Toon posts:

How to Become a DJ... Deel XIV Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 32.281 views sinds 30-01-2008

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
How to Become a DJ deel XIV
Introductie
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij het veertiende deel van de How to Become a DJ legacy Slow Chat soap Topic op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...
Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ruim de vijftienduizend gepasseerd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) + 1.001 (X) + 1.002 (XI) + 999 (XII) + 2.080 (XIII) = 20.030 posts.

De originele topicstarter leest af en toe mee, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Wat doet een DJ nou eigenlijk :?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

Wat is het verschil tussen een DJ en producer :?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

Wat is beter, CD of vinyl :?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen :?
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je vinyl wilt draaien, hou er dan rekening mee dat je toch echt een platenzaak in de buurt moet hebben. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Voor de rest algemene aanbevelingen in de volgende categorieën (over het algemeen is het aan te raden om apparatuur te kopen bóven het very low budget!):

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i / JB-Systems MX4
Midrange budget: Gemini UMX-7 (uitverkocht) / American Audio Q-D5
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275
Clubmixers: Pioneer DJM-600/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels (S-arm voor het normale mixwerk)
Very low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Low budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-5000MKIII/Gemini PT-2100
High budget: Technics SL-1200MK2 of M3D/Gemini PDT-6000/Synq XTRM-1 en klonen daarvan

CD-spelers (enkel)
Low budget: Gemini CDJ-20
Midrange budget: American DJ PSX
High budget: Pioneer CDJ-800/Pioneer CDJ-1000MKII/Denon DN-S5000/Numark Axis-8

CD-spelers (dubbel)
Low budget: American DJ DCD-Pro 400
Midrange budget: DAP 900D/Numark CDN-36
High budget: Pioneer CMX-3000/Pioneer CMX-5000/Numark CDN-88/Numark CDN-90

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands :?
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van DJ2DJ (URI's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens.

Hoe kom ik aan de bak als DJ :?
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

Waar kan ik muziek vinden :?
In de platenzaak :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal :?
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net
GoT DJ overzicht :+

DJ Stijlen
momania• Techno
• Club

BtM909 :: BO the Man• 2Step / UK Garage
• Funky House
• R&B / Hip Hop / Urban

EmpathyVaak:
• Trance
• Hardtrance
• Hardhouse

Minder vaak:
• Hardstyle
• Techno

JaapvR• FunkTechno
• Clubstijl

MolshoopVerschillende soorten Techno
Keez :: DJ CC (Case Closed)• Jumpstyle Trance
• Uplifting Trance
• Hardstyle
• Hardtrance

TekDrum&Bass
Universal Creations• (Progressive)Trance (dus de wat meer kwaliteits Trance)
• Progressive
• Classics (Club, Trance en House)

Daarbuiten ook:
• ClubTrance
• Techno (meestal de wat hardere)
• Hard Trance
• DnB
• Groove
• House

Vash• Techno
• Trance

JasperT• Funky
• Groovy
• House
• Club
• Funky Techno

Arne_F :: DJ LysoProgressive, Trance en Techno

numlock• Hip Hop
• Beat-crossover
• turntabelism

Jimsterrr :: DJ Jim-E• Trance

Canard• Progressive Trance
• Hardtrance
• Hardstyle
• Techno

DJ Reanimation• Trance
• Dance
• Hardstyle
• Techno

Hiddo :: Sunni• Techno
• Tech-house

BezurK :: William Tech• Groovy Techno
• Minimal Techno

Gobbles, InQ.• Trance
• hardstyle
• Techno

DeNB3rt• Drum'n'bass

Steenvoorde :: Bor• Full-on Psytrance

-ScuL-• Hardtrance
• Hardstyle
• Hardcore

OverSoft • Techno / Techhouse
• Club

UrinatinventuM• Hardstyle
• wat langzamere Hardcore

Michali• (Minimal) Techno

Quinie • electro / lounge / progressive
• lounge
• progressive

Slizer• Minimal Techno

savale• Club
• Progressive
• Techno

Chiron :: Ener-G• Alles van Danny Christiaan :+
• funky techhouse
• progressive / tribal / techno
• Mainstream / Urban
• Drum 'n Bass (van intelligent tot hardstep / pressure)
• Muziek voor studentenfeestjes / bruiloften / cafe's e.d.

Voorgaande delen en dochterdraadjes :+
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Dj... deel IX
How to become a Dj... deel X
How to Become a DJ... deel XI
How to Become a DJ... deel XII
How to Become a DJ... deel XIII
How to become a Producer
How to become an LJ...
Andere DJ fora :+
DJ2DJ forum
New-Line forum
Licht & Geluid forum
DeeJay Forum
TechHouse
ebeatz.nl
Global Hardstyle Forum
AboutDJ Forum

Platenzaken :+
Offline ;)
Lijst platenzaken in Nederland en België

Online NL:
decksrecords http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif
4 DJ's ONLY
Dancegrooves
Recess Records
Rare Records
Platenshop.nl
vinylshop

Online UK
Hard To Find Records
DotVinyl
Defected Online store!

Online DE
Decks-Records online vinyl shop http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_on.gif
Important Records

DJ Gear :+
Tone Control
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid

Handige links :+
About DJ - De DJ Info site van NL :P
Technics Dutch dance charts
Advanced Vinyl Handling
Discogs

Beginners guide:
Recess
Howto DJ: Skills, Attitudes and Basic Mixing Techniques
Introduction into DJing and Turntablism

Scratch this sh*t
The history of turntablism
The Ever :: evolving skratch tutorial

[Voor 6% gewijzigd door JvS op 19-03-2006 14:48]

• 418O2
Ik weet, ik heb hier nog nooit gepost, maar wou mijn vraag graag kwijt en de vorige was op slot. Als het jullie tegen het verkeerde been of het hoofd of waardanook stoot, dan hierbij mijn excuses, gooi er een slot op en laat het topic terugkeren tot as, zoals hij onstond..

Ik vind het draaien een zeer gave bezigheid om te zien, maar het lijkt me nog gaver om te doen. Ik ben zelf vooral een HipHopper en wil ook zelf gaan draaien richting de hiphop. Ik heb op NewLine gekeken en zag dat je voor een beetje set 500 euro kwijt bent. Dat vind ik nog wel te doen en dat heb ik er ook wel over.

Nu weet ik er dus nog niet zoveel vanaf, maar is het handiger om zelf een set samen te stellen, of is een Dre's keuzeset van New-Line ook geschikt?

Ik had de Numark Battlepack al gespot als goede kandidaat, any input van jullie over deze set? Eventueel tips voor andere sets in deze prijsklasse? Ik wil niet te veel geld uitgeven voor het geval ik het dus niets vind (of het simpelweg niet kan). Las ni de oudere topics dat men er niet echt over te spreken is. Maar het is voor mij dus gewoon puur om voor mezelf te draaien en verder niets serieus verder..

[Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 14-03-2006 06:11]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:36

Phydomir

Dennis

Die Dre's keuze setjes zit je in ieder geval zeker goed mee. Dre weet precies wat goed is in welke prijsklasse. Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te zeggen of die numarks aangezien ik daar geen ervaring mee heb.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ruim de vijftienduizend gepasseerd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) + 1.001 (X) + 1.002 (XI) + 2.080 (XIII) = 19.031 posts
Deel XII mist in deze lijst, mss wel handig om deze erbij te gooien. En verander dat vijftienduizend dan gelijk maar in twintigduizend :)

• Koekie007
  • Laatst online: 01-06 15:16

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Hellow,
ik ben op zoek naar een leuk setje monitors voor bij mijn dj set.
Ik maak nu gebruik van mijn hifi speakers (Kef Carlton III) maar dit zijn vloerstaanders dus het geluidsbeeld als is sta te draaien is niet optimaal.
Als versterker maak ik gebruik van een Rotel RA-940BX (2x40watt) deze versterker bied de mogelijkheid om 2 setjes aan te sturen.
Nu viel mijn oog op de Alesis Monitor MKII (mede door deze review http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2260 )
deze monitor is echter in zowel een passieve als een actieve uitvoering te koop bovendien is hij 100 watt dus ik weet niet of mijn versterker dat goed gaat trekken.

Mijn vraag is dus of de alesis monitor een goede keuze zou zijn en zo ja of ik beter voor de actieve of passieve versie kan gaan (passief eventueel met een andere losse versterker). Of zouden jullie mij een heel ander setje aanraden en zo ja welk?

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58
ping (zo staat deze ook weer in me lijstje van te volgen topics)

oja moet volgende week draaien in de docx in Assen. Ga dit samen doen met Superabje. Voor mij de eerste keer buiten de eigen feesten en woonkamer. Dus spannend. Zeker nu al weken bagger draai maar ach dan moet je ook maar geen hobby dj vragen voor je feest :)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• 418O2
Tsunami schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:47:
[...]
Deel XII mist in deze lijst, mss wel handig om deze erbij te gooien. En verander dat vijftienduizend dan gelijk maar in twintigduizend :)
Done

Zit hier toevallig iemand uit Zwolle die mij eventueel wat zou kunnen leren, mocht ik het ook gaan doen? Ik denk namelijk dat het wat makkelijk is als iemand je zelf dingen verteld en voordoet dan wanneer je zelf maar wat klooit en van internet sites leest..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Koekie007 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:22:
Mijn vraag is dus of de alesis monitor een goede keuze zou zijn en zo ja of ik beter voor de actieve of passieve versie kan gaan (passief eventueel met een andere losse versterker). Of zouden jullie mij een heel ander setje aanraden en zo ja welk?
Ik hoor en lees veel goede verhalen over de syrincs set. Daar zou je ook naar kunnen kijken.

De alesis active monitor II is een absulute topper. Kan ik kort over zijn. Heb je het er voor over, meteen doen. In het begin is het even wennen, omdat de meeste hifi speakers de nadruk op bas leggen. Ik had zoiets van.. wat een "kaal" geluid. Maar de set blijft strak spelen, wat je er ook tegenaan gooit.

Wise enough to play the fool

• Neman
  • Laatst online: 03-06 23:01

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Excuses als dit al eens eerder aan de orde is geweest, maar ik kan het zo snel niet vinden in eerdere delen en het staat ook niet in de openingspost. Ik heb een vraag betreffende licenties van muziek op CD. Als ik een CD koop in de winkel en die muziek dus legaal bezit, bezit ik dan ook de rechten om de muziek op die CD te draaien als DJ voor een publiek?

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 09:24
418O2 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:47:
Ik vind het draaien een zeer gave bezigheid om te zien, maar het lijkt me nog gaver om te doen. Ik ben zelf vooral een HipHopper en wil ook zelf gaan draaien richting de hiphop. Ik heb op NewLine gekeken en zag dat je voor een beetje set 500 euro kwijt bent. Dat vind ik nog wel te doen en dat heb ik er ook wel over.

Nu weet ik er dus nog niet zoveel vanaf, maar is het handiger om zelf een set samen te stellen, of is een Dre's keuzeset van New-Line ook geschikt?
Dré's Choice word gegeven aan producten met een bijzonder goede prijs-kwaliteitverhouding. Verwacht dus niet een topproduct als je weinig betaald. Vooral bij New-Line is alle waar naar z'n geld, als je weinig betaald krijg je ook weinig.
Op New-Line bestaat er een mogelijkheid om aan te geven wat je van een product vind. Lees deze reviews gerust door, ze kunnen je prima ondersteunen in het scheiden van het kaf en koren.

Tot slot, een beetje mix-setje kost je rond de 800 euro. Zeker als je er wat langer mee wil doen.
Voorbeeldje met draaitafels (1080 euro)
2x Akiyama DJ-4000 Acura met Ortofon OM Pro elementen: 701 euro
1x Vestax PCV-275 mixer: 379 euro

Voorbeeldje met tabletop cdspelers (897 euro)
2x Numark Axis-4: 518
1x Vestax PCV-275 mixer: 379 euro

Voorbeeldje met dubbele cd speler (615 euro)
1x Numark CDN-35: 399 euro
1x JB-Systems Beat 6 MKII mixer: 216 euro
De Beat6 mixer zit erbij omdat het een goedkopere 19" mixer is en daarmee makkelijk met de dubbele cdspeler in een flightcase kan worden gezet.

Zelf ben ik begonnen met een Behringer DX-500 mixer (word al een tijdje niet meer gemaakt) en een setje Gemini CDJ-10 cdspelers. De Gemini CDJ-10 of CDJ-15 kan ik iedereen absoluut afraden. Het gemis van pitchbend of een jogdrive maakt goed mixer erg lastig.
Na de Gemini cdspelers heb ik een Numark CDN-35 dubbele cdspeler gekocht. Later zijn daar 2 Pioneer CDJ-100s tabletop cdspelers bijgekomen en is de DX-500 vervangen door zijn grotere broer: de DX-1000.

Al met al draai ik nu op een Behringer DX-1000 mixer, 2 Pioneer CDJ-100s en een Numark CDN-35. De mixer en de numark cdspeler werken beiden heerlijk en kan ik jullie aanraden. De Pioneers vind ik persoonlijk wat minder omdat de jogdrive ontzettend gevoelig is, tov de numark. Dat is een kwestie van gewenning. Verder heeft de numark een setje van 2 seamless loops per loopwerk, Pioneer niet. Pioneer heeft een drietal grappige effecten en dat mist de Numark.
Ieder artikel heeft zijn eigen voor- en nadelen. Meest belangrijk is betrouwbaarheid, kwaliteit en je eigen behoeften. Lees veel recenties en reviews (bij producten op new-line of op aboutdj.nl) en kijk wat je wil, dan vind je vanzelf de juiste apparatuur.

EDIT: Mocht nog een goedkoop setje draaitafels zoeken, kijk dan even op http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=19648. Geen ervaring met de dingen die hij aanbied, maar het kan nooit duur zijn ;-)

[Voor 5% gewijzigd door Philip_Janssen op 15-03-2006 21:37. Reden: Succes met het 2e handje ;-)]

• Philip_Janssen
Hellow,
Ik maak nu gebruik van mijn hifi speakers (Kef Carlton III) maar dit zijn vloerstaanders dus het geluidsbeeld als is sta te draaien is niet optimaal.
Als versterker maak ik gebruik van een Rotel RA-940BX (2x40watt) deze versterker bied de mogelijkheid om 2 setjes aan te sturen.
Nu viel mijn oog op de Alesis Monitor MKII (mede door deze review http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2260 )
deze monitor is echter in zowel een passieve als een actieve uitvoering te koop bovendien is hij 100 watt dus ik weet niet of mijn versterker dat goed gaat trekken.

Koekie, ik kan je de Behringer Truth B2031 (a) aanraden. De A-versie is gewoon een actieve versie van deze serie. De monitors zijn goed betaalbaar en geven een prima geluidje, zeker in die prijsklasse. Headroom heeft-ie weinig tot niet, maar voor dat geld kun je het ook bijna niet verwachten. Prijs: 379,-
Linkje: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12647

En aandere optie zou de Syrincs M3-220 DT set zijn. Deze heeft 2 sateliet speakers en een subje. Nette belastbaarheid, uitstekend geluid en een goed pak druk. Een stukje beter dan de Behringers, een stuk compacter dan de Behringers en natuurlijk heb je wat extra laag door de sub. Maar ze zijn ook wel wat duurder dan een setje Behringer monitoren. Prijs: 539,-
Linkje: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195

Beide setjes zijn overigens actief aangestuurd, gefilterd en geprocessed. Letterlijk plug&play!

• Philip_Janssen
Neman schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:28:
Excuses als dit al eens eerder aan de orde is geweest, maar ik kan het zo snel niet vinden in eerdere delen en het staat ook niet in de openingspost. Ik heb een vraag betreffende licenties van muziek op CD. Als ik een CD koop in de winkel en die muziek dus legaal bezit, bezit ik dan ook de rechten om de muziek op die CD te draaien als DJ voor een publiek?
Helaas! Officieel hoor je je cd's netjes te kopen en daarnaast word er ook nog eens verwacht dat je betaald aan de Buma/Stemra. Zij eisen een bepaalde vergoeding voor het live gebruiken van muziek. Dit kan op vele manieren berekend worden, afhankelijk van de gelegenheid en contracten van de muziekversterkker(s).

Als DJ is dit natuurlijk een extra kostenpost. Maar laten we eerlijk zijn, hoe groot is de kans op een inval door de Buma/Stemra als je op een huisfeest bij een stel studenten draait? Niet bijster groot. Ook bij geluidsoverlast denkt de gemiddelde agent er niet aan om te vragen of je je gelden wel afdraagt. Mocht je je er toch zorgen om maken, gewoon even een contractje laten tekenen door de opdrachtgever, waarin onder andere staat op welke tijden/data je werkt EN dat hij zorg draagt voor het afdragen van de uitzendrechten van de muziek.

Hier vind je een contractje dat je kunt gebruiken als voorbeeld.

• jadjong
  • Laatst online: 08:51
418O2 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:47:
Andre is een van de Nederlanders die meer mixer in zijn handen heeft gehad dan zandkorrels. Zijn adviezen kan je in dit geval bijna blind overnemen. De Numark set heb ik nog nooit gebruikt, dus ook nog geen mening over
Neman schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:28:
Als DJ heb je het recht om die muziek voor publiek te draaien, de organistator/kroegbaas/etc is namelijk verantwoordelijk voor het afdragen van de extra subsidie die verbonden zit aan het draaien voor publiek.

Ga je zelf een feest organiseren dat een uit de hand gelopen tuinfeest ver voorbij gaat dan ben jij verantwoordelijk voor de kosten die daar aan verbonden zijn.
Hellow,

Je versterker is niet echt ruim bemeten voor de kastjes. Ik zou dan ook kiezen voor de actieve versie, of een stel behringer truth monitoren. Zijn voor DJ werk in de woonkamer ook zeer bruikbaar, zeker voor het geld wat ze er voor vragen.

• 418O2
MMS_El_Guapo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:22:
[...]

Dré's Choice word gegeven aan producten met een bijzonder goede prijs-kwaliteitverhouding. Verwacht dus niet een topproduct als je weinig betaald. Vooral bij New-Line is alle waar naar z'n geld, als je weinig betaald krijg je ook weinig.
Op New-Line bestaat er een mogelijkheid om aan te geven wat je van een product vind. Lees deze reviews gerust door, ze kunnen je prima ondersteunen in het scheiden van het kaf en koren.
Met die reviews weet ik het niet zo. Ik ben namelijk een beginner en de meningen daar worden gestaafd aan ervaringen van anderen, die gewoon al een stuk langer bezig kunnen zijn.

Ik denk dat ik die Numark set ga kopen. Van wat ik zo her en der lees moet het voor een beginner wel voldoen

• Philip_Janssen
418O2 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:03:
[...]
Met die reviews weet ik het niet zo. Ik ben namelijk een beginner en de meningen daar worden gestaafd aan ervaringen van anderen, die gewoon al een stuk langer bezig kunnen zijn.

Ik denk dat ik die Numark set ga kopen. Van wat ik zo her en der lees moet het voor een beginner wel voldoen
Ik wil je aanraden om toch even door te sparen in dat geval. Voor bijvoorbeeld de Dré's RP-4000 M3D Intermediate Set MKII of de Dré's Q-30 Intermediate Set MKII. Daar zitten gewoon draaitafels bij die een stuk beter presteren, zodat je er wat langer mee kunt doen.

Heb je trouwens m'n mailtje ontvangen over dat soundlabsetje? Dat zou je ook kunnen proberen als je het voor een leuk prijsje kan krijgen (zeg 50% van de nieuwprijzen).

Edit: nadeel van beginnersmateriaal is dat het snel gaat vervelen en dat je snel wilt gaan vervangen. Een goedkoop setje heeft als enige voordeel dat je minder financiëel risico loopt als je achteraf gezien het hele DJ gebeuren maar niets vind. Je doet je spullen dan gewoon weg voor de helft van het geld en dan kan iemand anders zijn geluk beproeven. Wil je echter serieus bezig zijn met DJ-ing (hetzij als hobby, hetzij professioneel), neem dan een serieus setje. Het kost je redelijk wat, maar je kunt er ook een langere tijd mee vooruit. Het scheelt je in ieder geval een extra setje dat je aanschaft.

[Voor 28% gewijzigd door Philip_Janssen op 16-03-2006 03:35. Reden: Motivatie toegevoegd]

• Neman
  • Laatst online: 03-06 23:01

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

MMS_El_Guapo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:31:
[...]

Helaas! Officieel hoor je je cd's netjes te kopen en daarnaast word er ook nog eens verwacht dat je betaald aan de Buma/Stemra. Zij eisen een bepaalde vergoeding voor het live gebruiken van muziek. Dit kan op vele manieren berekend worden, afhankelijk van de gelegenheid en contracten van de muziekversterkker(s).

Als DJ is dit natuurlijk een extra kostenpost. Maar laten we eerlijk zijn, hoe groot is de kans op een inval door de Buma/Stemra als je op een huisfeest bij een stel studenten draait? Niet bijster groot. Ook bij geluidsoverlast denkt de gemiddelde agent er niet aan om te vragen of je je gelden wel afdraagt. Mocht je je er toch zorgen om maken, gewoon even een contractje laten tekenen door de opdrachtgever, waarin onder andere staat op welke tijden/data je werkt EN dat hij zorg draagt voor het afdragen van de uitzendrechten van de muziek.

Hier vind je een contractje dat je kunt gebruiken als voorbeeld.
Ik neem aan dat een identiek verhaal opgaat voor muziek op vinyl? Dat zou dus betekenen dat een DJ voor elke plaat ook nog eens een en ander moet voldoen aan de Buma/Stemra, of is het (zoals jadjong ongeveer zegt) zo dat de eigenaar van een locatie hier automatisch volledig verantwoordelijk voor is, ook als dat niet expliciet in een contract staat?

Volgens mij houden bar weinig DJ's zich aan de Buma/Stemra-regel, de algemene gedachte is dat het legaal aanschaffen van de CD's/platen voldoende is :z. Heeft het dan uberhaupt nog wel zin om legaal muziek aan te schaffen? Mocht er controle zijn en het niet goed zitten met die extra vergoedingen, dan maakt het wellicht ook weinig meer uit of de CD's legaal zijn verkregen of niet. Behoorlijk frustrerend allemaal...

• Philip_Janssen
Er zijn zo gruwelijk veel regels voor het draaien van muziek. In het kort komt het er op neer dat je een hoop moet en relatief verdomd weinig mag.
De exacte regels ken ik helaas ook niet. Zelfs bij de Buma/Stemra word een vraag van een DJ regelmatig aan enkele mensen doorgestuurd en duurt het een paar dagen om antwoord te krijgen. Dat geeft dus ook weer aan dat er eigelijk gewoon teveel regels zijn.

Mijn persoonlijke mening is dat het allemaal een beetje ontzettend opgeblazen is. Puur moreel gezien vind ik dat je originele cd's zou moeten draaien (of in ieder geval bezitten) als DJ zijnde. Als je daaraan voldoet, ben je al relatief netjes bezig.
De uitzendrechten vind ik, als je originele cd's hebt, een beetje dubbel op. Eerst betaal je om de muziek te mogen beluisteren en vervolgens betaal je nog eens om de muziek te mogen laten horen. En dat terwijl je eigelijk gratis de muziek en artiesten promoot. Ze zouden ons DJ's daarvoor eigelijk gewoon moeten betalen, maar helaas zal dat feest niet doorgaan... :(
Helaas zal mijn mening je in de rechtzaal niet gek veel helpen, dus pas op wat je doet.

Het contractje wat ik heb gepost is ook meer bedoeld voor drive-in discotheken en DJ's die niet onder een vast contract staan bij een horecagelegenheid. Zeg dus gewoon voor alle zelfstandige DJ's die geen vaste lokatie hebben. Je kunt het de opdrachtgever (je klant) laten tekenen. Dan zijn de basisdingen voor beiden duidelijk en heb je (als DJ) geen zorgen meer over je aansprakelijkheid als de Buma/Stemra binnen valt (zolang je netjes originele cd's hebt!).

offtopic: het is bijzonder moeilijk om ter plaatse te bewijzen dat je muziek op gebrande cd's gekocht hebt. Hetzij legaal gedownload, hetzij een reserve kopie hebt gemaakt van het door jou gekochte origineel. In het Nederlandse recht is het zo dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen. Daarnaast dient degene die stelt dat je schuldig bent de schuld te bewijzen. Zolang ze dit niet kunnen bewijzen ben je onschuldig en kun je gewoon doorgaan met je activiteiten.
Mocht je dus ooit in aanraking komen met de Buma/Stemra op een feest, dan kun je altijd een beroep doen op de bovenstaande grondprincipes van het Nederlands recht. Spreek desnoods af dat je op een later tijdstip het bewijs overlegd dat je onschuld bewijst (dus een betalingsbewijs voor je downgeloade MP3's (waarschijnlijk met DRM) of het origineel van de CD's in kwestie).
Onthoud echter wel dat je gewoon fout bent als je de cd's illegaal verkregen hebt.

Op het forum van New-Line is een heel topic gewijd aan het Buma/Stemra gedoe en auteursrechten. Het is inmiddels gegroeid tot een pagina of 20, dus leef je uit: LINKJE.
Daarnaast kun je met vragen ook altijd Buma/Stemra mailen.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Damessssssssss :P

Eeven iets anders, ik ben AboutDJ (site mede ontstaan door dit topic en ondertussen een tijdrovende bezigheid CQ 2é baan) compleet aan het omgooien en heb even wat input van fellow dj's nodig.

Behalve dat de site compleet omgegooid word naar een CSS design en een frissere look mee krijgt wil ik het zaakje ook wat interactiever gaan maken.

User comment systeem op het nieuws (ooit eens eerder gesuggereerd door iemand in dit topic) staat hoog op de lijst van te implenteren features...... tis alleen even afwachten wanneer het nieuwe ako based comment systeem er aan komt.

Als er dus nog iemand op/aanmerkingen heeft of zoiets heeft van -> Hey sukkel waarom heb je daar nooit aan gedacht!!!!! dan hoor ik dat graag. Gezien het feit dat er nogal wat bezoekers van Tweakers vandaan komen leek het me ook wel handig eens hier te vragen wat men nou nog mist.

iRacing profiel

• 418O2
MMS_El_Guapo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:09:
[...]

Ik wil je aanraden om toch even door te sparen in dat geval. Voor bijvoorbeeld de Dré's RP-4000 M3D Intermediate Set MKII of de Dré's Q-30 Intermediate Set MKII. Daar zitten gewoon draaitafels bij die een stuk beter presteren, zodat je er wat langer mee kunt doen.

Heb je trouwens m'n mailtje ontvangen over dat soundlabsetje? Dat zou je ook kunnen proberen als je het voor een leuk prijsje kan krijgen (zeg 50% van de nieuwprijzen).

Edit: nadeel van beginnersmateriaal is dat het snel gaat vervelen en dat je snel wilt gaan vervangen. Een goedkoop setje heeft als enige voordeel dat je minder financiëel risico loopt als je achteraf gezien het hele DJ gebeuren maar niets vind. Je doet je spullen dan gewoon weg voor de helft van het geld en dan kan iemand anders zijn geluk beproeven. Wil je echter serieus bezig zijn met DJ-ing (hetzij als hobby, hetzij professioneel), neem dan een serieus setje. Het kost je redelijk wat, maar je kunt er ook een langere tijd mee vooruit. Het scheelt je in ieder geval een extra setje dat je aanschaft.
Ik heb even met Afterburner gepraat (heeft wel verstand van geloof ik ;) ) en ben van plan een Numark dmx01 te kopen en dan die Reloops erbij, 2000 of 4000. Dan komt het iets boven mijn budget, maar volgens mij is dat wel een goede combi. Die decks ben ik wel zeker van, misschien wel een andere mixer, aangezien een battle mixer misschien meer geschikt is..

Net ook een bod gedaan op een Reloop RMX30 BPM + 2 Reloop 3000's

[Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 16-03-2006 05:51]

• R2D2
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 05:30:
[...]

Ik heb even met Afterburner gepraat (heeft wel verstand van geloof ik ;) ) en ben van plan een Numark dmx01 te kopen en dan die Reloops erbij, 2000 of 4000. Dan komt het iets boven mijn budget, maar volgens mij is dat wel een goede combi. Die decks ben ik wel zeker van, misschien wel een andere mixer, aangezien een battle mixer misschien meer geschikt is..

Net ook een bod gedaan op een Reloop RMX30 BPM + 2 Reloop 3000's
Minimale om te scratchen is de RP4000..... RP2000 is ronduit ruk of je moet met tig vellen bak papier + wax willen gaan werken en geloof me das geen pretje.

Als je cheap uit wil zijn kijk dan eens naar de Tec3400 van Skytec. Ik weet het pis en pis lelijk maar wel een erg leuke draaitafel voor het geld.

Review: http://www.aboutdj.nl/content/view/115/8/

iRacing profiel

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Reind schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 04:05:
Damessssssssss :P

Eeven iets anders, ik ben AboutDJ (site mede ontstaan door dit topic en ondertussen een tijdrovende bezigheid CQ 2é baan) compleet aan het omgooien en heb even wat input van fellow dj's nodig.

Behalve dat de site compleet omgegooid word naar een CSS design en een frissere look mee krijgt wil ik het zaakje ook wat interactiever gaan maken.

User comment systeem op het nieuws (ooit eens eerder gesuggereerd door iemand in dit topic) staat hoog op de lijst van te implenteren features...... tis alleen even afwachten wanneer het nieuwe ako based comment systeem er aan komt.

Als er dus nog iemand op/aanmerkingen heeft of zoiets heeft van -> Hey sukkel waarom heb je daar nooit aan gedacht!!!!! dan hoor ik dat graag. Gezien het feit dat er nogal wat bezoekers van Tweakers vandaan komen leek het me ook wel handig eens hier te vragen wat men nou nog mist.
Zal es brainstormen... ik mis er eigenlijk weinig aan, alles zit er al wel in :) Draai je de hele meuk nou op Joomla?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

eigenlijk draai ik nooit meer en staan mijn draaitafels alleen maar stof te verzamelen. Ik zit er nu serieus over na te denken om ze te verkopen, eigenlijk wel stom ook en best moeilijk. Ik weet nog dat ik echt lang aan mn ouders hun oren heb gezeurd voor die draaitafels (ik heb er ook aan meebetaald, dus zoooooooo verwend was ik nou ook weer niet :P), ze waren ongeveer 1300 gulden per stuk en nu kan ik er op zn mooist ongeveer 750 euro voor beide krijgen.
ik ben nog zwaar aan het twijfelen, want ik kan ze ook gewoon laten staan als een soort van meubel/vitrine (net zoals sommige mensen een ontzettend duur standbeeldje hebben staan)

zucht, moeilijke beslissing, adverteren of niet? :'(

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dag DJ's

Over het gedoe met buma lijkt wat overtrokken hier. Ik heb als organisatie nog nooit buma/stemra betaald.. De discotheken betalen jaarlijks al een x bedrag ( afhankelijk van de oppervlakte / capaciteit ) aan buma/stemra.... Als DJ hoef je daar naar mijn mening dus geen rekening mee te houden.

Als ik een offerte opvraag bij een agency, zetten ze er meestal wel op dat het exclusief buma/stemra is.. maar dat doen ze omdat ze er geen gezeik over willen hebben. Als ik boek bij de DJ's zelf hoef ik helemaal niks te tekenen, krijg na de set gewoon de rekening...

Overigens krijgen de meeste DJ's/producers die ik in huur hun plaatjes van hun vriendjes/collega's.. Ze mixen ook elkaars nummers gewoon door elkaar en geven die aan hun relaties.. Ze doen zelf helemaal niet moeilijk over de rechten enzo.. Ze verdienen veel meer geld door een avondje te draaien, de meesten vinden dat ook veel leuker.

Toevoeging OT: Een goede manier om de scene binnen te komen, is in contact komen met organisaties van feesten en DJ's... Dat kan je doen op feesten, iets wat je dus ook moet doen, vaak naar feesten toe gaan, zorg dat ze je herkennen. Als je dan de juiste poppetjes op de juiste manier kan benaderen, krijg je vaak snel hun telefoonnummer en kan je ze een demotje meegeven..

