“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
Zoek je demping/bescherming of IEM's?rockerpoet schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:18:
Ik wil weer oordoppen op maat laten maken (huidige set ben ik er een kwijt), wat is momenteel het beste qua merk?
Mijn vorige set kwam bij alpine (Soest) vandaan, die hebben t lang volgehouden. Als ik nu voor iets nieuws zou gaan zou ik dat combineren met IEM's. Een keer afdruk laten maken heb ik liever dan 2 verschillende.
“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
Ultimate Ears als geld geen probleem is. Aftrekbaar als ondernemer.rockerpoet schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:18:
Ik wil weer oordoppen op maat laten maken (huidige set ben ik er een kwijt), wat is momenteel het beste qua merk?
In eerste instantie demping.Vinnie2k schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:54:
[...]
Zoek je demping/bescherming of IEM's?
Mijn vorige set kwam bij alpine (Soest) vandaan, die hebben t lang volgehouden. Als ik nu voor iets nieuws zou gaan zou ik dat combineren met IEM's. Een keer afdruk laten maken heb ik liever dan 2 verschillende.
Voor wat ik zie vind ik deze toch wel heel duur. dit lijkt een iPad met een paar fysieke knoppen. (wat de CDJ 3000 op zich ook wel is, maar tenminste heel veel slim ingedeelde knoppen)GeleFles schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:47:
Alphatheta heeft een uitgeklede 3000X uitgebracht, de 1500X:
[Afbeelding]
Wat mij betreft had ie wel iets meer knopjes mogen hebben (vooral beat jump vind ik fijn om fysiek te hebben) en natuurlijk hangt er wel een flink prijskaartje aan (1700)
Voor de locaties waar ze geen volledige CDJ3K's kwijt kunnen of het budget niet hebben, kan dit een prima alternatief zijn.
You don't need eyes to see, you need vision
Wat heb ik aangeschaft: Pioneer DDJ - FLX4.
Waarom: Op internet wordt het aangeraden als de ideale starters controller.
Ik gebruik voor nu Recordbox samen met Spotify. Gisteren wel even geprobeerd met paar lokale mp3's van Beatport. Moet zeggen dat het wel iets eenvoudiger ging, vanwege intro's en outro's. Maar Spotify biedt gewoon erg veel nummers, wat weer handig is.
Voor nu wil ik me focussen op EDM. Vooral op Dance, House en Techno. Maar ik merk dat ik vooral nog beetje aan het zoeken ben wat ik leuk vind.
Daarnaast vooral aan het uitvogelen hoe nou alles werkt. Ik heb idee dat ik nog geen 2% weet van wat mogelijk is.
Ik gebruik Alpine oordoppen die ik op maat heb laten maken. Ik draag ze ook als ik aan het draaien ben, gewoon onder mijn koptelefoon. Ik vind het met oordoppen wel lastiger om in te schatten wat het volume op de dansvloer is, maar daarvoor hou ik vooral de VU meters in de gaten.
ben benieuwd hoe jullie booth’s eruit zien. Ben zelf weer van plan om de koptelefoon weer op te zetten en heb m’n gear van zolder getrokken. De links van de foto’s uit de openingspost zijn allemaal verlopen. Jullie nog inspirerende voorbeelden?
MR. RHS schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:21:
Hi All,
ben benieuwd hoe jullie booth’s eruit zien. Ben zelf weer van plan om de koptelefoon weer op te zetten en heb m’n gear van zolder getrokken. De links van de foto’s uit de openingspost zijn allemaal verlopen. Jullie nog inspirerende voorbeelden?
/f/image/nkIaSBHPBivXevQPU3rzRgWR.png?f=fotoalbum_small)
Dit is een van de meest recente streams. Mocht je meer willen zien moet je even zoeken op kick, KevinDoo, dan heb je ook bewegend beeld erbij.
Nice, k zou an sich ook wel een rotary mixer willen hebben. Zeker voor het langzamere werk.
Oef zo kwam ik pas weer een Ecler Nuo tegen. Man, wat hadden die toch van die heerlijke fat knobs voor de EQ.Vinnie2k schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 12:57:
[...]
Nice, k zou an sich ook wel een rotary mixer willen hebben. Zeker voor het langzamere werk.
Soms vind ik het jammer dat de Pioneer DJMs de markt wel domineren. Dat gaat puur om de effect units erop i.c.m. quantize. Anders zou ik persoonlijk weer een Ecler hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door Yalopa op 01-09-2026 15:35 ]
Sweet, heb echt een zwak voor meubels waarbij de apparatuur flush is opgenomen in een werkblad. Wil iets gaan maken met deze voet.
Ben er alleen nog niet helemaal uit.
:strip_exif()/f/image/Q6n4PQCPLc8hIMQfIPHDMdxL.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier met de gear van back in da day.
[ Voor 19% gewijzigd door MR. RHS op 01-09-2026 18:51 ]
MR. RHS schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:21:
Hi All,
Netjes hoor! Ik zie dat wij meer delen dan enkel de Premier League voorliefde
Het leuke is wel ik ga opnieuw op ontdekkingstocht door mn eigen collectie en heb al enkele heel leuke dingen herontdekt...
Ik heb in het verleden veel gedigitaliseerd, wat gebruik je ervoor?Yalopa schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 22:07:
Ik ben een hoop platen aan het digitaliseren. Voornamelijk dingen die niet op de streaming media te vinden zijn, zodat ik deze op mn iPhone kan beluisteren in de auto trein of fitness.. Wat een monnikenwerk is me dat zeg. Opnemen, normalizen, tags goed zetten...
Het leuke is wel ik ga opnieuw op ontdekkingstocht door mn eigen collectie en heb al enkele heel leuke dingen herontdekt...
Ortofon 2m bleu naald
Djm900 als geluidskaart om zo weinig mogelijk analoog digitaal conversie te hebben
Logic pro x om te trimmen en te knippen
Apple Music om alles op te slaan en te taggen.
Ik ga ze overigens niet gebruiken om te draaien, daarvoor heb ik tenslotte vinyl.
[ Voor 41% gewijzigd door Yalopa op 05-09-2026 10:09 ]
Onthoudt dat de djm geen hele neutrale pre-amps heeft en een limiter hard in de chain heeft zitten. Ik zou persoonlijk voor een riaa standaard pre amp gaan (NAD ofzo). Verder geen klik/pop "verbeteraar" in je chain?Yalopa schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 10:07:
Technics sl1200mk2
Ortofon 2m bleu naald
Djm900 als geluidskaart om zo weinig mogelijk analoog digitaal conversie te hebben
Ik ga ze overigens niet gebruiken om te draaien, daarvoor heb ik tenslotte vinyl.
Op de mixer blijf ik uit het rood, en in logic normalize ik weer. Alle platen worden op voorhand gewassen in een knosti, wat de allerergste crackle / pop vermijd.
Perfectie ga je nooit halen, het kan altijd beter, ik wou het doen met wat ik liggen had, voor mij is het prima.
[ Voor 5% gewijzigd door Yalopa op 05-09-2026 12:03 ]
Wellicht kun je van iemand een A9 of anders een A&H of Ecler lenen? Die hebben beduidend betere phono amps.
Duidelijk, nja als je een nad preamp wil lenen heb ik er nog wel eentje over 😂Yalopa schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:03:
Het idee is dat ik bepaalde platen onderweg in de auto of trein herontdek, het hoeft niet 100% te zijn. Naalden kleuren ook, en een DAC geeft ook wat vervorming, de headset waarop je luistert bepaald mee het klankbeeld.. Dus wat doe je daar dan mee.
Op de mixer blijf ik uit het rood, en in logic normalize ik weer. Alle platen worden op voorhand gewassen in een knosti, wat de allerergste crackle / pop vermijd.
Perfectie ga je nooit halen, het kan altijd beter, ik wou het doen met wat ik liggen had, voor mij is het prima.
Ik ben er sinds kort ook mee bezig, en het is wat je zegt, het kost veel tijd, maar moet zeggen op een moment word je er wel wel handiger in.Yalopa schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 10:07:
Technics sl1200mk2
Ortofon 2m bleu naald
Ik speel vinyl af met een SL-1200 en een Audio-Technic element. geluid gaat via een Audiophile USB DAC naar de Tascam DA-3000. hele goede DA convertor waar je het op kan nemen op een SD kaart en ook veel instellingen kan doen ( 24bit en 96Khz ). Vanaf SD lees ik het in op mijn Macbook en dan bewerk ik de bestanden het hoeft voor mij niet helemaal clean te zijn, maar de ergste pop en clicks haal ik er wel uit als die er zijn en ik pas nog de nodige filters toe. Dit doe ik met: Clickrepair, Izotope RX12 Audio Editor en Magix Soundforge. Als alles klaar is, omzetten naar FLAC, Taggen doe we snel in MPTag en dan de cloud in op mijn plex server. Via Plexamp kunnen we er dan overal bij. Er valt veel te beluisteren via de bekende streaming partijen, maar er is een hoop ook niet te beluisteren. dan is het toch wel lekker als je dat met een beetje tijd en effort, toch kan beluisteren
:strip_exif()/f/image/8ReerZaeWYmVYpxQQQLmGQ2S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i9tKqT2lzIPPljNK8qn6vmQs.jpg?f=fotoalbum_large)