Idd. Hij kan best wat, maar heeft op een gegeven moment voor het geld gekozen door de EDM wave mee te pakken. Maar daar lijkt ie net niet in de top mee te kunnen draaien, dus toen heeft ie ook meer gas gegeven op dat “tech influencer” verhaal. Tja. Er moet ook geld verdiend wordenJeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:03:
[...]
Ah wist ik niet eens. Vind het beetje apart mannetje...
Ik ook, maar hij doet wel zijn ding en brengt iets uniek in "de scene". Het is niet mijn ding, maar wel goed voor de markt denk ikJeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:03:
[...]
Ah wist ik niet eens. Vind het beetje apart mannetje...
Leuk om te lezen, en het is een situatie die ik wel herken. Mijn advies, maak een Rider. Een lijst met dingen die je vooraf wilt weten, vooraf gefixt wil hebben (licht, geluid, technische zaken en verwachtingen van de plek waar je moet werken) en niet onbelangrijk, de eisen die je stelt aan de opdrachtgever.Yariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:31:
[...]
Dank voor je bericht! Ja ik zal vanaf nu duidelijker moeten maken dat ik op mijn eigen paneel draai op feestjes waar ik word ingehuurd / dat ik mijn eigen spul mee breng voor een kleine prijs. Voor in de toekomst kijk ik zeker naar een XDJ-AZ maar gezien het geld met deze hobby nog niet bepaald binnen stroomt blijf ik voor nu bij deze unit.
Wat betreft de XDJ-R1. Ik heb hier gisteravond naar gekeken en het zou voor mij echt geen probleem zijn om op Pioneer te draaien. Ik heb in het verleden veel gedraaid op een DDJ1000 en vorig weekend geoefend op een XDJ-R3. Bibliotheek ook omgezet etc.
Echter van wat ik lees, begrijp en zie in productvideo's is dat je deze unit eigenlijk oftewel met een laptop moet gebruiken om aan te sturen of standalone moet gebruiken maar met een Apple iPod, iPhone of iPad met de zogeheten Remotebox app om een beetje normaal gebruik te kunnen maken van de functionaliteit. En dat is sowieso lastig voor mij met een Android toestel
Afspelen kan ook zonder deze app maar met slechte navigatie, geen zoekfunctionaliteit voor verzoek nummertjes, geen cuepoints zichtbaar / memory cuepoints in waveforms, maar 3 hotcue buttons i.p.v. 8 op een XDJ-RX en niet echt de standaard club-layout. Hoewel dat laatste punt natuurlijk functioneel niet veel uit zou moeten maken.
Ik weet niet of je gemakkelijk door playlists kan scrollen op de unit, ik kan mij voorstellen dat die workflow veel sneller en beter gaat op een unit zoals een RX of CDJ's aan elkaar gelinked met een groter scherm dan deze kleine schermpjes.
Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hier naar aan kijken. Als ik had geweten dat er een XDJ-R1 zou zijn had ik daar beter op kunnen voorbereiden (hoewel ik dan eerder "nee" had gezegd en dan zelf wel met mijn apparatuur had opgebouwd, had 500 euro gescheeld). Maar de genoemde functionaliteit zoals een zoekfunctie voor verzoeknummertjes en meer dan 4 hotcues heb ik toch wel veel gebruikt die avond.
Even heel strikt zakelijk: je spreekt een XDJ-RX af, krijgt een R1 met veel minder functionaliteit. Is het dan ergens niet logisch om hier met de verhuur partij op terug te komen gezien simpelweg de afgesproken dienst / functionaliteit niet is nagekomen? Ik zou het niet gek vinden als dat bij mij zou gebeuren wanneer je A verkoopt en B levert.
Het hoeft niet eens zo gek te zijn wat je vraagt, maar dan heb je tenminste wel duidelijkheid. Als ik een bepaald type show moet doen verwacht ik bepaalde gereedschappen. En heb daar een "boete" op staan als ik alsnog eigen gear moet gaan gebruiken. Met ernaast de voorwaarde als ze het niet nakomen ze nog steeds betaalplicht hebben maar mij niet 't podium op krijgen. Helaas door schade en schande wijs geworden. Natuurlijk kan je altijd nog kiezen chill erover te zijn.
Wel adviseer ik altijd als vraag/verzoek iets ludieks er tussen te doen waar ze je een open antwoord op moeten geven (maar waar ze wel om moeten lachen), zodat je weet dat ze 'm echt gezien/gelezen hebben.
De Bøkkers hadden een goede, laatste regel was een straaljager die overvliegt tijdens hun optreden. Zwarte Cross heeft dat toen als grap "gefixt" voor ze. Terwijl het echt met een dikke knipoog op hun rider stond.
/f/image/yXgX2KAQokZBwgbFa9fhmCwU.png?f=fotoalbum_large)
https://www.instagram.com...igsh=MXRlaXB0cTAwdDc3NA==
Maar. Wel erg tof om te horen dat je toch nog hebt kunnen doen waarvoor je gekomen bent, op je eigen gear, lekker vertrouwd en hoop dat je 't naar je zin hebt gehad.
[ Voor 14% gewijzigd door Vinnie2k op 20-05-2025 13:18 ]
“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
Een rider is leuk als je een “naam” bent. Ik vrees dat als “amateur dj” een rider vooral een heleboel gelach zal opleveren, op z’n best. Als je pech hebt hoef je niet te komen.Vinnie2k schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:08:
[...]
Leuk om te lezen, en het is een situatie die ik wel herken. Mijn advies, maak een Rider. Een lijst met dingen die je vooraf wilt weten, vooraf gefixt wil hebben (licht, geluid, technische zaken en verwachtingen van de plek waar je moet werken) en niet onbelangrijk, de eisen die je stelt aan de opdrachtgever.
Het hoeft niet eens zo gek te zijn wat je vraagt, maar dan heb je tenminste wel duidelijkheid. Als ik een bepaald type show moet doen verwacht ik bepaalde gereedschappen. En heb daar een "boete" op staan als ik alsnog eigen gear moet gaan gebruiken. Met ernaast de voorwaarde als ze het niet nakomen ze nog steeds betaalplicht hebben maar mij niet 't podium op krijgen. Helaas door schade en schande wijs geworden. Natuurlijk kan je altijd nog kiezen chill erover te zijn.
Wel adviseer ik altijd als vraag/verzoek iets ludieks er tussen te doen waar ze je een open antwoord op moeten geven (maar waar ze wel om moeten lachen), zodat je weet dat ze 'm echt gezien/gelezen hebben.
De Bøkkers hadden een goede, laatste regel was een straaljager die overvliegt tijdens hun optreden. Zwarte Cross heeft dat toen als grap "gefixt" voor ze. Terwijl het echt met een dikke knipoog op hun rider stond.
https://www.instagram.com...igsh=MXRlaXB0cTAwdDc3NA==
Maar. Wel erg tof om te horen dat je toch nog hebt kunnen doen waarvoor je gekomen bent, op je eigen gear, lekker vertrouwd en hoop dat je 't naar je zin hebt gehad.
Maar ff serieus, ik vind dat als je betaald wordt voor een dj gig, je opdrachtgever ook mag verwachten dat je enigszins weet wat je aan het doen bent. En daar hoort ook bij dat je een Pioneer-compatible usb stick (of nog beter, 2) bij je hebt en snapt dat je die in de usb slot van een speler of all in one moet prikken.
Tuurlijk is het wel fijn dat de opdrachtgever ook zorgt dat je je werk enigszins fatsoenlijk kunt doen, maar als ik bedenk wat ik allemaal al ben tegengekomen in de jaren, dan is wat audio/technische kennis en troubleshooting skills wel heel erg handig. Niet overal loopt er een technicus rond zeg maar
Maar als je dan toch voor een rider gaat, vergeet vooral de blauwe M&M’s niet
Dank voor je bericht! Persoonlijk weet ik niet of ik groot genoeg ben / wel het "recht" heb om een rider op te stellenVinnie2k schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:08:
[...]
Leuk om te lezen, en het is een situatie die ik wel herken. Mijn advies, maak een Rider. Een lijst met dingen die je vooraf wilt weten, vooraf gefixt wil hebben (licht, geluid, technische zaken en verwachtingen van de plek waar je moet werken) en niet onbelangrijk, de eisen die je stelt aan de opdrachtgever.
Het hoeft niet eens zou gek te zijn wat je vraagt. Wel adviseer ik altijd als laatste vraag/verzoek iets ludieks te doen waar ze je antwoord op moeten geven (maar waar ze wel om moeten lachen), zodat je weet dat ze 'm echt gezien/gelezen hebben.
De Bøkkers hadden een goede, laatste regel was een straaljager die overvliegt tijdens hun optreden. Zwarte Cross heeft dat toen "gefixt" voor ze. Terwijl het echt met een dikke knipoog op hun rider stond.
Maar goed inmiddels heb ik thuis al een complete set die ik kan meenemen naar feestjes
Ter illustratie mijn setje die ik prima kan meenemen met de auto waar naar toe
:strip_exif()/f/image/huRX8CfHcicZnCRFwn9oyeYd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Yariva op 20-05-2025 13:29 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Je hoeft er geen serieuze spec list van te maken he. 't mogen ook gewoon paar verzoekjes zijn zoals wat ik er op heb staan (en dat verschilt tussen "genres"): als er verzoekjes gedraaid moeten worden pennen en papiertjes ipv schreeuwen naar de dj, flesje water beschikbaar, ik drink graag cola, geen bier tijdens optreden en heb een tomatenallergie (als er gegeten moet worden).olafmol schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:23:
[...]
Een rider is leuk als je een “naam” bent. Ik vrees dat als “amateur dj” een rider vooral een heleboel gelach zal opleveren, op z’n best. Als je pech hebt hoef je niet te komen.
Maar ff serieus, ik vind dat als je betaald wordt voor een dj gig, je opdrachtgever ook mag verwachten dat je enigszins weet wat je aan het doen bent. En daar hoort ook bij dat je een Pioneer-compatible usb stick (of nog beter, 2) bij je hebt en snapt dat je die in de usb slot van een speler of all in one moet prikken.
Tuurlijk is het wel fijn dat de opdrachtgever ook zorgt dat je je werk enigszins fatsoenlijk kunt doen, maar als ik bedenk wat ik allemaal al ben tegengekomen in de jaren, dan is wat audio/technische kennis en troubleshooting skills wel heel erg handig. Niet overal loopt er een technicus rond zeg maar
Maar als je dan toch voor een rider gaat, vergeet vooral de blauwe M&M’s niet
Ook vraag ik om informatie, namen van de jarige/trouwende/feestvierende personen die in de spotlight mogen staan (zodat ik dat niet hoef te onthouden), wat voor gear, aantal personen, evt aanvullende stijlen die voorkeur hebben en zulke dingen.
Daarnaast als ze een speciale set muziek verwachten zet ik altijd de tools erop die ik nodig heb/acht om dat überhaupt fatsoenlijk te kunnen doen.
Nu heb ik ook jaren techniek gedaan, dus heb ook op mijn tarievenlijst dat gewoon staan. Dus de meeste die me boeken hebben wel een idee van wat ik kan. Ik durf niet te zeggen of ik "een naam heb". Maar heb nog nooit een reactie gehad op m'n rider die me eraan zou laten twijfelen of ik het beter niet had kunnen doen. Heb ooit 1 keer geweigerd op te treden Ivm gezeik over m'n rider en dat was maar goed ook, niemand heeft voor die avond betaald gekregen.
Ah ja, met verhuur is prima wat extra te verdienen, zeker als het all-in-one is. Meer controle en vaak mooier eindresultaat dan zoals je ook zegt.Yariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:27:
[...]
Dank voor je bericht! Persoonlijk weet ik niet of ik groot genoeg ben / wel het "recht" heb om een rider op te stellenHet idee van de huur kwam ook meer vanuit de bruid, mogelijk nog iemand die zou optreden (uit eindelijk niet gebeurd) en dat de locatie de boel zou opzetten en afbreken zodat ik dit niet moest doen.
Maar goed inmiddels heb ik thuis al een complete set die ik kan meenemen naar feestjesSpeakers met statieven (de speakers stonden dit weekend op de grond), verlichting met moving heads, benodigde bekabeling, hogere standaard + tafel voor het mengpaneel en een doek ervoor. Dus in het vervolg neem ik dat gewoon mee. Mijn ogen zijn ook wel een beetje open gegaan gezien de complete verhuur plus opzetten en afbreken 500 was. Ik had het vanuit een vriendendienst met die paar uurtjes in totaal prima voor 100 willen doen en dan had je een veel leukere lichtshow gekregen, professionelere apparatuur, beter weg gewerkte bekabeling, speakers op standaard zodat het volume niet zo hard hoeft en een mooi doek zodat je mijn benen en alle snoeren niet ziet.
Ter illustratie mijn setje die ik prima kan meenemen met de auto waar naar toeGeen subwoofer maar prima voor feestjes tot 50 a 75 man.
[Afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door Vinnie2k op 20-05-2025 13:44 . Reden: Extra quote en toevoeging op eerste antwoord ]
“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
Waarom zou je geen rider kunnen hebben omdat je nog geen naam hebt? Het is gewoon deel van de afspraak die je maakt. Als de andere partij dat onzin vind dan kom je dus terecht in situaties waar je niet wil zijn. Wat mij betreft dan liever niet.. kunnen we er over praten? dat kan, met de rider hebben we iets om over te praten.
Hier is de mijne:
Technical requirements
All equipment is expected to be in perfect condition, installed, connected and ready to use.
• 2x Technics SL1200 / 1210 MKII (or later generations), no clones or other brands!
• 2x CDJ 2000 Nexus or later generations, linked. No all in ones, no computer attached controllers…
• Any professional club mixer will do. Think Pioneer DJM / Allen & Heath.
• Stage monitors left & right with volume control (can be on the mixer), that I can move around myself for optimal placement
Other requirements
• Free, safe car parking space in walking distance to the event
• Food & Drinks: I go with what you serve on your event, but they are free of charge for me.
Note: I don’t operate lights.
Hier is de mijne:
Technical requirements
All equipment is expected to be in perfect condition, installed, connected and ready to use.
• 2x Technics SL1200 / 1210 MKII (or later generations), no clones or other brands!
• 2x CDJ 2000 Nexus or later generations, linked. No all in ones, no computer attached controllers…
• Any professional club mixer will do. Think Pioneer DJM / Allen & Heath.
• Stage monitors left & right with volume control (can be on the mixer), that I can move around myself for optimal placement
Other requirements
• Free, safe car parking space in walking distance to the event
• Food & Drinks: I go with what you serve on your event, but they are free of charge for me.
Note: I don’t operate lights.
You don't need eyes to see, you need vision
Ik heb even een RMX1000 te leen die ik kan gebruiken met m'n RX3. De RX3 heeft geen send/return, dus de RMX1000 fungeert als master. Je kan dus niet een kanaal selecteren en het effect van een RMX1000 alleen op één kanaal toepassen.
Ik ben al enkele dagen aan het spelen met dat ding en merk dat ik eigenlijk alleen het X-Pad FX gedeelte gebruiken en dan vooral de snare. Het geeft wat meer spannende opbouw zeg maar.
Zijn er meer mensen met de RMX1000 en een controller zonder send return? Ik zie het niet zitten om 750 euro te betalen voor "snare" effects, maar misschien dat ik niet alles uit het speeltje haal?
Ik ben al enkele dagen aan het spelen met dat ding en merk dat ik eigenlijk alleen het X-Pad FX gedeelte gebruiken en dan vooral de snare. Het geeft wat meer spannende opbouw zeg maar.
Zijn er meer mensen met de RMX1000 en een controller zonder send return? Ik zie het niet zitten om 750 euro te betalen voor "snare" effects, maar misschien dat ik niet alles uit het speeltje haal?
Dat is dus exact de reden dat ik niet voor de XDJ-AZ ben gegaan, maar een volwaardige setup heb gekocht.cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:33:
Ik heb even een RMX1000 te leen die ik kan gebruiken met m'n RX3. De RX3 heeft geen send/return, dus de RMX1000 fungeert als master. Je kan dus niet een kanaal selecteren en het effect van een RMX1000 alleen op één kanaal toepassen.
Je kunt de RMX1000 ook gebruiken als soort van hele beperkte sampler. Je kunt er een SD kaartje in stoppen met een paar samples die je dan in kan laden en met die drumpads kan gebruiken.cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:33:
Als ik het goed begrijp zou jij de RMX1000 in dit geval NIET kopen i.c.m een RX3 (of XDJ-AZ) ?JeroenNietDoen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:38:
[...]
Dat is dus exact de reden dat ik niet voor de XDJ-AZ ben gegaan, maar een volwaardige setup heb gekocht.
[...]
Je kunt de RMX1000 ook gebruiken als soort van hele beperkte sampler. Je kunt er een SD kaartje in stoppen met een paar samples die je dan in kan laden en met die drumpads kan gebruiken.
Trouwens, met een XDJ-AZ zou je eventueel nog één van de 4 kanalen kunnen "reserveren" voor de RMX1000 schijnt, maar of dat allemaal optimaal is weet ik niet.
Dat met de SD kaart ga ik even onderzoeken! Thanks.
Heb je misschien een tip waar ik goede samples kan vinden (genre house/tech)
Meer andersom. Als ik interesse zou hebben om later eventueel een RMX1000 of DJS1000 toe te voegen aan mijn setup dan zou ik persoonlijk niet een RX3 of AZ aanschaffen vanwege het ontbreken van send/return.cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:47:
[...]
Als ik het goed begrijp zou jij de RMX1000 in dit geval NIET kopen i.c.m een RX3 (of XDJ-AZ) ?
In jouw geval, jij hebt al een RX3. Zoals je merkt kun je deze niet optimaal benutten. Ik zou dus neigen naar het niet aanschaffen van de RMX1000. Zonde van het geld als je het niet volledig kan gebruiken.
cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:47:
[...]
Trouwens, met een XDJ-AZ zou je eventueel nog één van de 4 kanalen kunnen "reserveren" voor de RMX1000 schijnt, maar of dat allemaal optimaal is weet ik niet.
Voice samples zou ik zelf maken. Samples als in instrumenten, daar kan ik je niet bij helpen. Dat zit meer in de producing hoekcliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:47:
[...]
Heb je misschien een tip waar ik goede samples kan vinden (genre house/tech)
Ik ben de hele dag bezig geweest met het ding en merk dat ik 80% van de tijd de X-pad (kick,snare) gebruik. Ja de build-ups worden daardoor intenser, maar om daar nou 750 euro voor te betalen. Ik geloof dat ik inmiddels weet hoe het apparaatje werkt dus mocht ik er ooit eentje onder handen krijgen op een feestje dan weet ik in ieder geval hoe ik hem moet gebruiken.JeroenNietDoen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:52:
[...]
Meer andersom. Als ik interesse zou hebben om later eventueel een RMX1000 of DJS1000 toe te voegen aan mijn setup dan zou ik persoonlijk niet een RX3 of AZ aanschaffen vanwege het ontbreken van send/return.
In jouw geval, jij hebt al een RX3. Zoals je merkt kun je deze niet optimaal benutten. Ik zou dus neigen naar het niet aanschaffen van de RMX1000. Zonde van het geld als je het niet volledig kan gebruiken.
Ik ben de laatste tijd ook steeds meer bezig met m'n DJ hobby, ondertussen heb ik een DJ naam, best wat mixjes online staan en best wat leuke boekingen staan
Ik wilde hier graag m'n laatste set delen : Een Defqon.1 Anthem Megamix, in aanloop naar het event later deze maand.
Ben erg benieuwd naar feedback van de andere DJ's hier
Ik wilde hier graag m'n laatste set delen : Een Defqon.1 Anthem Megamix, in aanloop naar het event later deze maand.
Ben erg benieuwd naar feedback van de andere DJ's hier
/f/image/oefLmCQkWaOaSH3vHllr3Mt7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 02-06-2025 20:02 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zou je plaatje laten linken naar je set @DennusB

Wat stom, ik zou zweren dat ik dat had gedaan, excuus. Hier alsnog : https://on.soundcloud.com/JAcHUL06m83LVju2Cy
@jadjong @JeroenNietDoen
@jadjong @JeroenNietDoen
Voor de (progressive)trance liefhebbers deel ik graag mijn laatste mix:
Ja hoor daar ben ik weer
Deze keer een dubbele check vraag voor een (jong) basisschoolfeestje waar ik voor ben gevraagd. Einde van het jaar en ze willen er iemand bij hebben die wat plaatjes draait. Leeftijd varieert ook enorm. Van bij wijze van spreken groep 4 tot 8 zoals ik het heb begrepen maar de details rond het event zijn nog een beetje vaag.
Beetje andere stijl en insteek van mijn feestjes tot nu toe. Maar goed hartstikke leuk om dat ook eens te ervaren. Gezien ik zelf niet echt actief ben op social media en dus niet weet wat er allemaal hot en happening is op Tiktok heb ik het volgende bedacht om deze week in te slaan en te preppen:
Algemene vragen:
Beetje andere stijl en insteek van mijn feestjes tot nu toe. Maar goed hartstikke leuk om dat ook eens te ervaren. Gezien ik zelf niet echt actief ben op social media en dus niet weet wat er allemaal hot en happening is op Tiktok heb ik het volgende bedacht om deze week in te slaan en te preppen:
- Kids top 20
- Roxy Dekker
- Top 40 hits NL
- Top x tiktok nummers NL nu in Nederland (ik zag iets van Tokchart voorbij komen)
- Roxy Dekker
- Top x nummers in NL Shazam
- Heb ik al Roxy Dekker benoemd?
Algemene vragen:
- Heeft een van jullie ervaringen / tips en tricks met dit soort feesten met kids? Toch wel anders lijkt mij zo'n schoolfeest
- Nog tips rondom de muziekselectie of zit ik wel goed met de hoek waar ik straks in ga grasduinen?
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Ik zou m’n eigen gin tonic meenemen want die gaan ze wellicht niet hebben.
Een iets serieuzere tip is voor jezelf uitmaken waar je heen wil met je dj carrière, als je gaat voor allround, dan kan je dit meepikken, maar als je werkelijk een muzikale stempel wil zetten zou ik dit nooit doen.
Het is bij startende dj’s een valkuil om overal ja op te zeggen, op een gegeven moment gaan sommige deuren dicht blijven als dit soort gigs aan je kleeft.
Een iets serieuzere tip is voor jezelf uitmaken waar je heen wil met je dj carrière, als je gaat voor allround, dan kan je dit meepikken, maar als je werkelijk een muzikale stempel wil zetten zou ik dit nooit doen.
Het is bij startende dj’s een valkuil om overal ja op te zeggen, op een gegeven moment gaan sommige deuren dicht blijven als dit soort gigs aan je kleeft.
[ Voor 21% gewijzigd door Yalopa op 17-06-2025 16:49 ]
Twee jaar geleden heb ik dit gedaan voor mijn zoon. Hij heeft de playlist samengesteld en ik kan je zeggen dat er nummers tussen stonden die ik nog nooit heb gehoord.
Roxy Dekker kon bijna aan op repeat 🤣🤣
Roxy Dekker kon bijna aan op repeat 🤣🤣
Vanuit eigen ervaring met groep 8 feestjes:Yariva schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:16:
Ja hoor daar ben ik weerDeze keer een dubbele check vraag voor een (jong) basisschoolfeestje waar ik voor ben gevraagd. Einde van het jaar en ze willen er iemand bij hebben die wat plaatjes draait. Leeftijd varieert ook enorm. Van bij wijze van spreken groep 4 tot 8 zoals ik het heb begrepen maar de details rond het event zijn nog een beetje vaag.
Beetje andere stijl en insteek van mijn feestjes tot nu toe. Maar goed hartstikke leuk om dat ook eens te ervaren. Gezien ik zelf niet echt actief ben op social media en dus niet weet wat er allemaal hot en happening is op Tiktok heb ik het volgende bedacht om deze week in te slaan en te preppen:En vanuit daar wat meuk naar binnen halen. Ook neem ik een abonnementje deze maand op Tidal / Apple Music zodat ik verzoekjes ook prima kan behandelen. Al met al vind ik het wel leuk om die kids echt een leuke dag te geven. Feestje is ook van 5 tot ongeveer 8 dus best wel een andere setting dan normaal. Dan begin ik pas om 20 uur
- Kids top 20
- Roxy Dekker
- Top 40 hits NL
- Top x tiktok nummers NL nu in Nederland (ik zag iets van Tokchart voorbij komen)
- Roxy Dekker
- Top x nummers in NL Shazam
- Heb ik al Roxy Dekker benoemd?
Algemene vragen:Thanks!
- Heeft een van jullie ervaringen / tips en tricks met dit soort feesten met kids? Toch wel anders lijkt mij zo'n schoolfeest
- Nog tips rondom de muziekselectie of zit ik wel goed met de hoek waar ik straks in ga grasduinen?
- Hou rekening met het feit dat deze jonge doelgroep nog helemaal niet bezig is met de dansvloer. Rennen en schreeuwen en gillen, dat doen ze.
- Indien ze wel op de dansvloer staan: het zullen de meisjes zijn die de dansvloer domineren als vriendinnen groepen. De jongens zullen zich sneller afzijdig houden.
- Het is belangrijk om te weten wat het doel is van het feestje en de ouders/organisatoren zullen zich actief moeten opwerpen om dit in goede banen te leiden. Als iedereen vrij staat om te gaan waar ze willen, blijft je dansvloer leeg en de sfeer weg. Als ouders de kinderen centraal houden en niet buiten laten spelen, scheelt dat enorm.
- Op dit soort feestjes kun je voldoende rekening houden met het meermaals draaien van dezelfde nummers.
- Verzoekjes, Verzoekjes, Verzoekjes
- [Generale DJ TIP]Kijk naar je publiek... als het nummer niets doet, hou het kort.[/Generale DJ TIP]
- Probeer het niet te begrijpen... dat is niet te doen.
Thanks hier heb ik wat aan!DarkAllMan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:19:
[...]
Vanuit eigen ervaring met groep 8 feestjes:
- Hou rekening met het feit dat deze jonge doelgroep nog helemaal niet bezig is met de dansvloer. Rennen en schreeuwen en gillen, dat doen ze.
- Indien ze wel op de dansvloer staan: het zullen de meisjes zijn die de dansvloer domineren als vriendinnen groepen. De jongens zullen zich sneller afzijdig houden.
- Het is belangrijk om te weten wat het doel is van het feestje en de ouders/organisatoren zullen zich actief moeten opwerpen om dit in goede banen te leiden. Als iedereen vrij staat om te gaan waar ze willen, blijft je dansvloer leeg en de sfeer weg. Als ouders de kinderen centraal houden en niet buiten laten spelen, scheelt dat enorm.
- Op dit soort feestjes kun je voldoende rekening houden met het meermaals draaien van dezelfde nummers.
- Verzoekjes, Verzoekjes, Verzoekjes
- [Generale DJ TIP]Kijk naar je publiek... als het nummer niets doet, hou het kort.[/Generale DJ TIP]
- Probeer het niet te begrijpen... dat is niet te doen.
Ik verwacht er ook niet bijster veel van met het dansen en al en dat ik er heel veel uit ga leren. Maar goed ik heb geïnvesteerd in apparatuur dus daarbij helpt de vergoeding goed om de boel terug te verdienen. En het verzoek kwam van een maat van mij die ik graag uit de brand wou helpenYalopa schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:46:
Ik zou m’n eigen gin tonic meenemen want die gaan ze wellicht niet hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Yariva op 18-06-2025 21:56 ]
Heel erg twijfel modus hier, sinds 1,5 jaar draai ik op m'n Denon SC Live 4, heel fijn, maar sinds ik 2 maanden terug bij een DJ Agency heb getekend krijg ik overal gigs waar Pioneer staat. Nu wil het stomme toeval dat fader 1 van m'n SC Live 4 net kapot gaat en de webwinkel het volledige aankoop bedrag crediteert.
Maar ja, wat nu? Een nieuwe SC Live 4 halen? Of toch over naar een XDJ-AZ? Wat zouden jullie in dit geval doen?
Maar ja, wat nu? Een nieuwe SC Live 4 halen? Of toch over naar een XDJ-AZ? Wat zouden jullie in dit geval doen?
AZ is wel meer club standaard. Tbh is rekordbox ook wel beter om je sticks te peppen voor gigs. Ik wou dat ik het niet hoefde te zeggen thoDennusB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:57:
Heel erg twijfel modus hier, sinds 1,5 jaar draai ik op m'n Denon SC Live 4, heel fijn, maar sinds ik 2 maanden terug bij een DJ Agency heb getekend krijg ik overal gigs waar Pioneer staat. Nu wil het stomme toeval dat fader 1 van m'n SC Live 4 net kapot gaat en de webwinkel het volledige aankoop bedrag crediteert.
Ja, club standaard, die ga je op elk beetje gig tegenkomen. Als je nu dan toch moet vervangen zou ik opteren voor Pioneer. Wat dat dan moet zijn, XDJ-AZ als je niet meer nodig hebt dan dat.DennusB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:57:
maar sinds ik 2 maanden terug bij een DJ Agency heb getekend krijg ik overal gigs waar Pioneer staat
Makkelijkste optie is voor de AZ gaan, maar dan leg je volgens mij €2000-2200 bij om die te krijgen. Dit is voornamelijk aantrekkelijk wanneer je gebruik maakt van streaming services en een grote jogwheel wil hebben.DennusB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:57:
Je kan ook voor de RX3 gaan, die €1000 minder is. En de jogwheels zijn even groot als op de LIve 4. Het is wel een 2 kanaal controller. Maar hoe vaak zal jij gebruik maken van meer dan 2 CDJs?
Wat ik grappig vind is dat je het hele aankoop bedrag terug krijgt.
Voor mij zegt dit iets over Denon DJ en InMusic.
Reparaties zijn niet mogelijk, kosten heel veel of zullen heel lang duren.
In mijn ogen niet goed voor een bedrijf dat AlphaTheta van de kroon wil stoten.
[ Voor 12% gewijzigd door Ves op 09-08-2025 15:47 ]
Ik zou ook voor Pioneer gaan, het is nu eenmaal het dominante ecosysteem,
Ja gek hè, ik kreeg na 1 berichtje aan de verkoper direct de toezegging voor de hele refund, vond ik ook heel bijzonder.Ves schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:44:
[...]
Makkelijkste optie is voor de AZ gaan, maar dan leg je volgens mij €2000-2200 bij om die te krijgen. Dit is voornamelijk aantrekkelijk wanneer je gebruik maakt van streaming services en een grote jogwheel wil hebben.
Je kan ook voor de RX3 gaan, die €1000 minder is. En de jogwheels zijn even groot als op de LIve 4. Het is wel een 2 kanaal controller. Maar hoe vaak zal jij gebruik maken van meer dan 2 CDJs?
Wat ik grappig vind is dat je het hele aankoop bedrag terug krijgt.
Voor mij zegt dit iets over Denon DJ en InMusic.
Reparaties zijn niet mogelijk, kosten heel veel of zullen heel lang duren.
In mijn ogen niet goed voor een bedrijf dat AlphaTheta van de kroon wil stoten.
Ik ga morgen ff langs bij ToneControl in Haarlem, die hebben zowel een XDJ-AZ als een Prime4+ staan om even te proberen!
Ik heb na wat onderzoek ook de Opus Quad in m'n vizier, dus vanmiddag bij ToneControl in de winkel even vergelijken tussen Prime4+, XDJ-AZ & Opus Quad. Lastige beslissing wel!
Qua layout is de AZ wel meer clubstandaard.DennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:58:
Ik heb na wat onderzoek ook de Opus Quad in m'n vizier, dus vanmiddag bij ToneControl in de winkel even vergelijken tussen Prime4+, XDJ-AZ & Opus Quad. Lastige beslissing wel!
Als je de opus als enige apparaat gaat gebruiken prima ding, let wel op, er zijn wat limitaties mbt de file system ten opzichte van de az/xz/cdj's. In rekordbox word dat tegenwoordig wel automatisch gedaan (library plus is enige wat werkt op opus, dus als iemand met oude stick komt kan ie soms niet gelijk draaien en de unit doet niet on board analysis)
Maar heb wel al wat kennissen die terug naar een Xz of AZ gegaan zijn vanwege de Layout en compatibiliteit. K hoorde wel dat de faders van de opus wel echt top zijn. Dus tis niet alleen maar slecht 😂
[ Voor 5% gewijzigd door Vinnie2k op 11-08-2025 12:46 ]
Thanks voor de input, wat betreft "club-standaard" is het dan wel bijzonder dat de Opus de hotcue buttons op dezelfde plek heeft als een CDJ3000, dat heeft de AZ dan weer nietVinnie2k schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:46:
[...]
Qua layout is de AZ wel meer clubstandaard.
Als je de opus als enige apparaat gaat gebruiken prima ding, let wel op, er zijn wat limitaties mbt de file system ten opzichte van de az/xz/cdj's. In rekordbox word dat tegenwoordig wel automatisch gedaan (library plus is enige wat werkt op opus, dus als iemand met oude stick komt kan ie soms niet gelijk draaien en de unit doet niet on board analysis)
Maar heb wel al wat kennissen die terug naar een Xz of AZ gegaan zijn vanwege de Layout en compatibiliteit. K hoorde wel dat de faders van de opus wel echt top zijn. Dus tis niet alleen maar slecht 😂
Klopt, en ik sta zelf ook niet helemaal bij alles stil, het betreft dan ook een zeer korte samenvatting van de meningen die mij zijn toegekomen.DennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:49:
[...]
Thanks voor de input, wat betreft "club-standaard" is het dan wel bijzonder dat de Opus de hotcue buttons op dezelfde plek heeft als een CDJ3000, dat heeft de AZ dan weer niet
Ik ben zowiso geen "het moet de clubstandaard zijn" freak en vind zelf de pads op de onderkant fijner voor thuis.
Edit:
Ik heb ze ook even bekeken, het eerste wat mij opvalt aan de az is dat er veel meer dedicated knopjes zijn voor aansturing van de mic en andere parameters van het apparaat. Daar hou ik persoonlijk wel van.
En de knoppen boven het scherm is wat het voor mij meer clubstandaard maakt als ik naar de huidige cdj's kijk. Ik doe dit al 20 jaar en voor mij is dat überhaupt "nieuw" zoveel cue knoppen op een cdj 😂
Edit 2: een maatje appte terug:
Mocht je ooit er nog 2 cdj3000s naast willen is de AZ wel de betere keuze Ivm pro dj link dmv een netwerkkabem. Vziw is dat op de opus slechter ondersteund.
Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
[ Voor 36% gewijzigd door Vinnie2k op 11-08-2025 13:01 ]
Thanks voor je uitgebreide reactie, helemaal eens. Vanmiddag bij Tonecontrol kan ik ze allemaal even zien en proberen, ben erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!Vinnie2k schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:53:
[...]
Klopt, en ik sta zelf ook niet helemaal bij alles stil, het betreft dan ook een zeer korte samenvatting van de meningen die mij zijn toegekomen.
Ik ben zowiso geen "het moet de clubstandaard zijn" freak en vind zelf de pads op de onderkant fijner voor thuis.
Edit:
Ik heb ze ook even bekeken, het eerste wat mij opvalt aan de az is dat er veel meer dedicated knopjes zijn voor aansturing van de mic en andere parameters van het apparaat. Daar hou ik persoonlijk wel van.
En de knoppen boven het scherm is wat het voor mij meer clubstandaard maakt als ik naar de huidige cdj's kijk. Ik doe dit al 20 jaar en voor mij is dat überhaupt "nieuw" zoveel cue knoppen op een cdj 😂
Edit 2: een maatje appte terug:
Mocht je ooit er nog 2 cdj3000s naast willen is de AZ wel de betere keuze Ivm pro dj link dmv een netwerkkabem. Vziw is dat op de opus slechter ondersteund.
Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Het allerbelangrijkste is dat jij uitkiest wat voor jou het beste werkt/leukste uitziet. Veel plezier, dit is het leukste moment aan nieuwe gear uitzoekenDennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:03:
[...]
Thanks voor je uitgebreide reactie, helemaal eens. Vanmiddag bij Tonecontrol kan ik ze allemaal even zien en proberen, ben erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!
Nou ben wezen kijken en kon ze allemaal ff proberen. De Opus valt sowieso af, daar hebben ze teveel knopjes weggehaald om hem mooier te maken. De Prime4+ is nice en werkt vrijwel als bekend door m’n SC Live 4. De XDJ-AZ is een bakbeest maar ziet er wel heel premium uit en je kan duidelijk zien dat het een hoger segment is … ik moet er echt nog even een nachtje (of 2) over slapen haha
Je wil per se nieuw en per se all in one?DennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:52:
Nou ben wezen kijken en kon ze allemaal ff proberen. De Opus valt sowieso af, daar hebben ze teveel knopjes weggehaald om hem mooier te maken. De Prime4+ is nice en werkt vrijwel als bekend door m’n SC Live 4. De XDJ-AZ is een bakbeest maar ziet er wel heel premium uit en je kan duidelijk zien dat het een hoger segment is … ik moet er echt nog even een nachtje (of 2) over slapen haha
Nieuw niet perse, all in one wel inderdaad! Maakt het thuis net wat makkelijker om hem ff op te pakken en wat te draaien of te preppen voor een set
Ik had mijn huidige setup helemaal nooit gepost zie ik. Zocht even op mijn eigen posts en zag alleen de oude
Van
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r1eYBucA6BY7sVZuAr9oquUL.jpg?f=user_large)
naar
:strip_exif()/f/image/z288WCb5stCT6M7m5AnNCQA3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit. DJM850, 2x XDJ700, 2x Reloop 7000mk2, 2x KRK Rokit 10 (ja, die zijn veel te groot voor de ruimte).
Meubel gemaakt door een kennis van een kennis, helemaal custom, erg blij mee
Van
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r1eYBucA6BY7sVZuAr9oquUL.jpg?f=user_large)
naar
:strip_exif()/f/image/z288WCb5stCT6M7m5AnNCQA3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit. DJM850, 2x XDJ700, 2x Reloop 7000mk2, 2x KRK Rokit 10 (ja, die zijn veel te groot voor de ruimte).
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 11-08-2025 17:38 ]
Nice, mooie ruimte zo.418O2 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:37:
Ik had mijn huidige setup helemaal nooit gepost zie ik. Zocht even op mijn eigen posts en zag alleen de oude
Van
[Afbeelding]
naar
[Afbeelding]
Ik snap dat wel. Ik heb ook heel lang getwijfeld, hoewel dat toen een Xz betrof. Heb uiteindelijk eentje 2 maanden kunnen lenen. Was ik blij om, want het was niet mijn apparaat Ivm wat ik nu hebDennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:52:
:strip_exif()/f/image/QFkIeQscSbWvnrzzdWEJCnPO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2kZc2dAShkNUhrd8EooKzDSM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Vinnie2k op 11-08-2025 19:10 ]
Ik ben uiteindelijk ook voor modulair gegaan. DJM 900NXS2 en 2x CDJ2000NXS2. Ik wil uiteindelijk de DJS-1000 erbij halen. En de flexibiliteit om de CDJs te vervangen mocht de CDJ4000 uitkomen. De DJM-A9 ben ik zelf niet zo'n fan van, voorkeur voor de 900NXS2 i.v.m. de x-pad.
Had ik niet deze modulaire wensen was het sowieso de XDJ-AZ geworden. Je bent wel gewoon in 1 klap klaar voor wat betreft club standaard.
Had ik niet deze modulaire wensen was het sowieso de XDJ-AZ geworden. Je bent wel gewoon in 1 klap klaar voor wat betreft club standaard.
Ja dat modulaire heb ik helemaal niet, vind een all in one voor thuis juist chill. Lekker makkelijk ff plaatsjes draaien of een podcast maken. En ook als ik hem voor een klus wel een keer nodig heb kan ik hem in 1 go neerzetten en ben ik er klaar voor!JeroenNietDoen schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:18:
Ik ben uiteindelijk ook voor modulair gegaan. DJM 900NXS2 en 2x CDJ2000NXS2. Ik wil uiteindelijk de DJS-1000 erbij halen. En de flexibiliteit om de CDJs te vervangen mocht de CDJ4000 uitkomen. De DJM-A9 ben ik zelf niet zo'n fan van, voorkeur voor de 900NXS2 i.v.m. de x-pad.
Super mooi apparaat, maar wel echt een stevig prijskaartje !
Mjah, maar je bent wel klaar dan. Je hebt dan een CDJ3000/DJMA9 club standaard in je slaapkamer.DennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:23:
[...]
Super mooi apparaat, maar wel echt een stevig prijskaartje !
Sjah jaloers. Ik zou ook wel weer vinyl erbij willen, maar puur vanwege de prijs van vinyl ga ik het niet doen. Bijvoorbeeld €60,- neerleggen voor een vinyl waarvan ik de track digitaal voor €1.5,- kan kopen kan ik mezelf niet goedpratenYalopa schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:41:
Ook modulair hier, overigens zijn de CDj’s optioneel, ik heb meer plezier in vinyl
Het betreft een nexus 1st gen set, die ik 2dehands gekocht heb.
[Afbeelding]

Di vinyl collectie is natuurlijk niet van vandaag op morgen opgebouwd. Das 30 jaar bezig zijn. Ik koop nog regelmatig bij, maar niet meer aan het tempo van vroeger.
Een setje SL1200 is natuurlijk wel een pak goedkoper dan een pionier set en in tegenstelling tot cdjs, heb je ze voor het leven.
Een setje SL1200 is natuurlijk wel een pak goedkoper dan een pionier set en in tegenstelling tot cdjs, heb je ze voor het leven.
[ Voor 28% gewijzigd door Yalopa op 12-08-2025 07:46 ]
Iemand hier ervaring met een verzekering voor je DJ gear? Ik heb een elektronicaverzekering bij Insify, maar daar valt m'n DJ gear dus niet onder.
In mijn verzekering is dat gewoon deel van de brandverzekering / inboedel
Ik zou ff met je verzekeraar praten. Ik maak me trouwens geen illusies, als ik dit kwijtraak is het gedaan, geen verzekering die die vinyl collectie gaat terugbrengen
Ik zou ff met je verzekeraar praten. Ik maak me trouwens geen illusies, als ik dit kwijtraak is het gedaan, geen verzekering die die vinyl collectie gaat terugbrengen
Ja hij staat op m'n zaak, dus hij valt niet onder de prive inboedel helaasYalopa schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:46:
In mijn verzekering is dat gewoon deel van de brandverzekering / inboedel
Yes, we zijn de gelukkige nieuwe bewoners van een ietsje groter huis geworden. Aankomende weken eerst de slaapkamer en de woonkamer in orde maken. Maar daarna komt er een nieuwe studio build.
Zijn er dingen die jij onmisbaar vind aan een goede dj-desk of setup waar ik rekening mee kan houden?
Ik ga van een zeer compacte setup naar in principe een volledige kamer dedicated voor alleen dj gear!
Zijn er dingen die jij onmisbaar vind aan een goede dj-desk of setup waar ik rekening mee kan houden?
Ik ga van een zeer compacte setup naar in principe een volledige kamer dedicated voor alleen dj gear!
Voldoende stroompunten, voldoende licht op de juiste plekken, meubel op juiste hoogte, plekje voor troepjes/accessoires/telefoon/laptop/telefoonVinnie2k schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:53:
Yes, we zijn de gelukkige nieuwe bewoners van een ietsje groter huis geworden. Aankomende weken eerst de slaapkamer en de woonkamer in orde maken. Maar daarna komt er een nieuwe studio build.
met hue kan je heel leuke dingen doen om in de sfeer te raken, zitten, blijven
- ruimte voor uitbreiding, extra vinyl (ik zag je TT's), extra gear
- goeie speakers,
- goeie akoestiek in de ruimte
- isolatie om het leuk te houden voor jezelf EN de buren
- iets om flexibel aan kabel management te doen
- een sofa
- ruimte voor uitbreiding, extra vinyl (ik zag je TT's), extra gear
- goeie speakers,
- goeie akoestiek in de ruimte
- isolatie om het leuk te houden voor jezelf EN de buren
- iets om flexibel aan kabel management te doen
- een sofa
Ik vind het persoonlijk niet relaxed om met m'n neus direct naar een muur te staan, ik heb mijn meubel dan ook van de wand af, zodat ik met mijn rug naar de muur sta en de ruimte in kijk. Kost best wat meer ruimte en is even gedoe met kabels, maar geeft me veel meer het gevoel van ruimte.
[ Voor 7% gewijzigd door GeleFles op 15-08-2025 10:56 ]
Goeie, doet me er aan denken dat je bij alle kabels moet kunnen. Als dat meubel eenmaal vol staat met apparatuur en vinyl dan krijg je hem niet meer handig van zijn plek
De bedoeling is dat er aan de zij en achterkant zowiso kallax komen Ivm vinyl. Daarop is voldoende horizontale ruimte voor troepjes enzo. K zal daar ook ethernet usb en stroompuntje plaatsen voor de "externen" die komen spelen.418O2 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:00:
[...]
Voldoende stroompunten, voldoende licht op de juiste plekken, meubel op juiste hoogte, plekje voor troepjes/accessoires/telefoon/laptop/telefoon
Bank gaat 'm niet worden qua ruimte, maar er komt wel een stoel buiten beeld om te chillen.
De bedoeling is zeker om het hoogte verstelbare bureau in het "midden" van de kamer te zetten haaks op de lange muur. De pc's en andere aansturing wil ik verplaatsen naar zolder recht erboven (scheelt veel warmte 😂)
Ik heb al een aantal rgbw spots die strategisch geplaatst moeten worden, deze worden met dmx aangestuurd. Ik denk dat ik net zoals hier weer een dakmount ga maken langs de hele buitenrand van de kamer, zodat het gewoon opgehangen kan worden met van die mooie robuuste klemmen voor trussen. Net zoals nu. Ook maak ik op zolder een schakelbord voor de diverse aansluitingen (stroom voor pc/dj gear en verlichting op aparte groep)
De JBL pro's en 10" sub gaan luid genoeg (108db) dus een paar bass traps, deur isolatie en wat foam tegen de ergste reflectie kan ik zeker gebruiken. Maar dit huis is een hoekhuis en deze kamer is vrij van buren. Ik ga wel dikke vloerisolatie erop leggen dmv stapelen (groene platen, pu/rubber, laminaat of iets anders hards (Pvc als daar budget voor is) en daaroverheen een vloerbedekking/kleed of tapijttegelachtig materiaal) dit werkt enorm goed tegen het tikken van de voetjes.
Aanvulling: speakers gaan aan de muur of het plafond met flexstrips (net zoals nu) zodat ze geen geluid lekken door vast contact met de kamer. De sub weet ik nog niet waar die neergezet word.
Bedrading van boven naar beneden gaat door een dikke Pvc buis (5cm) en komt uit het dak en gaat door of net langs het bureau om daar alles in weg te werken, onder het buro komen per pc een usb3 hub met wat poortjes, de nodige hdmi voor de diverse schermen en netwerk/audiokabels voor 't geluid. Alle overige bedrading komt dan netjes aan de rail aan 't plafond en gaat daar rond/naar beneden waar nodig.
[ Voor 14% gewijzigd door Vinnie2k op 15-08-2025 11:46 ]
Voor de liefhebber zie hierbij de volgende generatie CDJ van AlphaTheta.
De nieuwe CDJ 3000 X:
https://alphatheta.com/nl/product/player/cdj-3000x/black/
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oM2OvGogR2mK7pUKdikoEmWa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8H5fcvdbPc9OqJrCmxLgI6qc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8qRSXKRsWqkV2JTPegfQiiST.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/z9lUXEetKk2ChFCcPVrGQn8N.webp?f=user_large)
Enkele nieuwigheden:
Digital DJ tips --> YouTube: AlphaTheta CDJ-3000X Review & Demo: Cloud Features & The "Future Of ...
Crossfader --> YouTube: AlphaTheta CDJ-3000X Demo & Review (No more Pioneer DJ?)
Joni —> YouTube: CDJ-3000X | Everything you need to know!
En zie hier een performance mix demo:
YouTube: CDJ-3000X Performance Mix
Prijs: € 2799,- (Bax en Tonecontrol)
De nieuwe CDJ 3000 X:
https://alphatheta.com/nl/product/player/cdj-3000x/black/
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oM2OvGogR2mK7pUKdikoEmWa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8H5fcvdbPc9OqJrCmxLgI6qc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8qRSXKRsWqkV2JTPegfQiiST.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/z9lUXEetKk2ChFCcPVrGQn8N.webp?f=user_large)
Enkele nieuwigheden:
- Groter scherm van 10,1-inch capacitive touchscreen
- Ingebouwde Wi-Fi en streaming/cloud-integratie
- Buffering bij wegvallen verbinding
- USB-C aansluiting
- Nieuwe ‘Smart Cue’ en ‘Gate Cue’ functies
- Playlist bewerking direct via de CDJ
Digital DJ tips --> YouTube: AlphaTheta CDJ-3000X Review & Demo: Cloud Features & The "Future Of ...
Crossfader --> YouTube: AlphaTheta CDJ-3000X Demo & Review (No more Pioneer DJ?)
Joni —> YouTube: CDJ-3000X | Everything you need to know!
En zie hier een performance mix demo:
YouTube: CDJ-3000X Performance Mix
Prijs: € 2799,- (Bax en Tonecontrol)
[ Voor 8% gewijzigd door Riptide op 10-09-2025 16:07 ]
Ik ga toch even proberen of ik mijn Nexus 2s verkocht krijg
Nee, daarvoor niet, wel voor andere features zoals preview, die overigens ook al op de 3000 zaten, maar de 3000X op aantal punten toch wel verbetering is. Met name de kritiek op de jogwheel en de play/cue button.jadjong schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:59:
Voor wifi en USB-C? Jeroen, niet doen!
Ik heb al stiekem naar zon setje zitten loeren, die brengen samen nog ongeveer op wat een 3000 kost toch?JeroenNietDoen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:27:
Ik ga toch even proberen of ik mijn Nexus 2s verkocht krijg
Klopt, gemiddeld liggen ze tussen 1500 en 1700 per stuk. Heb die van mij voor 1500 aangeboden.418O2 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:13:
[...]
Ik heb al stiekem naar zon setje zitten loeren, die brengen samen nog ongeveer op wat een 3000 kost toch?
UsbC op dit soort apparaten is echt de grootse downgrade ooit. Wanneer leren ze nou eens "lockbare" of op z'n minst lastig ontkoppelbare connectors gebruiken.
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de UsbC er over de avond gewoon uit trilt bij hard volume (podiumnivo)
Nu hadden ze dat met een lockable UsbC kunnen doen maar dat zal "wel teveel kosten".. 3,5k.. Ik denk dat die 20 Cent wel uit had gekomen voor het comfort
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de UsbC er over de avond gewoon uit trilt bij hard volume (podiumnivo)
Nu hadden ze dat met een lockable UsbC kunnen doen maar dat zal "wel teveel kosten".. 3,5k.. Ik denk dat die 20 Cent wel uit had gekomen voor het comfort
Je weet dat ze van de EU overal USB-C op moeten plaatsen he ...Vinnie2k schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:49:
UsbC op dit soort apparaten is echt de grootse downgrade ooit. Wanneer leren ze nou eens "lockbare" of op z'n minst lastig ontkoppelbare connectors gebruiken.
Dat geldt alleen voor laadkabels toch?DennusB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:18:
[...]
Je weet dat ze van de EU overal USB-C op moeten plaatsen he ...
Nee alle devices volgens mij?
Dat maakt toch niet of 't verplicht is.. Als er 1 of 2 busjes voor een slotschroef naast zit net zoals VGA. Dan kan je kiezen om te locken of niet.
Er zijn ook gewoon professionele lockbare usb c terminals en stekkers toch.
https://duckduckgo.com/?t...sb+c&ia=images&iax=images
Er zijn ook gewoon professionele lockbare usb c terminals en stekkers toch.
https://duckduckgo.com/?t...sb+c&ia=images&iax=images
[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie2k op 12-09-2025 00:48 ]
Welke spelers beschikken nu over USB-C dan dat jij dat ervaren hebtVinnie2k schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:49:
Mijn NXS2 set is gisteren uiteindelijk verkocht voor €4250,-. Ik had gehoopt op €4500,- maar alas...418O2 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:13:
[...]
Ik heb al stiekem naar zon setje zitten loeren, die brengen samen nog ongeveer op wat een 3000 kost toch?
De rodecaster pro, Motu m2, telefoonladers en gopro's met media mod.JeroenNietDoen schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:16:
[...]
Welke spelers beschikken nu over USB-C dan dat jij dat ervaren hebt
Bij de rodecaster is de connectie erg strak en toch is 't me al zeker een keer of 3/4 gebeurt.
Met usb b (printer connector) heb ik nog nooit deze issues gehad.
Geen idee of iemand het gaat gebruiken maar Spotify Streaming is weer beschikbaar binnen o.a. Serato Dj Lite/Pro en Algoriddim DJAY.
https://youtu.be/rR2o8atZUOE?si=XUnFm4D26bVkQTzd
https://youtu.be/rR2o8atZUOE?si=XUnFm4D26bVkQTzd
Wel enkel voor gebruik binnen het gezin, publiek gebruik blijft verboden.
Das wel een goede, heb je een bron waar je dat lasON8SD schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:04:
Wel enkel voor gebruik binnen het gezin, publiek gebruik blijft verboden.
https://www.musicradar.co...ftware-but-theres-a-catchJeroenNietDoen schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:06:
[...]
Das wel een goede, heb je een bron waar je dat las
"Due to licensing restrictions, however, music from Spotify can only be used for personal, non-commercial purposes - ie, mixing at home, rather than in public DJ sets."
Gelukkig gebruiken kroegen in NL spotify ook nooit verder
[ Voor 6% gewijzigd door DarkAllMan op 25-09-2025 14:47 ]
Dit staat trouwens ook in elke ToS van muziek streaming services.JeroenNietDoen schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:06:
[...]
Das wel een goede, heb je een bron waar je dat las
Volgens mij Beatport Pro niet hoor.Ves schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:37:
[...]
Dit staat trouwens ook in elke ToS van muziek streaming services.
Vraag mij dan af waarom, als het goed is draagt elk publiek evenement netjes geld af aan de organisatie die inkomsten uit auteursrecht verdeeld.
Jawel, je dient commercieel altijd een licentie te hebben om en public te mogen spelen. Als je die hebt mag je 2500 tracks in roulatie hebben voor je optredens als dj.JeroenNietDoen schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:51:
[...]
Volgens mij Beatport Pro niet hoor.
Verdere info vind je bij buma/stemra enzo.
Beatport, Tidal for dj's, beatsource en djcity pool hebben aanvullende overeenkomsten met de lokale wetgever als 't goed is. Ik zal er ook wel een paar vergeten. Maar in de meeste gevallen is het expliciet verboden om met "privé gekochte muziek" geld te verdienen.
Dat gaat over je licentie als commerciële DJ. Het gaat er hier over dat Spotify het an sich verbied om Spotify als streaming service te gebruiken als je buitenshuis draait, dus niet alleen voor DJs met een KVK inschrijving en licentie, óók als amateur.Vinnie2k schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:39:
[...]
Jawel, je dient commercieel altijd een licentie te hebben om en public te mogen spelen. Als je die hebt mag je 2500 tracks in roulatie hebben voor je optredens als dj.
Verdere info vind je bij buma/stemra enzo.
Dus Spotify als streamingdienst in Rekordbox of Serato is dan leuk en aardig, maar enkel leuk voor je slaapkamer. Voor zover streamingdiensten dat al niet grotendeels zijn.
Hoe werkt dat overigens voor al die Twitch DJs? De meeste zijn amateurs, wordt hun muziek afgedekt door Twitch?
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 25-09-2025 19:46 ]
Daarvoor is het niet nodig zover ik weet. Zover ik weet, als jij als amateur DJ op een commercieel feest draait, dan ook niet, het is de organisator die de licenties moet hebben. Die organiseert iets waarbij muziek aan betalende bezoekers wordt gefaciliteerd.Noekoee schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:54:
Is dit te handhaven als je als amateur DJ op vrienden feestjes etc. draait?
@Vinnie2k is niet een amateur DJ en doet ook radiostreams etc, voor hem zullen andere regels gelden.
JeroenNietDoen schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:51:
[...]
Volgens mij Beatport Pro niet hoor.
/f/image/lko1iVKWKwDwXMg1m253BvMu.png?f=fotoalbum_large)
Public performance is wanneer jij ook als amateur DJ ergens buiten de deur gaat draaien, betaald of niet.
Pro is gewoon een marketing naam voor een streaming plan/niveau.
Twitch heeft de DJ Program op gezet.JeroenNietDoen schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:45:
[...]
Dat gaat over je licentie als commerciële DJ. Het gaat er hier over dat Spotify het an sich verbied om Spotify als streaming service te gebruiken als je buitenshuis draait, dus niet alleen voor DJs met een KVK inschrijving en licentie, óók als amateur.
Dus Spotify als streamingdienst in Rekordbox of Serato is dan leuk en aardig, maar enkel leuk voor je slaapkamer. Voor zover streamingdiensten dat al niet grotendeels zijn.
Hoe werkt dat overigens voor al die Twitch DJs? De meeste zijn amateurs, wordt hun muziek afgedekt door Twitch?
Omdat de ToS lekker vaag is vind ik het persoonlijk een grijs gebied.
Aan de ene kant zeggen ze dat je van de service geen gebruik mag maken buiten de deur.
Maar via een licentie kan je wel de muziek afspelen.
Alleen staat er niet specifiek in de ToS dat je dit via de streaming service mag doen als je de licenties hebt.
En in de rekordbox streaming handleiding hetzelfde, niks specifieks over het gebruik van de service in een "pro" omgeving.
Uiteindelijk is het net als muziek wat je download. Het wordt gedoogd, zolang er geen actieve controle op is.
Yes, twitch doet afdracht. Als amateur word je als nog als zzper gezien volgens de wet vlgns mij. Alleen zolang je er geen winst mee maakt is 't een hobby en "gedoogd". Maar dat geld absoluut niet voor de muziekrechten. Ik zou me daar nog eens iets dieper in moeten steken.JeroenNietDoen schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:45:
[...]
Dat gaat over je licentie als commerciële DJ. Het gaat er hier over dat Spotify het an sich verbied om Spotify als streaming service te gebruiken als je buitenshuis draait, dus niet alleen voor DJs met een KVK inschrijving en licentie, óók als amateur.
Ik en een paar vrienden draaien wel eens bij elkaar op een verjaardag ofzo, dan is controle wel zeldzaam. Maar zodra je een podium op stapt met gasten voor je moet je 't wel echt even gaan aanpakken, voor de kosten hoef je 't niet te doen (130€ per jaar ofzo en dan ben je gedekt als je ergens eens een eigen podium hebt)
@JeroenNietDoen heeft gelijk over boekingen, dan dient de organisatie dat af te dragen. Officieel moeten ze zelfs om een playlist vragen voor in de archieven volgens mij. Maar die kant van het verhaal is me niet 100% duidelijk met de zo vaak veranderende regels.
Overigens is Twitch alleen speelrecht afdracht. Je dient nog steeds je muziek in bezit te hebben. Dus leuk, zo'n streaming dienst, maar bij de letter van de Nederlandse wet is dat geen bezit.
Voor radio gelden weer hele andere regels 😂
[ Voor 17% gewijzigd door Vinnie2k op 25-09-2025 23:58 . Reden: Toevoeging op JeroenNietDoen ]
Zo goed als niet. Daar is geen mankracht voor.Noekoee schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:54:
Is dit te handhaven als je als amateur DJ op vrienden feestjes etc. draait?
In de 20 jaar dat ik op (kleine) commerciele feestjes draai op bruiloften, evenementen en bij verenigingen, ben ik precies 0 keer gecontroleerd...DarkAllMan schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:56:
[...]
Zo goed als niet. Daar is geen mankracht voor.
Al mijn muziek heb ik nog wel op CD op zolder liggen, en de rest is digitaal gekocht, dus in principe niks aan de hand, echter vraag ik me wel af hoe makkelijk het voor zo'n organisatie is om te controleren.
Ook digitaal gekochte muziek mag niet altijd! Apple Music mag bijvoorbeeld ook formeel niet.GeleFles schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:06:
[...]
In de 20 jaar dat ik op (kleine) commerciele feestjes draai op bruiloften, evenementen en bij verenigingen, ben ik precies 0 keer gecontroleerd...
Al mijn muziek heb ik nog wel op CD op zolder liggen, en de rest is digitaal gekocht, dus in principe niks aan de hand, echter vraag ik me wel af hoe makkelijk het voor zo'n organisatie is om te controleren.
De enige oplossing die ik ken en nu gebruik is djvault. Dat is officieel gelicentieerde muziek voor publiek gebruik.
Same. Ik doe dit al 25 jaar, nog nooit zelf gecontroleerd. Maar heb wel 1 vriend die ooit is gecontroleerd. Mja die deed ook 200+ "roadshows" per jaar ofzo.. Die is in 40 jaar 1x gecontroleerd.GeleFles schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:06:
[...]
In de 20 jaar dat ik op (kleine) commerciele feestjes draai op bruiloften, evenementen en bij verenigingen, ben ik precies 0 keer gecontroleerd...
Dat van Apple Music wist ik niet, vervelend, want al mijn digitale muziek is daar gekocht.
Staat daar helaas ook in de kleine lettertjes. Iets in de vorm van huiselijke kring. Als je alles bij elkaar pakt mogen verzamel cd’tjes ook niet. Onder aan de streep wil de wetgever nog steeds dat we met singletjes rondslepen. Maar uiteindelijk is de locatie waar je speelt verantwoordelijk voor de afdracht. En ik denk niet dat gekochte muziek een heel groot probleem zal zijn. Wil je echt zekerheid, meld je aan voor djvault anno en je collectie is legaal. Traceerbaarheid daarin is nihil of de muziek die hebt ook daadwerkelijk daar vandaan komt. Maar voor dat dit bestond deed ik het ook op die manier, dat zal wel los lopen.
Ik ga er niet van wakker liggen. Ik haal veel meer plezier uit vinyl draaien, en push ook actief in die richting.
Ik heb het idee dat 2 van mijn 4 goto USB sticks defect aan het raken zijn. Dus ik was even voor nieuwe aan het kijken.
Tot nu toe zwoer ik bij Sandisk Ultra 3.0 32GB. Redenen hiervoor zijn:
Tot nu toe zwoer ik bij Sandisk Ultra 3.0 32GB. Redenen hiervoor zijn:
- Oudere gear niet altijd 64GB of groter ondersteund
- Oudere gear ook picky kan zijn over het filesysteem als het geen FAT32 is
- Oudere gear niet altijd USB 3.1 ondersteund
Mijn filosofie: ik ga uit van Pioneer, minstens nexus first gen. Daarvoor pak je een stick., Als het nog ouder is dan dat, moet je toch anders naar je performance kijken en kan je beter op gehoor mixen, in dat geval pak je er een oude stick bij,
Deze discussie hebben we laatst in de dj groep ook gehad. Na een vote welke gebruikt worden zijn dat toch wel groter dan 64 GB (meridiaan 128gb, bij recentste 265gb Ivm snelheidsverschil op de cdj3000's), wel fat32 Format, en van de 32 leden zijn er 28 met SanDisk pro's. Die eigenlijk wel warm worden maar over de jaren robuust gebleken zijn. Soms sneuvelt er eentje in een pisbak of gaat ie niet meer in en uit. Maar verder geen issues als je live draait.JeroenNietDoen schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:41:
Ik heb het idee dat 2 van mijn 4 goto USB sticks defect aan het raken zijn. Dus ik was even voor nieuwe aan het kijken.
Tot nu toe zwoer ik bij Sandisk Ultra 3.0 32GB. Redenen hiervoor zijn:Maar goed, dat is mijn beleving die al wel weer een aantal jaar oud is. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en filosofie daarover.
- Oudere gear niet altijd 64GB of groter ondersteund
- Oudere gear ook picky kan zijn over het filesysteem als het geen FAT32 is
- Oudere gear niet altijd USB 3.1 ondersteund
https://tweakers.net/revi...chillen-in-snelheden.html
Edit: ik hoor wel dat kleinere sticks vaak gewoon goedkope "erbij gekregen" of SanDisk ultras zijn. Mja, eerlijk, de snelheden zijn wat lager en nieuwe gear kan daar moeite mee hebben 😂
[ Voor 9% gewijzigd door Vinnie2k op 28-09-2025 14:54 ]
Ik gebruik zelf inderdaad de SanDisk ultras. Ben geen fan van de bewegende delen, wellicht dat ik daarom es andere wil.Vinnie2k schreef op zondag 28 september 2025 @ 14:51:
[...]
Deze discussie hebben we laatst in de dj groep ook gehad. Na een vote welke gebruikt worden zijn dat toch wel groter dan 64 GB (meridiaan 128gb, bij recentste 265gb Ivm snelheidsverschil op de cdj3000's), wel fat32 Format, en van de 32 leden zijn er 28 met SanDisk pro's. Die eigenlijk wel warm worden maar over de jaren robuust gebleken zijn. Soms sneuvelt er eentje in een pisbak of gaat ie niet meer in en uit. Maar verder geen issues als je live draait.
https://tweakers.net/revi...chillen-in-snelheden.html
Edit: ik hoor wel dat kleinere sticks vaak gewoon goedkope "erbij gekregen" of SanDisk ultras zijn. Mja, eerlijk, de snelheden zijn wat lager en nieuwe gear kan daar moeite mee hebben 😂
Sja. Van de 70+ sticks (heb even voor je nagevraagd hoeveel iedereen er had) zijn er 3 stuk gegaan door mishandeling niet meer in en uit en 1 door slijtage (maar die gast heeft 3 tot 6 boekingen per week, dus dat slijt gewoon hard dan)JeroenNietDoen schreef op zondag 28 september 2025 @ 15:12:
[...]
Ik gebruik zelf inderdaad de SanDisk ultras. Ben geen fan van de bewegende delen, wellicht dat ik daarom es andere wil.
Fair enough, en aangezien ik enkel nog voor mijn slaapkamer crowd draai zit dat wel goedVinnie2k schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:11:
[...]
Sja. Van de 70+ sticks (heb even voor je nagevraagd hoeveel iedereen er had) zijn er 3 stuk gegaan door mishandeling niet meer in en uit en 1 door slijtage (maar die gast heeft 3 tot 6 boekingen per week, dus dat slijt gewoon hard dan)
Ik gebruik al tijden Sandisk extreme pro's, maar vooral zodat het exporteren wat sneller gaat. Op de DJ units zal je waarschijnlijk niet veel verschil merken tussen deze en de ultra's.
Qua opslagruimte heb ik de sticks in 128Gb, daar past voldoende op en word ook geslikt door oudere spelers zoals CDJ2000's en RX2's. (beide draai ik nog regelmatig op)
Daarnaast heb ik nog een Samsung T5 1Tb SSD, waar mijn hele collectie op staat, die ik dan alleen voor verzoekjes gebruik. Deze is wel merkbaar langzamer dan de USB sticks als ik hem aansluit op de DJ units. (waarschijnlijk ook door de grotere database)
Verder formateer ik regelmatig (1x in de 4-6 maanden) uit voorzorg een stick, zodat ie weer een verse export krijgt. zolang dat in FAT-32 gebeurd, werkt het prima op alle spelers.
Qua opslagruimte heb ik de sticks in 128Gb, daar past voldoende op en word ook geslikt door oudere spelers zoals CDJ2000's en RX2's. (beide draai ik nog regelmatig op)
Daarnaast heb ik nog een Samsung T5 1Tb SSD, waar mijn hele collectie op staat, die ik dan alleen voor verzoekjes gebruik. Deze is wel merkbaar langzamer dan de USB sticks als ik hem aansluit op de DJ units. (waarschijnlijk ook door de grotere database)
Verder formateer ik regelmatig (1x in de 4-6 maanden) uit voorzorg een stick, zodat ie weer een verse export krijgt. zolang dat in FAT-32 gebeurd, werkt het prima op alle spelers.
Exact wat degene om mij heen ook zeggen. Helaas zien we wel regelmatig gear vastlopen op langzame of goedkope sticks. Eerlijk is dat het ergste wat kan gebeuren als je er net lekker in zit.GeleFles schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:32:
Ik gebruik al tijden Sandisk extreme pro's, maar vooral zodat het exporteren wat sneller gaat. Op de DJ units zal je waarschijnlijk niet veel verschil merken tussen deze en de ultra's.
Voor als jullie het je afvragen, het formateren van grotere sticks wel even met een geschikt programma doen. In Windows word maar tot volgens mij 64? GB ondersteund.
[ Voor 8% gewijzigd door Vinnie2k op 30-09-2025 00:57 . Reden: Halve allinea vergeten ]
Windows kan inderdaad FAT32 maar tot een bepaalde grootte doen (ik dacht 32Gb, maar niet zeker). Ik gebruik altijd rufus om mijn schijven te formateren.Vinnie2k schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 00:55:
[...]
Exact wat degene om mij heen ook zeggen. Helaas zien we wel regelmatig gear vastlopen op langzame of goedkope sticks. Eerlijk is dat het ergste wat kan gebeuren als je er net lekker in zit.
Voor als jullie het je afvragen, het formateren van grotere sticks wel even met een geschikt programma doen. In Windows word maar tot volgens mij 64? GB ondersteund.
:strip_exif()/f/image/8aYASUPMqf3KLJSWQu2swH08.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag een bonnenprinter geïnstalleerd en gelijk wat custom werk aan gedaan om met het streamen alerts te krijgen van dingen die kijkers kunnen besturen.
Want ja, je bent geen lid van tweakers om niet dit soort spul te tweaken 😂
Ben benieuwd of alles werkt, morgen de opening van m'n spliksplinter nieuwe studio! Uitzending 808, dus met een dikke knipoog naar een van de meest legendarische drummachine en de platen die ermee zijn gemaakt!
[ Voor 17% gewijzigd door Vinnie2k op 02-10-2025 23:02 ]