Als je nog wat jonger bent, probeer dan lid te worden van een studentenvereniging, je kan daar dan als actief lid iets doen met commissies. Je kan dan proberen te draaien in de sociëteit en in contact komen in de entertainment wereld, studentenverenigingen organiseren meestal wel evenementen, festivals of feesten...

• R2D2
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:43:
[...]

Zal es brainstormen... ik mis er eigenlijk weinig aan, alles zit er al wel in :) Draai je de hele meuk nou op Joomla?
Yeps en het forum op myReact natuurlijk ;)

Joomla bevalt me op zich prima, heb in de tussentijd Xaraya en Drupal geprobeerd en beide systemen zitten qua output mooier in elkaar maar ik vind het een crimé om mee te werken. Typo3 was ook nog een optie maar aangezien ik niet meer de enige ben die aan de site werkt wilde ik dat de rest niet aan doen..... Typo3 is namelijk nogal zware droge hap om door en door te leren kennen.

iRacing profiel

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:27

momania

iPhone 30! Bam!

offtopic:
lol, ik sta nog steeds als eerste dj in de TS 8)7
+ dit is mooi weer een schaamteloze TVP aangezien ik hier meestal alleen maar lurk ipv post :+

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• jadjong
Neman schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:57:
[...]

Ik neem aan dat een identiek verhaal opgaat voor muziek op vinyl? Dat zou dus betekenen dat een DJ voor elke plaat ook nog eens een en ander moet voldoen aan de Buma/Stemra, of is het (zoals jadjong ongeveer zegt) zo dat de eigenaar van een locatie hier automatisch volledig verantwoordelijk voor is, ook als dat niet expliciet in een contract staat?

Volgens mij houden bar weinig DJ's zich aan de Buma/Stemra-regel, de algemene gedachte is dat het legaal aanschaffen van de CD's/platen voldoende is :z. Heeft het dan uberhaupt nog wel zin om legaal muziek aan te schaffen? Mocht er controle zijn en het niet goed zitten met die extra vergoedingen, dan maakt het wellicht ook weinig meer uit of de CD's legaal zijn verkregen of niet. Behoorlijk frustrerend allemaal...
Staat netjes op de site van Buma/Stemra.
Voor de DJ's onder ons:
Ben je DJ en treed je op tijdens een Dance-Event ? Dan is het volgende van belang om te weten !

De organisator heeft met Buma een overeenkomst gesloten waarmee hij tegen betaling het recht heeft gekregen muziek openbaar te maken.
Het geïncasseerde geld wil Buma graag verdelen over de auteurs/componisten van de op het evenement gebruikte muziek.
Hiervoor heeft Buma opgaven nodig van de gebruikte muziek.
Als DJ speel je een belangrijke rol in het verzamelen van deze informatie!
Want, jij weet als geen ander welke muziek tijdens het optreden is gebruikt.
Zeker wanneer je zelf muziek schrijft en draait, loont het de moeite Buma te voorzien van een opgave van het gebruikte repertoire.
Aan de hand van de opgaven kan Buma de gelden uitkeren aan de auteurs/componisten van het gebruikte repertoire, waaronder wellicht jezelf.

Op de repertoire-opgave, die je hieronder kunt downloaden, moet altijd het volgende worden vermeld:

-Vermeld duidelijk op welk evenement de opgave betrekking heeft.
-Vermeld je artiestennaam én je eigen naam, en bij voorkeur je Buma/Stemranummer.
-Alle ten gehore gebrachte muziekwerken moeten vermeld zijn (dus niet alleen de titels waarvan je zelf de auteur bent).
-Bij elke titel moet minimaal één van de rechthebbenden vermeld zijn. Dat wil zeggen: één van de componisten of tekstdichters. De vermelding van de uitvoerend artiest van het muziekwerk is prettig als extra informatie, maar niet voldoende.

Opgaven van Events uit 2004 moeten vòòr 1 juli 2006 bij Buma binnen zijn om te kunnen worden verwerkt voor de afrekening Buma Algemene Rechten over 2005, die in oktober 2006 wordt verstuurd. Dus: vul het repertoire-opgave formulier zo snel mogelijk in (als je het direct doet, dan heb je alle gegevens nog paraat !) en stuur het naar Buma/Stemra.
Dus aan het einde een tracklist overhandigen aan de organisator is de bedoeling. In de praktijk gebeurt dit 99 van de 100 keer niet en betaald de organisator een fixed-fee aan de hand van de zaalgrootte en de gedraaide muziekstijl.

Voor de organisatoren onder ons:
Als organisator van Dance-Events heeft u met Buma een licentie geregeld, waarbij u een bedrag heeft moeten betalen voor de openbaarmaking van muziek. Dat geld wil Buma graag verdelen over de auteurs van de op het evenement gebruikte muziek. Het volgende is daarbij van belang :

-Buma heeft opgaven (-formulieren) nodig van de gebruikte muziek.
-U speelt als organisator een belangrijke rol in het verzamelen van deze informatie!
-Immers: u hebt een directe relatie met de DJ's die u voor het evenement inhuurt.
-Bovendien bent u volgens de licentievoorwaarden met Buma verplicht ons over het gebruikte repertoire te informeren.

De repertoire-opgave met informatiebijlage die door de artiesten/DJ's ingevuld moeten worden kunt u hieronder downloaden. Wij verzoeken u alle optredende artiesten/DJ's te voorzien van een repertoire-opgave met informatiebijlage en erop toe te zien dat deze wordt ingevuld. U kunt de ingevulde opgaven verzamelen en sturen naar: Buma/Stemra, afdeling Garing, t.a.v Jessica Göbel. De opgaven moeten vòòr 1 juli 2006 bij Buma binnen zijn om te kunnen worden verwerkt voor de afrekening Buma Algemene Rechten over 2005, die in oktober 2006 wordt verstuurd.
Dus aan het einde krijg je van elke dj een tracklist. In de praktijk gebeurt dit 99 van de 100 keer niet en betaald de organisator een fixed-fee aan de hand van de zaalgrootte en de gedraaide muziekstijl. Vaak zit dit al inbegrepen bij de zaalhuur als het een lokatie betreft waar meerdere keren per week muziek ten gehore wordt gebracht en is bovenstaande contract alleen nodig als je besluit de Amsterdam ArenA te boeken voor je maandelijkse jeugdsoos.

Nu maar hopen dat de stichting thuiskopie niet langskomt vanwege de gequote teksten hierboven.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
tvp

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 22:09
hier ook een pingetje om het draadje weer bij te houden.

• 418O2
iemand ervaring/input over de JB-Systems high Q 20D Direct Drive en Gemini PS - 626i ?

• R2D2
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:46:
iemand ervaring/input over de JB-Systems high Q 20D Direct Drive en Gemini PS - 626i ?
Speciaal voor jou ;)

http://www.aboutdj.nl/content/view/7/7/ en http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=29 het stukje boven aan de 2é link goed door lezen.

RP2000 is gelijk aan de HQ20 die jij noemde op het logo na ;)

Overigens ben ik bezig met een rewrite van de tekst in link 1, echter kan het met die stapel reviews die nog uitgetikt moeten worden wel even duren voor die af is :p

iRacing profiel

• 418O2
Reind schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 04:23:
[...]

Speciaal voor jou ;)

http://www.aboutdj.nl/content/view/7/7/ en http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=29 het stukje boven aan de 2é link goed door lezen.

RP2000 is gelijk aan de HQ20 die jij noemde op het logo na ;)

Overigens ben ik bezig met een rewrite van de tekst in link 1, echter kan het met die stapel reviews die nog uitgetikt moeten worden wel even duren voor die af is :p
Tis inmiddels niet meer nodig. Als het goed is heb ik volgende week hier 2 sl1200's staan met flightcase.. Beter dus :)

Maar begin nu weer te twijfelen. Voor niet veel meer heb ik gewone nieuwe superoem's ..

[Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 21-03-2006 23:15]

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 10-05 20:32
Hello DJ's Nieuwe DJ in wording meldt zich :)

Ik en een paar vrienden zijn van plan om feesten te gaan organiseren. redelijk wat ervaring uit het verleden en veel muziekkennis en een behoorlijke platencollectie.

Stijl was vroeger meer Acid, Techno daarna heb ik m'n Trance, Hardtrance, Goa-Psy periode zo'n beetje gehad, om meer in de disco, club, grooves, soul, progressive te eindigen.
Devies is strak platen kunnen mixen en je muziekale verhaal vertellen. Compilaties maken en ook eigen producties doen.

Only one problem, geld !. We hebben "maar" 2500 euro te besteden met z'n drieen en daar wilden we 2 turntables, 2 cd-spelers en een mixer voor hebben van een kwaliteit die je ook regelmatig op grotere feesten kan inzetten.

We hebben na lang overleg, lezen en uitproberen de volgende setup bedacht :

Draaitafels:

2 x Akiyama DJ-4000 Acura

Zeer goede reviews over deze Super OEM en ze zijn veel goedkoper dan de Technics sl's . Hebben een zeer sterke aandrijving en schieten niet weg zoals bij de Tehnics soms het geval is ivm nulpunt. Dezelfde tafel is van 6 andere fabrikanten te verkrijgen waarvan de synq verreweg de meestverkochte is (vanwege uiterlijk en een doorlusmogelijkheid). Wij vonden de Akiyama iets mooier.

http://www.djdj.nl/webshop/cat/dj4000.jpg

CD-Spelers

2 x Pioneer CDJ-800 MKII

1000's vielen buiten het budget en de 800's bieden alle functionaliteit die we nodig hebben. Ik heb de duurdere Denon, Technics en Stanton cd-spelers uitgeprobeerd en alleen de Denon kon enigzins in de buurt komen van de gewone CDJ-800, De verbeteringen in de MKII maken de keus alleen makkelijker (enig minpunt is de prijs natuurlijk).

http://www.s2store.be/upload/img1174.gif

Mixer:

1 x Akiyama MCX

Door het besluit om voor duurdere cd-spelers te kiezen werd het budget voor de mixer een stuk kleiner (we hadden een Denon DNX1500 op het oog). Dateq en Pioneer vielen af vanwege de prijs. Eigenlijk viel ons oog al gelijk op de Vestax PCV 275, een 3 kanaals mixer met een goede reputatie. Ook was de prijs te overzien (319 euro), totdat we op de site van Akiyama onder het bekijken van de Acura draaitafels de Akiyama MCX vonden, een Pioneer DJM-600 look-a-like die pas op de markt is voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Een robuust uitziend 4-kanaals mixertje met eenvoudig uitneembare faders en vu meters per kanaal. Ik durf de gok wel te wagen denk ik. De paar reviews die ik heb kunnen vinden waren redelijk positief.

http://www.discoparadijs.nl/shop/b_2483.jpg

Alles bij elkaar kom ik net onder de 2500 euro uit. De koptelefoon heb ik gelukkig al :)

een goede keus binnen ons budget ?

[Voor 10% gewijzigd door KaMiKaZe op 22-03-2006 00:53]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:41

DSK

boeiend...

laat me eens weten dan als je ook problemen hebt met wegvallen van geluid, storingen, ruis e.d. met de Akiyama MCX als de master & monitor beiden bijna volledig openstaan, koptelefoon bijna op max en je 2 inputs tegen de 0dB gelijktijdig krijgt (gelijklopende beats dus)

Hier heb ik dus van in het begin last van met mijn Akiyama MCX en ik vraag me af of het een algemeen probleem is of een gevalletje garantie. De mijne komt ook relatief warm na een tijdje mee draaien (met alles zowat open)

Blog (Linux-related)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KaMiKaZe schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:48:

Alles bij elkaar kom ik net onder de 2500 euro uit. De koptelefoon heb ik gelukkig al :)

een goede keus binnen ons budget ?
Op welk termijn wil je dit spul gaan kopen eigenlijk? Er komen nieuwe Pioneer CDJ-1000's en 800's aan, dus ik zou even wachten... Het gaat zeer waarschijnlijk de prijs naar beneden drukken van de huidige modellen (denk ik :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• KaMiKaZe
BtM909 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 01:57:
[...]

Op welk termijn wil je dit spul gaan kopen eigenlijk? Er komen nieuwe Pioneer CDJ-1000's en 800's aan, dus ik zou even wachten... Het gaat zeer waarschijnlijk de prijs naar beneden drukken van de huidige modellen (denk ik :))
euhm ik heb het net besteld :P voor een hele goede prijs. De CDJ-800 MKII's zijn al van het nieuwe type, net een paar maandjes uit. Ik hoop alles volgende week binnen te hebben, maar wat langer wachten is niet erg. Ik moet zowiezo nog een stek verzinnen waar ik het spul ga neerzetten.

Nog even de verschillen tussen de oude CDJ800 en de nieuwe MKII

MP3 Support
Digital in/out
MP3 track data displayed
Refined JOG feeling adjust (in line with the CDJ-1000MK2)
Non-slip metallic finish on the JOG wheel
Brighter multicolour fluorescent display and improved WAVE and track data
Brighter and raised On JOG display with more information
New AUTO BEAT LOOP capability
Resume play
Backlit re-loop button
Backlit HOT CUE, hot loop and re-loop button

Over de Akiyama MCX mixer. Ik vind het niet gek dat spullen kapot gaan als je continue in het rood gaat. Ik zal zelf nooit alles maximaal openzetten. Ik snap ook niet waarom je alles vol open wil zetten, geluid klinkt gewoon minder uit welke installatie dan ook als je hem vol open zet. Iemand die ik ken verhuurd/verkoopt ze sinds kort en heeft er nog geen klachten over de Akiyama gehoord. Hij heeft hem zelf uit elkaar gehaald en vond hem kwalitatief hoogwaardiger dan de Pioneer DJM-600. Ik heb er het volste vertrouwen in.

Ook vertelde hij me dat de Akiyama Acura's 1 nadeel hadden en dat was dat er wat speling op de arm zat en dat dat nadelig was met scratchen (niet dat ik dat veel doe :P), maar het simpelweg aandraaien van wat boutjes zou het probleem eenvoudig verhelpen.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:41

DSK

boeiend...

KaMiKaZe schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:31:
[...]
Over de Akiyama MCX mixer. Ik vind het niet gek dat spullen kapot gaan als je continue in het rood gaat. Ik zal zelf nooit alles maximaal openzetten. Ik snap ook niet waarom je alles vol open wil zetten, geluid klinkt gewoon minder uit welke installatie dan ook als je hem vol open zet. Iemand die ik ken verhuurd/verkoopt ze sinds kort en heeft er nog geen klachten over de Akiyama gehoord. Hij heeft hem zelf uit elkaar gehaald en vond hem kwalitatief hoogwaardiger dan de Pioneer DJM-600. Ik heb er het volste vertrouwen in.
ff verduidelijken: er gaat nix in het rood... dat is het hem net. ik ga net tegen 0dB (zoals volgens mij toch echt wel de bedoeling is) de master staat bijna volledig open (dus master zit nog iets meer onder 0dB dan de kanaalfaders...) idem voor het boothvolume en PFL volume. Dan nog begint de mixer dikwijls te kraken en valt het geluid weg na langere tijd spelen (+1u). Verschrikkelijk irritant naar mijn mening.
Vraag me dan ook af of het een algemeen probleem is of een productiefout in mijn mixer

Blog (Linux-related)

• R2D2
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:31:
[...]

Zeer goede reviews over deze Super OEM en ze zijn veel goedkoper dan de Technics sl's . Hebben een zeer sterke aandrijving en schieten niet weg zoals bij de Tehnics soms het geval is ivm nulpunt. Dezelfde tafel is van 6 andere fabrikanten te verkrijgen waarvan de synq verreweg de meestverkochte is (vanwege uiterlijk en een doorlusmogelijkheid). Wij vonden de Akiyama iets mooier.
Je snapt schijnbaar toch de materie niet helemaal want met doorschieten ivm het nul punt is bullocks..... dat heeft namelijk geen ruk met het 0 punt te maken maar met het motor gedrag van een SL1200.
euhm ik heb het net besteld :P voor een hele goede prijs. De CDJ-800 MKII's zijn al van het nieuwe type, net een paar maandjes uit. Ik hoop alles volgende week binnen te hebben, maar wat langer wachten is niet erg. Ik moet zowiezo nog een stek verzinnen waar ik het spul ga neerzetten.
Ze zijn pas net verscheept.... als je mazzel hebt kun je nog een week of wat wachten voor alle shops hem volledig op voorraad hebben.
Nog even de verschillen tussen de oude CDJ800 en de nieuwe MKII

MP3 Support
Digital in/out
MP3 track data displayed
Refined JOG feeling adjust (in line with the CDJ-1000MK2)
Non-slip metallic finish on the JOG wheel
Brighter multicolour fluorescent display and improved WAVE and track data
Brighter and raised On JOG display with more information
New AUTO BEAT LOOP capability
Resume play
Backlit re-loop button
Backlit HOT CUE, hot loop and re-loop button
Guttegut wat een verbeteringen..... ik noem dit geen verbeteringen maar een poging om de achterstand die men inmiddels heeft ten opzichte van Denon en Numark niet te groot te laten worden. De CDJ van dit moment vind ik eigenlijk wel de DN-S3500..... veel leuker apparaat als de CDJ800 en in dezelfde prijsklasse.
Over de Akiyama MCX mixer. Ik vind het niet gek dat spullen kapot gaan als je continue in het rood gaat. Ik zal zelf nooit alles maximaal openzetten.
Van alles open zetten hoort een mixer niet dood te gaan en daar zal ie ook niet dood aan gaan.
Hij heeft hem zelf uit elkaar gehaald en vond hem kwalitatief hoogwaardiger dan de Pioneer DJM-600. Ik heb er het volste vertrouwen in.
Laat jezelf nou niets wijs maken door de eerste de beste persoon die weet hoe die een schroevendraaier moet vast houden.... de MCX is niet beter als een DJM600 want het apparaat heeft faders die behoorlijk gammel aanvoelen in mijn ogen en scoort beduidend minder dan de Reloop RMX40-DSP. En die is intern nog niet beter als een DJM.... ga je echter prijs prestatie vergelijken tussen DJM en RMX dan wint de RMX het weer.
Ook vertelde hij me dat de Akiyama Acura's 1 nadeel hadden en dat was dat er wat speling op de arm zat en dat dat nadelig was met scratchen (niet dat ik dat veel doe :P), maar het simpelweg aandraaien van wat boutjes zou het probleem eenvoudig verhelpen.
Oh ja armpje afstellen is zo makkelijk.....NOT dus. Ik hoop voor je dat die persoon weet wat ie doet, grote kans dat als je met een prutser te maken hebt hij de lagers te strak aan gaat draaien en dat daardoor je lagers aan stront gedraaid worden.... nog nadeliger is dat je je vinyl er een factor 10 minimaal sneller mee aan stront helpt. Je kunt beter een arm met speling hebben dan een arm die te strak is afgesteld want in het laatste geval ben je in het bezit van een stel vinyl vreters.

Ik hoop dus maar voor je dat je bij een goede shop hebt gekocht en niet voor een duppie op de eerste rang wil zitten... shops waarbij je dat wel zit weten vaak erg weinig van hoe het zaakje nou werkelijk in elkaar zit en als ik jouw tekst zo lees dan ben ik bang dat....

Mocht je wel bij een goede shop gekocht hebben dan raadt ik je aan in het vervolg beter te luisteren.... er staat namelijk nogal wat onzin in je teksten en ik kan me niet voorstellen dat een goede shop zulke praat verkoopt.

[Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 23-03-2006 03:37]

iRacing profiel

• R2D2
  • Niet online
DSK schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:26:
[...]

ff verduidelijken: er gaat nix in het rood... dat is het hem net. ik ga net tegen 0dB (zoals volgens mij toch echt wel de bedoeling is) de master staat bijna volledig open (dus master zit nog iets meer onder 0dB dan de kanaalfaders...) idem voor het boothvolume en PFL volume. Dan nog begint de mixer dikwijls te kraken en valt het geluid weg na langere tijd spelen (+1u). Verschrikkelijk irritant naar mijn mening.
Vraag me dan ook af of het een algemeen probleem is of een productiefout in mijn mixer
Terug sturen dat ding voor garantie want dat hoort niet. Waarschijnlijk intern iets wat niet helemaal lekker zit en begint te etteren wanneer de mixer op bedrijfs temparatuur komt.

iRacing profiel

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Zit je op mIRC en MSN een beetje die Catch22 van info te voorzien... ;)
Maargoed. Is alleen maar verstandig natuurlijk, meer bronnen.
Heb gelukkig al wel wat "ongelukjes" kunnen voorkomen.
Toch word het nu wel een leuk setje.
Alleen de mixer is niet helemaal top, maar wel "multifunctioneel".

Nou ik hier toch rondslenter:
Heeft er iemand ervaring met een lekkende crossfader op een Vestax pcv-275?
Had ie al "out of the box", maar aangezien hij van een school is waar ik les geef
(jawel, DJ les! :P ) kan ik hem dus niet modden/fader eruit slopen...
Gevalletje RMA?

offtopic:
Reind, voeg me ff toe in MSN... moet even wat bespreken.

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

• 418O2
Nou ik heb mijn besluit genomen, eindelijk

morgenavond worden 2 Sl1200's MK2 gebracht en als het goed is heb ik maandag of dinsdag een Numark DM950. Kan ik daar even mee klooien tot ik geld heb voor een beter mengpaneel

Anoniem: 133926

Op het moment draai ik met als speakers een vrij bagger oud Sony minisetje. Ik wil nu nieuwe monitor speakers hebben, alleen ben ik een vrij arme student.
Ik weet dat een echte monitor set natuurlijk het beste is, maar ik kan nu voor ongeveer 100euro een Logitech z-2300 speaker set krijgen. Deze heeft een sub van 120 en twee speakers van elk 40 Watt.

Kan ik hier goed op mixen, of is deze aankoop zonde? Graag jullie advies!

Ps: ik draai met twee Reloop 4000's, Gemini UMX-SE, een Maya44, pre-amps, FS platen en djDecks.

• 418O2
ligt er aan. Ik heb hier ook een pc-setje staan. Het geluid is dik in orde, maar het gaat niet echt heel hard..

• 418O2
Woei :)

De tafels staan er. Die man kwam ze brengen. Ze zien er nog perfect uit. Geen krassen en onzin, alles voelt stevig aan (wat stevig moet zijn). Had zelfs de orginele doos er bij (Let op: ze zijn 8 jaar oud mk2's). Hij had het in 1 grote flightcase gebouwd. Mixxer kan er zo tussen, alle kabels zijn mooi gelegd, echt heerlijk

pics

http://img386.imageshack.us/img386/8611/dsc003691ng.jpg
http://img48.imageshack.us/img48/7726/dsc003704gv.th.jpg

Anoniem: 144879

Ik durf wel eens te draaien onder de naam Maxphyton. Voornamelijk Trance en Dance.

Heeft er trouwens ook iemand een hoop titels ofzo wat je kunt draaien om echte ambiance te krijgen (b.v. een carnavalsbal ;))

Ik heb trouwens pas een leuke JBSystems MX09 op de kop kunnen tikken :)

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Nice Catch22!
Ziet er goed uit. :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

• 418O2
Heb mijn mengpaneeltje binnen.. Komen de komende dagen nog een paar vette platen binnen

http://img469.imageshack.us/img469/3093/dsc003719lx.th.jpg

Die DM950 is prima trouwens. Heel simpel, niet te veel knopjes. Geluid klinkt hier wel goed, zal in een grote zaal wel minder zijn. Hij doet gewoon wat hij moet doen, prima dus.

[Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 28-03-2006 21:31]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

woei. vanaaf voor het eerst voor publiek draaien (b2s rookie nights). Heb er zin in.

Nog mensen met last minute tips? :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Quinie
Phydomir schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:54:
woei. vanaaf voor het eerst voor publiek draaien (b2s rookie nights). Heb er zin in.

Nog mensen met last minute tips? :+
Ja have fun :)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zow. eerste ervaring zit er op. niet gewonnen maar heb wel een aardig setje gedraaid vind ik.

Maar wat een verschil met thuis. Vooral het geluid moest ik erg aan wennen. Echt anders. En daarbij Technics in plaats van mij super OEM bakken ( O+ ). Doe mij de OEM's maar, die Technics kreeg ik zelfs met m'n pink nog helemaal stil :S

• Quinie
Phydomir schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:32:
Zow. eerste ervaring zit er op. niet gewonnen maar heb wel een aardig setje gedraaid vind ik.

Maar wat een verschil met thuis. Vooral het geluid moest ik erg aan wennen. Echt anders. En daarbij Technics in plaats van mij super OEM bakken ( O+ ). Doe mij de OEM's maar, die Technics kreeg ik zelfs met m'n pink nog helemaal stil :S
Zal je vriendin fijn vinden, dat jij van die grote vingers zonder gevoel hebt :+

Maar leuk he zo'n ervaring. Geluid is iets waar ik altijd weer opnieuw aan moet wennen. Draai niet vaak buiten de deur maar juist het geluid is altijd anders.

• R-Mon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02-2018
Hallo mensen,

Na lang sparen en dromen heb ik eindelijk geld en ben ik serieus aan het rondkijken. Ik heb +- 550 euro te besteden, en wil met cd's gaan draaien. Ik heb mijn oog laten vallen op de Numark CDN-35 dubbele cd-speler samen met de American Audio Q-D6 mixer. Dat valt precies in mijn budget. Maar ik zou er graag jullie mening over willen hebben. Goed spul, ander spul, doorsparen? Wat ik er vooral mee wil gaan doen is slaapkamerdj'en en misschien af en toe een feestje voor(/bij) m'n vrienden.
Wat betreft de grootte, ze zullen niet samen in een fabrieks-flightcase passen (19" vs 10"). Is het wel mogelijk er zelf er zelf een of ander "doosje" omheen te timmeren?
En hoe zit het met de verkrijgbaarheid van extended mixen op cd? Af en toe zie ik er wel een op een singletje, maar zijn er ook verzamelalbums oid?

• HunterPro
  • Niet online
doorsparen. 550 euro voor 2xCD+mixer ga je spijt van krijgen. :) voor 19" apparatuur is overigens echt wel flitecasemateriaal te krijgen. Is het een losse controllerunit met een CD-unit? Of alles-in-een? Hoeveel units hoog is ie?

De beste extended/special/custom mixen haal je van plaat of van het internet. Helaas maar waar :)

[Voor 77% gewijzigd door HunterPro op 03-04-2006 03:58]

• R-Mon
HunterPro schreef op maandag 03 april 2006 @ 03:56:
doorsparen. 550 euro voor 2xCD+mixer ga je spijt van krijgen. :) voor 19" apparatuur is overigens echt wel flitecasemateriaal te krijgen. Is het een losse controllerunit met een CD-unit? Of alles-in-een? Hoeveel units hoog is ie?

De beste extended/special/custom mixen haal je van plaat of van het internet. Helaas maar waar :)
Allereerst bedankt voor je reactie. :)

Losse controller-unit met cd-unit ja. Het probleem van de flightcase is dus een 19" cd-speler met een 10" mixer. Het aantal units weet ik niet.

Jij zegt doorsparen. Daar zat ik gisteren ook aan te denken. Doorsparen voor 2x enkele cd-speler dan. Ja, mijn gevoel zegt nu ook dat dat het beste is. :P Dat kan ik makkelijker kwijt op m'n kamer, is waarschijnlijk makkelijker mee te nemen, (volgens iemand anders) makkelijker te mixen. Alleen ben ik dan minstens honderd euro verder. Waarom zou ik er btw volgens jou spijt van krijgen, met 550 euro?

Goed ik heb even zitten kijken, deze drie zijn nog wel "haalbaar":
Reloop RCD-800s, 249 euro http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13204
Numark Axis 4, 259 euro http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14340
JB-Systems CD-200, 292 euro http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13280

Zelf neig ik dan op de een of andere manier naar de Axis 4. Of zou je zeggen, nah nog een prijsklasse omhoog. Dat wordt voor mij dan wel erg ver weg.

edit: Ha, ik ben blijkbaar niet de enige.

[Voor 7% gewijzigd door R-Mon op 03-04-2006 14:53]

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
R-Mon schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:41:
[...]

Losse controller-unit met cd-unit ja. Het probleem van de flightcase is dus een 19" cd-speler met een 10" mixer. Het aantal units weet ik niet.

Jij zegt doorsparen. Daar zat ik gisteren ook aan te denken. Doorsparen voor 2x enkele cd-speler dan. Ja, mijn gevoel zegt nu ook dat dat het beste is. :P Dat kan ik makkelijker kwijt op m'n kamer, is waarschijnlijk makkelijker mee te nemen, (volgens iemand anders) makkelijker te mixen. Alleen ben ik dan minstens honderd euro verder. Waarom zou ik er btw volgens jou spijt van krijgen, met 550 euro?
Met een stukje hout kom je al een heel eind! (Aan allebei de kanten een plankje.)

Ik zou als ik jou was eens kijken naar een setje 2e hands Pioneer CDJ-100's.
Is goed mee te werken en ze zijn best OK. (Set voor ong. €500,-, 2e hands.)
Daarbij kan je dan een klein mixertje kopen zoals een Numark DM 1050X.
(Kost ong.€ 100,-, nieuw!)

Dat lijkt me een mooi setje om te beginnen en je hebt precies wat je wil. B)

[Voor 4% gewijzigd door Afterburner79 op 03-04-2006 15:03]

• R-Mon
Afterburner79 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:02:
[...]

Met een stukje hout kom je al een heel eind! (Aan allebei de kanten een plankje.)

Ik zou als ik jou was eens kijken naar een setje 2e hands Pioneer CDJ-100's.
Is goed mee te werken en ze zijn best OK. (Set voor ong. €500,-, 2e hands.)
Daarbij kan je dan een klein mixertje kopen zoals een Numark DM 1050X.
(Kost ong.€ 100,-, nieuw!)

Dat lijkt me een mooi setje om te beginnen en je hebt precies wat je wil. B)
Tweedehands Pioneer CDJ-100's voor 500 euro? Daar ga ik eens naar zoeken. Bedankt. :)

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30
Ik wil jullie even laten weten dat ik bezig ben met ontwikkeling van nieuwe dj software.

Nou op zich is dit niet echt revolutionair, echter de prijs wel: 50 euro ;) .

Enkele functies tot nu toe:

- ondersteund: MP3,WMA,OGG,CD,WAV, en vele andere
- 3 bands EQ met kill functie!
- volledige multi channel geluidskaart support
- Automatische dj modus
- diverse fade mogelijkheden
- volume crossfader per kanaal
- talkover functie
- bpm counter ( automatisch opslaan! )
- achteruit spelen van nummers
- pitch ( tot +/- 50% )
- archief is database gestuurd en los te laten zweven, op grote monitor naast de dj software te plaatsen!
- onbeperkte cuepunten
- kan samenwerken met Hercules DJ Console, binnenkort ook meer ondersteuning voor andere apparaten

Ik hou jullie op de hoogte ;)

[Voor 7% gewijzigd door jeroenzelle op 03-04-2006 20:34]

• Chiron

Chiron

Interessant :) je bent echter wel duurder dan DjDecks ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• jeroenzelle
I know.... maar ik vind DJ decks :r

Ow ja... vergeten te melden ... misschien ook nog straks beschikbaar op Mac OS en Linux ;)

@ Jeroenz18:

En timecoded vinyl support? Ga je dat er ook in gooien, dat is namelijk wat ik zo relax vind aan djDecks. (Voor die prijsklasse dan)

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Support voor de Beringher BCD2000 ? > Count me in! :Y)
Hey, het is een gratis testprojectje... Don't shoot! :X

• jeroenzelle
douwe99 : voorlopig nog niet ;)

Afterburner79 : binnenkort >:)

• Chiron

Chiron

Jeroenz18 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:42:

Ow ja... vergeten te melden ... misschien ook nog straks beschikbaar op Mac OS en Linux ;)
Vertel wat vind je niks aan djdecks? :)

• 418O2
code:
1
2
3
4
5
6
Bod         Bieder          Datum        
    € 45,00       killaz213       01-04-06, 09:07          
    € 42,50       Jan         30-03-06, 22:04          
    € 40,00       killaz213       30-03-06, 20:18          
    € 30,00       Jan         27-03-06, 22:39          
    € 28,50       maxkeyner       22-03-06, 22:39

Boden op een plaat die ik heb gekocht voor 28,50 :) Gesealed 3lp van de nieuwe van Opgezwolle.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 14:15

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Grappig dat ik dit topic tegenkom, interessant leesvoer. Ik dacht, ik zal mijn eigen verleden eens beschrijven.

Ik ben zelf geen DJ meer, al in 1999 mijn technics aan de wilgen gehangen. Desondanks toch geen onaardige dosis ervaring. In 1995 begonnen met 2 draaitafels met nog snaaraandrijving maar binnen enkele maanden kon ik van een falliet gegaane zaak 2 2dehands technics SL1200's kopen, 1500 gulden voor beide. Ik was dolgelukkig en mijn maten die ook draaiden ook.

In 1996 al op kleine lokale feestjes terechtgekomen, dat was zeer cool. In 1997 een zomer lang als resident DJ in een discotheek gestaan en met de volgende namen gedraaid: Darkraver, Distortion, Paul Elstak, Gizmo, Promo, Dana, Ruffneck, Rotterdam Terror Corps live, en nog vele anderen.

Daarnaast een aantal malen in andere discotheken gedraaid in Zeeland in dat jaar en 1998. Begin 1999 bloeide hardcore een beetje dood wat toch mijn mainstyle was, dat in combinatie met mijn studie deed me besluiten het draaien op te geven. Begin 2000 ging ik verhuizen en wist ik al dat kwa ruimte en geluid er geen plaats was voor mijn set, deze heb ik toen verkocht aan een vriend van me die een eigen club heeft, mijn 2 zilveren schatjes zijn zelfs pas eind 2005 vervangen door nieuwe technics draaibakken.

Voor de DJ's onder jullie wil ik 1 ding zeggen: mocht je ooit stoppen, verkoop nooit, maar dan ook nooit je draaitafels. Ik heb er zelfs nu nog steeds wel eens spijt van.

Komt ook doordat 3 vrienden van me wel zijn doorgegaan en die hebben nu een eigen bedrijf dat feesten organiseert en hun overal draaien. Daar ben ik wel eens jaloers op. :>

Ik heb veel goede herrineringen aan mijn DJ tijd. De adrenaline pumps door je lijf als je draait op een feest, de positieve reacties van mensen. Op straat herkent worden door vreemden (vooral dames publiek) en het beste ever: ik draaide het uur voor Ruffneck toen hij in zijn primetime zat, en kreeg heel de zaal mee waarna zijn eigen set min of meer wegzakte.

Aldus een oldtime DJ :)

"Oooh Jeroen!"

Anoniem: 12019

Kaap schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:31:

Voor de DJ's onder jullie wil ik 1 ding zeggen: mocht je ooit stoppen, verkoop nooit, maar dan ook nooit je draaitafels. Ik heb er zelfs nu nog steeds wel eens spijt van.

Aldus een oldtime DJ :)
Ik heb nog een betere tip,verkoop nooit je platen.
Die fout heb ik wel gemaakt begin jaren negentig toen ik wou overstappen op cd,geloof dat ik toen 800 gulden vroeg voor 300 12 inches uit de jaren 1980-1990.,had er nu misschien gewoon de aankoopwaarde voor kunnen krijgen :'(

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 14:15

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Dat mag voor zich spreken. Ik ken gasten die bijvoorbeeld de plaat hadden van "A nightmare walking" uit 1990, het orgineel en niet de ultimate seduction uitvoering, die plaat kun je nu voor een leuk bedrag kwijt hoor.

"Oooh Jeroen!"

• Adion
  • Laatst online: 18:20
Jeroenz18 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:42:
Ouch :'(

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• R2D2
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:33:
Ik wil jullie even laten weten dat ik bezig ben met ontwikkeling van nieuwe dj software.

Nou op zich is dit niet echt revolutionair, echter de prijs wel: 50 euro ;) .

Enkele functies tot nu toe:

- ondersteund: MP3,WMA,OGG,CD,WAV, en vele andere
- 3 bands EQ met kill functie!
- volledige multi channel geluidskaart support
- Automatische dj modus
- diverse fade mogelijkheden
- volume crossfader per kanaal
- talkover functie
- bpm counter ( automatisch opslaan! )
- achteruit spelen van nummers
- pitch ( tot +/- 50% )
- archief is database gestuurd en los te laten zweven, op grote monitor naast de dj software te plaatsen!
- onbeperkte cuepunten
- kan samenwerken met Hercules DJ Console, binnenkort ook meer ondersteuning voor andere apparaten

Ik hou jullie op de hoogte ;)
Kun je niet beter samen gaan werken met Adion van djDecks? Mocht die daar tenminste behoefte aan hebben?

In mijn ogen kunnen kunnen 2 mensen met hun kunsten meer als 1 persoon, welliswaar is samenwerken niet altijd even makkelijk maar dan nog. Ik denk dat als je nu opnieuw gaat beginnen met zo'n programma er weinig kans van slagen is. Ik denk dat djDecks zeker potentie heeft en dat als Adion het slim speelt er best cash mee te verdienen is.

Ik zou alleen als ik hem was stoppen voor korte tijd met het implenteren van nieuwe dingen en me meer richting op het multi platform maken het programma, mooi gui er tegen aan en dan verpatsen aan een fabrikant die wel een controller heeft maar nog geen goede software.

iRacing profiel

Afterburner79 schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:35:
Support voor de Beringher BCD2000 ? > Count me in! :Y)
Hey, het is een gratis testprojectje... Don't shoot! :X
Hoe is het trouwens met dat ding? Leeft t al? Of woont t nog steeds in een of andere (heeeeel erg stoffig) lab van Beringher?

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 21:15

Technicality

Vliegt rechtsom...

Hallo DJ-s in allerlei gradaties :w. Ik ben nu een tijdje op de computer (software only, uiteraard wel 2 aparte geluidskaarten) bezig met virtualDJ en ik moet zeggen dat het me wel aanspreekt.
Dus ik ga éérst een apart mixertje kopen (max 200 euro, je weet maar nooit of het leuk genoeg is, plus ik ben een arme scholier).
Mijn keuze is gevallen op de JB-Systems MX 4 MKII De beat versie lijkt me vrij zinloos, imho moet je dat kunnen horen. bekabeling + monitor + headphones heb ik al dus daarna kan ik ofwel gaan voor 2 tabletop cd spelers (ben ik nu nog niet mee bezig) ofwel voor twee draaitafels (maar dan gaat er ws voor veel geld aan platen inzitten, ik ken mezelf). Voorlopig red ik het dan wel met een mixer + 2x winamp met een paar plugins.

Iemand nog op-of-aanmerkingen?
Over dat software-project: kijk eens of je (desnoods alleen op windows via directx) een joystick kan gebruiken. Meeste joysticks hebben zo'n throtthle schuifje een een paar knopje, dus imo is het wel grappig als je die als crossfader zou kunnen gebruiken...

[Voor 5% gewijzigd door Technicality op 06-04-2006 00:00. Reden: url van mixer]

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Anoniem: 133926 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:20:
[...]
Hoe is het trouwens met dat ding? Leeft t al? Of woont t nog steeds in een of andere (heeeeel erg stoffig) lab van Beringher?
Hij leeft en is verkrijgbaar.
@ moment in de aanbieding bij Feedback... (Ze willen er nu al vanaf! ;) )
Als ik mijn lesvergoedingen binnen heb ga ik hem waarschijnlijk wel aanschaffen.
Leuk speelgoedje voor de leerlingen... O-)

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 21:15

Technicality

Vliegt rechtsom...

Na enig gebabbel met catch22 heb ik besloten toch maar even te wachten/sparen en dan een tweedehands setje in de buurt van de RP-4000 's te halen. Uiteindelijk komen ze toch wel (ik ken mezelf :X)

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 17:14
Ik ben zo'n zogenaamde huiskamerdj en mijn on board geluidskaart hapert nogal eens dus wil ik een stappie verder qua geluidskaart.
Sta in dubio of ik nu een Hercules DJ Console aan zal schaffen in combinatie met VirtualDJ3 of een E-MU geluidskaart (bv de 0404) en dan in combinatie met Ableton Live5 (alle software heb ik al).

Zou graag de voor's en tegens willen weten van 'experts' !

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 23:26
Er komen elke keer als ik hier weer eens kom de nodige jeugdherinneringen naar boven 8)
Nu las ik mijn stukje in de FAQ van de TS (Hoe kom ik aan de bak als DJ) en daar staan me toch een paar spelfouten in 8)7. Kunnen die verbeterd worden?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
En als we dan toch bezig zijn, de tweede en de laatste drie links onder "handige links" zijn aardig dood (van de laatste is dit waarschijnlijk een mirror). Misschien wel handig om even alle links door te lopen...

• 418O2
helaas, dat moet een mod doen want ik kan het niet meer..

de laatste tijd echt fucking weinig tijd om te draaien, maar dat komt ook omdat ik ermee begonnen ben. Werk echt superveel de laatste anderhalve week. Naja, kan aan het eind van de maand wel lekker platen gaan shoppen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Volgens mij moet de Behringer BCD2000 nu redelijk verkrijgbaar zijn.

Hier voor 179 euro: http://www.feedback.nl/?id=55&b=TMP_1069838275
en: http://www.peterjohanzen.nl/

Dat zou volgens mij eerst de prijs zijn eigelijk. Vorig jaar, toen hij ook al tussen de producten stond, werdt hij zelfs voor 159 euro al aangeboden, maar de adviesprijs is opgeschroefd naar 213 euro.

[Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-04-2006 09:56]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 18:20
Als je bij feedback probeert om de bcd2000 aan je winkelwagentje toe te voegen komt hij daar in als 0 euro, dus daar is nog iets niet juist denk ik.
Verder heb ik nog geen online shops gevonden waar duidelijk vermeld staat dat hij ook effectief op stock is. Volgens mij is het dus toch nog een week ofzo wachten voor de dealers em ook hebben.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaMiKaZe
Een tijdje geleden berichtte ik over een setje wat ik besteld had.

Ik heb inmiddels de spullen een weekje binnen, 2 dagen geleden werd de tweede akiyama draaitafel afgeleverd en is alles compleet. We hadden erg veel mazzel dat we de cdj 800 mk2's al zo snel konden krijgen.

De armen zijn afgesteld door de leverancier zodat ze wat minder speling hebben. Samen met de Ortofon elementen heb ik ze nog niet kunnen betrappen op overslaan.

Ook over de Akiyama MCX niets dan goeds. Geen kraakjes, niet warm worden en geen uitval. Het schijnt dat in eerdere modellen de voeding wat kuren vertoonde en dat is in een latere revisie opgelost.

pics :

http://img223.imageshack.us/img223/1306/overview0804061eg.th.jpg

http://img51.imageshack.us/img51/8334/overview08040626hc.th.jpg

http://img51.imageshack.us/img51/9171/concordecloseup0804066ei.th.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Die mixer zo ver naar achter, mixed dat niet ontzettend irritant?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaMiKaZe
We zijn allemaal redelijk lange jongens met lange armen, dus no problemo ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 173100

hvangent schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:26:
Ik ben zo'n zogenaamde huiskamerdj en mijn on board geluidskaart hapert nogal eens dus wil ik een stappie verder qua geluidskaart.
Sta in dubio of ik nu een Hercules DJ Console aan zal schaffen in combinatie met VirtualDJ3 of een E-MU geluidskaart (bv de 0404) en dan in combinatie met Ableton Live5 (alle software heb ik al).

Zou graag de voor's en tegens willen weten van 'experts' !
De E MU 0404 is een mooi budget kaartje om mee te beginnen. Als je Ableton live gebruikt kan ik je de Evolution X-sessions van M-audio http://www.m-audio.com/products/en_us/XSession-main.html aanraden. Een handige, solide en goedkope (115 bij Tach Tally) controller. Als evt. alternatief of uitbreiding kan je voor de faderfox controllers gaan http://www.faderfox.com/.
Ben zelf net overgestapt van vinyl naar ableton (cd is ook maar een tussenstap). Ben erg blij met de X-sessions en denk er over om de faderfox lv2 of lx2 als extra erbij te kopen. Twijfel echter nog want ik vind de faderfoxjes maar klein ogen, wil er eerst eentje in het echt testen.

Weet niet zoveel van VirtuelDJ3 heb verder alleen TraktorDJ getest (ook wel vet maar de mogelijkheden van Ableton spreken me meer aan). Las in de "Interface" een mindere review over de Hercules, maar dat moet je zelf maar ff uitzoeken.

Anoniem: 169446

Hier nog even mijn setje van laatst, heb em nog even op een andere site ge-upload.

DJ_G - February Bedroom Sessionz

Tracklist
01. Atton Tray - Yume no Jyokyoku (Overture On A Dream)
02. Chanting Souls - Versa (Guy Gerber and Atton Tray Rework Mix)
03. Leon Bolier - My Precious (Ozgur Can Remix)
04. DJ Tarkan & Mert Medeni - On the Way (V-Sag Mix)
05. D-Nox & Beckers - You Are A Star (Club Version)
06. M.I.D.O.R vs Linn - Breathing (Progressive Mix)
07. A.M. - Arise (Hammer & Funabashi Remix)
08. Niklas Harding pres. Blackout - Shadows
09. Robimon - Aquatic
10. Armin Van Buuren - Who Is Watching (DJ Remy & Roland Klinkenberg Remix)
11. Purple Haze - Eden
12. Mode Hookers - Breathe (Sander Van Doorn Remix)
13. Nalin & Kane - Open Your Eyes (Markus Schulz & Elevation Remix)

Zoals je ziet richting progressive

SendSpace
MegaUpload

Laat me weten wat je vindt.. er komt binnenkort trouwens een nieuwe aan, ben niet zovaak meer thuis.

• Carpenter
  • Laatst online: 15:56
Mag ik vragen hoe en waarmee je dit opneemt? Erg nette set trouwens, niet echt mijn smaak maar goed gemixed!
Ik heb ook nog even een setje in elkaar geflanst, het is een hardstyle mix geworden.

01 Intro
02 Deepack vs. The Prophet - We Gaan Stampuh!
03 Beat Bangerz - Doop Re-washed (Stylez meets Tonteufel Remix)
04 Southstylers - Wroaw
05 DJ Mad-e-Fact - The Hustle (DJ Isaac Remix)
06 Mike Oh Man vs Stylez - Maniac Psycho
07 Davide Sonar & Julian DJ - Y.R.M.L.
08 Zany - Science and Religion (Science Mix)
09 Zatox - Apocalypse (Hardstyle Mix)
10 Rumble feat Dick Rules - Tricky Tricky (Hard Club Mix)
11 Automatic DJz - Mad Lay
12 D-Block vs Tha Bazz Pimpz - Freak On It
13 DJ Zany - Deep Inside
14 Alpha Bass - Dont Stop (Original Mixture)
15 The Horrorist - Flesh Is The Fever (Brennan Hearts Minimal Remix)
16 The Prophet - Sexx Druxx

Download hier

[Voor 133% gewijzigd door Carpenter op 10-04-2006 23:07]

Ik gebruik het programma Audacity, een review kan je hier vinden.
http://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/

• 418O2
Ik ben zo langzaamaan ook platen aan het verzamelen, vandaag wat van Jawat, NWA en Kanye West gehaald. Leuke en dure business

offtopic:
Bij SOS kinderdorper zijn ook DJ's geloof ik: http://www.soskinderdorpe...traan_KPDV&sstlcmpid=7762

Let eens op de naam van het jongetje in kwestie;)

[Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 12-04-2006 21:10]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

418O2 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:09:
Ik ben zo langzaamaan ook platen aan het verzamelen, vandaag wat van Jawat, NWA en Kanye West gehaald. Leuke en dure business

offtopic:
Bij SOS kinderdorper zijn ook DJ's geloof ik: http://www.soskinderdorpe...traan_KPDV&sstlcmpid=7762

Let eens op de naam van het jongetje in kwestie;)
hehehe 8)7

• sanook
Anoniem: 173100 schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:11:
[...]

De E MU 0404 is een mooi budget kaartje om mee te beginnen. Als je Ableton live gebruikt kan ik je de Evolution X-sessions van M-audio http://www.m-audio.com/products/en_us/XSession-main.html aanraden. Een handige, solide en goedkope (115 bij Tach Tally) controller. Als evt. alternatief of uitbreiding kan je voor de faderfox controllers gaan http://www.faderfox.com/.
Ben zelf net overgestapt van vinyl naar ableton (cd is ook maar een tussenstap). Ben erg blij met de X-sessions en denk er over om de faderfox lv2 of lx2 als extra erbij te kopen. Twijfel echter nog want ik vind de faderfoxjes maar klein ogen, wil er eerst eentje in het echt testen.

Weet niet zoveel van VirtuelDJ3 heb verder alleen TraktorDJ getest (ook wel vet maar de mogelijkheden van Ableton spreken me meer aan). Las in de "Interface" een mindere review over de Hercules, maar dat moet je zelf maar ff uitzoeken.
Bedankt voor de info, maar ik heb nog een vraagje over de E MU 0404:
Heeft deze 2 (stereo) uitgangen zodat ik zowel de master als de monitor apart naar versterkers kan sturen ?
Dit is voor mij wel van belang.
Verder lijkt die X-Session van M-Audio me wel wat, zijn er nog meer mensen die ervaring hebben hiermee ? Dan ben ik voor een 215 euro klaar (emu 0404 + X-session)om te gaan, dat is zelfs nog minder dan de Hercules DJ console MK2.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:10
offtopic:
Is er toevallig ook een Got(D)J die aan triphop doet.....
ben op zoek naar wat goede artiesten/DJ's

• Koekie007
  • Laatst online: 01-06 15:16

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Decon Frost schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:17:
offtopic:
Is er toevallig ook een Got(D)J die aan triphop doet.....
ben op zoek naar wat goede artiesten/DJ's
Je zou eens naar het Ninja Tune label kunnen kijken.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Quinie
tijdje geleden had een track hier gepost. Nu heb ik weer en paar online gezet voor de liefhebbers te streamen vanaf me homepage (links) al het comentaar is welkom. De nieuwe tracks zijn de Coins and Pills mixes. Zou ze graag op vinyl willen laten persen maar tot nu toe is het net solliciteren :).

• jadjong
hvangent schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:01:
[...]

Bedankt voor de info, maar ik heb nog een vraagje over de E MU 0404:
Heeft deze 2 (stereo) uitgangen zodat ik zowel de master als de monitor apart naar versterkers kan sturen ?
Het staat niet in de specs

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 19:48

Eraser127

Nijkerk

jadjong schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:35:
[...]

Het staat niet in de specs
zeker wel:

eerste link op google:
Emu 0404 Brief Specifications
• Sample rates: 44.1, 48 and 96 kHz from internal clock.
• Analogue inputs: two, unbalanced quarter-inch jack at -10dBV sensitivity.
Analogue outputs: two, unbalanced quarter-inch jack at -10dBV level.
• Digital I/O: S/PDIF in and out on phono co-axial and Toslink optical, up to 24-bit/96kHz, MIDI In and Out.
• Frequency response: 20Hz to 20kHz, +0.2/-0.1dB.
• Dynamic range: 111dBA (analogue inputs), 116dBA (analogue outputs).
• THD + noise: -100dB (0.001%), 1kHz signal at -1dBFS.

My Discogs

• Chiron

Chiron

Gisteravond ff met een djm-800 geklooid, ik moet zeggen was erg onder de indruk :) Geluidskwaliteit zat voorzover ik gehoord heb ook allemaal prima, veel beter dan de djm-600 in ieder geval :)

U Lucky Bastard

• jadjong
Eraser127 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:05:
[...]

zeker wel:

eerste link op google:

[...]
2x stereo is niet gelijk aan 2x mono :+

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 19:48

Eraser127

Nijkerk

jadjong schreef op zondag 16 april 2006 @ 06:00:
[...]

2x stereo is niet gelijk aan 2x mono :+
d'oh O-)

My Discogs

• sanook
Eraser127 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:05:
[...]

zeker wel:

eerste link op google:

[...]
Ben er inmiddels achter dat er 2 (mono analoge) uitgangen op zitten, dus dit momt overeen met 1 x stereo analoog (andere stereo uit is digitaal). Ik zoek eigenlijk een kaart met 2 x stereo analoog uit, heeft iemand een (goedkope) optie ?

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
hvangent schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:39:
[...]
Ben er inmiddels achter dat er 2 (mono analoge) uitgangen op zitten, dus dit momt overeen met 1 x stereo analoog (andere stereo uit is digitaal). Ik zoek eigenlijk een kaart met 2 x stereo analoog uit, heeft iemand een (goedkope) optie ?
Afterburner79 in "Usb geluidskaart?" :7

Die 5.1 kan je dus opsplitsen in 3x stereo... Mits de software het ondersteund!

Edit: Realiseer me nu dat het waarschijnlijk om een normale PC gaat...
Maar dan kan je nog een creative kaart pakken en de 5.1 opsplitsen.

Ik heb net mijn DJ cursusboekje afgemaakt! :D :P 38 pagina's aan informatie en guidelines.

[Voor 31% gewijzigd door Afterburner79 op 18-04-2006 12:18]

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee