• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
Geen probleem die vele tekst, juist duidelijk! Opa heeft nog een oude windows 10 laptop, misschien die maar zien te regelen en in het gastwifi netwerk hangen, wegens beveiliging.

Ik dacht dat Spotify inmiddels wel weer werkt met Dj apps op laptop of iPad, maar niet op een Android apparaat.

Ik heb een kennis die hem wel wegwijs wil maken.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:51
Aanvullend, voor veel van de streamingdiensten geldt ook dat je DJ software het je niet laat opnemen. Bijvoorbeeld Apple Music en Spotify, Rekordbox laat je niet de opname functie gebruiken van wat ik gelezen heb.

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:23
OmeAnne schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:43:
Goedenavond,

Onze jongste zoon wordt in januari 9 en krijgt dan van ons een DJ Controller, ik moet nog even kijken of het een 2e hands Pioneer 200 wordt, een AlphaTheta of een nieuwe Numark of Hercules. Adviezen daarin ook gewenst.

Maar ik ging er even vanuit dat we voor muziek de Android tablet wel kunnen gebruiken, met daarop 1 van de DJ apps in combinatie met het reeds aanwezige Spotify. Maar al wat ik tegenkom, geen DJ app die werkt op Android en Spotify ondersteund. Hoe zit dat???
Misschien een ander perspectief omdat ik dit laatst ervaarde.

Ik kreeg vanuit mijn familie dezelfde soort vraag voor mijn neefje van 10. Na lang denken en wat vragen stellen toch maar aangeraden om meer de focus te leggen op het maken van muziek, dan het verzamelen en afspelen.

Qua investeren en onderhouden (hardware + software) is DJen veel duurder en minder kindvriendelijk. Ook is het een typische activiteit waar je op latere leeftijd nog makkelijk mee kan beginnen en dan beter weet wat je wilt. Dat weet een kind namelijk nog echt niet en ik heb al meegemaakt dat er dan snel op is uitgekeken.

Starten met een synthesizer en bijvoorbeeld pianolessen triggert het kinderbrein op hele andere manier waar later veel meer profijt uit te halen is. En typisch moeilijker wordt op latere leeftijd. Mocht een kind het leuk vinden is hier ook veel meer in door te groeien van jongs af aan en eventueel een mooie springplank naar de DJ wereld :)
MrG schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:01:
Misschien heb je de nieuwe Avicii in huis (wat ik van harte hoop voor je) en leert ie alles vanzelf, maar anders kan een stukje begeleiding geen kwaad.
Grappig want dat is dus juist primair geen DJ, maar een producer.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:05
Vanaf vanmiddag de blije eigenaar van een Denon SC Live 4 controller. Nog veel uit te zoeken, maar bevalt tot nu toe goed. Ook erg leuk om te zien dat mijn dochter er ook direct gebruik van maakt en via Apple Music erop direct liedjes afspeelt en mixed.

• Vinnie2k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:13

Vinnie2k

Pompen met die subwoofer!

jopie schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:41:
Vanaf vanmiddag de blije eigenaar van een Denon SC Live 4 controller. Nog veel uit te zoeken, maar bevalt tot nu toe goed. Ook erg leuk om te zien dat mijn dochter er ook direct gebruik van maakt en via Apple Music erop direct liedjes afspeelt en mixed.
Dat vind ik het tofste aan dit type apparaten. De lage instap. Zeker door de integratie met Streaming diensten.

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Over instappen gesproken, opnieuw...

Ik ben eruit dat ik toch echt weer vinyl wil kunnen draaien. Puur voor de hobby. Maar op welke manier tik je het beste een set occasion Technics SL-1200's op de kop? Of kwalitatief vergelijkbaar direct-drive.

Via Marktplaats kwam ik op een faillisementsveilingsite uit, waar MK2's in flightcase nu beide een bod van €350 stonden. Verleidelijk, maar is dat verstandig?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• JeroenNietDoen
JumpStart schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:14:
Via Marktplaats kwam ik op een faillisementsveilingsite uit, waar MK2's in flightcase nu beide een bod van €350 stonden. Verleidelijk, maar is dat verstandig?
Gangbare prijs momenteel is €800 - €1000 bij particulieren. Ik zou zon veilingsite persoonlijk links laten liggen.
JumpStart schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:14:
Over instappen gesproken, opnieuw...

Ik ben eruit dat ik toch echt weer vinyl wil kunnen draaien. Puur voor de hobby. Maar op welke manier tik je het beste een set occasion Technics SL-1200's op de kop? Of kwalitatief vergelijkbaar direct-drive.
Er is een vinylzaak waar ze Technics SL1200/1210s reviseren en verkopen. Meestal adverteert die op marktplaats maar zie hem even niet staan. Reken wel op zo'n €1250,-.

Ik zou graag met vinyl willen draaien. Maar de prijs van vinyl gaat nergens over. Dus ik hou het lekker bij mijn CDJ3000X ;)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nieuw vind je de SL1200 voor minder dan 1000 eur, dus met dergelijke 2de handsprijzen is dat een no brainer.

You don't need eyes to see, you need vision

• JeroenNietDoen
Yalopa schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:56:
Nieuw vind je de SL1200 voor minder dan 1000 eur
Waar :? Die dingen worden al zolang niet meer gemaakt.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

https://www.thomann.de/be...3830803356&utm_content=DJ

In stock. Wordt zeker nog gemaakt. Ze zitten aan mk7

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 16-01-2026 14:26 ]

• JeroenNietDoen
Dat vreesde ik al ;)

Dat is de MK7. Een leuk marketing trucje van Panasonic om te legendarische status van de MK2 te misbruiken. In naam oogt het als een update van de voorganger, maar daar blijft het bij. Bij lange na niet de bouwkwaliteit en robuustheid van de MK2.

Als we het hebben over Technics SL1200 of 1210, dan wordt daarmee de MK2 bedoelt :Y

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-01-2026 14:30 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:29:
[...]

Dat vreesde ik al ;)

Dat is de MK7. Een leuk marketing trucje van Panasonic om te legendarische status van de MK2 te misbruiken. In naam oogt het als een update van de voorganger, maar daar blijft het bij. Bij lange na niet de bouwkwaliteit en robuustheid van de MK2.

Als we het hebben over Technics SL1200 of 1210, dan wordt daarmee de MK2 bedoelt :Y
Maar kan ik, als hobbyist zonder verdere aspiraties (binnenkort die gast Abraham in beeld) goed uit met de mk7?

Hoe verhoudt het ding zich tot een Reloop RP 4000 MK2, voor gewoon zolderkamer DJ'en?

[ Voor 6% gewijzigd door JumpStart op 16-01-2026 14:52 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12
JumpStart schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:38:
[...]

Maar kan ik, als hobbyist zonder verdere aspiraties (binnenkort die gast Abraham in beeld) goed uit met de mk7?

Hoe verhoudt het ding zich tot een Reloop RP 4000 MK2, voor gewoon zolderkamer DJ'en?
Voor zolderkamer DJ'en maakt het allemaal niet zoveel uit, na een paar uurtjes wen je wel aan de specifieke gedragingen van je draaitafels. Ik denk trouwens dat de RP7000 wat meer te vergelijken in met een MK7, maar zoals gezegd, om gewoon plaatjes te mixen maakt het allemaal niet zoveel uit, zolang het maar geen belt-drive is LOL ;)

BTW, zie ik daar FSOL in je avatar image? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door olafmol op 16-01-2026 15:08 ]

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02 19:03
Mijn ervaringen is dat elke direct drive met een beetje torque gewoon nauwkeurig is. De SL1210 MkII is onsloopbaar, maarja, hoeveel valt er te slopen als dat ding permanent op je DJ tafel staat?

Bovendien had de 1210SL een notch op de 0% pitch wat veroorzaakte dat ie wobbelig werd als je er net half op zat, dat zal de nieuwe waarschijnlijk niet meer hebben.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

olafmol schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:07:
[...]

Voor zolderkamer DJ'en maakt het allemaal niet zoveel uit, na een paar uurtjes wen je wel aan de specifieke gedragingen van je draaitafels. Ik denk trouwens dat de RP7000 wat meer te vergelijken in met een MK7, maar zoals gezegd, om gewoon plaatjes te mixen maakt het allemaal niet zoveel uit, zolang het maar geen belt-drive is LOL ;)

BTW, zie ik daar FSOL in je avatar image? ;)
Wat betreft dat laatste: Jazeker! Cover van Lifeforms.

Ik heb zo'n 70 cm aan vinyl staan uit mijn hobby DJ tijd. Dat stamt uit circa 1997 - 2002. Ik heb ook nog steeds mijn iconische Sony MDR-V700DJ.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:29:
[...]

Dat vreesde ik al ;)

Nu ben ik heel benieuwd waar deze ervaring vandaan komt. De reviews die ik lees hebben het nog steeds over een heel goede torque, verbeterde motor, goeie arm, goed geluid.

Ja de body is uit een ander materiaal, maar dat hoeft niet slecht te zijn toch?

Ik zou hem gaan proberen

Edit: dus dit is voor zolderkamer djing? Gewoon doen…

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 16-01-2026 16:28 ]

• JeroenNietDoen
Nah hij vroeg specifiek naar Technics, dan denk ik alleen maar aan de befaamde MK2 ;)

In dat geval kan je ook kijken naar de Pioneer PLX1000 trouwens :Y

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:35:
Nah hij vroeg specifiek naar Technics, dan denk ik alleen maar aan de befaamde MK2 ;)

In dat geval kan je ook kijken naar de Pioneer PLX1000 trouwens :Y
Kan ik me voorstellen, met wat beroepsdeformatie (danwel liefhebberij-deformatie) eroverheen.

Ik zou het heel leuk vinden als ik SL1200/10 Mk2's kan vinden, maar dat is niet haalbaar voor wat ik eraan wil uitgeven. Of je moet heel veel geluk hebben op een veiling.

Gewoon op zoek naar een paartje betaalbare direct drive draaitafels om de "itch" van mijn oude hobby te kunnen krabben.

• JeroenNietDoen
JumpStart schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:37:
[...]

Kan ik me voorstellen, met wat beroepsdeformatie (danwel liefhebberij-deformatie) eroverheen.

Ik zou het heel leuk vinden als ik SL1200/10 Mk2's kan vinden, maar dat is niet haalbaar voor wat ik eraan wil uitgeven. Of je moet heel veel geluk hebben op een veiling.

Gewoon op zoek naar een paartje betaalbare direct drive draaitafels om de "itch" van mijn oude hobby te kunnen krabben.
De PLX1000 vind je nieuw voor €700,- en ze worden regelmatig 2de hands aangeboden.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dus... Direct drive en (omdat ik dit gewend was / niet ga scratchen) een S-arm:
  • Technics SL1200/1210 Mk7
  • Pioneer PLX1000
  • Reloop RP 7000 Mk2
  • Reloop RP 4000 Mk2
  • Audio Technica AT-LP140XP
Wie wil hier eens op schieten?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het zijn allemaal klonen van het origineel, ga voor degene met de beste motor (torque en starttijd) die binnen je budget valt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
Yalopa schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:52:
Het zijn allemaal klonen van het origineel, ga voor degene met de beste motor (torque en starttijd) die binnen je budget valt.
Torque is al gauw genoeg in dit segment. Ik heb een setje RP7000mk2 en die zijn een stuk sterker dan sl1200s geloof ik, maar dat heb je echt niet nodig.

Het zijn buiten de Technics allemaal super oem en waarschijnlijk allemaal voldoende voor wat hij wil. Kijk dan gewoon naar prijs en uiterlijk

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 16-01-2026 17:56 ]

• VChunky
Ik heb al jaren de Reloop RP7000mk2 en zeer tevreden 😊

[ Voor 9% gewijzigd door VChunky op 16-01-2026 18:49 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

VChunky schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 18:49:
Ik heb al jaren de Reloop RP7000mk2 en zeer tevreden 😊
Daar neig ik momenteel wel naar. Nu moet ik dus ook nog eens op zoek naar een mengpaneel...

25 jaar geleden was dat de Datec XTC. Nu moet ik iets hebben waar eventueel twee keer iets digitaal muziekdragend op kan worden aangesloten.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wat bedoel je met digitaal muziekdragend? Wil je timecode vinyl gebruiken?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Yalopa schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:28:
wat bedoel je met digitaal muziekdragend? Wil je timecode vinyl gebruiken?
Zelfs daar ben ik nog niet uit. :X

Eerst mijn bescheiden vinyl afstoffen. En dan? Ik denk dat ik niet moet willen om nieuw vinyl te gaan verzamelen. (Nieuw of tweedehands.) Dus mixen met iets als Beatport / digitale aankopen moet mogelijk kunnen worden.

• Vinnie2k

Vinnie2k

JumpStart schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:35:
Dus... Direct drive en (omdat ik dit gewend was / niet ga scratchen) een S-arm:
  • Technics SL1200/1210 Mk7
  • Pioneer PLX1000
  • Reloop RP 7000 Mk2
  • Reloop RP 4000 Mk2
  • Audio Technica AT-LP140XP
Wie wil hier eens op schieten?
Ik gebruik zelf de synq xtrm.1, ook een super OEM, maar dan met zwaardere top plate, wat stabieler en erg veel torque. Betaalbaar en gewoon goed. Zet er een setje orthofon clubjes op en je hebt serieus gewoon prima spul voor thuis.

Mijn ervaring als je nu mk2 koopt krijg je altijd andermans problemen en eerlijk vind ik ze qua opstartkracht tegenvallen als je een maal nieuwere decks hebt geprobeerd.

Veel vrienden draaien op de reloop (wel de bovenkant van de lineup) en ken er ook een paar met plx1000.

Als je echt voor technics wil gaan, haal dan de GR serie.. Dat zijn wel de premium build decks die qua geluid en stabiliteit ver boven de mk7 uitkomen. Mja, daar betaal je voor.

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

• JeroenNietDoen
JumpStart schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:51:
[...]
Ik denk dat ik niet moet willen om nieuw vinyl te gaan verzamelen. (Nieuw of tweedehands.)
Hoezo niet :?
JumpStart schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:51:
[...]
Dus mixen met iets als Beatport / digitale aankopen moet mogelijk kunnen worden.
Dat zal sowieso zinvol zijn omdat niet alles op vinyl uitkomt. En heb je daar ook al een idee van wat voor apparaat? Controller met laptop, of all-in-one of een full setup?

Heb je ooit al wel digitaal gedraaid of ben je óók helemaal nieuw in bijvoorbeeld Rekordbox of Serato?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:03:
[...]

Hoezo niet :?

[...]

Dat zal sowieso zinvol zijn omdat niet alles op vinyl uitkomt. En heb je daar ook al een idee van wat voor apparaat? Controller met laptop, of all-in-one of een full setup?

Heb je ooit al wel digitaal gedraaid of ben je óók helemaal nieuw in bijvoorbeeld Rekordbox of Serato?
Even voor de duidelijkheid: ik was ruim 25 jaar geleden een meubel hier in eerdere deeltjes van het HtbaDJ topic.

In de jaren erna had ik geen draaitafels meer en waren de enige momenten dat ik vinyl in handen had tijdens een verhuizing. Dus, nee, ik ben echt zo'n dinosaurus die enkel het analoge kent.

(Dat laatste is niet helemaal waar, ik heb wel een paar keer met audio CD's kunnen mixen.)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn bescheiden mening. Als je niet van plan bent om vinyl te kopen en gewoon digitaal wil draaien, ga dan voor een digital native setup..

Owja welkom terug, mede meubel.

[ Voor 11% gewijzigd door Yalopa op 17-01-2026 09:41 ]

• JeroenNietDoen
JumpStart schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:12:
[...]

Even voor de duidelijkheid: ik was ruim 25 jaar geleden een meubel hier in eerdere deeltjes van het HtbaDJ topic.

In de jaren erna had ik geen draaitafels meer en waren de enige momenten dat ik vinyl in handen had tijdens een verhuizing. Dus, nee, ik ben echt zo'n dinosaurus die enkel het analoge kent.

(Dat laatste is niet helemaal waar, ik heb wel een paar keer met audio CD's kunnen mixen.)
Hier niet anders hoor. In 1995 begonnen, met geluk snel een setje Technics SL1200 MK2s op de kop getikt, kostte toen nog 1500 gulden. In 2008 een set CDJ800s erbij. In 2009 heb ik een poging gedaan om te digitaliseren middels Traktor, maar dat vond ik echt buggy werken. Ik mocht toen bij Bax de Traktor set ruilen, en toen was net de CDJ900 en 2000 uit. CDJ800s verpatst en voor de CDJ900 gegaan.

In de TS staat mijn oude GoT nick (Kaap) nog voor de setup, alleen die foto's werken inmiddels niet meer ;)

In 2014 mijn studio opgedoekt omdat er een babykamer moest komen :-( Sinds 2017 aantal pogingen gedaan met controllers en all-in-ons maar kwam niet lekker van de grond. Inmiddels wel :Y

Wat ik het moeilijkste vond aan de transitie van vinyl naar digitaal, en dan zoals we het nu hebben alles in Rekordbox, is het vinden van tracks. Met vinyl weet ik dat als ik dat ene nummer wil draaien, die in die gele sleeve, 2de nummer A-kant. Nu moet ik eigenlijk artiest en track titel onthouden, en dat vind ik erg lastig. Ik ben dus ook nog steeds zoekende naar een manier om mijn collectie toegankelijker te maken. Alles zit in genre en dan als dat van toepassing is in een subgenre. Met mijn favoriete subgenre zijn dat nog steeds 250ish tracks. Ik heb al zo vaak de kaasschaaf er langs gehaald, minder gaat het niet meer worden.

• olafmol
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:41:
[...]

Hier niet anders hoor. In 1995 begonnen, met geluk snel een setje Technics SL1200 MK2s op de kop getikt, kostte toen nog 1500 gulden. In 2008 een set CDJ800s erbij. In 2009 heb ik een poging gedaan om te digitaliseren middels Traktor, maar dat vond ik echt buggy werken. Ik mocht toen bij Bax de Traktor set ruilen, en toen was net de CDJ900 en 2000 uit. CDJ800s verpatst en voor de CDJ900 gegaan.

In de TS staat mijn oude GoT nick (Kaap) nog voor de setup, alleen die foto's werken inmiddels niet meer ;)

In 2014 mijn studio opgedoekt omdat er een babykamer moest komen :-( Sinds 2017 aantal pogingen gedaan met controllers en all-in-ons maar kwam niet lekker van de grond. Inmiddels wel :Y

Wat ik het moeilijkste vond aan de transitie van vinyl naar digitaal, en dan zoals we het nu hebben alles in Rekordbox, is het vinden van tracks. Met vinyl weet ik dat als ik dat ene nummer wil draaien, die in die gele sleeve, 2de nummer A-kant. Nu moet ik eigenlijk artiest en track titel onthouden, en dat vind ik erg lastig. Ik ben dus ook nog steeds zoekende naar een manier om mijn collectie toegankelijker te maken. Alles zit in genre en dan als dat van toepassing is in een subgenre. Met mijn favoriete subgenre zijn dat nog steeds 250ish tracks. Ik heb al zo vaak de kaasschaaf er langs gehaald, minder gaat het niet meer worden.
Kwestie van goed taggen en smart playlists gebruiken. Ik heb zelf een vrij uitgebreide en “persoonlijke” set aan tags waarmee ik snel kan vinden wat ik zoek. Dat gaat meer op de stijl/energie/vibe van een nummer dan specifiek de artiest en titel.

Qua digitaal draaien: ikzelf heb lang met traktor scratch (dvs) gedraaid, maar op een gegeven moment was ik het beu om steeds alles in en uit te prikken en eigen elementen en naalden en zo mee te nemen, toen overgegaan op NI x1 mk2 controller met audio4dj soundcard in de pioneer huismixer, en gewoon NI traktor. Ook dat werd steeds meer hassle en toen uiteindelijk gewoon maar rekordbox formatted usb sticks mee in de CDJs. Zoeken gaat ook steeds makkelijker op de nieuwere CDJs.

Voor een thuis setup waar je zowel vinyl als digitaal wilt draaien zou ik denk ik zoveel mogelijk modulair gaan: goeie draaitafels (bv de technics of reloops), goeie 4 kanaals mixer, reloop flux en Phase systeem voor DVS, en dan MacBook met dj software naar keuze (Phase werkt met vrijwel alle dj software).

• JeroenNietDoen
olafmol schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 10:18:
[...]
Kwestie van goed taggen en smart playlists gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqB1Ff8GXJsE6J1VVHF9J6MZHVg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2kYX6bQ18mcps52pYvVM9NjC.png?f=user_large
Heb ik. Hier een screenshot van mijn Rekordbox. Als ik een track importeer naar Rekordbox, dan wordt die op basis van de IDv3 genre tag toegevoegd aan de algemene smart playlist van dat genre welke ik meer gebruik om een globale scheiding van genre te doen en van daaruit verder te werken. Ze krijgen daar een MyTag om ze onder te brengen in een subgenre, en voor dat subgenre is er ook weer een smart playlist. Voor de genres onder "Other" is dat niet nodig omdat de hoeveelheid tracks daarin beperkt is.

En ik zoek dus nog een goede manier om verdere verdieping te maken. Ik heb even gewerkt met vibes (euphoric, driving) maar dan voelt het een beetje alsof ik erg beperkt blijf en er zijn er zoveel die meerdere coveren. Ik had niet het idee dat het het was.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-01-2026 10:32 ]

• olafmol
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 10:31:
[...]

[Afbeelding]
Heb ik. Hier een screenshot van mijn Rekordbox. Als ik een track importeer naar Rekordbox, dan wordt die op basis van de IDv3 genre tag toegevoegd aan de algemene smart playlist van dat genre welke ik meer gebruik om een globale scheiding van genre te doen en van daaruit verder te werken. Ze krijgen daar een MyTag om ze onder te brengen in een subgenre, en voor dat subgenre is er ook weer een smart playlist. Voor de genres onder "Other" is dat niet nodig omdat de hoeveelheid tracks daarin beperkt is.

En ik zoek dus nog een goede manier om verdere verdieping te maken. Ik heb even gewerkt met vibes (euphoric, driving) maar dan voelt het een beetje alsof ik erg beperkt blijf en er zijn er zoveel die meerdere coveren. Ik had niet het idee dat het het was.
whatever floats your boat ;) maar wat ik zie is puur genre. Sommigen gebruiken bv kleuren voor bepaalde “energie”. Ik gebruik zelf bv termen als “smooth” “deep” “rolling” “peaktime” “builder” etc naast genres. En dan gebruik ik echt die tags heel “vrij” zodat ik met zoeken op combinaties van tags vrij snel kan vinden wat ik op dat moment nodig heb. Maar dat is heel persoonlijk. Gewoon proberen dus.

• JeroenNietDoen
olafmol schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 10:47:
[...]
whatever floats your boat ;) maar wat ik zie is puur genre.
Klopt, maar wel al gebruik van Smartplaylists en MyTag, dat bedoelde ik ;)
olafmol schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 10:47:
[...]
Sommigen gebruiken bv kleuren voor bepaalde “energie”. Ik gebruik zelf bv termen als “smooth” “deep” “rolling” “peaktime” “builder” etc naast genres. En dan gebruik ik echt die tags heel “vrij” zodat ik met zoeken op combinaties van tags vrij snel kan vinden wat ik op dat moment nodig heb. Maar dat is heel persoonlijk. Gewoon proberen dus.
Dit is inderdaad de verdieping die ik probeer te maken, maar ik heb nog niet gevonden wat voor mij werkt. Die termen zoals je beschrijft, ik vind het wat lastig om deze te verzinnen en dan mijn tracks daaraan te hangen.

Doe jij dan meer on the fly zoeken naar wat voldoet aan die termen, of maak je van die termen nog aparte smart playlists? En doe je dan ook nog smart playlists van combinaties van playlist? Ik ben wel nieuwsgierig. Screenshotje van voorbeeld van hoe jij het doet?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Yalopa schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:38:
Mijn bescheiden mening. Als je niet van plan bent om vinyl te kopen en gewoon digitaal wil draaien, ga dan voor een digital native setup..

Owja welkom terug, mede meubel.
Maar mijn 25 jaar oude collectie (met heel wat klassiekers) wil ik juist wél aanspreken. Ik doe dit voor mijn eigen lol immers.

• olafmol
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:02:
[...]

Klopt, maar wel al gebruik van Smartplaylists en MyTag, dat bedoelde ik ;)

[...]

Dit is inderdaad de verdieping die ik probeer te maken, maar ik heb nog niet gevonden wat voor mij werkt. Die termen zoals je beschrijft, ik vind het wat lastig om deze te verzinnen en dan mijn tracks daaraan te hangen.

Doe jij dan meer on the fly zoeken naar wat voldoet aan die termen, of maak je van die termen nog aparte smart playlists? En doe je dan ook nog smart playlists van combinaties van playlist? Ik ben wel nieuwsgierig. Screenshotje van voorbeeld van hoe jij het doet?
Ik zoek vrij op tags, bv “deep” “rolling” en “house” en dan komt daar een hele lijst tevoorschijn waar ik doorheen kan scrollen om iets leuks te vinden.

• VChunky
JumpStart schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 20:08:
[...]

Daar neig ik momenteel wel naar. Nu moet ik dus ook nog eens op zoek naar een mengpaneel...

25 jaar geleden was dat de Datec XTC. Nu moet ik iets hebben waar eventueel twee keer iets digitaal muziekdragend op kan worden aangesloten.
Xone 24 (C) erbij en klaar d:)b

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

VChunky schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 23:27:
[...]

Xone 24 (C) erbij en klaar d:)b
Oeh, die zet wel in alle vakjes een vinkje ja. [edit] De "24" vinkt al genoeg, de C-variant is overkill voor mij.

Een set decks en een mengpaneel zit dan op €1500-ish. Moeten nog simpele monitors bij dan.

[ Voor 11% gewijzigd door JumpStart op 18-01-2026 09:23 ]

• JeroenNietDoen
JumpStart schreef op zondag 18 januari 2026 @ 08:38:
[...]

Oeh, die zet wel in alle vakjes een vinkje ja.

Een set decks en een mengpaneel zit dan op €1500-ish. Moeten nog simpele monitors bij dan.
Adam T5V

Persoonlijk heb ik voorkeur voor 7" maar goed, das ieder voor zich.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh Goden, ik voel me ècht newbie.

€499 voor een Reloop RP7000 Mk2.

Nice! denk je dan. Zit dan nog geen naald bij. OK, dat snap ik wel.

Maar er zit ook geen kap/cover bij. -O- Oh...

• Vinnie2k

Vinnie2k

JumpStart schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:35:
Oh Goden, ik voel me ècht newbie.

€499 voor een Reloop RP7000 Mk2.

Nice! denk je dan. Zit dan nog geen naald bij. OK, dat snap ik wel.

Maar er zit ook geen kap/cover bij. -O- Oh...
Sja, ik geloof dat dat tegenwoordig standaard is. Zo veel mogelijk uitkleden zodat 't "zo goedkoop mogelijk op de markt gezet kan worden"

• JeroenNietDoen
Ergens snap ik dat ook wel. Als je ze in flightcases stopt heb je geen stofkappen nodig.

• Vinnie2k

Vinnie2k

JeroenNietDoen schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:24:
Ergens snap ik dat ook wel. Als je ze in flightcases stopt heb je geen stofkappen nodig.
Eens, heb m'n cdj's nu op een vaste plek staan, die gaan wel onder een deck protector. Maar ik zou op m'n platenspelers nu ook geen kappen meer willen omdat ik ze gewoon niet kwijt kan qua ruimte. Maar eerlijk voor die €5,- productiekosten mogen ze ze er wmb wel bij doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnie2k op 18-01-2026 10:34 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Heel erg aangenaam is het nou ook weer niet, hoe begrijpelijk ook.

Want een beetje "instapper" naald is €70 en de kap is dat ook. Dus €499 is eigenlijk ≈ €640.

Ik ben ook vergeten hoe het ook alweer zat met naalden. Elliptisch of sferisch?

• Vinnie2k

Vinnie2k

JumpStart schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:34:
Heel erg aangenaam is het nou ook weer niet, hoe begrijpelijk ook.

Want een beetje "instapper" naald is €70 en de kap is dat ook. Dus €499 is eigenlijk ≈ €640.

Ik ben ook vergeten hoe het ook alweer zat met naalden. Elliptisch of sferisch?
Hangt beetje af van wat je wilt doen. Vlgns mij heb ik alleen elliptische maar heb ook s-armen. Sferische hebben voordeel bij rechte toonarmen vlgns mij.

Ik heb de orthofon vnl elementen en naalden. Prima betaalbaar, tracken beter dan alle andere. En voor echt goede geluidskwaliteit ook een setje orto clubs later gekocht.

Edit: ja daar heb je gelijk in, mja. Je kan er voor kiezen zonder te kopen, dan is 't iets goedkoper. Ik snap hun ook wel onderin de markt gaat 't echt om tientjes marge..

[ Voor 25% gewijzigd door Vinnie2k op 18-01-2026 10:39 ]

• JeroenNietDoen
Ik was zelf fan van de Stantons i.p.v. die Orthofans, maar das echt puur persoonlijk.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat er geen naald bij zit is logisch, je kiest je naald op basis van wat je wil doen. Alternatief was dat je betaald voor een prut naald die je nooit gebruikt, baby ze gaan er echt geen topper bijleveren.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Yalopa schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:06:
Dat er geen naald bij zit is logisch, je kiest je naald op basis van wat je wil doen. Alternatief was dat je betaald voor een prut naald die je nooit gebruikt, baby ze gaan er echt geen topper bijleveren.
Zit dan nog geen naald bij. OK, dat snap ik wel.
:+

• Vinnie2k

Vinnie2k

JeroenNietDoen schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:37:
Ik was zelf fan van de Stantons i.p.v. die Orthofans, maar das echt puur persoonlijk.
Ja ik ook, maar probeer nu nog maar eens aan een setje stanton 505's te komen. De naalden zijn alleen nog maar replicas. Heb voor orto vnl gekozen omdat ze overal te krijgen zijn en de naalden best goedkoop zijn voor de kwaliteit en de tracking die ze bieden

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dus, stel...

Een setje RP 7000 MK2's.
Een setje Adam T5V's.
Een Allen & Heath Xone 24.

En dan... Wat past daar, met dezelfde insteek van "hobby DJ" qua budget en kwaliteit, bij als een paar stand-alone single DJ controllers? Een set budget CDJ-3000's dus. Als het even kan wil ik niet ook nog eens aan de laptop moeten.

Maar of dat haalbaar/verstandig is weet ik niet.

• Vinnie2k

Vinnie2k

JumpStart schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:50:
Dus, stel...

Een setje RP 7000 MK2's.
Een setje Adam T5V's.
Een Allen & Heath Xone 24.

En dan... Wat past daar, met dezelfde insteek van "hobby DJ" qua budget en kwaliteit, bij als een paar stand-alone single DJ controllers? Een set budget CDJ-3000's dus. Als het even kan wil ik niet ook nog eens aan de laptop moeten.

Maar of dat haalbaar/verstandig is weet ik niet.
Als je geen CDs wilt draaien kan ik de xdj700/1000 adviseren. Mocht je geen pioneer willen heeft Denon ook "cdj's" die het prima doen

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Xdj 700 idd. Leuke spelers voor een redelijk bedrag.

• JeroenNietDoen
XDJ700/1000s wel erg gedateerd, 11 jaar oud alweer. Zo jammer dat Pioneer / Alphateta geen budget spelers meer maakt. Nah ja, ik snap het wel, dat is voor hun het all-in-one segment.

Istie dan niet beter af om een XDJ-RX3 te halen? Das een actuele all-in-one waar die ook zijn draaitafels op kan aansluiten.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die SL 1200 mk2 is anders ook wel gedateerd.

Als ik naar de nieuwste cdjs kijk, welke nieuwe functies heeft dat ding nu dat de nx2 niet had en die ik zou missen? De waarheid is dat ik niets mis, en ik mis niets wat de nx2 heeft dat de nx niet heeft.

Soms is een product klaar en dan verzinnen fabrikanten wat om toch een nieuwe versie uit te brengen en om die te verkopen aan hun vaste klanten, simpelweg omdat er geen nieuwe klanten meer te rapen vallen

• JeroenNietDoen
Yalopa schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 06:51:

Als ik naar de nieuwste cdjs kijk, welke nieuwe functies heeft dat ding nu dat de nx2 niet had en die ik zou missen? De waarheid is dat ik niets mis, en ik mis niets wat de nx2 heeft dat de nx niet heeft.
Ik vind dat niet helemaal te vergelijken. Analoog is gewoon klaar, daar valt niks meer voor te ontwerpen. Voor digitaal is dat wel zo. In de basis verandert er niet zoveel meer, maar QOL features wel. Dat jij persoonlijk een feature niet nodig hebt, dat kan, maar dat wil niet zeggen dat andere mensen het niet fijn/handig/praktisch kunnen vinden.

Ik zelf vind de preview functie van de 3000(X) erg handig. Maar geniet ook van het grotere scherm waar ik een stuk minder hoef te scrollen omdat er meer informatie op kan. En de touch bediening in het algemeen een stuk prettiger dan de NXS2. Must have voor de basis? Nee. Nice to have? Zeker.

Dat gezegd hebbende, als ik nou 1 sterk punt wil geven aan de NXS2, de NXS ondersteund geen .flac, wel een veel gehoorde wens van mensen om dat bestandsformaat te kunnen gebruiken. Ik zelf heb overigens, vanwege compatibiliteit, lossless losgelaten aantal maanden geleden. Alles in MP3 320, werkt overal.

Maar goed, als iemand nu een aankoop wil doen, de NXS en NXS2 kun je niet meer nieuw kopen en je bent dus aangewezen op 2de hands. Je koopt dan een gebruikt apparaat van minimaal 6 jaar oud, velen uit de verhuur. De staat waarin sommigen zich bevinden en wat er dan alsnog voor gevraagd wordt. Ik persoonlijk neig dan sterk naar nieuw kopen. Zodoende heb ik uiteindelijk mijn NXS2 set, die uit de verhuur kwam, toch omgeruild voor nieuw.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 06:43:
XDJ700/1000s wel erg gedateerd, 11 jaar oud alweer. Zo jammer dat Pioneer / Alphateta geen budget spelers meer maakt. Nah ja, ik snap het wel, dat is voor hun het all-in-one segment.

Istie dan niet beter af om een XDJ-RX3 te halen? Das een actuele all-in-one waar die ook zijn draaitafels op kan aansluiten.
Alles is voor mij nu nog "fluide". Ik heb zo'n 75 cm aan vinyl uit mijn hobby-DJ tijd van 25+ jaar geleden. Dat wil ik weer oppakken. Gewoon voor mijn eigen lol. Dus in ieder geval, heb ik voor mijzelf besloten, draaitafels.

Nu is het nog even uitzoeken wat ik als opties heb om daar draaien van digitale muziekbestanden aan toe te kunnen voegen. Ik ben niet de purist die per sé nostalgisch wil blijven vasthouden aan alleen vinyl.

Vandaar dus: bestaan er stand-alone single DJ-controllers voor een hobby-budget?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hangt af van het budget van de hobyist.

Gezien je wensen kom je wel in de hogere prijsklasse:
Phono in
Timcode
Standalone

(Ik heb eigenlijk niets gevonden die alle boxes tickt)

De ah mixer komt nog het dichtste in de buurt, de cdjs kan je nog later halen.

Ik weet overigens niet als standalone (geen pc) en timecode tout court verenigbaar zijn?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Als je het niet vervelend vind om een laptop te gebruiken, kun je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld een phase systeem te gebruiken, dan kan je je digitale bestanden via je draaitafels bedienen.

• JeroenNietDoen
Alphateta lanceert vanmorgen de DJM-V5. Een gehalveerde V10, voor €2000,-.

Ik snap niet helemaal wat hun design filosofie nu is. Gaan beat FX helemaal weg en willen ze mensen bewegen naar de V stijl van mixers, en dan een RMX als additionele FX unit, en dat dan de traditionele DJM uitfaseert?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:16:
Alphateta lanceert vanmorgen de DJM-V5. Een gehalveerde V10, voor €2000,-.

Ik snap niet helemaal wat hun design filosofie nu is. Gaan beat FX helemaal weg en willen ze mensen bewegen naar de V stijl van mixers, en dan een RMX als additionele FX unit, en dat dan de traditionele DJM uitfaseert?
Mijn inziens is de V5 (net als de V10) wat meer op een specifieke usecase gericht; lange faders, geen crossfader, 4EQs, een 3e kanaal voor een sampler of ander instrument. Het lijkt meer gericht op op DJ's die meer live doen en/of hele lange blends maken. (techno, trance, beetje die hoek)
Voor alle overige genres lijkt me een DJM veel handiger.

• JeroenNietDoen
Ik reageerde net op youtube, in die 30 jaar nooit crossfader gebruikt. Ik ben blij dat je op modernere mixers de crossfader kan uitschakelen zodat ik niet per ongeluk iets omzeep help. Ik zie een crossfader toch meer als een scratch / hiphop DJ dingetje.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Yalopa schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:08:
Hangt af van het budget van de hobyist.

Gezien je wensen kom je wel in de hogere prijsklasse:
Phono in
Timcode
Standalone

(Ik heb eigenlijk niets gevonden die alle boxes tickt)

De ah mixer komt nog het dichtste in de buurt, de cdjs kan je nog later halen.

Ik weet overigens niet als standalone (geen pc) en timecode tout court verenigbaar zijn?
Nee joh! Ik ben van de oude stempel. Ik ben nog van beatmatchen op het oor. En voor mijn hobby wil ik dat zo houden ook. Ambachtelijk handwerk. Ik heb geen MIDI of timecode nodig. Ik ga beginnen met een mixer en 2 draaitafels.

Wat ik zoek is dus een apparaat met USB of SD slot voor audio bestanden, een jog wiel, wat knopjes en een pitch slider, een display, en een line-out. That's it. Maar ik weet niet of dat (nog) bestaat.

• JeroenNietDoen
JumpStart schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:43:
[...]

Nee joh! Ik ben van de oude stempel. Ik ben nog van beatmatchen op het oor. En voor mijn hobby wil ik dat zo houden ook. Ambachtelijk handwerk. Ik heb geen MIDI of timecode nodig. Ik ga beginnen met een mixer en 2 draaitafels.

Wat ik zoek is dus een apparaat met USB of SD slot voor audio bestanden, een jog wiel, wat knopjes en een pitch slider, een display, en een line-out. That's it. Maar ik weet niet of dat (nog) bestaat.
Je hebt een paar opties.

Je kunt 2 losse mediaspelers kopen en aan je mixer hangen. Maar tegenwoordig heb je ook all-in-ones. Dat is eigenlijk een digitale club setup in elkaar geperst. Dat is bedoeld voor mensen hun thuis setup zonder dat ze 8K hoeven uit te geven aan een clubsetup. Maar zo'n all-in-one kan je ook gewoon 2 draaitafels aan hangen.

Google maar eens op de Pioneer XDJ-RX3. Dan heb je eigenlijk de club CDJ ervaring grotendeels, en je kan gewoon je draaitafels inpluggen.

Dat kan je doen zodat je een wat een up-to-date ervaring hebt. Dat komt omdat Pioneer/Alphateta geen budget spelers meer maakt en diegene die nog te koop zijn inmiddels alweer 10 jaar oud zijn.

• Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:38
Yalopa schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 06:51:

Soms is een product klaar en dan verzinnen fabrikanten wat om toch een nieuwe versie uit te brengen en om die te verkopen aan hun vaste klanten, simpelweg omdat er geen nieuwe klanten meer te rapen vallen
Een kleine aanvulling op Jeroen.

De Beatjump functie van de 3000 beschouw ik als een prachtige toevoeging. Deze optie is ook te vinden op controllers en het is top dat ze deze optie ook in de 3000(x) hebben toegevoegd.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@JumpStart
Dan is de tip van Jeroen wellicht de betere keuze.

@Noekoee
Ik sprak vanuit mijn perspectief, ik snap dat er mensen ganse kunstjes doen met allerhande features, maar net als @JumpStart is mijn achtergrond vinyl, digitaal is voor erbij.

Het staat uiteraard iedereen vrij om steeds het allerlaatste in huis te halen, gear kopen is een verslaving, wasr ik als hobby producer voldoende ervaring mee heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Yalopa op 20-01-2026 20:11 ]

• JeroenNietDoen
Ugh zoals de nieuwe RMX...heb ik dat nodig? Nee! Wil ik het? JA!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Yalopa schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:09:
@JumpStart
Dan is de tip van Jeroen wellicht de betere keuze.

[...]
Dat snap ik, ware het niet dat ik wil beginnen met het weer draaien van mijn eigen bescheiden vinyl verzameling. En als dat smaakt naar meer, of onze kids vinden het ook leuk, dan wil ik daar eventueel controllers aan toevoegen.

Nu meteen instappen met een Pioneer XDJ-RX3 én twee draaitafels ligt toch wel boven wat ik qua budget voor ogen heb...

• JeroenNietDoen
JumpStart schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 00:36:
[...]

Dat snap ik, ware het niet dat ik wil beginnen met het weer draaien van mijn eigen bescheiden vinyl verzameling. En als dat smaakt naar meer, of onze kids vinden het ook leuk, dan wil ik daar eventueel controllers aan toevoegen.

Nu meteen instappen met een Pioneer XDJ-RX3 én twee draaitafels ligt toch wel boven wat ik qua budget voor ogen heb...
Koop dan eerst maar een setup voor vinyl, en ga eens beginnen. Misschien vindt je er geen reet aan ;)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart gaat eens even uitzoeken hoe Phase zou werken, als ik voor een Xone 24C ga en algoriddim djay voor android...

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02 19:03
JumpStart schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 00:36:
[...]

Zoals ik al aangaf, een direct drive met goeie torque doet gewoon wat het moet doen. Die Reloops en Audio Technica's doen exact hetzelfde, draaien, toon opnemen, pitch control.

Iemand die mij kan overtuigen dat je niet een professionele set kan draaien op die merken moet nog geboren worden.

• Vinnie2k

Vinnie2k

vlaaing peerd schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:36:
[...]

Zoals ik al aangaf, een direct drive met goeie torque doet gewoon wat het moet doen. Die Reloops en Audio Technica's doen exact hetzelfde, draaien, toon opnemen, pitch control.

Iemand die mij kan overtuigen dat je niet een professionele set kan draaien op die merken moet nog geboren worden.
Je hebt helemaal gelijk. Zou vooral kijken naar een fatsoenlijke instap set (blijf wel weg van de allergoedkoopste namaak) maar synq/audio technicas/pioneer/reloop is allemaal prima spul. Heb je iets op het oog kunnen we altijd even kijken of je het goede hebt toch!

Je mag ook altijd hier even langskomen om te kijken of de gear die je wilt wat is. Heb zat staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie2k op 21-01-2026 16:50 ]

• JeroenNietDoen
Afgelopen week veel bezig geweest een mix op te nemen. Elke keer ontevreden want ik hoorde imperfecties. Hebben jullie dat óók dat je dan te precies bent?

Anyway, ik zocht naar een naam voor een terugkerende mix en chatgpt gooide een leuke woordspeling als suggestie, Kaaptivating Sessions, verbastering van Captivating. Ik vond em wel goed :Y

Anyway, voor de liefhebber van hardstyle classics:

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Een familielid, die weet van mijn side-quest om mijn oude hobby nieuw leven in te blazen, komt deze tegen in de kringloopwinkel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PK1MGtKlMRlDd_b_M5I56RZO0zA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IcXi5sUg4OwHIAAp2ygZiUdQ.jpg?f=user_large
Pioneer DJ DM-40-W. Label op de achterkant vermeldt June 2021. Ja! Doet maar.

Dus, voor €50 is de eerste stap gezet. *O*

• JeroenNietDoen
Ja, 4" is eigenlijk voor bij je PC, maar prima om mee te beginnen. Beter iets dan niets.

• JeroenNietDoen
Als we het dan toch hebben over oude hobby nieuw leven inblazen. Ik ben naast het opnemen van sets druk bezig met social media. Het is duidelijk dat het hebben van een SoundCloud profiel niks meer voor je doet. Dat algoritme werkt niet. Daarnaast merkte ik op dat externe bezoekers nu ook geprompt worden om een SoundCloud account aan te maken willen ze kunnen doorspoelen of pauzeren met een track. Jammer, veel mensen hoeven niet zo nodig een account daarvoor aan te maken en kans dus dat bij de prompt die ze meteen krijgen als ze op de link komen de pagina wegklikken.

Ik gebruikte Instagram persoonlijk, Facebook al lang geleden opgedoekt. Ook maar een Instagram profiel voor DJ stuk aangemaakt. Best lastig om met stories en reels mensen aan te trekken.

TikTok dan, dat wilde ik eigenlijk niet, maar als ik kijk naar DJs uit de regio, scheelt soms wel duizend volgers t.o.v. hun Instagram profielen. Het lijkt erop dat men zich toch voornamelijk op TikTok bezig houdt i.p.v. Instagram.

Hoe pakken jullie het social media aspect aan ter promotie :?

• Vinnie2k

Vinnie2k

JeroenNietDoen schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:33:
Als we het dan toch hebben over oude hobby nieuw leven inblazen. Ik ben naast het opnemen van sets druk bezig met social media. Het is duidelijk dat het hebben van een SoundCloud profiel niks meer voor je doet. Dat algoritme werkt niet. Daarnaast merkte ik op dat externe bezoekers nu ook geprompt worden om een SoundCloud account aan te maken willen ze kunnen doorspoelen of pauzeren met een track. Jammer, veel mensen hoeven niet zo nodig een account daarvoor aan te maken en kans dus dat bij de prompt die ze meteen krijgen als ze op de link komen de pagina wegklikken.

Ik gebruikte Instagram persoonlijk, Facebook al lang geleden opgedoekt. Ook maar een Instagram profiel voor DJ stuk aangemaakt. Best lastig om met stories en reels mensen aan te trekken.

TikTok dan, dat wilde ik eigenlijk niet, maar als ik kijk naar DJs uit de regio, scheelt soms wel duizend volgers t.o.v. hun Instagram profielen. Het lijkt erop dat men zich toch voornamelijk op TikTok bezig houdt i.p.v. Instagram.

Hoe pakken jullie het social media aspect aan ter promotie :?
Eerlijk ben ik met sociale media helemaal niet actief en ik mis daar denk ik wel wat boekingen door. Ik heb geen zin in die rat race. Ik begrijp van de dames en heren om me heen dat tiktok wel de place to be is. Daarnaast is de vindbaarheid via YouTube 't hoogst als 't om de hardere stijlen gaat.

Al met al zou ik er ook meer mee moeten gaan doen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

JeroenNietDoen schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:20:
Ja, 4" is eigenlijk voor bij je PC, maar prima om mee te beginnen. Beter iets dan niets.
Nou is deze actieve speakerset een prima instapper, als ik wat reviews mag geloven, en voor wat ik nu wil dus een prima oplossing.

Plus, voor €50 (nieuwprijs zweeft rond de €155-160) kan ik hier me geen buil aan vallen.

• JeroenNietDoen
JumpStart schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:50:
[...]

Nou is deze actieve speakerset een prima instapper, als ik wat reviews mag geloven, en voor wat ik nu wil dus een prima oplossing.
Dat zei ik toch ;)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nou ja, mijn interpretatie van "beter dan niets" is wellicht iets anders dan de jouwe. :+

Ik denk bij "beter dan niets" aan het absolute bodem segment budget instapper. (25 jaar geleden zou ik "Behringer" hebben geroepen als voorbeeld.) Maar als de reviews van deze set kloppen, dan geldt die kwalificatie hier niet.

[ Voor 7% gewijzigd door JumpStart op 04-02-2026 13:19 ]

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bij soundcloud moet je regelmatig iets posten. Een pro account helpt ook.

• JeroenNietDoen
JumpStart schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:19:
[...]
Ik denk bij "beter dan niets" aan het absolute bodem segment budget instapper.

Nou ja, mijn interpretatie van "beter dan niets" is wellicht iets anders dan de jouwe. :+
Dat klopt.

Ik kijk niet naar de prijs of kwaliteit, maar naar het functionele van het product. In dit geval, het formaat.

En dus in die zin, je hebt nu niks en je kan dit voor lekker goedkoop op de kop tikken, dikke prima toch om mee te beginnen :Y

• JeroenNietDoen
Yalopa schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:50:
Bij soundcloud moet je regelmatig iets posten. Een pro account helpt ook.
Ik heb een Pro account. Puur omdat je anders telkens oudere mixen moet verwijderen. Dus eigenlijk voor de opslag genomen :Y

• Roel1982online
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:45
Wat leuk dat er een dj topic bestaat op Tweakers.net , vandaag ontdekt. Nu meteen maar met de deur in huis vallen: thuis draai ik vinyl platen en sinds afgelopen maand voor het eerst bij "Amsterdam most wanted radio" als gast dj. Een zeer leuke ervaring, maar ik kom platen te kort en wil daarnaast ook digitaal draaien. Zijn er tweakers die ervaring hebben met de xdj 700 van pioneer? Is dat in 2026 nog een beetje oke? Rekordbox (en een laptop) is dan nodig om een wave form te krijgen op de speler heb ik begrepen. In de studio waar ik dan weer een keer zou draaien staan cdj 3000 spelers. Zouden er nog andere opties zijn dan de xdj 700? (Ik zie graag een wave form) Mijn budget beperkt zicht tot 2x een xdj 700 qua prijs.

• Roel1982online
Ik denk zelf toch sterk aan 2x de xdj 700 van pioneer, maar ben toch benieuwd of wellicht tips zijn.

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:33
Roel1982online schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:55:
Ik denk zelf toch sterk aan 2x de xdj 700 van pioneer, maar ben toch benieuwd of wellicht tips zijn.
Leuk en welkom!

Zit je dan ongeveer op een budget van €1400? En heb je al een mixer, of komt die er nog bij? Dat maakt nogal verschil in je opties.

Misschien is een RX3 ook nog het overwegen waard (wel iets duurder, maar vaak het geld waard). Je krijgt daar veel meer functionaliteit voor terug: een groot touchscreen met duidelijke waveforms, performance pads, en een layout die dicht bij een clubsetup ligt.

Persoonlijk ben ik meer fan van fysieke hot cues. Bij de XDJ-700 en XDJ-1000 werken hot cues vooral via het touchscreen dat kan prima hoor, maar als je cues actief gebruikt tijdens het mixen vind ik dat minder intuïtief dan echte pads.

Nog een paar tips om mee te nemen:
  • Als je in studio’s of clubs op CDJ-3000’s draait, is het slim om je workflow volledig op rekordbox / serato + USB te baseren, ongeacht welke speler je thuis gebruikt.
  • Kijk ook eens naar de tweedehandsmarkt: XDJ-1000MK2’s (stapje hoger) of een RX3 zijn daar soms interessant geprijsd en houden hun waarde goed.
  • Bedenk hoe belangrijk waveform-visueel werken voor je is. Op kleinere schermen (zoals de XDJ-700) mis je toch wel wat overzicht t.o.v. grotere displays.
  • Als je op een gegven moment veel met cues, loops en performance speelt, is een all-in-one of controller vaak prettiger dan losse spelers zonder pads.
Als laatste tip kijk ook eens naar een flx10 in combinatie met een laptop.

• Roel1982online
Riptide schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:32:
[...]

Leuk en welkom!

Zit je dan ongeveer op een budget van €1400? En heb je al een mixer, of komt die er nog bij? Dat maakt nogal verschil in je opties.

Misschien is een RX3 ook nog het overwegen waard (wel iets duurder, maar vaak het geld waard). Je krijgt daar veel meer functionaliteit voor terug: een groot touchscreen met duidelijke waveforms, performance pads, en een layout die dicht bij een clubsetup ligt.

Persoonlijk ben ik meer fan van fysieke hot cues. Bij de XDJ-700 en XDJ-1000 werken hot cues vooral via het touchscreen dat kan prima hoor, maar als je cues actief gebruikt tijdens het mixen vind ik dat minder intuïtief dan echte pads.

Nog een paar tips om mee te nemen:
  • Als je in studio’s of clubs op CDJ-3000’s draait, is het slim om je workflow volledig op rekordbox / serato + USB te baseren, ongeacht welke speler je thuis gebruikt.
  • Kijk ook eens naar de tweedehandsmarkt: XDJ-1000MK2’s (stapje hoger) of een RX3 zijn daar soms interessant geprijsd en houden hun waarde goed.
  • Bedenk hoe belangrijk waveform-visueel werken voor je is. Op kleinere schermen (zoals de XDJ-700) mis je toch wel wat overzicht t.o.v. grotere displays.
  • Als je op een gegven moment veel met cues, loops en performance speelt, is een all-in-one of controller vaak prettiger dan losse spelers zonder pads.
Als laatste tip kijk ook eens naar een flx10 in combinatie met een laptop.
Mooie post. Heel fijn.

Ja zo ongeveer 1350,- Momenteel heb ik een Mixars cut mk2 mixer. Heel erg basic, maar het voldoet prima. Wellicht dat ik deze ooit wil vervangen door een djm 450 om toch wat ervaring op te doen met effecten.

Rekordbox zou voor thuis een fijne optie zijn denk ik, voor in de studio is het wellicht niet nodig. Usb erin en gaan, dat scheelt toch weer een laptop sjouwen.

Xdj-1000mk2 en de Rx3 valt toch net buiten het budget. Ik heb ernaar gekeken. Hoewel, misschien de xdj-1000 mk1?
De Flx 10 zal ik onderzoeken, toch iets schappelijker geprijst.

Hot cue's zijn eigenlijk niet het aller belangrijkste, de wave form wel. Mijn platen lees ik regelmatig en draai ook op gehoor. Met "onbekende / nieuwe" muziek zou het handig zijn als je een klein beetje ziet wanneer de eerste beat weer komt na een rust moment. :)

Ok, nu een aantal opties: cdj350 met rekordbox (budget) , xdj700 met rekordbox of een flx 10 met rekordbox.

Bedankt voor je tips en ik ga het verder onderzoeken.

• Roel1982online
Plus optie: xdj 1000mk2 ?

• Roel1982online
Sorry, mk1

• JeroenNietDoen
Roel1982online schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:18:
[...]
Rekordbox zou voor thuis een fijne optie zijn denk ik, voor in de studio is het wellicht niet nodig. Usb erin en gaan, dat scheelt toch weer een laptop sjouwen.
Ik zou even wat onderzoek doen wat de functie van Rekordbox in de 1ste plaats is :Y

• olafmol
Zijn er hier mensen die van Traktor naar DJay Pro (Mac) zijn overgegaan, en zo ja, wat waren je ervaringen?

• JeroenNietDoen
olafmol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:23:
Zijn er hier mensen die van Traktor naar DJay Pro (Mac) zijn overgegaan, en zo ja, wat waren je ervaringen?
Ik zelf niet, maar ik lees/hoor hele positieve signalen over Djay Pro.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dit voelt als een hele domme vraag, na ruim 25 jaar weggeweest te zijn uit het (voor mij hobby) wereldje.

Wat zijn nu de juiste plekken om vinyl te scoren? Zijn er nog goede fysieke winkels? Bij voorkeur voor mij in de Randstad? Of is het overwegend online tegenwoordig?

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:56

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Mijn zoontje (7) heeft voor de kerst een Numark party live gekregen. Nu zit hier standaard Serato software bij. Is er ook Gratis android software? Dat die daar eens mee kan proberen of dat iets compacter is op zijn kamer.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Roel1982online schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:55:
Je werkt nu met vinyl, dus veel meer dan play/pause en een pitch slider ben je niet gewend. :+ Zijn er redenen dat je meer dan dat nodig denkt te gaan hebben? Anders is de XDJ prima.

• Roel1982online
JeroenNietDoen schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:21:
[...]

Ik zou even wat onderzoek doen wat de functie van Rekordbox in de 1ste plaats is :Y
In iedergeval het laten zien van de "wave form". Maar er is zoveel meer en dat is inderdaad te onderzoeken.

• Riptide
Roel1982online schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:18:
[...]

Mooie post. Heel fijn.

Ja zo ongeveer 1350,- Momenteel heb ik een Mixars cut mk2 mixer. Heel erg basic, maar het voldoet prima. Wellicht dat ik deze ooit wil vervangen door een djm 450 om toch wat ervaring op te doen met effecten.

Xdj-1000mk2 en de Rx3 valt toch net buiten het budget. Ik heb ernaar gekeken. Hoewel, misschien de xdj-1000 mk1?
De Flx 10 zal ik onderzoeken, toch iets schappelijker geprijst.

Hot cue's zijn eigenlijk niet het aller belangrijkste, de wave form wel. Mijn platen lees ik regelmatig en draai ook op gehoor. Met "onbekende / nieuwe" muziek zou het handig zijn als je een klein beetje ziet wanneer de eerste beat weer komt na een rust moment. :)

Ok, nu een aantal opties: cdj350 met rekordbox (budget) , xdj700 met rekordbox of een flx 10 met rekordbox.

Bedankt voor je tips en ik ga het verder onderzoeken.
Graag gedaan hoor.

Als het enigszins mogelijk is, zou ik persoonlijk overwegen om die laatste ±500 euro nog even te sparen voor een RX3. Maar als dat niet lukt, is de FLX10 zeker geen gekke keuze. De FLX10 is vooral interessant als je het geen probleem vindt om altijd met een laptop te werken. Je krijgt een veel grotere waveform en meer visuele feedback, maar de workflow is wel duidelijk anders dan bij CDJ’s. In dat opzicht sluit een RX3 qua gevoel en bediening meer aan bij een club setup alleen zitten de pads daar onderaan in plaats van op de speler zelf.

Ik snap heel goed dat je old school op gehoor draait dat is echt top en een sterke basis. Zo is het bij mij ook begonnen met vinyl. Als ik mensen lesgeef, laat ik ze altijd starten met beat matchen op gehoor, zonder visuals.

Tegelijk merk ik dat ik zelf, als ik draai, eigenlijk niet meer zonder het grotere scherm van bijvoorbeeld CDJ-3000’s of moderne controllers wil. Het geeft gewoon enorm veel extra informatie. De ontwikkelingen zijn zo visueel geworden dat je in principe al heel veel kunt timen en mixen op basis van waveform informatie en cue labels, soms zelfs zonder koptelefoon. Ik ben er vrij zeker van dat je ook snel “verslaafd” raakt aan hot cues en deze manier van draaien.

Als je toch aan het vinyl gevoel wilt vasthouden: kijk ook eens naar RANE of de REV7. Dat zijn DJ-controllers met mechanisch aangedreven schijven (zoals bij vinyl). Dan combineer je eigenlijk twee werelden in één: het vinylgevoel met digitale flexibiliteit. Zeker als je van scratchen houdt, is dat een hele interessante optie.

Wil je diepgaande reviews van alles wat met DJ apparatuur te maken heeft check dan zeker even: DigitalDJtips.

Rane one Mk2:
RX3:
FLX10:

[ Voor 5% gewijzigd door Riptide op 05-02-2026 16:20 ]

• Riptide
kromme schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:02:
Mijn zoontje (7) heeft voor de kerst een Numark party live gekregen. Nu zit hier standaard Serato software bij. Is er ook Gratis android software? Dat die daar eens mee kan proberen of dat iets compacter is op zijn kamer.
Algoriddim djay Pro AI-app heeft Android-ondersteuning, maar de hardware-integratie met controllers zoals Numark Party Mix kan alleen in de betaalde Pro-versie zitten.

Zie: https://www.algoriddim.com/djay-android

De kosten zijn:
€6,99 per maand
€49,99 per jaar

Verder ken ik geen opties...

• Roel1982online
jadjong schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:05:
[...]

Je werkt nu met vinyl, dus veel meer dan play/pause en een pitch slider ben je niet gewend. :+ Zijn er redenen dat je meer dan dat nodig denkt te gaan hebben? Anders is de XDJ prima.
Heel simpel inderdaad.... ik denk van niet :-)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Roel1982online schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:21:
[...]

Heel simpel inderdaad.... ik denk van niet :-)
Ik zit deels in het spreekwoordelijke "zelfde schuitje" als jij.

Alleen wil ik een 25-jaar oude DJ hobby weer tot leven wekken in plaats van digitaal toevoegen aan een al levende analoge set-up. Maar ik zit dus ook te kijken naar hoe ik analoog en digitaal kan combineren.

Kijk eens naar Phase DJ controllers zou ik zeggen.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste