wel zeggen dat de set in het verleden de deur uit ging wegens geldgebrek. De gear dat ik toen had was gewoon erg minimaal, en ik had geen cash voor upgrades. Alles wat ik eruit kon halen had ik er al uitgehaald, en ik wou gewoon meer omdat ik anders niet echt verder kwam, maar daar had ik geen geld voor. Toen ben ik er maar mee gestopt omdat de lol er grotendeels afging.

De jaren daarna heb ik eigenlijk vooral naar sets van andere dj's geluisterd en ben ik mij wat in hifi gaan verdiepen. Heb alleen de laatste tijd het probleem dat ik weinig sets hoor waarvan de samenstelling van de tracks me echt boeit (het klinkt vaak wel goed, maar daar blijft het bij). Vandaar dat het weer is gaan kriebelen om toch maar weer te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Volgensmij geef je je eigen antwoord, en is het voor jou veruit het meest interessant om gewoon met een controller aan de slag te gaan. Timecode oplossingen zijn er toch vooral om je computer binnen je bestaande dj-setup te integreren. Eigenlijk is het onzinnig om ermee te beginnen.
MIDI heeft eigenlijk wel de toekomst en de controllers van nu doen eigenlijk niet meer onder voor de traditionele alternatieven, juist omdat je niet meer door de interface wordt beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Titel: Destination Unknown
Duration: 68:15
Tracklist:
Project 1 - Rate Reducer (Headhunterz remix)
Wildstylez - The Phantom Beat
D-Block & S-Te-Fan - Music Made Addict
Technoboy - Put Some Grace (In Your Face Mix)
Dark Oscillators - Food For Woofers (Ivan Carsten remix)
Josh & Wesz - Like Thiz
DJ Phil Ty - A Kay A
Wildstylez - Music Or Noize
The KGB's - Infinity (DJ Phil Ty remix)
Noisecontrollers - Revolution Is Here
Headhunterz & Wildstylez & Noisecontrollers - Tonight
Williams Syndrome - Secrets
Noisecontrollers - Attack Again
Dozer - Hawk
Zatox meets The R3bels - Choirs
The Beholder & Max Enforcer - The Preacher

Dm voor interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 23:19
Ik heb zelf de Reloop Digital Jockey 1. Vind het een heerlijk apparaatje. De verschillen met de 2 zijn marginaal. 2 heeft andere pitchfaders(locken niet op 0), touchsensitive jogwheels op de interface edition en rode ledjes.
Wel las ik dat de knoppen en faders wat fragieler aanvoelden dan op de RDJ1, maar dat was op een demo model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Leuke tracklist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Ik had eindelijk weer eens eens wat geld over om naar de ikea te gaan en statiefjes te kopen voor m'n monitorboxen en laptop :) zie hier t resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/meubel.jpg
(beetje gare foto wel, t was donker :P )

Setje bestaat nu uit :
2x rp6
2x bst oem
1x stanton rm 505 (?)
1x rp dh 1200 headphone (valt uit elkaar :) )
1x traktor scratch
1x macbook
1x crappy midicontroller emu 49
en een nep plant O-)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Erg nette booth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

De nep plant doet het em! :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

CoB schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:41:
Ik denk dat het met de functionaliteit wel snor zit.
Alleen de kwaliteit is iets wat men uit ervaring leert en wat na maanden jaren gebruik boven water komt.
Ik heb wel al gezien dat de Chinezen een aardig eind vooruit zijn gegaan de afgelopen jaren. Als ze OEM draaitafels kunnen bouwen die kwalitatief beter zijn dan een Technics voor de helft van de prijs, zou het goed kunnen dat de grote mixer-fabrikanten hun prijzen maar eens moeten herzien. Ik heb al een reviewer gelezen die voor de DDM4000 zijn X:one heeft laten staan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
En ik heb al twee losse gevallen gehoord over een DDM4400 waarbij de headphonejack, die overigens op een idiote plek zit, afbreekt in de behuizing :X

* Sjoewe gaat na de zomervakantie aan de Xone:92 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Achja...productiefoutje op de eerste serie misschien. :P Overigens ben ik geen fan van wat dan ook maar afkomstig uit China...(Ow tegen Chinezen heb ik niets...wat een zin ook weer. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

De tijd zal leren wat we met de DDM4400 aanmoeten. Ik ga me er niet aan wagen.

@ sjoewe
gefeliciteerd, ik ga voor de 22

@ stoney
link graag, ben benieuwd of het betrouwbare bron is

--

Voor mij rest nu nog de keuze voor de speler.
CDJ 800 valt af, te weinig instellingen pitch, geen hot loop, en duurste van mijn keuzeset (ja nog wat overgehouden aan lessen marketing). Geen usb, geen midi.
CDJ 400 is fijne speler, doet het op midi vlak minder dan de speler hieronder. als we de reputatie van pioneer meerekenen een erg solide speler (goede pitch instellingen, hot loop, midi mogelijkheden, usb mogelijkheden, goede interface, ring om te pitchbenden ongeacht vinylmode of niet)
DN-S1200 de goedkoopste van de 3, goede midi mogelijkheden, eigenlijk idem features die voor mij boeien als de CDJ (ik geloof misschien nog wel 4% pitch). De build quality zou wel snor zitten en het is echt een super speler voor het geld. Hijs echt lelijk (boeit niet), de platter zou minder zijn als de CDJ en de layout zou ook wat druk zijn (mede door het compacte design en de vele knopjes), o ja en soft touch buttons (cue en play) maarrr dat is een kwestie van smaak, ik ga deze en bovenstaande binnenkort eens uitproberen.

Tov effecten en midi ondersteuning sta ik neutraal. Zouden wel echt leuke extra's zijn. Build quality is voor mij het belangrijkst.

Keuzes keuzes, i kheb het geld wel over voor een setje CDJ 400 maar ik bespaar echt iets minder dan 50% als ik voor de S1200 zou gaan (wat weer geinvesteerd zou kunnen worden in andere spullen).

Iemand nog wat meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nou er valt weinig te feliciteren, ik moet gewoon met keiharde euro's over de brug komen ;(

Ik zou me niet verkijken op de CDJ400. Ze zijn duur, de platter is maar matig, de midi werkt shitty, de USB-functie van de DNS1200 is veel completer. Heb je ook naar de Reloop RMP serie gekeken? Binnenkort komt de RMP3 uit, die zal ook USB krijgen en nog zo wat. Fullsize tabletop voor een kleine prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjoewe op 16-06-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik dacht dat de RMP3 al leverbaar was ? Tenminste bij Bax stond hij op de open dag evenals bij RJshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Als pure midi-controller is die ddm4000 wel leuk ja, als je het vergelijkt met een x-one. Wat dat betreft maakt Behringer prima spul, zie ook de BCR2000 bijvoorbeeld.
Als je elk weekend on the road bent heb ik persoonlijk toch iets meer vertrouwen in de A&H wat robuustheid betreft :X

En als 'gewone' audiomixer zal zo'n ddm4000 wat geluidskwaliteit betreft waarschijnlijk niet eens in de schaduw mogen staan van een Xone62/92 vrees ik, alleen al omdat het een digitale mixer is, en ik me nog een djx-700 kan herinneren *ril*. Dat KAN gewoon niet als je naar de prijs kijkt van de ddm.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Sjoewe, dat blijft subjectief. Ik vind de CDJ400 helemaal geen slechte platter hebben. Duur zijn ze inmiddels wel maar het is een vrij complete speler waar enkel de MIDI wat ruk van is. Wat ik aan CoB mee kan geven: ga naar een goede winkel toe en _probeer_ beide spelers, dan weet je het. Op specs is het moelijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Cartman! schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:34:
Sjoewe, dat blijft subjectief. Ik vind de CDJ400 helemaal geen slechte platter hebben. Duur zijn ze inmiddels wel maar het is een vrij complete speler waar enkel de MIDI wat ruk van is. Wat ik aan CoB mee kan geven: ga naar een goede winkel toe en _probeer_ beide spelers, dan weet je het. Op specs is het moelijk vergelijken.
Op hoeveel andere CD-spelers dan de CDJ400 heb je langer dan een uur gedraaid?
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.