Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:00
418O2 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:24:
Ik kan wel tig redenen bedenken om voor losse componenten te gaan tov een all in one. Ik zou ook gaan kijken
Uit pure nieuwsgierigheid, welke redenen?

Want ik heb beide gehad en ben uiteindelijk toch op een all-in-one gegaan omdat dit het beste paste bij mijn draaistijl.

Ter beeldvorming, ik kom in volgorde van:
- CDJ-100 met JB Systems Beat 4
- CDJ-1000MK3 (3x), DJM800, SYNQ Super OEMS(2x)
- traktor S4
- DDJ - SZ
- XDJ -XZ
- XDJ - AZ (huidig, als 1 van de eerste in NL)

Ik sta ook regelmatig op een CDJ3000 + DJM-A9 set te draaien als ik ergens moet komen waar reeds een set is gebouwd. Ook de CDJ2000nxs2 kom ik nog geregeld tegen. Werkt prima hoor, maar ik mis echt de performance pads. Dit is ook de reden dat ik nooit voor de OPUS-QUAD ben gegaan. Want eigenlijk hoopte ik dat die de opvolger van de XZ zou zijn. Maar ook daar geen performance pads. De AZ is alles wat ik wilde wat dat betreft. (pioneer AlphaTheta heeft nogal het handje om alles net-niet te maken)

Ik denk dat het altijd een persoonlijke keuze is waar je voor gaat. Wat past het beste bij jouw draaistijl en budget. Voor mij was ook snel netjes wegzetten en opruimen ook een eis. Man man wat een gekloot met UTP kabels en een switch wil het allemaal fatsoenlijk samen werken. Waarom niet alles gewoon via een switch in de mixer...?

Wil je een all-in one die nog het meest lijkt op een CDJ set, dan moet je de opus hebben. Wil je performance pads, de AZ is dan een topper. De XZ kan ook nog als je wat minder budget hebt en geen 4 decks gebruikt. Wil je echt de club standaard kun je kijken voor een NXS2 set of een cdj3000 set. Als je (weer) begint is het misschien ook fijn om wat kleiner/goedkoper te beginnen. Die sets zijn redelijk waarde vast en zijn altijd weer goed te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Uitbreidbaarheid, upgradebaarheid, repareerbaarheid, plaatsing met name. AIO heeft ook voordelen hoor, maar ik zou liever los gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor mij is het modulariteit, herstelbaarheid, uitbreidbaarheid, en een links + rechts display.

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 09-04-2025 11:20 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:24
Yalopa schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:19:
Voor mij is het modulariteit, herstelbaarheid, uitbreidbaarheid, en een links + rechts display.
Dit geldt ook voor mij.

Maybe dat ik toch die Nexus 1 set haal. Dan kan ik vanaf daar upgraden en uitbreiden. Nog even naar gekeken, maar de NXS ondersteunt geen FLAC, wel een formaat waar ik veel van heb.

Wordt dus op zoek naar NXS2, doorsparen voor 3000 of genoegen nemen met de XDJ-AZ.

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenNietDoen op 09-04-2025 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-06 10:22

Vinnie2k

Pompen met die subwoofer!

JeroenNietDoen schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:29:
[...]

Dit geldt ook voor mij.

Maybe dat ik toch die Nexus 1 set haal. Dan kan ik vanaf daar upgraden en uitbreiden. Nog even naar gekeken, maar de NXS ondersteunt geen FLAC, wel een formaat waar ik veel van heb.

Wordt dus op zoek naar NXS2, doorsparen voor 3000 of genoegen nemen met de XDJ-AZ.
Vergeet niet dat de AZ minder bestandsindelingen ondersteund dan de XZ, 3000s en de Omni... Ik snap niet dat ze die 3eu extra voor de ad/da/pcm chip er niet in hebben zitten.

Ik heb even het lijstje erbij gepakt en weggehaald wat niet boeiend is:

No Send/Return: Limits integration of external effects.
Limited Connectivity Options: Reduces compatibility with additional CDJs or samplers.
No Tidal or Spotify Support: Lacks direct streaming capabilities from these platforms.
No Magvel Faders: Misses advanced mixing features.
No 96kHz Soundcard: Potentially limits audio resolution quality.
No XLR Booth Monitor: Restricts professional monitoring options.

[ Voor 30% gewijzigd door Vinnie2k op 10-04-2025 11:14 ]

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Vinnie2k schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:10:
[...]

Vergeet niet dat de AZ minder bestandsindelingen ondersteund dan de XZ, 3000s en de Omni... Ik snap niet dat ze die 3eu extra voor de ad/da/pcm chip er niet in hebben zitten.
Welke niet dan? Die heb ik gemist.
Overigens ondersteund de NXS1 ook niet alles. Pas vanaf de NXS2 wordt het beter/goed. Maar ik vind de NXS2 weer heel traag laden t.o.v. de AZ en 3000's. Zelfs de RX3 is sneller.

Ook hierin is het verhaal, mis je die of niet?
Ik heb even het lijstje erbij gepakt en weggehaald wat niet boeiend is:

No Send/Return: Limits integration of external effects.
Terecht inderdaad! Als je het wil gebruiken
Limited Connectivity Options: Reduces compatibility with additional CDJs or samplers.
Je kunt gewoon linken, maar ik had inderdaad begrepen dat hier wat beperkingen aan zitten. Het fijne weet ik er niet van, dus dat moet je onderzoeken.
No Tidal or Spotify Support: Lacks direct streaming capabilities from these platforms.
Welke pioneer doet dit wel? Want ik kan wel met BT direct naar de AZ streamen (niet dat ik het gebruik maargoed) Sindskort word wel apple music ondersteund.
No Magvel Faders: Misses advanced mixing features.
Die had de XZ ook niet. De DDJ-SZ had deze wel. Ik gebruik de crossfader (nog) niet en is ook afhankelijk van je mixstijl
No 96kHz Soundcard: Potentially limits audio resolution quality.
Mja, hoor je dit? Hij is t.o.v. de XZ wel van 24 naar 32 bit gegaan. (jammer overigens dat de koptelefoon niet mee is gegaan hierin, met goeie in-ears hoor ik dit verschil wel)
No XLR Booth Monitor: Restricts professional monitoring options.
Deze klopt gewoonweg niet. de A9 heeft ook mono jack. Welke mixer heeft een xlr booth monitor out van pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

XLR is slechts een aansluiting, waar het om gaat is balanced vs unbalanced. L+R TRS (stereo jack type plug) wordt ook gebruikt voor balanced connecties.. De DJM 800 heeft dat, de DJM900 NX (2) idem. Ook de A9 kan je balanced aansluiten.

On that note, balanced heeft slechts zin in omgevingen waar kabel afstanden heel lang kunnen zijn of waar veel interferentie is. Niet in je slaapkamer dus, maar wel in pro omgevingen..

Ik ben het wel eens met het feit dat voor hobby slaapkamer geen enkele lijn uit dat lijstje echt relevant is. voor de hobbyist is het streaming stukje wellicht het meest relevant. Ik weet niet meer welke maar ik heb ooit eens op een pioneer controller gedraaid (het stond er), waar mijn voorganger soundcloud op gebruikte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yalopa schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:17:
Ik ben het wel eens met het feit dat voor hobby slaapkamer geen enkele lijn uit dat lijstje echt relevant is.
Jawel, maar wil je net wat meer in je slaapkamer, bijvoorbeeld een RMX1000 of een DJS1000, kan je dus niet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Er zijn zat reden om 96khz te hebben met zowel tracks op 44,1 en 48 iets met intersampling peaks enzo.

Geen balanced booth is een issue bij mijn setup, teveel stroom en ander spul wat ruist/bromt, en met balanced geen last van. A/B test het maar, je hebt meer headroom met balanced.

Geen send en return is ook echt een doodzonde en sluit uit dat je hun eigen sampler enzo toch niet fatsoenlijk kan aansluiten en live gebruiken

Geen goede pro-link, dus ook daar, als je live wilt gebruiken ziet de front of house veeeeeel minder dan met cdjs/xz/omni en de brakke rekordbox link werk hierdoor ook minder goed over netwerk.

Daarnaast is ie traag en inderdaad zonde dat ze dat headphone circuit niet mee hebben genomen met de goeie chip idd.

[ Voor 23% gewijzigd door Vinnie2k op 11-04-2025 02:48 ]

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dan zijn aparte componenten wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vinnie2k schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 02:45:
Er zijn zat reden om 96khz te hebben met zowel tracks op 44,1 en 48 iets met intersampling peaks enzo.
Dit is vooral luiheid. Het is een kleine moeite een betere DAC erin te zetten en dat levert geen bizarre verhoging van prijs op.
Vinnie2k schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 02:45:
Geen balanced booth is een issue bij mijn setup, teveel stroom en ander spul wat ruist/bromt, en met balanced geen last van. A/B test het maar, je hebt meer headroom met balanced.
De XDJ-AZ heeft wel balanced booth, maar in TRS vorm i.p.v. XLR. Ja, XLR is wat universeler maar TRS is zeker geen issue.
Traag? Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:17:
Dit is vooral luiheid. Het is een kleine moeite een betere DAC erin te zetten en dat levert geen bizarre verhoging van prijs op.
Dit is vooral marketing, wil je beter, dan ga je in het hogere segment shoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yalopa schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:44:
[...]

Dit is vooral marketing, wil je beter, dan ga je in het hogere segment shoppen..
Dat is wel de trieste realiteit. Net ff wat betere knoppen of afwerking kost de wereld ook niet, maar je wil wel duidelijk verschil hebben tussen series/lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Klopt, dat is exact wat ik bedoelde met dat alphatheta/pioneer het altijd net-niet maakt. Dat is al jaren zo en vreselijk irritant. Dus waar ligt je acceptatie grens voor wat voor jou werkt en waard is.

Tuurlijk, ik zou ook een full rig vet vinden om thuis te hebben. Kan het zelfs betalen ook, geen probleem. Maar heb ik het nodig? Neeh... En ik houd van performance pads. Ik heb wel hetzelfde geld in een geluidsset gestopt. (RCF NXL24AMKII en RCF SUB-8003MKII). En het licht kost ook minimaal dat. En daar krijg ik wel geregeld complimenten over. Dat het goed klinkt en de lichtshow vet is en samenwerkt met de muziek. Daar doe ik het dan weer voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:17:
[...]

[...]

De XDJ-AZ heeft wel balanced booth, maar in TRS vorm i.p.v. XLR. Ja, XLR is wat universeler maar TRS is zeker geen issue.

[...]

Traag? Wat bedoel je?
De DAC/ADC die erin zou moeten is (per 100 stuks inkopen) €3,- ps

Ik had niet begrepen dat de booth out een TRS is. Dan heb ik daaroverheen gelezen.

En traag, doe maar eens een op de andere 3 decks een wav/flac inladen terwijl er al 1 aan het spelen is.
Ter aanvulling: via rekordbox over netwerkkabel

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie2k op 11-04-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
De afgelopen week mijn muziekcollectie uitgemest. Ik had over de afgelopen 15 jaar voor de genres die ik draai zo ongeveer alles verzameld. Als in, elk label, elke release. 1 van de issues waar ik tegenaan loop is dat ik zoveel heb dat ik me god niet meer weet wat te draaien en hoe er doorheen te worstelen om tracks uit te zoeken voor sets. In de directory structuur zat het dan als genre\label\release.

Van 1 genre heb ik het vorig jaar al terug gebracht van 6000 naar 600. Dat genre is vandaag nog verder afgeslankt naar 263. Van een ander genre heb ik deze week 4000 tracks afgeslankt naar 287. Ik heb gewoon beoordeeld op 1. vind ik dit leuk en 2. zou ik het ook draaien.

Daarnaast heb ik de directory structuur platgeslagen naar gewoon 1 map voor het genre. Om herkenbaarheid te creeeren zijn alle tags wel uniform en compleet, inclusief correcte album tag, catalognummer en logo.

Nu alles in Rekordbox goed zetten. Hoe ik daar verder ga weet ik nog niet. Ik heb smart playlists die een nieuwe track in de verzameling automatisch toevoegd op basis van de MP3 genre tag. Zodoende heb ik elke track meteen in een algemene playlist zitten. Ga ik tracks een subgenre of stijl meegeven middels de Mytag en die in smart playlists laten ophalen, of ga ik tracks die ik bij sets wil hebben gewoon naar domme playlists slepen...daar moet ik nog even over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Zo, afgelopen weekend heb ik samen met een maatje een lokaal feestje in Zoetermeer mogen afsluiten. Voor de locatie nu de 2e keer dat ik er mag staan, nu dus bovenaan de poster. Voor de liefhebber: YouTube: Kevindoo & Bobmans | Kapotte Zolen Terug naar de basis (Live)

Inclusief de release van een nieuwe track, gemaakt voor als we b2b staan!

Hoe lekker om gewoon de boel weer te mogen af breken, blijft 't mooiste plekkie aan 't eind! (btw de microfoon is niet te horen in de opname, dat was de bedoeling)

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie2k op 17-04-2025 09:20 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:31:
De afgelopen week mijn muziekcollectie uitgemest. Ik had over de afgelopen 15 jaar voor de genres die ik draai zo ongeveer alles verzameld. Als in, elk label, elke release. 1 van de issues waar ik tegenaan loop is dat ik zoveel heb dat ik me god niet meer weet wat te draaien en hoe er doorheen te worstelen om tracks uit te zoeken voor sets. In de directory structuur zat het dan als genre\label\release.

Van 1 genre heb ik het vorig jaar al terug gebracht van 6000 naar 600. Dat genre is vandaag nog verder afgeslankt naar 263. Van een ander genre heb ik deze week 4000 tracks afgeslankt naar 287. Ik heb gewoon beoordeeld op 1. vind ik dit leuk en 2. zou ik het ook draaien.

Daarnaast heb ik de directory structuur platgeslagen naar gewoon 1 map voor het genre. Om herkenbaarheid te creeeren zijn alle tags wel uniform en compleet, inclusief correcte album tag, catalognummer en logo.

Nu alles in Rekordbox goed zetten. Hoe ik daar verder ga weet ik nog niet. Ik heb smart playlists die een nieuwe track in de verzameling automatisch toevoegd op basis van de MP3 genre tag. Zodoende heb ik elke track meteen in een algemene playlist zitten. Ga ik tracks een subgenre of stijl meegeven middels de Mytag en die in smart playlists laten ophalen, of ga ik tracks die ik bij sets wil hebben gewoon naar domme playlists slepen...daar moet ik nog even over nadenken.
Ik 'verzamel' al meer dan 20 jaar muziek voor het draaien (eerst op CD, daarna alles gedigitaliseerd). Het is echt heel lekker om af en toe even vanaf scratch te beginnen.
Ik heb in Rekordbox een map met 'verzameling', waar dan ook al mijn muziek in staat. Deze heb ik voornamelijk gesorteerd op genres en albums.
Deze verzameling met playlists gebruik ik in principe niet tijdens het draaien (het is veel te veel om iets specifieks te vinden)
Eens in de zoveel tijd bouw ik nieuwe playlisten, ik vind het lekkerst draaien als ik slecht een aantal (10-20?) playlists bij me heb op een snelle USB, met maximaal 50-100 tracks per playlists. Op die manier kan ik lekker snel mijn tracks vinden en heb ik alleen bij me wat ik echt nodig heb. Ik draai allround, dus ik heb hele diverse playlisten zoals nederlandse top 40, hardstyle, dance, mashups, bruine kroeg, zomer, urban etc etc.

Ik heb wel altijd mijn volledige verzameling mee op een SSD, zodat ik bij specifieke verzoekjes alsnog kan zoeken in mijn volledige collectie.

Smart playlists zijn zeker handig, ik gebruik ze vooral voor de losse tracks die ik van beatport en zipdj download. Dan gaan ze in ieder geval vanzelf naar de smart playlists met 'Funky House afgelopen 3 maanden' of 'Tech house 2025'.
Genres voor m'n housemuziek doe ik trouwens handmatig via mytags, merk dat de verschillende sites niet erg consistent zijn in de benaming en ik vind het soms ook fijn om 2 (of meer) genres aan een track te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
GeleFles schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:59:
[...]
Eens in de zoveel tijd bouw ik nieuwe playlisten, ik vind het lekkerst draaien als ik slecht een aantal (10-20?) playlists bij me heb op een snelle USB, met maximaal 50-100 tracks per playlists. Op die manier kan ik lekker snel mijn tracks vinden en heb ik alleen bij me wat ik echt nodig heb.
Ja, ik denk dat ik gewoon domme playlistjes ga maken met tracks die ik leuk vindt. Doordat die lijstjes dom zijn ben je meteen verplicht ze bij te houden.
GeleFles schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:59:
[...]
Genres voor m'n housemuziek doe ik trouwens handmatig via mytags, merk dat de verschillende sites niet erg consistent zijn in de benaming en ik vind het soms ook fijn om 2 (of meer) genres aan een track te koppelen.
Voordat tracks in Rekordbox komen gaan ze eerst door 2 tag programma's heen. Daar worden alle tags opgehaald, gecorrigeerd, cover ingeladen. Daarna gaan ze de juiste directory in, pas daarna worden ze in Rekordbox geïmporteerd. De smart playlists kijken naar het echte "genre" tag veld. In de mytag geef ik het subgenre mee. Bijvoorbeeld in het geval van Hardcore, ze hebben allemaal Hardcore als genre-tag, maar in het Mytag veld geef ik mee of het Early, Happy of Millenium is. En zodoende kan ik inderdaad tracks die overlappen meerdere genres meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43
Ik heb ook altijd heeeeeel veel muziek bij me als ik DJ. Ik draai voornamelijk in (cocktail)bars, en in concert-venues, voor, tijdens en na concerten/dansavonden, om "sfeer" te creeren. Het is dus heel erg afhankelijk van wat er die avond allemaal gebeurt, en wat voor publiek er binnen is. Mijn "basis" ding is wel (deep)house en disco, maar daaromheen kan ik alle kanten op, zolang het maar "soulful" en "funky" is.

Ik gebruik zelf gewoon tags, en daar zoek/filter ik op. Soms draai ik met Traktor, vaak op Pioneer CDJ's. Verder gebruik ik vaak filteren op BPM en/of toonsoort.

Ik probeer altijd up to date te zijn qua muziek, dus vaak sorteer ik op datum van recent naar ouder. Dat houdt het voor mezelf ook leuk en interessant. De avond begint vaak wat langzamer, en dan bouwen we (draai meestal b2b) op qua BPM. Eigenlijk altijd merk je dan wel in welke richting je het moet zoeken, en dan pak ik ook oudere tracks erbij die goed passen en die me te binnen schieten.

Alleen als er een heel specifieke gig is qua muziek maak ik vantevoren een playlist, maar die gebruik ik meer als "starter", voor de rest heb ik alles gewoon in 1 grote playlist en gebruik dus het filteren op bpm/toonsoort/import-datum/genre.

Wat dat filteren/zoeken maakt het tegenwoordig ook niet meer zoveel uit of ik met Traktor of met een moderne CDJ draai, je hebt zo ongeveer wel dezelfde functies.

Het leuke van deze manier van draaien vind ik dat ik zowel mezelf kan verrassen, als het publiek. Omdat ik al vanaf de jaren 80 DJ kan ik muziek draaien die de "jonkies" helemaal niet (meer) kennen. Ik zie echt heel veel shazam in actie, of mensen die komen vragen wat dat is, als ik bv een oude 90s MAW house knaller draai. Of ze vragen welke remix dat is, terwijl ik het origineel draai ;)

Ohja, ik gebruik iTunes als mijn centrale library, en die sync ik dan met zowel Traktor als Rekordbox.

[ Voor 13% gewijzigd door olafmol op 17-04-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Even klankborden bij jullie...

Ik zat enige tijd terug te kijken naar een setje nexus 1 of eventueel de XDJ-AZ. Die Nexus 1 set vond ik niet echt meer een optie omdat die al geen flac meer ondersteunt. De XDJ-AZ is ergens alles wat je wilt, maar ik vind aparte schermen wel prettig, modulair als upgradepad een goed punt en ik zou in de toekomst wel een DJS-1000 of RMX1000 willen toevoegen, de XDJ-AZ heeft geen send/return.

Nu heb ik een leuke meevaller gekregen en daarmee kan ik een nexus 2 set halen. Eventueel zou ik als ik zelfs bijleg een set CDJ-3000 en DJM A9 kunnen halen.

Een nette set nexus 2 kost je tussen de 4500 en 5000,-. Een 3000 set kost €7800,-.

Koop ik nu een 2de hands set van 9 tot 5 jaar oud, of leg ik het verschil zelf bij en koop het nieuw en be done with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:36
Lekker bezig. Het blijft natuurlijk altijd je eigen keuze maar als het echt kan ga voor die killer CDJ-3000 set. Het is een flinke investering maar als je genoeg gigs hebt en er veel plezier uithaalt dan is het het 100% waard. Maar poeh wat een geld he!

Zelf zou ik geen gear meer kopen die 5 tot 9 jaar oud is. Je legt er ook veel geld voor neer. Je weet nooit precies hoe ermee is omgegaan en hardwareproblemen zijn dan reëler vanwege ouderdom die extra K's meer zou ik dan voor lief nemen.

Als tussenstap zou je de AZ (of zelfs de Opus) kunnen overwegen. Gloedje nieuw wel een standalone maar voorlopig future proof en gemakkelijk mee te nemen en neer te zetten en veel minder duur. Dan kun je door blijven sparen voor die Pro-set en tegen die tijd verkoop je je AZ weer (of niet).

Misschien wel de belangrijkste tip om mee te nemen in je overweging. Bij dure setups als de CDJ-3000-set hoort eigenlijk ook een goede verzekering. Heb het zo vaak meegemaakt dat er toch wel iets van drinken werd gemorst door mezelf maar ook zeker door enthousiastelingen. Ik heb nu wel geleerd dat dit gewoon gebeurd.

Zelf ga ik dus niet altijd meer met een CDJ-3000 set op pad vooral bij de kleinere feesten doe ik dat niet meer het bijft lastig om die DJ booth af te schermen. Dan pak ik de Opus of een RX3 en die voldoet vaak echt meer dan voldoende. Aan de andere kant bij eventuele schade kan je bij een losse setup hardware gemakkelijker vervangen dan bij een all-in one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Riptide schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:51:
Lekker bezig. Het blijft natuurlijk altijd je eigen keuze maar als het echt kan ga voor die killer CDJ-3000 set. Het is een flinke investering maar als je genoeg gigs hebt en er veel plezier uithaalt dan is het het 100% waard. Maar poeh wat een geld he!

Misschien wel de belangrijkste tip om mee te nemen in je overweging. Bij dure setups als de CDJ-3000-set hoort eigenlijk ook een goede verzekering. Heb het zo vaak meegemaakt dat er toch wel iets van drinken werd gemorst door mezelf maar ook zeker door enthousiastelingen. Ik heb nu wel geleerd dat dit gewoon gebeurd.

Zelf ga ik dus niet altijd meer met een CDJ-3000 set op pad vooral bij de kleinere feesten doe ik dat niet meer het bijft lastig om die DJ booth af te schermen. Dan pak ik de Opus of een RX3 en die voldoet vaak echt meer dan voldoende. Aan de andere kant bij eventuele schade kan je bij een losse setup hardware gemakkelijker vervangen dan bij een all-in one.
Mijn gear blijft op mijn zolderkamer, geen drive-in DJ of verhuur. Draai echt volledig voor mijn eigen plezier, altijd al gedaan ook.
Riptide schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:51:
Zelf zou ik geen gear meer kopen die 5 tot 9 jaar oud is. Je legt er ook veel geld voor neer. Je weet nooit precies hoe ermee is omgegaan en hardwareproblemen zijn dan reëler vanwege ouderdom die extra K's meer zou ik dan voor lief nemen.
Afgelopen dagen marktplaats afgestruind. Nexus 2 sets die uit verhuur komen zit vraagprijs op zo'n €4000,-. Wie weet wat voor kosten er nog aan gaan komen voor onderhoud. Sets die bij mensen thuis hebben gestaan zo'n €4750,-.

Daar hik ik dan een beetje tegenop, dat bedrag voor gear van zo'n 6 tot 8/9 jaar oud, wetende dat als ik er 3K bijleg ik het splinternieuw heb. Of wees ik blij dat ik 3K in mijn broekzak blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 18:32:
[...]

Mijn gear blijft op mijn zolderkamer, geen drive-in DJ of verhuur. Draai echt volledig voor mijn eigen plezier, altijd al gedaan ook.

[...]

Afgelopen dagen marktplaats afgestruind. Nexus 2 sets die uit verhuur komen zit vraagprijs op zo'n €4000,-. Wie weet wat voor kosten er nog aan gaan komen voor onderhoud. Sets die bij mensen thuis hebben gestaan zo'n €4750,-.

Daar hik ik dan een beetje tegenop, dat bedrag voor gear van zo'n 6 tot 8/9 jaar oud, wetende dat als ik er 3K bijleg ik het splinternieuw heb. Of wees ik blij dat ik 3K in mijn broekzak blijft.
Als je het kan betalen zou ik altijd voor nieuw gaan, verkoop het over 4/5 jaar voor goede restprijs als je wat nieuws koopt, als het uit een goed huis komt verkoopt het altijd voor fatsoenlijke prijzen.

Of je koopt het goedkoper (maar dan via via en niet via marktplaats) en draai erop tot de eerste dingen kapot beginnen gaan, laten fixen en dan gelijk verkopen. Maar dat is wel hoger risico op uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Jij bent echt we een eeuwige twijfelaar hé?

Het feit dat je twijfelt zegt mij dat je die 7800 eur eigenlijk niet zomaar kan misen, anders had je niet getwijfeld, zoals je zelf zegt, be done with it. Dan moet je misschien een stapje terugnemen en de NX2 pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yalopa schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:46:
Jij bent echt we een eeuwige twijfelaar hé?
Ben ik zeker. Met aankopen echt een overthinker. Ik word daar zelf soms helemaal gek van. Dat is ook dat ik voor dit soort dingen vaak de mening van anderen zoek.
Yalopa schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:46:
Het feit dat je twijfelt zegt mij dat je die 7800 eur eigenlijk niet zomaar kan misen, anders had je niet getwijfeld, zoals je zelf zegt, be done with it. Dan moet je misschien een stapje terugnemen en de NX2 pakken.
Nou nee, eigenlijk wilde ik een NXS2 set halen. Hetgeen waar ik over twijfel is of ik er wel goed aan doe om een NXS2 set te pakken gezien de prijs die je daar nog voor neerlegt. Of het dan niet juist beter is om een 3000 / A9 te kiezen.

Ik kan het geld wel missen, maar het is wel een hele grote uitgave en daar mag goed over nagedacht worden, toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Excuus, wellicht was mijn reactie een tikkeltje te direct, altijd moeilijk in te schatten... Natuurlijk mag daar goed over nagedacht worden. Mijn punt is eigenlijk dat je al je argumenten voor je zelf al een tijdje klaar lijkt te hebben.

En voor alle duidelijkheid ik kom hier niet opscheppen dat ik dat bedrag WEL zomaar op tafel kan knallen, in tegendeel, ik had een gelijkaardig dilemma en ben voor de NX1 gegaan enkele maanden terug, omdat ik de 2de hands prijs van de NX2 te hoog vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yalopa schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:08:
Excuus, wellicht was mijn reactie een tikkeltje te direct, altijd moeilijk in te schatten...
Nee hoor, no offence taken :)
Natuurlijk mag daar goed over nagedacht worden. Mijn punt is eigenlijk dat je al je argumenten voor je zelf al een tijdje klaar lijkt te hebben.
Jawel, maar er zijn argumenten voor beide te noemen.
En voor alle duidelijkheid ik kom hier niet opscheppen dat ik dat bedrag WEL zomaar op tafel kan knallen, in tegendeel, ik had een gelijkaardig dilemma en ben voor de NX1 gegaan enkele maanden terug, omdat ik de 2de hands prijs van de NX2 te hoog vond...
Ik heb ook het geld liggen, echt geen probleem, maar €7800,- is gewoon heel veel geld. €4500ish is ook heel veel geld, maar toch zo'n dikke 3000 minder. Gevoelsmatig lijkt het gewoon te dicht bij de nieuwprijs te liggen als je leeftijd meeneemt als factor.

Ik ben er nog niet echt over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Het is lastig te zeggen voor andere, maar ik heb 't eens doorgerekend. Door die restwaarde is de investering bij nieuw nieuw (7800) zo'n 3k voor 3 jaar gebruik. Bij bijna nieuw (aanschaf rond 5k) is de afschrijving in absolute waarde het laagst en blijft die laag (de minimale prijs voor 7 tot 9 jaar oude gear (nu dus de nxs2 mixer en cdj2000mk3's) is nog steeds 2,5k.

Ik heb mijn platenspelers en mixer tweedehands gekocht, wat zaken geupgrade en was voor €1400,- aan kosten al 3 jaar onder de pannen. Heb wat faders vervangen en de boel een keer gesmeerd/afgesteld.

Nieuwe gear betekend niet beter geluid. Ik weet zeker dat mensen 't verschil niet gaan horen tussen de setups met losse delen en een DJM

Dus het blijft een luxeinvestering die zich niet terugbetaald. Dan snap ik ook dat 't lastig is om zo'n bedrag "goed te praten". Maar een setje cdj3000 's is gewoon wel heel leuk speelgoed en toch relatief waardevast. De mixer zou me minder boeien, alles nieuwer dan een 750mk2 heeft geen bijzonderheden die je "nodig" hebt met mixen.

[ Voor 19% gewijzigd door Vinnie2k op 08-05-2025 09:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Oh ja, even update voorzien...

Iemand uit mijn regio had zijn nexus 2 set te koop gezet. We bleken elkaar wel enigszins te kennen vanuit het wereldje. Maandagmiddag langs gegaan, leuke studio. Was vroeger redelijk groot opkomende talent DJ, veel boekingen, maar besloot in 2014 over te stappen naar produceren. Leuk gebabbeld over van alles.

Uiteraard met die set naar huis gegaan :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

JeroenNietDoen schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:42:
Oh ja, even update voorzien...

Iemand uit mijn regio had zijn nexus 2 set te koop gezet. We bleken elkaar wel enigszins te kennen vanuit het wereldje. Maandagmiddag langs gegaan, leuke studio. Was vroeger redelijk groot opkomende talent DJ, veel boekingen, maar besloot in 2014 over te stappen naar produceren. Leuk gebabbeld over van alles.

Uiteraard met die set naar huis gegaan :Y
Je hebt je naam geen eer aan gedaan, gefeliciteerd met je setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 17:33
Ik ben nieuw in dit topic en hoop dat jullie mij kunnen helpen met een vraag over de Pioneer Opus Quad.

Ik heb jarenlang ge-DJ-d met een Numark Director D2 (ja, ik weet het, een oud beestje). Die heb ik 2 jaar geleden verkocht toen ik stopte met DJ-en. Nu ben ik onlangs gevraagd om nog een keer een avondje te draaien. De locatie heeft een Pioneer Opus Quad staan. Ik ken dat apparaat niet.

Ik heb een collectie met muziekbestanden die ik destijds op een USB-stick had staan die ik in de Numark propte. Om snel te kunnen zoeken moest ik met een Windows programma een bibliotheek aanmaken (bestanden indexeren) op de stick. Zeker als er nog geen bibliotheek op de stick stond duurde dat soms uren. Maar het zorgde er wel voor dat ik met maar een paar toetsen het nummer had gevonden wat ik wilde afspelen.

Mijn vraag is nu: moet dat indexeren ook op de Opus Quad gebeuren? Of beter gezegd: ik heb een collectie met iets van 14.000 bestanden op een stick (of evt. een externe HD met 5.600 rpm of desnoods een laptop) en die wil ik kunnen afspelen met de Opus Quad. Hoe kan ik dat het makkelijkste doen dat hij het gewenste bestand binnen pakweg een seconde heeft gevonden? Het gaat dus om slechts eenmalig gebruik, dus ik wil er niet enorm veel tijd en eigenlijk zeker geen geld aan besteden.

Ik heb de handleiding doorgenomen maar daaruit kan ik niet makkelijk een antwoord distilleren. Ik lees wel dingen over rekordbox maar begrijp de werking er niet van. Idem voor iets wat geloof ik Direct Library Plus heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

JazzMatazz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:42:
Ik ben nieuw in dit topic en hoop dat jullie mij kunnen helpen met een vraag over de Pioneer Opus Quad.

Ik heb jarenlang ge-DJ-d met een Numark Director D2 (ja, ik weet het, een oud beestje). Die heb ik 2 jaar geleden verkocht toen ik stopte met DJ-en. Nu ben ik onlangs gevraagd om nog een keer een avondje te draaien. De locatie heeft een Pioneer Opus Quad staan. Ik ken dat apparaat niet.

Ik heb een collectie met muziekbestanden die ik destijds op een USB-stick had staan die ik in de Numark propte. Om snel te kunnen zoeken moest ik met een Windows programma een bibliotheek aanmaken (bestanden indexeren) op de stick. Zeker als er nog geen bibliotheek op de stick stond duurde dat soms uren. Maar het zorgde er wel voor dat ik met maar een paar toetsen het nummer had gevonden wat ik wilde afspelen.

Mijn vraag is nu: moet dat indexeren ook op de Opus Quad gebeuren? Of beter gezegd: ik heb een collectie met iets van 14.000 bestanden op een stick (of evt. een externe HD met 5.600 rpm of desnoods een laptop) en die wil ik kunnen afspelen met de Opus Quad. Hoe kan ik dat het makkelijkste doen dat hij het gewenste bestand binnen pakweg een seconde heeft gevonden? Het gaat dus om slechts eenmalig gebruik, dus ik wil er niet enorm veel tijd en eigenlijk zeker geen geld aan besteden.

Ik heb de handleiding doorgenomen maar daaruit kan ik niet makkelijk een antwoord distilleren. Ik lees wel dingen over rekordbox maar begrijp de werking er niet van. Idem voor iets wat geloof ik Direct Library Plus heet.
toon volledige bericht
Pioneer (en Alpha Theta) apparaten kunnen in principe MP3's direct vanaf USB spelen via de mappenstructuur, maar dat is niet de handigste manier om muziek te spelen. Je hebt dan (volgens mij) ook geen zoekfunctie om snel je bestanden te kunnen vinden.
Daarvoor hebben ze rekordbox bedacht. In rekordbox beheer en analyseer je je muziekcollectie door middel van het maken van playlists.
Na het importeren en analyseren van je muziek in rekordbox kan je playlists maken en deze playlists dan weer expoteren naar een USB, zodat je op de USB een database + bestanden krijgt die pioneer apparatuur kan lezen: Device library voor de oudere spelers en device library plus voor de nieuwe apparaten zoals de opus quad. (de laatste versie rekordbox exporteert beide versies, daar hoef je je geen zorgen om te maken)
Door middel van deze database kan de speler zoeken door de database op de stick en krijg je de waveforms en beatgrids te zien.

Mocht je je muziek nu alleen op een USB drive hebben, gebruik dan die drive niet als export schijf, dat word onoverzichtelijk. Rekordbox zorgt er zelf voor dat bij een export zowel de MP3's als de database naar een schijf geschreven worden. (beste is dus om gewoon een lege stick te gebruiken en rekordbox deze te laten vullen)
Afhankelijk van de grootte van je collectie en de snelheid van je USB stick, kan dit exporteren wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
GeleFles schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Pioneer (en Alpha Theta) apparaten kunnen in principe MP3's direct vanaf USB spelen via de mappenstructuur, maar dat is niet de handigste manier om muziek te spelen. Je hebt dan (volgens mij) ook geen zoekfunctie om snel je bestanden te kunnen vinden.
Daarvoor hebben ze rekordbox bedacht. In rekordbox beheer en analyseer je je muziekcollectie door middel van het maken van playlists.
Dank voor je uitleg, dit maakt het al een stuk helderder. Maar ik wil van tevoren nog geen playlists maken want ik draai op basis van de sfeer en ik weet nog niet hoe die gaat zijn en kan daar dus ook niet op anticiperen met vooraf gemaakte playlists. Is dat een probleem? Want hoe zoek je anders op het moment zelf? Bij de Numark zat een toetsenbord waarmee ik titels of artiesten kon in typen. Volgens mij zit dat niet bij een OQ. Maar hoe zoek je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
JazzMatazz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:23:
[...]

Dank voor je uitleg, dit maakt het al een stuk helderder. Maar ik wil van tevoren nog geen playlists maken want ik draai op basis van de sfeer en ik weet nog niet hoe die gaat zijn en kan daar dus ook niet op anticiperen met vooraf gemaakte playlists. Is dat een probleem? Want hoe zoek je anders op het moment zelf? Bij de Numark zat een toetsenbord waarmee ik titels of artiesten kon in typen. Volgens mij zit dat niet bij een OQ. Maar hoe zoek je dan?
Wat gele fles zegt. Je moet rekordbox downloaden (is gratis en je hebt abbo opties) en dan je muziek die je wilt gaan gebruiken in rekordbox plaatsen en daarna alles naar een USB exporteren zodat het compatible is met nagenoeg alle apparaten van Pioneer en Alpha Theta. Hou er wel rekening mee dat het de eerste keer even kan gaan duren gezien de grote van je muziek database. Je kan ook de laptop (met rekordbox) direct inpluggen in de Opus Quad. Het is maar net wat je fijner vind.

De Opus vind ik een geweldig apparaat het werkt snel en heeft een degelijke zoek functie. Wil je de beste uitleg over de werking (incl. zoek functie) van de OPUS check dan deze kerel beter ga je niet vinden: YouTube: Pioneer DJ Opus Quad Complete Training Tutorial & Video Manual

[ Voor 5% gewijzigd door Riptide op 09-05-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

JazzMatazz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:23:
[...]

Je playlists bepalen gelukkig niet de volgorde in hoe je je nummers afspeelt, zie een playlist meer als een verzameling tracks die bij elkaar horen :)
Je kan zoveel playlists maken als je wilt, inclusief een mappenstructuur.
Ik heb ook een flinke verzameling nummers op mijn PC, die ik dan grotendeels in mappen en playlists in rekordbox heb staan.
Op mijn USB heb ik eerst een globale mappenstructuur, zoals Oldies, Kroegmuziek, House etc.
In elke map staan dan weer verschillende playlisten: In Oldies bijvoorbeeld 90's, Rock, Disco, Starters. In Kroegmuziek staat onder andere Nederlandstalig, Top 40, Meezingers, Bruine kroeg etc. Je snapt het wel ;)

Voor het zoeken heeft de Opus Quad een onscreen toetsenbord, als je een playlist hebt geopend in het browse scherm, kan je op een vergootglas klikken bovenin om de zoekfunctie te starten.

Weet niet wanneer je feestje is, maar begin op tijd.. Als je 14.000 nummers moet analyseren in rekordbox, is je PC/laptop wel even wat uurtjes aan het stampen.

[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 09-05-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
GeleFles schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:52:
[...]
Weet niet wanneer je feestje is, maar begin op tijd.. Als je 14.000 nummers moet analyseren in rekordbox, is je PC/laptop wel even wat uurtjes aan het stampen.
Bedankt voor je wijsheden en advies. Noted! Ik ga er mee aan de slag. Misschien dat ik dan een playlist maak van 14.000 nummers :*) , dan kan ik daar dan in zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kijk ook voor een stick met hoge schrijfsnelheid. Ik had vroeger gewone sticks, en dat duurde uren. Uiteindelijk eentje gekocht met hoge snelheid, het verschil is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Juist als je zoveel nummers hebt is het des te belangrijker om ze goed in een bibliotheek te zetten. Markeren met persoonlijke tags voor stijl, vibe of dat soort dingen. En dan weer playlists maken die automatisch alle tracks met zon kenmerk bij elkaar zetten. En inderdaad, dat je collectie zoekbaar is.

Want 14.000 tracks, die ken jij echt niet allemaal uit je hoofd.

Ik had zo'n 15.000 hardstyle/hardcore tracks. Wat juist tegen ging werken was omdat het zoveel was ik niet meer wist wat te pakken. Ik heb zwaar gedownsized naar totaal nog maar zo'n 600 tracks. Allemaal tracks die ik echt zou kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ander vraagje, om CDJs op DJM aan te sluiten middels de digitale aansluiting. Is dat nou gewoon een enkele RCA kabel die erin gejast wordt of is het echt een aparte kabel :? De plug lijkt toch gewoon RCA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Altijd Digitale kabel pakken. Connectors zijn dezelfde maar kabel weerstand is anders. Misschien werkt het met audio kabel, misschien ook niet, misschien werkt het soms.

Gewoon safe spelen. Die kabels zijn niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

JazzMatazz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Bedankt voor je wijsheden en advies. Noted! Ik ga er mee aan de slag. Misschien dat ik dan een playlist maak van 14.000 nummers :*) , dan kan ik daar dan in zoeken
Volgens mij kan je geen 14.000 nummers in 1 playlist gooien (lijkt me ook waardeloos om handmatig in te zoeken)
Als je de zoekfunctie gebruikt op de opus, dan zoekt hij door de hele database, dus niet slechts 1 playlist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
GeleFles schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Volgens mij kan je geen 14.000 nummers in 1 playlist gooien (lijkt me ook waardeloos om handmatig in te zoeken)
Als je de zoekfunctie gebruikt op de opus, dan zoekt hij door de hele database, dus niet slechts 1 playlist.
Ik heb in 1 playlist 58378 nummers in Rekordbox staan. Werkt prima. Was benieuwd tot hoever ik kon gaan en tot op vandaag nog steeds geen limiet tegengekomen. Zoeken gaat razendsnel. Typ de eerste paar letters van track of artiest in en het staat direct in de lijst op het scherm.

Sterker nog, de tracks staan op een externe server welke ik via iSCSI heb verbonden zodat ik overal waar ook maar een beetje snel netwerk aanwezig is mijn hele muziekbibliotheek tot mijn beschikking heb. En nog snel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

GeleFles schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Ik heb 1 playlist met 117000 nummers, denk dat 't wel mee valt 😂 die lijst laad wel traag in op de az of opus. Maar playlists tot 20k gaan redelijk vlot.

Mijn dj playlists zijn vaak maar 100/150 tracks per thema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
Ik neem aan dat die grote playlists via een laptop worden ingeladen? Of gebruiken jullie een USB-stick? Ik dacht namelijk dat er een limiet zit aan het aantal nummers dat vanaf één playlist via USB kan worden ingelezen. Ik zal het zelf ook eens testen...

[ Voor 19% gewijzigd door Riptide op 10-05-2025 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Riptide schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:37:
Ik neem aan dat die grote playlists via een laptop worden ingeladen? Of gebruiken jullie een USB-stick? Ik dacht namelijk dat er een limiet zit aan het aantal nummers dat vanaf één playlist via USB kan worden ingelezen. Ik zal het zelf ook eens testen...
M'n collectie is rond de 200.000 tracks, die staan op een hele snelle nvme ssd die in m'n laptop zit, die hang ik dan inderdaad via usb aan de decks. Via usb (export) maak ik playlists tot ongeveer max 750/1000 tracks en heb altijd 1 playlist met alle tracks op de usb stick van 256gb (10gb vrij houden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
En alle 200.000 tracks ken jij goed genoeg om ze te draaien :?

Het klinkt namelijk een beetje ala van elk genre elke release van elk label willen hebben puur ter verzameling. Dat had ik eerst ook met slechts 2 genres en dat vond ik op den duur eigenlijk averechts werken. Playlists te groot/lang, kon niks meer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

JeroenNietDoen schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:19:
En alle 200.000 tracks ken jij goed genoeg om ze te draaien :?

Het klinkt namelijk een beetje ala van elk genre elke release van elk label willen hebben puur ter verzameling. Dat had ik eerst ook met slechts 2 genres en dat vond ik op den duur eigenlijk averechts werken. Playlists te groot/lang, kon niks meer vinden.
Mja, ik heb van Awolnation - Sail al 23 remixen. Bijna alle tracks heb ik een extended en een radio/original mix van. Ik krijg regelmatig van andere dj's/producers spul toegestuurd (master versies of Bootlegs). Dus van het meeste heb ik inderdaad wel 3 of 4 versies. Komt ie dan nog in een playlistje of 2 a 3 voorbij van de Streaming diensten zit je dus al aan 6 versies van 1 titel.

Ik heb in de afgelopen 20 jaar dj'en veel verzameld. Na 773 afleveringen op twitch (van gemiddeld 3 tot 4 uur) ongeveer 60.000 tracks gedraaid van m'n digitale library, ik heb daarnaast nog een paar honderd platen en nog een berg cd's waar de rekordshop jaloers op word... Denk wel dat ik 60% van mijn library ken en kom nog regelmatig pareltjes tegen die ik zelf ook vergeten ben. ;)

Dus mocht je nou een keer op zoek zijn naar wat bijzonders, let me know. Overigens heb ik wel heel veel tijd verloren in 't rippen van alle CDs en heb ik ook wel veel digitaal aangeschaft.

Toen ik begon met streamen heb ik alle illigaal gedownloade muziek in een losse folder gegooit en ben ik over de afgelopen 5 jaar aan gaan vullen wat ik nodig achtte of gekocht wat ik vaker dan 2 keer draaide. Zodoende heb ik nu een enorme bibliotheek aan legale muziek (als ik de cd die ik had kon downloaden dan deed ik dat onder het mom thuiskopie)

[ Voor 19% gewijzigd door Vinnie2k op 11-05-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vinnie2k schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:48:
[...]

Mja, ik heb van Awolnation - Sail al 23 remixen. Bijna alle tracks heb ik een extended en een radio/original mix van. Ik krijg regelmatig van andere dj's/producers spul toegestuurd (master versies of Bootlegs). Dus van het meeste heb ik inderdaad wel 3 of 4 versies. Komt ie dan nog in een playlistje of 2 a 3 voorbij van de Streaming diensten zit je dus al aan 6 versies van 1 titel.

Ik heb in de afgelopen 20 jaar dj'en veel verzameld. Na 773 afleveringen op twitch (van gemiddeld 3 tot 4 uur) ongeveer 60.000 tracks gedraaid van m'n digitale library, ik heb daarnaast nog een paar honderd platen en nog een berg cd's waar de rekordshop jaloers op word... Denk wel dat ik 60% van mijn library ken en kom nog regelmatig pareltjes tegen die ik zelf ook vergeten ben. ;)
Ben je nog actief op Twitch? If so, linkdrop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

JeroenNietDoen schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Ben je nog actief op Twitch? If so, linkdrop?
https://www.twitch.tv/kevindoo Iedere woensdag en zondag hardere stijlen, vrijdags fm uitzending bij ZFM Zoetermeer en op zaterdag pak ik mijn eigen favoriet es (ene keer 70/80s, andere keer lekker house enzo)

Iedereen is welkom, verzoekjes ook als ze in de stijl passen :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DF9gzEEvaXpgnt5_2YUlw_mnNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/faoRywz7I8DZdF6chcJygGBF.png?f=fotoalbum_large

Nu live tot zeker 1900 denk ik

[ Voor 28% gewijzigd door Vinnie2k op 11-05-2025 15:31 . Reden: Afbeelding ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-06 07:53

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Nou ik heb dit weekend een uurtje mogen rammen bij de aardige werknemers van ToneControl in Haarlem op een Pioneer XDJ-RX3. Man wat voelt dat limiterend aan afkomende van een Denon DJ SC Live 4 :+

De reden waarom ik een uurtje langs ging is omdat ik volgende week bij een maat zijn bruiloft mag draaien en daar staat een RX3 klaar vanuit de organisatie. Dus daar mag ik het een uurtje op gaan doen. Het leek mij verstandig om eerst even proef te draaien en ik ben heel blij dat ik dat heb gedaan. Ik heb mijn database van Engine DJ naar RekordBox kunnen omzetten. Niet alles is even goed over gekomen maar het overgrote deel wel en het is nu al zeer bruikbaar :)

Maar wat voelde ik mij gelimiteerd op dat apparaat zeg. Ik mix toch minimaal een 3de channel en het was het eerste half uur echt klooien met de instellingen en waar alles zat. Dat laatste punt is natuurlijk mijn probleem, geef het wat tijd en het voelt vertrouwd aan. Maar het was wel echt even schrikken dat opeens al mijn transities maar zeer matig waren :P

Afijn nu ik dit weet blijf ik wel bij mijn plan om een playlist te maken van een uurtje die speciaal voor mijn tijdslot is gemaakt. Alle nieuwe techniek en al maakt het al moeilijk genoeg, laat ik het mijzelf niet onnodig moeilijker maken.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vinnie2k schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:57:
[...]

https://www.twitch.tv/kevindoo Iedere woensdag en zondag hardere stijlen, vrijdags fm uitzending bij ZFM Zoetermeer en op zaterdag pak ik mijn eigen favoriet es (ene keer 70/80s, andere keer lekker house enzo)

Iedereen is welkom, verzoekjes ook als ze in de stijl passen :)[Afbeelding]

Nu live tot zeker 1900 denk ik
En follow. Die hardere stijlen passen precies in mijn straatje :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Yariva schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:34:
Nou ik heb dit weekend een uurtje mogen rammen bij de aardige werknemers van ToneControl in Haarlem op een Pioneer XDJ-RX3. Man wat voelt dat limiterend aan afkomende van een Denon DJ SC Live 4 :+

De reden waarom ik een uurtje langs ging is omdat ik volgende week bij een maat zijn bruiloft mag draaien en daar staat een RX3 klaar vanuit de organisatie. Dus daar mag ik het een uurtje op gaan doen. Het leek mij verstandig om eerst even proef te draaien en ik ben heel blij dat ik dat heb gedaan. Ik heb mijn database van Engine DJ naar RekordBox kunnen omzetten. Niet alles is even goed over gekomen maar het overgrote deel wel en het is nu al zeer bruikbaar :)

Maar wat voelde ik mij gelimiteerd op dat apparaat zeg. Ik mix toch minimaal een 3de channel en het was het eerste half uur echt klooien met de instellingen en waar alles zat. Dat laatste punt is natuurlijk mijn probleem, geef het wat tijd en het voelt vertrouwd aan. Maar het was wel echt even schrikken dat opeens al mijn transities maar zeer matig waren :P

Afijn nu ik dit weet blijf ik wel bij mijn plan om een playlist te maken van een uurtje die speciaal voor mijn tijdslot is gemaakt. Alle nieuwe techniek en al maakt het al moeilijk genoeg, laat ik het mijzelf niet onnodig moeilijker maken.
Goed dat je dat hebt gedaan, ik speel regelmatig op rx3's en zelfs als je pioneer minded bent is het ook een beperkend apparaat. Mja, dat weet je bij pioneer. Pas vanaf de az is het full feature en dan nog geen eens 4 decks standalone.

De reden dat ik mijn pc en een djm750 heb. Geen issues met beperkingen behalve dat er een pc aan moet staan. Mja, die heb ik toch al als ik de files ergens moet hebben. Dus ipv nas heb ik gewoon een hele dikke laptop als rekordbox pc die buitenshuis als obs pc werkt.
JeroenNietDoen schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:41:
[...]

En follow. Die hardere stijlen passen precies in mijn straatje :Y
Mooi, leuk om ook voor tweakers te spelen. Aangezien je net een setje cdj's hebt aangeschaft, stream jij ook?

[ Voor 7% gewijzigd door Vinnie2k op 13-05-2025 00:53 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vinnie2k schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:50:
[...]
Pas vanaf de az is het full feature en dan nog geen eens 4 decks standalone.
De XDJ-AZ is wel 4 decks standalone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 06:42:
[...]

De XDJ-AZ is wel 4 decks standalone.
O, dan heb ik niet op zitten letten. De Xz kon het niet in ieder geval zonder externe spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Yariva op 14-05-2025 14:34 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSDOca8clW75f1e5GeINUDQFRes=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGXc8QB39qq46dtVQ6DC4Mp5.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen dagen beetje kunnen oefenen op een mooi (voor mij nieuw) setje cdj-350's / djm350. De laatste missing link om ook cd's te kunnen draaien en m'n DDJ-400 te gaan vervangen met de launchpad en deze 2 cdspeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ze zien er mooi shiny uit gezien de leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vinnie2k schreef op zondag 18 mei 2025 @ 01:16:
[Afbeelding]

Afgelopen dagen beetje kunnen oefenen op een mooi (voor mij nieuw) setje cdj-350's / djm350. De laatste missing link om ook cd's te kunnen draaien en m'n DDJ-400 te gaan vervangen met de launchpad en deze 2 cdspeler.
Gave units! vooral in het wit!

Je weet dat je je crossfader in rekordbox kan uitzetten ipv vasttapen toch? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

GeleFles schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Gave units! vooral in het wit!

Je weet dat je je crossfader in rekordbox kan uitzetten ipv vasttapen toch? :P
Ja, klopt, maar gebruik 'm wel eens los en dan moet ie met feestjes altijd vast zitten (midi van de upfaders en de crossfader beïnvloeden elkaar (storing, iets met bier. Maar geen zin en tijd om 't op te lossen)
Yalopa schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:02:
Ze zien er mooi shiny uit gezien de leeftijd.
Ze zijn echt amper gebruikt. Moet wel ff de gears in de linker jog wheel smeren. Maar 100-ish draaiuren in 10 jaar...

En ik ben autopoetser, dus heb ook wel de spullen om 't netjes te maken.

Met de lampjes aan: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kddgbm-jZ_DPtczNDTKcL6NabSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZNgcoEbeGtFwF9gHeEuRAsSH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Vinnie2k op 19-05-2025 01:02 . Reden: Dubbele quote en foto ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Nou beste mede-Tweakers, een hele leuke update.

Dit weekend heb ik voor het eerst 2 uurtjes op een bruiloft gedraaid. Niet betaald, ik was te gast op de bruiloft en dan is dit ook wel een leuk "cadeautje" om te geven.

Als eerst even de reis er naar toe: een paar maanden geleden wist ik al dat dit eraan zat te komen, ruim van te voren gevraagd en volmondig ja gezegd. Tussendoor is er nogal wat gebeurd:
  • Al snel was bekend dat ik niet de enige DJ zou zijn, mogelijk nog een gast die plaatjes wou draaien
  • De set zou worden gehuurd zodat ik niet hoef op te zetten en af te breken
  • De set zou waarschijnlijk Pioneer zijn, ik draai Denon. Maar goed ik snap die keuze heel goed, zeker wanneer er meerdere DJ's zijn is Pioneer als "de industrie standaard" gewoon de juiste keuze.
Dus ik ging aan het werk. Een playlist gemaakt met een leuke flow erin van ongeveer 75 minuutjes. Het leek mij handig om huiswerk hiervoor te doen zodat ik echt voor dit speciale moment de juiste nummers draaide en niets zou vergeten. Het was ook mijn eerste keer dat ik zo kort zou spelen en dat ik iets kon voorbereiden, normaal gesproken is het gewoon gaan met die banaan en we zien wel waar de avond zich brengt.

Daarna gecheckt op welke hardware ik zou draaien / wat daar zou staan. Het zou een Pioneer XDJ-RX zijn. Versienummer wist ik niet maar goed ik ging van een 2 of 3 uit. Prima, daar kunnen we vast wat mee.

Dus ik heb mijn bibliotheek geconverteerd met Lexicon van Denon naar Pioneer. Daarna heb ik vorig weekend een uurtje mogen spelen bij ToneControl zoals ik hier omschreef.

Afgelopen week nog aanpassingen gemaakt aan de playlist die ik wou draaien ivm openingsnummer, wensen van de bruid etc.

Afijn ik denk dat je de rode draad in dit verhaal snapt. Bruiloft van een goede maat van je, andere apparatuur dan dat je standaard op draait. Je wil hier gewoon goed voorbereid voor zijn, geen ruimte voor fuckups.

Dus we komen aan op locatie.

Tja, en daar is geen XDJ-RX te bekennen. Daar staat een prachtige Pioneer XDJ-R1. Ik snap dat hier een aantal veteranen nu lezen en al het respect naar jou toe met je ervaring en kunde. Maar ik heb tot nu toe gedraaid op all-in-1 controllers (Pioneer DDJ 1000 en een Denon SC Live 4) en sorry maar dit leek er totaal niet op. Ik heb nog snel naar online handleidingen gezocht en kwam deze video tegen YouTube: Pioneer XDJ R1 Talkthrough en zag al snel dat de beste man (dikke SO naar Phil Morse van Digital DJ tips btw) met een oude iPhone waar de romeinen nog mee telefoneerde dat apparaat aanstuurde. Ik heb niet eens geprobeerd te zoeken naar de app, ik zag al vrij snel dat dit zou uitlopen naar een dieptepunt.

Ik was ook echt gevraagd door de vrienden die dit allemaal zouden regelen om op de set te spelen. Immers is er gewoon serieus geld voor betaald, heel begrijpelijk. Maar nadat ik mijn zorgen had ge-uit en het duidelijk voor mij was dat er geen andere DJ meer zou zijn dan ik kon ik gerust adem halen en na wat overleg pakte ik mijn prachtige Denon controller uit de auto ;) Wie weet zou hij nog van pas kunnen komen......

Hup XDJ-R1 eruit, XLR kabels in mijn controller, stroom erin, USB met playlist en gaan met die banaan. Dat scheelde al een bak aan stress zeg! Daarna heb ik wat nummers gedraaid maar zag ik ook al vrij snel dat mijn opbouw in de lijst nog niet echt het juiste moment was. Kortom ook al die voorbereiding ging half in het water en daarna ben ik op de automatische piloot door al mijn genres gegaan en gewoon met de flow door het feest heen gegaan. Wat achteraf top was en veel beter werkte dan ik had kunnen doen met de playlist.

Maar al met al kan ik na veel feesten alleen maar trots zijn waar ik nu amper na een jaar sta:
  • Omgaan met technische problemen / uitdagingen zoals een controller uit het jaar kruik
  • Communicatie met een klant / opdrachtgever. Welke muziek en genres wel en absoluut niet, openingsnummer, andere wensen, etc. etc.
  • Verzoekjes en deze behandelen! Ik had niet alles maar 50% wel al in mijn bibliotheek! En mocht ik dit vaker doen sluit ik een abonnementje af bij Apple Music om met die manier gewoon toegang te hebben tot alle nummers mocht ik iets toch niet hebben
  • Voorbereiding op een feest met bijv. een playlist en dan tegelijk snel kunnen schakelen door naar de gasten te kijken, energie te voelen, kijken welke muziek nu echt nodig is en welke richting je op gaat.
  • Er zou nog mogelijk iemand anders draaien, uit eindelijk toch niet. Maar geen probleem, flexibel opstellen en dan draaien we nog wat langer door :)
  • Uitdagende transities! Het liefst speel ik lekker house en dance door elkaar en zit je altijd wel redelijk met je BPM en intro / outro beats. Maar goed als de sfeer vraagt om meer Nederlandse muziek dan zal je gewoon moeten leveren en je kloopt het maar aan elkaar, success ermee.
  • Vooral (en ik wil het nog eens benadrukken) "read the room". Hoe kan ik mensen zo rond de 40 laten dansen? Hoe kan ik die mannen daar aan een tafel met een biertje lekker mee laten zingen? Lopen er wat mensen weg van de dansvloer en begint het wat rustiger te worden? Prima die zijn even buiten roken dan ga ik nu nog even niet "rampeneren" draaien, dat is veel leuker wanneer er even wat meer mensen voor mij staan i.p.v. een bijna lege dansvloer :P Het is gewoon wat uitdagender wanneer je zo veel leeftijdsverschillen en interesses bij elkaar heb!
  • Veel, veel rustiger en comfortabeler met mixen, nummer selectie, gewoon in mijn hoofd zodat ik veel meer kan focussen met wat er om mij heen gebeurd in plaats van "paniek ik moet over 30 seconden mixen". Het verschil met de eerste keer optreden en nu is echt dag - nacht.
Al met al was het de leukste avond draaien tot nu toe voor mij persoonlijk. Ik heb ook zo ontzettend veel leuke complimenten gekregen en de bruid had zich geen betere DJ kunnen voorstellen. Begrijp me niet verkeerd, er zijn miljoenen betere DJ's dan ik maar het compliment neem ik toch graag met beide handen aan ;)

Dank allen voor de tips tot nu toe en ik hoop dat ik jullie weer een beetje aan het lachen heb kunnen maken na dit verhaal. Misschien herinnert het jou aan feesten die je eerst zelf ook spannend vond maar waar je uit eindelijk heel leuk op terug kijkt :) Chiao en wie weet snel naar de volgende update, ik ben alweer gevraagd bij een maatje voor een verjaardag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Prima opgelost dan toch :)
Yariva schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:43:
Tja, en daar is geen XDJ-RX te bekennen. Daar staat een prachtige Pioneer XDJ-R1. Ik snap dat hier een aantal veteranen nu lezen en al het respect naar jou toe met je ervaring en kunde. Maar ik heb tot nu toe gedraaid op all-in-1 controllers (Pioneer DDJ 1000 en een Denon SC Live 4) en sorry maar dit leek er totaal niet op.
Als ik even naar dat plaatje van die XDJ-R1 kijk, sjah toch is ook dat gewoon een Pioneer DJ workflow. Enige wat op een beetje aparte plek zit is de beat fx. Verder allemaal erg herkenbaar. Rekordbox USB stick erin en het werkt.

Ik denk vooral dat je zenuwen en het zelf niet hebben van Pioneer ecosysteem je hoofd meer op hol brengt dan nodig. Ik herken het ook wel, heb een vriend die nu een jaartje bezig is. In het genre wat hij draait (Hardcore) is het echt alleen maar CDJ2000NXS2/CDJ3000 of een XDJ-XZ wat er op feestjes staat. Hij koos vanwege het geld destijds voor Denon ondanks advies om toch te kijken naar bijvoorbeeld een RX3. Gevolg is nu dat elk feestje wat ie heeft die een week van te voren strontzenuwachtig is of zijn USB stick wel goed geconverteerd is van Denon naar Rekordbox. Moet ie bij anderen aankloppen om vooraf te kunnen testen. Ik zei het nog van de week toen die bij mij voor een test kwam, "maat, zou je die Prime 4 van je niet es verpatsen en er iets voor terugkopen waar je ook daadwerkelijk op moet draaien?".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Leuk verhaal @Yariva hier leer je van.

De elende bij mijn eerste feesten ging hem over cd spelers zonder pitch, platenspelers die ruk waren en mixers waar al heel wat bier ingelopen was. Je leert er van.

Nu heb ik een duidelijke tech rider, dus meestal gaat het goed.

Ik ben het wel een stuk met @JeroenNietDoen eens. De denon liefhebbers mogen wensen wat ze willen, de realiteit is Pioneer. Ik geloof best dat denon meer geavanceerd is en goedkoper is, maar dat doet niets ter zake als je in de booth staat, want daar staat haast altijd Pioneer.

Je had nu de controle over de booth en kon je eigen spullen zetten, maar in veel gevallen kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yalopa schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:01:
Ik ben het wel een stuk met @JeroenNietDoen eens. De denon liefhebbers mogen wensen wat ze willen, de realiteit is Pioneer. Ik geloof best dat denon meer geavanceerd is en goedkoper is, maar dat doet niets ter zake als je in de booth staat, want daar staat haast altijd Pioneer.
Tomorrowland had een Denon DJ set naar de club standaard staan. Laidback Luke kwam draaien en Luukje werkt voor Denon. Het grappige is dat ie alleen maar voor Denon werkt omdat ie niet meer voor Pioneer werkt vanwege een conflict en sindsdien pro-actief anti-Pioneer is geworden. Beetje droevig hoe die dan ook campagne voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:51:
Prima opgelost dan toch :)

[...]

Als ik even naar dat plaatje van die XDJ-R1 kijk, sjah toch is ook dat gewoon een Pioneer DJ workflow. Enige wat op een beetje aparte plek zit is de beat fx. Verder allemaal erg herkenbaar. Rekordbox USB stick erin en het werkt.

Ik denk vooral dat je zenuwen en het zelf niet hebben van Pioneer ecosysteem je hoofd meer op hol brengt dan nodig. Ik herken het ook wel, heb een vriend die nu een jaartje bezig is. In het genre wat hij draait (Hardcore) is het echt alleen maar CDJ2000NXS2/CDJ3000 of een XDJ-XZ wat er op feestjes staat. Hij koos vanwege het geld destijds voor Denon ondanks advies om toch te kijken naar bijvoorbeeld een RX3. Gevolg is nu dat elk feestje wat ie heeft die een week van te voren strontzenuwachtig is of zijn USB stick wel goed geconverteerd is van Denon naar Rekordbox. Moet ie bij anderen aankloppen om vooraf te kunnen testen. Ik zei het nog van de week toen die bij mij voor een test kwam, "maat, zou je die Prime 4 van je niet es verpatsen en er iets voor terugkopen waar je ook daadwerkelijk op moet draaien?".
Dank voor je bericht! Ja ik zal vanaf nu duidelijker moeten maken dat ik op mijn eigen paneel draai op feestjes waar ik word ingehuurd / dat ik mijn eigen spul mee breng voor een kleine prijs. Voor in de toekomst kijk ik zeker naar een XDJ-AZ maar gezien het geld met deze hobby nog niet bepaald binnen stroomt blijf ik voor nu bij deze unit.

Wat betreft de XDJ-R1. Ik heb hier gisteravond naar gekeken en het zou voor mij echt geen probleem zijn om op Pioneer te draaien. Ik heb in het verleden veel gedraaid op een DDJ1000 en vorig weekend geoefend op een XDJ-R3. Bibliotheek ook omgezet etc.

Echter van wat ik lees, begrijp en zie in productvideo's is dat je deze unit eigenlijk oftewel met een laptop moet gebruiken om aan te sturen of standalone moet gebruiken maar met een Apple iPod, iPhone of iPad met de zogeheten Remotebox app om een beetje normaal gebruik te kunnen maken van de functionaliteit. En dat is sowieso lastig voor mij met een Android toestel ;)

Afspelen kan ook zonder deze app maar met slechte navigatie, geen zoekfunctionaliteit voor verzoek nummertjes, geen cuepoints zichtbaar / memory cuepoints in waveforms, maar 3 hotcue buttons i.p.v. 8 op een XDJ-RX en niet echt de standaard club-layout. Hoewel dat laatste punt natuurlijk functioneel niet veel uit zou moeten maken.

Ik weet niet of je gemakkelijk door playlists kan scrollen op de unit, ik kan mij voorstellen dat die workflow veel sneller en beter gaat op een unit zoals een RX of CDJ's aan elkaar gelinked met een groter scherm dan deze kleine schermpjes.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hier naar aan kijken. Als ik had geweten dat er een XDJ-R1 zou zijn had ik daar beter op kunnen voorbereiden (hoewel ik dan eerder "nee" had gezegd en dan zelf wel met mijn apparatuur had opgebouwd, had 500 euro gescheeld). Maar de genoemde functionaliteit zoals een zoekfunctie voor verzoeknummertjes en meer dan 4 hotcues heb ik toch wel veel gebruikt die avond.

Even heel strikt zakelijk: je spreekt een XDJ-RX af, krijgt een R1 met veel minder functionaliteit. Is het dan ergens niet logisch om hier met de verhuur partij op terug te komen gezien simpelweg de afgesproken dienst / functionaliteit niet is nagekomen? Ik zou het niet gek vinden als dat bij mij zou gebeuren wanneer je A verkoopt en B levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:31:
[...]
Voor in de toekomst kijk ik zeker naar een XDJ-AZ maar gezien het geld met deze hobby nog niet bepaald binnen stroomt blijf ik voor nu bij deze unit.
Ik zou sowieso aanhouden dat je dit doet omdat je het leuk vindt, niet omdat je geld wilt verdienen.

Ik persoonlijk hekel ook een beetje de insteek die veel DJ communities hebben, zoals Digital Dj Tips en Crossfader, het lijkt allemaal te gaan over het behalen van fame / succes, niet over de muziek of het draaien an sich. Maar goed, daarmee zeg ik niet dat ik jou daaronder schaar, gewoon een sidenote.
[...]
Wat betreft de XDJ-R1. Ik heb hier gisteravond naar gekeken en het zou voor mij echt geen probleem zijn om op Pioneer te draaien. Ik heb in het verleden veel gedraaid op een DDJ1000 en vorig weekend geoefend op een XDJ-R3. Bibliotheek ook omgezet etc.

Echter van wat ik lees, begrijp en zie in productvideo's is dat je deze unit eigenlijk oftewel met een laptop moet gebruiken om aan te sturen of standalone moet gebruiken maar met een Apple iPod, iPhone of iPad met de zogeheten Remotebox app om een beetje normaal gebruik te kunnen maken van de functionaliteit. En dat is sowieso lastig voor mij met een Android toestel ;)
Zit gewoon een USB poort op met een stopknop, das dus gewoon om een USB stick in te proppen. Het is een compact mobile device, ik snap dus dat men de mogelijkheden laat zien voor het inpluggen van een telefoon middels de BT functie
[...]
Ik weet niet of je gemakkelijk door playlists kan scrollen op de unit, ik kan mij voorstellen dat die workflow veel sneller en beter gaat op een unit zoals een RX of CDJ's aan elkaar gelinked met een groter scherm dan deze kleine schermpjes.
Er zit gewoon een display op met een draaiknop. Tuurlijk op nieuwer/groter werkt alles beter / verfijnder, maar in de basis is het wel hetzelfde.

Maar zoals alles, in de basis als je toegang hebt tot je library, een cue functie hebt, een koptelefoon en je gehoor, dan kan je draaien.
[...]
Even heel strikt zakelijk: je spreekt een XDJ-RX af, krijgt een R1 met veel minder functionaliteit.
Een RX of een R1, dan stel ik mezelf wel vragen over de verhurende partij. Die gear is wel zo gedateerd. Weetje zeker dat de verhuurder dit had, of wast niet gewoon van een neefje ofzo die nog ergens zon ding had.

Een beetje drive-in heeft toch minimaal wel een RX2 (2017) staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:56:
[...]

Ik zou sowieso aanhouden dat je dit doet omdat je het leuk vindt, niet omdat je geld wilt verdienen.

Ik persoonlijk hekel ook een beetje de insteek die veel DJ communities hebben, zoals Digital Dj Tips en Crossfader, het lijkt allemaal te gaan over het behalen van fame / succes, niet over de muziek of het draaien an sich. Maar goed, daarmee zeg ik niet dat ik jou daaronder schaar, gewoon een sidenote.
Yes ik heb veel te veel plezier aan mijn huidige baan, dit doe ik er echt naast bij als passie, mensen blij maken en als creatieve uitlaatklep :)
Zit gewoon een USB poort op met een stopknop, das dus gewoon om een USB stick in te proppen. Het is een compact mobile device, ik snap dus dat men de mogelijkheden laat zien voor het inpluggen van een telefoon middels de BT functie

Er zit gewoon een display op met een draaiknop. Tuurlijk op nieuwer/groter werkt alles beter / verfijnder, maar in de basis is het wel hetzelfde.

Maar zoals alles, in de basis als je toegang hebt tot je library, een cue functie hebt, een koptelefoon en je gehoor, dan kan je draaien.
Een mooie pragmatische manier om er naar te kijken :) Respect!
Een RX of een R1, dan stel ik mezelf wel vragen over de verhurende partij. Die gear is wel zo gedateerd. Weetje zeker dat de verhuurder dit had, of wast niet gewoon van een neefje ofzo die nog ergens zon ding had.

Een beetje drive-in heeft toch minimaal wel een RX2 (2017) staan.
Dank voor je feedback en ik vind het fijn om te horen dat iemand er ook zo over denkt. Even ongeacht de functionaliteit en of mijn zenuwen mij in de weg zaten is het afgesproken product / de afgesproken dienst gewoon niet geleverd en is een relatief oud model geplaatst. Dat is simpelweg niet conform de afspraak.

Ik kwam aangelopen naar het tafeltje waar de controller op stond en daar was de R1 al ingeplugd met de XLR kabels en klaar voor gebruik. Ik heb verder geen andere apparatuur kunnen vinden. Tegelijk was er ook geen overdracht, de apparatuur stond al klaar. Mocht het een neefje zijn dan hoeft hij hier geen 500 euro aan te verdienen, mocht het een serieuze verhuur partij zijn vraag ik mij af of ze geen fout hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:22:
[...]

Tomorrowland had een Denon DJ set naar de club standaard staan. Laidback Luke kwam draaien en Luukje werkt voor Denon. Het grappige is dat ie alleen maar voor Denon werkt omdat ie niet meer voor Pioneer werkt vanwege een conflict en sindsdien pro-actief anti-Pioneer is geworden. Beetje droevig hoe die dan ook campagne voert.
Dat is toch allang weer voorbij? Hij is nu die Reloop Mixtour controller met een iPhone aan het pushen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 08:45
olafmol schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Dat is toch allang weer voorbij? Hij is nu die Reloop Mixtour controller met een iPhone aan het pushen.
Correct, Denon heeft afscheid genomen van Laidback Luke of andersom, omdat hij ineens met een andere vendor ging samenwerken met zijn draaien vanaf een mobiel.... dat vonden ze nie zo leuk!
Hij heeft daar ook een vlog over gemaakt:
YouTube: #312 Why I Left DENON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
olafmol schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Ah wist ik niet eens. Vind het beetje apart mannetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:03:
[...]

Idd. Hij kan best wat, maar heeft op een gegeven moment voor het geld gekozen door de EDM wave mee te pakken. Maar daar lijkt ie net niet in de top mee te kunnen draaien, dus toen heeft ie ook meer gas gegeven op dat “tech influencer” verhaal. Tja. Er moet ook geld verdiend worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:03:
[...]

Ik ook, maar hij doet wel zijn ding en brengt iets uniek in "de scene". Het is niet mijn ding, maar wel goed voor de markt denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

[...]

Dank voor je bericht! Ja ik zal vanaf nu duidelijker moeten maken dat ik op mijn eigen paneel draai op feestjes waar ik word ingehuurd / dat ik mijn eigen spul mee breng voor een kleine prijs. Voor in de toekomst kijk ik zeker naar een XDJ-AZ maar gezien het geld met deze hobby nog niet bepaald binnen stroomt blijf ik voor nu bij deze unit.

Afspelen kan ook zonder deze app maar met slechte navigatie, geen zoekfunctionaliteit voor verzoek nummertjes, geen cuepoints zichtbaar / memory cuepoints in waveforms, maar 3 hotcue buttons i.p.v. 8 op een XDJ-RX en niet echt de standaard club-layout. Hoewel dat laatste punt natuurlijk functioneel niet veel uit zou moeten maken.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hier naar aan kijken. Als ik had geweten dat er een XDJ-R1 zou zijn had ik daar beter op kunnen voorbereiden (hoewel ik dan eerder "nee" had gezegd en dan zelf wel met mijn apparatuur had opgebouwd, had 500 euro gescheeld). Maar de genoemde functionaliteit zoals een zoekfunctie voor verzoeknummertjes en meer dan 4 hotcues heb ik toch wel veel gebruikt die avond.

Even heel strikt zakelijk: je spreekt een XDJ-RX af, krijgt een R1 met veel minder functionaliteit. Is het dan ergens niet logisch om hier met de verhuur partij op terug te komen gezien simpelweg de afgesproken dienst / functionaliteit niet is nagekomen? Ik zou het niet gek vinden als dat bij mij zou gebeuren wanneer je A verkoopt en B levert.
toon volledige bericht
Leuk om te lezen, en het is een situatie die ik wel herken. Mijn advies, maak een Rider. Een lijst met dingen die je vooraf wilt weten, vooraf gefixt wil hebben (licht, geluid, technische zaken en verwachtingen van de plek waar je moet werken) en niet onbelangrijk, de eisen die je stelt aan de opdrachtgever.

Het hoeft niet eens zo gek te zijn wat je vraagt, maar dan heb je tenminste wel duidelijkheid. Als ik een bepaald type show moet doen verwacht ik bepaalde gereedschappen. En heb daar een "boete" op staan als ik alsnog eigen gear moet gaan gebruiken. Met ernaast de voorwaarde als ze het niet nakomen ze nog steeds betaalplicht hebben maar mij niet 't podium op krijgen. Helaas door schade en schande wijs geworden. Natuurlijk kan je altijd nog kiezen chill erover te zijn.

Wel adviseer ik altijd als vraag/verzoek iets ludieks er tussen te doen waar ze je een open antwoord op moeten geven (maar waar ze wel om moeten lachen), zodat je weet dat ze 'm echt gezien/gelezen hebben.

De Bøkkers hadden een goede, laatste regel was een straaljager die overvliegt tijdens hun optreden. Zwarte Cross heeft dat toen als grap "gefixt" voor ze. Terwijl het echt met een dikke knipoog op hun rider stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BxCbSWXSqaSCxgb4GAKjN7aVrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yXgX2KAQokZBwgbFa9fhmCwU.png?f=fotoalbum_large

https://www.instagram.com...igsh=MXRlaXB0cTAwdDc3NA==

Maar. Wel erg tof om te horen dat je toch nog hebt kunnen doen waarvoor je gekomen bent, op je eigen gear, lekker vertrouwd en hoop dat je 't naar je zin hebt gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Vinnie2k op 20-05-2025 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Vinnie2k schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:08:
[...]

Leuk om te lezen, en het is een situatie die ik wel herken. Mijn advies, maak een Rider. Een lijst met dingen die je vooraf wilt weten, vooraf gefixt wil hebben (licht, geluid, technische zaken en verwachtingen van de plek waar je moet werken) en niet onbelangrijk, de eisen die je stelt aan de opdrachtgever.

Het hoeft niet eens zo gek te zijn wat je vraagt, maar dan heb je tenminste wel duidelijkheid. Als ik een bepaald type show moet doen verwacht ik bepaalde gereedschappen. En heb daar een "boete" op staan als ik alsnog eigen gear moet gaan gebruiken. Met ernaast de voorwaarde als ze het niet nakomen ze nog steeds betaalplicht hebben maar mij niet 't podium op krijgen. Helaas door schade en schande wijs geworden. Natuurlijk kan je altijd nog kiezen chill erover te zijn.

Wel adviseer ik altijd als vraag/verzoek iets ludieks er tussen te doen waar ze je een open antwoord op moeten geven (maar waar ze wel om moeten lachen), zodat je weet dat ze 'm echt gezien/gelezen hebben.

De Bøkkers hadden een goede, laatste regel was een straaljager die overvliegt tijdens hun optreden. Zwarte Cross heeft dat toen als grap "gefixt" voor ze. Terwijl het echt met een dikke knipoog op hun rider stond.

https://www.instagram.com...igsh=MXRlaXB0cTAwdDc3NA==

Maar. Wel erg tof om te horen dat je toch nog hebt kunnen doen waarvoor je gekomen bent, op je eigen gear, lekker vertrouwd en hoop dat je 't naar je zin hebt gehad.
toon volledige bericht
Een rider is leuk als je een “naam” bent. Ik vrees dat als “amateur dj” een rider vooral een heleboel gelach zal opleveren, op z’n best. Als je pech hebt hoef je niet te komen.

Maar ff serieus, ik vind dat als je betaald wordt voor een dj gig, je opdrachtgever ook mag verwachten dat je enigszins weet wat je aan het doen bent. En daar hoort ook bij dat je een Pioneer-compatible usb stick (of nog beter, 2) bij je hebt en snapt dat je die in de usb slot van een speler of all in one moet prikken.
Tuurlijk is het wel fijn dat de opdrachtgever ook zorgt dat je je werk enigszins fatsoenlijk kunt doen, maar als ik bedenk wat ik allemaal al ben tegengekomen in de jaren, dan is wat audio/technische kennis en troubleshooting skills wel heel erg handig. Niet overal loopt er een technicus rond zeg maar ;)

Maar als je dan toch voor een rider gaat, vergeet vooral de blauwe M&M’s niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Vinnie2k schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:08:
[...]

Het hoeft niet eens zou gek te zijn wat je vraagt. Wel adviseer ik altijd als laatste vraag/verzoek iets ludieks te doen waar ze je antwoord op moeten geven (maar waar ze wel om moeten lachen), zodat je weet dat ze 'm echt gezien/gelezen hebben.

De Bøkkers hadden een goede, laatste regel was een straaljager die overvliegt tijdens hun optreden. Zwarte Cross heeft dat toen "gefixt" voor ze. Terwijl het echt met een dikke knipoog op hun rider stond.
Dank voor je bericht! Persoonlijk weet ik niet of ik groot genoeg ben / wel het "recht" heb om een rider op te stellen :) Het idee van de huur kwam ook meer vanuit de bruid, mogelijk nog iemand die zou optreden (uit eindelijk niet gebeurd) en dat de locatie de boel zou opzetten en afbreken zodat ik dit niet moest doen.

Maar goed inmiddels heb ik thuis al een complete set die ik kan meenemen naar feestjes :) Speakers met statieven (de speakers stonden dit weekend op de grond), verlichting met moving heads, benodigde bekabeling, hogere standaard + tafel voor het mengpaneel en een doek ervoor. Dus in het vervolg neem ik dat gewoon mee. Mijn ogen zijn ook wel een beetje open gegaan gezien de complete verhuur plus opzetten en afbreken 500 was. Ik had het vanuit een vriendendienst met die paar uurtjes in totaal prima voor 100 willen doen en dan had je een veel leukere lichtshow gekregen, professionelere apparatuur, beter weg gewerkte bekabeling, speakers op standaard zodat het volume niet zo hard hoeft en een mooi doek zodat je mijn benen en alle snoeren niet ziet.

Ter illustratie mijn setje die ik prima kan meenemen met de auto waar naar toe :) Geen subwoofer maar prima voor feestjes tot 50 a 75 man.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWfFzU1Z2iMm_1S9kUWygEW1Bo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huRX8CfHcicZnCRFwn9oyeYd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Yariva op 20-05-2025 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

olafmol schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:23:
[...]

Een rider is leuk als je een “naam” bent. Ik vrees dat als “amateur dj” een rider vooral een heleboel gelach zal opleveren, op z’n best. Als je pech hebt hoef je niet te komen.

Maar ff serieus, ik vind dat als je betaald wordt voor een dj gig, je opdrachtgever ook mag verwachten dat je enigszins weet wat je aan het doen bent. En daar hoort ook bij dat je een Pioneer-compatible usb stick (of nog beter, 2) bij je hebt en snapt dat je die in de usb slot van een speler of all in one moet prikken.
Tuurlijk is het wel fijn dat de opdrachtgever ook zorgt dat je je werk enigszins fatsoenlijk kunt doen, maar als ik bedenk wat ik allemaal al ben tegengekomen in de jaren, dan is wat audio/technische kennis en troubleshooting skills wel heel erg handig. Niet overal loopt er een technicus rond zeg maar ;)

Maar als je dan toch voor een rider gaat, vergeet vooral de blauwe M&M’s niet ;)
Je hoeft er geen serieuze spec list van te maken he. 't mogen ook gewoon paar verzoekjes zijn zoals wat ik er op heb staan (en dat verschilt tussen "genres"): als er verzoekjes gedraaid moeten worden pennen en papiertjes ipv schreeuwen naar de dj, flesje water beschikbaar, ik drink graag cola, geen bier tijdens optreden en heb een tomatenallergie (als er gegeten moet worden).

Ook vraag ik om informatie, namen van de jarige/trouwende/feestvierende personen die in de spotlight mogen staan (zodat ik dat niet hoef te onthouden), wat voor gear, aantal personen, evt aanvullende stijlen die voorkeur hebben en zulke dingen.

Daarnaast als ze een speciale set muziek verwachten zet ik altijd de tools erop die ik nodig heb/acht om dat überhaupt fatsoenlijk te kunnen doen.

Nu heb ik ook jaren techniek gedaan, dus heb ook op mijn tarievenlijst dat gewoon staan. Dus de meeste die me boeken hebben wel een idee van wat ik kan. Ik durf niet te zeggen of ik "een naam heb". Maar heb nog nooit een reactie gehad op m'n rider die me eraan zou laten twijfelen of ik het beter niet had kunnen doen. Heb ooit 1 keer geweigerd op te treden Ivm gezeik over m'n rider en dat was maar goed ook, niemand heeft voor die avond betaald gekregen.
Yariva schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:27:
[...]

Dank voor je bericht! Persoonlijk weet ik niet of ik groot genoeg ben / wel het "recht" heb om een rider op te stellen :) Het idee van de huur kwam ook meer vanuit de bruid, mogelijk nog iemand die zou optreden (uit eindelijk niet gebeurd) en dat de locatie de boel zou opzetten en afbreken zodat ik dit niet moest doen.

Maar goed inmiddels heb ik thuis al een complete set die ik kan meenemen naar feestjes :) Speakers met statieven (de speakers stonden dit weekend op de grond), verlichting met moving heads, benodigde bekabeling, hogere standaard + tafel voor het mengpaneel en een doek ervoor. Dus in het vervolg neem ik dat gewoon mee. Mijn ogen zijn ook wel een beetje open gegaan gezien de complete verhuur plus opzetten en afbreken 500 was. Ik had het vanuit een vriendendienst met die paar uurtjes in totaal prima voor 100 willen doen en dan had je een veel leukere lichtshow gekregen, professionelere apparatuur, beter weg gewerkte bekabeling, speakers op standaard zodat het volume niet zo hard hoeft en een mooi doek zodat je mijn benen en alle snoeren niet ziet.

Ter illustratie mijn setje die ik prima kan meenemen met de auto waar naar toe :) Geen subwoofer maar prima voor feestjes tot 50 a 75 man.
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ah ja, met verhuur is prima wat extra te verdienen, zeker als het all-in-one is. Meer controle en vaak mooier eindresultaat dan zoals je ook zegt.

[ Voor 38% gewijzigd door Vinnie2k op 20-05-2025 13:44 . Reden: Extra quote en toevoeging op eerste antwoord ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waarom zou je geen rider kunnen hebben omdat je nog geen naam hebt? Het is gewoon deel van de afspraak die je maakt. Als de andere partij dat onzin vind dan kom je dus terecht in situaties waar je niet wil zijn. Wat mij betreft dan liever niet.. kunnen we er over praten? dat kan, met de rider hebben we iets om over te praten.

Hier is de mijne:

Technical requirements
All equipment is expected to be in perfect condition, installed, connected and ready to use.
• 2x Technics SL1200 / 1210 MKII (or later generations), no clones or other brands!
• 2x CDJ 2000 Nexus or later generations, linked. No all in ones, no computer attached controllers…
• Any professional club mixer will do. Think Pioneer DJM / Allen & Heath.
• Stage monitors left & right with volume control (can be on the mixer), that I can move around myself for optimal placement

Other requirements
• Free, safe car parking space in walking distance to the event
• Food & Drinks: I go with what you serve on your event, but they are free of charge for me.

Note: I don’t operate lights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-06 12:07
Ik heb even een RMX1000 te leen die ik kan gebruiken met m'n RX3. De RX3 heeft geen send/return, dus de RMX1000 fungeert als master. Je kan dus niet een kanaal selecteren en het effect van een RMX1000 alleen op één kanaal toepassen.

Ik ben al enkele dagen aan het spelen met dat ding en merk dat ik eigenlijk alleen het X-Pad FX gedeelte gebruiken en dan vooral de snare. Het geeft wat meer spannende opbouw zeg maar.

Zijn er meer mensen met de RMX1000 en een controller zonder send return? Ik zie het niet zitten om 750 euro te betalen voor "snare" effects, maar misschien dat ik niet alles uit het speeltje haal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:33:
Ik heb even een RMX1000 te leen die ik kan gebruiken met m'n RX3. De RX3 heeft geen send/return, dus de RMX1000 fungeert als master. Je kan dus niet een kanaal selecteren en het effect van een RMX1000 alleen op één kanaal toepassen.
Dat is dus exact de reden dat ik niet voor de XDJ-AZ ben gegaan, maar een volwaardige setup heb gekocht.
cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:33:
Ik ben al enkele dagen aan het spelen met dat ding en merk dat ik eigenlijk alleen het X-Pad FX gedeelte gebruiken en dan vooral de snare. Het geeft wat meer spannende opbouw zeg maar.

Zijn er meer mensen met de RMX1000 en een controller zonder send return? Ik zie het niet zitten om 750 euro te betalen voor "snare" effects, maar misschien dat ik niet alles uit het speeltje haal?
Je kunt de RMX1000 ook gebruiken als soort van hele beperkte sampler. Je kunt er een SD kaartje in stoppen met een paar samples die je dan in kan laden en met die drumpads kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
JeroenNietDoen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:38:
[...]

Dat is dus exact de reden dat ik niet voor de XDJ-AZ ben gegaan, maar een volwaardige setup heb gekocht.

[...]

Je kunt de RMX1000 ook gebruiken als soort van hele beperkte sampler. Je kunt er een SD kaartje in stoppen met een paar samples die je dan in kan laden en met die drumpads kan gebruiken.
Als ik het goed begrijp zou jij de RMX1000 in dit geval NIET kopen i.c.m een RX3 (of XDJ-AZ) ?

Trouwens, met een XDJ-AZ zou je eventueel nog één van de 4 kanalen kunnen "reserveren" voor de RMX1000 schijnt, maar of dat allemaal optimaal is weet ik niet.
Dat met de SD kaart ga ik even onderzoeken! Thanks.

Heb je misschien een tip waar ik goede samples kan vinden (genre house/tech)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
cliors schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:47:
[...]
Als ik het goed begrijp zou jij de RMX1000 in dit geval NIET kopen i.c.m een RX3 (of XDJ-AZ) ?
Meer andersom. Als ik interesse zou hebben om later eventueel een RMX1000 of DJS1000 toe te voegen aan mijn setup dan zou ik persoonlijk niet een RX3 of AZ aanschaffen vanwege het ontbreken van send/return.

In jouw geval, jij hebt al een RX3. Zoals je merkt kun je deze niet optimaal benutten. Ik zou dus neigen naar het niet aanschaffen van de RMX1000. Zonde van het geld als je het niet volledig kan gebruiken.
[...]
Trouwens, met een XDJ-AZ zou je eventueel nog één van de 4 kanalen kunnen "reserveren" voor de RMX1000 schijnt, maar of dat allemaal optimaal is weet ik niet.
[...]
Heb je misschien een tip waar ik goede samples kan vinden (genre house/tech)
Voice samples zou ik zelf maken. Samples als in instrumenten, daar kan ik je niet bij helpen. Dat zit meer in de producing hoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
JeroenNietDoen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:52:
[...]

Meer andersom. Als ik interesse zou hebben om later eventueel een RMX1000 of DJS1000 toe te voegen aan mijn setup dan zou ik persoonlijk niet een RX3 of AZ aanschaffen vanwege het ontbreken van send/return.

In jouw geval, jij hebt al een RX3. Zoals je merkt kun je deze niet optimaal benutten. Ik zou dus neigen naar het niet aanschaffen van de RMX1000. Zonde van het geld als je het niet volledig kan gebruiken.
Ik ben de hele dag bezig geweest met het ding en merk dat ik 80% van de tijd de X-pad (kick,snare) gebruik. Ja de build-ups worden daardoor intenser, maar om daar nou 750 euro voor te betalen. Ik geloof dat ik inmiddels weet hoe het apparaatje werkt dus mocht ik er ooit eentje onder handen krijgen op een feestje dan weet ik in ieder geval hoe ik hem moet gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben de laatste tijd ook steeds meer bezig met m'n DJ hobby, ondertussen heb ik een DJ naam, best wat mixjes online staan en best wat leuke boekingen staan :)
Ik wilde hier graag m'n laatste set delen : Een Defqon.1 Anthem Megamix, in aanloop naar het event later deze maand.
Ben erg benieuwd naar feedback van de andere DJ's hier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_EZdT1sDdS9aMnZJcPkF5ca4oo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oefLmCQkWaOaSH3vHllr3Mt7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 02-06-2025 20:02 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Leuk plaatje. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik zou je plaatje laten linken naar je set @DennusB :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat stom, ik zou zweren dat ik dat had gedaan, excuus. Hier alsnog : https://on.soundcloud.com/JAcHUL06m83LVju2Cy

@jadjong @JeroenNietDoen

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:10
Voor de (progressive)trance liefhebbers deel ik graag mijn laatste mix:

Toestemming nodig voor bekijken van Soundcloud

Op deze plek staat ingesloten content die van Soundcloud afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat Soundcloud persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op Soundcloud
John's Trancelation #037 - Mirador II by John Fens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Ja hoor daar ben ik weer ;) Deze keer een dubbele check vraag voor een (jong) basisschoolfeestje waar ik voor ben gevraagd. Einde van het jaar en ze willen er iemand bij hebben die wat plaatjes draait. Leeftijd varieert ook enorm. Van bij wijze van spreken groep 4 tot 8 zoals ik het heb begrepen maar de details rond het event zijn nog een beetje vaag.

Beetje andere stijl en insteek van mijn feestjes tot nu toe. Maar goed hartstikke leuk om dat ook eens te ervaren. Gezien ik zelf niet echt actief ben op social media en dus niet weet wat er allemaal hot en happening is op Tiktok heb ik het volgende bedacht om deze week in te slaan en te preppen:
  • Kids top 20
  • Roxy Dekker
  • Top 40 hits NL
  • Top x tiktok nummers NL nu in Nederland (ik zag iets van Tokchart voorbij komen)
  • Roxy Dekker
  • Top x nummers in NL Shazam
  • Heb ik al Roxy Dekker benoemd?
En vanuit daar wat meuk naar binnen halen. Ook neem ik een abonnementje deze maand op Tidal / Apple Music zodat ik verzoekjes ook prima kan behandelen. Al met al vind ik het wel leuk om die kids echt een leuke dag te geven. Feestje is ook van 5 tot ongeveer 8 dus best wel een andere setting dan normaal. Dan begin ik pas om 20 uur :P

Algemene vragen:
  • Heeft een van jullie ervaringen / tips en tricks met dit soort feesten met kids? Toch wel anders lijkt mij zo'n schoolfeest :)
  • Nog tips rondom de muziekselectie of zit ik wel goed met de hoek waar ik straks in ga grasduinen?
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zou m’n eigen gin tonic meenemen want die gaan ze wellicht niet hebben.

Een iets serieuzere tip is voor jezelf uitmaken waar je heen wil met je dj carrière, als je gaat voor allround, dan kan je dit meepikken, maar als je werkelijk een muzikale stempel wil zetten zou ik dit nooit doen.

Het is bij startende dj’s een valkuil om overal ja op te zeggen, op een gegeven moment gaan sommige deuren dicht blijven als dit soort gigs aan je kleeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Yalopa op 17-06-2025 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:19
Twee jaar geleden heb ik dit gedaan voor mijn zoon. Hij heeft de playlist samengesteld en ik kan je zeggen dat er nummers tussen stonden die ik nog nooit heb gehoord.
Roxy Dekker kon bijna aan op repeat 🤣🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 08:45
Yariva schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:16:
Ja hoor daar ben ik weer ;) Deze keer een dubbele check vraag voor een (jong) basisschoolfeestje waar ik voor ben gevraagd. Einde van het jaar en ze willen er iemand bij hebben die wat plaatjes draait. Leeftijd varieert ook enorm. Van bij wijze van spreken groep 4 tot 8 zoals ik het heb begrepen maar de details rond het event zijn nog een beetje vaag.

Beetje andere stijl en insteek van mijn feestjes tot nu toe. Maar goed hartstikke leuk om dat ook eens te ervaren. Gezien ik zelf niet echt actief ben op social media en dus niet weet wat er allemaal hot en happening is op Tiktok heb ik het volgende bedacht om deze week in te slaan en te preppen:
  • Kids top 20
  • Roxy Dekker
  • Top 40 hits NL
  • Top x tiktok nummers NL nu in Nederland (ik zag iets van Tokchart voorbij komen)
  • Roxy Dekker
  • Top x nummers in NL Shazam
  • Heb ik al Roxy Dekker benoemd?
En vanuit daar wat meuk naar binnen halen. Ook neem ik een abonnementje deze maand op Tidal / Apple Music zodat ik verzoekjes ook prima kan behandelen. Al met al vind ik het wel leuk om die kids echt een leuke dag te geven. Feestje is ook van 5 tot ongeveer 8 dus best wel een andere setting dan normaal. Dan begin ik pas om 20 uur :P

Algemene vragen:
  • Heeft een van jullie ervaringen / tips en tricks met dit soort feesten met kids? Toch wel anders lijkt mij zo'n schoolfeest :)
  • Nog tips rondom de muziekselectie of zit ik wel goed met de hoek waar ik straks in ga grasduinen?
Thanks!
toon volledige bericht
Vanuit eigen ervaring met groep 8 feestjes:
  • Hou rekening met het feit dat deze jonge doelgroep nog helemaal niet bezig is met de dansvloer. Rennen en schreeuwen en gillen, dat doen ze.
  • Indien ze wel op de dansvloer staan: het zullen de meisjes zijn die de dansvloer domineren als vriendinnen groepen. De jongens zullen zich sneller afzijdig houden.
  • Het is belangrijk om te weten wat het doel is van het feestje en de ouders/organisatoren zullen zich actief moeten opwerpen om dit in goede banen te leiden. Als iedereen vrij staat om te gaan waar ze willen, blijft je dansvloer leeg en de sfeer weg. Als ouders de kinderen centraal houden en niet buiten laten spelen, scheelt dat enorm.
  • Op dit soort feestjes kun je voldoende rekening houden met het meermaals draaien van dezelfde nummers.
  • Verzoekjes, Verzoekjes, Verzoekjes
  • [Generale DJ TIP]Kijk naar je publiek... als het nummer niets doet, hou het kort.[/Generale DJ TIP]
  • Probeer het niet te begrijpen... dat is niet te doen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

DarkAllMan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:19:
[...]

Vanuit eigen ervaring met groep 8 feestjes:
  • Hou rekening met het feit dat deze jonge doelgroep nog helemaal niet bezig is met de dansvloer. Rennen en schreeuwen en gillen, dat doen ze.
  • Indien ze wel op de dansvloer staan: het zullen de meisjes zijn die de dansvloer domineren als vriendinnen groepen. De jongens zullen zich sneller afzijdig houden.
  • Het is belangrijk om te weten wat het doel is van het feestje en de ouders/organisatoren zullen zich actief moeten opwerpen om dit in goede banen te leiden. Als iedereen vrij staat om te gaan waar ze willen, blijft je dansvloer leeg en de sfeer weg. Als ouders de kinderen centraal houden en niet buiten laten spelen, scheelt dat enorm.
  • Op dit soort feestjes kun je voldoende rekening houden met het meermaals draaien van dezelfde nummers.
  • Verzoekjes, Verzoekjes, Verzoekjes
  • [Generale DJ TIP]Kijk naar je publiek... als het nummer niets doet, hou het kort.[/Generale DJ TIP]
  • Probeer het niet te begrijpen... dat is niet te doen. 8)7
toon volledige bericht
Thanks hier heb ik wat aan!
Yalopa schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:46:
Ik zou m’n eigen gin tonic meenemen want die gaan ze wellicht niet hebben.

Een iets serieuzere tip is voor jezelf uitmaken waar je heen wil met je dj carrière, als je gaat voor allround, dan kan je dit meepikken, maar als je werkelijk een muzikale stempel wil zetten zou ik dit nooit doen.

Het is bij startende dj’s een valkuil om overal ja op te zeggen, op een gegeven moment gaan sommige deuren dicht blijven als dit soort gigs aan je kleeft.
Ik verwacht er ook niet bijster veel van met het dansen en al en dat ik er heel veel uit ga leren. Maar goed ik heb geïnvesteerd in apparatuur dus daarbij helpt de vergoeding goed om de boel terug te verdienen. En het verzoek kwam van een maat van mij die ik graag uit de brand wou helpen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Yariva op 18-06-2025 21:56 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste