You don't need eyes to see, you need vision
Want 14.000 tracks, die ken jij echt niet allemaal uit je hoofd.
Ik had zo'n 15.000 hardstyle/hardcore tracks. Wat juist tegen ging werken was omdat het zoveel was ik niet meer wist wat te pakken. Ik heb zwaar gedownsized naar totaal nog maar zo'n 600 tracks. Allemaal tracks die ik echt zou kunnen draaien.
Gewoon safe spelen. Die kabels zijn niet duur.
Volgens mij kan je geen 14.000 nummers in 1 playlist gooien (lijkt me ook waardeloos om handmatig in te zoeken)JazzMatazz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:34:
[...]
Bedankt voor je wijsheden en advies. Noted! Ik ga er mee aan de slag. Misschien dat ik dan een playlist maak van 14.000 nummers, dan kan ik daar dan in zoeken
Als je de zoekfunctie gebruikt op de opus, dan zoekt hij door de hele database, dus niet slechts 1 playlist.
Ik heb in 1 playlist 58378 nummers in Rekordbox staan. Werkt prima. Was benieuwd tot hoever ik kon gaan en tot op vandaag nog steeds geen limiet tegengekomen. Zoeken gaat razendsnel. Typ de eerste paar letters van track of artiest in en het staat direct in de lijst op het scherm.GeleFles schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:45:
[...]
Volgens mij kan je geen 14.000 nummers in 1 playlist gooien (lijkt me ook waardeloos om handmatig in te zoeken)
Als je de zoekfunctie gebruikt op de opus, dan zoekt hij door de hele database, dus niet slechts 1 playlist.
Sterker nog, de tracks staan op een externe server welke ik via iSCSI heb verbonden zodat ik overal waar ook maar een beetje snel netwerk aanwezig is mijn hele muziekbibliotheek tot mijn beschikking heb. En nog snel ook.
Ik heb 1 playlist met 117000 nummers, denk dat 't wel mee valt 😂 die lijst laad wel traag in op de az of opus. Maar playlists tot 20k gaan redelijk vlot.GeleFles schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:45:
[...]
Volgens mij kan je geen 14.000 nummers in 1 playlist gooien (lijkt me ook waardeloos om handmatig in te zoeken)
Mijn dj playlists zijn vaak maar 100/150 tracks per thema
“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
[ Voor 19% gewijzigd door Riptide op 10-05-2025 14:39 ]
M'n collectie is rond de 200.000 tracks, die staan op een hele snelle nvme ssd die in m'n laptop zit, die hang ik dan inderdaad via usb aan de decks. Via usb (export) maak ik playlists tot ongeveer max 750/1000 tracks en heb altijd 1 playlist met alle tracks op de usb stick van 256gb (10gb vrij houden)Riptide schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:37:
Ik neem aan dat die grote playlists via een laptop worden ingeladen? Of gebruiken jullie een USB-stick? Ik dacht namelijk dat er een limiet zit aan het aantal nummers dat vanaf één playlist via USB kan worden ingelezen. Ik zal het zelf ook eens testen...
“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
Het klinkt namelijk een beetje ala van elk genre elke release van elk label willen hebben puur ter verzameling. Dat had ik eerst ook met slechts 2 genres en dat vond ik op den duur eigenlijk averechts werken. Playlists te groot/lang, kon niks meer vinden.
Mja, ik heb van Awolnation - Sail al 23 remixen. Bijna alle tracks heb ik een extended en een radio/original mix van. Ik krijg regelmatig van andere dj's/producers spul toegestuurd (master versies of Bootlegs). Dus van het meeste heb ik inderdaad wel 3 of 4 versies. Komt ie dan nog in een playlistje of 2 a 3 voorbij van de Streaming diensten zit je dus al aan 6 versies van 1 titel.JeroenNietDoen schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:19:
En alle 200.000 tracks ken jij goed genoeg om ze te draaien
Het klinkt namelijk een beetje ala van elk genre elke release van elk label willen hebben puur ter verzameling. Dat had ik eerst ook met slechts 2 genres en dat vond ik op den duur eigenlijk averechts werken. Playlists te groot/lang, kon niks meer vinden.
Ik heb in de afgelopen 20 jaar dj'en veel verzameld. Na 773 afleveringen op twitch (van gemiddeld 3 tot 4 uur) ongeveer 60.000 tracks gedraaid van m'n digitale library, ik heb daarnaast nog een paar honderd platen en nog een berg cd's waar de rekordshop jaloers op word... Denk wel dat ik 60% van mijn library ken en kom nog regelmatig pareltjes tegen die ik zelf ook vergeten ben.
Dus mocht je nou een keer op zoek zijn naar wat bijzonders, let me know. Overigens heb ik wel heel veel tijd verloren in 't rippen van alle CDs en heb ik ook wel veel digitaal aangeschaft.
Toen ik begon met streamen heb ik alle illigaal gedownloade muziek in een losse folder gegooit en ben ik over de afgelopen 5 jaar aan gaan vullen wat ik nodig achtte of gekocht wat ik vaker dan 2 keer draaide. Zodoende heb ik nu een enorme bibliotheek aan legale muziek (als ik de cd die ik had kon downloaden dan deed ik dat onder het mom thuiskopie)
[ Voor 19% gewijzigd door Vinnie2k op 11-05-2025 14:54 ]
Ben je nog actief op Twitch? If so, linkdrop?Vinnie2k schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:48:
[...]
Mja, ik heb van Awolnation - Sail al 23 remixen. Bijna alle tracks heb ik een extended en een radio/original mix van. Ik krijg regelmatig van andere dj's/producers spul toegestuurd (master versies of Bootlegs). Dus van het meeste heb ik inderdaad wel 3 of 4 versies. Komt ie dan nog in een playlistje of 2 a 3 voorbij van de Streaming diensten zit je dus al aan 6 versies van 1 titel.
Ik heb in de afgelopen 20 jaar dj'en veel verzameld. Na 773 afleveringen op twitch (van gemiddeld 3 tot 4 uur) ongeveer 60.000 tracks gedraaid van m'n digitale library, ik heb daarnaast nog een paar honderd platen en nog een berg cd's waar de rekordshop jaloers op word... Denk wel dat ik 60% van mijn library ken en kom nog regelmatig pareltjes tegen die ik zelf ook vergeten ben.
https://www.twitch.tv/kevindoo Iedere woensdag en zondag hardere stijlen, vrijdags fm uitzending bij ZFM Zoetermeer en op zaterdag pak ik mijn eigen favoriet es (ene keer 70/80s, andere keer lekker house enzo)JeroenNietDoen schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:52:
[...]
Ben je nog actief op Twitch? If so, linkdrop?
Iedereen is welkom, verzoekjes ook als ze in de stijl passen
/f/image/faoRywz7I8DZdF6chcJygGBF.png?f=fotoalbum_large)
Nu live tot zeker 1900 denk ik
[ Voor 28% gewijzigd door Vinnie2k op 11-05-2025 15:31 . Reden: Afbeelding ]
De reden waarom ik een uurtje langs ging is omdat ik volgende week bij een maat zijn bruiloft mag draaien en daar staat een RX3 klaar vanuit de organisatie. Dus daar mag ik het een uurtje op gaan doen. Het leek mij verstandig om eerst even proef te draaien en ik ben heel blij dat ik dat heb gedaan. Ik heb mijn database van Engine DJ naar RekordBox kunnen omzetten. Niet alles is even goed over gekomen maar het overgrote deel wel en het is nu al zeer bruikbaar
Maar wat voelde ik mij gelimiteerd op dat apparaat zeg. Ik mix toch minimaal een 3de channel en het was het eerste half uur echt klooien met de instellingen en waar alles zat. Dat laatste punt is natuurlijk mijn probleem, geef het wat tijd en het voelt vertrouwd aan. Maar het was wel echt even schrikken dat opeens al mijn transities maar zeer matig waren
Afijn nu ik dit weet blijf ik wel bij mijn plan om een playlist te maken van een uurtje die speciaal voor mijn tijdslot is gemaakt. Alle nieuwe techniek en al maakt het al moeilijk genoeg, laat ik het mijzelf niet onnodig moeilijker maken.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
En follow. Die hardere stijlen passen precies in mijn straatjeVinnie2k schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:57:
[...]
https://www.twitch.tv/kevindoo Iedere woensdag en zondag hardere stijlen, vrijdags fm uitzending bij ZFM Zoetermeer en op zaterdag pak ik mijn eigen favoriet es (ene keer 70/80s, andere keer lekker house enzo)
Iedereen is welkom, verzoekjes ook als ze in de stijl passen[Afbeelding]
Nu live tot zeker 1900 denk ik

Goed dat je dat hebt gedaan, ik speel regelmatig op rx3's en zelfs als je pioneer minded bent is het ook een beperkend apparaat. Mja, dat weet je bij pioneer. Pas vanaf de az is het full feature en dan nog geen eens 4 decks standalone.Yariva schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:34:
Nou ik heb dit weekend een uurtje mogen rammen bij de aardige werknemers van ToneControl in Haarlem op een Pioneer XDJ-RX3. Man wat voelt dat limiterend aan afkomende van een Denon DJ SC Live 4![]()
De reden waarom ik een uurtje langs ging is omdat ik volgende week bij een maat zijn bruiloft mag draaien en daar staat een RX3 klaar vanuit de organisatie. Dus daar mag ik het een uurtje op gaan doen. Het leek mij verstandig om eerst even proef te draaien en ik ben heel blij dat ik dat heb gedaan. Ik heb mijn database van Engine DJ naar RekordBox kunnen omzetten. Niet alles is even goed over gekomen maar het overgrote deel wel en het is nu al zeer bruikbaar
Maar wat voelde ik mij gelimiteerd op dat apparaat zeg. Ik mix toch minimaal een 3de channel en het was het eerste half uur echt klooien met de instellingen en waar alles zat. Dat laatste punt is natuurlijk mijn probleem, geef het wat tijd en het voelt vertrouwd aan. Maar het was wel echt even schrikken dat opeens al mijn transities maar zeer matig waren
Afijn nu ik dit weet blijf ik wel bij mijn plan om een playlist te maken van een uurtje die speciaal voor mijn tijdslot is gemaakt. Alle nieuwe techniek en al maakt het al moeilijk genoeg, laat ik het mijzelf niet onnodig moeilijker maken.
De reden dat ik mijn pc en een djm750 heb. Geen issues met beperkingen behalve dat er een pc aan moet staan. Mja, die heb ik toch al als ik de files ergens moet hebben. Dus ipv nas heb ik gewoon een hele dikke laptop als rekordbox pc die buitenshuis als obs pc werkt.
Mooi, leuk om ook voor tweakers te spelen. Aangezien je net een setje cdj's hebt aangeschaft, stream jij ook?JeroenNietDoen schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:41:
[...]
En follow. Die hardere stijlen passen precies in mijn straatje
[ Voor 7% gewijzigd door Vinnie2k op 13-05-2025 00:53 . Reden: Typo ]
De XDJ-AZ is wel 4 decks standalone.Vinnie2k schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:50:
[...]
Pas vanaf de az is het full feature en dan nog geen eens 4 decks standalone.
O, dan heb ik niet op zitten letten. De Xz kon het niet in ieder geval zonder externe spelers
[ Voor 99% gewijzigd door Yariva op 14-05-2025 14:34 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
:strip_exif()/f/image/zGXc8QB39qq46dtVQ6DC4Mp5.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen dagen beetje kunnen oefenen op een mooi (voor mij nieuw) setje cdj-350's / djm350. De laatste missing link om ook cd's te kunnen draaien en m'n DDJ-400 te gaan vervangen met de launchpad en deze 2 cdspeler.
Gave units! vooral in het wit!Vinnie2k schreef op zondag 18 mei 2025 @ 01:16:
[Afbeelding]
Afgelopen dagen beetje kunnen oefenen op een mooi (voor mij nieuw) setje cdj-350's / djm350. De laatste missing link om ook cd's te kunnen draaien en m'n DDJ-400 te gaan vervangen met de launchpad en deze 2 cdspeler.
Je weet dat je je crossfader in rekordbox kan uitzetten ipv vasttapen toch?
Ja, klopt, maar gebruik 'm wel eens los en dan moet ie met feestjes altijd vast zitten (midi van de upfaders en de crossfader beïnvloeden elkaar (storing, iets met bier. Maar geen zin en tijd om 't op te lossen)GeleFles schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:04:
[...]
Gave units! vooral in het wit!
Je weet dat je je crossfader in rekordbox kan uitzetten ipv vasttapen toch?
Ze zijn echt amper gebruikt. Moet wel ff de gears in de linker jog wheel smeren. Maar 100-ish draaiuren in 10 jaar...Yalopa schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:02:
Ze zien er mooi shiny uit gezien de leeftijd.
En ik ben autopoetser, dus heb ook wel de spullen om 't netjes te maken.
Met de lampjes aan:
/f/image/ZNgcoEbeGtFwF9gHeEuRAsSH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Vinnie2k op 19-05-2025 01:02 . Reden: Dubbele quote en foto ]
Dit weekend heb ik voor het eerst 2 uurtjes op een bruiloft gedraaid. Niet betaald, ik was te gast op de bruiloft en dan is dit ook wel een leuk "cadeautje" om te geven.
Als eerst even de reis er naar toe: een paar maanden geleden wist ik al dat dit eraan zat te komen, ruim van te voren gevraagd en volmondig ja gezegd. Tussendoor is er nogal wat gebeurd:
- Al snel was bekend dat ik niet de enige DJ zou zijn, mogelijk nog een gast die plaatjes wou draaien
- De set zou worden gehuurd zodat ik niet hoef op te zetten en af te breken
- De set zou waarschijnlijk Pioneer zijn, ik draai Denon. Maar goed ik snap die keuze heel goed, zeker wanneer er meerdere DJ's zijn is Pioneer als "de industrie standaard" gewoon de juiste keuze.
Daarna gecheckt op welke hardware ik zou draaien / wat daar zou staan. Het zou een Pioneer XDJ-RX zijn. Versienummer wist ik niet maar goed ik ging van een 2 of 3 uit. Prima, daar kunnen we vast wat mee.
Dus ik heb mijn bibliotheek geconverteerd met Lexicon van Denon naar Pioneer. Daarna heb ik vorig weekend een uurtje mogen spelen bij ToneControl zoals ik hier omschreef.
Afgelopen week nog aanpassingen gemaakt aan de playlist die ik wou draaien ivm openingsnummer, wensen van de bruid etc.
Afijn ik denk dat je de rode draad in dit verhaal snapt. Bruiloft van een goede maat van je, andere apparatuur dan dat je standaard op draait. Je wil hier gewoon goed voorbereid voor zijn, geen ruimte voor fuckups.
Dus we komen aan op locatie.
Tja, en daar is geen XDJ-RX te bekennen. Daar staat een prachtige Pioneer XDJ-R1. Ik snap dat hier een aantal veteranen nu lezen en al het respect naar jou toe met je ervaring en kunde. Maar ik heb tot nu toe gedraaid op all-in-1 controllers (Pioneer DDJ 1000 en een Denon SC Live 4) en sorry maar dit leek er totaal niet op. Ik heb nog snel naar online handleidingen gezocht en kwam deze video tegen YouTube: Pioneer XDJ R1 Talkthrough en zag al snel dat de beste man (dikke SO naar Phil Morse van Digital DJ tips btw) met een oude iPhone waar de romeinen nog mee telefoneerde dat apparaat aanstuurde. Ik heb niet eens geprobeerd te zoeken naar de app, ik zag al vrij snel dat dit zou uitlopen naar een dieptepunt.
Ik was ook echt gevraagd door de vrienden die dit allemaal zouden regelen om op de set te spelen. Immers is er gewoon serieus geld voor betaald, heel begrijpelijk. Maar nadat ik mijn zorgen had ge-uit en het duidelijk voor mij was dat er geen andere DJ meer zou zijn dan ik kon ik gerust adem halen en na wat overleg pakte ik mijn prachtige Denon controller uit de auto
Hup XDJ-R1 eruit, XLR kabels in mijn controller, stroom erin, USB met playlist en gaan met die banaan. Dat scheelde al een bak aan stress zeg! Daarna heb ik wat nummers gedraaid maar zag ik ook al vrij snel dat mijn opbouw in de lijst nog niet echt het juiste moment was. Kortom ook al die voorbereiding ging half in het water en daarna ben ik op de automatische piloot door al mijn genres gegaan en gewoon met de flow door het feest heen gegaan. Wat achteraf top was en veel beter werkte dan ik had kunnen doen met de playlist.
Maar al met al kan ik na veel feesten alleen maar trots zijn waar ik nu amper na een jaar sta:
- Omgaan met technische problemen / uitdagingen zoals een controller uit het jaar kruik
- Communicatie met een klant / opdrachtgever. Welke muziek en genres wel en absoluut niet, openingsnummer, andere wensen, etc. etc.
- Verzoekjes en deze behandelen! Ik had niet alles maar 50% wel al in mijn bibliotheek! En mocht ik dit vaker doen sluit ik een abonnementje af bij Apple Music om met die manier gewoon toegang te hebben tot alle nummers mocht ik iets toch niet hebben
- Voorbereiding op een feest met bijv. een playlist en dan tegelijk snel kunnen schakelen door naar de gasten te kijken, energie te voelen, kijken welke muziek nu echt nodig is en welke richting je op gaat.
- Er zou nog mogelijk iemand anders draaien, uit eindelijk toch niet. Maar geen probleem, flexibel opstellen en dan draaien we nog wat langer door
- Uitdagende transities! Het liefst speel ik lekker house en dance door elkaar en zit je altijd wel redelijk met je BPM en intro / outro beats. Maar goed als de sfeer vraagt om meer Nederlandse muziek dan zal je gewoon moeten leveren en je kloopt het maar aan elkaar, success ermee.
- Vooral (en ik wil het nog eens benadrukken) "read the room". Hoe kan ik mensen zo rond de 40 laten dansen? Hoe kan ik die mannen daar aan een tafel met een biertje lekker mee laten zingen? Lopen er wat mensen weg van de dansvloer en begint het wat rustiger te worden? Prima die zijn even buiten roken dan ga ik nu nog even niet "rampeneren" draaien, dat is veel leuker wanneer er even wat meer mensen voor mij staan i.p.v. een bijna lege dansvloer
Het is gewoon wat uitdagender wanneer je zo veel leeftijdsverschillen en interesses bij elkaar heb!
- Veel, veel rustiger en comfortabeler met mixen, nummer selectie, gewoon in mijn hoofd zodat ik veel meer kan focussen met wat er om mij heen gebeurd in plaats van "paniek ik moet over 30 seconden mixen". Het verschil met de eerste keer optreden en nu is echt dag - nacht.
Dank allen voor de tips tot nu toe en ik hoop dat ik jullie weer een beetje aan het lachen heb kunnen maken na dit verhaal. Misschien herinnert het jou aan feesten die je eerst zelf ook spannend vond maar waar je uit eindelijk heel leuk op terug kijkt
Als ik even naar dat plaatje van die XDJ-R1 kijk, sjah toch is ook dat gewoon een Pioneer DJ workflow. Enige wat op een beetje aparte plek zit is de beat fx. Verder allemaal erg herkenbaar. Rekordbox USB stick erin en het werkt.Yariva schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:43:
Tja, en daar is geen XDJ-RX te bekennen. Daar staat een prachtige Pioneer XDJ-R1. Ik snap dat hier een aantal veteranen nu lezen en al het respect naar jou toe met je ervaring en kunde. Maar ik heb tot nu toe gedraaid op all-in-1 controllers (Pioneer DDJ 1000 en een Denon SC Live 4) en sorry maar dit leek er totaal niet op.
Ik denk vooral dat je zenuwen en het zelf niet hebben van Pioneer ecosysteem je hoofd meer op hol brengt dan nodig. Ik herken het ook wel, heb een vriend die nu een jaartje bezig is. In het genre wat hij draait (Hardcore) is het echt alleen maar CDJ2000NXS2/CDJ3000 of een XDJ-XZ wat er op feestjes staat. Hij koos vanwege het geld destijds voor Denon ondanks advies om toch te kijken naar bijvoorbeeld een RX3. Gevolg is nu dat elk feestje wat ie heeft die een week van te voren strontzenuwachtig is of zijn USB stick wel goed geconverteerd is van Denon naar Rekordbox. Moet ie bij anderen aankloppen om vooraf te kunnen testen. Ik zei het nog van de week toen die bij mij voor een test kwam, "maat, zou je die Prime 4 van je niet es verpatsen en er iets voor terugkopen waar je ook daadwerkelijk op moet draaien?".
De elende bij mijn eerste feesten ging hem over cd spelers zonder pitch, platenspelers die ruk waren en mixers waar al heel wat bier ingelopen was. Je leert er van.
Nu heb ik een duidelijke tech rider, dus meestal gaat het goed.
Ik ben het wel een stuk met @JeroenNietDoen eens. De denon liefhebbers mogen wensen wat ze willen, de realiteit is Pioneer. Ik geloof best dat denon meer geavanceerd is en goedkoper is, maar dat doet niets ter zake als je in de booth staat, want daar staat haast altijd Pioneer.
Je had nu de controle over de booth en kon je eigen spullen zetten, maar in veel gevallen kan dat niet.
Tomorrowland had een Denon DJ set naar de club standaard staan. Laidback Luke kwam draaien en Luukje werkt voor Denon. Het grappige is dat ie alleen maar voor Denon werkt omdat ie niet meer voor Pioneer werkt vanwege een conflict en sindsdien pro-actief anti-Pioneer is geworden. Beetje droevig hoe die dan ook campagne voert.Yalopa schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:01:
Ik ben het wel een stuk met @JeroenNietDoen eens. De denon liefhebbers mogen wensen wat ze willen, de realiteit is Pioneer. Ik geloof best dat denon meer geavanceerd is en goedkoper is, maar dat doet niets ter zake als je in de booth staat, want daar staat haast altijd Pioneer.
Dank voor je bericht! Ja ik zal vanaf nu duidelijker moeten maken dat ik op mijn eigen paneel draai op feestjes waar ik word ingehuurd / dat ik mijn eigen spul mee breng voor een kleine prijs. Voor in de toekomst kijk ik zeker naar een XDJ-AZ maar gezien het geld met deze hobby nog niet bepaald binnen stroomt blijf ik voor nu bij deze unit.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:51:
Prima opgelost dan toch
[...]
Als ik even naar dat plaatje van die XDJ-R1 kijk, sjah toch is ook dat gewoon een Pioneer DJ workflow. Enige wat op een beetje aparte plek zit is de beat fx. Verder allemaal erg herkenbaar. Rekordbox USB stick erin en het werkt.
Ik denk vooral dat je zenuwen en het zelf niet hebben van Pioneer ecosysteem je hoofd meer op hol brengt dan nodig. Ik herken het ook wel, heb een vriend die nu een jaartje bezig is. In het genre wat hij draait (Hardcore) is het echt alleen maar CDJ2000NXS2/CDJ3000 of een XDJ-XZ wat er op feestjes staat. Hij koos vanwege het geld destijds voor Denon ondanks advies om toch te kijken naar bijvoorbeeld een RX3. Gevolg is nu dat elk feestje wat ie heeft die een week van te voren strontzenuwachtig is of zijn USB stick wel goed geconverteerd is van Denon naar Rekordbox. Moet ie bij anderen aankloppen om vooraf te kunnen testen. Ik zei het nog van de week toen die bij mij voor een test kwam, "maat, zou je die Prime 4 van je niet es verpatsen en er iets voor terugkopen waar je ook daadwerkelijk op moet draaien?".
Wat betreft de XDJ-R1. Ik heb hier gisteravond naar gekeken en het zou voor mij echt geen probleem zijn om op Pioneer te draaien. Ik heb in het verleden veel gedraaid op een DDJ1000 en vorig weekend geoefend op een XDJ-R3. Bibliotheek ook omgezet etc.
Echter van wat ik lees, begrijp en zie in productvideo's is dat je deze unit eigenlijk oftewel met een laptop moet gebruiken om aan te sturen of standalone moet gebruiken maar met een Apple iPod, iPhone of iPad met de zogeheten Remotebox app om een beetje normaal gebruik te kunnen maken van de functionaliteit. En dat is sowieso lastig voor mij met een Android toestel
Afspelen kan ook zonder deze app maar met slechte navigatie, geen zoekfunctionaliteit voor verzoek nummertjes, geen cuepoints zichtbaar / memory cuepoints in waveforms, maar 3 hotcue buttons i.p.v. 8 op een XDJ-RX en niet echt de standaard club-layout. Hoewel dat laatste punt natuurlijk functioneel niet veel uit zou moeten maken.
Ik weet niet of je gemakkelijk door playlists kan scrollen op de unit, ik kan mij voorstellen dat die workflow veel sneller en beter gaat op een unit zoals een RX of CDJ's aan elkaar gelinked met een groter scherm dan deze kleine schermpjes.
Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hier naar aan kijken. Als ik had geweten dat er een XDJ-R1 zou zijn had ik daar beter op kunnen voorbereiden (hoewel ik dan eerder "nee" had gezegd en dan zelf wel met mijn apparatuur had opgebouwd, had 500 euro gescheeld). Maar de genoemde functionaliteit zoals een zoekfunctie voor verzoeknummertjes en meer dan 4 hotcues heb ik toch wel veel gebruikt die avond.
Even heel strikt zakelijk: je spreekt een XDJ-RX af, krijgt een R1 met veel minder functionaliteit. Is het dan ergens niet logisch om hier met de verhuur partij op terug te komen gezien simpelweg de afgesproken dienst / functionaliteit niet is nagekomen? Ik zou het niet gek vinden als dat bij mij zou gebeuren wanneer je A verkoopt en B levert.
Ik zou sowieso aanhouden dat je dit doet omdat je het leuk vindt, niet omdat je geld wilt verdienen.Yariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:31:
[...]
Voor in de toekomst kijk ik zeker naar een XDJ-AZ maar gezien het geld met deze hobby nog niet bepaald binnen stroomt blijf ik voor nu bij deze unit.
Ik persoonlijk hekel ook een beetje de insteek die veel DJ communities hebben, zoals Digital Dj Tips en Crossfader, het lijkt allemaal te gaan over het behalen van fame / succes, niet over de muziek of het draaien an sich. Maar goed, daarmee zeg ik niet dat ik jou daaronder schaar, gewoon een sidenote.
Zit gewoon een USB poort op met een stopknop, das dus gewoon om een USB stick in te proppen. Het is een compact mobile device, ik snap dus dat men de mogelijkheden laat zien voor het inpluggen van een telefoon middels de BT functieYariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:31:
[...]
Wat betreft de XDJ-R1. Ik heb hier gisteravond naar gekeken en het zou voor mij echt geen probleem zijn om op Pioneer te draaien. Ik heb in het verleden veel gedraaid op een DDJ1000 en vorig weekend geoefend op een XDJ-R3. Bibliotheek ook omgezet etc.
Echter van wat ik lees, begrijp en zie in productvideo's is dat je deze unit eigenlijk oftewel met een laptop moet gebruiken om aan te sturen of standalone moet gebruiken maar met een Apple iPod, iPhone of iPad met de zogeheten Remotebox app om een beetje normaal gebruik te kunnen maken van de functionaliteit. En dat is sowieso lastig voor mij met een Android toestel
Er zit gewoon een display op met een draaiknop. Tuurlijk op nieuwer/groter werkt alles beter / verfijnder, maar in de basis is het wel hetzelfde.Yariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:31:
[...]
Ik weet niet of je gemakkelijk door playlists kan scrollen op de unit, ik kan mij voorstellen dat die workflow veel sneller en beter gaat op een unit zoals een RX of CDJ's aan elkaar gelinked met een groter scherm dan deze kleine schermpjes.
Maar zoals alles, in de basis als je toegang hebt tot je library, een cue functie hebt, een koptelefoon en je gehoor, dan kan je draaien.
Een RX of een R1, dan stel ik mezelf wel vragen over de verhurende partij. Die gear is wel zo gedateerd. Weetje zeker dat de verhuurder dit had, of wast niet gewoon van een neefje ofzo die nog ergens zon ding had.Yariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:31:
[...]
Even heel strikt zakelijk: je spreekt een XDJ-RX af, krijgt een R1 met veel minder functionaliteit.
Een beetje drive-in heeft toch minimaal wel een RX2 (2017) staan.
Yes ik heb veel te veel plezier aan mijn huidige baan, dit doe ik er echt naast bij als passie, mensen blij maken en als creatieve uitlaatklepJeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:56:
[...]
Ik zou sowieso aanhouden dat je dit doet omdat je het leuk vindt, niet omdat je geld wilt verdienen.
Ik persoonlijk hekel ook een beetje de insteek die veel DJ communities hebben, zoals Digital Dj Tips en Crossfader, het lijkt allemaal te gaan over het behalen van fame / succes, niet over de muziek of het draaien an sich. Maar goed, daarmee zeg ik niet dat ik jou daaronder schaar, gewoon een sidenote.
Een mooie pragmatische manier om er naar te kijkenZit gewoon een USB poort op met een stopknop, das dus gewoon om een USB stick in te proppen. Het is een compact mobile device, ik snap dus dat men de mogelijkheden laat zien voor het inpluggen van een telefoon middels de BT functie
Er zit gewoon een display op met een draaiknop. Tuurlijk op nieuwer/groter werkt alles beter / verfijnder, maar in de basis is het wel hetzelfde.
Maar zoals alles, in de basis als je toegang hebt tot je library, een cue functie hebt, een koptelefoon en je gehoor, dan kan je draaien.
Dank voor je feedback en ik vind het fijn om te horen dat iemand er ook zo over denkt. Even ongeacht de functionaliteit en of mijn zenuwen mij in de weg zaten is het afgesproken product / de afgesproken dienst gewoon niet geleverd en is een relatief oud model geplaatst. Dat is simpelweg niet conform de afspraak.Een RX of een R1, dan stel ik mezelf wel vragen over de verhurende partij. Die gear is wel zo gedateerd. Weetje zeker dat de verhuurder dit had, of wast niet gewoon van een neefje ofzo die nog ergens zon ding had.
Een beetje drive-in heeft toch minimaal wel een RX2 (2017) staan.
Ik kwam aangelopen naar het tafeltje waar de controller op stond en daar was de R1 al ingeplugd met de XLR kabels en klaar voor gebruik. Ik heb verder geen andere apparatuur kunnen vinden. Tegelijk was er ook geen overdracht, de apparatuur stond al klaar. Mocht het een neefje zijn dan hoeft hij hier geen 500 euro aan te verdienen, mocht het een serieuze verhuur partij zijn vraag ik mij af of ze geen fout hebben gemaakt.
Dat is toch allang weer voorbij? Hij is nu die Reloop Mixtour controller met een iPhone aan het pushen.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:22:
[...]
Tomorrowland had een Denon DJ set naar de club standaard staan. Laidback Luke kwam draaien en Luukje werkt voor Denon. Het grappige is dat ie alleen maar voor Denon werkt omdat ie niet meer voor Pioneer werkt vanwege een conflict en sindsdien pro-actief anti-Pioneer is geworden. Beetje droevig hoe die dan ook campagne voert.
Correct, Denon heeft afscheid genomen van Laidback Luke of andersom, omdat hij ineens met een andere vendor ging samenwerken met zijn draaien vanaf een mobiel.... dat vonden ze nie zo leuk!olafmol schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:44:
[...]
Dat is toch allang weer voorbij? Hij is nu die Reloop Mixtour controller met een iPhone aan het pushen.
Hij heeft daar ook een vlog over gemaakt:
YouTube: #312 Why I Left DENON
Ah wist ik niet eens. Vind het beetje apart mannetje...olafmol schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:44:
[...]
Dat is toch allang weer voorbij? Hij is nu die Reloop Mixtour controller met een iPhone aan het pushen.
Idd. Hij kan best wat, maar heeft op een gegeven moment voor het geld gekozen door de EDM wave mee te pakken. Maar daar lijkt ie net niet in de top mee te kunnen draaien, dus toen heeft ie ook meer gas gegeven op dat “tech influencer” verhaal. Tja. Er moet ook geld verdiend wordenJeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:03:
[...]
Ah wist ik niet eens. Vind het beetje apart mannetje...
Ik ook, maar hij doet wel zijn ding en brengt iets uniek in "de scene". Het is niet mijn ding, maar wel goed voor de markt denk ikJeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:03:
[...]
Ah wist ik niet eens. Vind het beetje apart mannetje...
Leuk om te lezen, en het is een situatie die ik wel herken. Mijn advies, maak een Rider. Een lijst met dingen die je vooraf wilt weten, vooraf gefixt wil hebben (licht, geluid, technische zaken en verwachtingen van de plek waar je moet werken) en niet onbelangrijk, de eisen die je stelt aan de opdrachtgever.Yariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:31:
[...]
Dank voor je bericht! Ja ik zal vanaf nu duidelijker moeten maken dat ik op mijn eigen paneel draai op feestjes waar ik word ingehuurd / dat ik mijn eigen spul mee breng voor een kleine prijs. Voor in de toekomst kijk ik zeker naar een XDJ-AZ maar gezien het geld met deze hobby nog niet bepaald binnen stroomt blijf ik voor nu bij deze unit.
Afspelen kan ook zonder deze app maar met slechte navigatie, geen zoekfunctionaliteit voor verzoek nummertjes, geen cuepoints zichtbaar / memory cuepoints in waveforms, maar 3 hotcue buttons i.p.v. 8 op een XDJ-RX en niet echt de standaard club-layout. Hoewel dat laatste punt natuurlijk functioneel niet veel uit zou moeten maken.
Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hier naar aan kijken. Als ik had geweten dat er een XDJ-R1 zou zijn had ik daar beter op kunnen voorbereiden (hoewel ik dan eerder "nee" had gezegd en dan zelf wel met mijn apparatuur had opgebouwd, had 500 euro gescheeld). Maar de genoemde functionaliteit zoals een zoekfunctie voor verzoeknummertjes en meer dan 4 hotcues heb ik toch wel veel gebruikt die avond.
Even heel strikt zakelijk: je spreekt een XDJ-RX af, krijgt een R1 met veel minder functionaliteit. Is het dan ergens niet logisch om hier met de verhuur partij op terug te komen gezien simpelweg de afgesproken dienst / functionaliteit niet is nagekomen? Ik zou het niet gek vinden als dat bij mij zou gebeuren wanneer je A verkoopt en B levert.
Het hoeft niet eens zo gek te zijn wat je vraagt, maar dan heb je tenminste wel duidelijkheid. Als ik een bepaald type show moet doen verwacht ik bepaalde gereedschappen. En heb daar een "boete" op staan als ik alsnog eigen gear moet gaan gebruiken. Met ernaast de voorwaarde als ze het niet nakomen ze nog steeds betaalplicht hebben maar mij niet 't podium op krijgen. Helaas door schade en schande wijs geworden. Natuurlijk kan je altijd nog kiezen chill erover te zijn.
Wel adviseer ik altijd als vraag/verzoek iets ludieks er tussen te doen waar ze je een open antwoord op moeten geven (maar waar ze wel om moeten lachen), zodat je weet dat ze 'm echt gezien/gelezen hebben.
De Bøkkers hadden een goede, laatste regel was een straaljager die overvliegt tijdens hun optreden. Zwarte Cross heeft dat toen als grap "gefixt" voor ze. Terwijl het echt met een dikke knipoog op hun rider stond.
/f/image/yXgX2KAQokZBwgbFa9fhmCwU.png?f=fotoalbum_large)
https://www.instagram.com...igsh=MXRlaXB0cTAwdDc3NA==
Maar. Wel erg tof om te horen dat je toch nog hebt kunnen doen waarvoor je gekomen bent, op je eigen gear, lekker vertrouwd en hoop dat je 't naar je zin hebt gehad.
[ Voor 14% gewijzigd door Vinnie2k op 20-05-2025 13:18 ]
Een rider is leuk als je een “naam” bent. Ik vrees dat als “amateur dj” een rider vooral een heleboel gelach zal opleveren, op z’n best. Als je pech hebt hoef je niet te komen.Vinnie2k schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:08:
[...]
Leuk om te lezen, en het is een situatie die ik wel herken. Mijn advies, maak een Rider. Een lijst met dingen die je vooraf wilt weten, vooraf gefixt wil hebben (licht, geluid, technische zaken en verwachtingen van de plek waar je moet werken) en niet onbelangrijk, de eisen die je stelt aan de opdrachtgever.
Het hoeft niet eens zo gek te zijn wat je vraagt, maar dan heb je tenminste wel duidelijkheid. Als ik een bepaald type show moet doen verwacht ik bepaalde gereedschappen. En heb daar een "boete" op staan als ik alsnog eigen gear moet gaan gebruiken. Met ernaast de voorwaarde als ze het niet nakomen ze nog steeds betaalplicht hebben maar mij niet 't podium op krijgen. Helaas door schade en schande wijs geworden. Natuurlijk kan je altijd nog kiezen chill erover te zijn.
Wel adviseer ik altijd als vraag/verzoek iets ludieks er tussen te doen waar ze je een open antwoord op moeten geven (maar waar ze wel om moeten lachen), zodat je weet dat ze 'm echt gezien/gelezen hebben.
De Bøkkers hadden een goede, laatste regel was een straaljager die overvliegt tijdens hun optreden. Zwarte Cross heeft dat toen als grap "gefixt" voor ze. Terwijl het echt met een dikke knipoog op hun rider stond.
https://www.instagram.com...igsh=MXRlaXB0cTAwdDc3NA==
Maar. Wel erg tof om te horen dat je toch nog hebt kunnen doen waarvoor je gekomen bent, op je eigen gear, lekker vertrouwd en hoop dat je 't naar je zin hebt gehad.
Maar ff serieus, ik vind dat als je betaald wordt voor een dj gig, je opdrachtgever ook mag verwachten dat je enigszins weet wat je aan het doen bent. En daar hoort ook bij dat je een Pioneer-compatible usb stick (of nog beter, 2) bij je hebt en snapt dat je die in de usb slot van een speler of all in one moet prikken.
Tuurlijk is het wel fijn dat de opdrachtgever ook zorgt dat je je werk enigszins fatsoenlijk kunt doen, maar als ik bedenk wat ik allemaal al ben tegengekomen in de jaren, dan is wat audio/technische kennis en troubleshooting skills wel heel erg handig. Niet overal loopt er een technicus rond zeg maar
Maar als je dan toch voor een rider gaat, vergeet vooral de blauwe M&M’s niet
Dank voor je bericht! Persoonlijk weet ik niet of ik groot genoeg ben / wel het "recht" heb om een rider op te stellenVinnie2k schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:08:
[...]
Leuk om te lezen, en het is een situatie die ik wel herken. Mijn advies, maak een Rider. Een lijst met dingen die je vooraf wilt weten, vooraf gefixt wil hebben (licht, geluid, technische zaken en verwachtingen van de plek waar je moet werken) en niet onbelangrijk, de eisen die je stelt aan de opdrachtgever.
Het hoeft niet eens zou gek te zijn wat je vraagt. Wel adviseer ik altijd als laatste vraag/verzoek iets ludieks te doen waar ze je antwoord op moeten geven (maar waar ze wel om moeten lachen), zodat je weet dat ze 'm echt gezien/gelezen hebben.
De Bøkkers hadden een goede, laatste regel was een straaljager die overvliegt tijdens hun optreden. Zwarte Cross heeft dat toen "gefixt" voor ze. Terwijl het echt met een dikke knipoog op hun rider stond.
Maar goed inmiddels heb ik thuis al een complete set die ik kan meenemen naar feestjes
Ter illustratie mijn setje die ik prima kan meenemen met de auto waar naar toe
:strip_exif()/f/image/huRX8CfHcicZnCRFwn9oyeYd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Yariva op 20-05-2025 13:29 ]
Je hoeft er geen serieuze spec list van te maken he. 't mogen ook gewoon paar verzoekjes zijn zoals wat ik er op heb staan (en dat verschilt tussen "genres"): als er verzoekjes gedraaid moeten worden pennen en papiertjes ipv schreeuwen naar de dj, flesje water beschikbaar, ik drink graag cola, geen bier tijdens optreden en heb een tomatenallergie (als er gegeten moet worden).olafmol schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:23:
[...]
Een rider is leuk als je een “naam” bent. Ik vrees dat als “amateur dj” een rider vooral een heleboel gelach zal opleveren, op z’n best. Als je pech hebt hoef je niet te komen.
Maar ff serieus, ik vind dat als je betaald wordt voor een dj gig, je opdrachtgever ook mag verwachten dat je enigszins weet wat je aan het doen bent. En daar hoort ook bij dat je een Pioneer-compatible usb stick (of nog beter, 2) bij je hebt en snapt dat je die in de usb slot van een speler of all in one moet prikken.
Tuurlijk is het wel fijn dat de opdrachtgever ook zorgt dat je je werk enigszins fatsoenlijk kunt doen, maar als ik bedenk wat ik allemaal al ben tegengekomen in de jaren, dan is wat audio/technische kennis en troubleshooting skills wel heel erg handig. Niet overal loopt er een technicus rond zeg maar
Maar als je dan toch voor een rider gaat, vergeet vooral de blauwe M&M’s niet
Ook vraag ik om informatie, namen van de jarige/trouwende/feestvierende personen die in de spotlight mogen staan (zodat ik dat niet hoef te onthouden), wat voor gear, aantal personen, evt aanvullende stijlen die voorkeur hebben en zulke dingen.
Daarnaast als ze een speciale set muziek verwachten zet ik altijd de tools erop die ik nodig heb/acht om dat überhaupt fatsoenlijk te kunnen doen.
Nu heb ik ook jaren techniek gedaan, dus heb ook op mijn tarievenlijst dat gewoon staan. Dus de meeste die me boeken hebben wel een idee van wat ik kan. Ik durf niet te zeggen of ik "een naam heb". Maar heb nog nooit een reactie gehad op m'n rider die me eraan zou laten twijfelen of ik het beter niet had kunnen doen. Heb ooit 1 keer geweigerd op te treden Ivm gezeik over m'n rider en dat was maar goed ook, niemand heeft voor die avond betaald gekregen.
Ah ja, met verhuur is prima wat extra te verdienen, zeker als het all-in-one is. Meer controle en vaak mooier eindresultaat dan zoals je ook zegt.Yariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:27:
[...]
Dank voor je bericht! Persoonlijk weet ik niet of ik groot genoeg ben / wel het "recht" heb om een rider op te stellenHet idee van de huur kwam ook meer vanuit de bruid, mogelijk nog iemand die zou optreden (uit eindelijk niet gebeurd) en dat de locatie de boel zou opzetten en afbreken zodat ik dit niet moest doen.
Maar goed inmiddels heb ik thuis al een complete set die ik kan meenemen naar feestjesSpeakers met statieven (de speakers stonden dit weekend op de grond), verlichting met moving heads, benodigde bekabeling, hogere standaard + tafel voor het mengpaneel en een doek ervoor. Dus in het vervolg neem ik dat gewoon mee. Mijn ogen zijn ook wel een beetje open gegaan gezien de complete verhuur plus opzetten en afbreken 500 was. Ik had het vanuit een vriendendienst met die paar uurtjes in totaal prima voor 100 willen doen en dan had je een veel leukere lichtshow gekregen, professionelere apparatuur, beter weg gewerkte bekabeling, speakers op standaard zodat het volume niet zo hard hoeft en een mooi doek zodat je mijn benen en alle snoeren niet ziet.
Ter illustratie mijn setje die ik prima kan meenemen met de auto waar naar toeGeen subwoofer maar prima voor feestjes tot 50 a 75 man.
[Afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door Vinnie2k op 20-05-2025 13:44 . Reden: Extra quote en toevoeging op eerste antwoord ]
Hier is de mijne:
Technical requirements
All equipment is expected to be in perfect condition, installed, connected and ready to use.
• 2x Technics SL1200 / 1210 MKII (or later generations), no clones or other brands!
• 2x CDJ 2000 Nexus or later generations, linked. No all in ones, no computer attached controllers…
• Any professional club mixer will do. Think Pioneer DJM / Allen & Heath.
• Stage monitors left & right with volume control (can be on the mixer), that I can move around myself for optimal placement
Other requirements
• Free, safe car parking space in walking distance to the event
• Food & Drinks: I go with what you serve on your event, but they are free of charge for me.
Note: I don’t operate lights.
Ik ben al enkele dagen aan het spelen met dat ding en merk dat ik eigenlijk alleen het X-Pad FX gedeelte gebruiken en dan vooral de snare. Het geeft wat meer spannende opbouw zeg maar.
Zijn er meer mensen met de RMX1000 en een controller zonder send return? Ik zie het niet zitten om 750 euro te betalen voor "snare" effects, maar misschien dat ik niet alles uit het speeltje haal?
Dat is dus exact de reden dat ik niet voor de XDJ-AZ ben gegaan, maar een volwaardige setup heb gekocht.cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:33:
Ik heb even een RMX1000 te leen die ik kan gebruiken met m'n RX3. De RX3 heeft geen send/return, dus de RMX1000 fungeert als master. Je kan dus niet een kanaal selecteren en het effect van een RMX1000 alleen op één kanaal toepassen.
Je kunt de RMX1000 ook gebruiken als soort van hele beperkte sampler. Je kunt er een SD kaartje in stoppen met een paar samples die je dan in kan laden en met die drumpads kan gebruiken.cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:33:
Ik ben al enkele dagen aan het spelen met dat ding en merk dat ik eigenlijk alleen het X-Pad FX gedeelte gebruiken en dan vooral de snare. Het geeft wat meer spannende opbouw zeg maar.
Zijn er meer mensen met de RMX1000 en een controller zonder send return? Ik zie het niet zitten om 750 euro te betalen voor "snare" effects, maar misschien dat ik niet alles uit het speeltje haal?
Als ik het goed begrijp zou jij de RMX1000 in dit geval NIET kopen i.c.m een RX3 (of XDJ-AZ) ?JeroenNietDoen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:38:
[...]
Dat is dus exact de reden dat ik niet voor de XDJ-AZ ben gegaan, maar een volwaardige setup heb gekocht.
[...]
Je kunt de RMX1000 ook gebruiken als soort van hele beperkte sampler. Je kunt er een SD kaartje in stoppen met een paar samples die je dan in kan laden en met die drumpads kan gebruiken.
Trouwens, met een XDJ-AZ zou je eventueel nog één van de 4 kanalen kunnen "reserveren" voor de RMX1000 schijnt, maar of dat allemaal optimaal is weet ik niet.
Dat met de SD kaart ga ik even onderzoeken! Thanks.
Heb je misschien een tip waar ik goede samples kan vinden (genre house/tech)
Meer andersom. Als ik interesse zou hebben om later eventueel een RMX1000 of DJS1000 toe te voegen aan mijn setup dan zou ik persoonlijk niet een RX3 of AZ aanschaffen vanwege het ontbreken van send/return.cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:47:
[...]
Als ik het goed begrijp zou jij de RMX1000 in dit geval NIET kopen i.c.m een RX3 (of XDJ-AZ) ?
In jouw geval, jij hebt al een RX3. Zoals je merkt kun je deze niet optimaal benutten. Ik zou dus neigen naar het niet aanschaffen van de RMX1000. Zonde van het geld als je het niet volledig kan gebruiken.
cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:47:
[...]
Trouwens, met een XDJ-AZ zou je eventueel nog één van de 4 kanalen kunnen "reserveren" voor de RMX1000 schijnt, maar of dat allemaal optimaal is weet ik niet.
Voice samples zou ik zelf maken. Samples als in instrumenten, daar kan ik je niet bij helpen. Dat zit meer in de producing hoekcliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:47:
[...]
Heb je misschien een tip waar ik goede samples kan vinden (genre house/tech)
Ik ben de hele dag bezig geweest met het ding en merk dat ik 80% van de tijd de X-pad (kick,snare) gebruik. Ja de build-ups worden daardoor intenser, maar om daar nou 750 euro voor te betalen. Ik geloof dat ik inmiddels weet hoe het apparaatje werkt dus mocht ik er ooit eentje onder handen krijgen op een feestje dan weet ik in ieder geval hoe ik hem moet gebruiken.JeroenNietDoen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:52:
[...]
Meer andersom. Als ik interesse zou hebben om later eventueel een RMX1000 of DJS1000 toe te voegen aan mijn setup dan zou ik persoonlijk niet een RX3 of AZ aanschaffen vanwege het ontbreken van send/return.
In jouw geval, jij hebt al een RX3. Zoals je merkt kun je deze niet optimaal benutten. Ik zou dus neigen naar het niet aanschaffen van de RMX1000. Zonde van het geld als je het niet volledig kan gebruiken.
Ik wilde hier graag m'n laatste set delen : Een Defqon.1 Anthem Megamix, in aanloop naar het event later deze maand.
Ben erg benieuwd naar feedback van de andere DJ's hier
/f/image/oefLmCQkWaOaSH3vHllr3Mt7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 02-06-2025 20:02 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

@jadjong @JeroenNietDoen
Beetje andere stijl en insteek van mijn feestjes tot nu toe. Maar goed hartstikke leuk om dat ook eens te ervaren. Gezien ik zelf niet echt actief ben op social media en dus niet weet wat er allemaal hot en happening is op Tiktok heb ik het volgende bedacht om deze week in te slaan en te preppen:
- Kids top 20
- Roxy Dekker
- Top 40 hits NL
- Top x tiktok nummers NL nu in Nederland (ik zag iets van Tokchart voorbij komen)
- Roxy Dekker
- Top x nummers in NL Shazam
- Heb ik al Roxy Dekker benoemd?
Algemene vragen:
- Heeft een van jullie ervaringen / tips en tricks met dit soort feesten met kids? Toch wel anders lijkt mij zo'n schoolfeest
- Nog tips rondom de muziekselectie of zit ik wel goed met de hoek waar ik straks in ga grasduinen?
Een iets serieuzere tip is voor jezelf uitmaken waar je heen wil met je dj carrière, als je gaat voor allround, dan kan je dit meepikken, maar als je werkelijk een muzikale stempel wil zetten zou ik dit nooit doen.
Het is bij startende dj’s een valkuil om overal ja op te zeggen, op een gegeven moment gaan sommige deuren dicht blijven als dit soort gigs aan je kleeft.
[ Voor 21% gewijzigd door Yalopa op 17-06-2025 16:49 ]
Roxy Dekker kon bijna aan op repeat 🤣🤣
Vanuit eigen ervaring met groep 8 feestjes:Yariva schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:16:
Ja hoor daar ben ik weerDeze keer een dubbele check vraag voor een (jong) basisschoolfeestje waar ik voor ben gevraagd. Einde van het jaar en ze willen er iemand bij hebben die wat plaatjes draait. Leeftijd varieert ook enorm. Van bij wijze van spreken groep 4 tot 8 zoals ik het heb begrepen maar de details rond het event zijn nog een beetje vaag.
Beetje andere stijl en insteek van mijn feestjes tot nu toe. Maar goed hartstikke leuk om dat ook eens te ervaren. Gezien ik zelf niet echt actief ben op social media en dus niet weet wat er allemaal hot en happening is op Tiktok heb ik het volgende bedacht om deze week in te slaan en te preppen:En vanuit daar wat meuk naar binnen halen. Ook neem ik een abonnementje deze maand op Tidal / Apple Music zodat ik verzoekjes ook prima kan behandelen. Al met al vind ik het wel leuk om die kids echt een leuke dag te geven. Feestje is ook van 5 tot ongeveer 8 dus best wel een andere setting dan normaal. Dan begin ik pas om 20 uur
- Kids top 20
- Roxy Dekker
- Top 40 hits NL
- Top x tiktok nummers NL nu in Nederland (ik zag iets van Tokchart voorbij komen)
- Roxy Dekker
- Top x nummers in NL Shazam
- Heb ik al Roxy Dekker benoemd?
Algemene vragen:Thanks!
- Heeft een van jullie ervaringen / tips en tricks met dit soort feesten met kids? Toch wel anders lijkt mij zo'n schoolfeest
- Nog tips rondom de muziekselectie of zit ik wel goed met de hoek waar ik straks in ga grasduinen?
- Hou rekening met het feit dat deze jonge doelgroep nog helemaal niet bezig is met de dansvloer. Rennen en schreeuwen en gillen, dat doen ze.
- Indien ze wel op de dansvloer staan: het zullen de meisjes zijn die de dansvloer domineren als vriendinnen groepen. De jongens zullen zich sneller afzijdig houden.
- Het is belangrijk om te weten wat het doel is van het feestje en de ouders/organisatoren zullen zich actief moeten opwerpen om dit in goede banen te leiden. Als iedereen vrij staat om te gaan waar ze willen, blijft je dansvloer leeg en de sfeer weg. Als ouders de kinderen centraal houden en niet buiten laten spelen, scheelt dat enorm.
- Op dit soort feestjes kun je voldoende rekening houden met het meermaals draaien van dezelfde nummers.
- Verzoekjes, Verzoekjes, Verzoekjes
- [Generale DJ TIP]Kijk naar je publiek... als het nummer niets doet, hou het kort.[/Generale DJ TIP]
- Probeer het niet te begrijpen... dat is niet te doen.
Thanks hier heb ik wat aan!DarkAllMan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:19:
[...]
Vanuit eigen ervaring met groep 8 feestjes:
- Hou rekening met het feit dat deze jonge doelgroep nog helemaal niet bezig is met de dansvloer. Rennen en schreeuwen en gillen, dat doen ze.
- Indien ze wel op de dansvloer staan: het zullen de meisjes zijn die de dansvloer domineren als vriendinnen groepen. De jongens zullen zich sneller afzijdig houden.
- Het is belangrijk om te weten wat het doel is van het feestje en de ouders/organisatoren zullen zich actief moeten opwerpen om dit in goede banen te leiden. Als iedereen vrij staat om te gaan waar ze willen, blijft je dansvloer leeg en de sfeer weg. Als ouders de kinderen centraal houden en niet buiten laten spelen, scheelt dat enorm.
- Op dit soort feestjes kun je voldoende rekening houden met het meermaals draaien van dezelfde nummers.
- Verzoekjes, Verzoekjes, Verzoekjes
- [Generale DJ TIP]Kijk naar je publiek... als het nummer niets doet, hou het kort.[/Generale DJ TIP]
- Probeer het niet te begrijpen... dat is niet te doen.
Ik verwacht er ook niet bijster veel van met het dansen en al en dat ik er heel veel uit ga leren. Maar goed ik heb geïnvesteerd in apparatuur dus daarbij helpt de vergoeding goed om de boel terug te verdienen. En het verzoek kwam van een maat van mij die ik graag uit de brand wou helpenYalopa schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:46:
Ik zou m’n eigen gin tonic meenemen want die gaan ze wellicht niet hebben.
Een iets serieuzere tip is voor jezelf uitmaken waar je heen wil met je dj carrière, als je gaat voor allround, dan kan je dit meepikken, maar als je werkelijk een muzikale stempel wil zetten zou ik dit nooit doen.
Het is bij startende dj’s een valkuil om overal ja op te zeggen, op een gegeven moment gaan sommige deuren dicht blijven als dit soort gigs aan je kleeft.
[ Voor 15% gewijzigd door Yariva op 18-06-2025 21:56 ]
Maar ja, wat nu? Een nieuwe SC Live 4 halen? Of toch over naar een XDJ-AZ? Wat zouden jullie in dit geval doen?
AZ is wel meer club standaard. Tbh is rekordbox ook wel beter om je sticks te peppen voor gigs. Ik wou dat ik het niet hoefde te zeggen thoDennusB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:57:
Heel erg twijfel modus hier, sinds 1,5 jaar draai ik op m'n Denon SC Live 4, heel fijn, maar sinds ik 2 maanden terug bij een DJ Agency heb getekend krijg ik overal gigs waar Pioneer staat. Nu wil het stomme toeval dat fader 1 van m'n SC Live 4 net kapot gaat en de webwinkel het volledige aankoop bedrag crediteert.
Maar ja, wat nu? Een nieuwe SC Live 4 halen? Of toch over naar een XDJ-AZ? Wat zouden jullie in dit geval doen?
Ja, club standaard, die ga je op elk beetje gig tegenkomen. Als je nu dan toch moet vervangen zou ik opteren voor Pioneer. Wat dat dan moet zijn, XDJ-AZ als je niet meer nodig hebt dan dat.DennusB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:57:
maar sinds ik 2 maanden terug bij een DJ Agency heb getekend krijg ik overal gigs waar Pioneer staat
Makkelijkste optie is voor de AZ gaan, maar dan leg je volgens mij €2000-2200 bij om die te krijgen. Dit is voornamelijk aantrekkelijk wanneer je gebruik maakt van streaming services en een grote jogwheel wil hebben.DennusB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:57:
Heel erg twijfel modus hier, sinds 1,5 jaar draai ik op m'n Denon SC Live 4, heel fijn, maar sinds ik 2 maanden terug bij een DJ Agency heb getekend krijg ik overal gigs waar Pioneer staat. Nu wil het stomme toeval dat fader 1 van m'n SC Live 4 net kapot gaat en de webwinkel het volledige aankoop bedrag crediteert.
Je kan ook voor de RX3 gaan, die €1000 minder is. En de jogwheels zijn even groot als op de LIve 4. Het is wel een 2 kanaal controller. Maar hoe vaak zal jij gebruik maken van meer dan 2 CDJs?
Wat ik grappig vind is dat je het hele aankoop bedrag terug krijgt.
Voor mij zegt dit iets over Denon DJ en InMusic.
Reparaties zijn niet mogelijk, kosten heel veel of zullen heel lang duren.
In mijn ogen niet goed voor een bedrijf dat AlphaTheta van de kroon wil stoten.
[ Voor 12% gewijzigd door Ves op 09-08-2025 15:47 ]
Ja gek hè, ik kreeg na 1 berichtje aan de verkoper direct de toezegging voor de hele refund, vond ik ook heel bijzonder.Ves schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:44:
[...]
Makkelijkste optie is voor de AZ gaan, maar dan leg je volgens mij €2000-2200 bij om die te krijgen. Dit is voornamelijk aantrekkelijk wanneer je gebruik maakt van streaming services en een grote jogwheel wil hebben.
Je kan ook voor de RX3 gaan, die €1000 minder is. En de jogwheels zijn even groot als op de LIve 4. Het is wel een 2 kanaal controller. Maar hoe vaak zal jij gebruik maken van meer dan 2 CDJs?
Wat ik grappig vind is dat je het hele aankoop bedrag terug krijgt.
Voor mij zegt dit iets over Denon DJ en InMusic.
Reparaties zijn niet mogelijk, kosten heel veel of zullen heel lang duren.
In mijn ogen niet goed voor een bedrijf dat AlphaTheta van de kroon wil stoten.
Ik ga morgen ff langs bij ToneControl in Haarlem, die hebben zowel een XDJ-AZ als een Prime4+ staan om even te proberen!
Qua layout is de AZ wel meer clubstandaard.DennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:58:
Ik heb na wat onderzoek ook de Opus Quad in m'n vizier, dus vanmiddag bij ToneControl in de winkel even vergelijken tussen Prime4+, XDJ-AZ & Opus Quad. Lastige beslissing wel!
Als je de opus als enige apparaat gaat gebruiken prima ding, let wel op, er zijn wat limitaties mbt de file system ten opzichte van de az/xz/cdj's. In rekordbox word dat tegenwoordig wel automatisch gedaan (library plus is enige wat werkt op opus, dus als iemand met oude stick komt kan ie soms niet gelijk draaien en de unit doet niet on board analysis)
Maar heb wel al wat kennissen die terug naar een Xz of AZ gegaan zijn vanwege de Layout en compatibiliteit. K hoorde wel dat de faders van de opus wel echt top zijn. Dus tis niet alleen maar slecht 😂
[ Voor 5% gewijzigd door Vinnie2k op 11-08-2025 12:46 ]
Thanks voor de input, wat betreft "club-standaard" is het dan wel bijzonder dat de Opus de hotcue buttons op dezelfde plek heeft als een CDJ3000, dat heeft de AZ dan weer nietVinnie2k schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:46:
[...]
Qua layout is de AZ wel meer clubstandaard.
Als je de opus als enige apparaat gaat gebruiken prima ding, let wel op, er zijn wat limitaties mbt de file system ten opzichte van de az/xz/cdj's. In rekordbox word dat tegenwoordig wel automatisch gedaan (library plus is enige wat werkt op opus, dus als iemand met oude stick komt kan ie soms niet gelijk draaien en de unit doet niet on board analysis)
Maar heb wel al wat kennissen die terug naar een Xz of AZ gegaan zijn vanwege de Layout en compatibiliteit. K hoorde wel dat de faders van de opus wel echt top zijn. Dus tis niet alleen maar slecht 😂
Klopt, en ik sta zelf ook niet helemaal bij alles stil, het betreft dan ook een zeer korte samenvatting van de meningen die mij zijn toegekomen.DennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:49:
[...]
Thanks voor de input, wat betreft "club-standaard" is het dan wel bijzonder dat de Opus de hotcue buttons op dezelfde plek heeft als een CDJ3000, dat heeft de AZ dan weer niet
Ik ben zowiso geen "het moet de clubstandaard zijn" freak en vind zelf de pads op de onderkant fijner voor thuis.
Edit:
Ik heb ze ook even bekeken, het eerste wat mij opvalt aan de az is dat er veel meer dedicated knopjes zijn voor aansturing van de mic en andere parameters van het apparaat. Daar hou ik persoonlijk wel van.
En de knoppen boven het scherm is wat het voor mij meer clubstandaard maakt als ik naar de huidige cdj's kijk. Ik doe dit al 20 jaar en voor mij is dat überhaupt "nieuw" zoveel cue knoppen op een cdj 😂
Edit 2: een maatje appte terug:
Mocht je ooit er nog 2 cdj3000s naast willen is de AZ wel de betere keuze Ivm pro dj link dmv een netwerkkabem. Vziw is dat op de opus slechter ondersteund.
Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
[ Voor 36% gewijzigd door Vinnie2k op 11-08-2025 13:01 ]
Thanks voor je uitgebreide reactie, helemaal eens. Vanmiddag bij Tonecontrol kan ik ze allemaal even zien en proberen, ben erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!Vinnie2k schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:53:
[...]
Klopt, en ik sta zelf ook niet helemaal bij alles stil, het betreft dan ook een zeer korte samenvatting van de meningen die mij zijn toegekomen.
Ik ben zowiso geen "het moet de clubstandaard zijn" freak en vind zelf de pads op de onderkant fijner voor thuis.
Edit:
Ik heb ze ook even bekeken, het eerste wat mij opvalt aan de az is dat er veel meer dedicated knopjes zijn voor aansturing van de mic en andere parameters van het apparaat. Daar hou ik persoonlijk wel van.
En de knoppen boven het scherm is wat het voor mij meer clubstandaard maakt als ik naar de huidige cdj's kijk. Ik doe dit al 20 jaar en voor mij is dat überhaupt "nieuw" zoveel cue knoppen op een cdj 😂
Edit 2: een maatje appte terug:
Mocht je ooit er nog 2 cdj3000s naast willen is de AZ wel de betere keuze Ivm pro dj link dmv een netwerkkabem. Vziw is dat op de opus slechter ondersteund.
Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Het allerbelangrijkste is dat jij uitkiest wat voor jou het beste werkt/leukste uitziet. Veel plezier, dit is het leukste moment aan nieuwe gear uitzoekenDennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:03:
[...]
Thanks voor je uitgebreide reactie, helemaal eens. Vanmiddag bij Tonecontrol kan ik ze allemaal even zien en proberen, ben erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!
Je wil per se nieuw en per se all in one?DennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:52:
Nou ben wezen kijken en kon ze allemaal ff proberen. De Opus valt sowieso af, daar hebben ze teveel knopjes weggehaald om hem mooier te maken. De Prime4+ is nice en werkt vrijwel als bekend door m’n SC Live 4. De XDJ-AZ is een bakbeest maar ziet er wel heel premium uit en je kan duidelijk zien dat het een hoger segment is … ik moet er echt nog even een nachtje (of 2) over slapen haha
Nieuw niet perse, all in one wel inderdaad! Maakt het thuis net wat makkelijker om hem ff op te pakken en wat te draaien of te preppen voor een set
Van
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r1eYBucA6BY7sVZuAr9oquUL.jpg?f=user_large)
naar
:strip_exif()/f/image/z288WCb5stCT6M7m5AnNCQA3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit. DJM850, 2x XDJ700, 2x Reloop 7000mk2, 2x KRK Rokit 10 (ja, die zijn veel te groot voor de ruimte).
Meubel gemaakt door een kennis van een kennis, helemaal custom, erg blij mee
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 11-08-2025 17:38 ]
Nice, mooie ruimte zo.418O2 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:37:
Ik had mijn huidige setup helemaal nooit gepost zie ik. Zocht even op mijn eigen posts en zag alleen de oude
Van
[Afbeelding]
naar
[Afbeelding]
Dit. DJM850, 2x XDJ700, 2x Reloop 7000mk2, 2x KRK Rokit 10 (ja, die zijn veel te groot voor de ruimte).
Meubel gemaakt door een kennis van een kennis, helemaal custom, erg blij mee
Ik snap dat wel. Ik heb ook heel lang getwijfeld, hoewel dat toen een Xz betrof. Heb uiteindelijk eentje 2 maanden kunnen lenen. Was ik blij om, want het was niet mijn apparaat Ivm wat ik nu hebDennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:52:
Nou ben wezen kijken en kon ze allemaal ff proberen. De Opus valt sowieso af, daar hebben ze teveel knopjes weggehaald om hem mooier te maken. De Prime4+ is nice en werkt vrijwel als bekend door m’n SC Live 4. De XDJ-AZ is een bakbeest maar ziet er wel heel premium uit en je kan duidelijk zien dat het een hoger segment is … ik moet er echt nog even een nachtje (of 2) over slapen haha
:strip_exif()/f/image/QFkIeQscSbWvnrzzdWEJCnPO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2kZc2dAShkNUhrd8EooKzDSM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Vinnie2k op 11-08-2025 19:10 ]
Had ik niet deze modulaire wensen was het sowieso de XDJ-AZ geworden. Je bent wel gewoon in 1 klap klaar voor wat betreft club standaard.
Ja dat modulaire heb ik helemaal niet, vind een all in one voor thuis juist chill. Lekker makkelijk ff plaatsjes draaien of een podcast maken. En ook als ik hem voor een klus wel een keer nodig heb kan ik hem in 1 go neerzetten en ben ik er klaar voor!JeroenNietDoen schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:18:
Ik ben uiteindelijk ook voor modulair gegaan. DJM 900NXS2 en 2x CDJ2000NXS2. Ik wil uiteindelijk de DJS-1000 erbij halen. En de flexibiliteit om de CDJs te vervangen mocht de CDJ4000 uitkomen. De DJM-A9 ben ik zelf niet zo'n fan van, voorkeur voor de 900NXS2 i.v.m. de x-pad.
Had ik niet deze modulaire wensen was het sowieso de XDJ-AZ geworden. Je bent wel gewoon in 1 klap klaar voor wat betreft club standaard.
Super mooi apparaat, maar wel echt een stevig prijskaartje !
Mjah, maar je bent wel klaar dan. Je hebt dan een CDJ3000/DJMA9 club standaard in je slaapkamer.DennusB schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:23:
[...]
Super mooi apparaat, maar wel echt een stevig prijskaartje !
Sjah jaloers. Ik zou ook wel weer vinyl erbij willen, maar puur vanwege de prijs van vinyl ga ik het niet doen. Bijvoorbeeld €60,- neerleggen voor een vinyl waarvan ik de track digitaal voor €1.5,- kan kopen kan ik mezelf niet goedpratenYalopa schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:41:
Ook modulair hier, overigens zijn de CDj’s optioneel, ik heb meer plezier in vinyl
Het betreft een nexus 1st gen set, die ik 2dehands gekocht heb.
[Afbeelding]

Een setje SL1200 is natuurlijk wel een pak goedkoper dan een pionier set en in tegenstelling tot cdjs, heb je ze voor het leven.
[ Voor 28% gewijzigd door Yalopa op 12-08-2025 07:46 ]
Ik zou ff met je verzekeraar praten. Ik maak me trouwens geen illusies, als ik dit kwijtraak is het gedaan, geen verzekering die die vinyl collectie gaat terugbrengen
Ja hij staat op m'n zaak, dus hij valt niet onder de prive inboedel helaasYalopa schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:46:
In mijn verzekering is dat gewoon deel van de brandverzekering / inboedel
Ik zou ff met je verzekeraar praten. Ik maak me trouwens geen illusies, als ik dit kwijtraak is het gedaan, geen verzekering die die vinyl collectie gaat terugbrengen
Zijn er dingen die jij onmisbaar vind aan een goede dj-desk of setup waar ik rekening mee kan houden?
Ik ga van een zeer compacte setup naar in principe een volledige kamer dedicated voor alleen dj gear!
Voldoende stroompunten, voldoende licht op de juiste plekken, meubel op juiste hoogte, plekje voor troepjes/accessoires/telefoon/laptop/telefoonVinnie2k schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:53:
Yes, we zijn de gelukkige nieuwe bewoners van een ietsje groter huis geworden. Aankomende weken eerst de slaapkamer en de woonkamer in orde maken. Maar daarna komt er een nieuwe studio build.
Zijn er dingen die jij onmisbaar vind aan een goede dj-desk of setup waar ik rekening mee kan houden?
Ik ga van een zeer compacte setup naar in principe een volledige kamer dedicated voor alleen dj gear!
- ruimte voor uitbreiding, extra vinyl (ik zag je TT's), extra gear
- goeie speakers,
- goeie akoestiek in de ruimte
- isolatie om het leuk te houden voor jezelf EN de buren
- iets om flexibel aan kabel management te doen
- een sofa
[ Voor 7% gewijzigd door GeleFles op 15-08-2025 10:56 ]
De bedoeling is dat er aan de zij en achterkant zowiso kallax komen Ivm vinyl. Daarop is voldoende horizontale ruimte voor troepjes enzo. K zal daar ook ethernet usb en stroompuntje plaatsen voor de "externen" die komen spelen.418O2 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:00:
[...]
Voldoende stroompunten, voldoende licht op de juiste plekken, meubel op juiste hoogte, plekje voor troepjes/accessoires/telefoon/laptop/telefoon
Bank gaat 'm niet worden qua ruimte, maar er komt wel een stoel buiten beeld om te chillen.
De bedoeling is zeker om het hoogte verstelbare bureau in het "midden" van de kamer te zetten haaks op de lange muur. De pc's en andere aansturing wil ik verplaatsen naar zolder recht erboven (scheelt veel warmte 😂)
Ik heb al een aantal rgbw spots die strategisch geplaatst moeten worden, deze worden met dmx aangestuurd. Ik denk dat ik net zoals hier weer een dakmount ga maken langs de hele buitenrand van de kamer, zodat het gewoon opgehangen kan worden met van die mooie robuuste klemmen voor trussen. Net zoals nu. Ook maak ik op zolder een schakelbord voor de diverse aansluitingen (stroom voor pc/dj gear en verlichting op aparte groep)
De JBL pro's en 10" sub gaan luid genoeg (108db) dus een paar bass traps, deur isolatie en wat foam tegen de ergste reflectie kan ik zeker gebruiken. Maar dit huis is een hoekhuis en deze kamer is vrij van buren. Ik ga wel dikke vloerisolatie erop leggen dmv stapelen (groene platen, pu/rubber, laminaat of iets anders hards (Pvc als daar budget voor is) en daaroverheen een vloerbedekking/kleed of tapijttegelachtig materiaal) dit werkt enorm goed tegen het tikken van de voetjes.
Aanvulling: speakers gaan aan de muur of het plafond met flexstrips (net zoals nu) zodat ze geen geluid lekken door vast contact met de kamer. De sub weet ik nog niet waar die neergezet word.
Bedrading van boven naar beneden gaat door een dikke Pvc buis (5cm) en komt uit het dak en gaat door of net langs het bureau om daar alles in weg te werken, onder het buro komen per pc een usb3 hub met wat poortjes, de nodige hdmi voor de diverse schermen en netwerk/audiokabels voor 't geluid. Alle overige bedrading komt dan netjes aan de rail aan 't plafond en gaat daar rond/naar beneden waar nodig.
[ Voor 14% gewijzigd door Vinnie2k op 15-08-2025 11:46 ]
De nieuwe CDJ 3000 X:
https://alphatheta.com/nl/product/player/cdj-3000x/black/
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oM2OvGogR2mK7pUKdikoEmWa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8H5fcvdbPc9OqJrCmxLgI6qc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8qRSXKRsWqkV2JTPegfQiiST.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/z9lUXEetKk2ChFCcPVrGQn8N.webp?f=user_large)
Enkele nieuwigheden:
- Groter scherm van 10,1-inch capacitive touchscreen
- Ingebouwde Wi-Fi en streaming/cloud-integratie
- Buffering bij wegvallen verbinding
- USB-C aansluiting
- Nieuwe ‘Smart Cue’ en ‘Gate Cue’ functies
- Playlist bewerking direct via de CDJ
Digital DJ tips --> YouTube: AlphaTheta CDJ-3000X Review & Demo: Cloud Features & The "Future Of ...
Crossfader --> YouTube: AlphaTheta CDJ-3000X Demo & Review (No more Pioneer DJ?)
Joni —> YouTube: CDJ-3000X | Everything you need to know!
En zie hier een performance mix demo:
YouTube: CDJ-3000X Performance Mix
Prijs: € 2799,- (Bax en Tonecontrol)
[ Voor 8% gewijzigd door Riptide op 10-09-2025 16:07 ]
Nee, daarvoor niet, wel voor andere features zoals preview, die overigens ook al op de 3000 zaten, maar de 3000X op aantal punten toch wel verbetering is. Met name de kritiek op de jogwheel en de play/cue button.jadjong schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:59:
Voor wifi en USB-C? Jeroen, niet doen!
Ik heb al stiekem naar zon setje zitten loeren, die brengen samen nog ongeveer op wat een 3000 kost toch?JeroenNietDoen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:27:
Ik ga toch even proberen of ik mijn Nexus 2s verkocht krijg
Klopt, gemiddeld liggen ze tussen 1500 en 1700 per stuk. Heb die van mij voor 1500 aangeboden.418O2 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:13:
[...]
Ik heb al stiekem naar zon setje zitten loeren, die brengen samen nog ongeveer op wat een 3000 kost toch?
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de UsbC er over de avond gewoon uit trilt bij hard volume (podiumnivo)
Nu hadden ze dat met een lockable UsbC kunnen doen maar dat zal "wel teveel kosten".. 3,5k.. Ik denk dat die 20 Cent wel uit had gekomen voor het comfort
Je weet dat ze van de EU overal USB-C op moeten plaatsen he ...Vinnie2k schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:49:
UsbC op dit soort apparaten is echt de grootse downgrade ooit. Wanneer leren ze nou eens "lockbare" of op z'n minst lastig ontkoppelbare connectors gebruiken.
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de UsbC er over de avond gewoon uit trilt bij hard volume (podiumnivo)
Nu hadden ze dat met een lockable UsbC kunnen doen maar dat zal "wel teveel kosten".. 3,5k.. Ik denk dat die 20 Cent wel uit had gekomen voor het comfort
Dat geldt alleen voor laadkabels toch?DennusB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:18:
[...]
Je weet dat ze van de EU overal USB-C op moeten plaatsen he ...
Nee alle devices volgens mij?
Er zijn ook gewoon professionele lockbare usb c terminals en stekkers toch.
https://duckduckgo.com/?t...sb+c&ia=images&iax=images
[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie2k op 12-09-2025 00:48 ]