2 keer een Gemini XL-500II
Zeker een aanrader. Heb ze nu bijna 2 jaar en ze doen het nog perfect. Prijs valt heel erg mee voor wat je ervoor krijgt. Geen idee hoe die Gemini's zijn, maar deze zijn zeker goed.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:43:
Ik denk dat ik toch maar voor 2 keer Reloop RP-4000 M3D s ga. Ik lees er erg veel goeds over, ben dan wel meer geld kwijt maargoed.
Zijn er hier nog meer mensen die een Reloop RP-4000 hebben? Wat zijn je ervaringen ermee?
Verwijderd
Ik ben een beetje laat maar ik wil morgen een cadeau voor een vriend kopen namelijk een battle record met scratch samples erop. Iemand enig idee waar ik er een kan krijgen maakt niet uit waar ik heb een ov. Anders check ik Amsterdam morgen wel even.
Ik heb er 1 gekocht in Groningen in de steenstilstraat. Battlebreaks van Qbert
Verwijderd
Hadden ze daar nog meer spul liggen? En wat is de prijs ongeveer? Ik was van plan om naar fat beats te gaan in Amsterdam daar zullen ze toch wel wat hebben
Te koop ik elke platenwinkel die hiphop doet. Ik kocht ze trouwens altijd dubbel, das dubbele fun
Geen goedkoop spul wel
You don't need eyes to see, you need vision
Nee de prijs was ongeveer gelijk aan 2 normale platen. 18 euro ofzo.
Je woont in Arnhem ? ga dan gewoon naar Waaghals op de Walstraat 15.. Haal in Nmgn ook altijd me platen bij waaghals.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:25:
Ik ben een beetje laat maar ik wil morgen een cadeau voor een vriend kopen namelijk een battle record met scratch samples erop. Iemand enig idee waar ik er een kan krijgen maakt niet uit waar ik heb een ov. Anders check ik Amsterdam morgen wel even.
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Verwijderd
@ koekie007
Heb je misschien belangstelling bij een 2ehandse cdj-800 van net een jaar oud?
[edit]
sorry is net verkocht
Heb je misschien belangstelling bij een 2ehandse cdj-800 van net een jaar oud?
[edit]
sorry is net verkocht
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 16:16 ]
Zo ... nieuw bureau gemaakt
. Volgens mij ben ik een van de weinige in Nederland / Wereld met zo'n bureau
.
Truss komt uit Duitsland, zijn 4 x 450 mm & 4 x 250 mm stukken Deco truss ( 150 x 150 mm ).
De rest is allemaal zelfbouw, uurtje of 8 werk om alles supernetjes af te werken
.
Eerst in Sketchup uitgetekend op de mm precies:

En dan in de werkelijkheid:

En nog 1:

Kostenplaatje totaal:
Trusspoten: € 110,-
Bureaublad: € 59,-
Divers hout: € 6,60
Bouten, moeren en ringen: € 14,-
Diverse artikelen: € 5,51
Totaal: € 195,11
Ow ja ... nog een teasertje
( ik heb er 4 van , er komt nog 1 bij ...):
Truss komt uit Duitsland, zijn 4 x 450 mm & 4 x 250 mm stukken Deco truss ( 150 x 150 mm ).
De rest is allemaal zelfbouw, uurtje of 8 werk om alles supernetjes af te werken
Eerst in Sketchup uitgetekend op de mm precies:

En dan in de werkelijkheid:
En nog 1:

Kostenplaatje totaal:
Trusspoten: € 110,-
Bureaublad: € 59,-
Divers hout: € 6,60
Bouten, moeren en ringen: € 14,-
Diverse artikelen: € 5,51
Totaal: € 195,11
Ow ja ... nog een teasertje
Ziet er goed uit Jeroenz18, maar waarom in het DJ-topic?
Waar is je gear
Waar is je gear
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Ik heb wel gear
, dat heb ik al eerder laten zien
(en ondertussen zit er een legale muziekcomputer in met BPM Studio, en het HIFI cd spelertje is weg .Maar ik vond het op zich wel leuk om te posten
, het hoort er tog wel bij hé 

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenzelle op 03-07-2006 00:07 ]
Dat ziet er echt ontzettend goed uit, wat is dat ding met dat tobo? Zelf geklust?Jeroenz18 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:07:
Ik heb wel gear, dat heb ik al eerder laten zien
(en ondertussen zit er een legale muziekcomputer in met BPM Studio, en het HIFI cd spelertje is weg .Maar ik vond het op zich wel leuk om te posten
, het hoort er tog wel bij hé
[afbeelding]
[afbeelding]
mijn gear moet nog ff wachten, eerst ff geld verdienen
Even uit het circuit geweest, sind enkele maanden heb ik terug deze setup:
2 * Denon DN-S3000
2 * Denon DN-X300
Na vakantiejob komt er een sennheiser 280 Pro bij, nu luister ik voor met een e-2200.
En voor de liefhebbers, een picje van mijn inmiddels compleet witte Nuo5.... bij deze omgedoopt tot iNuo5 LTD 

Vanochtend in de spuiterij de zaak nat lopen schuren voor een perfect resultaat, daarna nog 2 dunne laagjes wit, nog een keer natschuren, en daarna 4 lagen 2 componenten blanke lak er overheen.
Nuo ligt nu in de bakoven te drogen op 50 graden, over een half uurtje ga ik terug naar de spuiterij, dan nog even in een dompelbad mikken en morgen als ie compleet is uitgehard even langs de airbrusher om te kijken wat die er nog mee kan, mocht dat niets worden dan gaat ie morgen avond weer in elkaar.

Vanochtend in de spuiterij de zaak nat lopen schuren voor een perfect resultaat, daarna nog 2 dunne laagjes wit, nog een keer natschuren, en daarna 4 lagen 2 componenten blanke lak er overheen.
Nuo ligt nu in de bakoven te drogen op 50 graden, over een half uurtje ga ik terug naar de spuiterij, dan nog even in een dompelbad mikken en morgen als ie compleet is uitgehard even langs de airbrusher om te kijken wat die er nog mee kan, mocht dat niets worden dan gaat ie morgen avond weer in elkaar.
Als we dan toch mod foto's aan het showen zijn:
sl1200 met lijn uitgang!!

Er is over een weekje of 3 (als ik terug ben van vakantie) een how-to op aboutdj te vinden..
sl1200 met lijn uitgang!!

Er is over een weekje of 3 (als ik terug ben van vakantie) een how-to op aboutdj te vinden..
Wise enough to play the fool
Netjes man, hoe ga je dat met de opdruk doen?Reind schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:16:
En voor de liefhebbers, een picje van mijn inmiddels compleet witte Nuo5.... bij deze omgedoopt tot iNuo5 LTD
[afbeelding]
Ik zit er over te denken hem opnieuw te laten "screenen" maar dat kost een hele hoop geld, ik ben hard aan het bedenken of het de moeite waard is.
Probleem is namelijk dat ik de Nuo5 absoluut niet kwijt wil en hij hoeft dus de verkoop niet in binnen korte tijd, daarnaast ken ik de Nuo5 inside out en dus heb ik de markeringen helemaal niet nodig.
Voor de verkoop hoeft het dus niet, ik heb inmiddels alle alternatieven onder handen gehad en er is geen enkele mixer die beter aansluit bij mijn wensen dan de Nuo5, daarnaast heb ik de markeringen niet nodig..... maar het zou het wel af maken.
Mischien dat ik het dus wel laat doen, als er een keer geld over is o.i.d
Probleem is namelijk dat ik de Nuo5 absoluut niet kwijt wil en hij hoeft dus de verkoop niet in binnen korte tijd, daarnaast ken ik de Nuo5 inside out en dus heb ik de markeringen helemaal niet nodig.
Voor de verkoop hoeft het dus niet, ik heb inmiddels alle alternatieven onder handen gehad en er is geen enkele mixer die beter aansluit bij mijn wensen dan de Nuo5, daarnaast heb ik de markeringen niet nodig..... maar het zou het wel af maken.
Mischien dat ik het dus wel laat doen, als er een keer geld over is o.i.d
netjes (alleen wrom 2 mixers?w00Dy schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:42:
[afbeelding]
Even uit het circuit geweest, sind enkele maanden heb ik terug deze setup:
2 * Denon DN-S3000
2 * Denon DN-X300
Na vakantiejob komt er een sennheiser 280 Pro bij, nu luister ik voor met een e-2200.
ik heb voor thuis ook een soortgelijk setje, alleen dan met een X-100 mixertje...
Heb voor de drive-in 2x s3500 en x1500 mixer, maar moet hiervan nog steeds pics maken!
om even dit topic een schopje te geven:

- 2x American Audio super OEM's.
- American Audio Qd-5 mixer
- Numark cdn-20
- Behringer ms20 monitors
- sennheiser hd25 headphone
- Shuttle XPC voor final scratch systeem icm dj decks (thanx Adion!) (XP2700+)

- 2x American Audio super OEM's.
- American Audio Qd-5 mixer
- Numark cdn-20
- Behringer ms20 monitors
- sennheiser hd25 headphone
- Shuttle XPC voor final scratch systeem icm dj decks (thanx Adion!) (XP2700+)
lekker setje man. Zie ik het goed dat je je monitor op je scratchamp hebt staan?
Verwijderd
Hhm... Tijd geleden dat ik hier gepost heb 
Anyway... Heb vannacht even een mixje gemaakt. Heel anders dan mensen van me verwachten ( als hardhouser
) maar hoop dat hij toch bevalt
http://rapidshare.de/file...Raven-Clubbin2k6.zip.html
Raven - Clubbin 2k6
01 - Studio B - I See girls Crazy ( Tom Neville Crazy Legs mix )
02 - Philippe B Vs. Todd Terry - Can you feel it? ( Tocadisco remix )
03 - Tocadisco - You're no good for me ( Recover mix )
04 - ATB - Let u go ( Tocadisco mix )
05 - Dreamcatcher - Imagination ( Extended mix )
06 - Spem Voltier - Children ( Tom Hofman remix )
07 - Rockola - No More ( Tom Hofman remix )
08 - Toktok Vs. Nena - Bang Bang ( Toca Disco remix )
09 - Bootek - Pump up the jam
10 - JK Walker - Inertia
11 - Voltswagen - No Sleep
12 - Tom Hofman - Kill Bill
13 - Jesus Play - Pick up ( Tom Hofman remix )
14 - Ruff Drivers presents Arrola - Dreaming ( Tom Hofman remix )
Anyway... Heb vannacht even een mixje gemaakt. Heel anders dan mensen van me verwachten ( als hardhouser
http://rapidshare.de/file...Raven-Clubbin2k6.zip.html
Raven - Clubbin 2k6
01 - Studio B - I See girls Crazy ( Tom Neville Crazy Legs mix )
02 - Philippe B Vs. Todd Terry - Can you feel it? ( Tocadisco remix )
03 - Tocadisco - You're no good for me ( Recover mix )
04 - ATB - Let u go ( Tocadisco mix )
05 - Dreamcatcher - Imagination ( Extended mix )
06 - Spem Voltier - Children ( Tom Hofman remix )
07 - Rockola - No More ( Tom Hofman remix )
08 - Toktok Vs. Nena - Bang Bang ( Toca Disco remix )
09 - Bootek - Pump up the jam
10 - JK Walker - Inertia
11 - Voltswagen - No Sleep
12 - Tom Hofman - Kill Bill
13 - Jesus Play - Pick up ( Tom Hofman remix )
14 - Ruff Drivers presents Arrola - Dreaming ( Tom Hofman remix )
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 06:13 ]
leuke mix! Ik diggde hem wel 
Pump up the jam is cool
Pump up the jam is cool
Verwijderd
Thanks 
Er is ook een harde versie daarvan uit... more my style
:
http://www.bangingtunes.com/vinyl/view/dbd001/
Er is ook een harde versie daarvan uit... more my style
http://www.bangingtunes.com/vinyl/view/dbd001/
Inderdaad een lekkere mix, maar heb je er toevallig ook een CUE bij? Weet ik tenminste welk nummer ik luister, en kan ik makkelijk skippen
nog en mooi filmpje: http://www.vkmag.com/magazine/comments/8082/
Verwijderd
ThnxTsunami schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:02:
Inderdaad een lekkere mix, maar heb je er toevallig ook een CUE bij? Weet ik tenminste welk nummer ik luister, en kan ik makkelijk skippen
Hhm.. Ja een cue list doe ik meestal wel maar had deze een beetje vlug online gegooid. Ik ben ook niet echt geheel tevreden erover. Ik wou een paar tracks eigenlijk niet gebruiken ; Maar ja ; On the flow dan krijg je dat een beetje
Dus denk dat ik een dezer dagen nog een nieuwe ga maken met wat andere tracks en paar andere experimentjes
mijn vellema mengpaneeltje begint gebrkene te geven op sommige kanalen, als de voorversterker voor platen uitstaat pakt hij hem nog steeds op links of rechts daarom zocht ik naar een tweedehandse. ik heb deze gevonden: http://www.new-line.nl/forum/readm/389545#389545 wat zouden jullie daar nog voor geven?
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Dat hangt ervan af of hij van binnen meer plakt dan van buiten. De faders kraken ook, die moeten dus schoongemaakt of zelfs vervangen worden. Als je een soldeerprojectje hebt is het leuk, maar anders zou ik deze mixer niet kopen.SPEEDDRAGON schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:05:
mijn vellema mengpaneeltje begint gebrkene te geven op sommige kanalen, als de voorversterker voor platen uitstaat pakt hij hem nog steeds op links of rechts daarom zocht ik naar een tweedehandse. ik heb deze gevonden: http://www.new-line.nl/forum/readm/389545#389545 wat zouden jullie daar nog voor geven?
ik zou een nieuwe kopen, voor beginners is er voldoende cheap spul te krijgen. je huidige mixer is kapot, dan koop je toch geen andere kapotte mixer?
daar hebben jullie gelijk in. alleen ik wil eens wat anders dan een simpel uit plastic bestaand alecto ding of vellemannetje of skytec dat ben ik nu wel ontgroeid ik wil een stevig ding. oke ik mix nog niet veel nieuwe dingen maar ik doe b.v wel bij feestjes voor familie enzo de plaatjes draaien. maar nieuwe zijn vaak toch te duur en ik heb maar iets van dertig euro ofzo. hoe oud hij is maakt me niet echt uit hij mag alleen niet teveel kosten.
p.s is het nou ook al mixen als je liedjes mooi laat overlopen of pas als je dingen door elkaar mixt
quote: Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen
wat bedoelen jullie eigenlijk met gelijkzetten van tempo enzo als ik een overgang maak doe ik dat vaak door de ene schuif op tijd naar beneden en de andere optijd naar boven te bewegen. of bedoelen jullie dan weer het mixen van echt nieuwe liedjes?
p.s is het nou ook al mixen als je liedjes mooi laat overlopen of pas als je dingen door elkaar mixt
quote: Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen
wat bedoelen jullie eigenlijk met gelijkzetten van tempo enzo als ik een overgang maak doe ik dat vaak door de ene schuif op tijd naar beneden en de andere optijd naar boven te bewegen. of bedoelen jullie dan weer het mixen van echt nieuwe liedjes?
dat hangt er een baatje van af in welk muziek genre je je begeeft.
Gewone feestjes met "feestmuziek" moeten niet meer dan leuke plaatjes hebben, op housefeesten wordt toch een flow verwacht waar de tracks een groter geheel worden om een sfeer op te bouwen, tracks mogen al eens verbouwd worden door er andere beats / percussie of soms zelfs live instrumenten (percussie of blazers) onder te hebben. Op hip hop feesten wordt van de dj meestal verwacht dat hij nu en dan wat turntablism laat horen, veelal heb je daar ook de samenwerking met een MC..
Gewone feestjes met "feestmuziek" moeten niet meer dan leuke plaatjes hebben, op housefeesten wordt toch een flow verwacht waar de tracks een groter geheel worden om een sfeer op te bouwen, tracks mogen al eens verbouwd worden door er andere beats / percussie of soms zelfs live instrumenten (percussie of blazers) onder te hebben. Op hip hop feesten wordt van de dj meestal verwacht dat hij nu en dan wat turntablism laat horen, veelal heb je daar ook de samenwerking met een MC..
alleen de schuifjes van je mengpaneel op en neer doen is niet echt mixen if you ask me.
Daarvoor heb je pitchbare draaitafels of cd spelers voor nodig; hiermee laat je ook daadwerkelijk de beats gelijk lopen en hou je het tempo gelijk.
En over dat mengpaneel; wat is je budget?
Daarvoor heb je pitchbare draaitafels of cd spelers voor nodig; hiermee laat je ook daadwerkelijk de beats gelijk lopen en hou je het tempo gelijk.
En over dat mengpaneel; wat is je budget?
nu op dit moment 50 euro hooguit. dit heb ik verdiend door eeen oud alecto (ja ik weet het is kut) mengpaneel te verkopen. ik hoef echt geen nieuw ding of een mooi ding maar het moet werken en gewoon redelijk zijn voor de dingen die ik ermee doe.
Verwijderd
http://home.planet.nl/~stingwcw/Try-out-Raven_14-08-06.mp3
Even een testje , met 2 nummers uit mijn vorige mix en iets anders.. Meer "my style" of mixing zeg maar
Benieuwd wat jullie ervan vinden
Even een testje , met 2 nummers uit mijn vorige mix en iets anders.. Meer "my style" of mixing zeg maar
Verwijderd
Mjaw het ging alleen om de "live mash-ups" eigenlijk. Begin en laatste stuk heb ik voor het "luistergemak" bij gelaten
Als je plastic spul bent ontgroeid en je wilt nu iets wat stevig en duurzaam is dan red je het niet met 50 euro. Eisen bijstellen of budget verhogenSPEEDDRAGON schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:33:
nu op dit moment 50 euro hooguit. dit heb ik verdiend door eeen oud alecto (ja ik weet het is kut) mengpaneel te verkopen. ik hoef echt geen nieuw ding of een mooi ding maar het moet werken en gewoon redelijk zijn voor de dingen die ik ermee doe.
speeddragon ik heb misschien nog wel een mengpaneeltje van numark voor je
DMxxxx iets weet t niet meer, 3 kanaals mixertje.
als je interesse heb moet je maar even contact met me opnemen (check mn profiel, liefst met een Direct message, omdat mn mail die ik gebruik voor tweakers min of meer mn 'spammail' is en ik daar niet zo vaak op kijk)
DMxxxx iets weet t niet meer, 3 kanaals mixertje.
als je interesse heb moet je maar even contact met me opnemen (check mn profiel, liefst met een Direct message, omdat mn mail die ik gebruik voor tweakers min of meer mn 'spammail' is en ik daar niet zo vaak op kijk)
[ Voor 24% gewijzigd door randje op 15-08-2006 14:50 ]
ik heb op marktplaats dit mengpaneeltje gevonden:
Behringer MX1604
voor 130 euro mag ik hem hebben, ik heb het geld niet maar mijn oom wou me wel wat lenen (hij is behringer freak) alleen dit moet ik natuurlijk wel een keer terug betalen.
pokeran je hebt een direct message
Behringer MX1604
voor 130 euro mag ik hem hebben, ik heb het geld niet maar mijn oom wou me wel wat lenen (hij is behringer freak) alleen dit moet ik natuurlijk wel een keer terug betalen.
Verwijderd
Denk niet dat je daar een platenspeler op kan aansluiten,is meer voor microfoons en gewone lijningangen.SPEEDDRAGON schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:00:
ik heb op marktplaats dit mengpaneeltje gevonden:
Behringer MX1604
als jij een budget hebt van 50 eur voor een mixer, hoe had je gedacht platen / cd's te kopen??? Vergeet niet dat dit de grootste kost blijft van het dj'en
[ Voor 24% gewijzigd door Yalopa op 16-08-2006 06:10 ]
het gaat me nu meer om het plaatjes draaien enzo, en ik heb genoeg cd,s maar is 130 wel een mooie prijs of niet dan kan ik het tegen mijn oom zeggen.
kun je veel beter een 2 of 3 kanaals mixertje kopenSPEEDDRAGON schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:29:
het gaat me nu meer om het plaatjes draaien enzo, en ik heb genoeg cd,s maar is 130 wel een mooie prijs of niet dan kan ik het tegen mijn oom zeggen.
Mixertjes op New-line onder de 100 euro: http://www.new-line.nl/we...?s=0&c=185&f=Min...&t=100
[ Voor 15% gewijzigd door addictive op 16-08-2006 15:39 ]
nee, laten liggen.SPEEDDRAGON schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:29:
Voor die prijs kan je ook een nieuwe Q-D6 van American Audio halen. Daar zal je meer plezier mee beleven dan met die tweedehands behringer.SPEEDDRAGON schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:29:
Mijn god leef jij ook nog.......pokeran schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:49:
schreef iets
----------------------------------------
Oh en Teacher, ik heb je mail ontvangen. Maar ik heb vakantie dus alles gaat wat trager op dit moment, kan dat? Blijkbaar wel dus
gelijk heb je, rustig anReind schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:11:
[...]
Mijn god leef jij ook nog.......
----------------------------------------
Oh en Teacher, ik heb je mail ontvangen. Maar ik heb vakantie dus alles gaat wat trager op dit moment, kan dat? Blijkbaar wel dus
btw.. er komt nog een deel 2 aan; ik bouw er nu 2 in een doosje voor een maat van me
Ik ben van plan om ook een draaitafel aan te schaffen en te beginnen met plaatjes draaien (en scratchen).
Na wat rondzoeken ben ik uitgekomen op deze platenspeler
http://www.recordcase.de/...er_direktangetrieben,.htm
Ik ben van plan om van VirtualDJ 2 timecoded vinyls te kopen.
http://www.virtualdj.com/products/timecode/
De software heb ik al.
Nou vraag ik mij af of die wel goed is om te scratchen want dat wil ook gaan doen.
Heeft iemand ervaring met de Reloop Turntable RP-5000 M3D silver
Alvast bedankt
Ik heb al een nieuwe in gedachten na wat rond vragen, zodra geld binnen komt (in about 3 days
).
Ga ik de
Na wat rondzoeken ben ik uitgekomen op deze platenspeler
http://www.recordcase.de/...er_direktangetrieben,.htm
Ik ben van plan om van VirtualDJ 2 timecoded vinyls te kopen.
http://www.virtualdj.com/products/timecode/
De software heb ik al.
Nou vraag ik mij af of die wel goed is om te scratchen want dat wil ook gaan doen.
Heeft iemand ervaring met de Reloop Turntable RP-5000 M3D silver
Alvast bedankt
Ik heb al een nieuwe in gedachten na wat rond vragen, zodra geld binnen komt (in about 3 days

Ga ik de
- Synq Turntable X-TRM1
- Shure Cartridge M44-7
- Numark Mixer DM-950
[ Voor 17% gewijzigd door Tweak15KW op 20-08-2006 22:21 ]
Ik heb hier nog 2x Stanton C.303 staan die ik in de verkoop heb staan, ik ben namelijk van plan om over te stappen om Vinyl...
Iemand enig idee welk merk goed is om house/club muziek op te draaien? ik wil ook kunnen scratchen...
Iemand enig idee welk merk goed is om house/club muziek op te draaien? ik wil ook kunnen scratchen...
waar staan die dan ? misschien heb ik wel intresse in 1tje ...HENNEP schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:06:
Ik heb hier nog 2x Stanton C.303 staan die ik in de verkoop heb staan, ik ben namelijk van plan om over te stappen om Vinyl...
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
k heb weer een funky mixje online staan, niet bijzonder, vrij commerciele bende, maar ach, moest toch ff m'n nieuwe hoofdtelefoon testen (technics rp-dh1200) die enorm hard gaat
en m'n nieuwe webruimte
www.erikie.nl
tracklist komt eraan. geen idee namelijk, ik heb gewoon wat liedjes geselecteerd met fs
www.erikie.nl
tracklist komt eraan. geen idee namelijk, ik heb gewoon wat liedjes geselecteerd met fs
traktor scratch!
you've got mailKoekie007 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:11:
[...]
waar staan die dan ? misschien heb ik wel intresse in 1tje ...

Mijn Equipment sinds een aantal maandjes (foon pic)
2x reloop 5000
Eentje zwart eenje niet
Effex 2 erbij met superhandig bpm tellertje (die ik overigens probeer zo weinig mogelijk te gebruiken.. kan zonder.. gelukkig)
Het is puur voor de hobby (had een keertje geld teveel en wilde het altijd al) Heb nog niet zo veel platen gekocht (20) Hou me namelijk een beetje in omdat ik eigenlijk nog een keer er een DJ console MK2 aan wil hangen met 2 virtual dj platen om zo via de ttables direct mp3's aan te kunnen sturen.
Daarnaast is mn headset stuk
edit: HENNEP zou je mij ook even willen mailen nog over die CD speler als je nog hebt?
[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 07-09-2006 00:15 ]
This space is occupied
Waarvoor denk jij dat die extra tulp aansluitingen zijn op de achterkant van je mixer + de phono/line switch?Collaborator schreef op donderdag 07 september 2006 @ 00:12:
nieuwe mixer moeten halen omdat deze maar 2 dingen aankan.
Juist kun je er gewoon een cd speler aan hangen en switchen tussen phono en line ingang per fader
Reind schreef op donderdag 07 september 2006 @ 03:46:
[...]
Waarvoor denk jij dat die extra tulp aansluitingen zijn op de achterkant van je mixer + de phono/line switch?
Juist kun je er gewoon een cd speler aan hangen en switchen tussen phono en line ingang per fader

This space is occupied
Enige nadeel is natuurlijk wel dat als je maar 1 CD speler toevoegt, je wel wel redelijk moet opletten wat je waar inmixtCollaborator schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:19:
[...]
'Doh
Inderdaad. Op een een of andere manier had ik in mn hoofd dat ik dan 4+ dingen tegelijk draaiend zou moeten hebben, wat natuurlijk niet zo is
Voor mijn draaistijl gebruik ik dus wel regelmatig meer dan twee tegelijkertijd, waardoor zo'n oplossing weer niet handig is.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Newbievraagje en er kan wellicht ook een snel en eenvoudig antwoord op gegeven worden.
Ik heb hier een mooie versterker en speakers staan (nette klasse A apparatuur) en daar wil ik graag een SL 1200MK2 aanhangen. Nu heeft de versterker geen aparte Phono-ingang (alleen AV-TUNER-CD-TAPE). Om voldoende versterkt geluid uit de SL1200 te krijgen moet het signaal daarom in het vooruit versterkt worden. Nu kan ik dat doen met een nette Phono-voorversterker, maar voldoet een beetje mixer ook voor deze taak?
Ik had begrepen dat de mixer specifieke phono-ingangen heeft en dat dan alles via de Line-out naar de line-in (AV) op de versterker kan? Zou een JB Systems - Mx4 Mk2 voor dit doel goed geschikt zijn of beter een ander model (tot € 200,-)? Of is er een nog eenvoudiger oplossing om de SL1200 op mijn versterker aan te sluiten met voldoende voorversterking?
Ik heb hier een mooie versterker en speakers staan (nette klasse A apparatuur) en daar wil ik graag een SL 1200MK2 aanhangen. Nu heeft de versterker geen aparte Phono-ingang (alleen AV-TUNER-CD-TAPE). Om voldoende versterkt geluid uit de SL1200 te krijgen moet het signaal daarom in het vooruit versterkt worden. Nu kan ik dat doen met een nette Phono-voorversterker, maar voldoet een beetje mixer ook voor deze taak?
Ik had begrepen dat de mixer specifieke phono-ingangen heeft en dat dan alles via de Line-out naar de line-in (AV) op de versterker kan? Zou een JB Systems - Mx4 Mk2 voor dit doel goed geschikt zijn of beter een ander model (tot € 200,-)? Of is er een nog eenvoudiger oplossing om de SL1200 op mijn versterker aan te sluiten met voldoende voorversterking?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Als je enkel de voorversterker nodig hebt zou ik een losse kopen. Iets zegt me dat een enkele voorversterker van 200.- meer kwaliteit biedt dan een mixer van 200.- die naast de voorversterkers nog een hele hoop meer electronica heeft.Dexter schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:58:
Newbievraagje en er kan wellicht ook een snel en eenvoudig antwoord op gegeven worden.
Maar met het oog om in de toekomst met een tweede SL1200 op de proppen te komen is een mixer dan wel weer zinvoller neem ik aan?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ja, dan heb je niet zoveel aan een enkele voorversterkerDexter schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:20:
Maar met het oog om in de toekomst met een tweede SL1200 op de proppen te komen is een mixer dan wel weer zinvoller neem ik aan?
Thnx voor de snelle replies 
Heb van Vincent voor € 150,- ook de PHO-111 phono-voorversterker gevonden (rest van de compontenten is ook Vincent), dus dat is eventueel ook een optie. Maar dan kan er idd maar 1 draaitafel op. Dus daar ga ik nog even goed over nadenken.
Ik kom net bij New-Line deze tegen:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12593
Voor erg lage prijs voldoet die misschien voorlopig ook wel meer dan prima (goede reviews iig)...Mixer kopen kan dan altijd nog.
Heb van Vincent voor € 150,- ook de PHO-111 phono-voorversterker gevonden (rest van de compontenten is ook Vincent), dus dat is eventueel ook een optie. Maar dan kan er idd maar 1 draaitafel op. Dus daar ga ik nog even goed over nadenken.
Ik kom net bij New-Line deze tegen:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12593
Voor erg lage prijs voldoet die misschien voorlopig ook wel meer dan prima (goede reviews iig)...Mixer kopen kan dan altijd nog.
[ Voor 28% gewijzigd door Dexter op 07-09-2006 21:38 ]
vraagje, MRD-v700 is stuck, hdj-1000tje doen of weer een v700 halen...
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Iemand interesse om mixje van mij te beluisteren?
8 tracks in ca. 24 minuten.. inclusief coole intro
8 tracks in ca. 24 minuten.. inclusief coole intro
Laat me raden, ophangpunt van een van de schelpen is gebroken?KeeZ schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:52:
vraagje, MRD-v700 is stuck, hdj-1000tje doen of weer een v700 halen...
Allebei links laten liggen, vooral die sony, en eens in de audiozaak gaan luisteren wat je nou echt een goeie koptelefoon vindt
Sorry voor mijn rant maar ik vind die sony echt een te duur stuk speelgoed met teveel bass dus vervormd geluid, plus dat ie stuk gaat als je alleen maar naar het ding kijkt en je wenkbrauw optilt. Voor het geld dat je daarvoor neerlegt zijn er kwalitatief veel betere en robuustere koptelefoons te krijgen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Jaartje of 4 terug beestje gekocht, flink voorzichtig mee geweest maar indderdaad, ophangpunten gebroken... schandalig kleine draadjes worden er ook gebruikt in die koptelefoons, maar dat terzijde...Chiron schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:45:
[...]
Laat me raden, ophangpunt van een van de schelpen is gebroken?![]()
Allebei links laten liggen, vooral die sony, en eens in de audiozaak gaan luisteren wat je nou echt een goeie koptelefoon vindt(je hebt ook nog de sennheiser hd25 bijvoorbeeld en nog wel meer merken en types).
Sorry voor mijn rant maar ik vind die sony echt een te duur stuk speelgoed met teveel bass dus vervormd geluid, plus dat ie stuk gaat als je alleen maar naar het ding kijkt en je wenkbrauw optilt. Voor het geld dat je daarvoor neerlegt zijn er kwalitatief veel betere en robuustere koptelefoons te krijgen.
anyway, de hd25 heb ik nog niet gehoord, heb new-line ook om advies gevraagd maar iets concreets heb ik nog steeds niet gehoord.
Mijn prio's zijn een beetje verschoven van DJ --> muziek/films/gamen maar daar wil ik nog wel steeds een goeie koptelefoon voor hebben...
Iemand die tips heeft ?? afgezien van naar een 'echte' audiozaka gaan that is...
Deze plek is te koop.
Ik heb zelf al enkele maanden de Stanton DJ Pro 3000, en ik moet zeggen dat ik er behoorlijk tevreden van ben ondanks z'n relatief prijs (99 euro)
Ik had eerst vanwege een review op aboutdj besloten om de Denon DN-HP1000 te proberen, maar die heb ik toch maar terug gestuurd omdat ik er niet echt tevreden over was (zwaar, bleef niet echt goed zitten, veel te veel laag, en maar matig mid)
De stanton is ook niet van de lichtste, maar zit veel beter, en het geluid is ook wat gebalanceerder.
Ik gebruik 'm zelf ook om af en toe een filmpje te kijken, maar als je 'm echt vaak lang wil ophouden is misschien een lichter model wel beter.
Iedereen die ik al gehoord heb is iig wel enthousiast over de hd25, maar die heb ik helaas zelf nog niet kunnen horen.
Ik had eerst vanwege een review op aboutdj besloten om de Denon DN-HP1000 te proberen, maar die heb ik toch maar terug gestuurd omdat ik er niet echt tevreden over was (zwaar, bleef niet echt goed zitten, veel te veel laag, en maar matig mid)
De stanton is ook niet van de lichtste, maar zit veel beter, en het geluid is ook wat gebalanceerder.
Ik gebruik 'm zelf ook om af en toe een filmpje te kijken, maar als je 'm echt vaak lang wil ophouden is misschien een lichter model wel beter.
Iedereen die ik al gehoord heb is iig wel enthousiast over de hd25, maar die heb ik helaas zelf nog niet kunnen horen.
Verwijderd
Op een of andere manier zijn er altijd bepaalde zaken of hobbies die op een bepaald moment weer naar boven komen. Op dit moment is dat DJ zijn, dus ga denk ik toch maar eens kijken voor een goedkope oplossing voor beginners
.
Een veelgehoorde klacht dat breken van de sony headphones, maar ikzelf heb er al jaren plezier aan, ik en ben nu ook niet de zachtste met mn spullen. Ik zou hem zo opnieuw kopen.
Ehm de Sony's zijn wel gereviseerd en hebben tegenwoordig een betere ophanging (modellen van 2006 en later)
Pioneer idem, de HDJ-1000 brak in vroegere versies ook immer af - tegenwoordig is 't al een stuk minder. Het is om het even welk merk je koopt aangezien vrijwel elke headphone in deze klasse dit probleem kent of heeft gekend
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Koop een HD25 van Senheiser, klinkt het netste van allemaal en is onbreekbaar. Ik zal van de week het videotje eens online gooien waarin ik de HD25 in de UDG headphone bag een enorme rotschop geef.... ding van het dakterras af beneden op straat beland en het vervolgens zonder ook maar 1 enkel probleem gewoon weer doet.
lol, dat wil ik zienReind schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:45:
Koop een HD25 van Senheiser, klinkt het netste van allemaal en is onbreekbaar. Ik zal van de week het videotje eens online gooien waarin ik de HD25 in de UDG headphone bag een enorme rotschop geef.... ding van het dakterras af beneden op straat beland en het vervolgens zonder ook maar 1 enkel probleem gewoon weer doet.
Voor deze keer geloof ik je Reind
Deze plek is te koop.
Ik heb hem ook speciaal gemaakt voor V-700 bezitters waar ik meerdere malen een dergelijke weddenschap van heb gewonnen. Als je de HD25 ziet dan is het eerste wat je denkt "plastic prul". Ik heb echter door de jaren heen een hoop mensen headphones zien verslijten maar nog nooit een HD25 zien sneuvelen.
Behalve die van mezelf die na al het afbeulen van de 3 jaar die ik hem toen al had een platenkoffer net ff iets teveel van het goede vond. Maarja dat was zo weer opgelost met 1 nieuwe schelp er op.
kun je die tests ook doen met draaitafels etc?
traktor scratch!
Vraagje,
Kan je stanton final scratch platen ook gebruiken voor Virtual DJ?
Ik gebruik nu de demo van DjDecks maar ik wil graag Virtual DJ gebruiken.
Thnx alvast
Kan je stanton final scratch platen ook gebruiken voor Virtual DJ?
Ik gebruik nu de demo van DjDecks maar ik wil graag Virtual DJ gebruiken.
Thnx alvast
Keuzes, keuzes.
Ik heb tot anderhalf jaar terug een tijd gedraaid in een feestcafe. Daar ben ik mee gestopt. Dus nu draai ik alleen nog maar op m'n zolderkamertje
en dan alleen 'goede' muziek (en geen toppertje
).
Ik heb misschien de kans om in een ander cafe te gaan draaien. Maar daar moet ik ook populair gaan draaien (waar ik me dus absoluut niet meer in verdiept heb de laatste tijd), EN heel vervelend, de 2 cdspelers die ze hebben zijn nogal brak en oud voor zover ik kan zien.
Ik heb thuis de Numark CDN35, en het lijkt alsof ze daar een oudere versie van hebben. Nu wil ik best draaien, maar als het een cdspeler is zonder true instant start dan ga ik niet blij worden.
Ooit een keer gedraaid op een Pioneer CDJ-100 waarvan dat draaiding (hoe heet dat ook al weer?
) zo vuil/stuk was dat je er niet op kon vertrouwen. Dus de ene keer als je er een slinger aan gaf ging hij x vooruit, en de keer daarna ging hij helemaal niet vooruit. Dat is zuur. Kan je ook niet even tijdens een mix ze gelijktrekken 
Keuzes keuzes.
Btw, hier een mixje van me:
http://nielsz.hoestnoujabest.nl/nielsz_-_ pakt_en_punt.mp3
Ik heb tot anderhalf jaar terug een tijd gedraaid in een feestcafe. Daar ben ik mee gestopt. Dus nu draai ik alleen nog maar op m'n zolderkamertje
Ik heb misschien de kans om in een ander cafe te gaan draaien. Maar daar moet ik ook populair gaan draaien (waar ik me dus absoluut niet meer in verdiept heb de laatste tijd), EN heel vervelend, de 2 cdspelers die ze hebben zijn nogal brak en oud voor zover ik kan zien.
Ik heb thuis de Numark CDN35, en het lijkt alsof ze daar een oudere versie van hebben. Nu wil ik best draaien, maar als het een cdspeler is zonder true instant start dan ga ik niet blij worden.
Ooit een keer gedraaid op een Pioneer CDJ-100 waarvan dat draaiding (hoe heet dat ook al weer?

Keuzes keuzes.
Btw, hier een mixje van me:
http://nielsz.hoestnoujabest.nl/nielsz_-_ pakt_en_punt.mp3
[ Voor 4% gewijzigd door Nielsz op 23-09-2006 16:06 ]
Verwijderd
ik zou als ik jou was gewoon op je zolder blijven draaien omdat het gewoonweg niet leuk is om een style te draaien waar je zelf niet helemaal achter staat.
Tenzij je lekker kan cashen om de platen te kopen die je echt wil. In dat geval kan je het wel ff doen. gewoon zorgen dat je niet enkel in de feestcafe sfeer gekend bent dan..
Kom ze maar brengen, ik donder ze met alle liefde van de flat af hier een paar honderd meter verderop
Ik wil nog steeds een keer een technics naar beneden keilen daar en dat filmpje bij de OEM review neer zetten maar zie maar eens een gare sl te vinden die je voor 50€ mee kan nemen.
Als het een CDN35 is heeft ie true instant start. Volgens mij heeft alleen de CDN18 geen true instant start maar daar wil geen hond overheen pissen dus wees maar niet bang dat je die tegen komtNielsz schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:06:
Nu wil ik best draaien, maar als het een cdspeler is zonder true instant start dan ga ik niet blij worden.
[ Voor 31% gewijzigd door R2D2 op 24-09-2006 02:11 ]
Nou, ik weet niet in hoeveel tenten jij gedraaid hebt (en dan niet als House DJ
), maar ik heb er nu een aantal gezien, en de apparatuur kan een verschrikking zijn. Dat verschilt van super (ruime dj booth, geluid perfect afgesteld, 4cdspelers en een dateq apollo) tot bagger (mini, geluid BAGGER (leuk voor je oren
), 2 cdj100's (half stuk) en een dateq apollo die helemaal vol met stof en cola zat. Had iemand een colaatje overheen gegooid.)
Die CDN35 heb ik zelf, en die spelers die ze hadden leek op een verouderde versie hiervan. Dus misschien is het de 25G (nooit van gehoord
) 
Het is ook maar net wat je als cafe wilt. Wil je muziek op de voorgrond en dus snel mixen, dan koop je echte spullen. Wil je een gezellig cafe waar toevallig ook muziek aanstaat, dan hoef je natuurlijk niet elke minuut te mixen, en kan je het met mindere kwaliteit doen.
Die CDN35 heb ik zelf, en die spelers die ze hadden leek op een verouderde versie hiervan. Dus misschien is het de 25G (nooit van gehoord

Het is ook maar net wat je als cafe wilt. Wil je muziek op de voorgrond en dus snel mixen, dan koop je echte spullen. Wil je een gezellig cafe waar toevallig ook muziek aanstaat, dan hoef je natuurlijk niet elke minuut te mixen, en kan je het met mindere kwaliteit doen.
Die dingen worden zelden gaarReind schreef op zondag 24 september 2006 @ 02:06:
[...]
Ik wil nog steeds een keer een technics naar beneden keilen daar en dat filmpje bij de OEM review neer zetten maar zie maar eens een gare sl te vinden die je voor 50€ mee kan nemen.
Verwijderd
Wat trouwens bij die sony koptelefoons ook nog wel wil gebeuren dat die blokkering slijt voor het naar buiten klappen van je oor schelpen.
Bij mij is dat een en al creatieve oplossing met veel lijm en een schroef er tussen om de oorschelpen niet door te laten klappen. En een zelf geschilderd tijger motiefje.
Gelukkig kon ik daarna een good old pioneer koptelefoon over nemen voor prikkie.
En die zijn ook onverwoestbaar. Geloof de SE-450. En dat vindt ik echt een top dingetje.
Bij mij is dat een en al creatieve oplossing met veel lijm en een schroef er tussen om de oorschelpen niet door te laten klappen. En een zelf geschilderd tijger motiefje.
Gelukkig kon ik daarna een good old pioneer koptelefoon over nemen voor prikkie.
En die zijn ook onverwoestbaar. Geloof de SE-450. En dat vindt ik echt een top dingetje.
Dát is imho "de" hoofdtelefoon. Ik heb die van mij vanaf dat ik "serieus" begon met draaien; ergens rond 92 gok ik. Neutrik plug erop en sindsdien heeft ie mij nooit in de steek gelaten. En ja, hij ziet er stevig gebruikt uitVerwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:32:

Tis alleen zo jammer dat ie zo *kuch* klinkt vergeleken met de hoofdtelefoons die we nu gebruiken, schel, bump in het mid hoog maar inderdaad daar moet ik je gelijk in geven onverwoestbaar.teacher schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:36:
[...]
Dát is imho "de" hoofdtelefoon. Ik heb die van mij vanaf dat ik "serieus" begon met draaien; ergens rond 92 gok ik. Neutrik plug erop en sindsdien heeft ie mij nooit in de steek gelaten. En ja, hij ziet er stevig gebruikt uit
Maarja das de HD25 ook en die klinkt toch wel iets lekkerder, nadeel is alleen dat niet iedereen hem lekker vind zitten.
Euhm niet als house dj..... even denken.....Nielsz schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:16:
Nou, ik weet niet in hoeveel tenten jij gedraaid hebt (en dan niet als House DJ)
euhm geen enkele
Ik heb altijd house gedraaid en iets anders kan ik niet, sim-pel
Dat is echt het beste wat je kan doen op zo'n moment anders loop je jezelf echt met enige regelmaat op te vreten
Ik ben zelf nu 4 jaar bezig en draai gemiddeld 2 tot 4 keer in de week.
Ik heb 1 vaste discotheek en mijn overige boekingen bestaan uit drive-in shows, kroegen, discotheken en evenementen. Om dit te bereiken heb ik heel wat meer moeten doen dan alleen maar goef oefenen.
Ik ben toen ik begon eens gaan kijken waar nou echt vraag naar was. Ik kwam toen tot de conclusie dat er wel 100.000 house dj's zijn en ook 100.000 allround dj's maar geen 100.000 allround dj's die ook echt goed bezig zijn. Ik heb toen eens gebabbeld met een lokale drive-in show en mocht uiteindelijk met hun mee gaan draaien. Daar leerde ik het draaien, mixen, de techniek en het gebruiken van de microfoon.
Ik verdiende toen enkel met draaien m'n centen en ik hield altijd de helft appart en van de andere helft kocht ik wekelijks cdtjes. Die heb ik die 2,5 jaar lang iedere week weer gekocht en zo had ik na 2,5 jaar een mooie cd collectie om mee te beginnen.
Ik was na 2,5 jaar het sjouwen met zware apparatuur en iedere keer weer opbouwen - afbreken wel zat en besloot eens te gaan solliciteren bij een kroeg. Dit ging nog best lastig, want veel kroeg eigenaren willen toch iemand die al ervaring heeft met het draaien in de horeca.
Uiteindelijk na lang zoeken vond ik een tent waar ik dan als DJ kon gaan werken maar de voorwaarde was wel dat ik ook welleens een weekendje achter de bar ging staan. Nou goed ik had iig werk dan dus heb het maar gedaan.
Daar heb ik het een half jaar vol gehouden en heb ik kennis kunnen maken met het echt draaien in het uitgaansleven, want let er op dat dat nog even wat anders is dan een drive-in show. Na dat half jaar werd ik door een collega dj gevraagd of ik geen interesse had om in een kroeg in mijn eigen woonplaats te komen draaien. Ik heb toen gelijk ja gezegd want dit was mn opstapje om in mn woonplaats aan de bak te komen en er een beetje tussen te rollen, daarbij kwam ook nog eens dat ik nu iedere week kon draaien en geen bar werk meer hoefde te doen.. er kwam dus vooruitgang in!
Hier heb ik het een hele zomer volgehouden en toen kreeg ik meer en meer aanbiedingen, toen ik besloot om eigenlijk freelance verder te gaan sprak een collega dj me aan dat ze bij 1 van de grootste discotheken uit de stad nog dj's zochten. Ik dacht van ach dat lukt me toch niet, dat is veel te groot zo ervaren ben ik nog niet. Maar ik ben het toch gaan proberen, je weet maar nooit! Dus ik mocht een avondje proef komen draaien en al na 20 minuten kwam de bazin naar me toe oke stop maar, wat niet zo postief klonk. Dus ze nam me mee naar een kantoor, en daar zei ze ok je mag Zaterdag komen draaien. Ik dacht natuurlijk wow! dat me dat is gelukt. Dus ik heb de hele Zaterdagavond gelijk voor volle bak staan draaien en aan het einde van de avond kwam de bazin weer: ok, het is zo goed bevallen je mag als je wil iedere Zaterdag komen. Dat ging me dus beter af dan verwacht.
In diezelfde tijd ging ik zelf nog welleens een avondje stappen en sprak ik regelmatig horeca eigenaren en vertelde ik vaak wat ik deed en zo kwam ik aan steeds meer werk. Zo kom je dan dus ook op een punt dat mensen weten wie je bent, wat je kan, waar je draait en of je dus geschikt bent voor hun locatie.
Je ziet dus wel dat ik ook niet zomaar aan die 2 tot 4 boekingen in de week ben gekomen. Hiervoor ben ik zelf overal op af moeten stappen, heb ik zelf overal moeten gaan praten en heb ik erg veel geld moeten investeren in cd's, mappen, tas, koptelefoon enz.
Maar ook ik ben er nog niet, ben nog jong en ik ben nog lang niet aan de top
Kan nog veel meer bereiken in de komende jaren
Ik heb 1 vaste discotheek en mijn overige boekingen bestaan uit drive-in shows, kroegen, discotheken en evenementen. Om dit te bereiken heb ik heel wat meer moeten doen dan alleen maar goef oefenen.
Ik ben toen ik begon eens gaan kijken waar nou echt vraag naar was. Ik kwam toen tot de conclusie dat er wel 100.000 house dj's zijn en ook 100.000 allround dj's maar geen 100.000 allround dj's die ook echt goed bezig zijn. Ik heb toen eens gebabbeld met een lokale drive-in show en mocht uiteindelijk met hun mee gaan draaien. Daar leerde ik het draaien, mixen, de techniek en het gebruiken van de microfoon.
Ik verdiende toen enkel met draaien m'n centen en ik hield altijd de helft appart en van de andere helft kocht ik wekelijks cdtjes. Die heb ik die 2,5 jaar lang iedere week weer gekocht en zo had ik na 2,5 jaar een mooie cd collectie om mee te beginnen.
Ik was na 2,5 jaar het sjouwen met zware apparatuur en iedere keer weer opbouwen - afbreken wel zat en besloot eens te gaan solliciteren bij een kroeg. Dit ging nog best lastig, want veel kroeg eigenaren willen toch iemand die al ervaring heeft met het draaien in de horeca.
Uiteindelijk na lang zoeken vond ik een tent waar ik dan als DJ kon gaan werken maar de voorwaarde was wel dat ik ook welleens een weekendje achter de bar ging staan. Nou goed ik had iig werk dan dus heb het maar gedaan.
Daar heb ik het een half jaar vol gehouden en heb ik kennis kunnen maken met het echt draaien in het uitgaansleven, want let er op dat dat nog even wat anders is dan een drive-in show. Na dat half jaar werd ik door een collega dj gevraagd of ik geen interesse had om in een kroeg in mijn eigen woonplaats te komen draaien. Ik heb toen gelijk ja gezegd want dit was mn opstapje om in mn woonplaats aan de bak te komen en er een beetje tussen te rollen, daarbij kwam ook nog eens dat ik nu iedere week kon draaien en geen bar werk meer hoefde te doen.. er kwam dus vooruitgang in!
Hier heb ik het een hele zomer volgehouden en toen kreeg ik meer en meer aanbiedingen, toen ik besloot om eigenlijk freelance verder te gaan sprak een collega dj me aan dat ze bij 1 van de grootste discotheken uit de stad nog dj's zochten. Ik dacht van ach dat lukt me toch niet, dat is veel te groot zo ervaren ben ik nog niet. Maar ik ben het toch gaan proberen, je weet maar nooit! Dus ik mocht een avondje proef komen draaien en al na 20 minuten kwam de bazin naar me toe oke stop maar, wat niet zo postief klonk. Dus ze nam me mee naar een kantoor, en daar zei ze ok je mag Zaterdag komen draaien. Ik dacht natuurlijk wow! dat me dat is gelukt. Dus ik heb de hele Zaterdagavond gelijk voor volle bak staan draaien en aan het einde van de avond kwam de bazin weer: ok, het is zo goed bevallen je mag als je wil iedere Zaterdag komen. Dat ging me dus beter af dan verwacht.
In diezelfde tijd ging ik zelf nog welleens een avondje stappen en sprak ik regelmatig horeca eigenaren en vertelde ik vaak wat ik deed en zo kwam ik aan steeds meer werk. Zo kom je dan dus ook op een punt dat mensen weten wie je bent, wat je kan, waar je draait en of je dus geschikt bent voor hun locatie.
Je ziet dus wel dat ik ook niet zomaar aan die 2 tot 4 boekingen in de week ben gekomen. Hiervoor ben ik zelf overal op af moeten stappen, heb ik zelf overal moeten gaan praten en heb ik erg veel geld moeten investeren in cd's, mappen, tas, koptelefoon enz.
Maar ook ik ben er nog niet, ben nog jong en ik ben nog lang niet aan de top
Ik heb een vraag (duh). Ik wil een technics SL-1200 mkII kopen. Nu zie ik op marktplaats setjes van twee voor 700 voorbij komen, en als ik dat vergelijk met de nieuwprijs op new-line.nl dan scheelt dat behoorlijk. Het zal wat meer moeite kosten natuurlijk.
De feitelijke vraag is waar ik nou op moet letten. Als hij stabiel draait en de pitch goed aanvoelt, wat kan er dan verder zoal fout zijn?
De feitelijke vraag is waar ik nou op moet letten. Als hij stabiel draait en de pitch goed aanvoelt, wat kan er dan verder zoal fout zijn?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Lees dit maar eens doorShabbaman schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:15:
Ik heb een vraag (duh). Ik wil een technics SL-1200 mkII kopen. Nu zie ik op marktplaats setjes van twee voor 700 voorbij komen, en als ik dat vergelijk met de nieuwprijs op new-line.nl dan scheelt dat behoorlijk. Het zal wat meer moeite kosten natuurlijk.
Site van mede tweaker Reind
Duidelijk verhaal, hulde. Ik heb die site gelijk maar gebookmarkt
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Het geluid is niet het beste wat ik ooit gehoord heb idd, maar sinds wanneer het je om te mixen hét perfecte hifi geluid nodig? Meestal staat er naast je oor een monitor met piezo tweeter en dubieuze laagmid te blazen heb je iets nodig wat hard gaat en niet snel vervormd.Reind schreef op maandag 25 september 2006 @ 03:18:
[...]
Tis alleen zo jammer dat ie zo *kuch* klinkt vergeleken met de hoofdtelefoons die we nu gebruiken, schel, bump in het mid hoog maar inderdaad daar moet ik je gelijk in geven onverwoestbaar.
Wil je "goed" geluid, dan koop je een beyerdynamic dt48, of een akg K270.. toch?
Die missen weer SPL max. Ik gebruik nooit monitoren dus ik heb graag een goede headphone, daarnaast zijn slecht klinkende headphones ook geen pretje om mee te werken naar mijn idee.teacher schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:57:
[...]
Wil je "goed" geluid, dan koop je een beyerdynamic dt48, of een akg K270.. toch?
De HD25 (koptelefoon, sennheiser) binnen gekregen vrijdag en was in het begin toch behoorlijk schrikken toen ik het gewicht en omvang van het koptelefoontje zag... na 5 uurtjes inspelen en een weekend lang LAN games ben ik toch zwaar overtuigd van dit beestje... geen sony die daar tegenop kan
Deze plek is te koop.
http://www.erikie.nl/muziek.html
voor de housliefhebbers
Heb een nieuwe compilatie online
ik noem m, 'dance to chill out and make love mix'
Het begint ergens in de jungle op zoek naar de ideale palmboom, ergens aan zee op een naaktstrand. (eh, t blijft muziek he, al beweren sommige van niet gehe)...
er zitten een aantal audio drop outs in, maar dat komt door m'n gare pc die finalscratch & tegelijk opnemen af en toe niet slikt.
tracklist :
dr kucho - shadow troopers
africanism - tanzania
leonid rudensko - summerfish
plump djs - smartbomb
plump djs - when the funk hits the fan
gregor salto - future latin grooves
richard dinsdale - sniffin
jan driver - ring my balls
traffic sign - the big fake
body rox - yeah yeah
fedde le grand - just tripping
soulsearcher - feeling love
seamus haji - empty streets
grand nelson - fade (oeps, hier ging het een beetje fout)
eric kupper - true love
eric kupper - rise
Ik merk wel dat ik het laatste stuk met al die geile strandmuziek erg moeite heb met vlot mixen, ik respecteer elk nummer, en probeer zehelemaal uit te zitten, oftewel, 1e 2 minuten mixen, dan 3 minuten solo en vervolgens weer 2 minuten mixen, laten we zeggen "2-3-2". de laatste nummers duren best lang dan, en t klinkt niet als je ze echt door elkaar probeert te mixen en dan krijg je meer van dit : "0.5-6-0.5", en tja, dan sta je dus 6 (naja 5 minuten dan) uit je neus te vreten en te springen.). soms gooi ik dan de mid & trebble eruit, zodat je de beat alleen nog hoort en dan langzaam uitfaden. Meer kan ik er weinig van maken, ('k heb geen funky pioneer
). iemand tips hiervoor?
voor de housliefhebbers
Heb een nieuwe compilatie online
ik noem m, 'dance to chill out and make love mix'
Het begint ergens in de jungle op zoek naar de ideale palmboom, ergens aan zee op een naaktstrand. (eh, t blijft muziek he, al beweren sommige van niet gehe)...
er zitten een aantal audio drop outs in, maar dat komt door m'n gare pc die finalscratch & tegelijk opnemen af en toe niet slikt.
tracklist :
dr kucho - shadow troopers
africanism - tanzania
leonid rudensko - summerfish
plump djs - smartbomb
plump djs - when the funk hits the fan
gregor salto - future latin grooves
richard dinsdale - sniffin
jan driver - ring my balls
traffic sign - the big fake
body rox - yeah yeah
fedde le grand - just tripping
soulsearcher - feeling love
seamus haji - empty streets
grand nelson - fade (oeps, hier ging het een beetje fout)
eric kupper - true love
eric kupper - rise
Ik merk wel dat ik het laatste stuk met al die geile strandmuziek erg moeite heb met vlot mixen, ik respecteer elk nummer, en probeer zehelemaal uit te zitten, oftewel, 1e 2 minuten mixen, dan 3 minuten solo en vervolgens weer 2 minuten mixen, laten we zeggen "2-3-2". de laatste nummers duren best lang dan, en t klinkt niet als je ze echt door elkaar probeert te mixen en dan krijg je meer van dit : "0.5-6-0.5", en tja, dan sta je dus 6 (naja 5 minuten dan) uit je neus te vreten en te springen.). soms gooi ik dan de mid & trebble eruit, zodat je de beat alleen nog hoort en dan langzaam uitfaden. Meer kan ik er weinig van maken, ('k heb geen funky pioneer
traktor scratch!
Dit topic is gesloten.