Leuk en welkom!Roel1982online schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:55:
Ik denk zelf toch sterk aan 2x de xdj 700 van pioneer, maar ben toch benieuwd of wellicht tips zijn.
Zit je dan ongeveer op een budget van €1400? En heb je al een mixer, of komt die er nog bij? Dat maakt nogal verschil in je opties.
Misschien is een RX3 ook nog het overwegen waard (wel iets duurder, maar vaak het geld waard). Je krijgt daar veel meer functionaliteit voor terug: een groot touchscreen met duidelijke waveforms, performance pads, en een layout die dicht bij een clubsetup ligt.
Persoonlijk ben ik meer fan van fysieke hot cues. Bij de XDJ-700 en XDJ-1000 werken hot cues vooral via het touchscreen dat kan prima hoor, maar als je cues actief gebruikt tijdens het mixen vind ik dat minder intuïtief dan echte pads.
Nog een paar tips om mee te nemen:
- Als je in studio’s of clubs op CDJ-3000’s draait, is het slim om je workflow volledig op rekordbox / serato + USB te baseren, ongeacht welke speler je thuis gebruikt.
- Kijk ook eens naar de tweedehandsmarkt: XDJ-1000MK2’s (stapje hoger) of een RX3 zijn daar soms interessant geprijsd en houden hun waarde goed.
- Bedenk hoe belangrijk waveform-visueel werken voor je is. Op kleinere schermen (zoals de XDJ-700) mis je toch wel wat overzicht t.o.v. grotere displays.
- Als je op een gegven moment veel met cues, loops en performance speelt, is een all-in-one of controller vaak prettiger dan losse spelers zonder pads.
:strip_exif()/f/image/ludgKR7l96l8gnSkBqo52pqe.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/0BisRwZe0EfZGBIxqqz6v6H5.png?f=fotoalbum_large)