ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Bij soundcloud moet je regelmatig iets posten. Een pro account helpt ook.
You don't need eyes to see, you need vision
Dat klopt.JumpStart schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:19:
[...]
Ik denk bij "beter dan niets" aan het absolute bodem segment budget instapper.
Nou ja, mijn interpretatie van "beter dan niets" is wellicht iets anders dan de jouwe.
Ik kijk niet naar de prijs of kwaliteit, maar naar het functionele van het product. In dit geval, het formaat.
En dus in die zin, je hebt nu niks en je kan dit voor lekker goedkoop op de kop tikken, dikke prima toch om mee te beginnen
Ik heb een Pro account. Puur omdat je anders telkens oudere mixen moet verwijderen. Dus eigenlijk voor de opslag genomenYalopa schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:50:
Bij soundcloud moet je regelmatig iets posten. Een pro account helpt ook.
Wat leuk dat er een dj topic bestaat op Tweakers.net , vandaag ontdekt. Nu meteen maar met de deur in huis vallen: thuis draai ik vinyl platen en sinds afgelopen maand voor het eerst bij "Amsterdam most wanted radio" als gast dj. Een zeer leuke ervaring, maar ik kom platen te kort en wil daarnaast ook digitaal draaien. Zijn er tweakers die ervaring hebben met de xdj 700 van pioneer? Is dat in 2026 nog een beetje oke? Rekordbox (en een laptop) is dan nodig om een wave form te krijgen op de speler heb ik begrepen. In de studio waar ik dan weer een keer zou draaien staan cdj 3000 spelers. Zouden er nog andere opties zijn dan de xdj 700? (Ik zie graag een wave form) Mijn budget beperkt zicht tot 2x een xdj 700 qua prijs.
Leuk en welkom!Roel1982online schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:55:
Ik denk zelf toch sterk aan 2x de xdj 700 van pioneer, maar ben toch benieuwd of wellicht tips zijn.
Zit je dan ongeveer op een budget van €1400? En heb je al een mixer, of komt die er nog bij? Dat maakt nogal verschil in je opties.
Misschien is een RX3 ook nog het overwegen waard (wel iets duurder, maar vaak het geld waard). Je krijgt daar veel meer functionaliteit voor terug: een groot touchscreen met duidelijke waveforms, performance pads, en een layout die dicht bij een clubsetup ligt.
Persoonlijk ben ik meer fan van fysieke hot cues. Bij de XDJ-700 en XDJ-1000 werken hot cues vooral via het touchscreen dat kan prima hoor, maar als je cues actief gebruikt tijdens het mixen vind ik dat minder intuïtief dan echte pads.
Nog een paar tips om mee te nemen:
- Als je in studio’s of clubs op CDJ-3000’s draait, is het slim om je workflow volledig op rekordbox / serato + USB te baseren, ongeacht welke speler je thuis gebruikt.
- Kijk ook eens naar de tweedehandsmarkt: XDJ-1000MK2’s (stapje hoger) of een RX3 zijn daar soms interessant geprijsd en houden hun waarde goed.
- Bedenk hoe belangrijk waveform-visueel werken voor je is. Op kleinere schermen (zoals de XDJ-700) mis je toch wel wat overzicht t.o.v. grotere displays.
- Als je op een gegven moment veel met cues, loops en performance speelt, is een all-in-one of controller vaak prettiger dan losse spelers zonder pads.
Mooie post. Heel fijn.Riptide schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:32:
[...]
Leuk en welkom!
Zit je dan ongeveer op een budget van €1400? En heb je al een mixer, of komt die er nog bij? Dat maakt nogal verschil in je opties.
Misschien is een RX3 ook nog het overwegen waard (wel iets duurder, maar vaak het geld waard). Je krijgt daar veel meer functionaliteit voor terug: een groot touchscreen met duidelijke waveforms, performance pads, en een layout die dicht bij een clubsetup ligt.
Persoonlijk ben ik meer fan van fysieke hot cues. Bij de XDJ-700 en XDJ-1000 werken hot cues vooral via het touchscreen dat kan prima hoor, maar als je cues actief gebruikt tijdens het mixen vind ik dat minder intuïtief dan echte pads.
Nog een paar tips om mee te nemen:Als laatste tip kijk ook eens naar een flx10 in combinatie met een laptop.
- Als je in studio’s of clubs op CDJ-3000’s draait, is het slim om je workflow volledig op rekordbox / serato + USB te baseren, ongeacht welke speler je thuis gebruikt.
- Kijk ook eens naar de tweedehandsmarkt: XDJ-1000MK2’s (stapje hoger) of een RX3 zijn daar soms interessant geprijsd en houden hun waarde goed.
- Bedenk hoe belangrijk waveform-visueel werken voor je is. Op kleinere schermen (zoals de XDJ-700) mis je toch wel wat overzicht t.o.v. grotere displays.
- Als je op een gegven moment veel met cues, loops en performance speelt, is een all-in-one of controller vaak prettiger dan losse spelers zonder pads.
Ja zo ongeveer 1350,- Momenteel heb ik een Mixars cut mk2 mixer. Heel erg basic, maar het voldoet prima. Wellicht dat ik deze ooit wil vervangen door een djm 450 om toch wat ervaring op te doen met effecten.
Rekordbox zou voor thuis een fijne optie zijn denk ik, voor in de studio is het wellicht niet nodig. Usb erin en gaan, dat scheelt toch weer een laptop sjouwen.
Xdj-1000mk2 en de Rx3 valt toch net buiten het budget. Ik heb ernaar gekeken. Hoewel, misschien de xdj-1000 mk1?
De Flx 10 zal ik onderzoeken, toch iets schappelijker geprijst.
Hot cue's zijn eigenlijk niet het aller belangrijkste, de wave form wel. Mijn platen lees ik regelmatig en draai ook op gehoor. Met "onbekende / nieuwe" muziek zou het handig zijn als je een klein beetje ziet wanneer de eerste beat weer komt na een rust moment.
Ok, nu een aantal opties: cdj350 met rekordbox (budget) , xdj700 met rekordbox of een flx 10 met rekordbox.
Bedankt voor je tips en ik ga het verder onderzoeken.
Ik zou even wat onderzoek doen wat de functie van Rekordbox in de 1ste plaats isRoel1982online schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:18:
[...]
Rekordbox zou voor thuis een fijne optie zijn denk ik, voor in de studio is het wellicht niet nodig. Usb erin en gaan, dat scheelt toch weer een laptop sjouwen.
Zijn er hier mensen die van Traktor naar DJay Pro (Mac) zijn overgegaan, en zo ja, wat waren je ervaringen?
Ik zelf niet, maar ik lees/hoor hele positieve signalen over Djay Pro.olafmol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:23:
Zijn er hier mensen die van Traktor naar DJay Pro (Mac) zijn overgegaan, en zo ja, wat waren je ervaringen?
Dit voelt als een hele domme vraag, na ruim 25 jaar weggeweest te zijn uit het (voor mij hobby) wereldje.
Wat zijn nu de juiste plekken om vinyl te scoren? Zijn er nog goede fysieke winkels? Bij voorkeur voor mij in de Randstad? Of is het overwegend online tegenwoordig?
Wat zijn nu de juiste plekken om vinyl te scoren? Zijn er nog goede fysieke winkels? Bij voorkeur voor mij in de Randstad? Of is het overwegend online tegenwoordig?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Mijn zoontje (7) heeft voor de kerst een Numark party live gekregen. Nu zit hier standaard Serato software bij. Is er ook Gratis android software? Dat die daar eens mee kan proberen of dat iets compacter is op zijn kamer.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Je werkt nu met vinyl, dus veel meer dan play/pause en een pitch slider ben je niet gewend.Roel1982online schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:55:
Ik denk zelf toch sterk aan 2x de xdj 700 van pioneer, maar ben toch benieuwd of wellicht tips zijn.
In iedergeval het laten zien van de "wave form". Maar er is zoveel meer en dat is inderdaad te onderzoeken.JeroenNietDoen schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:21:
[...]
Ik zou even wat onderzoek doen wat de functie van Rekordbox in de 1ste plaats is
Graag gedaan hoor.Roel1982online schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:18:
[...]
Mooie post. Heel fijn.
Ja zo ongeveer 1350,- Momenteel heb ik een Mixars cut mk2 mixer. Heel erg basic, maar het voldoet prima. Wellicht dat ik deze ooit wil vervangen door een djm 450 om toch wat ervaring op te doen met effecten.
Xdj-1000mk2 en de Rx3 valt toch net buiten het budget. Ik heb ernaar gekeken. Hoewel, misschien de xdj-1000 mk1?
De Flx 10 zal ik onderzoeken, toch iets schappelijker geprijst.
Hot cue's zijn eigenlijk niet het aller belangrijkste, de wave form wel. Mijn platen lees ik regelmatig en draai ook op gehoor. Met "onbekende / nieuwe" muziek zou het handig zijn als je een klein beetje ziet wanneer de eerste beat weer komt na een rust moment.![]()
Ok, nu een aantal opties: cdj350 met rekordbox (budget) , xdj700 met rekordbox of een flx 10 met rekordbox.
Bedankt voor je tips en ik ga het verder onderzoeken.
Als het enigszins mogelijk is, zou ik persoonlijk overwegen om die laatste ±500 euro nog even te sparen voor een RX3. Maar als dat niet lukt, is de FLX10 zeker geen gekke keuze. De FLX10 is vooral interessant als je het geen probleem vindt om altijd met een laptop te werken. Je krijgt een veel grotere waveform en meer visuele feedback, maar de workflow is wel duidelijk anders dan bij CDJ’s. In dat opzicht sluit een RX3 qua gevoel en bediening meer aan bij een club setup alleen zitten de pads daar onderaan in plaats van op de speler zelf.
Ik snap heel goed dat je old school op gehoor draait dat is echt top en een sterke basis. Zo is het bij mij ook begonnen met vinyl. Als ik mensen lesgeef, laat ik ze altijd starten met beat matchen op gehoor, zonder visuals.
Tegelijk merk ik dat ik zelf, als ik draai, eigenlijk niet meer zonder het grotere scherm van bijvoorbeeld CDJ-3000’s of moderne controllers wil. Het geeft gewoon enorm veel extra informatie. De ontwikkelingen zijn zo visueel geworden dat je in principe al heel veel kunt timen en mixen op basis van waveform informatie en cue labels, soms zelfs zonder koptelefoon. Ik ben er vrij zeker van dat je ook snel “verslaafd” raakt aan hot cues en deze manier van draaien.
Als je toch aan het vinyl gevoel wilt vasthouden: kijk ook eens naar RANE of de REV7. Dat zijn DJ-controllers met mechanisch aangedreven schijven (zoals bij vinyl). Dan combineer je eigenlijk twee werelden in één: het vinylgevoel met digitale flexibiliteit. Zeker als je van scratchen houdt, is dat een hele interessante optie.
Wil je diepgaande reviews van alles wat met DJ apparatuur te maken heeft check dan zeker even: DigitalDJtips.
Rane one Mk2:RX3:FLX10:
[ Voor 5% gewijzigd door Riptide op 05-02-2026 16:20 ]
Algoriddim djay Pro AI-app heeft Android-ondersteuning, maar de hardware-integratie met controllers zoals Numark Party Mix kan alleen in de betaalde Pro-versie zitten.kromme schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:02:
Mijn zoontje (7) heeft voor de kerst een Numark party live gekregen. Nu zit hier standaard Serato software bij. Is er ook Gratis android software? Dat die daar eens mee kan proberen of dat iets compacter is op zijn kamer.
Zie: https://www.algoriddim.com/djay-android
De kosten zijn:
€6,99 per maand
€49,99 per jaar
Verder ken ik geen opties...
Heel simpel inderdaad.... ik denk van niet :-)jadjong schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:05:
[...]
Je werkt nu met vinyl, dus veel meer dan play/pause en een pitch slider ben je niet gewend.Zijn er redenen dat je meer dan dat nodig denkt te gaan hebben? Anders is de XDJ prima.
Ik zit deels in het spreekwoordelijke "zelfde schuitje" als jij.Roel1982online schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:21:
[...]
Heel simpel inderdaad.... ik denk van niet :-)
Alleen wil ik een 25-jaar oude DJ hobby weer tot leven wekken in plaats van digitaal toevoegen aan een al levende analoge set-up. Maar ik zit dus ook te kijken naar hoe ik analoog en digitaal kan combineren.
Kijk eens naar Phase DJ controllers zou ik zeggen.