How to become a Dj... deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 7.293 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kaj. schreef op 30 november 2002 @ 20:10:
Marco V is niet progressive, hij maakt zo af en toe een leuk plaatje om ertussendoor te mixen.
Arrakis heb ik trouwens vorig weekend er ook nog ergens tussendoor gegooid.

Da's de ellende van geen playlist bijhouden: je weet op een gegeven moment niet meer wat je nou wanneer gedraaid hebt. :P
Dat is nou het handige van met MP3 mixen, er komt een rood puntje achter de track te staan als die gedraaid is, hoef je er ook niet meer bij na te denken. Hoe lang draai jij al en wat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SONiCB00M schreef op 30 November 2002 @ 16:47:
[...]
En jij bent een meelopertje :P.

Maar goed ieder zo zijn eigen stijl... laten we het daar op houden :P
neeuj, toevallig vind ik dat ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

leffe_blond: ik draai niet meer met platen.. werd een te kostbare hobby. Ik heb nu eigenlijk alleen nog maar cd's.

jadjong: ik ben in 1987 begonnen met draaien op feestjes, met drie cassettedecks en een HT&K-versterkertje. :D Aanvankelijk gewoon top40-werk en dergelijke; gewoon wat de massa leuk vond. Daar ben je namelijk DJ voor: je moet het publiek vermaken, en niet alleen jezelf.
Sinds een jaar of drie heb ik me toegespitst op de dance/house-klassiekers, omdat ik het dieptreurig vind dat elke eikel zichzelf tegenwoordig producer kan noemen en met een gejat beatje uit een plaat van bijvoorbeeld DHS combineert met een trut met grote tieten en een stem die alleen met een vocoder redelijk klinkt een dikke hit scoort en bakken geld verdient.

Niet alleen ben ik jaloers :P, maar ik vind het gewoon doodjammer dat je tegenwoordig doodgegooid wordt met die meuk en dat de echte klassiekers een stille dood sterven.
Met die gedachte heb ik ook KajRadio bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Grappig Kaj, ik heb precies hetzelfde. Ook met CD's draaien, ook begonnen met cassettes, ook lang geleden begonnen (ergens in '82), en... ook vaak wat oudere house. Daarom vind ik HedKandi ook zo leuk; heel erg veel muziek die vroeger regelrechte househits waren.

(Voor de DJ's die me al misten... Hier ben ik weer! ;) )

Jullie trouwens al een beetje lekker geboekt voor oud en nieuw? Bij mij kwam gisteren ineens een behoorlijk vet visje voorbij zwemmen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B00M: Net die eerste sample van je geluisterd, en ik begrijp inderdaad niet waarom zoveel mensen een hekel hebben aan (goeie!!) trance. Het is toch heerlijk om je ogen dicht te doen en weg te zweven in zoiets? Of om op een groot feest je ogen open te laten en met een hele massa euforisch te geraken (door de muziek dan)?

Slechts twee sidenotes:
1: Ik vind trance ronduit saai om te draaien of om op te dansen. Geen lekkere, of op z'n minst afwisselende ritmes, geen afwisselende instrumenten (strings, strings, strings), etc etc.

2: Trance wordt uitgemolken door velen die het doel ervan duidelijk gemist hebben. Hun tracks hebben niet dat meeslepende, trip-effect, wat juist het enige sterke punt van trance is. Maar een stijl afrekenen op de mensen die het zelf niet eens begrepen hebben vind ik wel heel voorbarig. Voetbal is ook geen dom spel omdat er een groep hersendoden zichzelf voetbalfans noemt.

-Je platen schuin omhoog zetten als je ze gedraait hebt? Moet ik volgens mij niet aan beginnen... Ik draai behoorlijk regelmatig een A en een B side, dus pak de meeste platen meerdere keren tijdens mijn set. Als ik de helft van me platen ohoog zie staan, heb ik volgens mij veel te snel het gevoel dat het "minder goed" is ze te draaien; zodat ik veel te zenuachtig platen uitzoek. Platenkeus is de laatste tijd sowieso een vrij stressy proces bij mij; ken ze nl allemaal maar half :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
MisterDon schreef op 30 November 2002 @ 23:47:
Grappig Kaj, ik heb precies hetzelfde. Ook met CD's draaien, ook begonnen met cassettes, ook lang geleden begonnen (ergens in '82), en... ook vaak wat oudere house. Daarom vind ik HedKandi ook zo leuk; heel erg veel muziek die vroeger regelrechte househits waren.

(Voor de DJ's die me al misten... Hier ben ik weer! ;) )

Jullie trouwens al een beetje lekker geboekt voor oud en nieuw? Bij mij kwam gisteren ineens een behoorlijk vet visje voorbij zwemmen. :D
Ik zit dan waarschijnlijk een maand in Londen.

Een paar vage kennissen/vrienden van me gaan daar een discotheek openen en ik ga er ook draaien voor een maand. Dus mischien sta ik dan ook wel te draaien, Ik weet het eigenlijk nog niet.

Als het goed is gaat er van de week een website de lucht in waar pics e.d op komen te staan van hoe het er nu bij staat. Zodra ik de URL weet zal ik hem direct posten.

Ik ga me in ieder geval wel helemaal ziek kopen aan platen daar :)

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 01-12-2002 01:26 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 00:24:
B00M: Net die eerste sample van je geluisterd, en ik begrijp inderdaad niet waarom zoveel mensen een hekel hebben aan (goeie!!) trance. Het is toch heerlijk om je ogen dicht te doen en weg te zweven in zoiets? Of om op een groot feest je ogen open te laten en met een hele massa euforisch te geraken (door de muziek dan)?
Ha kijk, eindelijk een kerel die me begrijpt :). Die twee samples die ik heb laten vallen zijn voor mij gewoon voorbeelden van goeie trance, "zoals het dus wel moet". En persoonlijk vind ik de melodische ontwikkeling in trance muziek ideaal, omdat je daardoor gewoon geïnspireerd wordt.
1: Ik vind trance ronduit saai om te draaien of om op te dansen. Geen lekkere, of op z'n minst afwisselende ritmes, geen afwisselende instrumenten (strings, strings, strings), etc etc.
Dat is imho ook de kunst van een goeie trance DJ zijn. Ik doe bijvoorbeeld mijn best om nooit twee nummers achter elkaar te laten spelen die heel veel op elkaar lijken, maar vooral gebruik maken van veel afwisseling. Mijn persoonlijke favorieten zijn meestal de songs met hele lange melodische strings (zoals Allure - No More Tears, Josephine 2002 etc.) maar daarbij moet je natuurlijk niet teveel van het goede nemen ;).
2: Trance wordt uitgemolken door velen die het doel ervan duidelijk gemist hebben. Hun tracks hebben niet dat meeslepende, trip-effect, wat juist het enige sterke punt van trance is. Maar een stijl afrekenen op de mensen die het zelf niet eens begrepen hebben vind ik wel heel voorbarig. Voetbal is ook geen dom spel omdat er een groep hersendoden zichzelf voetbalfans noemt.
E-X-A-C-T. Couldn't have said better! Die idioten als Boozywoozy, Jan Wayne en weet-ik-het-allemaal mogen van mij door de grond zakken, dat is gewoon commerciele geldklopperij.

Owja trouwens Marco V varieert extreem als het om stijl gaat. Bijvoorbeeld Simulated en Indicator vind ik (grotendeels) trance, terwijl Certainly en Tolerance veel op progressive lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

met cd's gaat dat trukje wat moeilijker, der staan wel erg veel liedjes op een cd :P

Platenkeus: Is voor mij belangrijker dan de perfecte mix afleveren, maar de mix mag niet verwaarloosd worden natuurlijk.

Wat betreft dat draaien doe je voor het publiek: Idd je draait voor je publiek en niet voor jezelf, en die filosofie kan je op 2 manieren invullen: je draait wat het publiek kent, en graag hoort.
Ongetwijfeld het gemakelijkste..
OF je kan draaien om het publiek nieuwe dingen te laten kennen, ze iets te geven wat ze nog niet hadden. Laat het duidelijk zijn dat ik van de laatste mening toegedaan ben. De laatste tijd krijg ik daar dan ook steeds meer goeie reakties op, meer en meer mensen beginnen zich af te keren van de standaard shit (eindelijk)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Reind schreef op 01 December 2002 @ 01:25:
[...]

Ik zit dan waarschijnlijk een maand in Londen.

Een paar vage kennissen/vrienden van me gaan daar een discotheek openen en ik ga er ook draaien voor een maand. Dus mischien sta ik dan ook wel te draaien, Ik weet het eigenlijk nog niet.

Als het goed is gaat er van de week een website de lucht in waar pics e.d op komen te staan van hoe het er nu bij staat. Zodra ik de URL weet zal ik hem direct posten.

Ik ga me in ieder geval wel helemaal ziek kopen aan platen daar :)
Woei! gotdj's take over the world ;)

in welke stad is die discotheek gevestigd? :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 00:24:
ik ga sneller uit me dakpan van een beetje goeie hardcore, techno, progressive of een goed stuk rockmuziek, maar trance vind ik persoonlijk slaap verwekkend, net als R&B enzo
Slechts twee sidenotes:
helemaal met je eens, daarom boycot ik trance zoveel mogenlijk

-Je platen schuin omhoog zetten als je ze gedraait hebt? Moet ik volgens mij niet aan beginnen... Ik draai behoorlijk regelmatig een A en een B side, dus pak de meeste platen meerdere keren tijdens mijn set. Als ik de helft van me platen ohoog zie staan, heb ik volgens mij veel te snel het gevoel dat het "minder goed" is ze te draaien; zodat ik veel te zenuachtig platen uitzoek. Platenkeus is de laatste tijd sowieso een vrij stressy proces bij mij; ken ze nl allemaal maar half :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ener-G schreef op 01 december 2002 @ 13:54:
[...]

Woei! gotdj's take over the world ;)

in welke stad is die discotheek gevestigd? :)
`

Londen - Soho :)

De hipste wijk van Londen met de meeste platenzaken :)

Op zich heb ik er ook wel een beetje de balen van dat ik juist eind december daar zit -> Feestdagen - Vriendin - Net mijn eigen huisje wat nu eindelijk helemaal af is.

Maarja ik overleef het wel daar ;) (zal nog wel 1 keer flink beesten worden daar voordat ik echt zelfstandig moet gaan worden e.d ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
MR_WAZOO schreef op 01 december 2002 @ 15:51:
[...]

ik ga sneller uit me dakpan van een beetje goeie hardcore, techno, progressive of een goed stuk rockmuziek, maar trance vind ik persoonlijk slaap verwekkend, net als R&B enzo

[...]

helemaal met je eens, daarom boycot ik trance zoveel mogenlijk

[...]
Het is toch niet omdat jij het niet graag hoort dat je het moet boycotten? Laat andere mensen eens in hun plezier, dan laten zij jou in het jouwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Reind schreef op 01 december 2002 @ 16:51:
[...]
`

Londen - Soho :)

De hipste wijk van Londen met de meeste platenzaken :)

Op zich heb ik er ook wel een beetje de balen van dat ik juist eind december daar zit -> Feestdagen - Vriendin - Net mijn eigen huisje wat nu eindelijk helemaal af is.

Maarja ik overleef het wel daar ;) (zal nog wel 1 keer flink beesten worden daar voordat ik echt zelfstandig moet gaan worden e.d ;) )
no shit :o

let wel> clubbing is 100x groter dan in NL, dj's worden daar nog steeds verafgood dus ik wens je alvast veel plezier 8)

en als het een beetje een hippe club is en je kan daar aan de slag als dj zou je vaker gevraagd kunnen worden om in Engeland te draaien :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ie weer verhuizen, hij blijft bezig :).

Wazoo: Dat is denk ik het verschil tussen ons: Ik vind goeie RnB niet saai; kan in elke muziek wel iets vinden. Vandaag heerlijk jazzconcert gehoord bv. Je schrikt ervan hoeveel techno je daairn terughoort :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 20:19:
Kan ie weer verhuizen, hij blijft bezig :).

Wazoo: Dat is denk ik het verschil tussen ons: Ik vind goeie RnB niet saai; kan in elke muziek wel iets vinden. Vandaag heerlijk jazzconcert gehoord bv. Je schrikt ervan hoeveel techno je daairn terughoort :P.
probeer Jazzanova/Yonderboi dan eens :) geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 01 December 2002 @ 13:45:
met cd's gaat dat trukje wat moeilijker, der staan wel erg veel liedjes op een cd :P

Platenkeus: Is voor mij belangrijker dan de perfecte mix afleveren, maar de mix mag niet verwaarloosd worden natuurlijk.

Wat betreft dat draaien doe je voor het publiek: Idd je draait voor je publiek en niet voor jezelf, en die filosofie kan je op 2 manieren invullen: je draait wat het publiek kent, en graag hoort.
Ongetwijfeld het gemakelijkste..
OF je kan draaien om het publiek nieuwe dingen te laten kennen, ze iets te geven wat ze nog niet hadden. Laat het duidelijk zijn dat ik van de laatste mening toegedaan ben. De laatste tijd krijg ik daar dan ook steeds meer goeie reakties op, meer en meer mensen beginnen zich af te keren van de standaard shit (eindelijk)
't ligt ook aan de manier waar je het op brengt....

veel gasten doen het ook vaak... ze beginnen wat met de 'standaart bekende shit' om de mensen los te laten komen... en meestal als ze gaan... dan gaan ze ook op de wat 'minder bekende' streams.... en dan gaat vaak het dak er helemaal af...

Het is natuurlijk helemaal vet als je 'de standaart' stream helemaal niet hoeft te gebruiken... maar dit is ook slechts een voorbeeld hoe het _KAN_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

hmm ik zou wat advies willen van gebruikers:

1 van mn zeer trouwe shure M44-7 elementjes begint het te begeven, op mn meters is voor dat element duidelijk een volumleverschil te merken tussen links en rechts (cooledit maakt er 2 dB verschil van) op zich is er geen hond die het hoort maar het stoort me, en als je een mix beluisterd kan je het mischien wel horen.

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/s/m44-7.jpg
dit is hem dus.

nu twijfel ik wat ik ermee ga doen, ik ben zeer tevreden over die dingetjes (ze komen nog van mn vader's platendraaiers dus ze hebben er +25 jaar dienst opzitten), herstellen zal wel niet mogelijk zijn dus er moetten nieuwe elementen komen, maar welke?

1 ding is duidelijk, stantons komen er niet op, heb ze gehad doen ik naaldbraak had, een een verkoper me ze verkocht onder de noemmer: worden overal gebruikt en stantoncel+ naald is goedkoper dan een shure naald. Die stanton heeft een maand op mijn platendraaier gezeten en is er afgevlogen: dikke brol (en kapotte platen)

wat dan wel? een nieuwe shure m44-7? geen probleem, alleen zie ik de laatste tijd overal die ortofons concorde pro opduiken, iedereen is er tevreden over, en het zijn ook nog eens mooie dingetjes
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/s/con_pro.jpg

Probleem? die dingen zijn erg duur, en ik moet er dan wel 2 hebben, want 2 verschillende cellen dat doe ik ook niet, verschillende outputs is te lastig om te mixen.

Kan iemand die deze dingetjes heeft mij eens uitleggen waarom ik die concordes toch in overweging moet nemen, ------>>> dre, jou mening wil ik echt horen.

enkele vraagjes:

is de output ook zo sterk als die van de shure's
hoe skipvast zijn ze ?
hoe agressief zijn ze op je vinyl
voor mij is het audifiele karakter minder belangrijk, maar de klank moet wel zeer ok zijn natuurlijk

Gebruik, tja ik scratch soms wel eens dus dat moeten ze kunnen overbrengen, en verder mix ik dus gewoon plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[desperate cry]
Is er dan echt helemaal niemand die gewoon draait omdat ie graag met lekkere muziek bezig is? Net zoals diegene die alleen maar die ene jazzpianist naspeelt omdat ze hem geweldig vinden (ookal wil niemand die man horen)? of de gast die met zijn gitaar om z'n nek in een hoekje staat te brullen, omdat ie zichzelf nou eenmaal kan vinden in thrashmetal?
Is het publiek niet gewoon op de verkeerde plek als de muziek hen niet bevalt? Of is in het slechtste geval de DJ op de verkeerde plek terechtgekomen?
[/desperate cry]

tis al laat voor de zondag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 21:44:
[desperate cry]
Is er dan echt helemaal niemand die gewoon draait omdat ie graag met lekkere muziek bezig is? Net zoals diegene die alleen maar die ene jazzpianist naspeelt omdat ze hem geweldig vinden (ookal wil niemand die man horen)? of de gast die met zijn gitaar om z'n nek in een hoekje staat te brullen, omdat ie zichzelf nou eenmaal kan vinden in thrashmetal?
Is het publiek niet gewoon op de verkeerde plek als de muziek hen niet bevalt? Of is in het slechtste geval de DJ op de verkeerde plek terechtgekomen?
[/desperate cry]

Moest ik de muziek die ik draai niet graag horen zou ik het niet kunnen volhouden om zoveel platen te kopen, en dat al jarenlang, en voor de fame moet ik het niet doen want ik draai haast nooit publiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik heb het eerlijk gezegd alleen in het begin gedaan voor de Fame. Maar toen bleek dat je daar toch eerst heel hard voor moet werken heb ik dat ook maar uit mijn hoofd gezet.

En nu draai ik nog steeds -> Ik draai alleen maar voor de fun en om is even lekker alle dagelijkse stress van me af te laten glijden en even echt helemaal nergens aan hoef te denken. Even lekker een uurtje alles achter je laten en vergeten en je kan er daarna weer 24 uur tegen aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk wat ik op fok vind:
De afgelopen week kon je op Fok! de dubbel CD NOW&WOW #04 by BENNY RODRIGUES and ERICK E winnen. De vraag was: Wat is de achternaam van Erick? Kortom, waar staat de E voor? Veel Fok!-kers dachten dat dit Eerdhuizen moest zijn. De exacte schrijfwijze is echter Eerdhuijzen. De winnaars zijn geworden:

Six4Eight
spoorlaan
boogiewoogie
cool :) wat is dat voor CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:30:
kijk wat ik op fok vind:

[...]

Een zeer strakke CD! :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Gaat over hoevaak men draait:
Ener-G schreef op 25 November 2002 @ 19:44:
ligt eraan... denk elke week wel minimaal 1x, soms 3 weken niet gewoon :)
Dat hebbik dus ook. Soms lang niet, soms iedere dag, hangt ook van werk/studie af. En of de buren/vader thuis zijn ofniet, ivm volume >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
/me heeft ook concordetjes :P.
De geluidskwaliteit is uit-ste-kend! Ook de output is netjes (ik heb geen Shure dus ik kan het niet vergelijken).
Ze zijn niet aggressief op je vinyl, mits je de naalddruk goed hebt ingesteld (je kunt de naalddruk erg laag instellingen, maar dan krijg je wel aardig wat vervormingen).
Skipvast zal denk ik minder zijn dan bij een Shure.

Maar kijk anders es naar de OM-pro, da's exact hetzelfde elementje alleen die moet je in een headshell drukken.

[ Voor 63% gewijzigd door Flake op 02-12-2002 12:36 . Reden: quote weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 21:44:
[desperate cry]
[/desperate cry]

Oh, zeker wel. Maar vooral in het begin draai je platen die het publiek kent. Da's mijn ervaring tenminste. En misschien heb je wel gelijk als je zegt dat je dan op de verkeerde plek staat, maar ik denk dat je het wel met me eens bent als ik zeg dat het een ongeloofelijke kick geeft als het publiek uit z'n pan gaat door wat jij draait.

Mijn publiek in het begin bestond voornamelijk uit pubertjes van een jaar of 16, en zelf was ik er ook eentje, maar dan 13. :P
En als je dan de fout maakt om iets "nieuws" uit te proberen wat in jouw oren gigantisch goed klinkt, maar het publiek vindt het niks, dan kom je ook nergens. Je moet toch op de een of andere manier ervaring op zien te bouwen, en op mijn 13e had ik iig nog geen geld om een mengtafel en dergelijke te kopen, dus roei je met de riemen die je kan lenen.

Nu kan ik wat vrijer zijn in de platenkeus, en dat is dan ook precies wat ik deed op de HCC en in mijn programma. :) Ik heb mijn format gevonden, zogezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Goed, mijn ervaring van afgelopen zaterdag, kom daar die toko binnengelopen -in eerste instantie nog zonder apparatuur, denk zal wel goed wezen- en zie daar, de DJ-hoek :) genoeg ruimte, maar *schrik* de apparatuur.... om te huilen :( oud b-merk mengpaneel (5 kanaals, maar geen gain etc, slechts 1 master draaiknop voor algemene volume) en 2 standaard philips cd-spelers... daar moest ik dus maar op mixen... Affijn, baas aangeboden om toch maar mn eigen apparatuur uit de auto te slepen (later op de avond was 2e act) en daarmee te gaan draaien.

De 1e DJ begon (zelfde leeftijd als mij, alleen geen eigen apparatuur) met een gouwe ouwe tachtiger jaren plaat. Stijl van die avond was après ski, dus alla. Hij draait dus niets anders dan 70/80er jaren muziek, dus waar is de après ski. (overigens, Après ski doet het voor mij en veel mensen al nie meer, maar we lopen hier in FRL 10 jaar achter dus ;)) Ik heb even overleg gepleegt met de chef, en afgesproken met hem dat ik maar mn eigen stijl wat moest draaien. Zo gezegd zo gedaan.

Half 12 heb ik mn apparatuur opgesteld en ben om 1 uur begonnen te draaien, eerst wat (oudere) trance, sloeg niet aan, progressive, sloeg niet aan hardstyle sloeg wél aan. Puik mixje neergezet (anderhalf uur ongeveer) komt de baas naar me toe of ik wel wat anders zou willen draaien (dansvloer stond inmiddels vol met mooie vrouwen die nat van het zweet en weet-ik-veel-wat-nog-meer waren) in de stijl van de vorige DJ omdat de mensen aan de bar de muziek nie mooi vonden... :( Ik boos, heb mn set uitgedraait, vrouwen bedankt (en zij mij overigens ook nog ;)) en de andere DJ op die ouwe rommel zijn gang laten gaan.... De zaak was nog 3x sneller leeg... Affijn, mn cash meegenomen (was redelijk moet ik zeggen) lam gezopen en lekker in de auto liggen slapen ;) alleen jammer genoeg... Maar goed, kroegbazen weten niet meer wat ze moeten geloof ik....

Meer mensen met dit soort ervaringen ?? Khad nog best tot een uur of 5 door kunnen draaien maar da werkt dus nie :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al DJ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dit is een verhaal dat ik ga blijven vertellen denk ik.

Waren (draaide vroeger samen met een vriend) gevraagd om een feestje voor het goedde doel te doen, ik studeerde toen in 200 Km van mn hometown waar het feestje zou plaatshebben.. trein genomen gesleep met de platenkoffer etc etc... de mensen die het organiseerden wisten zeer duidelijk: die gasten draaien techno ( en techno was toen nog niet wat het nu is, techno was gewoon not done).

we beginnen aan ons setje, der was niet echt veel volk, komt er na een 20 tal minuttes iemand vragen of we aub wat anders wilden draaien (lees comercieel, rock, hits...) omdat het volk die muziek niet kent... neuh.. beetje later komen ze terug zelfde vraag..

Toen heb ik het gewoon gestopt. Ik was gewoon kwaad...

Als ik draai heb ik maar 1 principe, ik ben degene die de platen kiest, ofwel vertrouw je op mijn keuze, en sta je er voor open, anders zoek je maar een jukebox waar je je hitjes in vind....

Ik ga niet zeggen dat ik nooit een "hitje" draai, maar het moet passen in het grotere geheel. Als dat de reden is waarom ik zelden publiek draai dan is dat vrij jammer, maar niets aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

tja altijd weer lastig... je moet inderdaad een compromis zien te vinden tussen de platen die je zelf de betere vindt, en de platte top40 meuk

ik wil af en toe nog weleens voor de gein een top40 plaatje tussen m'n eigen muziek doormixen, maar wordt er teveel gezeikt door de mensen over de muziek dan zet ik binnen in me gewoon een knop om, bestel een blaadje bier bij de bar, haal het vinyl van de decks en ga gewoon top40 draaien met cd's, want als je je eigen ding blijft doen wordt niemand er vrolijk van, het publiek niet omdat ze alleen maar die gare meuk willen horen en jij niet omdat het grootste gedeelte van het publiek je muziek niet trekt en constant loopt te zeiken

begrijp me niet verkeerd het frustreert me echt enorm dat mensen vaak alleen maar de bekende uitgekauwde dingen willen horen a la skihut, en zodra er eindelijk iets 'onbekends' op staat wat op zich wel vet klinkt lopen ze te mauwen.. maar als je je daar druk over gaat zitten maken kan je beter stoppen met draaien en wat anders gaan doen, want het heeft toch geen nut, zeikerds blijf je houden

en met die top40/r&b meuk vermaak ik me op zich ook wel, maar toch een boel minder dan wanneer ik lekker m'n eigen ding zou kunnen doen

de dj blijft tenslotte toch de publiekshoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

en de eindeloze vraag om dana daar kan ik wel ziek van worden, kheb maar een ouwe thunderdome CD uit de kast gepakt met 1 van de nummers van dana zelf men denkt dat cocaine een numemr van dana zelf is :S zonde dat ook techno algemeen goed wordt...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG, denken ze dat al die nummers door dana zijn gemaakt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

|:( Daar gaar het dus al eeuwen niet meer over!

Welkom op GoT, helemaal welkom in HTBADJ. Ga rrest maar eens alle voorgaande DJ threads lezen, dan mag je verder met posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zonde dat ook techno algemeen goed wordt...
als je zo denkt dan is het tijd om weer verder te gaan... Er zijn nog zoveel stijlen die leuk zijn voor DJ's, be smart, be ahead, als DJ kan je je luisteraars iets nieuw bijbrengen (of had ik dat al gezegd ?--- ach ja dat is mijn principe als DJ ;) )

Het is gewoon zalig om te kunnen zeggen OUD :z

wubbo: waar kunnen we dat horen??

[ Voor 14% gewijzigd door Yalopa op 02-12-2002 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ShadowrunR schreef op 01 december 2002 @ 18:30:
[...]

Het is toch niet omdat jij het niet graag hoort dat je het moet boycotten? Laat andere mensen eens in hun plezier, dan laten zij jou in het jouwe :)
heb je op zich gelijk in

maar accepteer dan ook es dat ik naar hakkuh enzo luister

dat vergeten trancenichten nog weleens dus boycot ik trance

voorderest

mijn stijl met draaien is een tijd lang een zogenaamde eet dit zeikerd steijl geweest

dat kwam omdat ik hier in t dorp in t jongerencentrum dan top40 lees R&B moest draaien, waar ik dus een klerehekel aan heb

dus wat deed meneer wazoe dan, jawel, halverwege een R&B set of weet ik veel wanneer, plots ff limp bizkit ertussendoor en aan t einde standaard wat harder spul van t housegenre
was op zich wel succes,

hetgeen ik daar alleen heel erg opmerkte was dat ik langzamerhand steeds minder de kans kreeg mezelf te zijn, steeds sneller stond mevrouw de jongerenwerkster op t podium in me oor te blaten dat er andere muziek op moest terwijl de halve zaal stond te dansen, en ik dus gewoon al die tijd t idee heb gehad dat mevrouw de jongerenwerkster een eigen feestje wilde bouwen, en niet datgene wat al 3 jaar lang de succesformule was, lekker housen etc...

dus toen heb ik gezegd van mevrouw de jongerenwerkster als je nou es zelf ging draaien, maar neehoor, daar wilde ze niet aan beginnen

uiteindelijk door nog vele andere oorzaken ben ik maar weggegaan bij dat jongerencentrum en ik draai momenteel dan ook eigenlijk alleen nog maar thuis....

bevalt me een stuk beter :D behalve dan dat ik eigenlijk nooit thuis kan draaien omdat me pa zo enorm loopt te zeiken omdat de bass te hard staat, en dat staatie al alstie denkt beneden in de huiskamer iets te horen

t leven van een dj gaat ook niet over de rozen van een leien dakje ;)

[ Voor 65% gewijzigd door NightOwlNL op 02-12-2002 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
MR_WAZOO schreef op 02 december 2002 @ 17:43:
[...]
veel te lang om te quoten.
Ah, het zijn dus persoonlijke frustraties ;) Ik ben trouwens geen trancenicht (of whatever), hoor veel stijlen graag.

En de keuze muziek/publiek is een eeuwig durend dilemma. Ergens zal wel een gulden middenweg liggen.

Maar het is wel zo dat dj's die al wat verder staan, en geboekt worden voor genrefeesten het gemakkelijker hebben. Het publiek weet nl. welke stijl ze kunnen verwachten. Beginnende dj's (of ski hut dj's) daarentegen hebben het veel minder makkelijk op dit gebied.

Thuisdraaien is dus dé oplossing (meestal ook uit noodzaak ;) ), als je wat milde ouders hebt tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het moeilijke aan het hedendaagse draaien? De grote diversiteit in het publiek. Ik weet sindskort ook dat mensen enorm kunnen zeiken om bepaalde nummers. En wat het meest gebeurd? ER is een groep die R&B wil en er is een groep die Trance/Hardhouse wil. Zet je rustig wat R&B op (tenminste, mijn collega dan, ik kots er van) en dan gaan die mensen lekker dansen. KOmen er bijna gelijk weer anderen op me af die dan weer trance/hardhouse willen. Ja ff w88. Paar liedjes later naar de trance hardhouse nummers. DIe mensen ook weer blij. En je raad het al, dan komen weer de R&B mensen zeuren aan de DJ-booth.....
DAn denk ik ook: mensen laat mij lekker mijn gang gaan! Het is gewoon veel makkelijker om een set van een uur of liefst nog iets langer neer te zetten dan steeds om de drie nummers weer een ander genre aan te wenden. En dan heb je ook nog de hardrock-groep, de D&B-groep, de skihut-groep enzovoorts. Waar denken ze dat DJ's voor ingehuurd worden? Juist! Om HUN muziek te draaien, en dus niet steeds de aanvraagjes in te willigen. Dat zeg ik elke avond, het is niet zo dat ik geen aanvraagjes doe, maar als je 300+ aanvragen op een avond krijgt weet ik ook niet meer hoe ik dat voor elkaar wil krijgen. Daarbij is het mixen van R&B met trance gewoon het meest verrotte wat er is. Maar ja, dat terzijde.

EN het Dana-fenomeen.... Hardhouse/hardcore wordt/is een enorme hype, let maar op! En zij is als één van de weinige vrouwelijke DJ's de herontdekker van deze muziek. En daar wordt dus ook veel naar gevraagd. Meestal zet ik dan gewoon de Sensation Anthem mix 2002 van haar op. Iedereen blij, de Dana-fans en daarbij horen de andere mensen in de zaal ook weer is een bekend melodietje....

Ach, het DJ-vak wordt steeds ondankbaarder

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 19:39 . Reden: typevaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 12:31

Empathy

Extreme Audio

fuck man.. ik zou er bijna al mee gaan stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardhouse "wordt" een hype?? Volgens mij is het dat al een hele tijd! Nu slaat het juist weer een beetje om naar progressive, en wat technovarianten voor hersendoden (beetje BXR-label etc, stamptechno die naar mijn idee de essentie voorbijschiet), of hardstyle.
Bij de grote feest-organisators proberen ze het publiek richting elektro te duwen, maar ik moet nog zien of dat zal lukken. Echt pure elektro is denk ik te ingewikkeld voor tha masses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 10:30:
kijk wat ik op fok vind:

[...]

:+

Ben er wel blij mee, alle Now & Wow CDs zijn lekker ! Deze is gemixt door Benny Rodrigues en Erick E dus het zal wel een kruising zijn tussen deephouse, groove en funky techno :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Alles wat puur is is te ingewikkeld voor "tha masses" electro doet het nu al een tijdje weer goed, maar niet bij the masses want de masses zweren al 10 jaar bij hithouse en platte trance, hetgeen daarvoor te horen was, daar zullen we het al helemaal niet over hebben. Als er maar enkele halfnaakte sletten op het televiesiescherm lopen te huppelen en als de beat maar boem klets boem klets is dan is het ok voor de masses, I don't care about the masses,
(dit kan je projecteren op gelijk welke muziekstijl)

Las vandaag een intervieuw met een dirigent,van een naar het schijnt wereldberoemd orkest die gewoon gefrustreerd was door het feit dat men niet meer geeft om kwaliteit, enkel maar om $$$$$, door een probleem met zijn contract moet een opname verniettigd worden. Hij noemde de fusie van warner - AOL waaronder hij blijkbaar ook lag (kzal eens kijken voor een link)

Op braodway wil men de orkesten vervangen door bandjes/computers, goedkoper meer opbrengsten (een musical met een bandje, waar gaat het heen). De enige manier om te ontsnappen aan die worst waar iedereeen doorgemalen moet worden is door tegen te werken en dus niet toe te geven, ik wil nooit leven in een wereld waar ik de keuze heb uit 2 platenmaatschapijen die mij ff gaan zeggen wat muziek is en wat niet, muziek is te belangrijk in mijn leven

Nu en dan kruipt er iets uit de grond, het wordt opgepikt, heel erg gepoetst tot het blinkt en alle ruwe kantjes kwijt is. Vervolgens zet men het in de spots, want DAT is toch wel erg vernieuwend, maar er is helemaal niets vernieuwends meer aan, want het is vervormd naar het rolmodel van mtv / tmf / radio donna, het vernieuwende is weggegooid.

Neem nu hiphop (meeste mensen zijn hier meer house/tech/trance dus neem ik hiphop als voorbeeld)

Wat heeft de MTV hiphop nog te maken met het geen RunDMC/Grandmaster Flash/DMX.... ooit voor stonden??? NIETS elke hiphopclip hetzelfde recept, enkele sletten een dure auto en dikdoenderij, waar gaat de muziek over? ik heb de grootste, ik heb het meeste geld, ik ben TRUE hiphop en jij niet BLABLABLA... een rolmodel gemaakt voor de zwarten om hun minderwaardigheidscomplex weg te werken, hun verlangen te bevredigen.

In europa hebben we ook ons rolmodel: hithouse/hittrance en boysbands; want welke Jan modaal wil nu geen lekker sletje dat hem afzuigt als hij thuiskomt van zn werk, en verlangt Anneke van op de hoek niet vurig naar een stevige bink met mooie ogen die haar lieve woordjes influisterd om haar dan mee te pakken naar een verlaten strand??

Algemeen gezien is kunst (ook muziek is kunst) aan het vervagen, de dag dat kunst definitief gebannen wordt uit ons leven naderd. Meer en meer wordt ons opgedrongen wat mooi is en wat niet, op dat moment is het gevoel weg, en kunst kan maar ontstaan uit gevoel (visiueze cirkel)

Kijk als je geen plezier hebt in de muziek die je (moet) draaien stop er dan mee, bedank vriendelijk voor de opdracht want je gaat je ergeren, en dat is slecht voor zowel jou als voor je reputatie. Ik vertik het dus om mij aan te passen (zie dus ook bovenstaand verhaal + verhaal enkele posts terug), heeft dat als gevolg dat ik niet buiten mn eigen muren draai: NO problem, ik doe tenminste geen dingen waar ik zelf niet in geloof...

offtopic:
hmmm was van plan een korte reply te tikken, ik dank julie voor de aandacht :>

[ Voor 2% gewijzigd door Yalopa op 02-12-2002 22:45 . Reden: bwa ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 19:38:
Wat is het moeilijke aan het hedendaagse draaien? De grote diversiteit in het publiek. Ik weet sindskort ook dat mensen enorm kunnen zeiken om bepaalde nummers. En wat het meest gebeurd? ER is een groep die R&B wil en er is een groep die Trance/Hardhouse wil.
Dan moet je ook maar niet in de Shithut gaan draaien... >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 21:44:
[desperate cry]
Ja, ik. Ik draai soms trance, hardtrance, techno of hardhouse, maar vooral toch jump, oldskool en classics. Buiten de deur (lees: bij vrienden) draai ik alleen maar oldskool en classics. Ik doe gewoon lekker mijn eigen ding, "whether you like it or not". >:) Ik heb dan het geluk dat mijn vriendenkring oldskool en classics ook vet vindt, maar al zou ik het aanbod krijgen om voor een Breezerpubliek te draaien, dan zou ik het simpelweg verdommen om andere muziek te gaan draaien. Ik haat ook van die DJ'-tjes die alleen maar draaien voor de aandacht en daarmee dus ook totaal geen eigen stijl hebben; meestal zijn dit mannetjes van 16/17, maar dat terzijde...

Aanpassen aan het publiek is ook heel iets anders dan je muzikale principes verkrachten naar mijn mening.

[off-topic] WTF zijn die percentages achter ge-edite reacties? :?[/off-topic]

[ Voor 7% gewijzigd door TimMer op 02-12-2002 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar begin ik dus niet aan he.

Als ik geboekt wordt draai ik mijn stijl. En niet een top 40 wat voor hitje dan ook. Dat heb ik trouwens niet eens bij me. Ik mix alles van rustige progressive tot heeeele lichte techhouse / techno en af en toe wat funky grooves. Misschien dat ik kijk naar het publiek, wat wel aanslaat, wat niet, maar ik zal nooit maar dan ook nooit zomaar een plaatje erdoorheen gooien. Mensen moeten zowiezo niet zeiken aan de booth, laat ze dat lekker in de locale boerendiscotheek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

achja ik werk (nog steeds) in dezelfde tent als Wazoo deed, en ik heb m'n frustraties gewoon terzijde gelegd, ik maak tegenwoordig gewoon een verschil in echt puur voor mezelf mixen (techno/techhouse/progressive) en de standaard top40 meuk... in het eerste geval ben ik broodnuchter, en in het 2e geval nog zatter dan het publiek zelf, zodat ik toch wel weer lol heb (dronken hiphop/house/r&b/trance/70's gaan mixen met cd's levert soms aparte combinaties/mixen op, vaak tot hilariteit van het publiek, en mixfouten boeit toch niet want de gemiddelde persoon op zo'n feest valt het toch niet op :P)

en behalve al die top40 ellende zijn we nu bezig iets van de grond te krijgen met luilak, dat we tot diep in de ochtend door kunnen gaan (valt niet onder de reguliere vergunning), en dat wordt toch echt een dance/house feestje, met misschien zelfs wel een live act. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
* NightOwlNL is zich momenteel voornamelijk aan t voorbereiden op een beetje iets wat lijkt op een comeback, oftewel, lekker draaien wat ik leuk vind, en niet wat men perse wil horen, maar daar moet ik nog heel veel voor oeffenen oeffenen oeffenen, maar dat gaat wel goedkomen

ik ben in iedergeval gestopt met t fikken van de nieuwste hits van de top 40 maar ben ook bezig met die cd's die ik al had weg te gooien en weg te geven

heb straks dus alleen nog maar originele cd's en cd's waar ik ook echt achter sta
dus wie nog trance energy cd's zoekt, kom maar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Wazoo> verstand komt met de jaren ;)

tegenwoordig voor een feest in elf zoek ik vantevoren de nummers uit en fik ik ze op cd... de tijd dat ik alles wat los en vast zat op cd brandde heb ik al lang en breed achter me gelaten, scheelt een hoop tijd, geld, ruimte in je rek, en cd'rs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ener-G schreef op 02 December 2002 @ 23:25:
Wazoo> verstand komt met de jaren ;)
Ja als je ouder en verstandiger word ga je echte house draaien -> Soulfoul house en de echte UK en US Garage en dan laat je al die techno hardcore noem het maar op lekker voor wat het is ;)

Voordat ik iedereen over me heen krijg -> Das een geintje -> Gewoon doen wat je wilt doen en lak aan de rest hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 21:14:
Bij de grote feest-organisators proberen ze het publiek richting elektro te duwen, maar ik moet nog zien of dat zal lukken. Echt pure elektro is denk ik te ingewikkeld voor tha masses...
elektro is binnen het clubcircuit eigenlijk alweer een beetje over z'n top aan het raken, ik denk mede door die grote feest organisaties...

de nieuwe hype gaat de wederopstanding van de Acid worden (en dan niet die gare acid trance/tracid meuk, maar echte onvervalste acid house/techno, a la Josh Wink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo heeft dit mannetje van 17 ontdekt dat de locals van dit topic de waarden en normpjes aardig op een rijtje hebben :P.
[/preacermode]

Edit:
sjeus, 3 reply's onder het tikken van eentje....

Wederopstanding van acid?! Zo goed zit ik niet in het clubcircuit (wat wil je, in omgeving Zwolle), maar dit lijkt me een hele lekkere ontwikkeling! Terug naar het onvervalste house-gevoel (hoewel ik niet kan leven zonder de oneindige variatie van tegenwoordig...).

RnD: En stiekem heb je toch een punt... Ik denk dat bijna elke dj die bezig is met zijn muziek zal evolueren naar een subtielere stijl; die meestal midner hard is; of iig hard met gevoel. Maar van techno blijf je af :P.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

ja kijk elektro is een jaar of anderhalf terug opgepikt door wat techno dj's, die het als afwisseling door hun technoset heen mixten... met als gevolg dat de echte elektro ook meegelift is (denk ook aan bijvoorbeeld Dave Clarke, die behalve techno ook een echte onvervalste elektroset neer kan kieperen)
en de laatste tijd hoor ik bij die dj's voorzichtig weer wat acid uitstapjes.. dus wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
MR_WAZOO schreef op 02 December 2002 @ 17:43:
[...]
dat vergeten trancenichten nog weleens dus boycot ik trance
Nu ga je toch een tikkeltje te ver. Je kan mijn muzieksoort nog zo haten maar om dan meteen iedereen die trance draait uit te schelden voor trancenichten is iets teveel van het goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TimMer schreef op 02 December 2002 @ 23:00:
[...]

[off-topic] WTF zijn die percentages achter ge-edite reacties? :?[/off-topic]
zie: Procentjes?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

WTF: wat is er gebeurd met het DJ Forum???

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

SONiCB00M schreef op 03 december 2002 @ 11:14:
[...]
Nu ga je toch een tikkeltje te ver. Je kan mijn muzieksoort nog zo haten maar om dan meteen iedereen die trance draait uit te schelden voor trancenichten is iets teveel van het goeie.
paar gouwe ouwe tranceplaten knallen nog steeds lekker door mn speakers hoor, kheb niet voor niets tranceclassics staan, en trance'nichten' zijn er nie...

alle muziekstijlen komen weer terug in een iets andere vorm... de hardcore van vroeger is de (gegeneraliseerde) hardstyle van nu...

offtopic:
die rmx van marco v. op café del mar vind ik de zwaarste verneukte uitvinding van 2002 (NOFI)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Te koop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja dat snap ik :/

Ik dacht alleen dat DJForum weer opgebouwd werd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De Energy 52-versie van Cafe Del Mar (het "origineel" dus afaik) heerst nog steeds. Lekkere doorstartplaat ook. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

D@MN.... Ik heb betaald voor die FTP server (althans die nieuwe harde schijf), maar mijn account is geblokkeerd...!!!! Van wie is die server ook alweer? Dan kan ik hem even benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
BtM909 schreef op 03 december 2002 @ 17:00:
D@MN.... Ik heb betaald voor die FTP server (althans die nieuwe harde schijf), maar mijn account is geblokkeerd...!!!! Van wie is die server ook alweer? Dan kan ik hem even benaderen.
Gehehe, die server is neit in gebruik @ the moment.

Ik vind ook wel dat mries er wat aan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

hij is wel online.... Kan alleen niet inloggen :?

thanks mries was het idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Die server stond toch in Twente op de TU ofzo?

Nou aangezien die is afgefikt zal mij het zeer verbazen als daar alweer de nodige servers aan het draaien zijn.

FF afwachten gewoon denk ik.
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 23:56:
En zo heeft dit mannetje van 17 ontdekt dat de locals van dit topic de waarden en normpjes aardig op een rijtje hebben :P.
[/preacermode]

RnD: En stiekem heb je toch een punt... Ik denk dat bijna elke dj die bezig is met zijn muziek zal evolueren naar een subtielere stijl; die meestal midner hard is; of iig hard met gevoel. Maar van techno blijf je af :P.
Je ziet inderdaad een hoop mensen naarmate ze langer draaien steeds rustigere sets neerzetten. Andersom heb ik het iig nog nooit mee gemaakt.
Ik ben alleen een beetje te vroeg begonnen met die zooi, Ik ben namelijk pas 22 ;)

Wat betreft het djforum mensen -> Dat is zo dood als een pier. Ik heb nog nooit een reply gehad op de vele mailtjes die ik gestuurd heb dus wat mij betreft mag het lekker net zo dood blijven als het nu is want dat klopt natuurlijk van geen kant.

[ Voor 72% gewijzigd door R2D2 op 03-12-2002 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

WS_FTP PRO zei in z'n log:
Epicentre Campusnet Gateway (glftpd 1.27_Linux) ready.
Lijkt er toch echt op dat ie weer gewoon draait....

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 03-12-2002 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Reind schreef op 03 December 2002 @ 17:30:
Die server stond toch in Twente op de TU ofzo?

Nou aangezien die is afgefikt zal mij het zeer verbazen als daar alweer de nodige servers aan het draaien zijn.

FF afwachten gewoon denk ik.
Die server stond gewoon bij hem onder zijn bed, waar ook nogsteeds internet is en geen brand was(voor zover ik weet:P) De reden dat je niet kan connecten is dat hij een limiet heeft die van 50 per week naar 15 per week is gegaan. De lokale films gaan dus voor de FTPserver van GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 09:44
Zo, na een discussie over muziekstyles heb ik even een vraag tussendoor. Ben voor mezelf & drive-in opzoek naar een aardige cdspeler (later moet er ook nog een mixer bij). Nu heb ik al (teveel) ervaring met prut dingen als behringer, gemini, conrad etc, dus nu wil ik eigenlijk gewoon een goede/betrouwbare...

Ik vind Denon kwa functies (m'n budget is ongeveer 1000euro) ietsjes tegenvallen, ik zou dan bij de 2100F uitkomen. Ook zijn de reparaties van Denons duurder dan van andere merken, heb ik tenminste gehoord? Of is dit gewoon een fabeltje? Al is dit natuurlijk wel weer de 'oude vertrouwde standaard' in de DJ wereld geloof ik... (belang voor drive-in)

Pioneer (CMX-5000) vind ik net een vissekom, maar ik moet nog eens kijken hoe dat werkt. CMX-3000 heb ik nog wat klachten over gehoord op ander forum. Topload modellen als de CDJ-100 vind ik eigenlijk ook niet zo geweldig (heb nu Gemini CDJ-10, ook topload)

Toen kwam ik uit bij de Tascam CD302 (http://www.tascam.de/en/cd-302.html), die is nu in de aanbieding bij feedback voor 900euro. Picje O+
Afbeeldingslocatie: http://www.tascam.de/pics/cd-302_bed_v.jpg
Kwa functies vind ik deze eigenlijk wel heel prettig, zo is deze ook altijd nog om te vormen tot 2x topload. De bugs die ik hier wel eens gelezen heb zijn eruit in V4 geloof ik. Daarnaast heb je geloof ik ook nog levenslang gratis EPROM updates, ook wel handig. Toch zou ik graag nog een paar dingen willen weten:
-zijn 'echte' DJ's ook bereid op zo'n player te draaien als ik hem eens verhuur ofzo?
-5HE/U remote control vind ik wel geinig, maar hoe handig is het in de praktijk?
-Zijn er veel DJ's die met die apparaat werken?

Iig wordt Tascam wel weer veel gebruikt in de producer/audio wereld dacht ik?

[ Voor 15% gewijzigd door Rickbv op 03-12-2002 23:17 . Reden: pic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
even 2 opmerkingen

1 trancenichten bedoel ik als geintje, zou iedereen toch moeten weten dat t woord trancenicht een bijnaam is, net als dat een gabber soms hakker of pilleslikker word genoemd

2 ik kan nog steeds zorgen voor een dj ftp met een betere download dan die van mries, dit zou wel betekenen dat je een stukje moet betalen om erop te kunnen ivm datalimieten enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 19:54

Eraser127

Nijkerk

Rickbv schreef op 03 December 2002 @ 19:01:
[...]

[...]
-zijn 'echte' DJ's ook bereid op zo'n player te draaien als ik hem eens verhuur ofzo?
-5HE/U remote control vind ik wel geinig, maar hoe handig is het in de praktijk?
-Zijn er veel DJ's die met die apparaat draaien?

Tascam is idd een professioneel merk, maar het lijkt me aan de ene kant wel lastig/irritant zo'n groot console, maar aan de andere kant errug makkelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Eraser127 op 03-12-2002 21:51 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
insan1ty schreef op 27 november 2002 @ 22:12:
[afbeelding]
Kan ik dit gebruiken om gewoon thuis voor de lol wa mee te mixen?
Of moet ik me nu heel erg schamen en hard uit dit topic wegrennen?
Goed
2e poging :D
Afbeeldingslocatie: http://www.djgear.nl/catalogus/1101.gif
Beter?
2 dual-input stereo channels · 1 ULN microphone input · Gain and 2-band kill EQ (-32 dB) per channel · Intelligent dual auto BPM counter with time and beat sync display · Super-smooth ULTRAGLIDE faders with up to 500,000 life cycles · Switchable crossfader curve control · Extremely precise assignable level meter with peak hold function · Master and tape outputs

[ Voor 34% gewijzigd door insan1ty op 03-12-2002 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mischien toch nog een derde poging wagen??
2 band EQ is nu ook dat niet
verder ziet het er zodanig klein uit dat je met je handen overal tegenstoot
KAN leuk zijn om te beginnen maar ik zou het niet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

insan1ty schreef op 03 December 2002 @ 22:08:
[...]

Goed
2e poging :D
[afbeelding]
Beter?

[...]
kvind persoonlijk de faders tever uit elkaar staan, en ook de rest is eigenlijk niet echt logisch opgebouwt... wat voor budget heb je als ik vragen mag /? dan kunnen wij je misschien iets aanbevelen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
KeeZ schreef op 03 December 2002 @ 22:45:
[...]

kvind persoonlijk de faders tever uit elkaar staan, en ook de rest is eigenlijk niet echt logisch opgebouwt... wat voor budget heb je als ik vragen mag /? dan kunnen wij je misschien iets aanbevelen...
euh
Minder dan 150 euro dus ver komen we niet dan denk ik?
Let op dat ik hier niet mee op feesten wil draaien ofzo maar thuis gewoon mixjes maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

spaar nog maar ff door :)

trouwens op feestjes heb je zelden je eigen mixer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How to become a DJ :/

Dat kun je niet zomaar 1,2,3 worden omdat het een hype is..
Je moet het ten eerste kunnen, goeie ritme gevoel hebben en behoorlijk kunnen mixen :P

Maja, zo'n mixertje ziet er wel leuk uit he.. van die draaitafels ook... kun je zeggen: yo i'm DJ, stoer huh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 23:16:
How to become a DJ :/

Dat kun je niet zomaar 1,2,3 worden omdat het een hype is..
Je moet het ten eerste kunnen, goeie ritme gevoel hebben en behoorlijk kunnen mixen :P

Maja, zo'n mixertje ziet er wel leuk uit he.. van die draaitafels ook... kun je zeggen: yo i'm DJ, stoer huh.
Welkom reefteef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx....... maar ik word als een niet serieuse user beschouwd. :'(

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 23:34:
[...]

(8>
dan raad ik je aan om eerst ff de vorige topics te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 23:34:
[...]

(8>
misschien moet je het draadje eens doorlezen :P

Zelfs als je een paar posting terug had gelezen had je tot de conclusie gekomen dat dat een antwoord op een allang beantwoorde vraag is :P

en verder welkom

Wist je dat er ook een chat was? :P mot je ff in de sig van Triple-D kijken voor het adress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acid(techno) is nooit weggeweest.. t zit alleen een beetje in het krakers/illegale feestje sfeertje. Weinig officiele releases etc. Mensen persen zelf hun eigen producties, en verkopen ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 03 December 2002 @ 23:47:
[...]

dan raad ik je aan om eerst ff de vorige topics te lezen
"ff" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Misschien moet de naam van het topic dan eens veranderen?
Wij hadden in NSTM eerst het topic "welke anime-film?", in de latere delen is daar gewoon Änime" van gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kaj. schreef op 04 december 2002 @ 09:12:
Wij hadden in NSTM eerst het topic "welke anime-film?", in de latere delen is daar gewoon Änime" van gemaakt. :)
Topictitel "DJ" wordt dan errug kort... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Rickbv schreef op 03 December 2002 @ 19:01:

Pioneer (CMX-5000) vind ik net een vissekom, maar ik moet nog eens kijken hoe dat werkt. CMX-3000 heb ik nog wat klachten over gehoord op ander forum. Topload modellen als de CDJ-100 vind ik eigenlijk ook niet zo geweldig (heb nu Gemini CDJ-10, ook topload)

Toen kwam ik uit bij de Tascam CD302 (http://www.tascam.de/en/cd-302.html), die is nu in de aanbieding bij feedback voor 900euro. Picje O+

Kwa functies vind ik deze eigenlijk wel heel prettig, zo is deze ook altijd nog om te vormen tot 2x topload. De bugs die ik hier wel eens gelezen heb zijn eruit in V4 geloof ik. Daarnaast heb je geloof ik ook nog levenslang gratis EPROM updates, ook wel handig. Toch zou ik graag nog een paar dingen willen weten:
-Zijn er veel DJ's die met die apparaat werken?

Definieer vissekom iets beter? Zo beroerd zien de Pioneers er toch niet uit IMHO.

1 opmerking over die Tascam, volgens de specs heeft ie wel key-change, maar zal ie bij het pitchen ook de key veranderen. De Pioneers hebben daarvoor MasterTempo, waarbij bij het pitchen de key hetzelfde blijft. Dat laatste heeft toch algemeen de voorkeur. Al zal een echte vinylist het liever niet hebben, aangezien de meeste draaitafels geen mastertempo hebben.

Denk niet dat je de Tascam veel tegen zult komen, meest gebruikte merken zijn toch Denon (vanwege de naam), Numark (goede prijs/kwaliteit verhouding) en Pioneer. Onnodig om te zeggen dat ik een zwak voor die laatste heb.

Maar nog een ander vraagje, wat heb je tegen CDJ-100? Een echte toploader is het niet, aangezien hij een slot-in heeft ipv een deksel bovenop.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Kaj. schreef op 04 december 2002 @ 09:12:
Mjah zat ik laatst ook al aan te denken, het is geen "how to become" meer :P. Dus: Het grote GoT-DJ topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
SONiCB00M schreef op 04 December 2002 @ 09:57:
[...]
Mjah zat ik laatst ook al aan te denken, het is geen "how to become" meer :P. Dus: Het grote GoT-DJ topic? :P
Is wel correct, maar we spreken al over HTBADJ, dus eenmaal een naam moet je niet veranderen denk ik.

Tenzij je vroeger als DJ naam Jumbo hebt gekozen.. Maar dan heb je een excuus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

LOL :D

Die Tascam ziet er leuk uit overigens, en niet eens zo gek geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Als je een toploader wilt en een beetje centen hebt dan ga je voor de CDJ800 van Pioneer of de Axis8 van Numark en dan laat je de Tascam lekker voor wat hij is :)

Ik ben zelf helemaal weg van de Axis8 en daar moet je gewoon een keer op gedraaid hebben -> echt een wonder dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple-D schreef op 04 december 2002 @ 13:53:
[...]

Is wel correct, maar we spreken al over HTBADJ, dus eenmaal een naam moet je niet veranderen denk ik.

Tenzij je vroeger als DJ naam Jumbo hebt gekozen.. Maar dan heb je een excuus ;)
STFU :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

insan1ty schreef op 03 december 2002 @ 22:48:
[...]

euh
Minder dan 150 euro dus ver komen we niet dan denk ik?
De PMX-500 ligt dan binnen je budget (en die heeft WEL 3-voudige EQ). Enige nadeel van de PMX-500 is dat je de toonregeling niet hoort via de voorafluistering (maar ja, hij heeft tenminste WEL een bruikbare toonregeling).

Of verhoog je budget naar 200 euro en neem de PS-626i.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
als je de titel verandert ken ik t topic niet meer vinden ;) ben gewend naar how to become a dj te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 04 December 2002 @ 18:30:
als je de titel verandert ken ik t topic niet meer vinden ;) ben gewend naar how to become a dj te zoeken ;)
Klik gewoon op Hoi MR_WAZOO, je laatste..... bovenin de index. Kan je ook gelijk zien of iemand onder je account heeft zitten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, en jij denkt dat ik ff eerst 12 pagina's ga doorlezen 8)7

En nee, kwist niet dat er een chat was... maar daar mag ik vast niet komen..

Damn, i love your smileys }:O

Maare, suc6 fellaz met jullie DJ Equipment. Misschien zie ik jullie ooit nog es naast Dj Triesto draaien ;)

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 19:07:
[...]

Idd, en jij denkt dat ik ff eerst 12 pagina's ga doorlezen 8)7

En nee, kwist niet dat er een chat was... maar daar mag ik vast niet komen..

Damn, i love your smileys }:O

Maare, suc6 fellaz met jullie DJ Equipment. Misschien zie ik jullie ooit nog es naast Dj Triesto draaien ;)

:7
ik wil nie lullig doen maar tiesto hallt met z'n huidige draaistil het einde van het jaar niet, er is een soort 5 jarige sinusbeweging waarin men op het ene moment heel hard gaat draaien (en in die stijgende lijn zitten we nu, kijk maar naar PAVO en Dana _/-\o_ ), en op het andere moment meer club-trance achtig. dus wil tiesto nog meedoen, zal ie echt uit de top-40 moeten verdwijnen, en snoeihard gaan draaien. ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16
casemodderpoel schreef op 04 December 2002 @ 20:08:
[...]

ik wil nie lullig doen maar tiesto hallt met z'n huidige draaistil het einde van het jaar niet, er is een soort 5 jarige sinusbeweging waarin men op het ene moment heel hard gaat draaien (en in die stijgende lijn zitten we nu, kijk maar naar PAVO en Dana _/-\o_ ), en op het andere moment meer club-trance achtig. dus wil tiesto nog meedoen, zal ie echt uit de top-40 moeten verdwijnen, en snoeihard gaan draaien. ;)
Nou hartstikke leuk die stijgende lijn.

* FreakR trekt zich niks aan van de trends 8)7

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Fr3aKER schreef op 04 december 2002 @ 20:14:
[...]

Nou hartstikke leuk die stijgende lijn.

* collission trekt zich niks aan van de trends 8)7
tis geen trend, tis een behoefte-lijn, soms wil men ff harder B)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 04 december 2002 @ 20:08:
[...]

Je bedoeld te zeggen dat de menigte zich op hardstyle en hardhouse stort en dit in noodtempo de top 40 inraast?

Dat Tiesto irritant afwisselend draait, daar ben ik het mee eens. Dat zijn stijl 'vercommersialiseerd', dat is complete onze. Als er iets handel is op dit moment is het wel hardstyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
casemodderpoel schreef op 04 December 2002 @ 20:08:
[...]

Flight 6483 op 5% pitch klinkt anders best "hard"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als harder de trend is dan moet jij mij het succes van lounge, latin house, en jazz house eens gaan verklaren.

De trend is: er is geen trend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:

vet plaatje casemodderpoel, waar heb je em vandaan¿¿¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 22:57:
offtopic: