Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Maar goed. We moeten het er maar mee doen. Heb hier vooralsnog niet veel "gevoel" bij, als is die kombocht wel leuk.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Feitelijk is het geen echt stratencircuit maar een hybride. De wegen rond het beurscomplex zijn openbare wegen maar het deel aan de andere kant van de tunnels is speciaal aangelegd voor dit circuit en wordt ook niet verder gebruikt als openbare weg.Format-C schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:56:
Ik vind het in eerste instantie een leuk baantje, maar als ik eerlijk ben heb ik bij nader inzien liever een echte klassieke baan, zoals Zandvoort, Spa, Nürburgring. Die van de kalender af zijn... Die vind ik echt een stuk leuker. Stratencircuits en F1 vind ik toch niet zo geweldig. Op Monaco na.
Maar goed. We moeten het er maar mee doen. Heb hier vooralsnog niet veel "gevoel" bij, als is die kombocht wel leuk.
Ben ik principe niet zo'n fan van al die "muren". Edit: maar nogmaals moet het er maar mee doen. Er zijn natuurlijk ook genoeg circuits die wel leuk zijn (voor mij), want er zijn erg veel races per jaar.Chocoball schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:59:
[...]
Feitelijk is het geen echt stratencircuit maar een hybride. De wegen rond het beurscomplex zijn openbare wegen maar het deel aan de andere kant van de tunnels is speciaal aangelegd voor dit circuit en wordt ook niet verder gebruikt als openbare weg.
Edit: en misschien wordt de race wel heel leuk. We zullen zien.
[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 11-09-2026 18:04 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Maakt het soort asfalt niet ook een enorm verschil? Asfalt gewoon voor de straat / wegverkeer is totaal anders dan wat er op circuits ligt.Chocoball schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:59:
[...]
Feitelijk is het geen echt stratencircuit maar een hybride. De wegen rond het beurscomplex zijn openbare wegen maar het deel aan de andere kant van de tunnels is speciaal aangelegd voor dit circuit en wordt ook niet verder gebruikt als openbare weg.
Dus sure, het is wellicht niet allemaal openbare weg, maar het is wel hetzelfde soort asfalt als de openbare weg en daardoor totaal anders dan echte (/permanente) circuits. Naast uiteraard de muren etc etc.
En bv Canada is IIRC helemaal geen openbare weg? Maar staat wel te boek als een stratencircuit.
Ook de openbare weggedeelten worden van speciaal asfalt voorzien, bij het circuit van Las Vegas is dat het geval. In Miami en Singapore zal er ook geen regulier asfalt liggen terwijl er bij Baku weer sprake is van versterkt asfalt. Monaco durf ik niet te zeggen.RobertMe schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:05:
[...]
Maakt het soort asfalt niet ook een enorm verschil? Asfalt gewoon voor de straat / wegverkeer is totaal anders dan wat er op circuits ligt.
Dus sure, het is wellicht niet allemaal openbare weg, maar het is wel hetzelfde soort asfalt als de openbare weg en daardoor totaal anders dan echte (/permanente) circuits. Naast uiteraard de muren etc etc.
En bv Canada is IIRC helemaal geen openbare weg? Maar staat wel te boek als een stratencircuit.
https://manly.nl/kosten-formule-1-auto
| Monocoque | € 620.000 |
| Versnellingsbak | € 460.000 |
| Extra chassis | € 250.000 |
| Vloer / diffusor incl. bargeboarrds | € 210.000 |
| Voorvleugel (incl. neus) | € 200.000 |
| Voorwielophanging | € 110.000 |
| Achtervleugel | € 98.000 |
| Achterwielophanging | € 92.000 |
| Sidepods | € 87.000 |
| Bargeboards (sinds 2022 deel van vloer) | € 80.000 |
| Remmen | € 63.000 |
| Control Electronics | € 46.000 |
| Stuur | € 40.000 |
| Halo | € 14.000 |
| Remtrommeldeflector | € 9.200 |
| Wiel | € 4.600 |
| Band | € 2.400 |
[ Voor 4% gewijzigd door GameNympho op 11-09-2026 20:20 ]
Ton? Lijkt mij iets meer dan 100.000,-GameNympho schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:59:
Lindblad/Racing Bulls al meer dan een ton armer.
[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 11-09-2026 19:13 ]
Knap hoor.
Wel wat meer dan een ton. Voorvleugel, achtervleugel, wielophanging voor en achter aan de rechterkant en volgens mij ook links voor, de rechter sidepod, de wielen zullen ook een klap gekregen hebben, de vloer zal dit ook niet leuk vinden, en dan is nog de vraag wat de schade is aan de versnellingsbak en motor.GameNympho schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:59:
Lindblad/Racing Bulls al meer dan een ton armer.
https://manly.nl/kosten-formule-1-auto
Monocoque € 620.000 Versnellingsbak € 460.000 Extra chassis € 250.000 Vloer / diffusor incl. bargeboarrds € 210.000 Voorvleugel (incl. neus) € 200.000 Voorwielophanging € 110.000 Achtervleugel € 98.000 Achterwielophanging € 92.000 Sidepods € 87.000 Bargeboards (sinds 2022 deel van vloer) € 80.000 Remmen € 63.000 Control Electronics € 46.000 Stuur € 40.000 Halo € 14.000 Remtrommeldeflector € 9.200 Wiel € 4.600 Band € 2.400
Zonder de schade aan versnellingsbak en motor gaat deze klap waarschijnlijker richting de 9 ton.
- Waar het in de juniorenklassen F2 en F3 behoorlijk tekeerging, waren de vrijdagtrainingssessies bij de Formule 1 vrij tam te noemen. Een enkeling schampte de muur maar toch was er een ongelukkige, Lindblad reed schade net na de kombocht.
- De oorzaak dat er niet meer op de baan gebeurde komt doordat de coureurs zich goed hadden voorbereid in de simulator. Verder was er vandaag geen urgentie bij de teams, dit kwam omdat de baan erg vuil was. Daarom deden de meeste team het rustig aan zoals Alpine die niet eens gelijk het circuit op ging.
- Wel zaten op het 5,414 kilometer lange circuit de coureurs elkaar meerdere keren in de weg. Het juiste ritme vinden zal cruciaal zijn tijdens de kwalificatie. Net als bij het circuit van Jeddah hebben de ontwerpers van het Madring circuit deze van talloze blinde bochten voorzien waarbij de apex lastig te timen valt. De verwachting bij de kwalificatie is wanneer het op de laatste tienden van een seconde aankomt, dat de coureurs meer risico zullen nemen.
- Het asfalt biedt veel grip eigenlijk teveel grip omdat de banden last krijgen van graining. Dit lijkt normaal gesproken tegenstrijdig maar er is een verklaring. Het wordt veroorzaakt door de materiaaleigenschappen waardoor het asfalt te sterk hecht aan het rubber. Het zal de teams de nodige tijd kosten om dit te analyseren want door de lange pitstoptijd van 25 seconden zal geen enkel team op zondag meerdere keren naar binnen willen komen. Ook met meer rubber op de baan verwacht Pirelli dat de kans op graining blijft.
- Toch is Pirelli tevreden, want hun voorspellingen en simulaties komen overeen met de gereden tijden vandaag. Zo verwachten zij een tijd van 1.33,2 bij de kwalificatie. Antonelli was vandaag het snelst met een tijd van 1.33,662. Beide Ferrari's zaten daar nog een tiende achter.

https://www.auto-motor-un...hr-chaos-samstag-sonntag/
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
En rood............mr thee schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:53:
En Hamilton parkeert hem in de muur
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Mijn boefje is liev!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Box: Stop the car, stop the car.......... ik ben Hamilton ik rij door..............JB schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:54:
Ja joh gewoon gaan rijden…
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Ik zie wel af en toe een shot van boven. Maar het enigste wat lijkt te vliegen is een heli van mossos d'esquadra.
Natuurlijk is de dichtbijheid van het vliegveld een probleem voor een particuliere helikopter... Maar gebruiken ze dan de politie heli als camera positie?
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Waarom voor Ferrari? Ze hebben hem al minstens 2x gemaand te stoppen en die knoest rijdt zelf eigenwijs door.Otto Jans schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:56:
Dit wordt een straf voor Hamilton en Ferrari.
Wat een dom gedrag.
En terecht. Rode vlag situatie duurt nu ook veel langer dan nodig.Otto Jans schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:56:
Dit wordt een straf voor Hamilton en Ferrari.
Mijn boefje is liev!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
"als ik niet meer kan rijden dan niemand niet!"JB schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:57:
[...]
En terecht. Rode vlag situatie duurt nu ook veel langer dan nodig.
Waar was Hamilton mee bezig? Kan echt niet.wontcachme schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:57:
En nu een halve baan gaan vegen voor carbon resten. Dag FP3.....
[ Voor 15% gewijzigd door Otto Jans op 12-09-2026 12:59 ]
FtFYOtto Jans schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:57:
Plek 20 22 starten graag.
Wat een dom gedrag.
Twente komt eraan!
Hopelijk straf(je).
Mac mini M6 + Studio Display | Mac mini M4 | iPhone 17 Pro | iPad Pro M5 11" 5G | AW Series 12 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | UC Remote 2 | Hue | Netatmo | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat zie je ook terug bij het in de weg rijden. Bizar hoe vaak hij dat doet, alsof het gewoonweg niet binnenkomt.loekf2 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:07:
In de wereld van Hamilton is er alleen plek voor Hamilton, past dus perfect bij Kim K.
Hopelijk straf(je).
Mijn boefje is liev!
KIA rijders.gambieter schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:07:
Misschien was ik gisteren unfair met Hamilton een BMW rijder te noemen. Wat is nog asocialer dan BMW-rijders?
Ik zou het doen!
[ Voor 40% gewijzigd door mr thee op 12-09-2026 13:15 ]
Ik zou het doen!
Moeilijk hoor, beetje duplo terug zettenmr thee schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:15:
en pauze kwa tijd
Mijn boefje is liev!
Twente komt eraan!
In ieder geval is de tijd gestopt dus kunnen ze nog wat rijden.
Wat dacht je van geen stratencircuit en gewoon veel grind en gras ver weg van de bochten ergens in een glooiend landschap :-) Ipv tussen de magazijnen van weet ik welke bedrijven.LXXI schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:17:
Misschien gewoon weer ouderwets vangrails gebruiken, simpeler te repareren.
Tja, hij had of heeft een Smart...gambieter schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:07:
Misschien was ik gisteren unfair met Hamilton een BMW rijder te noemen. Wat is nog asocialer dan BMW-rijders?
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Normaal gesproken wordt de klok niet gestopt in FP. Omdat er vaak nog een heel programma achteraan komt en je ook een minimale tijd tussen de sessies moet hebben. Dus de Q zal ook wel opschuiven.sjufke schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:21:
Die klok hadden ze wel een kwartier eerder stop kunnen zetten
Nee joh, minder trainingstijd en dus meer onvoorspelbaarheid daar wordt het Formule 1 management helemaal wild van.sjufke schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:21:
Die klok hadden ze wel een kwartier eerder stop kunnen zetten
Het is niet de meest inspirerende omgevingen inderdaad. En stratencircuits mogen er wat mij betreft uit, ik kijk om het racen. Dat is bij de meeste stratencircuits discutabel. Als ik botsauto's wil zien ga ik wel naar de kermis.aveenhuysen schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:19:
[...]
Wat dacht je van geen stratencircuit en gewoon veel grind en gras ver weg van de bochten ergens in een glooiend landschap :-) Ipv tussen de magazijnen van weet ik welke bedrijven.
En het gaat weer rijden...
[ Voor 3% gewijzigd door LXXI op 12-09-2026 13:32 ]
Gewoon weer naar de Nürburgring Nordschleife!LXXI schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:27:
[...]
Het is niet de meest inspirerende omgevingen inderdaad. En stratencircuits mogen er wat mij betreft uit, ik kijk om het racen. Dat is bij de meeste stratencircuits discutabel. Als ik botsauto's wil zien ga ik wel naar de kermis.
En het gaat weer rijden...
---RAWE CEEK!!!---
Edit: terugkijkend had hij hem gewoon stil moeten zetten precies bij start/finish. Meestal zit er daar wel een opening waar een auto doorheen kan voor tijdens de opwarmronde wanneer een auto blijft stilstaan.
[ Voor 21% gewijzigd door StefanVerkerk op 12-09-2026 14:14 ]
Het kan van alles worden van een reprimande tot aan een grid penalty. Voorlopig is er nog geen FIA document dus even afwachten zou ik zeggen.StefanVerkerk schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:11:
Ik heb FP3 net ook even terug zitten kijken met veel geskip maar dit kan toch niks anders dan een gridstraf worden voor HAM? Ongelofelijk wat een koppigheid. De FIA zou hier echt voor moeten straffen want anders krijg je een gevaarlijk precedent. Sowieso, als je team zegt dat je moet stoppen onder code rood (kan nog een andere oorzaak hebben dan je eigen crash!!) dan moet he luisteren. Bizar.
Edit: terugkijkend had hij hem gewoon stil moeten zetten precies bij start/finish. Meestal zit er daar wel een opening waar een auto doorheen kan voor tijdens de opwarmronde wanneer een auto blijft stilstaan.
Tegenwoordig alles wat in een auto rijdt? Oja, hier heb je nog wat zout... bepaalde 'grappen' beginnen tenenkrommend te wordengambieter schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:07:
---RAWE CEEK!!!---
https://www.skysports.com...1-race-weekend-at-madringHamilton avoids investigation after practice crash
Lewis Hamilton will not be investigated despite driving with a damaged car after crashing in final practice. Hamilton was told multiple times to stop his car after he reversed out of the barriers but refused to do so, until coming to a halt in the middle sector.
However, Sky Sports F1 understands he will not be investigated by the stewards.
Family Guy meme met landen vlaggen, kom er maar inChocoball schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:33:
OK, hier gaat tie. Volgens Sky Sports F1 komt er geen onderzoek naar Hamilton.
[...]
https://www.skysports.com...1-race-weekend-at-madring
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
0 verwachtingen zo, kan alleen maar meevallen.
All your base are belong to us
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Tja, ben nog steeds niet echt overtuigd van dit circuit...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar ben er gelukkig wel op tijd bij voor de F1 kwalificatie.
[ Voor 21% gewijzigd door Charles Hill op 12-09-2026 16:02 ]
Meteen maar even gedownload, maar dit is toch waanzin om afk te doen met al die blinde bochten zonder uitloopstroken of uitwijkmogelijkheden?
Als klein kind keek ik voor de crashes. Hopelijk zien we morgen geen dode vallen
All your base are belong to us
Voor de rest heb ik maar weinig beleving bij de baan. Voelt toch als een beton met staal baan...:(
Dat krijg je ervan als eerst Dromo Engineering het circuit ontwerpt, eruit wordt gegooid en dat Tilke het vervolgens overneemt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:59:
Daar gaan we.
Tja, ben nog steeds niet echt overtuigd van dit circuit...
Heeft Q2 al honderd keer gemist dus vandaag was niet echt nodig te proberenskimine schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:19:
Enig idee waarom Stroll geen poging heeft gewaagd?
Daily driver; MB R171 SLK280
Volgens F1 TV krijgt Stroll gridstraf voor het wisselen van motorcomponenten.skimine schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:19:
Onderdelen zijn duurskimine schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:19:
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Om te rijden lijkt me deze baan wel leuk, meeste bochten zijn vrij snel, niet allemaal van die haakse bochten zoals Baku. Ik vraag me alleen af of men een beetje kan inhalen hier.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:30:
Oke, tot dusver ziet dit er niet verkeerd uit.
De F3 sprint was rampzalig qua inhaalacties. Ik verwacht een paradeHippocampus schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:33:
[...]
Om te rijden lijkt me deze baan wel leuk, meeste bochten zijn vrij snel, niet allemaal van die haakse bochten zoals Baku. Ik vraag me alleen af of men een beetje kan inhalen hier.
Yuki heel slecht. 0.9 op Lindblad
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Sectoren 1 en 2 is Verstappen het snelst, nu nog het perfecte rondje waarin hij dit nogmaals kan doen.Hippocampus schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:53:
Knap rondje van HAM. Kijken of het toch nog een Mercedes gaat worden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Mij ookHippocampus schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 17:00:
Dat leek me tracklimits in 18 voor ANT
Twente komt eraan!
Voor het kampioenschap erg gunstig voor Antonelli weer.
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/G0125sLjiCw25BXhEIkzA8qM.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nKEoOxhOm3QqNoDYraYjYe1J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KTmQBdrgcwNVtdJQbthgV9oA.jpg?f=fotoalbum_large)