Doet de macarenaZewatanejo schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:01:
De vleugel van VER ging open en dicht op het rechte stuk
Heel duidelijk te zien in Monza dat de Mercedes motor niet de sterkste is, trouwens. /s
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Chassis en aero doet ook wat he.Maarten_E schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:02:
Heel duidelijk te zien in Monza dat de Mercedes motor niet de sterkste is, trouwens. /s
VER kan nog P1 worden als RUS en ANT zo clashen. Niet leuk om te zeggen hier natuurlijk, maar ja... het zou kunnen.
Dat weet ik, maar open-dicht-open lijkt me niet de bedoeling
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Wat doet Williams dan toch fout...Maarten_E schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:02:
Alles zit nog wel erg dicht op elkaar. Die pitstops gaan pijn doen.
Gat tussen P1, P2 en P3 is niet zo groot. Dus het kan alles gebeuren.StefanVerkerk schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:03:
VER kan nog P1 worden als RUS en ANT zo clashen. Niet leuk om te zeggen hier natuurlijk, maar ja... het zou kunnen.
Mercedes doet GEEN Ferrari
Knipt U thuis ook kaartjes? R.I.P. Wim T Schippers
Daar gaat alle hoop van Russel dat hij ooit primaire coureur gaat worden bij Mercedes. Dat gaat er na vandaag, als alles zo blijft, nimmer meer gebeuren.
We zien de nieuwe goat opstaan.
Dat was toch al wel duidelijk?BiaggioLuciano schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:04:
Daar gaat alle hoop van Russel dat hij ooit primaire coureur gaat worden bij Mercedes. Dat gaat er na vandaag, als alles zo blijft, nimmer meer gebeuren.
Jeetje, de onboard van VER net. Dat zag er heel vet uit. Ineens twee Mercedessen naast elkaar terwijl hij RUS wilde inhalen.
Rondetijden voor ronde 18
Rondetijden voor ronde 18
| 1 | ANT | 1:25.224 |
| 2 | RUS | 1:26.152 |
| 3 | VER | 1:25.467 |
| 4 | PIA | 1:26.764 |
| 5 | HAM | 1:26.839 |
| 6 | GAS | 1:26.809 |
| 7 | NOR | 1:26.456 |
haha bijna met z'n drieen door de chicane
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
nou met al die nieuwe onderdelen je teamgenoot in zn thuis GP achteraan zien starten mocht ie toch horen
FIA STEWARDS: TURN 4 INCIDENT INVOLVING CARS 30 (LAW) AND 27 (HUL) UNDER INVESTIGATION (15:53:37)
6 Sept 2026, 16:05:13, Lap 19
6 Sept 2026, 16:05:13, Lap 19
Wat een saaie race...
Knipt U thuis ook kaartjes? R.I.P. Wim T Schippers
En toch kan ik hier niet van onder de indruk zijn.
"When you grow up your heart dies"
Pia en Ham zijn stuivertje aan het wisselen.
Batterij aan en uitDoubleDutch schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:06:
Pia en Ham zijn stuivertje aan het wisselen.
Jojo racing to the max! Daar gaan we weer met HAM en PIA en ANT en RUS.
Als hij het ook in regen kan dan wordt het nog wat.sjaool schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:06:
[...]
Waarom niet? Antonelli rijd gewoon goed. We hebben ook Norris gezien met de snelste auto die op zijn gemakje misschien 1 auto per ronde pakt.sjaool schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:06:
[...]
Wat gebeurde er met Gasly? Die zit ineens super ver achter.
Dat is een kampioen. Zelfs als het dit jaar alsnog tegenzit, zie je hem nog meerdere kampioenschappen winnen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
CyBeRSPiN schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:07:
Moet Toto ingrijpen zo?
Dus enkel als je kan inhalen in de regen is het wat?dawg schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:07:
[...]
Als hij het ook in regen kan dan wordt het nog wat.
Hij rijd aggressief. Zie zijn startronde. Ik vind het gewoon indrukwekkend.
Vraag me af wie zijn hartslag het hoogst is.
Die van ANT, RUS of Toto
Die van ANT, RUS of Toto
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dit gaat zometeen echt ergens mis met die 2
Die rijd in een Alpine. Vraag me eerder af waarom Norris niet kan aanhaken bij Ham. Of dat het een keuze is.TheBrut3 schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:08:
Wat gebeurde er met Gasly? Die zit ineens super ver achter.
BLACK AND WHITE FLAG FOR CAR 30 (LAW) (15:53:37)
6 Sept 2026, 16:08:58, Lap 22
6 Sept 2026, 16:08:58, Lap 22
Gezien die gisteren bijna zijn scherm stuk sloeg..... Ik gok Toto.DarkSide schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:09:
Vraag me af wie zijn hartslag het hoogst is.
Die van ANT, RUS of Toto
Boem. Buitenom.
Ben benieuwd hoe groot het bonnetje wordt voor de te vervangen onderdelen in de garage van Toto. Schermpje, oordoppen, etc. etc.Heijmenberg99 schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:09:
Dit gaat zometeen echt ergens mis met die 2
Antonelli is de nieuwe Verstappen
[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 06-09-2026 16:10 ]
Zat ik ook al aan te denken. Niet met die twee bemoeien maar laat ze elkaar maar slopen. Een foutje en hij is P1.D-dark schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:08:
Verstappen zo te zien een strategie van banden sparen
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
VER zijn pace is echt niet zo gek.
Rondetijden voor ronde 21
| 1 | ANT | 1:25.833 |
| 2 | RUS | 1:25.768 |
| 3 | VER | 1:26.171 |
| 4 | PIA | 1:26.231 |
| 5 | HAM | 1:26.171 |
| 6 | NOR | 1:26.728 |
| 7 | GAS | 1:27.627 |
Genieten wel dit hoor! Denk idd dat Toto wel even hoge bloeddruk heeft nu
Het is wel vermakelijk, maar dit kunstmatige gejojo hoort thuis op de Indycar ovals.
Vreemd, ze zitten op andere bandenstrategie en toch laat Mercedes ze vechten. Gaat mis zometeen.
Die medium band van Antonelli moet toch wel een keer op zijn? Russel moet op korte termijn voordeel gaan halen uit de harde band.
Keek net in mijn glazen bol en zag de twee Mercedessen samen van de baan gaan en Max op P1 op het podium staan. 🤡
Okay, George, so let's stop yo-yoing our position. Let's focus on building the gap to Verstappen and take the race to the end.
George Russell · 6 Sept 2026, 16:10:00
George Russell · 6 Sept 2026, 16:10:00
Nog lang niet.Exocet schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:10:
Antonelli is de nieuwe Verstappen
P3 is ook beter dan geen podium. Vechten tegen Mercedes is zinloos in zo'n tractor.StefanVerkerk schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:10:
VER zijn pace is echt niet zo gek.
1 ANT 1:25.833 2 RUS 1:25.768 3 VER 1:26.171 4 PIA 1:26.231 5 HAM 1:26.171 6 NOR 1:26.728 7 GAS 1:27.627
Russel zen banden gaan der ook sneller aan zo... de lachende 3e kan ver worden met zen banden management.Miki schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:11:
Die medium band van Antonelli moet toch wel een keer op zijn? Russel moet op korte termijn voordeel gaan halen uit de harde band.
Dit circuit is al bijna een ovaal. Haal die chicanes eruit en het is bijna volgas heel de rit.KlaasjeNL schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:10:
Het is wel vermakelijk, maar dit kunstmatige gejojo hoort thuis op de Indycar ovals.
Dat en Hamilton en Piastri houden elkaar ook goed bezig.Marc H schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:10:
[...]
Zat ik ook al aan te denken. Niet met die twee bemoeien maar laat ze elkaar maar slopen. Een foutje en hij is P1.
Bij de laatste ronden meedoen is vroeg zat
Goed zo, VER zou ook 'fuck you' zeggen als hij zo'n teamorder zou krijgen. Ja doeeeei.
Als Verstappen 'broken' aangeeft dat heeft hij een probleem met de achteras en rijdt hij niet altijd voluit.D-dark schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:08:
Verstappen zo te zien een strategie van banden sparen
Omdat alle actie niet van de coureur komt maar van de batterij.Waah schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:07:
[...]
Waarom niet? Antonelli rijd gewoon goed. We hebben ook Norris gezien met de snelste auto die op zijn gemakje misschien 1 auto per ronde pakt.
Regie zit alleen vooraan. Verder weinig info? Halo projectie, weinig geen boordradio
Daily driver; MB R171 SLK280
GP: "And you're back in overtake mode Max, well done!"
Ik vind het lastig om een coureur te beoordelen met deze auto’s.Waah schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:12:
[...]
De potentie heeft die zeker. Daarom "de nieuwe". Max is ook ooit begonnen zonder titel.
Kimi geeft gehoor aan de team orders… tegenvallend…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik snap inmiddels het batterij geklaag niet meer. We racen in Monza, dit is jarenlang een DRS train geweest. En DRS was ook nep. Ik vind de batterijen beter dan DRS betreft racecraft. Want DRS was dom inhalen bij turn 1. Hier moet je keuzes maken wanneer je gaat en als fan zie je door de hele baan actie. Ik zou niet anders meer willen.KlaasjeNL schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:10:
TURN 1 INCIDENT INVOLVING CAR 11 (PER) NOTED - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS – ESCAPE ROAD INSTRUCTIONS
6 Sept 2026, 16:14:03, Lap 25
6 Sept 2026, 16:14:03, Lap 25
Ik wil v8 of v10, spreek voor jezelf 😇Erazzzer schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:14:
[...]
Ik snap inmiddels het batterij geklaag niet meer. We racen in Monza, dit is jarenlang een DRS train geweest. En DRS was ook nep. Ik vind de batterijen beter dan DRS betreft racecraft. Want DRS was dom inhalen bij turn 1. Hier moet je keuzes maken wanneer je gaat en als fan zie je door de hele baan actie. Ik zou niet anders meer willen.
Onbegrijpelijke keuze ook. Antonelli staat op de mediums en is sneller. Laat hem voorop en laat Georgr maar wachten.... Maar nee hoor. Mercedes doet een Ferrari strategie.PatrickC schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:14:
Kimi geeft gehoor aan de team orders… tegenvallend…
Gelukkig heeft Max nog zijn teamgenoot die hem zo gaat helpen. 🫣
Hoeveel track limits hebben we al?
ANT is aardig aan het grindbakhappen. VER krijgt aardig wat grind voor de kiezen in meerdere bochten.
Heeft Max die ooit nodig gehad? Checo niet mee gerekend in 2021.DoubleDutch schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:15:
Gelukkig heeft Max nog zijn teamgenoot die hem zo gaat helpen. 🫣
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 06-09-2026 16:16 ]
Zowel DRS als dit batterijgedoe hebben weinig te maken met racecraft.Erazzzer schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:14:
Ik snap inmiddels het batterij geklaag niet meer. We racen in Monza, dit is jarenlang een DRS train geweest. En DRS was ook nep. Ik vind de batterijen beter dan DRS betreft racecraft. Want DRS was dom inhalen bij turn 1. Hier moet je keuzes maken wanneer je gaat en als fan zie je door de hele baan actie. Ik zou niet anders meer willen.
Ze lopen wel iets achter.sjaool schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:15:
Hoeveel track limits hebben we al?
Deels mee eens, maar ik vind racen waar een auto een voordeel gegeven wordt tov de ander matig racen.Erazzzer schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:14:
[...]
En we hebben net die F2002 in actie gezien… ik wist het wel…Erazzzer schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:14:
[...]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De batterij maakt de inhaalacties niet hoor.... De start van Antonelli was gewoon top. Of dat nu motor+accu is of enkel motor.sjaool schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:12:
[...]
Omdat alle actie niet van de coureur komt maar van de batterij.
Op dit circuit pakt het minder nadelig uit, en de renners weten er ook steeds beter mee om te gaan lijkt het.Erazzzer schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:14:
[...]
Maar ideaal vind ik het nog niet
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen
Yep. Kimi komt er zo ook bij.StefanVerkerk schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:16:
[...]
Ze lopen wel iets achter.
[Afbeelding]
Nee,maar zometeen wel als die op een ronde wordt gezet kan die de twee mercs ophouden. 😋
CAR 12 (ANT) TIME 1:25.402 DELETED - TRACK LIMITS AT TURN 2 LAP 26 16:14:40
6 Sept 2026, 16:16:02, Lap 27
Als Per toen niet elke race 20+ seconden er achter zat had die meer kunnen doen dan 2x blokkeren.....
FIA STEWARDS: TURN 1 INCIDENT INVOLVING CAR 11 (PER) UNDER INVESTIGATION - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS – ESCAPE ROAD INSTRUCTIONS (16:09:46)
6 Sept 2026, 16:17:22, Lap 28
6 Sept 2026, 16:17:22, Lap 28
Dan moet je naar series kijken waar iedereen met dezelfde wagen rijdt. Maar dat is niet F1. F1 is altijd al de combinatie geweest van de beste wagen en de beste aan het stuur.Vinniedh schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:16:
[...]
Deels mee eens, maar ik vind racen waar een auto een voordeel gegeven wordt tov de ander matig racen.
Eens zien wie er nu flink wat tijd gaat winnen onder de VSC.
Zorgen voor veel safety cars dit jaar.dawg schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:18:
De Aston Martins zijn ook weer goed bezig.
Dan moet je maar indycar gaan kijken. F1 is nou eenmaal een constructeurs kampioenschap, en dan krijg je nou eenmaal verschillen tussen de auto's.Vinniedh schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:16:
[...]
Deels mee eens, maar ik vind racen waar een auto een voordeel gegeven wordt tov de ander matig racen.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |