• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12 15:29
vlaaing peerd schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:48:
[...]
Jezelf marketen is geen kwestie van persoonlijke keuzes en voorkeur, het is een kwestie van kijken wie jou product afneemt en wat voor verpakking daar het beste bij past.
Ofwel: dan ben je niet meer jezelf aan het marketen?
In mijn belevingswereld van (semi)professionele muziek gaat het juist om die persoonlijke keuzes en voorkeur. Dat maakt artiesten niet alleen uniek en herkenbaar, maar zorgt op de lange termijn ook voor een beter zelfbeeld. Continu moeten opboksen tegen het gewenste beeld van je doelgroep is niet fijn als dat te ver van je eigen persoonlijkheid en drijfveren beweegt. In de ideaalsituatie creëert je creatieve output een doelgroep en niet andersom toch?

Je stelling klopt in veel gevallen (helaas) wel. Voor mij ligt daar dan het verschil tussen platte entertainment of een meer artistieke invalshoek. Het is maar net waarvoor je het doet ;)

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:37
VChunky schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:57:
[...]

Ofwel: dan ben je niet meer jezelf aan het marketen?
In mijn belevingswereld van (semi)professionele muziek gaat het juist om die persoonlijke keuzes en voorkeur. Dat maakt artiesten niet alleen uniek en herkenbaar, maar zorgt op de lange termijn ook voor een beter zelfbeeld. Continu moeten opboksen tegen het gewenste beeld van je doelgroep is niet fijn als dat te ver van je eigen persoonlijkheid en drijfveren beweegt. In de ideaalsituatie creëert je creatieve output een doelgroep en niet andersom toch?

Je stelling klopt in veel gevallen (helaas) wel. Voor mij ligt daar dan het verschil tussen platte entertainment of een meer artistieke invalshoek. Het is maar net waarvoor je het doet ;)
Oh mooi punt, ik kan je zeker vinden in dat persoonlijke keuzes iemand uniek maakt, daarom vind ik ook niet dat je qua muziek consessies moet doen, want dan ben je plat commercieel bezig.

Maar qua naam en jezelf promoten vind ik wel dat je marketingcommunicatief moet denken. Ik zie dat meer dat als je bijvoorbeeld goede jam produceert, je verpakking ook duidelijk laat zien dat het om jam gaat zodat de klant je fantastische jam ook daadwerkelijk weet te vinden.

• VChunky
vlaaing peerd schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:32:
[...]
Ik zie dat meer dat als je bijvoorbeeld goede jam produceert, je verpakking ook duidelijk laat zien dat het om jam gaat zodat de klant je fantastische jam ook daadwerkelijk weet te vinden.
Het slim vermarkten van creatieve output kan ik mij wel in vinden :P

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:53

Eraser127

Nijkerk

DJ gerelateerd: Eindelijk na 5 jaar (na retour USA door verkeerd adres), toch nog een set Technics miniatuurtjes kunnen bestellen 8) Ik wil er nog een schuine stand/plateau voor printen dat ik ze met een mixer in het midden als set neer kan zetten.

Het gaat om de:
  • SL-1200MK2
  • SL-1200GLD
  • SL-1200MK7
  • SL-DZ1200
  • SH-DJ1200
  • EAH-DJ1200
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRtrbnj0-NX3vrQxtrmTnsk2Ewg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8FdfLRjEzLcP2l9DdSBVr2O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bsXLbG_LVlmsqDxwiLzZrTIi6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6yg6qmifu7lPA7vYoUO84Ow.jpg?f=fotoalbum_large

My Discogs

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Haha die cd speler vond ik toen echt geniaal. Laats een setje gezien op 2dehands. Ik heb me moeten inhouden, want ik ging ze nooit gebruiken, zelfs niet uitzetten.. maar back in the days… vond ik ze geweldig

You don't need eyes to see, you need vision

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
Yalopa schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:37:
Haha die cd speler vond ik toen echt geniaal. Laats een setje gezien op 2dehands. Ik heb me moeten inhouden, want ik ging ze nooit gebruiken, zelfs niet uitzetten.. maar back in the days… vond ik ze geweldig
Dat was echt een vet ding om te zien ook!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:53
Eraser127 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:36:
DJ gerelateerd: Eindelijk na 5 jaar (na retour USA door verkeerd adres), toch nog een set Technics miniatuurtjes kunnen bestellen 8) Ik wil er nog een schuine stand/plateau voor printen dat ik ze met een mixer in het midden als set neer kan zetten.

Het gaat om de:
  • SL-1200MK2
  • SL-1200GLD
  • SL-1200MK7
  • SL-DZ1200
  • SH-DJ1200
  • EAH-DJ1200
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super vet. Waar heb je ze vandaan dit wil ik ook. Haha

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:39

Ves

A gadget addicted Bounty

Yalopa schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:37:
Ze waren heerlijk om te gebruiken. Al helemaal in combinatie met DVS, dan verdween een (van de vele) issues al snel.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:53

Eraser127

Nijkerk

My Discogs

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 11:43

Stoney3K

Flatsehats!

GeleFles schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:06:
[...]

In de 20 jaar dat ik op (kleine) commerciele feestjes draai op bruiloften, evenementen en bij verenigingen, ben ik precies 0 keer gecontroleerd...
Al mijn muziek heb ik nog wel op CD op zolder liggen, en de rest is digitaal gekocht, dus in principe niks aan de hand, echter vraag ik me wel af hoe makkelijk het voor zo'n organisatie is om te controleren.
Ik geloof dat ze in de praktijk nooit gaan vragen of je van elk nummer wat je draait een bonnetje nog hebt van de CD. Hooguit dat ze even kijken of je geen harddisk met terabytes aan MP3'tjes hebt, maar uiteindelijk gaat het de Buma en de SENA er vooral om dat je netjes hun afdrachten hebt betaald.

In België is de controle van SABAM dacht ik wel een stuk strenger.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Vinnie2k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:12

Vinnie2k

Pompen met die subwoofer!

Stoney3K schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:00:
[...]

Ik geloof dat ze in de praktijk nooit gaan vragen of je van elk nummer wat je draait een bonnetje nog hebt van de CD. Hooguit dat ze even kijken of je geen harddisk met terabytes aan MP3'tjes hebt, maar uiteindelijk gaat het de Buma en de SENA er vooral om dat je netjes hun afdrachten hebt betaald.

In België is de controle van SABAM dacht ik wel een stuk strenger.
Ha, succes met bit locker als ze gaan controleren. K heb wel m'n gekochte muziek en m'n rips "toegankelijk". Mja, ben ook wel een verzamelaar in hart en nieren. Dus dat is soms wel lastig. Maar als ik een track 2x gedraaid heb koop ik 'm meestal gewoon officieel en dan gaat ie m'n "goeie" schijf/map in.

Edit: "on the road" controles heb ik nog nooit gehoord of gezien. Maar 't voorkomen dat 't niet klopt is beter dan boetes ej.

[ Voor 7% gewijzigd door Vinnie2k op 11-11-2025 12:38 ]

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

• TimeWaster
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-12 23:56
Zijn er hier toevallig ook (drive-in) DJ's die ervaring hebben met kleine podiumbouw en -inrichting? Denk aan een podium van maximaal 6m². Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen, voordelen en "extra" moeite die het met zich meebrengt zoiets aan te bieden.

Ik probeer met een aantal vrienden een soort mini-festival op te zetten, maar dit voelt nog wel als een wereldje op zich. Uiteraard is overal een professional voor in te huren, maar juist dat beunen maakt het leuk :p

• Vinnie2k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:12

Vinnie2k

Pompen met die subwoofer!

TimeWaster schreef op zondag 16 november 2025 @ 20:57:
Zijn er hier toevallig ook (drive-in) DJ's die ervaring hebben met kleine podiumbouw en -inrichting? Denk aan een podium van maximaal 6m². Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen, voordelen en "extra" moeite die het met zich meebrengt zoiets aan te bieden.

Ik probeer met een aantal vrienden een soort mini-festival op te zetten, maar dit voelt nog wel als een wereldje op zich. Uiteraard is overal een professional voor in te huren, maar juist dat beunen maakt het leuk :p
Ik kan je hier zeker wel verder mee helpen, maar doe dat even in een pb of vertel uitgebreider wat je exact wil weten. Want het is heel erg afhankelijk van locaties en factoren wat er mogelijk is en aan wat voor regels dit moet voldoen

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ben zelf organisator van een mini festival. Wij hebben nog podia gehuurd bij de provincie. Dat kost bijna niets maar je hebt wel een professioneel (gekeurd en veilig) podium.

Wij proberen ook enorm veel zelf te doen, maar geloof me het is allemaal gigantisch veel werk, en met het podium maak je het verschil niet. Steek je energie in de dingen waarmee je wel het verschil maakt, zoals de inkleding zou mijn tip zijn.

• TimeWaster
Ah top! We hebben al een bestaande zaal (die an sich al prima is aangekleed!). Ik wil een podium met truss (waar alleen verlichting aan komt te hangen) plaatsen, waarbij ik zat te denken aan 2x 2 bij 1 meter delen van 60 cm hoog. Hier wil ik een DJ booth op plaatsen, mogelijk ook uit een 2 bij 0,5m podiumdeel. Bij mijn weten zijn de meeste podiumdelen neerzetten op de poten, met klemmen aan elkaar maken en klaar.

Mijn voornaamste vraag is of dit allemaal zo 'simpel' is als ik even denk, of dat dit meer aandacht vereist? Het gaat om een feest voor 50 tot 100 man en misschien is een podium van 60cm wel te hoog of inderdaad zoals @Yalopa zegt misschien wel helemaal niet nodig.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor een feest van 50-100 mannis een podium er een beetje over denk ik persoonlijk 😅

• G-series22
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-12 14:24
Yalopa schreef op woensdag 19 november 2025 @ 06:46:
Voor een feest van 50-100 mannis een podium er een beetje over denk ik persoonlijk 😅
3 podiumdelen op 30 cm pootjes kan wel leuk zijn. Kabels makkelijk weg te werken, DJ booth + gear staat wat veiliger. Net iets meer een 'festival'-gevoel denk ik.

• VChunky
Over het algemeen draagt een DJ op een podium niet mee aan een 'gezellige' sfeer. Is het niet veel leuker als de DJ benaderbaar is en onderdeel van de dansvloer, dus niet 'verheven' boven het daadwerkelijke feest? En dan kan iedereen ook nog eens lekker meekijken naar wat er gebeurt. Dat is juist het voordeel van kleinschalige feestjes!

En ik weet niet wat jouw festival gevoel is, maar veel er van zijn voor mij noodzakelijke kwaden vanwege de omvang.

Maak het niet te moeilijk zou ik zeggen!

• TimeWaster
Ah, bedankt voor jullie input! Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien dat ik inderdaad nog een laag podium doe inderdaad voor kabels en anders helemaal achterwege.

[ Voor 35% gewijzigd door TimeWaster op 22-11-2025 17:52 ]

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:58
Goedenavond,

Onze jongste zoon wordt in januari 9 en krijgt dan van ons een DJ Controller, ik moet nog even kijken of het een 2e hands Pioneer 200 wordt, een AlphaTheta of een nieuwe Numark of Hercules. Adviezen daarin ook gewenst.

Maar ik ging er even vanuit dat we voor muziek de Android tablet wel kunnen gebruiken, met daarop 1 van de DJ apps in combinatie met het reeds aanwezige Spotify. Maar al wat ik tegenkom, geen DJ app die werkt op Android en Spotify ondersteund. Hoe zit dat???

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12 14:47

MrG

G'day, je hebt het goed gelezen; Spotify wordt niet tot nauwelijks ondersteund voor DJs. Dit valt onder streaming en dat heeft Spotify enkele jaren geleden dicht gespijkerd.
Tidal werkt wel evenals Apple Music (op sommige apparatuur met de juiste DRM chip) maar dat zijn dan ook betaalde diensten.
Met Pioneer kun je die diensten via Rekordbox koppelen en gebruiken, dat werkt op zich prima, maar of dit met een android tablet werkt? Ik denk het niet.

Numark komt uit de stal van inmusic waaronder Denon DJ valt, wat de grootste concurrent is van Pioneer. Inmusic biedt veel software updates op zijn apparatuur met vaak. nieuwe functies. Op de kleinste modellen valt er niet veel te updaten vrees ik.

Uiteindelijk denk ik dat je uitkomt op een PC achtige oplossing met controller, of je dan pioneer of numark neemt is lood om oud ijzer. Numark is meestal voordeliger qua prijs en de kwaliteit is prima, zeker voor een starter.

Ook is het wel prettig als iemand het hem kan leren, want gewoon het ding neerzetten en gaan is meestal voor een 9-jarige wat lastiger. Misschien heb je de nieuwe Avicii in huis (wat ik van harte hoop voor je) en leert ie alles vanzelf, maar anders kan een stukje begeleiding geen kwaad.

Gewoon wat dancenummers van je eigen collectie kan een goed begin zijn of kijken wat je (al dan niet rechtenvrij) kunt vinden aan dancenummers. Extended Versions zijn altijd een goed begin om mee te oefenen.
Wil je echt gaan vlammen dan zou je beatport kunnen gebruiken, daar staat heel veel op wat echt voor DJs bedoeld is.

Sorry voor de vele tekst, maar toevallig weet ik redelijk hoe de vork in de steel zit. Mocht je meer willen weten dan kun je me altijd een pm sturen.

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:58
Geen probleem die vele tekst, juist duidelijk! Opa heeft nog een oude windows 10 laptop, misschien die maar zien te regelen en in het gastwifi netwerk hangen, wegens beveiliging.

Ik dacht dat Spotify inmiddels wel weer werkt met Dj apps op laptop of iPad, maar niet op een Android apparaat.

Ik heb een kennis die hem wel wegwijs wil maken.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
Aanvullend, voor veel van de streamingdiensten geldt ook dat je DJ software het je niet laat opnemen. Bijvoorbeeld Apple Music en Spotify, Rekordbox laat je niet de opname functie gebruiken van wat ik gelezen heb.

• VChunky
OmeAnne schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:43:
Goedenavond,

Onze jongste zoon wordt in januari 9 en krijgt dan van ons een DJ Controller, ik moet nog even kijken of het een 2e hands Pioneer 200 wordt, een AlphaTheta of een nieuwe Numark of Hercules. Adviezen daarin ook gewenst.

Maar ik ging er even vanuit dat we voor muziek de Android tablet wel kunnen gebruiken, met daarop 1 van de DJ apps in combinatie met het reeds aanwezige Spotify. Maar al wat ik tegenkom, geen DJ app die werkt op Android en Spotify ondersteund. Hoe zit dat???
Misschien een ander perspectief omdat ik dit laatst ervaarde.

Ik kreeg vanuit mijn familie dezelfde soort vraag voor mijn neefje van 10. Na lang denken en wat vragen stellen toch maar aangeraden om meer de focus te leggen op het maken van muziek, dan het verzamelen en afspelen.

Qua investeren en onderhouden (hardware + software) is DJen veel duurder en minder kindvriendelijk. Ook is het een typische activiteit waar je op latere leeftijd nog makkelijk mee kan beginnen en dan beter weet wat je wilt. Dat weet een kind namelijk nog echt niet en ik heb al meegemaakt dat er dan snel op is uitgekeken.

Starten met een synthesizer en bijvoorbeeld pianolessen triggert het kinderbrein op hele andere manier waar later veel meer profijt uit te halen is. En typisch moeilijker wordt op latere leeftijd. Mocht een kind het leuk vinden is hier ook veel meer in door te groeien van jongs af aan en eventueel een mooie springplank naar de DJ wereld :)
MrG schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:01:
Misschien heb je de nieuwe Avicii in huis (wat ik van harte hoop voor je) en leert ie alles vanzelf, maar anders kan een stukje begeleiding geen kwaad.
Grappig want dat is dus juist primair geen DJ, maar een producer.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste