De bedoeling is dat er aan de zij en achterkant zowiso kallax komen Ivm vinyl. Daarop is voldoende horizontale ruimte voor troepjes enzo. K zal daar ook ethernet usb en stroompuntje plaatsen voor de "externen" die komen spelen.
Bank gaat 'm niet worden qua ruimte, maar er komt wel een stoel buiten beeld om te chillen.
De bedoeling is zeker om het hoogte verstelbare bureau in het "midden" van de kamer te zetten haaks op de lange muur. De pc's en andere aansturing wil ik verplaatsen naar zolder recht erboven (scheelt veel warmte 😂)
Ik heb al een aantal rgbw spots die strategisch geplaatst moeten worden, deze worden met dmx aangestuurd. Ik denk dat ik net zoals hier weer een dakmount ga maken langs de hele buitenrand van de kamer, zodat het gewoon opgehangen kan worden met van die mooie robuuste klemmen voor trussen. Net zoals nu. Ook maak ik op zolder een schakelbord voor de diverse aansluitingen (stroom voor pc/dj gear en verlichting op aparte groep)
De JBL pro's en 10" sub gaan luid genoeg (108db) dus een paar bass traps, deur isolatie en wat foam tegen de ergste reflectie kan ik zeker gebruiken. Maar dit huis is een hoekhuis en deze kamer is vrij van buren. Ik ga wel dikke vloerisolatie erop leggen dmv stapelen (groene platen, pu/rubber, laminaat of iets anders hards (Pvc als daar budget voor is) en daaroverheen een vloerbedekking/kleed of tapijttegelachtig materiaal) dit werkt enorm goed tegen het tikken van de voetjes.
Aanvulling: speakers gaan aan de muur of het plafond met flexstrips (net zoals nu) zodat ze geen geluid lekken door vast contact met de kamer. De sub weet ik nog niet waar die neergezet word.
Bedrading van boven naar beneden gaat door een dikke Pvc buis (5cm) en komt uit het dak en gaat door of net langs het bureau om daar alles in weg te werken, onder het buro komen per pc een usb3 hub met wat poortjes, de nodige hdmi voor de diverse schermen en netwerk/audiokabels voor 't geluid. Alle overige bedrading komt dan netjes aan de rail aan 't plafond en gaat daar rond/naar beneden waar nodig.
[
Voor 14% gewijzigd door
Vinnie2k op 15-08-2025 11:46
]
“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”