What about "The Original Kaap" of "T.O.K."?

spoiler:Wel klote dat je naam gekaapt is.
Sorry, moest hem even maken.

Iets serieuzere vraag; ik ben een ambitieloze 'living room dj' (voor mezelf) en heb hier daarvoor een Pioneer DDJ-RB controllertje staan dat eigenlijk op alle fronten voldoet.
Echter; er zit maar een knop per kanaal op om de fx parameters aan te passen.
Nou speel ik (bijv.) graag met het 'cut' effect maar zou daarbij graag zowel de length als de strength met een fysieke knop kunnen tweaken tijdens het mixen. Anders zit ik alsnog altijd te pielen met de muis....
Ik zit niet heel goed in de materie maar de laatste keer dat ik keek hadden alleen veel duurdere controllers meerdere knoppen voor de fx.
Weet iemand zo 1-2-3 een optie bij Pioneer waarbij dat mogelijk is zonder dat er 1000+ euro voor gelapt moet worden?
Daarnaast een dj-technische vraag; ik gebruik de stems in virtual dj pro tegenwoordig vaak, vind ik echt een heel toffe optie (wat heb ik vroeger een uren gespendeerd om acapella's te maken.... Met altijd "zozo" resultaat....)
Soms, heel soms (en ik heb geen idee hoe dat gebeurt) heb ik wel eens dat het filter op bijv. alleen de vocals actief is terwijl de rest ongemoeid blijft. Heb hier al wel eens naar gezocht maar het is wel aardig specifiek en wordt me niet duidelijk uit de handleiding van de controller zelf.
Eerlijk is eerlijk; het virtual dj forum heb ik er nog niet voor bezocht
Weet iemand hier hoe dat in- (en ook weer uit) te schakelen is?
Normaal gesproken werkt die filter knop over alle stems, dus de volledige track.
Maar ik zie hier wel toffe mogelijkheden voor wat ik ermee doe.
[
Voor 40% gewijzigd door
SuBBaSS op 26-10-2025 13:22
]