Toon posts:

How to become a Dj... deel IV Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 7.526 views sinds 30-01-2008

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
Dus bij deze, het vierde topic.

nuttige info:
De vorige topics
How to become a Dj....
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III

IDP/DJ Sets FTP
IP: 130.89.163.64
Port: 21
Name: djsets
Pass: Xone:62
C&P: ftp://djsets:Xone:62@130.89.163.64:21

Om het topic een beetje leuk te beginnen, zal ik even mijn laatste aankopen plaatsen, omdat ik er nu precies 400 heb, dit zijn de laatste 7:

- Red Hot Ryders - Machine Conrtol
- Schmuel Flash - Chilling Moments
- J.F. Sebastian featuring Kaz - Burden
- Nuw Idol - Problem Child E.P.
- Solarstone Presents Elizabeth Fields - Speak In Sympathy
- Medway Vs. Pete Gawty - Geno Sequence
- Satoshi Fume - Protlex

Oftewel: lekkere Progressive en Progressive Trance

Note from mod: Veel plezier and keep'em high in da list :P

[Voor 0% gewijzigd door Raymond op 10-08-2002 10:28. Reden: Topic netjes beginnen]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 17:24
edit:
Hier stond nuttige info die inmiddels al in de 1e post gepost is ;)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
oeh, deel 4 :)
reind: maandag zal ik je set nog 'n keer luisteren en 'n review schrijven :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 06:10
ik heb net Reinds mix gedownload en ben 'm nu aan het luisteren.

Wat een rlxte platen hoor ik als ik ff snel erdoor skip :9

Later misschien nog wel een beoordeling :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Whahahahaha echt niemand houd van die (stijl) muziek maar iedereen vind het zwaar relaxed. De cd ligt nu zelfs al bij mijn pa in de auto :)
Het moet niet gekker worden.

iRacing profiel

• flat
  • Niet online
hehe reind: bekend verschijnsel, is hier precies hetzelfde :)

ngo mensen van hier die vandaag naar rotterdam gaan?

--Roy Goodman

Anoniem: 37139

JAaaaaa !! Rotterdam = 1 groot feest vandaag :)
Maar ik woon er ook, dus is het maar een kwartiertje reizen ;)

Anoniem: 50581

/offtopic ik zat gisteren in het vliegtuig samen met Johan Gielen, Marcel Woods, Erick E , Michel de Hey en DJ Jose, ik sta met hun op de foto :P pics coming soon

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:17
Post 1 gehacked.

Viel freude am 4de topique 8-)

(wanneer er meer info in de eerste post moet, moet je maar ff icq'en.)

• Kunyfyer
  • Laatst online: 15-05 17:24
Lampje schreef op 10 augustus 2002 @ 10:29:
Post 1 gehacked.

Viel freude am 4de topique 8-)

(wanneer er meer info in de eerste post moet, moet je maar ff icq'en.)
Beetje mijn post jatten he :P

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Chiron

Moderator Tweakers Discord
hmm moet werken helaas vandaag :-S dus geen dance parade

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:06

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Flat© schreef op 10 augustus 2002 @ 10:08:
ngo mensen van hier die vandaag naar rotterdam gaan?
JA JA, ik gaat ook naar de FFWD, beter blijft het weer zoals het nu is,
lekkere temparatuur met veel zon en af en wolkje die voorbij komt drijven. _/-\o_

Het eind feest zal ook een moeilijke keuze gaan worden. Area 2(Roog, Olaf Basofski, Lucien Foort, Nick K, Erick E en Mary Sol) of Area 1 (Rank One, Armin, Kid Vicious, Ferry Corsten en Johan Gielen). Maar gezien de vrienden waarmee ik ga wordt het waarschijnlijk alleen maar Area 1, toch jammer want ik heb echt zin om swingen.

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Anoniem: 26952

Ik zou ook naar de FFWD gaan, maar ik hou niet zo van rotterdam. En dan komt er nog bij dat ik een blaasontsteking heb en me niet helemaal 100% fit voel.

Dus ik ben lekker thuis vandaag :P

Anoniem: 54325

iemand einig idee of het nog wordt uitgezonden wordt via radio vandaag...????

Anoniem: 510

Ik hoop voor de FFWD gangers dat het beter weer is dan hier (Enschede) tropische regenbuien hier :)

• R2D2
  • Niet online
Hier ook een partij regen om ziek van te worden -> KUTweer is het.
En ik sta vanavond dus op een boot te draaien -> Nou dan moet het wel beter weer gaan worden anders vrees ik het ergste :)

iRacing profiel

• Chiron

Chiron

ff wat anders> ik ga een dj cursus geven voor 3 a 4 koters in het jongerencentrum waar ik draai, hebben jullie nog tips/ideeen hoe dat in te vullen?

Ik dacht zelf aan eerst de gastjes leren een fatsoenlijke set neer te zetten met een dubbel cd deck (hoeft niet per se gebeatmatched etc. te zijn, als ze maar met de apparatuur overweg kunnen, geen rare overgangen maken en weten hoe alles inelkaar zit) en pas daarna met het 'beatmatchen', vinyl voor de liefhebber en andere truukjes

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 22:09
FFWD, is dat een gratiz freest net zoals de loveparade?

Ik moet toch richting Rotterdam vanavond :)

• Chiron

Chiron

yup

Anoniem: 57857

Ik heb eindelijk ff de tijd en de internetverbinding :P om jullie mixjes
binnen te halen en te beluisteren. Mijn eerste vraag eigenlijk of deze
direct zijn opgenomen vanaf de draaitafel en niet zijn verder bewerkt
op de pc ? Ik heb nu die van Ener-G en TripleD binnen maar draaien jullie
alleen trance / hardhouse of staan er nog DnB / Hiphop sets op ?

* Anoniem: 57857 heeft te weinig bandbreedte om ze allemaal binnen te halen en ben te lui om te zoeken :).

Ik heb zelf ook een aantal files op mijn pctje staan waaronder een DnB set
van 25 min die ik wel kan uppen. Maar het heeft natuurlijk weinig zin als er alleen maar trance mixjes enzo tussen staan dan heeft niemand er behoefte aan.

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 57857 op 10-08-2002 14:27. Reden: typo]

• Triple-D
Ik wil dat best wel luisteren hoor. Die muziek vind ik ook wel vet.
We nemen direct op vanaf de mikser en kloten er (meestal) niet meer aan.

Ik ben eens een plaat vergeten en dan open je Cool edit ff op dat op te lossen :)

Welke miks heb je gedownload?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 19:48

Eraser127

Nijkerk

wie maakt er ff een hardcore mix :P

My Discogs

• Triple-D
Eraser127 schreef op 10 augustus 2002 @ 14:32:
wie maakt er ff een hardcore mix :P
Zal ik maandag ff voor je regelen als ik dan nog niet ga verhuizen

• Chiron

Chiron

ik kan wel een drum 'n bass mix uppen maar eigenlijk is het tijd voor een nieuw dnb projectje van me

• Universal Creations
Ener-G schreef op 10 augustus 2002 @ 13:53:
ff wat anders> ik ga een dj cursus geven voor 3 a 4 koters in het jongerencentrum waar ik draai, hebben jullie nog tips/ideeen hoe dat in te vullen?

Ik dacht zelf aan eerst de gastjes leren een fatsoenlijke set neer te zetten met een dubbel cd deck (hoeft niet per se gebeatmatched etc. te zijn, als ze maar met de apparatuur overweg kunnen, geen rare overgangen maken en weten hoe alles inelkaar zit) en pas daarna met het 'beatmatchen', vinyl voor de liefhebber en andere truukjes
Wat ik zelf altijd gebruik om iemand de bassisprincipes van het draaien te leren is het volgende: je neemt 2 dezelfde nummers, je zet ze op pitchlock 0 en laat er eentje afspelen. De truc van de leerling is om de tweede bij gelijke tel erin te "gooien" en vervolgens wat pitchbend om het zaakje gelijk te krijgen (ze moeten leren tellen en horen of iets nu voor of achter loopt). Overigens lijkt het mij beter om ze met vinyl te laten beginnen, zodat ze gevoel krijgen voor het geen ze aan het doen zijn. De volgende stap is om de pitch van de ene te verzetten (dit werkt natuurlijk alleen als de pitch niet zichtbaar is, of een ander nummer gebruikt wordt) en het dan gelijk te laten lopen (deze stap kost vele, vele uren)

Triple-D schreef op 10 augustus 2002 @ 14:32:
Welke miks heb je gedownload?
Ik heb die van Ener-g en jouw geluisterd :) en ben nu die progressive
mix aan het binnen halen.

• Universal Creations
Ik heb nog een kleine DnB mix staan. Ik zal hem binnenkort wel op de FTP zetten

Waarschuwing: dit was mijn allereerste poging om een DnB mix te maken en dat is gruwelijk lastig als je alleen trance ed gewend bent.

• Chiron

Chiron

mohh ik vond dnb juist piece of cake.. platen in 3 a 5 sec synchroon en kon me lekker uitleven met de crossfader, iets wat met house gebaseerde muziek niet zo vaak lukt

Universal Creations schreef op 10 augustus 2002 @ 14:47:
[...]

Overigens lijkt het mij beter om ze met vinyl te laten beginnen, zodat ze gevoel krijgen voor het geen ze aan het doen zijn.
Dat is zeker waar. Het is leuker voor ze ( denk ik ) en je hebt vrij snel resultaat.

• Universal Creations
Ener-G schreef op 10 augustus 2002 @ 15:08:
mohh ik vond dnb juist piece of cake.. platen in 3 a 5 sec synchroon en kon me lekker uitleven met de crossfader, iets wat met house gebaseerde muziek niet zo vaak lukt
Of je bent een natuurtalent of ik ben heel slecht in beatmatchen, maar ik heb daar echt wel veel moeite mee. In mijn trancemixen maak ik altijd overgangen van vele minuten en heb ik meestal niet meer dan 20-30 seconden nodig om de platen in-sync te krijgen en dan bedoel ik ook exact in-sync.

Anoniem: 26952

ff wat anders, ik zat net TMF te kijken. Een doc. over liveshow's
maar daar krijg ik toch spontaan kippenvel van!

en dan te bedenken dat je daar misschien ook een keer kan staan, voor een publiek van een paar duizend man dat helemaal uit ze plaat gaat..... w03i!

• Chiron

Chiron

Universal Creations schreef op 10 augustus 2002 @ 15:24:
[...]

Of je bent een natuurtalent of ik ben heel slecht in beatmatchen, maar ik heb daar echt wel veel moeite mee. In mijn trancemixen maak ik altijd overgangen van vele minuten en heb ik meestal niet meer dan 20-30 seconden nodig om de platen in-sync te krijgen en dan bedoel ik ook exact in-sync.
tja ik denk dat het voor elk persoon verschillend is, btw met dnb zit ik qua overgangen ook aan de 3 a 4 minuten of nog langer, bij de dnb mix die ik tot voor kort op de ftp had staan lopen de laatste 2 nummers praktisch doorelkaar heen gedurende een minuut of 7

de eerste keer dat ik een dnb plaat in een andere probeerde te mixen (ik was daarvoor uitsluitend met club, techno trance etc. bezig geweest) was het gewoon van 'zwiep' hee het loopt al, en op de een of andere manier heb ik het met dnb gewoon veeel sneller door wanneer iets niet synchroon loopt, het zal wel met het ritme te maken hebben dat niet continue is?

meer mensen ervaring hiermee?

• Chiron

Chiron

Anoniem: 26952 schreef op 10 augustus 2002 @ 15:36:
ff wat anders, ik zat net TMF te kijken. Een doc. over liveshow's
maar daar krijg ik toch spontaan kippenvel van!

en dan te bedenken dat je daar misschien ook een keer kan staan, voor een publiek van een paar duizend man dat helemaal uit ze plaat gaat..... w03i!
liveshows? vertel :) *snel naar tmf zapt @ werkvloer*

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:06

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Anoniem: 54325 schreef op 10 augustus 2002 @ 13:40:
iemand einig idee of het nog wordt uitgezonden wordt via radio vandaag...????
Je kan Radio538 proberen vanavond bij Wessels dance department dat begint volgens mij om 20.00uur tot laat

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Ik denk dat het niet zo gek veel uitmaakt qua moeilijkheidsgraad. Op de beat en het keybord samples in trance na lijkt het ook wel redelijk op elkaar. De meeste DnB platen beginnen rustig zodat je makkelijk kan faden en geen tegenstrijdige beats hebt bij het overlopen en eindigen vrij abrupt. Alleen en dat is een heel persoonlijke mening. Ik kan me totaal niet vinden in trance en hardhouse beats. Op een of andere manier gaan die me zo snel vervelen en vindt ik met breakbeats draaien zoveel chiller maar das persoonlijk.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit op een trance hardhouse feest ben geweest en kan dus niet echt over de sfeer van dit soort feesten oordelen maar ik heb wel het idee dat trance naast muziek ook de show eromheen is die ervoor zorgt dat het zo populair is nu. Wat me heel erg trekt aan DnB is het publiek en de manier waarop zij de muziek beleven. Je hebt op een goed DnB feest ( Knock-out Melkweg Amsterdam) echt zoveel manieren waarop het pubiek uit zn naat gaat. Het is heel ongedwongen en niets is gek ofzow.

Aanstaande vrijdag btw is er een knockout. Als je dus een keer een relaxed DnB avondje wil zien met goede DJ's ( L-dopa , Dj chaos) moet je zeker komen :D

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 57857 op 10-08-2002 15:47. Reden: Grrr ik haat die nieuwe layout :(]

• Chiron

Chiron

mja hardhouse (en ook trance, maar in iets mindere mate) is qua ritme en percussie inderdaad vrij simpele muziek, vergeleken bij drum 'n bass, hiphop of techno

om nog maar te zwijgen over hardstyle en happy hardtrance en weet ik wat voor onzin tegenwoordig de top40 allemaal poogt te bestormen.. (brooklyn bounce anyone?) dat is momenteel echt de simpelste en voorspelbaarste muziek wat dat betreft

maargoed smaken verschillen

Ener-G schreef op 10 augustus 2002 @ 15:46:
om nog maar te zwijgen over hardstyle en happy hardtrance en weet ik wat voor onzin tegenwoordig de top40 allemaal poogt te bestormen.. (brooklyn bounce anyone?) dat is momenteel echt de simpelste en voorspelbaarste muziek wat dat betreft.
* Anoniem: 57857 heb zo'n hekel aan Nelly, Usher eminem en ja-rule :r :r

maargoed smaken verschillen
Als je maar smaakt hebt en daar ook achterstaat. Dat vind ik 100 x belangrijker als een mening van ik luister alles wat leuk is, daar heb je niets aan.

• NightOwlNL
  • Laatst online: 30-04 11:17
Zeg ener-g > kom vanaaf ff naar P60 toe.....

beetje informeren naar of ze nog mensies nodig hebben :)

tis sattelite vanaaf, dus je ken ook ff meekijken met t licht etc...:)

ik hoor / lees t nog wel van je, stuur anders ff een sms ofzo..

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2022

E-Mile

Danteezy!

Hey mensen welke nummers vinden jullie nou echt de zomerhits van 2002, voor mij geldt dat voor Kimono - One and One (check daarvoor vip-records sneek :) )

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Chiron

Chiron

MR_WAZOO schreef op 10 augustus 2002 @ 16:11:
Zeg ener-g > kom vanaaf ff naar P60 toe.....

beetje informeren naar of ze nog mensies nodig hebben :)

tis sattelite vanaaf, dus je ken ook ff meekijken met t licht etc...:)

ik hoor / lees t nog wel van je, stuur anders ff een sms ofzo..
ik bel wel ff als ik kom, ligt aan m'n vriendin of die naar mij toe komt of niet, de schat is door dr rug gegaan :|

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Universal Creations schreef op 10 augustus 2002 @ 00:17:
Dus bij deze, het vierde topic.

nuttige info:
De vorige topics
How to become a Dj....
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III

IDP/DJ Sets FTP

Oftewel: lekkere Progressive en Progressive Trance

<font size=1>Note from mod: Veel plezier and keep'em high in da list :P </font>
Heb net 1 mix gedownload en moet zeggen. t klinkt lekker. Op dit moment heb ik eigenlijk iets stevigs nodig. Welke kan ik dan het best downloaden.

Trouwens bedankt voor het downloaden !! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Help!!!! schreef op 10 augustus 2002 @ 17:36:
[...]

Heb net 1 mix gedownload en moet zeggen. t klinkt lekker. Op dit moment heb ik eigenlijk iets stevigs nodig. Welke kan ik dan het best downloaden.

Trouwens bedankt voor het downloaden !! :)
PITA

• NightOwlNL
Ener-G schreef op 10 augustus 2002 @ 17:27:
[...]

ik bel wel ff als ik kom, ligt aan m'n vriendin of die naar mij toe komt of niet, de schat is door dr rug gegaan :|
keej, hoor t wel van je

• R2D2
  • Niet online
Nee man voor echte stevige doorstamphouse van een zeer simpel nivo moet je ff mijn mix downen. ;)

Maarre mensen ff over dat hele DnB gebeuren. Ik wil de eerste nog wel is horen die een 2Step zet neer kan zetten van 1 uur lang zonder ook maar 1 mix fout. Ik ken maar 1 iemand die dat kan en dat is Joost van Bellen.

De mensen die dus uitgekeken zijn op de simpele beatmixes die je bij hardhouse toe past -> Ga maar een paar uur 2Step draaien en als je dan je draaitafels nog niet het raam uit hebt gedonderd wens ik je nog veel succes met de ellende die 2Step heet :)

(Ik snap tegenwoordig ook zelf al niet meer waarom ik het draai ;) )

iRacing profiel

Reind schreef op 11 augustus 2002 @ 01:47:
Maarre mensen ff over dat hele DnB gebeuren. Ik wil de eerste nog wel is horen die een 2Step zet neer kan zetten van 1 uur lang zonder ook maar 1 mix fout.
Moeten we nou een 2step of een DnB set neerzetten van een uur. :P
* Anoniem: 57857 heeft ook zeker niet een uur 2-step op vinyl moet er niet aan denken

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Reind, heb je mix gedownd... en het stampt echt heerlijk door! :) :) Mooie plaatjes. Ga in de winter vaak naar Kaapstad en daar heppie een tent die heet "The Fez" daar draaien ze ook veel deze stijl. Nou zit ik niet zo "in de stijlen" als het maar gewoon chill is maar hoe noemen jullie dit? 2 Step? En wat is een DnB set?

BTW Deze thread is echt gruwelijk lang!!! ik moet echter ff kwijt dat jullie trots mogen zijn op het niveau. Doet me denken aan Got van vroeger. maar ja vroeger was alles beter ......

ok dit was genoeg sucking up .. ;)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Help!!!! schreef op 11 augustus 2002 @ 12:56:
Nou zit ik niet zo "in de stijlen" als het maar gewoon chill is maar hoe noemen jullie dit? 2 Step? En wat is een DnB set?
DnB is een afkorting voor een Drum N Base . Een set uiteraard zijn je gekozen platen en de volgorde daarvan. 2-step is een stijl die je veelvuldig in de Londonse uitgaans scene zal tegenkomen net als DnB trouwens. Om een beetje idee te krijgen wat 2step is kun je wat bekendere songs downen van bijv artful dodger. Ik vindt er helemaal niets aan die muziek veel te zoet enzo maar ja.... wie ben ik. Drum n Base is een stijl gebaseerd op de jungle (=breakbeat) uit de jaren negentig. Drum n Base is nu weer in opkomst maar de meeste goede DnB platen zijn in de jaren 90 geperst. Kryptic Minds, Roni size etc zijn voorbeelden van DnB van nu. :)

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 57857 op 11-08-2002 13:31. Reden: Zondagmiddag is uitslaapmiddag voor dj's ;)]

Anoniem: 13255

Damn .. alweer ene nieuw deel!

Ik ben nu bezig met het downloaden van een aantal mixes, oa die van Reind, Ener-G en Flat.

Ik zal van de week ook weer een of twee mixes van mij uppen .. zal dan voornamelijk gaan om groovy funky house mixes :)

Trouwens iemand al de nieuwe plaat van Side walk technicans - Watch This gekocht, erg lekkere remixes moet ik zeggen (Mac Zimms en Montana) :D

• Universal Creations
Anoniem: 13255 schreef op 11 augustus 2002 @ 13:43:
Trouwens iemand al de nieuwe plaat van Side walk technicans - Watch This gekocht, erg lekkere remixes moet ik zeggen (Mac Zimms en Montana) :D
Dit is al een oudje en het origineel is:

Andre Michelle - A2 uit 1997 (Le Petit Prince Records)

• NightOwlNL
het probleem bij 2step is niet t mixen, ghehehe techniek blijft t zelfde, die eikels stoppen alleen veelstesnel met de beat en gooien er constant breakes in...

Universal Creations schreef op 11 augustus 2002 @ 13:46:
[...]

Dit is al een oudje en het origineel is:

Andre Michelle - A2 uit 1997 (Le Petit Prince Records)
Klopt, maar dat neemt niet weg dat de remixes lekker zijn (imho) :)

Reind zijn mix is binnen, net even snel naar geluisterd; hele relaxe (rustige) mix met een aantal erg lekker nummers ;)
Ik zal hem vanavond is helemaal luisteren als ik wat meer tijd heb .. alleen jammer dat ie in WMA formaat is ( ik heb het niet zo op WMA ... ).

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Auchtahelweit!

Universal Creations schreef op 10 augustus 2002 @ 14:47:
[...]

Wat ik zelf altijd gebruik om iemand de bassisprincipes van het draaien te leren is het volgende: je neemt 2 dezelfde nummers, je zet ze op pitchlock 0 en laat er eentje afspelen. De truc van de leerling is om de tweede bij gelijke tel erin te "gooien" en vervolgens wat pitchbend om het zaakje gelijk te krijgen (ze moeten leren tellen en horen of iets nu voor of achter loopt). Overigens lijkt het mij beter om ze met vinyl te laten beginnen, zodat ze gevoel krijgen voor het geen ze aan het doen zijn. De volgende stap is om de pitch van de ene te verzetten (dit werkt natuurlijk alleen als de pitch niet zichtbaar is, of een ander nummer gebruikt wordt) en het dan gelijk te laten lopen (deze stap kost vele, vele uren)
Klinkt bekend: 2 platen (niet per sé 2 dezelfde) gelijk zetten, en de leerling de 2e plaat laten que'en en instarten op het juiste moment. Inderdaad ook maar gewoon met vinyl, want dat is letterlijk tastbaarder.

Alleen pitchbenden meteen al ? :? Laat ze alsjeblieft met hun tengels van de pitch afblijven, die heb ik daarnet goedgezet voor ze! :P Maar even serieus, ik zie pitch benden nog steeds als techniek voor gevorderden, niet voor iemand die voor het eerst met z'n tengels aan het vinyl zit. Een zetje mee, of afremmen is makkerlijker in de vingers te krijgen en, voor de beginneling, ook makkelijker te doseren dan pitch benden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

MR_WAZOO schreef op 11 augustus 2002 @ 14:01:
het probleem bij 2step is niet t mixen, ghehehe techniek blijft t zelfde, die eikels stoppen alleen veelstesnel met de beat en gooien er constant breakes in...
De la soul - all good {2 step} remix :P

• NightOwlNL
JumpStart schreef op 11 augustus 2002 @ 14:12:
[...]

Klinkt bekend: 2 platen (niet per sé 2 dezelfde) gelijk zetten, en de leerling de 2e plaat laten que'en en instarten op het juiste moment. Inderdaad ook maar gewoon met vinyl, want dat is letterlijk tastbaarder.

Alleen pitchbenden meteen al ? :? Laat ze alsjeblieft met hun tengels van de pitch afblijven, die heb ik daarnet goedgezet voor ze! :P Maar even serieus, ik zie pitch benden nog steeds als techniek voor gevorderden, niet voor iemand die voor het eerst met z'n tengels aan het vinyl zit. Een zetje mee, of afremmen is makkerlijker in de vingers te krijgen en, voor de beginneling, ook makkelijker te doseren dan pitch benden.
laat ze fijn met cd's beginnen, anders leren ze dat never nooit meer, das een van de dingen die ik heb eleerd van een gozer die zelf dj curussen geeft...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Auchtahelweit!

MR_WAZOO schreef op 11 augustus 2002 @ 14:37:
[...]

laat ze fijn met cd's beginnen, anders leren ze dat never nooit meer, das een van de dingen die ik heb eleerd van een gozer die zelf dj curussen geeft...
:? :? :?

Volgens mij begrijp ik je niet helemaal goed... Wat is dan de achterliggende gedachte van de stelling dat je niet meer met CDs zou kunnen mixen als je begint met vinyl ?

Het belangrijkste [van beatmatchen] is tenslotte het kunnen horen van kleine foutjes voordat het grote fouten worden en het weten welke track gecorrigeerd moet worden (remmen/versnellen, en veel of weinig correctie) Dat lijkt me toch niet gebonden aan het 'medium', toch ?

Sow, hoezo open deur intrappen zeg ?? ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• flat
  • Niet online
't maakt volgens mij idd niets uit waar je mee begint, als je 't principe doorhebt, kan je mixen :)
of dat dat met vinyl, cd of mp3 (met controller) is, maakt niets uit volgens mij...

wel is 't zo, dat vinyl gewoon fijner draait dan CD's of mp3's. dat kan als gevolg hebben, dat als je net 'n beetje met vinyl om weet te gaan, je waarschijnlijk nog niet goed met CD's overweg kan
andersom is 't wel zo: als je goed overweg kan met CD's, is vinyl ook 'n eitje :)

--Roy Goodman

• NightOwlNL
t schijnt dat t een enorm moeilijke opgaaf is om van vinyl op cd's over te stappen, weet verder ook niet waarom, maar die gozer waar ik t over had heb bestwel ervaring...

Flat© schreef op 11 augustus 2002 @ 15:23:
't maakt volgens mij idd niets uit waar je mee begint, als je 't principe doorhebt, kan je mixen :)
wel is 't zo, dat vinyl gewoon fijner draait dan CD's of mp3's. dat kan als gevolg hebben, dat als je net 'n beetje met vinyl om weet te gaan, je waarschijnlijk nog niet goed met CD's overweg kan andersom is 't wel zo: als je goed overweg kan met CD's, is vinyl ook 'n eitje :)
Het enige grote nadeel aan het draaien met cd's ik neem aan dat jullie de pioneer cd draaitafel bedoelen is dat je bij een plaat precies ziet wat je doet. Je kunt aan de plaat zien wanneer er een rustig stuk komt of een track ophoudt. Je kunt heel eenvoudig 15 min verder skippen wat met een cdtje een stuk lastiger is (digitaal).Maar ik moet wel toegeven.... bij een concert van De la Soul die dj Pasemaster Mase van hun echt geniaal stond te draaien / scratchen met cd's ik was behoorlijk onder de indruk van het geluid en de mogelijkheden. Maar ja om te beatjugglen moet je het oude vertrouwde draaitafeltje hebben 8)

• Triple-D
E-Mile schreef op 10 augustus 2002 @ 17:09:
Hey mensen welke nummers vinden jullie nou echt de zomerhits van 2002, voor mij geldt dat voor Kimono - One and One (check daarvoor vip-records sneek :) )
Vip records kom ik ook vaak. Woon nu even in Sneek.
Vriendin woont in Wageningen...

Ff icq'en?

Heb je al beroicht gestuurd

Anoniem: 54325

Anoniem: 57857 schreef op 11 augustus 2002 @ 15:53:
[...]
Het enige grote nadeel aan het draaien met cd's ik neem aan dat jullie de pioneer cd draaitafel bedoelen is dat je bij een plaat precies ziet wat je doet. Je kunt aan de plaat zien wanneer er een rustig stuk komt of een track ophoudt. Je kunt heel eenvoudig 15 min verder skippen wat met een cdtje een stuk lastiger is (digitaal).Maar ik moet wel toegeven.... bij een concert van De la Soul die dj Pasemaster Mase van hun echt geniaal stond te draaien / scratchen met cd's ik was behoorlijk onder de indruk van het geluid en de mogelijkheden. Maar ja om te beatjugglen moet je het oude vertrouwde draaitafeltje hebben 8)
En wat dacht je van house dan...??
House heef ook korte breaks en dergelijke en dat is lekker makkelijk af te lezen..
Om eerlijk te zijn vindt ik het mixen met cd`s niet echt mixen ...

Wat denken jullie ervan......??

Ben benieuwd naar jullie reactie`s

• Universal Creations
JumpStart schreef op 11 augustus 2002 @ 14:12:
[...]
Pitchbenden betekent niets anders dan kortstondig de pitch aanpassen zodat 2 tracks weer in-sync komen. Of je dit nu met je vingers doet of met de pitch-fader of met een knopje, dat maakt verders niet uit.

• Universal Creations
MR_WAZOO schreef op 11 augustus 2002 @ 15:25:
t schijnt dat t een enorm moeilijke opgaaf is om van vinyl op cd's over te stappen, weet verder ook niet waarom, maar die gozer waar ik t over had heb bestwel ervaring...
Ik heb weleens geprobeerd te draaien met de Pioneer CDJ-1000, wat toch eigenlijk het gevoel van draaitafel moest evenaren (verkooppraatje). Maar helaas, dat viel dus vies tegen: ik probeerde de track te remmen door met mijn vinger tegen de "platter" aan te drukken => er gebeurt niets => nog steeds een treinongeluk. Het versnellen ging wel goed, want dat is bijna hetzelfde als met een draaitafel.

Het probleem blijft natuurlijk dat je gewend bent om het medium zelf terhande wil nemen, maar dat gaat dus niet met cd's

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Auchtahelweit!

Universal Creations schreef op 11 augustus 2002 @ 17:07:
[...]

Pitchbenden betekent niets anders dan kortstondig de pitch aanpassen zodat 2 tracks weer in-sync komen. Of je dit nu met je vingers doet of met de pitch-fader of met een knopje, dat maakt verders niet uit.
Spraakverwarring dan :) Ik weet niet beter dan dat pitch bending echt het tijdelijk aanpassen van de pitchinstelling is, al dan niet zelf door de pitch knop te verplaatsen en weer terug te zetten, of op CD spelers, door het drukken op de pitch bend knoppen. (Er zijn zelfs draaitafens die de voorziening hebben). En aangezien je door een vinger op de platter wel afremt, maar niet aan de pitch knop zit (of de platter een zet meegeeft) valt dat bij mij in ieder geval niet onder pitch benden, want de pitch waarop de tafel wil draaien blijft gelijk. Maar erhh, nu begrijp ik wel wat je bedoelt.

• NightOwlNL
Universal Creations schreef op 11 augustus 2002 @ 17:11:
[...]

Ik heb weleens geprobeerd te draaien met de Pioneer CDJ-1000, wat toch eigenlijk het gevoel van draaitafel moest evenaren (verkooppraatje). Maar helaas, dat viel dus vies tegen: ik probeerde de track te remmen door met mijn vinger tegen de "platter" aan te drukken => er gebeurt niets => nog steeds een treinongeluk. Het versnellen ging wel goed, want dat is bijna hetzelfde als met een draaitafel.

Het probleem blijft natuurlijk dat je gewend bent om het medium zelf terhande wil nemen, maar dat gaat dus niet met cd's
en daar zit t verschil dus...

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 57857 schreef op 11 augustus 2002 @ 13:29:
[...]
DnB is een afkorting voor een Drum N Base . Een set uiteraard zijn je gekozen platen en de volgorde daarvan. 2-step is een stijl die je veelvuldig in de Londonse uitgaans scene zal tegenkomen net als DnB trouwens. Om een beetje idee te krijgen wat 2step is kun je wat bekendere songs downen van bijv artful dodger. Ik vindt er helemaal niets aan die muziek veel te zoet enzo maar ja.... wie ben ik. Drum n Base is een stijl gebaseerd op de jungle (=breakbeat) uit de jaren negentig. Drum n Base is nu weer in opkomst maar de meeste goede DnB platen zijn in de jaren 90 geperst. Kryptic Minds, Roni size etc zijn voorbeelden van DnB van nu. :)
thanx voor je uitleg. Gelukkig weet ik nog wel wat Drum N base is. Maar m.n. bij house raak je snel de weg kwijt. house/techno gabber garage speed groovy club 2step pfffff.....

die 2step vin ik echt relaxed: gewoon lekker positief en je danst dan ook wat meer samen met je vriendin. bij meer hardere house is het toch wat meer solistisch. Maar techno is op zijn tijd ook lekker. Enige wat me niet bevalt aan 2step is de naam!! Het lijkt wel een soort nieuwe arobics ofzo... ;) Weet iemand waarom het 2step heet?

PC Specs

• Chiron

Chiron

Reind schreef op 11 augustus 2002 @ 01:47:
Maarre mensen ff over dat hele DnB gebeuren. Ik wil de eerste nog wel is horen die een 2Step zet neer kan zetten van 1 uur lang zonder ook maar 1 mix fout. Ik ken maar 1 iemand die dat kan en dat is Joost van Bellen.
DJ EZ ;)

maargoed ik zou het wel willen proberen, het lijkt me niet al te moeilijk, in principe is 2-step gewoon hele langzame dnb ;)

het aantal 2-step platen in mijn collectie beperkt zich echter tot 3, dus een uur foutloos volmixen gaat niet lukken tenzij je om de 10 minuten dezelfde platen langs wil horen komen ;)

• flat
  • Niet online
Anoniem: 54325 schreef op 11 augustus 2002 @ 17:03:

de techniek is inderdaad wel 'n klein beetje anders, maar 't principe en het resulaat zijn gelijk
dus waarom zou 't met CD's dan ineens niet "echt" zijn?

ik :r eigenlijk best wel 'n beetje op mensen die zo denken...

enneh, reind: ik zal zo/morgen eens proberen 'n 2step-set neer te zetten, eens kijken of ik er wel wat van bak (vrees van niet, soms lukt 't me zelfs niet om goed te pitchen :X)

trouwens: ik was gisteren bij Shine in eindhoven, nog meer mensen daar geweest?

--Roy Goodman

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 57857 schreef op 11 augustus 2002 @ 12:16:
[...]
Moeten we nou een 2step of een DnB set neerzetten van een uur. :P
* Anoniem: 57857 heeft ook zeker niet een uur 2-step op vinyl moet er niet aan denken
2Step :)
Anoniem: 57857 schreef op 11 augustus 2002 @ 13:29:
[...]
2-step is een stijl die je veelvuldig in de Londonse uitgaans scene zal tegenkomen net als DnB trouwens. Om een beetje idee te krijgen wat 2step is kun je wat bekendere songs downen van bijv artful dodger. Ik vindt er helemaal niets aan die muziek veel te zoet enzo maar ja.... wie ben ik.
We noemen niet voor jan *** vrouwenhouse hé ;)
En 2 Step is ontstaan uit DnB -> Mensen die de DnB te rauw en te hard vonden zijn over gestapt op 2Step/Garage
Al is het wel jammer dat de hedendaagse 2Step ook zo donker en rauw begint te worden -> Ik ga dus wat anders draaien want ik ben juist zo gek op die vocalen en lekkere bekende tunes (90% van de 2Step nummers zijn een remix van een RnB hit :) )
MR_WAZOO schreef op 11 augustus 2002 @ 14:01:
Das nou het leuke van 2 Step draaien :)
Anoniem: 13255 schreef op 11 augustus 2002 @ 14:10:
[...]

Klopt, maar dat neemt niet weg dat de remixes lekker zijn (imho) :)

Reind zijn mix is binnen, net even snel naar geluisterd; hele relaxe (rustige) mix met een aantal erg lekker nummers ;)
Ik zal hem vanavond is helemaal luisteren als ik wat meer tijd heb .. alleen jammer dat ie in WMA formaat is ( ik heb het niet zo op WMA ... ).
Tsja ik kon niet in MP3 saven zei soundforge -> zal wel niet helemaal lekker gecracked zijn ;)
Naja dan maar WMA -> tis niet anders :)

iRacing profiel

• Anoniem: 8083
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zo, afgelopen zaterdag voor het eerst met cd's gemixed. Normaliter draai ik op SL's. Omdat ik binnenkort toch een keer een setje Pioneer CDJ-500's (mark 2) wil kopen ben ik bij een maat van mij even bezig geweest met deze cd spelers. Moet zeggen dat het mij niet tegenviel. Pitchbenden gaat met deze apparaten vrij eenvoudig.

Anoniem: 60314

Anoniem: 50581 schreef op 10 augustus 2002 @ 10:25:
/offtopic ik zat gisteren in het vliegtuig samen met Johan Gielen, Marcel Woods, Erick E , Michel de Hey en DJ Jose, ik sta met hun op de foto :P pics coming soon
En, was het gezellig¿¿

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 18:40

Muggie

8 pm

Anoniem: 57857 schreef op 11 augustus 2002 @ 15:53:
[...]
Het enige grote nadeel aan het draaien met cd's ik neem aan dat jullie de pioneer cd draaitafel bedoelen is dat je bij een plaat precies ziet wat je doet. Je kunt aan de plaat zien wanneer er een rustig stuk komt of een track ophoudt. Je kunt heel eenvoudig 15 min verder skippen wat met een cdtje een stuk lastiger is (digitaal).
Ken je platen DJ ;)

Het is inderdaad wel handig dat je kunt zien wanneer er een rustig stuk komt, maar als je je platen (mag ik dit wel zo noemen als CD-DJ zijnde :? :P) kent dan weet je wanneer ze komen. En over wanneer een plaat is afgelopen : je kunt de verlopen tijd of de resterende tijd van een nummer zien door een druk op de Time Mode/Auto Cue knop :)

PSN: mug_8pm

• R2D2
  • Niet online
Komop zeg je kunt zo'n stuk toch ook aan horen komen of niet dan?

Ik kijk er iig nooit naar :)

iRacing profiel

Idd ... als je je platen kent weet je wel wanneer zo'n stuk eraan komt. Vaak kan je het ook al horen aankomen. Het is wel handig .. maar ik vind niet dat het nodig of noodzakelijk is.

Anoniem: 2326

IDP/DJ Sets FTP
Zal morgen eens 2 sets van mezelf uppen. Oude goa/psy-trance, interesse? :)

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08-2021

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Anoniem: 54325 schreef op 11 augustus 2002 @ 17:03:
[...]

Kan je ook zeggen waarom je dat vindt?

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Flake
  • Laatst online: 05-06 15:35
Volgens mij is het hele verhaal met CD mixen best lastig omdat je bij vinyl toch duidelijke beats hebt als intro & outro, dát is het moment waarbij je moet faden. Bij CD's heb je die niet of nauwelijks (bij radio edits al he-le-maal niet). Vooral trance compilaties á la "ff 80 recente nummers zoeken en pleur ze op 4 cd's" (dus Trance, the ultimate collection en dat soort meuk, waar stijl van nul komma nul in zit) lijkt me al helemaal onmogelijk om te mixen. 20 nummers op 1 cd is gewoon proppen.

Ik vindt het allemaal wel leuk lief en aardig, dat jullie al die mixies up- en downloaden, maare, kan iemand mij alstjeblieft vertellen hoe ik in gods naam op die ftp-site kom, want ik heb het al een paar keer geprobeerd, maare, kom d`r niet in |:( (zal wel aan mij liggen), het liefst kort en beknopt, stap voor stap.......dan kan ik mijn mening ook es geven, of misschien zelf een setje uploaden 8)

B.v.d. anyone

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 60314 op 12-08-2002 14:55. Reden: foutje]

• wibblemoo
  • Laatst online: 16:32
http://helpdesk.ladot.com/th/faq/ftp.html

zie hier uitleg over ftp'n, van onze vriendin nina brink.

• flat
  • Niet online
SONiCB00M schreef op 12 augustus 2002 @ 14:52:
Volgens mij is het hele verhaal met CD mixen best lastig omdat je bij vinyl toch duidelijke beats hebt als intro & outro, dát is het moment waarbij je moet faden. Bij CD's heb je die niet of nauwelijks (bij radio edits al he-le-maal niet). Vooral trance compilaties á la "ff 80 recente nummers zoeken en pleur ze op 4 cd's" (dus Trance, the ultimate collection en dat soort meuk, waar stijl van nul komma nul in zit) lijkt me al helemaal onmogelijk om te mixen. 20 nummers op 1 cd is gewoon proppen.
maar je hebt ook zat CD's met allemaal extended versies van nummers, dus gewoon hetzelfde als op vinyl
alleen haal je die meestal niet bij de free record shop ofzo

--Roy Goodman

wibblemoo schreef op 12 augustus 2002 @ 15:00:
http://helpdesk.ladot.com/th/faq/ftp.html

zie hier uitleg over ftp'n, van onze vriendin nina brink.
Thnx, maare ik zal wel een }:O wezen ofzo, kom d`r nog niet in 8)7 ,iemand¿¿

• flat
  • Niet online
krijg je 'n foutmelding? of helemaal niets?

--Roy Goodman

Flat© schreef op 12 augustus 2002 @ 15:52:
krijg je 'n foutmelding? of helemaal niets?
Hmmm, ns ff stap voor stap dus he:

ik ga dus naar: 130.89.163.64
kom ik dus op een internetpagina: epicentre
klik ik op go>>>
kom ik dus op de campusnet gateway

heb dus ook dat programmatje wat op mijn reply stond gedowned, maare, noppes 8)7

kunnen jullie misschien vertellen hoe jullie het doen¿¿

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

* Eraser127 gebruikt FlashFXP

My Discogs

• flat
  • Niet online
je moet eig ook 'n ftp-client gebruiken om te FTP'en...

--Roy Goodman

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Anoniem: 60314 schreef op 12 augustus 2002 @ 15:57:
[...]

Hmmm, ns ff stap voor stap dus he:

ik ga dus naar: 130.89.163.64
kom ik dus op een internetpagina: epicentre
klik ik op go>>>
kom ik dus op de campusnet gateway

heb dus ook dat programmatje wat op mijn reply stond gedowned, maare, noppes 8)7

kunnen jullie misschien vertellen hoe jullie het doen¿¿
Probeer dit eens:
ftp://djsets:Xone:62@130.89.163.64

noppes, werkt dus niet, maar ff een vraagie, zou het ook aan m`n firewall kunnen liggen¿¿(ben bang van wel |:( (ben ook niet van plan om em uit te zetten(kan wel een andere comp ervoor plakken 8)7 )))

Iig bedankt, ga vanavond dus ff een computer ervoor plakken, kan ik die lekker ver****** op het internet. O-)

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

eej STUNNING MOSLOCK -> vet Promo icon :P

My Discogs

Eraser127 schreef op 12 augustus 2002 @ 16:28:
eej STUNNING MOSLOCK -> vet Promo icon :P
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ thnx _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (promo rulez :9 (wel een kwestie van smaak natuurlijk, ieder voor zich))

• Universal Creations
Anoniem: 2326 schreef op 12 augustus 2002 @ 13:41:
[...]

Zal morgen eens 2 sets van mezelf uppen. Oude goa/psy-trance, interesse? :)
Yep, ik heb zeker interesse. Een paar jaar geleden heb ik nogal wat GOA geluisterd, maar ik heb er wel weer zin in moet ik zeggen.

Anoniem: 57832

Zo ik ga ook Dj worden :)
Weten jullie een goede site waar de basis dingen van dj'en staan uitgelegd?
En weten jullie ook wat het beste medium is ( En betaalbaar)
Want ik ben nog steeds aan het kiezen tussen Cd of Vinyl ;(

• Flake
Anoniem: 60314 schreef op 12 augustus 2002 @ 16:40:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ thnx _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (promo rulez :9 (wel een kwestie van smaak natuurlijk, ieder voor zich))
Ach, je zegt het zelf al :). Promo schijnt in de hardcore scene zwaar populair te zijn. Ik ben een TranceSlet®, mijn favo's zijn o.a. Dean, Tiësto (nu inmiddels wat minder, die kerel is geniaal maar zo fokking commercieel) en Johan Gielen vind ik heel wat mooie sets maken.
Anoniem: 57832 schreef op 12 augustus 2002 @ 18:55:
Haa cool, jij ook al ? :). Ik begin met de vinyl, als je begint, doe het dan ook goed :Y). Kwa media is de boel vrij betaalbaar als ik bij online shops kijk. Voor een vinyl betaal je iets van 8 euro ofzo. CD's zijn duurder, maar dan heb je wel het voordeel dat je die zelf kunt maken.

Maar lees de tuts op het DJforum.nl es, staan veel interessante dingen tussen voor ons n00bs :) (aiii, die is weer down zie ik :'()

[...]Haa cool, jij ook al ? :). Ik begin met de vinyl, als je begint, doe het dan ook goed :Y). Kwa media is de boel vrij betaalbaar als ik bij online shops kijk. Voor een vinyl betaal je iets van 8 euro ofzo. CD's zijn duurder, maar dan heb je wel het voordeel dat je die zelf kunt maken.

Maar lees de tuts op het DJforum.nl es, staan veel interessante dingen tussen voor ons n00bs :) (aiii, die is weer down zie ik :'()
Cd's kunnen goedkoper zijn als je ze zelf maakt :D Maar de vinyl's die 8 euro kosten hebben zover ik weet alleen maar een nummertje of 4
Meestal nog minder
Maar ik heb geen onlineshops waar ze alles hebben 8)7 (En het liefst in het nederlands)
En is de combinatie 2x CD en 2(of 1x ) Vinyl niet goed?
En zoveel geld heb ik niet om uit te geven.Dus wat zijn goede maar betaalbare merken voor cd spelers en Draaitafels?En ik heb zeker ook minimaal een 5 kanaals mixer nodig.

• Chiron

Chiron

Anoniem: 57832 schreef op 12 augustus 2002 @ 18:55:
ehhh jjjjuuummmpstaaarrrtt uwe heiligheid!! wat is de url van je Advanced Vinyl handling site ookalweer ;)

• Flake
Paar shops waar ik voortaal wil bestellen: www.only-djs.com - www.dancegrooves.com - www.platenshop.nl
Britse shop: www.dotvinyl.com (hebben ook brute merchandise)

En een 5-kanaals mixer is imho zware overkill, al helemaal als je zoveel geld niet hebt. Ik ga een 2-kanaals mixer halen, 'k heb toch maar 2 turntables B) (aan CD samplers ga ik niet aan beginnen).

Ik was van plan het volgende setje te halen:

http://www.new-line.nl/webshop/cat/djsetmei.jpg
  • 2x Akiyama DJ-2000 direct drive draaitafels
  • 2 x Audio Technica (instap) DJ Elementen
  • 2 x slipmatten.
  • 1 x Gemini PMX-500 mixer
Leuk speelgoed d8 ik zo :P. ¤ 569,-- bij New-Line. En als ik de boel professioneler wil aanpakken ga ik voor de Technics :z.

Ener-G schreef op 12 augustus 2002 @ 19:25:
[...]

ehhh jjjjuuummmpstaaarrrtt uwe heiligheid!! wat is de url van je Advanced Vinyl handling site ookalweer ;)
Weetikveel waar de URL van die Advanced Vinyl Handling site is :?

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:42

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Anoniem: 57832 schreef op 12 augustus 2002 @ 19:18:
[...]
Maar ik heb geen onlineshops waar ze alles hebben 8)7 (En het liefst in het nederlands)
"Alles" heb ik niet MAAR het komt aardig dicht in de buurt (er zijn nog verdomd weinig merken die ik NIET heb ;-)

Als je aangeeft wat je budget is dan kan ik vast wel een leuk setje voor je samenstellen.
En is de combinatie 2x CD en 2(of 1x ) Vinyl niet goed?
Natuurlijk. Je moet het ene nooit uitsluiten voor het andere. Als je kijkt wat je met de huidige generatie CD-spelers (ADJ Pro Scratch 1 en 2, Numark Axis-8/CDN-88, Gemini CD-2000X, Pioneer CMX-3000/5000, Denon DN-2600F) kunt dan valt je mond open ;-)

De keuze vinyl/CD kun je alleen voor jezelf maken (daarmee doelend op OF 1 draaitafel OF 1 CD-speler). Beide dubbel is natuurlijk helemaal perfect (MAAR kan ook vrij prijzig worden).
En zoveel geld heb ik niet om uit te geven.Dus wat zijn goede maar betaalbare merken voor cd spelers en Draaitafels?En ik heb zeker ook minimaal een 5 kanaals mixer nodig.
Denk niet in merken, denk in producten. ELK merk heeft een aantal pareltjes MAAR OOK een aantal pisbakken.

Pareltjes (qua prijs/kwaliteitsverhouding):

Akiyama DJ-3000
Gemini CDJ-20, CD-2000X, PT-2400
Numark TT-2, CDN-88, Axis-8, CDN-32se
Pioneer CDJ-100, CMX-3000, CDJ-1000 (alleen is deze wel ERG duur).
Denon DN-2600F.

De pisbakken zal ik maar niet noemen (vrij lange lijst).

André Huisman (www.new-line.nl)

SONiCB00M schreef op 12 augustus 2002 @ 19:26:
Paar shops waar ik voortaal wil bestellen: www.only-djs.com - www.dancegrooves.com - www.platenshop.nl
Britse shop: www.dotvinyl.com (hebben ook brute merchandise)

En een 5-kanaals mixer is imho zware overkill, al helemaal als je zoveel geld niet hebt. Ik ga een 2-kanaals mixer halen, 'k heb toch maar 2 turntables B) (aan CD samplers ga ik niet aan beginnen).

Ik was van plan het volgende setje te halen:

afbeelding
  • 2x Akiyama DJ-2000 direct drive draaitafels
  • 2 x Audio Technica (instap) DJ Elementen
  • 2 x slipmatten.
  • 1 x Gemini PMX-500 mixer
Leuk speelgoed d8 ik zo :P. ¤ 569,-- bij New-Line. En als ik de boel professioneler wil aanpakken ga ik voor de Technics :z.
Only- Dj's ken ik ook.Maar het duurt daar erg lang voordat ze een item wat niet in voorraad is weer in voorraad hebben.
http://www.thatsvinyl.nl is nog wel een goede site.Ookal missen er toch wel wat goede platen :(
En ik ken 5 kanaals mixers die niet zo duur zijn hoor :)
En ik heb geen overbodigge functies nodig zoals B.V Auto Crossfader.
Ik ben mischien een n00b op DJ gebied maar ben wel al ver met Muziek en Geluid algemeen :7

• Flake
Ener-G schreef op 12 augustus 2002 @ 19:25:
[...]

Bedoel je dit ? Wel interessante URL btw ;)

huisman schreef op 12 augustus 2002 @ 19:30:
Als je aangeeft wat je budget is dan kan ik vast wel een leuk setje voor je samenstellen
Zo ongeveer tussen de 400euro en de 900 euro :'(
(Ik heb al 1 Technics draaitafel.Dus een draaitafel hoeft er niet perse bij.)
Het maakt ook niet uit of het een dubbele of 2 losse cd spelers zijn.
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee