How to Become a DJ... Deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.099 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 22:49

sanook

_/-\o_

hvangent schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:39:
[...]

Ben er inmiddels achter dat er 2 (mono analoge) uitgangen op zitten, dus dit momt overeen met 1 x stereo analoog (andere stereo uit is digitaal). Ik zoek eigenlijk een kaart met 2 x stereo analoog uit, heeft iemand een (goedkope) optie ?
Hmm, door veelvuldige quoten is verloren gegaan dat de originele vraag ging over een E-MU 0404 geluidskaart.
Mijn huidige (on board) geluid heeft ook 2 keer analoog uit maar dat is dus van een heel ander niveau als de E-MU kaart. Dus in het kort hierbij nogmaals mijn vraag:

Wat is een redelijk goede ASIO geluidskaart met 2 keer analoog stereo uit ? De E-MU 0404 valt af omdat die slechts 1 keer analoog stereo uit heeft (= 2 x mono).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

maya 44 (usb?) Redelijk ok.
Wel hogere processorbelasting maar voor 99 euro een net ding met 4x in en 4x uit.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Jeroenz18 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:42:
I know.... maar ik vind DJ decks :r

Ow ja... vergeten te melden ... misschien ook nog straks beschikbaar op Mac OS en Linux ;)
Als je een tester zoekt voor OSX hoor ik het wel. Als je beter bent dan DJ-1800 hoor ik het graag, als je timecoded vinyl ondersteund voor die prijs heb je een cool product....

DJ decks is helaas niet OSX supported en ik zoek alternatieven :)

OffT: nu ik er aan denk, lang niet meer gepost in deze draad..

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 18-04-2006 18:05 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Afterburner79 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:11:
[...]
Ik heb net mijn DJ cursusboekje afgemaakt! :D :P 38 pagina's aan informatie en guidelines.
Stuur je mij ook een copy.... ik ben benieuwd ;-)

Zal ik hem ff aanvullen desnoods, brengen we hem uit in pocket formaat en word het een nog grotere bestseller als de Da Vinci Code en worden we stinkend rijk. ;-)

Het enige wat we dan daarna nog hoeven te scratchen zijn onze ballen als we jeuk hebben ;-)

Maar nee ik ben echt benieuwd naar wat er van geworden is

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 22:07
hehe zal ik Adion maar even steunen. Ik gebruik je programma icm final scratch time coded vinyl en ben zeeeeeer tevreden! Het heeft heel wat koppijn gekost om alles goed te laten werken, maar daarna heb je wel wat :)
Heb gisteren sinds lange tijd weer eens een setje gedraaid op www.puredj.com. Het setje is ter plekke helemaal uit mijn mouw geschud en beetje experimenteel dus het is niet het meest strak gemixte setje wat ik heb gedaan, maar het is wel het luisteren waard vind ikzelf (zijn ook allemaal leuke nieuwe tracks)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
############################################################
#                                                          #
# savale pres. Noise Induction Sounds #1 deep & brightless #
# recorded from live mix @ puredj.com                      #
# date: 18 april 2006                                      #
# duration: 1:15:25                                        #
# codec: 128 kbit cbr lame 3.96.1 mp3                      #
# size: 69,0 mb                                            #
# style: groovy/tech house                                 #
############################################################

#01 Cpen - Mystery Jazz
#02 Raul Rincon Feat. Velvet Voice - Unknown (Jochen Pash Meets Raul Rincon Remix)
#03 Tom De Neef Vs Mochico - Sweat (Tdns Gattaca Dub)
#04 Alex Kenji - Luv (a2)
#05 Electrolicious - no good (electrixx mix a1)
#06 Robin S - Show Me Love (Diesels Remix
#07 Da Fresh - Funkin Track (Jeremy Hirsch Remix)
#08 Deep Dish feat Stevie Nicks - Dreams (DJ Simi & Masterkeys Vocal Mix)
#09 Mousse T - Horny (Tom Novy Mix)
#10 Oliver Klein - Jeton (Original Mix)
#11 DJ Rooster and Sammy Peralta - Thump (Robbie Rivera Juicy Mix b1)
#12 Furry Nipples  - Slackers (Martin H B-Side Remix)
#13 Dario Nunez - A1 Tatel (Original Mix)
#14 Booka Shade - Mandarine Girl

http://www.xs4all.nl/~hhi...deep%20&%20brightless.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Reind schreef op woensdag 19 april 2006 @ 03:15:
[...]

Stuur je mij ook een copy.... ik ben benieuwd ;-)

Zal ik hem ff aanvullen desnoods, brengen we hem uit in pocket formaat en word het een nog grotere bestseller als de Da Vinci Code en worden we stinkend rijk. ;-)

Het enige wat we dan daarna nog hoeven te scratchen zijn onze ballen als we jeuk hebben ;-)

Maar nee ik ben echt benieuwd naar wat er van geworden is
Done! :Y)
En dat scratchen laten we dan doen he. :P

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Anoniem: 169446 schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:22:
Hier nog even mijn setje van laatst, heb em nog even op een andere site ge-upload.

DJ_G - February Bedroom Sessionz

Tracklist
01. Atton Tray - Yume no Jyokyoku (Overture On A Dream)
02. Chanting Souls - Versa (Guy Gerber and Atton Tray Rework Mix)
03. Leon Bolier - My Precious (Ozgur Can Remix)
04. DJ Tarkan & Mert Medeni - On the Way (V-Sag Mix)
05. D-Nox & Beckers - You Are A Star (Club Version)
06. M.I.D.O.R vs Linn - Breathing (Progressive Mix)
07. A.M. - Arise (Hammer & Funabashi Remix)
08. Niklas Harding pres. Blackout - Shadows
09. Robimon - Aquatic
10. Armin Van Buuren - Who Is Watching (DJ Remy & Roland Klinkenberg Remix)
11. Purple Haze - Eden
12. Mode Hookers - Breathe (Sander Van Doorn Remix)
13. Nalin & Kane - Open Your Eyes (Markus Schulz & Elevation Remix)

Zoals je ziet richting progressive

SendSpace
MegaUpload

Laat me weten wat je vindt.. er komt binnenkort trouwens een nieuwe aan, ben niet zovaak meer thuis.
Beetje late reply, maar moet het toch ff kwijt:

Lekkere set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45916

hey.

ik was van plan ook is een dj setje aan te schaffen en ik dacht aan de volgenden combo.

Mixer: Gemini PS 626i
Cd spelers: Gemini CD-200

alleen mijn probleem is...
ik kan de Gemini PS 626i in geen een webshop of winkel bij mij in de buurt vinden. De prijs en de functies die erop zitten zijn voor mij perfect en ik kan niet echt een vergelijkbare mixer vinden voor rond de 120€. als iemand mij een beetje op pad zou kunnen helpen zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

hmmz, ze waren altijd bij new-line te koop. Opzich een fijn mixertje, maar ik ben na een jaar wel toe aan iets beters.

ecler nuo 5 O+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik heb al gekeken bij new line. daar stond ie niet meer tussen.. Ik heb geen idee welke online webshops er zijn voor dj gear. ik heb de sites in de startpost al bekeken en daar stond ie niet meer tussen. Ik wil echt het liefst die mixer hebben en heb geen goede alternatieven gevonden.. als iemand goede alternatieven weet in dezelfde prijsklasse hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 45916 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:27:
ja ik heb al gekeken bij new line. daar stond ie niet meer tussen.. Ik heb geen idee welke online webshops er zijn voor dj gear. ik heb de sites in de startpost al bekeken en daar stond ie niet meer tussen. Ik wil echt het liefst die mixer hebben en heb geen goede alternatieven gevonden.. als iemand goede alternatieven weet in dezelfde prijsklasse hoor ik het graag.
PS626I is uit het assortiment bij Gemini en vervangen voor..... tsja iets wits en meer zeg ik er niet over.
Ow en laat die CD200 ook alsjeblieft voor wat het is, het slikker mechanisme van die spelers is redelijk ruk te noemen en er zijn aardig wat problemen mee geweest. Ik denk dat je aan de axis 4 bijvoorbeeld een hoop meer plezier zal beleven.

Alternatief is de Reloop RMX voor het mixwerk en de QD6 als je een beetje wil scratchen.

Verder nog alternatieven? Ja en Nee, Reloop komt met een nieuwe serie instap mixers genaamd de access serie. Wat die precies gaan doen weet nog niemand, m'n contact persoon bij TM Trading (importeur Reloop) ging volgende week naar Duitsland om daar de nieuwe producten te bekijken en zou wanneer mogelijk een sample mee deze kant op nemen.
Daarnaast is er de nieuwe effex2 en effex4. Ook daarvan is het nog even afwachten wat ze gaan doen maar het staat al vast dat er van alle mixers een review komt.

Meeste zal deze zomer gereleased worden overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 21-04-2006 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, maar met die 626I en de CD200 kwam ik precies uit op mijn budget. ik heb geen zin om er meer dan
400 euro aan uit te geven. mijn eis aan mijn cd speler is gewoon dat hij seamless loop heeft. Dit was gewoon voor mij de perfecte combi. en veel verder dan hier en daar een feestje zal die echt niet komen.
ik ben er ook niet van plan om er mee om te springen alsof het niets kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

Voor de DJ met ruimtegebrek.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.akihabaranews.com/news_pics/11636/1.jpg

Link

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou nu benk helemaal de weg kwijt hoor.
ik weet dus dat ik een dj set wil aanschaffen.
ik weet ook dat de mixer de american audio d-q6 wordt
het enige wat ik nog niet weet: CD of Vinyl
cd is stukken goedkoper aangezien je op cd's kan branden maar vinyl
is dan weer stukken vetter omdat je echt direct invloed hebt op je muziek

ik zie ook door de bomen het bos niet meer want er is veeeeel te veel keus
voor mijn gevoel zijn alle direct drive turntables zo'n beetje gelijk :P
help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Anoniem: 45916 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:12:
cd is stukken goedkoper aangezien je op cd's kan branden maar vinyl
is dan weer stukken vetter omdat je echt direct invloed hebt op je muziek

ik zie ook door de bomen het bos niet meer want er is veeeeel te veel keus
voor mijn gevoel zijn alle direct drive turntables zo'n beetje gelijk :P
help?
Ja, er is idd veel keus. Maar er is maar weinig wat na een streng eisenpakket overblijft.
En dan zeker op het gebied van prijs/kwaliteit.
Met CD's heb je tegenwoordig naar mijn mening evenveel invloed op de muziek.
Sterker nog, ik draai veel meer met CD's omdat ik er persoonlijk veel meer uit kan halen.
(dmv. samples, loops, effecten, etc.)
Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van wat je er mee wil doen.

Wil je een aardige berg gaan scratchen en heb je weinig budget, dan is het een lastige keuze.
Ga je voor dikke tabletop CDspelers met goedkope CD's of ga je voor goedkope directdrive TT's met een beetje vinyl.

Heb je meer te besteden, word uiteraard de keus ook makkelijker omdat je dan pas echt kan kiezen.
Dus: Wat voor muziek wil je draaien, HOE wil je gaan draaien (Beatmixen, scratchen?) en het belangrijkste: Wat is je budget?
Niet alleen om mee te beginnen, maar over een heel jaar genomen!! :)

Edit: Ik lees net je vorige posts... Ik zou het iig bij CD's houden.
En voor "hier en daar een feestje" kan je prima uit de voeten met een dubbele CD-speler.
Kom je met jou budget op zoiets als een Numark CDN-35

[ Voor 11% gewijzigd door Afterburner79 op 02-05-2006 20:40 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 23:32
Een aantal sites mis ik enorm in de topic start.

http://www.clubcharts.nl
En vooral deze danhttp://forum.clubcharts.nl! Alle muziekstijlen en dus DJ's en liefhebbers zijn aanwezig. Wordt gepraat over de nieuwste nummers, promo's etc.

Internationaal forum met veel muziekliefhebbers en DJ's http://www.onlyhousemusic.org en natuurlijk het bijbehorende forum http://www.onlyhousemusic.org/board/index.php.

Tot slot echt 1 van DE websites om platen te beluisteren/bestellen (alle muziekstijlen) is http://www.junorecords.co.uk.

Ik hoop dat iedereen wat aan deze links heeft als hij/zij deze nog niet kende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19919

Hey guys, ik ben compleet nieuw hier maar draai al een paar jaartjes mee. Ben nu van plan om meer (lees dus: vaker) te gaan draaien en wil voor thuis een setje bij elkaar rapen. Deze maand ga ik 2 Pioneer CDJ-800 MKII's aanschaffen en een DJM-400. Zover dus het input gedeelte. Ik ben nu nog van plan om deze via mijn oude hifi-set aan te sluiten, bestaande uit een redelijk goede Sony miditower met in totaal 4 boxen. Twee grote, twee kleine als monitors. Mijn vraag is dus wel: ga ik hier echt gelukkig van worden? Wie gebruikt ook zijn oude hifiset als versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Mijn ervaring is dat het voor thuis bar weinig uitmaakt wat voor een versterker je gebruikt. Zolang er maar geluid uit komt :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! Okay, dan laten we dat dus ff zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
* addictive meldt zich ook weer :)

Ik wil nu eindelijk ook een setje aanschaffen nadat ik gister weer eens bij een maat achter de draaitafels gestaan had (werd al meteen tot scratch koning benoemd, schijn er gevoel voor te hebben :P).
Teven meteen 2 platen gekocht om mezelf te 'verplichten' draaitafels te kopen :P
gekocht:
A Freeform Five - No more conversations (Mylo Remix)
B1 Freeform Five - No more conversations (Richard X Remix)
B2 Freeform Five - No more conversations (Mylo's Mix Special Club)

en
A1 Bon Garcon - Freek U (Full intention Club Mix)
A2 Bon Garcon - Freek U (Full intention Radio Edit)
B1 Bon Garcon - Freek U (R&B 12" Mix)
B2 Bon Garcon - Freek U (Seamus Haji & Paul Emanuel Remix)

Zal gaan draaien in de house, club en vooral groove stijlen :)

Iig had ik devolgende set op het oog:
2x Reloop RP-4000 M3Ds
1x Reloop RMX-40 BPM

Nu lees ik echter dat de motor van de RP-4000 'kreunt' als je je plaat corrigeert. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen, en is dit erg hinderlijk? (lees: een reden om een andere draaitafel uit te kiezen, wil namelijk niet iets kopen waarvan ik spijt ga krijgen :))

[ Voor 3% gewijzigd door addictive op 06-05-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Anoniem: 19919 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:34:
Mijn vraag is dus wel: ga ik hier echt gelukkig van worden? Wie gebruikt ook zijn oude hifiset als versterker?
hifiset = NAD 350 + B&W603 (geen topper, maar ook geen cheap ass ketentje)

Ik heb altijd mijn hifi set gebruikt, investeren in een PA voor de slaapkamer is een beetje zinloos :p Dat gaat perfect. ik gebruik de NAD ook op mn tuinfeesten, met oude speakers en de buren kunnen rustig meefeesten :p

Het enige verschil is als je op feesten komt dat je gewoon bent aan een goeie set, en er op lokatie meestal geen ideale omstandigheden zijn. Let enkel op dat je een er goedkoop en gamme dingetje makkelijk teveel laat werken, wat tot schade zal lijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
addictive schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:52:
Nu lees ik echter dat de motor van de RP-4000 'kreunt' als je je plaat corrigeert. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen, en is dit erg hinderlijk? (lees: een reden om een andere draaitafel uit te kiezen, wil namelijk niet iets kopen waarvan ik spijt ga krijgen :))
Het kreunen is niets anders als het "werken" wat de motor doet bij een correctie. Hoor je het duidelijk? Nope alleen als je je oor op de platter legt en dan de zaak af gaat remmen. Heb je er last van? Nope, en in tegenstelling tot je vriendin stopt deze meteen met kreunen zodra je op houd om met je vinger langs de platter te wrijven en zeurt ie daarna ook niet ;)

Je hebt er dus geen last van, het is puur de motor sturing die je hoort. Zelfs de wel bekende Super OEM bak heeft er in een bepaalde mate last van. De enige dj draaitafel die ik het nog nooit heb horen doen is de SL1200, verder heeft eigenlijk iedere draaitafel er last van.

RP4000 is een prima instapper, gewoon kopen dus. (wel even speling van de arm af laten halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Reind schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:50:
[...]

Het kreunen is niets anders als het "werken" wat de motor doet bij een correctie. Hoor je het duidelijk? Nope alleen als je je oor op de platter legt en dan de zaak af gaat remmen. Heb je er last van? Nope, en in tegenstelling tot je vriendin stopt deze meteen met kreunen zodra je op houd om met je vinger langs de platter te wrijven en zeurt ie daarna ook niet ;)

Je hebt er dus geen last van, het is puur de motor sturing die je hoort. Zelfs de wel bekende Super OEM bak heeft er in een bepaalde mate last van. De enige dj draaitafel die ik het nog nooit heb horen doen is de SL1200, verder heeft eigenlijk iedere draaitafel er last van.

RP4000 is een prima instapper, gewoon kopen dus. (wel even speling van de arm af laten halen)
oke, perfect! Bedankt voor de info reind :)

En speling vand e arm afhalen + stofkap komen er uiteraard bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Laatst online: 22-05 07:39

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Iemand trouwens problemen met de website www.tonecontrol.nl die vermelt staat in het DJ Gear lijstje. Ik kan er namelijk al een aantal dagen niet meer opkomen... hopelijk toch niet in eens van de bodem verdwenen met een hoop openstaande bestellingen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cyspoz schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:17:
Iemand trouwens problemen met de website www.tonecontrol.nl die vermelt staat in het DJ Gear lijstje. Ik kan er namelijk al een aantal dagen niet meer opkomen... hopelijk toch niet in eens van de bodem verdwenen met een hoop openstaande bestellingen.... :?
Ik kom er in ieder geval ook niet op; ik wilde hier eerst mijn spullen bestellen... Misschien is er niks aan de hand... en anders hoop ik dat niemand gedupeerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tonecontrol is weer online. Géén problemen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Vandaag de BCD2000 gehaald.. hier even mijn ervaring gedropt:

[rml]Tutti-frutti in "[ advies] Hercules DJ Console of Mixman D..."[/rml]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Anoniem: 19919 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:07:
[...]

Ik kom er in ieder geval ook niet op; ik wilde hier eerst mijn spullen bestellen... Misschien is er niks aan de hand... en anders hoop ik dat niemand gedupeerd word.
site werkt nu weer gewoon (werkte eerst bij mij ook niet)
Website weer online!
Sinds zaterdagmorgen is onze website offline geweest vanwege technische problemen. Ook de mailserver was onbereikbaar. We hebben dan ook geen bestellingen of e-mails kunnen ontvangen. Gelieve eventuele bestellingen of e-mails opnieuw in te dienen. Inmiddels werkt vrijwel alles weer naar behoren. Onze excuses voor het ongemak!

[ Voor 35% gewijzigd door addictive op 12-05-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 09:37

Stoney3K

Flatsehats!

Nu vraag ik me toch af van mensen die sets op het net posten.

Waar halen jullie je muziek vandaan? De muziek die je op een set gooit moet immers rechtenvrij zijn anders heb je straks problemen. Je kan bijvoorbeeld niet zomaar een paar platen van Tiësto aan een Armin van Buuren knopen en dat op het Net gooien, want dan heb je binnen de kortste keren de BREIN/BUMA op de stoep staan. Sites als Download.com bieden wel zat keus aan, maar hoe het daar met de rechten zit weet ik niet zeker.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:59
Of de muziek die je in zo'n set legaal verkregen is of niet maakt niet, het uploaden van de sets is in principe altijd illegaal tenzij je een regeling met de platenmaatschappijen/artiesten of brein/buma-achtigen hebt afgesproken.
Blijkbaar is hier dus een soort gedoogbeleid voor omdat het toch vooral de bedoeling is om je eigen mixkunsten te laten horen dan om muziek te verspreiden.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:48
Vaak (en ik denk eigenlijk altijd) zullen de producers het niet erg vinden en misschien zelfs aanmoedigen. Het is tenslotte eigenlijk de enige manier van reclame om jouw track in een set voorbij te laten komen. Dan horen weer meer mensen (en dus ook dj's) hem en zullen ze misschien tot aanschaf over gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor degene die het nog niet gelezen hebben, even een link hier, aangezien Afterburner79 hier ook regelmatig postte: Overlijdensbericht: R.I.P. Afterburner79 ;(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Das damnz...het topic bestaat niet ofzo...
Ik zie net dat ik hier nog één of andere mix heb, die waarschijnlijk van hem is...het heet: (Schranz & Hard Techno) Afterburner !!! 2.11.03 (incl. Adam Beyer, Tech Tube, Chris Liebing, Bens Sims, Thomas Krome uva... !!!.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:48

Exigence

dnkroz

Het topic staat in de Huiskamer (HK), en waarschijnlijk heb jij nog geen toegang. Dit kun je wel aanvragen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Laat maar ... volgens mij al gevonden...

[ Voor 55% gewijzigd door Saturnus op 14-05-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Heb toegang tot de HK nu. Alhoewel Afterburner overleden is heerst er in 'het overleidensberichttopic' een goede sfeer...weet niet precies hoe dat uit te drukken, maar iig niet zo donker/zwart, het is er open...

Ik ga binnenkort werken...en hoop na een tijdje het één en andere aan apparatuur te kunnen kopen, ik dacht aan deze soort combie:

[New-Line.nl]
Mixer: Numark DXM-06 (of 09 als er opeens geld over is :P )
TTs x2: JB-Systems T-3 of Numark TT-200 (ligt eraan of er mensen zijn die met één van de 2 slechte ervaringen heeft)

Element/Naald: Bij de T-3 zit al, dus dat is opzicht niet nodig, maar wat moet ik bij de TT-200 doen (als ik die neem), wat is het verschil in kwaliteit tussen al die naalden?
Uhhh...ja, ik ben dus nog een beginner. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 09:37

Stoney3K

Flatsehats!

gomaster schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:10:
Vaak (en ik denk eigenlijk altijd) zullen de producers het niet erg vinden en misschien zelfs aanmoedigen. Het is tenslotte eigenlijk de enige manier van reclame om jouw track in een set voorbij te laten komen. Dan horen weer meer mensen (en dus ook dj's) hem en zullen ze misschien tot aanschaf over gaan ;)
Daar ben ik het ook mee eens, en ik vind eigenlijk niet dat je dan muziek op het net moet zetten die je zelf ook weer ergens (illegaal) van gedownload hebt. Een ander verhaal zijn de onafhankelijke artiesten: Veel van die artiesten publiceren op sites zoals Download.com en Podsafe Music Network voor naamsbekendheid. Daarom waarderen ze het dan ook als ze hun track in jouw set horen.

Overigens vind ik toch dat downloaden van MP3's wel bijdraagt aan de naamsbekendheid van een artiest, en voor zover ik gehoord heb verliezen de platenmaatschappijen er niet al te veel op.

Maar voor de afwisseling eens een setje van mij (first try, draai niet al te vaak):

http://www.stack.nl/~robinvs/sessions/Session_19052006.mp3 [192kbps MP3, 48:59]

Playlist:
1. Melnikov Project - Serenity[Short]
2. Liquifaction & Kosse - Beyond The Horizon [TranceSx Remix]
3. Sinful Nature - K&K's Quest
4. Sunless - Skyline
5. Andreas Viklund - Andact [Instrumental Demo Edit]
6. Neofighter - Addiction
7. Christopher Lawrence - Ride The Light
8. Melnikov Project - Everlasting Memories [Club Cut]
9. GTR - Mistral

(EDIT: Set is geupload)

Ik vraag me trouwens ook af hoe je dat als drive-in DJ wilt klaarspelen, dat je alle muziek die je draait netjes legaal op CD kan hebben. Stel je wilt de complete Veronica Top 1000 Allertijden van een of ander jaar hebben (wat toch een redelijk essentiele bouwsteen is van de collectie van een drive-inner) dan zou je dus moeten zoeken naar legale CD's waar alle tracks opstaan. Ten eerste ziek veel werk en ten tweede kom je dan vaak op albums van de betreffende artiest uit, wat je dus ongeveer €25,- per album x 1000 (worst case) = €25k kost. Beetje overdreven om daarmee je hobby te starten als je af en toe je "soul, grease 'n meatloaf" wil laten horen op een bruiloft of schoolfeest. Als je de hele Top 1000 kon iTunesen à €1000 valt het nog mee, maar dan slikken de meeste DJ-programma's je MP3's weer niet. Eigenlijk zou een of andere platenmaatschappij hier eens een keer een 'essential' collectie voor uit moeten brengen, dat je gewoon nagenoeg alles hebt wat je als basis aan muziek nodig hebt. Anders is er niet veel ander alternatief behalve downloaden en de boete betalen (welke ongeveer op evenveel uitkomt als bovenstaand voorbeeld).

[ Voor 28% gewijzigd door Stoney3K op 19-05-2006 15:44 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Volgens mij heb je toch niet alle top 1000's nodig voor je kan beginnen als drive in dj hoor. Voor de meeste mainstream muziek kan je als je er een beetje op let al een heel pak bij elkaar vinden met verzamelalbums van 2 of 4 cd's. Zeker in het begin zul je zeker niet alles hebben, maar het lijkt me dan ook dat je dat langzaamaan opbouwt. Ik vermoed dat je met een verzamelcd'tje per maand al wel het grootste deel van de requests die je krijgt kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 03-06 21:25

Chiron

Moderator Discord
Over setjes gesproken.. heb zelf afgelopen zaterdag op een (techno)feestje gestaan, en ze hadden een md-recordertje mee laten lopen :)

*enjoy*

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 20:07
Ik heb momenteel even mijn hobby in de koelkast gezet, omdat ik net een andere auto heb gekocht en daar is aardig wat geld in gaan zitten.
Heb de afgelopen maanden nog wel best veel gedraaid, zo'n beetje overal en nergens.
Van Frankrijk, tot Griekenland en natuurlijk hier in ons eigen (nu regenachtig) landje :)

Helaas heb ik nog steeds niet echt "mijn" tent gevonden, overal waar ik heb gedraaid was het niet echt "de" muziek en moest ik af en toe afwijken van wat ik normaal draai (vooral vroeg in de avond, aan het eind kon ik meestal wel lekker los gaan, waarna iedereen lekker mee deed).
Heeft iemand nog tips om echt jouw tent te vinden, of is het meer een kwestie van geluk dat je bij de juiste tent naar binnen rolt? (De reden dat ik nog geen vaste stek heb is dus vooral omdat het me lang niet overal bevalt qua muziekstijlen, maar ook vaak (te vaak) vanwege het niet altijd meegaande personeel van de betreffende clubs/bars (ik noem geen namen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133926

Ik ben op het moment op zoek naar een nieuw setje (monitor) speakers om mee te draaien.
Aangezien ik niet over vrij veel geld beschik, zit ik een beetje rond te neuzen en kwam ik deze setjes tegen, de creative gigaworks T20

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod14299_1_61.jpg

Of de Creative Megaworks 2.1 250D

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod124_1_61.jpg

Heeft iemand ervaring met deze setjes icm draaien? Hoe doen ie het? Of kan ik beter toch flink doorsparen en dan voor een Behringer of Syrincs monitorset gaan?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 133926 op 21-05-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willen jullie eens mijn site checken, suggesties zijn welkom. Er zijn twee samplesets te vinden... Let me know!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19919 op 22-05-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Volgens mij is dit een DJ, en geen site check topic.... maar euhm....... leuke standaard template waar je zelf manuel in hebt gezet.

[ Voor 20% gewijzigd door R2D2 op 22-05-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
lol, owned :D

Ik heb zelf mn Reloop RP-4000 M3Ds en Reloop RMX-40 BPM binnen. Eerste reactie: wat zijn ze mooi! :D
Het geborstelde aluminium van de RP-4000 staat echt mooi, en gaat sjiek samen met de blauwe leds. Ook de mixer ziet er super uit (Pioneer DJM indeling) en voelt echt heel solide aan.

Super aanschaf :)

[ Voor 3% gewijzigd door addictive op 22-05-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:35:
Volgens mij is dit een DJ, en geen site check topic.... maar euhm....... leuke standaard template waar je zelf manuel in hebt gezet.
Guilty as charged, ging me meer om de samplesets... Maar goed, i'm a lazy bastard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nevermind...

[ Voor 112% gewijzigd door Satch op 24-05-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 16:52
Anoniem: 133926 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:42:
Ik ben op het moment op zoek naar een nieuw setje (monitor) speakers om mee te draaien.
Aangezien ik niet over vrij veel geld beschik, zit ik een beetje rond te neuzen en kwam ik deze setjes tegen, de creative gigaworks T20

[afbeelding]

Of de Creative Megaworks 2.1 250D

[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met deze setjes icm draaien? Hoe doen ie het? Of kan ik beter toch flink doorsparen en dan voor een Behringer of Syrincs monitorset gaan?
Ik draai thuis zelf met megaworks 5.1 en ben zeer onder de indruk.
Heb 2 speakers bij be booth staan en de rest aan de andere kant.
Kwaliteit van geluid en bass verhouding top!
Persoonlijk vindt ik ze prima als monitors.
Op internet zijn er nog wel wat reviews te vinden om je te overtuigen. (toms hardware geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ah, lang geleden dat ik hier nog gepost heb.

Jaar geleden door deze topics veel bijgeleerd, keuzes kunnen maken, en kijk nu, bijna elke week wel te vinden op een fuif en zelfs soms discotheken :) (Als dj natuurlijk ;) )

Ontopic:

Zondag deze besteld:

BST Cleving 128:

Afbeeldingslocatie: http://www.showhouse.sk/images/produkty/BS100105_CLEVING128.JPG

Heb niet zoveel geld en een dubbele cd speler heb ik niet vandoen aangezien ik voor 95% vinyl only draai :)

Normaal kost die 169€, kunnen krijgen van de winkel voor 129€, nieuw natuurlijk. Woensdag middag komt hij thuis aan, ben benieuwd.

Heeft alles wat hij moet hebben:

Instant start
cue
8% / 16% pitch
joghweel om beetje bij te sturen

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 22-05-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Je weet dat het merk BST op de fles is en dat garantie (indien nodig) een hopeloos verhaal gaat worden?

BST is namelijk failliet/staat onder curatele en de ene helft van BST (waren 2 eigenaren, 1 met geld, ander deed product gedoe en de ene heeft de ander bedonderd en een nieuw bedrijf opgestart ->) is nu Koolsound.

Nu is BST nooit een merk geweest waar je garantie veel waard was maar nu is het helemaal feest als er wat stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Hmm, dat is minder. Heb hier namelijk nog 2 van die BST super oem's staan :)

Je hebt ook nog de Koolsound CDJ-150, en de winkel vertelde me dat die eigenlijk bijna hetzelfde zijn, maar dat hij die BST kon aanbieden voor 129€ ipv 169€, dus twijfelde ik geen minuut.

Eerste jaar garantie is sobieso altijd via de winkel, maar daarna.. jah, dat risico zal dan maar genomen moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
2 x TMM447 - Shure M44-7: E 118,00 Spherisch DJ element + naald
2 x CARNF01 - Ground Loop Isolator: E 15,00 Prima budget 'help ik heb brom' apparaatje

Vooral dat element heb ik wel nodig.. Mijn stantons vinden scratchen niet leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5832

Ik vroeg mezelf af of het verspreiden van je eigen set / mix (met nummers van anderen die je legaal gekocht hebt) legaal is of dat je daarvoor nog rechten moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:26
Uh damn. deel XIV.... ik ontdek nu pas dat er een nieuw deel was.. :D
Had het idee dat het topic was doodgebloed.

Verder qua DJ-ing gaat t steeds relaxter, woensdagavond in Frankrijk gedraaid 8)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177540

Hallo,

Ik heb al me apparatuur gekocht bij http://www.bax-shop.nl
(Waar ik zeer te vrede ben over de kwaliteit van het personeel, en gerantie/reperatie)

Ik heb nu staan.
Denon mixer
http://bax-shop.nl/index....categorie=28&product=2284
en 2x cdj200
http://bax-shop.nl/index....&categorie=38&product=217
In een flightcase.

Bevalt meer zeer, je hebt goede basis. En heb een hoop legale cd's, af en toe download ik de nieuwste hits :X maar dat moet kunnen vind ik.

Konjoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:52

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Nou ik zal ook eens even mijn gear posten,

Ik ben inmiddels al dik 2 jaar in het bezit van het volgende:

Gemini UMX SE (Gemini was ik niet zo kapot van maar je merkt er niets van, op aanraden van Andre Huisman van www.new-line.nl)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gear/thumbs/P1010062.jpg

Vervolgens mijn 2 Reloop RP-4000 M3Ds met Tonar Banana naaldjes
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gear/thumbs/P1010055.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gear/thumbs/P1010065.jpg

Tevens über koptelefoon van mij die prijs/kwaliteit gewoon super is: de Stanton Dj Pro 2000 S

Waarna als laatste aangeschaft is de Numark CDN 22 MK4
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gear/thumbs/P1010066.jpg

Een foto van het geheel:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gear/thumbs/P1010059.jpg

Plaatjes ;) zo'n 170 stuks varierend maar voornamelijk trance/hardtrance/progressive
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gear/thumbs/P1010067.jpg

Dan mijn monitors aangestuurd door een 2*250 watt amplifier van QTX
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gear/thumbs/P1010069.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gear/thumbs/P1010061.jpg

En dan een totaal shotje :Y)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gear/thumbs/P1010060.jpg

Appartuur heeft me gekost:
Mixer: 200
TT's: 460
Naalden: 140
CD-speler: 260
Amp: 25

Platen: ik denk zo'n 1200 euries

Owja ik heb één trancie mix cd gemaakt... wanneer er interesse is hoor ik het wel.. ben wel opzoek naar een plekje even om hem te posten...

[ Voor 101% gewijzigd door loewie1984 op 29-05-2006 09:21 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Laatst online: 03-06 17:14

2mb

Mooi setje! Leuke foto's ook :)
Thumbs linken doe je zo:
code:
1
[url=http://adres_grote_foto.jpg][img]http://adres_thumb.jpg[/][/]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 13:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

loewie-643- schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:35:

Gemini UMX SE (Gemini was ik niet zo kapot van maar je merkt er niets van, op aanraden van Andre Huisman van www.new-line.nl)
Ik heb al best wel een tijdje een umx-7 (het kleinere en oudere broertje van de SE). Echt een prima ding en steviger dan je zou denken. Btw. ik heb nog een flightcase over voor dit mengpaneel. Interesse?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:52

loewie1984

music addict! pizza monster!!

2mb schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:11:
Mooi setje! Leuke foto's ook :)
Thumbs linken doe je zo:
code:
1
[url=http://adres_grote_foto.jpg][img]http://adres_thumb.jpg[/][/]
OK thx dan ga ik dat nog ff aanpassen
teacher schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:51:
[...]
Ik heb al best wel een tijdje een umx-7 (het kleinere en oudere broertje van de SE). Echt een prima ding en steviger dan je zou denken. Btw. ik heb nog een flightcase over voor dit mengpaneel. Interesse?
Wat moet ut kosten?

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 29-05-2006 09:22 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Woei. Vanmiddag bericht gehad dat ik mag draaien in de freestyle/talent zaal van Apocalypse Never. Hardcore feestje in dordrecht (http://partyflock.nl/party/61379.html).

3e feestje waar ik mag draaien. Gaat de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
Ben nu in bezit van twee gloednieuwe technics sl-1210 mk2! Bevallen echt super! :9
Heb nu mijn 1.5 jaar oude draaitafels over (2x jb system high q-30 d) helemaal kompleet met instap element,slipmat etc.
iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 19:58

Technicality

Vliegt rechtsom...

Shockers schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:47:
Ben nu in bezit van twee gloednieuwe technics sl-1210 mk2! Bevallen echt super! :9
Heb nu mijn 1.5 jaar oude draaitafels over (2x jb system high q-30 d) helemaal kompleet met instap element,slipmat etc.
iemand interesse?
Wat wil je ervoor hebben? Ik ben namelijk geintresseerd in de rp4000 M3D, maar deze zijn hetzelfde (dozenschuiver merken). Ik ben normaal niet zo van 2e hands, kun je iets vertellen over de staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
Verkeren in perfecte staat, geen beschadigingen of mankementen.
Draaitafels zijn kompleet in orginele doos, boekjes,kabels,stofkap etc.
Zijn puur vervangen door technics om wat prof materiaal in huis te hebben.
nieuwprijs is rond de 220 euro (newline)
Doe een goed bod :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 19:58

Technicality

Vliegt rechtsom...

Shockers schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:59:
Verkeren in perfecte staat, geen beschadigingen of mankementen.
Draaitafels zijn kompleet in orginele doos, boekjes,kabels,stofkap etc.
Zijn puur vervangen door technics om wat prof materiaal in huis te hebben.
nieuwprijs is rond de 220 euro (newline)
Doe een goed bod :>
Mail in profiel. Ik ben nu een weekendje weg, dus kan ik even niet antwoorden. Maandagavond ben ik weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nu ik al een tijdje geen vinyl meer koop maar cd's en mp3's in de iTunes store is de lol van het dj'en wat verdwenen de platencollectie statisch en zo ook de mixen die ik doe. CD spelers ga ik niet kopen, en mixen op mn pc is gewoon saai. Ik zat te denken aan Final scratch, of een alternatief. Let wel, het moet op apple draaien!!

FS 1,5 is relatief goedkoop te vinden op ebay, maar wordt niet ondersteund op de laatste versie van OS X, ik vermoed dat ondersteuning voor Leopard (volgende versie) er ook niet meer zal in zitten. Op zich geen probleem want ik heb panter, en deze is wel ondersteund.

FS 2.0 is me een beetje te duur nog, ik heb niet meer de ambitie om veel te gaan draaien (anders kocht ik wel weer vinyl)

Wie kan mij zijn FS ervaring delen op Apple notebooks?
Zijn er alternatieven voor FS die op Apple draaien, en zo ja wat zijn de ervaringen?

tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Maar weer eens een setje gemaakt na lange tijd.

Michali - 31-05-2006.mp3 (52:25)

Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
01. Cave - Speleon (Ben Sims Remix)
02. Marco Bailey - Lagoon Diver
03. Marco Bailey - Definition
04. DJ Preach - Silke (Original Mix)
05. Cave - Elapid
06. Marco Bailey - Platinium (Rework by Roku aka Ben Sims & Mark Broom)
07. Killian - Bodega Latina (Cave Remix)
08. Mhonolink - B1 (Mankind 18)
09. Patrick Skoog - B2 (Mankind 17)
10. Spiros Kaloumenos - Racalto (Original Mix)
11. Twisted Clone - Catch The Elements
12. Panic Attack - Alien Teknologie (Extended Mix)
13. Hardcell & Grindvik - DBL
14. Markantonio - A1 (Mimesis EP)
15. Frank Biazzi - Psychological
16. Hardcell - Ground Effect
17. Eric Sneo - Bang That Brain
18. Jeff Fernandes & Klitzing - Brasilian Nights
19. Secret Cinema - Discowhip

Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk energie in de set te stoppen, en dat is wel redelijk gelukt. Vooral tribal techno.

Had alleen een probleem met opnemen. Hij lijkt een beetje verkeerd te bufferen. Hij neemt dan een stukje iets langzamer op en haalt het daarna in. Valt op zich niet heel erg op, maar als je er goed op gaat letten is het wel irritant. Ook de kwaliteit is niet echt hoog, ik moet nog een keer goede opname apparatuur kopen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Yalopa schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:03:
Wie kan mij zijn FS ervaring delen op Apple notebooks?
Zijn er alternatieven voor FS die op Apple draaien, en zo ja wat zijn de ervaringen?
Ik heb zelf geen Apple, en er dus ook geen ervaring mee, maar het enige alternatief dat ik ken voor apple is MsPinky.
Technisch gezien is deze oplossing behoorlijk goed, en er is ook software voor die op Mac werkt. Vermits je bij MsPinky geen totaalpaket koopt, maar enkel vinyls+software heb je dan wel nog een externe geluidskaart nodig. Ik vermoed dat je hierover op 't mspinky forum ook wel meer info vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil voor het draaien met time-coded vinyl een apple laptop aanschaffen. Ik zit te denken aan een tweedehands exemplaar omdat die nieuwe examplaren niet te betalen zijn (als student).
Nu vraag ik me alleen af hoeveel Ghz ik minimaal moet hebben om dit een beetje lekker te laten draaien? Op dit gebied ben ik best een noob, maar volgens mij zijn bv. Apple's op 1Ghz sneller dan gewone windows bakken op 1Ghz.
Wat is het minimale wat ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

dat staat gewoon op de site van de leverancier hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, bij bv. final scratch staat 1Ghz aanbevolen. maar ik gebruik geen final scratch. Ik gebruik software (traktor?), en een usb geluidskaart.
Verder ben ik ook niet echt geinteresseerd in wat de leverancier zegt, maar in ervaringen van mensen hier. (Dus dat het in de praktijk getest is.) Dus als je er ervaring mee hebt zou ik het graag horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Van traktor ben ik vrij zeker dat je er geen time-coded vinyls mee kan gebruiken zonder de scratchamp.
Voor je beslist om voor een Apple te kiezen zou ik dus toch echt eerst maar eens uitzoeken welke software je dan gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat moet ik idd nog allemaal precies uitzoeken.Ook wil ik m gaan gebruiken voor bv. Ableton.
En wanneer komt DJDecks uit voor de mac? Lijkt me helemaal ideaal. Heb DJDecks nu op mn pc, en bevalt erg goed! Vooral de prijs vind ik erg netjes.

Wat ik eigenlijk vooral wil weten is (globaal) met wat voor snelheid ik goed uit de voeten kan met muziek (bewerking en digitaal draaien). Wat hebben jullie voor laptops? En hoe snel zijn die en hoe bevallen ze?

(edit) - Kan het zijn dat Traktor wel werkt met een Maya44-usb en time-coded vinyl? Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heb ik ook de demo van Traktor werkend gekregen met mn "home-made final scratch" opstelling. Correct me if I'm wrong!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 133926 op 09-06-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
djDecks voor mac zit er nog niet direct aan te komen. Ik sluit niet uit dat die er in de toekomst wel komt, maar momenteel zou het teveel tijd kosten die ik waarschijnlijk beter kan besteden aan het verbeteren van de windows-versie.
Het is trouwens zo dat er al iemand op het djDecks forum in geslaagd is om djDecks goed te draaien op een intel-mac die in windows boot.

Het zou me echt verbazen als het met Traktor kon, maar helemaal zeker dat het niet kan ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, dan ga ik t vanavond maar s uitvogelen. Ben nu toch wel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Adion schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:02:
djDecks voor mac zit er nog niet direct aan te komen. Ik sluit niet uit dat die er in de toekomst wel komt, maar momenteel zou het teveel tijd kosten die ik waarschijnlijk beter kan besteden aan het verbeteren van de windows-versie.
Het is trouwens zo dat er al iemand op het djDecks forum in geslaagd is om djDecks goed te draaien op een intel-mac die in windows boot.

Het zou me echt verbazen als het met Traktor kon, maar helemaal zeker dat het niet kan ben ik niet.
Traktor werkt ook op een intel mac zodra je hem windows boot. Maar daar koop je geen intel mac voor ;-)

Ik ben vandaag eens aan de slag gegaan met mijn net nieuw aangeschafte final scratch 2 + traktor 2.6 en alle andere beschikbare programma's die timecode vinyl ondersteunen en kwam tot de conclusie dat meer niet altijd beter is..... ik gebruik dus nu gewoon maar weer de standaard bijgeleverde 2.6 versie aangezien die niet veel kan dan afspelen en dat eigenlijk ook het beste doet van allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[b][message=25917342,noline]
Wat hebben jullie voor laptops? En hoe snel zijn die en hoe bevallen ze?
Apple iBook G4 met Mac OS-X tiger, ramvol met geheugen (256 zit er standaard in + de gig die ik er bij heb gepropt) en ik kan Final Scratchen, internetten, mailen en msn'en tegelijk. Wel even aan denken dat je je msn geluidjes niet over de scratch amp laat lopen ;)
(edit) - Kan het zijn dat Traktor wel werkt met een Maya44-usb en time-coded vinyl? Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heb ik ook de demo van Traktor werkend gekregen met mn "home-made final scratch" opstelling. Correct me if I'm wrong!
Officieel kan dat geloof ik niet, Traktor ondersteund alleen de scratch amp van Stanton voor zover ik weet. Kan zijn dat het in Traktor 3 anders is maar aangezien ik vanmiddag mijn iBook geformateerd heb en alleen FS2.6 editie terug heb gezet kan ik het ook niet even controleren.

Kwam er net wel achter dat ik met FS onder de 2 miliseconden latency kan duiken (1,3 om precies te zijn) op 96khz en dat wanneer ik hem op 44,1 zet gaat ie ineens naar het dubbele aan latency......
Naja alles staat aan, de auto gain, laagste latency, hoogste bitrate, alle screen/wave form opties aan.... eigenlijk alles wat processor kracht vreet en geen last van haperingen.

Ik moet alleen nog even leren kabels goed aan te sluiten. Heb vanmiddag een half uur lopen schelden op FS omdat ie geen signaal naar de mixer stuurde op kanaal 1. Ook niet zo heel vreemd als je kanaal 1 en 2 omdraait en dus naar het verkeerde kanaal zit te luisteren. :+

Ow en nog iets frapants.... kom ik net achter. Op mijn tijdcode platen zitten de labels verkeerd om. Op de 33rpm zijde staat dat ie 45 is en 45 kantje staat 33 op.
Morgen dus maar eens kijken of ik nog ouderwetse label stickers en een edding marker kan vinden hier in huis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Reind:

ik meen me te herrinneren dat jij de oude scratchamp ook, had (FS1.5) wat was de reden van de overstap naar de nieuwe versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Oude scratch amp heb ik al een heeeeeeele poos geleden verkocht.

Eigenlijk wilde ik compleet over op cd's maar met een vinyl collectie die ik de laatste 10 jaar heb opgebouwd tot een 6000 stuks is het natuurlijk niet erg slim de draaitafels maar meteen de deur uit te schoppen, helemaal omdat ik mijn vinyl niet wil verkopen.

Nu kan ik dus EN mijn oude platen draaien EN de nieuwe releases die in MP3 zijn aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Laatst online: 03-06 17:14

2mb

Reind schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 03:59:
[...]
Ow en nog iets frapants.... kom ik net achter. Op mijn tijdcode platen zitten de labels verkeerd om. Op de 33rpm zijde staat dat ie 45 is en 45 kantje staat 33 op.
Morgen dus maar eens kijken of ik nog ouderwetse label stickers en een edding marker kan vinden hier in huis :p
Dat is bij mijn FS-plaat ook het geval, en ik kwam er in djdecks maar niet achter wat ik nou verkeerd had ingesteld :+
Standaard productiefoutje Stanton? :P

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Woei. Gisteren weer op een feestje gedraaid en dat ging echt super lekker. De Sl's waar ik nu op moest draaien reageerde ook veel meer zoals mijn super oem's thuis, alsof ze net nieuw waren :p.

Heb inmiddels ook mijn Nuo5 :9~ binnen en krijg hopelijk aankomende week mijn cdj-800mk2 binnen. Als ik het compleet heb zal ik even een nieuw fototje plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
2mb schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:26:
[...]

Dat is bij mijn FS-plaat ook het geval, en ik kwam er in djdecks maar niet achter wat ik nou verkeerd had ingesteld :+
Standaard productiefoutje Stanton? :P
Tis in ieder geval opgelost, ik had onderin mijn oude platenkoffer nog wat plak labels zitten en heb die gewoon over de bestaande labels heen geplakt.

Probleem is trouwens alleen bij de eerste persingen van de tijdcode platen, als het goed is en je koopt nu nieuwe FS vinyls is het probleem opgelost. Had even een mailtje richting Stanton gedaan en kon ze als ik wilde zelfs omruilen voor 3 nieuwe exemplaren waar de labels wel goed geplakt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor advertenties hebben we Vraag & Aanbod :)

[ Voor 88% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-06-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Yes!

Net bericht ontvangen dat mijn cdj-800mk2 verstuurd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Laatst online: 31-05 06:33

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik ben aan het kijken voor een cd speler voor naast mijn 2 draaitafels, De cd speler is puur als aanvulling voor als ik een keer een track in mijn set wil toevoegen waarvan ik de vynil niet heb of niet beschikbaar is. Spectaculaire dingen als Scratch en Effecten hoeven er niet echt op te zitten (al zijn extra features altijd leuk, mits ze goed bruikbaar zijn)

Ik had de volgende modellen op het oog:

Pioneer CDJ 100/200 (mp3 is geen must,de looks van de 200 zijn wel veel beter)
Stanton C.303 (goedkoopste uit het rijtje, grote jog)
Numark Axis 9
Denon DN-S1000 (heb er mee gespeeld maar ik vond hem toch een beetje toy aanvoelen met name de jog)

Het budget is max 400/500 euro

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Even een fototje van de set zaols het nu hier staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.blacklotus.co.uk/meuk/set1.jpg

vlnr:

Acura 4000 | Ecler Nuo 5 | Acura 4000 | CDJ-800Mk2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Koekie007 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:55:
Ik ben aan het kijken voor een cd speler voor naast mijn 2 draaitafels, De cd speler is puur als aanvulling voor als ik een keer een track in mijn set wil toevoegen waarvan ik de vynil niet heb of niet beschikbaar is.
Deze had ik bijna gekocht omdat hij echt spotgoedkoop is, uiteindelijk is het toch FS geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Koekie007 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:55:
Pioneer CDJ 100/200 (mp3 is geen must,de looks van de 200 zijn wel veel beter)
Numark Axis 9
Denon DN-S1000 (heb er mee gespeeld maar ik vond hem toch een beetje toy aanvoelen met name de jog)

Het budget is max 400/500 euro
De C.304 komt snel mijn kant op voor een review dusssssss, overigens is ie intern gelijk aan de RCD900 van Reloop en CD200 van JB systems (beide reviews zijn op AboutDJ te vinden en die van de Pioneer CDJ200 ook).

Keuze is afhankelijk van wat je er mee wil gaan doen, ga je er mee slepen (dan de Pioneer kopen), of wik je lekker thuis een beetje pielen (Axis 9 en DN-S1000). Of wil je gewoon een leuke instapper en koop je over een paar jaartjes wel iets beters? (in dat geval is de Stanton wel weer erg leuk)

De reviews,
Review CD200 (intern gelijk aan de Stanton C.303)
Reloop RCD900 (RMP versie die een slot-in systeem + mp3 ondersteuning heeft word vrijdag langs gebracht) die intern gelijk is aan de C.304 van Stanton.
Pioneer CDJ200 review
Pioneer CDJ100 review
Numark Axis 8 review (de 9 is een opvolger van de axis 8)

De DN-S1000 staat inmiddels op de pijnbank, de Numark HDX (way much boven je budget) komt volgend weekend deze kant op en vrijdag staat hier ook de RMP909 van Reloop als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nou ik ga ook weer ff patsen....... ondanks dat er nog wel het nodige moet gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_dj_set.jpg

En wat zien we daar? Nou op dit moment,

1 * Nuo5
2 * My liitle pony over the top homo sl1200's M3D
1 * iBook
1 * Final Scratch
1 * de zo goedkoop mogelijke behringer passieve monitor set
5 * UDG tassen waarvan ik er 2 voor het doel gebruik als waarvoor ze zijn ontworpen en waarvan er 1 niet van mij is..... naja hijs van mij tot ie weg mag met de prijsvraag ;-)

En dat alles in een glorious dj cockpit deluxe (prijzig maar erg mooi meubel). Wat mist er nog op de foto? Een Denon DN-S1000 en de wall mounts voor de platen. En ik kwam gisteren een leuk iets tegen van Slappa en die wil ik eigenlijk ook nog wel aan de muur voor mijn cd's.

Wat moet er nog gebeuren? Nou de wall brackets voor vinyl aan de muur, steun voor de DN-S1000 aan de muur en zo snel mogelijk wat kabel goten + binders halen en de plank boven het geheel snel wit verven want dit ziet er niet uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Zie ik daar nou een zilvere Nuo5?? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Stoney3K schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:23:
[...]

Ik vraag me trouwens ook af hoe je dat als drive-in DJ wilt klaarspelen, dat je alle muziek die je draait netjes legaal op CD kan hebben. Stel je wilt de complete Veronica Top 1000 Allertijden van een of ander jaar hebben (wat toch een redelijk essentiele bouwsteen is van de collectie van een drive-inner) dan zou je dus moeten zoeken naar legale CD's waar alle tracks opstaan. Ten eerste ziek veel werk en ten tweede kom je dan vaak op albums van de betreffende artiest uit, wat je dus ongeveer €25,- per album x 1000 (worst case) = €25k kost. Beetje overdreven om daarmee je hobby te starten als je af en toe je "soul, grease 'n meatloaf" wil laten horen op een bruiloft of schoolfeest. Als je de hele Top 1000 kon iTunesen à €1000 valt het nog mee, maar dan slikken de meeste DJ-programma's je MP3's weer niet. Eigenlijk zou een of andere platenmaatschappij hier eens een keer een 'essential' collectie voor uit moeten brengen, dat je gewoon nagenoeg alles hebt wat je als basis aan muziek nodig hebt. Anders is er niet veel ander alternatief behalve downloaden en de boete betalen (welke ongeveer op evenveel uitkomt als bovenstaand voorbeeld).
Hier zijn zeker goeie cds voor te vinden hoor die de meest belangrijke tracks bevatten.
Denk maar eens aan de 40 jaar top 40 collectie. zijn iets van 20 cd's en dvd's met elk 20 nummers uit 2 opvolgende jaren. Welke dus ook mogelijkheden bieden voor toekomstige videoclip jockey's.
En zo zijn er wel meer verzamel collecties die genoeg leuke dingen bevatten. Zowel op cd als op dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat zien we daar? Nou op dit moment,

1 * iBook
Wat staat die iBook geniaal op die plek. Erg mooi gedaan!
(Ben trouwens op je hele set-up wel verliefd!)

Zijn er trouwens veel mensen hier die met een Ibook of MacBook draaien? Wat mj opvalt is dat dat vaak 12" of 14" modellen zijn. Werken programma's als Ableton of Traktor daar fijn op? En dan bedoel ik vooral in relatie met de grootte van het scherm. Dus overzichtelijkheid en dat soort zaken.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 133926 op 17-06-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik zou niet anders meer willen dan een 12" om de doodeenvoudige reden dat je het apparaat overal in kan stoppen.

En ik heb zelfs mijn fonts op small staan in Traktor dus lezen gaat prima in mijn geval.

Overigens komt de DN-S1000 aan de andere kant van het meubel op dezelde hoogte als de iBook alleen dan schuin gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Anoniem: 133926 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:41:
[...]

Wat staat die iBook geniaal op die plek. Erg mooi gedaan!
(Ben trouwens op je hele set-up wel verliefd!)

Zijn er trouwens veel mensen hier die met een Ibook of MacBook draaien? Wat mj opvalt is dat dat vaak 12" of 14" modellen zijn. Werken programma's als Ableton of Traktor daar fijn op? En dan bedoel ik vooral in relatie met de grootte van het scherm. Dus overzichtelijkheid en dat soort zaken.
Hier iBook 14", ik heb het ding ene tijdje gebruikt naast mn platespelers met het programma DJ1800. Dat gaat er perfect op. Deze week komt hopelijk FS binnen en dan gaat de iBook net iets meer gebruikt worden. Na 2 jaar pause lijkt het er wel op dat ik het DJ'en weer aan het opnemen ben :) Ben nu een case aan het ontwerpen zodat ik mijn setup makkelijker kan verplatsen (richting tuin 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit zelf nu te denken aan de nieuwe macbook. Wel wat duurder dan een iBook, maarja, als ik iets koop koop ik ook meteen graag iets goed (het beste op het moment :p)
Dat scherm is 13.3", dus dat moet dan ook wel goed werken (hoop ik!)
Dan nog wat midi-controllers erbij en ik ben klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nu moet je ngewoon geen nieuwe iBook meer kopen. Technologie is end of life (helaas). Ik zou zeggen informeer eens in APL ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

FS is binnen, tracktor werkt erg goed op een G4 iBook.

iTunes integratie staat er op de doos en op de stanton site, cool denk je dan, ik heb nl redelijk wat gekochte muziek uit de iTunes store. Wat blijkt: de playlisen van iTunes zijn bruikbaar, maar gekochte muziek kan ik dus met geen geweld afspelen. Suckt behoorlijk, en is op het randje van misleidende reclame imo. (jah branden en opnieuw importeren, maar dan blijft er niet veel kwaliteit over vrees ik)

Helaas had de ebay verkoper er enkel de 1.5 update voor windows bij gedaan. Hopelijk kan hij me die nog bezorgen voor OSX, zijn add sprak immers over FS1.5 for windows xp and mac (nog geen feedback gegeven gelukkig)

kijk ik voorbij deze 2 probleempjes is FS een leuk product, wat redelijk stabliel lijkt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122457

Hey!
Na een lange tijd nagedacht te hebben heb ik besloten om 2 draaitafels aan te gaan schaffen :)
Ben al lang bezig met muziek prutsen (samplers, drumcomputers, midi enz), maar wil nu graag draaitafels hebben om een basis te hebben zodat ik nog directer bezig kan.
Nou vielen mijn ogen op een Gemini XL-500II. Is dat een beetje een goede draaitafel voor een beginner? Of kan ik beter voor een andere gaan voor niet al te veel geld?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Waarom heb je FS1.5 gekocht en niet FS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

300 eur vs 800 eur

had ik weer ambities om geregeld buitenshuis te draaien, dan had ik mischien FS 2 gekocht, maar zelfs dan nog, werd het mischien toch verder vinyl.

FS heb ik dus gekocht als speeltje voor de zomer, daarna zie ik wel weer verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122457

Ik denk dat ik toch maar voor 2 keer Reloop RP-4000 M3D s ga. Ik lees er erg veel goeds over, ben dan wel meer geld kwijt maargoed.
Zijn er hier nog meer mensen die een Reloop RP-4000 hebben? Wat zijn je ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Anoniem: 122457 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:43:
Ik denk dat ik toch maar voor 2 keer Reloop RP-4000 M3D s ga. Ik lees er erg veel goeds over, ben dan wel meer geld kwijt maargoed.
Zijn er hier nog meer mensen die een Reloop RP-4000 hebben? Wat zijn je ervaringen ermee?
ik :)
Mooie dingen, zijn hun geld dubbel en dwars waard!

Welke had je eerst op het oog?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.