Ik ga voor het EQ-en en het contact met de zaal. Ik heb op de HCC-dagen mensen compleet staan negeren omdat ik ontzettend geconcentreerd met die Denon aan het kutten was. En EQ-en.. tja... Een beetje met het laag spelen om de gematchte beats niet te laten overheersen en daar is het wel zo'n beetje mee gezegd.
Je set gevarieerd houden is een kwestie van platenkennis: weet wat je hebt, hoe het begint, hoe het eindigt en waar de leuke stukjes zitten, zodat je ook nog een beetje kan spelen met de plaat alvorens je opnieuw op CUE ramt en hem definitief in gaat mixen.
Deze plek is te koop.
Verwijderd
mja tot galloperen laat ik het gelukkig meestal niet meer komen, maar het komt nogal eens voor dat ik een overgang laat wringen, dus nog voordat ie gaat kataklopkatakloppenVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 14:49:
Als ik het zo lees, lijkt het alsof de meeste van jullie de plaat er in gooien voordat ie praktisch sync ligt, ik zelf doe dat eigenlijk nooit, dan maar iets langzamer mixen... ik irriteer mezelf altijd aan 'galloperende' beats. Nog meer bij mezelf, als bij setjes van andern.
btw ligt het aan mij of hoor je door de breakbeats als luisteraar het uit de maat lopen minder snel bij DnB?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik vind juist sneller, aangezien breaks vaak meer dan 4 'herkennings' punten per maat hebben, maar dat ligt er aan wat je gewend bent, sommige breaks hebben geen enkele overeenkomst, zoals bij het voorbeeld hieronder, en dan is het moeilijk om te mixen. Dan moet je op dingen zoals melodie gaan letten.Ener-G schreef op 10 December 2002 @ 15:08:
[...]
mja tot galloperen laat ik het gelukkig meestal niet meer komen, maar het komt nogal eens voor dat ik een overgang laat wringen, dus nog voordat ie gaat kataklopkatakloppen![]()
btw ligt het aan mij of hoor je door de breakbeats als luisteraar het uit de maat lopen minder snel bij DnB?
0=niets
K=Kick
S=Snare
K000 S000 00K0 S000 (Break 1)
00K0 00S0 K000 0000 (Break 2)
Verder vind ik het makkelijker om te horen bij hoge tonen, of iets sync ligt, dan bij lage... Snaredrums zijn vaak wat scherper van geluid en dus kan je de verschillen beter horen!
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Ja meer niet in elk house/techno nummers zitten snares, en bij langzame muziek (vind ik) gaat het minder snel storen als iets een klein beetje uit de maat is, terwijl je dat op hoge snelheden echt razendsnel irriteert.leffe_blond schreef op 10 december 2002 @ 17:27:
bij drum&bass hoor je het even snel als bij house/techno, als 2 snares elkaar missen hoor je het altijd. Zelf maak ik meestal erg lange mixen, soms is er wat correctie nodig en heel soms loopt het dan verkeerd.. (iets te hard aan de platter slepen/duwen)
melodie luister ik nooooit naar tijdens het matchen... ik vind het juist fijner als de breaks totaal niet met elkaar overeenkomen, puur op het ritme van de loopjes probeer ik dan de platen gelijk te krijgen, niet dat er 2 dezelfde sounds in moeten zitten ofzo... dat kan je namelijk lastig opbreken als je bijvoorbeeld een langzame elektro-breakbeat of zo'n timo-maas-funk in een normale 4kwartsmaat house nummer in wil mixen...Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:26:
[...]
Ik vind juist sneller, aangezien breaks vaak meer dan 4 'herkennings' punten per maat hebben, maar dat ligt er aan wat je gewend bent, sommige breaks hebben geen enkele overeenkomst, zoals bij het voorbeeld hieronder, en dan is het moeilijk om te mixen. Dan moet je op dingen zoals melodie gaan letten.
Verder vind ik het makkelijker om te horen bij hoge tonen, of iets sync ligt, dan bij lage... Snaredrums zijn vaak wat scherper van geluid en dus kan je de verschillen beter horen![/quote]
en juist dit is de reden dat die door z'n 'geweldige basweergave' de hemel in geprezen Sony mdr-v700 koptelefoon me eerlijk gezegd totaal niet kan boeien.. beter is juist een heldere weergave in het midden en hoog, zodat je dus die snares en claps enzo nog strakker hoort
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik ben na een maandje die sony 700 te hebben gebruikt, die lage tonen helemaal niet zo goed uitkomen. De hoge tonen daarentegen klinken heerlijk! Voor zover dat natuurlijk kan met die klote stanton "alle hoge tonen klinken als een grote HISSSSSSSSSS" 500 elementen.Ener-G schreef op 10 December 2002 @ 17:37:
en juist dit is de reden dat die door z'n 'geweldige basweergave' de hemel in geprezen Sony mdr-v700 koptelefoon me eerlijk gezegd totaal niet kan boeien.. beter is juist een heldere weergave in het midden en hoog, zodat je dus die snares en claps enzo nog strakker hoort
Bij een snel tempo hoor je idd sneller dat het niet klopt, maar ik vind hoog tempo wel makkelijker corrigeren. Zolang je het als DJ maar kan corrigeren voordat je publiek iets in de mot heeft is het okVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 17:31:
[...]
Ja meer niet in elk house/techno nummers zitten snares, en bij langzame muziek (vind ik) gaat het minder snel storen als iets een klein beetje uit de maat is, terwijl je dat op hoge snelheden echt razendsnel irriteert.
Verwijderd
Juist! Wat mij op een ander punt brengt:leffe_blond schreef op 10 December 2002 @ 18:02:
[...]
Bij een snel tempo hoor je idd sneller dat het niet klopt, maar ik vind hoog tempo wel makkelijker corrigeren. Zolang je het als DJ maar kan corrigeren voordat je publiek iets in de mot heeft is het ok
Ben ik de enige die 33RPM records haat? Je moet die dingen onderhand net je nagels afremmen/zetje meegeven, omdat anders de helft van het liedje al is afgelopen!
Dat afremmen kan ook door het stokje waar je het gaatje van je plaat in past vast te nemen met 2 vingers. (hoe heet zo'en ding eigenlijk?) Met dat stokje kan je voorzichtiger afremmen (tenzij je dus echt keihard knijpt), versnellen doe ik haast altijd met het "stokje", een zwaai aan de plater loopt gegarandeerd verkeerd.
Verwijderd
Dat is zo heerlijk aan 45RPM plaatjes, lekker die platter een zwaai meegeven of ff met de vingers afremmen... Moet je eens met die 33RPM's doen.. Een drama is dat. Ik snap ook niet dat men nog steeds op 33 toeren drukt. 45 toeren geeft beter geluid (dynamiek) en het mixt makkelijker (vind ik).leffe_blond schreef op 10 December 2002 @ 18:29:
Dat afremmen kan ook door het stokje waar je het gaatje van je plaat in past vast te nemen met 2 vingers. (hoe heet zo'en ding eigenlijk?) Met dat stokje kan je voorzichtiger afremmen (tenzij je dus echt keihard knijpt), versnellen doe ik haast altijd met het "stokje", een zwaai aan de plater loopt gegarandeerd verkeerd.
longplay is geen optie aangezien ik niet een mdrecorder ga kopen om dus longplay te krijgen
als dus fat 32 grens 4 GB is dan kan ik dus bij 11.12 mb per minuut (48 khz rips, wil wel echt superkwaliteit) zo een 5,9 uur opnemen
gemiddelde avond in P60 duurt van 10 tot 4:30 als t echt volle bak is
dus dan moet ik dat gaan redden
toch maar es met P60 kletsen, zou namelijk een hoop converteren schelen als ik in de grote zaal een pc gebruik en dan kan ik ook nog eens met cooledit ofzo of de waveeditor het bestand splitsen per set....
ik kom er helemaal uit mensen
[ Voor 68% gewijzigd door NightOwlNL op 10-12-2002 18:49 ]
Wel na elke set ff stop zetten en appart opslaan. Achteraf splitten gaat nog wel eens fout doordat je files van >1GB op je clipboard zet.MR_WAZOO schreef op 10 December 2002 @ 18:43:
even nog een opmerking
longplay is geen optie aangezien ik niet een mdrecorder ga kopen om dus longplay te krijgen
als dus fat 32 grens 4 GB is dan kan ik dus bij 11.12 mb per minuut (48 khz rips, wil wel echt superkwaliteit) zo een 5,9 uur opnemen
gemiddelde avond in P60 duurt van 10 tot 4:30 als t echt volle bak is
dus dan moet ik dat gaan redden
toch maar es met P60 kletsen, zou namelijk een hoop converteren schelen als ik in de grote zaal een pc gebruik en dan kan ik ook nog eens met cooledit ofzo of de waveeditor het bestand splitsen per set....
ik kom er helemaal uit mensen
wat ik dus wil is dat ik achteraf het geheel in stukjes knip, en aangezien ik dit vaker doe gaat t wel goed
Verwijderd
Ben ik altijd te lui voor...gewoon motor uit, plaat naar achter laten spinnen, en op de 2e deck je eerste nieuwe plaat er inMR_WAZOO schreef op 10 December 2002 @ 19:51:
het is normaal gezien zo dat de dj's gewoon overnemen, laatste dj klaar, volgende mixt ze laatste plaat aan die van de volgende
En daar zie ik een verschil tussen echt goeie DJ's en de wat mindere. Ik zie namelijk zo vaak DJ's die precies dezelfde stijl hebben en dus naadloos kunnen aansluiten, maar blijkbaar moet er met een hoop tumult even duidelijk gemaakt worden dat er een aandere DJ aan is gekomen.Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 20:37:
[...]
Ben ik altijd te lui voor...gewoon motor uit, plaat naar achter laten spinnen, en op de 2e deck je eerste nieuwe plaat er in
Als ik weet wat de DJ na mij als starter heeft zorg ik er meestal voor (als het een beetje aansluit) dat het mooi over kan gaan.
Niet dat ik jou nu een prutser noem ofzo, maar ik vind het naadloos doorwerken gewoon een stuk professioneler staan.
Ik ben nu zo'n 6,5 jaar bezig (was 10,5 toen ik begon, rara hou oud ben ik nu?
ik draai zowel met cd's als platen, maakt me niets uit
ik draai voornamelijk latin-house en funky/groovy zooi (als t maar zomers klinkt)
en heb de volgende spulletjes: 2x SL 1210 (met banana's) Dateq XTC, Omnitronic CDP-450 en de beruchte sony mdr-v700
[ Voor 3% gewijzigd door Giblet op 10-12-2002 21:51 ]
Dat kan helaas niet altijd... ligt voor een deel aan de organisatie (welke stijlen er allemaal gedraaid worden) maar ik probeer meestal mijn laatste platen toch wel n beetje apart te kiezen (en lastig uit te mixen), dat men iig weet dat ik weg ben. Vind ik ook voor mezelf leuk om opeens met een hele andere stijl af te sluiten... Ik hou nu eenmaal van opvallenMisterDon schreef op 10 December 2002 @ 20:54:
[...]
Niet dat ik jou nu een prutser noem ofzo, maar ik vind het naadloos doorwerken gewoon een stuk professioneler staan.
Verwijderd
Ik snap het wel dat je het professioneler vindt, maar soms is het mixtechnisch niet mogelijk (zonder dat het kut klinkt bijvoorbeeld), en ik kies vaak een speciale eerste plaat uit met een hele mooie intro, en ik wil dat het publiek die ook hoort. Niet dat er dan nog een of ander ruk nummer de intro verpest.. snap je?MisterDon schreef op 10 December 2002 @ 20:54:
[...]
Trouwens dat overnemen van een andere DJ kan in grote clubs dan wel geen probleem zijn aangezien men een perfecte programatie heeft, maar op kleinere plaatsjes wordt dat moeilijk, tenzij jij me nu verteld hoe ik snoeiharde trance vervang door relaxe deephouse (om maar een voorbeeldje te noemen)
Verwijderd
Dan draai je je plaat ook achterstevoren, maar dat doe je om em daarna weer (vanaf het begin) te laten spelen. Je draait een nummer gewoon twee keer dus! Ik ben er niet zo fan van omdat het de flow uit je set haalt, maar als het publiek helemaal gek wordt van een nummer, kan je ze maar beter trakteren op een herhaling!
Dat gaat dus niet bij mij, het vuurwerk verstoort namelijk allesMisterDon schreef op 10 December 2002 @ 20:54:
[...]
En daar zie ik een verschil tussen echt goeie DJ's en de wat mindere. Ik zie namelijk zo vaak DJ's die precies dezelfde stijl hebben en dus naadloos kunnen aansluiten, maar blijkbaar moet er met een hoop tumult even duidelijk gemaakt worden dat er een aandere DJ aan is gekomen.
Als ik weet wat de DJ na mij als starter heeft zorg ik er meestal voor (als het een beetje aansluit) dat het mooi over kan gaan.
ik ben door naar de volgende ronde
contest had ik me meer zenuwen lopen maken dan nodig was, ik kwam pas na een half uurtje echt 'los'
maar misschien had ik de gast voor mij wel mee, die dj was een hele aardige gozer, maar draaide op een avond dat voor techno/techhouse ingedeeld was dus snoeiharde hardhouse
mijn set was voor m'n gevoel echt met hangen en wurgen, vooral de monitoring en de akoestiek van de booth was echt flink wennen, ben gewend aan een monitor direct naast de tt's ipv een meter van de hele booth af, en af en toe had ik echt flink de balen in omdat ik er voor m'n gehoor echt naast zat op het punt dat je zeg maar net de 2e schuif openknalt en overswitcht wat betreft de cue naar het andere kanaal
platenkeus was door de zenuwen ook niet echt wat ik eigenlijk neer wou zetten, voor m'n gevoel ging het een beetje van de hak op de tak.. maargoed waar praten we over
gast na mij (er waren 3 dj's ingedeeld, elk anderhalf uur) was echt flink goed bezig, maakte praktisch geen enkele fout alleen was af en toe een beeeetje te monotoon aan het beuken (miste de funk een beetje)
achteraf kregen we van de jury te horen dat de eerste dj sowieso eigenlijk voor spek en bonen was vanwege z'n muziekstijl, ik had gemiddeld een 6,6 en had net een haartje voorsprong op meneer numero 3, die tijdens zijn set gemiddeld 6,4 had gescoord, maar op het einde hebben ze daar ook maar een 6,6 van gemaakt, ze kwamen er niet uit wie beter was, ik met m'n mixtechnieken (was flink met m'n toonregeling en faders aan het klutsen) of meneer 3 met z'n aalgladde overgangen en vloeiende platenkeus
dus hebben ze maar besloten om ons allebei door te laten gaan
ergens in februari is ronde 3
en dan hoop ik trouwens wel op wat meer publiek
Contests waag ik me maar niet aan.. daar heb ik net ff iets te weinig zelfvertrouwen voor.
Een DJ contest waar je je ding mag doen voor lange tijd is veel aangenamer dan "je krijgt hier 40 min om te bewijzen wat je kan" contest
T3KST3P: ok * Yalopa is ook weer mee met de terminologie
woensdag is voor mij plaatkoopdag en mn auto heeft een lekke band, kan ik hulp vragen in Overige Hardware? of krijg ik een slotje voor n00bvragen dan?
* Yalopa gaat maar ff naar buiten bij -5°C een achterband vervangen
EDIT: fixed
[ Voor 10% gewijzigd door Yalopa op 11-12-2002 10:15 ]
Mjah dat ken ik, bij Rare Records in Eindhoven hebben ze ook allemaal Stantons. Die vocals komen dan ook zo mooi over met een sisklankVerwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:42:
[...]
Ik ben na een maandje die sony 700 te hebben gebruikt, die lage tonen helemaal niet zo goed uitkomen. De hoge tonen daarentegen klinken heerlijk! Voor zover dat natuurlijk kan met die klote stanton "alle hoge tonen klinken als een grote HISSSSSSSSSS" 500 elementen.
Sinds ik ben begonnen met DJ-en ben ik daar best wel erg op aan het letten, zo merk je bijvoorbeeld bij de livesets van grote feesten (zoals Sensation, Trance Energy and so on) dat ze er regelmatig een beat naastliggen, maar ze liggen wél keurig netjes in sync. Misdirection is the keyleffe_blond schreef op 10 December 2002 @ 18:02:
[...]
Bij een snel tempo hoor je idd sneller dat het niet klopt, maar ik vind hoog tempo wel makkelijker corrigeren. Zolang je het als DJ maar kan corrigeren voordat je publiek iets in de mot heeft is het ok
Same hereVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 18:19:
[...]
Juist! Wat mij op een ander punt brengt:
Ben ik de enige die 33RPM records haat? Je moet die dingen onderhand net je nagels afremmen/zetje meegeven, omdat anders de helft van het liedje al is afgelopen!
Enne Ener-G, gefeliciteerd met je overwinning
Deze plek is te koop.
erges in februariVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 10:05:
Gefeliciteerd Ener-G
Wanneer is de volgende ronde (halve finale toch gelijk)?
dus nog tijd zat om aan m'n set te gaan werken en sleutelen aan m'n techniek (vooral het syncen
iedereen een uurtje dus21 januari
1e HALVE FINALE
21.00 Wickedselecta(V1)
22.00 2002MHZ (V2)
23.00 Mouse (V3)
00.00 Ener-G (V4)
Verwijderd
SonicBoom: Ik heb technics slipmatten, en die dingen zijn ook drie keer niets
/me let niet meer op het plaatje wat er opstaat. Reind had geloof ik nog een goede tip wat slipmats betreft!
Verwijderd
CoolEner-G schreef op 11 December 2002 @ 14:42:
hmm toch iets eerder dan februari:
[...]
iedereen een uurtje dus
Weet je toevallig of er nog voorrondes zijn? Ik zou aantal weken geleden al een mixje opsturen naar JRS, maar het is er maar niet van gekomen.
als ze zacht zijn, en er hangt geen rubber aan zijn ze voor mij meestal wel ok
ja er zijn nog iets van 3 voorrondes ofzo, dus als je nog mee wil doen moet je snel zijnVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 16:27:
[...]
Cool
Weet je toevallig of er nog voorrondes zijn? Ik zou aantal weken geleden al een mixje opsturen naar JRS, maar het is er maar niet van gekomen.
wat ga je trouwens voor muziek draaien? aangezien de voorrondes voor groovy/club, hardhouse, techno en trance al geweest zijn eigenlijk (maar daar wordt volgens mij niet zo zwaar aan getild aangezien nr1 gisteravond ook gewoon trance/hardhouse draaide, feit is wel dat hardhouse/trance overbevolkt is bij die gasten)
Verwijderd
EnerG: Waar vindt die 2e ronde plaats? Anders komen we met het hele draadje trainspotten
als de 2de ronde zuidwest nederland is kom ik ook
in de Corridor op het Waagplein in AlkmaarVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 17:21:
Leffe: Als je deel 1 ff erop naslaat, zie je dat ik daar ooit verteld heb dat zo'n stokje een spindle heet. Onder turntablists ookwel bekend als da "bone"
.
EnerG: Waar vindt die 2e ronde plaats? Anders komen we met het hele draadje trainspotten.
trainspotten zou cool zijn
Verwijderd
"Big it up for the one like the Ener-G"
"All crew inside, make some noise for the Ener-G"
"Massive, show some respect.... Oh my Gosh.. It's coming"
"Re-Rewind, when the crowd sais 'boh' selektah!"
snoeiharde trance?? whahahahahahahaleffe_blond schreef op 10 december 2002 @ 22:31:
in drum&bass is een "rewind" toch doodnormaal? Zie het probleem niet echt.
Trouwens dat overnemen van een andere DJ kan in grote clubs dan wel geen probleem zijn aangezien men een perfecte programatie heeft, maar op kleinere plaatsjes wordt dat moeilijk, tenzij jij me nu verteld hoe ik snoeiharde trance vervang door relaxe deephouse (om maar een voorbeeldje te noemen)
sorry, hoe kan trance nou snoeihard zijn en trance blijven, trance is toch juist iets wat juist niet snoeihard is????
ja en dan een harde schop voor je ster van mijnVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 18:06:
dan ga ik keihard om een "REWIND" roepen hoor, of over je set heen MC'en..
"Big it up for the one like the Ener-G"
"All crew inside, make some noise for the Ener-G"
"Massive, show some respect.... Oh my Gosh.. It's coming"
"Re-Rewind, when the crowd sais 'boh' selektah!"
[ Voor 27% gewijzigd door NightOwlNL op 11-12-2002 18:18 ]
Verwijderd
haalt t bij lange na niet bij echte 'harde' muziek.leffe_blond schreef op 11 december 2002 @ 18:20:
hardtrance ??
Moet jij s oplettenhaalt t bij lange na niet bij echte 'harde' muziek.
DAS pas hard
Verwijderd
Oh dus het kan nog wel ... dan moet ik toch maar even snel een mix insturen.Ener-G schreef op 11 december 2002 @ 16:48:
[...]
ja er zijn nog iets van 3 voorrondes ofzo, dus als je nog mee wil doen moet je snel zijn
wat ga je trouwens voor muziek draaien? aangezien de voorrondes voor groovy/club, hardhouse, techno en trance al geweest zijn eigenlijk (maar daar wordt volgens mij niet zo zwaar aan getild aangezien nr1 gisteravond ook gewoon trance/hardhouse draaide, feit is wel dat hardhouse/trance overbevolkt is bij die gasten)
Ik ga trouwens groove / funky house draaien dan, als het nog kan
Ben niet zo thuis in D&B... maar k vind de gemiddelde (echte) hardhouse plaat harder
Smack my bitch up.Giblet schreef op 11 December 2002 @ 19:29:
[...]
Ben niet zo thuis in D&B... maar k vind de gemiddelde (echte) hardhouse plaat harder
w000 dat nummerGiblet schreef op 11 December 2002 @ 19:29:
[...]
wat voor speakers heb je?
als je die plaat draait op dezelfde PA clubset van een paar kw als je de hardhouse draait zul je merken dat bij de hardhouse plaat het bier nog in je glas blijft zitten, en je ingewanden door de bass niet van plaats verwisselen
dat is het verschil tussen hard en ECHT hard
veel gemaakte fout is dat, kijken naar hoe hard de kickdrum klinkt voor je _gevoel_ en de lompe brute kracht van een paar kW aan laag
Maar tis idd veel gaver om n mooie diepe baslijn te voelen dan die kicks almaar
[ Voor 33% gewijzigd door Giblet op 11-12-2002 21:23 ]
Verwijderd
Je moet D&B echt horen op vette feesten.Giblet schreef op 11 december 2002 @ 21:22:
hebben we t hier dan over ongeveer 6,6 kW aan laag??? dan kan ik namelijk meepraten
Maar tis idd veel gaver om n mooie diepe baslijn te voelen dan die kicks almaar
Was laatst naar een feestje geweest in rotterdam (major league), en daar wilde zo'n gozer z'n sigaret aansteken. Maar toen ie dat wilde doen ging het vlammetje steeds uit om de een of andere reden. Die gozer kijkt om zich heen, en ziet geen airco, en niet veel dansen mensen binnen een meter of 2 om zich heen.. dus daar kon het niet aan liggen. Dus hij probeert 't nog een keer... En op het moment dat de Bassline begon kreeg ie het vlammetje niet eens meer uit zn aansteker...
Misschien niet zo heel vreemd, ware het niet dat de speakers op ruim 20 (!!) meter afstand van em stonden...
DAT is bass
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 22:05 ]
Verwijderd
http://www.chemical-records.co.uk/ram/FLEX037-A.smil
http://www.chemical-records.co.uk/ram/CHANEL9604-A.smil
http://www.chemical-records.co.uk/ram/CHANEL9611-D.smil
en vooral deze
http://www.chemical-records.co.uk/ram/TECH018-D.smil (check maar eens @ 45 seconden)
Ja, of hij stond nou net op een strategisch verkeerde plekVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 21:59:
[...]
Misschien niet zo heel vreemd, ware het niet dat de speakers op ruim 20 (!!) meter afstand van em stonden...
DAT is bass
Ik liep tijdens de soundcheck dus vanaf voorkant podium, precies in het midden, langzaam door de zaal heen helemaal naar achter. Dan voel je gewoon de drukpunten waar de bas interferreert. 2 stappen verder weer minder druk, weer 2 stappen verder, en je complete longinhoud vibreert mee, dan weer rustig, dan trilt je kleding weer mee enz. enz. Eenvoudige natuurkunde dus
(Al wil ik hier niet het (sub)laag van D&B afzwakken, want dat gaat inderdaad ook diep/hard.)
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Er is een D&B Soundsystem (Valve) waar mensen over hun nek schijnen te gaan van de combinatie druk vd bass, en t enorme volume.. gaan ze gewoon kotsen? Ook natuurkundig uitlegbaar?JumpStart schreef op 11 december 2002 @ 22:38:
[...]
Ja, of hij stond nou net op een strategisch verkeerde plekIk kon het mooi uitproberen tijdens de soundcheck van de GPvNL. DAMN, dat was mooi strak geluid zeg: vol, zuiver, geen schelle hoge tonen, geen resonantie, brommen, enz. Maar dat terzijde.
Ik liep tijdens de soundcheck dus vanaf voorkant podium, precies in het midden, langzaam door de zaal heen helemaal naar achter. Dan voel je gewoon de drukpunten waar de bas interferreert. 2 stappen verder weer minder druk, weer 2 stappen verder, en je complete longinhoud vibreert mee, dan weer rustig, dan trilt je kleding weer mee enz. enz. Eenvoudige natuurkunde dus
(Al wil ik hier niet het (sub)laag van D&B afzwakken, want dat gaat inderdaad ook diep/hard.)
JaVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 22:51:
[...]
Er is een D&B Soundsystem (Valve) waar mensen over hun nek schijnen te gaan van de combinatie druk vd bass, en t enorme volume.. gaan ze gewoon kotsen? Ook natuurkundig uitlegbaar?
Sterker nog, de amerikaanse overheid is in het kader van "non lethal weapons" ermee bezig: Een woedende menigte aan het
Je interne organen vinden het namelijk ècht niet prettig als er hele zware schokgolven door je lijf heen schieten. Als die maar sterk genoeg zijn wordt je inderdaad kotsmisselijk. ( Maar beter niet doen hoor, maar ram iemand een paar keer op z'n maag, op de juiste plek net onder z'n ribben, en die persoon wil ook over z'n nek. )
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
• Spy Technologies LP Part.5 :: Crossfire - Hydra / DJ Sin & Stare - Highline :: DSCI4 Recordings :: £4.51
geluid > http://www.chemical-records.co.uk/ram/DSCI4LP002IJ-B.smil
info > Heerlijke techno-achtige drum&bass, het beukt lekker door!
• The Insiders :: Feel The Music / Relief :: Renegade Recordings :: £4.51
geluid > http://www.chemical-records.co.uk/ram/RR37.ram
info > Lekkere atmospherische zweefmuziek, met de welbekende amen-break er in. Heerlijk voor op de zondagavond sessies!
• Matrix & Danny J :: Paradiso / Cant Stop :: Metro Recordings :: £4.51
geluid > http://www.chemical-records.co.uk/ram/METRO009.ram
info > Een beetje op dezelfde atmospherische tip, maar toch iets meer op de dancevloer gericht, en met hier en daar wat deephouse invloeden.
• Mace :: Love & Devotion / Mars Attack :: Planet Funk Productions :: £4.51
geluid > http://www.chemical-records.co.uk/ram/PFUNK001.ram
info > En het houdt maar niet op met de zweverige drum&bass! Met dat kloteweer buiten wil ik een beetje warmte in huis halen, en dat lukt goed met deze setjes! De A-Kant is lekker funky, en de B-Kant neig wat meer naar progressive.
• Technique Present The Planets Vol.1 :: Drumsound & Bassline Smith - Original Badboy / Drumsound & Bassline Smith - Planet Earth / Twisted Individual - Grave Yard / Digital - Picky Head / Future Tech - Indian Summer / DJ SS - In Love :: Technique Recordings :: £9.43
geluid > http://www.chemical-records.co.uk/ram/TECH018.ram
info > Deze verzamelaar (3 plakken) heeft het echt allemaal. Van gebeuk van Drumsound tot en met heerlijke amen-rockers van Digital! Erg veelzijdig, en amper duurder als een EPtje (van 2 plakken).
• Total Science :: On The Bridal EP - Nosher / Eight Ball / Three Sugars / Tax Man [ Spirit Rmx ] :: Advanced :: £8.20
geluid > http://www.chemical-records.co.uk/ram/ADVR007-A.smil
info > Naar deze EP heb ik erg lang uitgekeken. Echt een party-ep, met lekkere jump&party invloeden. In alle nummers zit een goede opbouw, en een niet al te harde drop. De TAXMAN [SPIRIT RMX] is mijn favoriet, deze dropt namelijk in 2 keer, eerst zachtjes, en een maat of 8 later relt ie helemaal!
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 23:56 ]
verder ook iets leuks aan die muziek ???Ener-G schreef op 11 december 2002 @ 23:26:
valve system schijnt inderdaad het meest zieke basgeluid te produceren wat er ooit op aarde geklonken heeft, en het is inderdaad niet prettig voor je ingewanden
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
de muziek is top hoor, je moet alleen niet op een drukpunt gaan staan in de zaal
buiten dat
als je naar een gemiddeld hardhouse feest gaat of een discotheek loop je de volgende dag ook met een piep in je oren en da's ook niet echt gezond te noemen
Verwijderd
Ik had begrepen dat er twee zijn, maar wil graag de adressen hebben (ga daar vanavond ff shoppen). Het heeft al eens ergens in een oude thread gestaan, maar aangezien de search nooit werkt moet het maar even zo.
Check: BtM909 in "How to become a Dj... deel IV"Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 13:56:
Wie weet waar in Den Bosch de platenzaken te vinden zijn ?
Ik had begrepen dat er twee zijn, maar wil graag de adressen hebben (ga daar vanavond ff shoppen). Het heeft al eens ergens in een oude thread gestaan, maar aangezien de search nooit werkt moet het maar even zo.
Ik weet alleen niet of Den Bosch er ook bij zat!
[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 12-12-2002 14:44 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
draai dan drumm and bass, gabber en techno/techhouseUniversal Creations schreef op 12 december 2002 @ 10:02:
Woensdag, 18 december 2002 is het zover: UC gaat een setje neerzetten in de Danssalon tijdens het kerstgala van de school waar ik werk. Ik zal ze daar eens laten horen wat echte muziek is. Ik denk dat ik vooral Trance en Club Classix ga draaien, zodat iedereen het een beetje naar zijn zin zal hebben (vooral ik)
das echte muziek
Verwijderd
Tuurlijk niet!!! Jij bent toch de DJ, ze dansen maar op de stijl die jij draait... Jij bepaalt toch zelf wat je draaitVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 17:16:
ja maar t was wel de bedoeling dat de meesten het naar hun zin zouden hebben he? dat lukt denk ik beter met trance en club classics
Laat maar
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
In het geval dat je puur als dj op een feest bent gehuurd (dus om als artiest op te treden), lijkt het me juist weer overduidelijk dat je juist WEL puur je eigen ding doet, juist omdat de mensen als het goed is naar dat feest gekomen zijn OMDAT mensen daar hun ding doen.
True..., maar
hence the
Ikke doe ook al een aantal jaartjes draaien, maar ik houd het voornamelijk bij de extreem harde house stijlen (gabber voor de wat minder snel snappende onder ons
Had ook een site, maar die hield ik niet bij dus die is nu zeg maar rot na het verwijderen van een paar directories die ik niet had mogen verwijderen.
Voor die geinteresseerd zijn kunnen (bijna) iedere vrijdagavond luisteren naar mij en de rest van de week naar een playlist op LaGRa Hardcore Station.
[ Voor 21% gewijzigd door GoodspeeD op 13-12-2002 14:24 ]
of t in iedergeval leuk genoeg vind om te draaien,
dus wat mij betreft
WELCOME!!!
Je zend ook uit met 128 kbit?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Maar je hebt wel een pittige upload zo zeg!
kan niet connectenMisterDon schreef op 13 december 2002 @ 19:10:
Jezus wat een lawaai. Ik dacht ff luisteren. Maar mijn vredige kerstsfeertje (net de boom opgetuigd met op de achtergrond een softe Chris Rea - Driving home for christmas...) is hevig verstoord.
Maar je hebt wel een pittige upload zo zeg!
helaas voor hem, de zaal ging niet echt uit zijn dak
wat daar mede voor verantwoordelijk zou kunnen zijn zijn 2 dingen
1 een bas kunnen die nooit van 0db heb gehoord maar gewoon hoppa ze master vol open zette
2 zijn geluidstech die zegt van de limiter trekt t wel recht
voorderest was de muziek die hij produceerde nou niet echt boeiend, wat ook te merken was aan de lichtman die maar ff wat te drinken ging halen
ik ben zelf toen maar ff met een van die geluidsgasten gaan kletsen met de danseressen, die waren op dat moment de enige aanwezigen die en boeiend en gezellig waren lol
ff ontbrakt.MR_WAZOO schreef op 15 December 2002 @ 16:36:
Afgelopen vrijdag avond hadden we bij P60 Bas Bunnen, een of ander lokaal talent watbetreft live producen.
Helaas voor hem, de zaal ging niet echt uit zijn dak.
Wat daar mede voor verantwoordelijk zou kunnen zijn zijn 2 dingen:
1 een Bas Kunnen die nooit van 0db heeft gehoord maar gewoon hoppa ze master vol open zette.
2 zijn geluidstech die zegt: "de limiter trekt het wel recht"
Voorderest was de muziek die hij produceerde nou niet echt boeiend, wat ook te merken was aan de lichtman die maar ff wat te drinken ging halen.
ik ben zelf toen maar ff samen met een van die geluidsgasten gaan kletsen met de danseressen. Die waren op dat moment de enige aanwezigen die en boeiend en gezellig waren lol
verder NOFI maar anders kon ik er geen soep van koken.
Verwijderd
Intro
Satoshi Tomiie - Satoshi's Reprise
01 Revolt - Relax [Lemon8 Remix]
02 J.F. Sebastian feat. Kaz - Burden [Lemon8 Remix]
03 Pete Moss feat. Tera Deva - After 2 [Satoshi Tomiie Main Path Mix]
04 Quiver - Bozboz [Main Mix]
05 Element N - Control [Freeloader Remix]
06 Infra-Red - Meditation [Alternative Mix] mixed with Dirty - Dirty Acapella
07 DJ Remy - In Your Face [Starecase Remix]
08 Minilogue - In a Deeper Motion [Original Version]
09 Saeed & Palash - Watching You [Original Version]
10 Greed - Strange World [Lemon8 Remix]
11 Ballroom - Passenger [I-Jack Remix]
12 JC - Redsky [Deep Progressive Mix]
Mocht iemand m willen beluisteren en becommentariseren, graag
Zou best willen maar welke server en hoe kom ik erop??Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 21:16:
Er staat trouwens een nieuw mixje van mijn op de server met de volgende tracklisting :
........
Mocht iemand m willen beluisteren en becommentariseren, graag
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
op een forum boeien leestekens en hoofdletters me niet echt, stel t is een nette brief, inderdaad, maar niet op een forumjadjong schreef op 15 december 2002 @ 17:54:
[...]
ff ontbrakt.
verder NOFI maar anders kon ik er geen soep van koken.
overigens, je maakt er bas bunnen van maar t is bas kunnen, website :
http://www.baskunnen.nl
'k wil gewoon ff sharen hoe ik het doeVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 17:26:
[...]
Ik vind juist sneller, aangezien breaks vaak meer dan 4 'herkennings' punten per maat hebben, maar dat ligt er aan wat je gewend bent, sommige breaks hebben geen enkele overeenkomst, zoals bij het voorbeeld hieronder, en dan is het moeilijk om te mixen. Dan moet je op dingen zoals melodie gaan letten.
0=niets
K=Kick
S=Snare
K000 S000 00K0 S000 (Break 1)
00K0 00S0 K000 0000 (Break 2)
Verder vind ik het makkelijker om te horen bij hoge tonen, of iets sync ligt, dan bij lage... Snaredrums zijn vaak wat scherper van geluid en dus kan je de verschillen beter horen!
meestal mix ik 2 x 16 maten de andere platen syncroon.
daarna wacht ik 32 maten (met een beetje fijnstemming).
en daarna tief ik de andere plaat (meestal vanaf t begin) er doorheen.. zo kan ik technisch gezien om de 128 maten smooth inmixen, en meestal laat ik dan de platen 64 maten door elkaar lopen.. en dan op zoek naar een andere plaat
traktor scratch!
Das IMHO nie echt heel goed... je moet gewoon doen wat t beste past bij de platen (als ze n kort intro hebben kort mixen)... nooit n vast iets hebben, dan wordt t voorspelbaar. tis heerlijk als je n mix 2,5 minuut kan laten duren, maar doe dit niet altijd... doe ook s n korte mix (1 minuut of minder ongeveer)Erikie schreef op 16 december 2002 @ 02:06:
[...]
'k wil gewoon ff sharen hoe ik het doe
meestal mix ik 2 x 16 maten de andere platen syncroon.
daarna wacht ik 32 maten (met een beetje fijnstemming).
en daarna tief ik de andere plaat (meestal vanaf t begin) er doorheen.. zo kan ik technisch gezien om de 128 maten smooth inmixen, en meestal laat ik dan de platen 64 maten door elkaar lopen.. en dan op zoek naar een andere plaat
traktor scratch!
Dit topic is gesloten.
![]()