Waarom zeggen coureurs dan dat de motor ineens automatisch deed deployen of juist niet deed deployen?
Oh wacht, dat is natuurlijk wel '"managen" van de accu', maar wel wat de ECU automatisch doet managen, en niet door de coureur met zijn rechtervoet wordt gedaan.
Dat is knap als dat goed lukt, helaas ziet de kijker daar weinig van.
Knap als de auto het spontaan goed doet. Waarvan de coureur vervolgens zegt "ik snapte het ook niet", of "ik ging ineens veel harder dan de ander dus ik moest wel inhalen".
En dat de kijker er weinig van ziet komt ook omdat FOM het niet laat zien omdat George Lucas het niet interessant vind, of zoiets.
Toen er nog accu's inzaten kon je ook zien hoeveel energie er in de accu zat.
F1 zitten nog steeds accus in. En FOM heeft zelfs laten zien hoeveel energie er nog in zat. Totdat ze het weghaalde, zomaar ineens. Net zoals ze de snelheid ineens veel minder laten zien, puur om superclipping te verbergen. Alleen die circuits waarvan ze weten dat er geen superclipping is (Zandvoort, Hungaroring) laten ze soms nog eens wat info zien. In Monza zullen ze zich wel weer de ogen uit de kop schamen en geen info geven over snelheid of accu.