Yalopa schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 06:51:
Die SL 1200 mk2 is anders ook wel gedateerd.
Als ik naar de nieuwste cdjs kijk, welke nieuwe functies heeft dat ding nu dat de nx2 niet had en die ik zou missen? De waarheid is dat ik niets mis, en ik mis niets wat de nx2 heeft dat de nx niet heeft.
Ik vind dat niet helemaal te vergelijken. Analoog is gewoon klaar, daar valt niks meer voor te ontwerpen. Voor digitaal is dat wel zo. In de basis verandert er niet zoveel meer, maar QOL features wel. Dat jij persoonlijk een feature niet nodig hebt, dat kan, maar dat wil niet zeggen dat andere mensen het niet fijn/handig/praktisch kunnen vinden.
Ik zelf vind de preview functie van de 3000(X) erg handig. Maar geniet ook van het grotere scherm waar ik een stuk minder hoef te scrollen omdat er meer informatie op kan. En de touch bediening in het algemeen een stuk prettiger dan de NXS2. Must have voor de basis? Nee. Nice to have? Zeker.
Dat gezegd hebbende, als ik nou 1 sterk punt wil geven aan de NXS2, de NXS ondersteund geen .flac, wel een veel gehoorde wens van mensen om dat bestandsformaat te kunnen gebruiken. Ik zelf heb overigens, vanwege compatibiliteit, lossless losgelaten aantal maanden geleden. Alles in MP3 320, werkt overal.
Maar goed, als iemand nu een aankoop wil doen, de NXS en NXS2 kun je niet meer nieuw kopen en je bent dus aangewezen op 2de hands. Je koopt dan een gebruikt apparaat van minimaal 6 jaar oud, velen uit de verhuur. De staat waarin sommigen zich bevinden en wat er dan alsnog voor gevraagd wordt. Ik persoonlijk neig dan sterk naar nieuw kopen. Zodoende heb ik uiteindelijk mijn NXS2 set, die uit de verhuur kwam, toch omgeruild voor nieuw.