I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Ik las/hoorde ergens dat ze op Zandvoort ook een evolutie van de Honda krijgen. Wie weet brengt dat nog wat. Ik hou wat slagen om de arm want het ding kan ook net zo traag zijn, of na 5 rondjes er de brui aan geven.gambieter schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:12:
Aston Martin lijkt eindelijk de achterhoede bijgehaald te hebben, en kunnen nu strijden voor Q2. Op dit circuit, zegt niets over snellere circuits natuurlijk.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Nog even Q1 op de telefoon afkijken en dan Multiviewer aanslingeren.
Snelle tijd ook van NOR tot dusver.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zelfde als rest van het jaar. Verkeerd gegokt bij het bouwen van de autoJasphur schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:20:
En wat is er met Williams?
[ Voor 81% gewijzigd door asing op 25-07-2026 16:25 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
- DaniëlWW2
- Niet online
Williams is het private equity team van de Formule 1.Jasphur schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:20:
En wat is er met Williams?
Ze komen aanzetten met allemaal praat over het geld dat ze gaan verdienen en de verbeteringen die ze gaan introduceren. Dan kopen ze wat dure speeltjes om het allemaal te doen en dan blijkt dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en falen ze keihard.
Aangezien Williams daadwerkelijk is opgekocht door private equity, klopt het ergens ook.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Williams powered by BYD incoming?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:26:
[...]
Williams is het private equity team van de Formule 1.
Ze komen aanzetten met allemaal praat over het geld dat ze gaan verdienen en de verbeteringen die ze gaan introduceren. Dan kopen ze wat dure speeltjes om het allemaal te doen en dan blijkt dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en falen ze keihard.
Aangezien Williams daadwerkelijk is opgekocht door private equity, klopt het ergens ook.
Ik zie die eerder de E-Prix (of hoe die klasse ook heet) gaan doen, eerlijk gezegd.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ze hebben al de zeer zeker niet beste Mercedes PU.
Maar de auto is gewoon slecht bij Williams. Persoonlijk geef ik hun sponsor Atlassian de schuld.
Iedereen die weet wat Jira is, begrijpt het meteen.
25 Jul 2026, 16:32:03
Just an inchident
Aan zn rondetijd te zien heeft ie geliftStefanVerkerk schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:33:
INCIDENT INVOLVING CAR 16 (LEC) NOTED - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (16:30:18)
25 Jul 2026, 16:32:03
Just an inchident
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:32:
[...]
Ze hebben al de zeer zeker niet beste Mercedes PU.![]()
Maar de auto is gewoon slecht bij Williams. Persoonlijk geef ik hun sponsor Atlassian de schuld.
Iedereen die weet wat Jira is, begrijpt het meteen.
Ik heb het deze week opgegeven met hun, sinds de Rovo bot niet te verwijderen valt.
Dat heb je goed gezien denk ik...
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 16 (LEC) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (16:30:18)
25 Jul 2026, 16:34:06
waar kun je dat zien? Dat is altijd een ergernis van mij dat ik t niet kan zienStefanVerkerk schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:36:
VER nu naar buiten op een gebruikte set softs (4 rondes oud bij de start van zijn snelle ronde zo)
- DaniëlWW2
- Niet online
R.van.M schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:37:
[...]
waar kun je dat zien? Dat is altijd een ergernis van mij dat ik t niet kan zien
Apart kanaal bij F1TV of als je Multiviewer gebruikt.
It did not happenR.van.M schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:37:
Netjes rondje van ALO.. als hij voor de alpines kan qualifyen is dat wel een prestatie
Op data channel van F1tv zie ik t nietDaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:38:
[...]offtopic:
Of, als je thuis Docker hebt (de data is zonder account op te halen) :DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:38:
[...]offtopic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| services:
api:
image: ghcr.io/slowlydev/f1-dash-api:latest
ports:
- 4010:80
environment:
- RUST_LOG=api=debug
- ADDRESS=0.0.0.0:80
- ORIGIN=http://ip van je docker host:3000
restart: unless-stopped
realtime:
image: ghcr.io/slowlydev/f1-dash-realtime:latest
ports:
- 4000:80
environment:
- RUST_LOG=realtime=debug
- ADDRESS=0.0.0.0:80
- ORIGIN=http://ip van je docker host:3000
restart: unless-stopped
web:
image: ghcr.io/slowlydev/f1-dash:latest
depends_on:
- realtime
- api
ports:
- 3000:3000
environment:
- NEXT_PUBLIC_LIVE_URL=http://ip van je docker host:4000
- API_URL=http://ip van je docker host:4010
restart: unless-stopped |
Inderdaad.. het is natuurlijk flinke stap vooruit dat ie in Q2. Hopelijk is de Honda upgrade ook een flinke stap want anders zakken ze de komende races als de andere teams met updates komen weer langzaam terug naar de laatste plekken
Got it.. thanks!Joni schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:43:
[...]
In de F1 app is in de live timing een Tyres tab waar je het ook kan zien.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja maar nogal irritant dat ze het niet op het data channel van F1TV erbij zetten, nu heb ik nog een extra scherm nodig
Hij heeft er wat meer nodig dan een paarR.van.M schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:54:
Hadj op een tiende van VER.. dat betekend normaal dat er nog wel paar tiende inzit voor VER
Hadjar is stiekem erg goed. Hij wordt eigenlijk steeds beter, daar waar het gat met de teamgenoten van Max meestal groter wordt.R.van.M schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:54:
Hadj op een tiende van VER.. dat betekend normaal dat er nog wel paar tiende inzit voor VER
Max heeft ook al aangegeven dat deze F1 wagens de kwaliteiten van de coureur bestraffen. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
max de vleugel was dicht volgens mijPatrickC schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:01:
Was het Max of was het de achtervleugel weer?
Dit keer in ieder geval niet de macarenawarp schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:00:
Max in de spin...
Yup, duidelijk te zien in de herhaling.
ja zo te zien wel.. heel apart.. want was na de finish lijnwarp schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:02:
Mercedes kaput?
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
- DaniëlWW2
- Niet online
25 Jul 2026, 17:04:00
INCIDENT INVOLVING CAR 12 (ANT) NOTED - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (16:59:52)
25 Jul 2026, 17:05:46
Yup.. luister net zn onboard en hij is aardig pissedDaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:03:
Max is er weer aardig klaar mee. Hij zei dat de auto met elke update meer onbestuurbaar word.
Had liever een Ferrari 1-2 gezien, maar inderdaad, wel leuk dat Mercedes er eens niet bijzitHippocampus schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:08:
Leuk dat de regerend wereldkampioen weer eens een pole pakt. Even geen Mercedes is ook wel verfrissend
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat is een penalty als je de replay zietStefanVerkerk schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:04:
TURN 1 INCIDENT INVOLVING CARS 44 (HAM) AND 81 (PIA) NOTED - IMPEDING (16:59:46)
25 Jul 2026, 17:04:00
Ja, die had niet in de gaten dat PIA haast had.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:12:
Hamilton gaat een gridstraf krijgen, slam dunk dit.
Er gebeurde nog best veel in die laatste ronde
In Oostenrijk en Engeland zag je hem ook dicht gaan en vervolgens dicht. Maar toch was die "dicht" en niet dicht. Op TV zie je het immers niet als die bv een centimeter open staat. En dan was in Oostenrijk het euvel zelfs dat die aan een kant niet goed sloot.
Hoeveel plekken is dat? 5 of meer?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:12:
Op internet vind ik voorbeelden van 3 dus dan valt het nog te overzien
[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-07-2026 17:18 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:12:
All your base are belong to us
Krijg ik nou een koelkast?Alfa Novanta schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:16:
Op internet vind ik voorbeelden van 3 dus dan valt het nog te overzien
„Normaal gezien krijg je op dit circuit steeds meer grip, maar nu werd de auto ronde na ronde alleen maar slechter. Eigenlijk was-ie in sommige bochten gewoon niet te besturen. Heel apart, ik had steeds meer overstuur in de auto. Ik had geen last van degradatie van de banden, maar van de auto...”, was Verstappen duidelijk.
Het blijft zodoende een wonderlijk seizoen voor Red Bull. Technisch directeur Pierre Waché zei onlangs dat Verstappen soms problemen rapporteert, die het team in de onderliggende data niet terug kan vinden. „Uiteindelijk wordt het probleem wel gevonden, maar ze kunnen het niet zien. Dat is het probleem”, erkende Verstappen zaterdag dan ook.
En er werd nog wel meer verwacht van Red Bull op de Hungaroring, omdat het team dan minder last zou hebben van het energiebeheer op powercircuits zoals Silverstone en Spa-Francorchamps. „Nou, dan kunnen we nu aftikken dat dat ook niet alles oplost…”, reageerde Verstappen enigszins cynisch. „Ik kan er op dit moment zelf effe niks van maken. Gedurende de kwalificatie zei het team al dat er iets fout zat en dat de aerodynamica minder werd. Dat is totaal niet wat je wil. De auto is dan niet meer in balans.”
Atikel zit achter een betaalmuur: https://www.telegraaf.nl/...t-probleem/159196675.htmlOf hij er wanhopig van wordt? „Nee, nee, dat woord bestaat al niet meer. Ja, daar ben ik al voorbij. Ik laat het gaan en dan proberen we het morgen gewoon opnieuw.”
In de formula1 app staat antonelli op 7, maar Hamilton krijgt tot eerder een gridstraf, dan zou Antonelli toch 6e moeten zijn?
Dit is de voorlopige startopstellingExocet schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 20:18:
Wat is nu de startopstelling?
In de formula1 app staat antonelli op 7, maar Hamilton krijgt tot eerder een gridstraf, dan zou Antonelli toch 6e moeten zijn?
:strip_exif()/f/image/nGMkgy7c9RwshN0XoHzpsrAo.jpg?f=fotoalbum_large)
"temporary grid position equal to their qualifying session classification plus the sum of their grid penalties"
"unpenalised classified drivers will be allocated any unoccupied grid position, in the sequence of their qualifying session classification"
[ Voor 24% gewijzigd door d-vine op 25-07-2026 20:27 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Hippocampus op 25-07-2026 20:27 ]
[ Voor 22% gewijzigd door upje op 25-07-2026 20:42 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Alleen ANT dan want HAM was een ander incidentMaarten_E schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 20:46:
Big brain Max: Zelf spinnen, en je concurrenten een gridpenalty geven.
Relatief recent zijn de regels aangepast waardoor je altijd de volledige straf krijgt tenzij je achteraan staat. Dus Hamilton moet op P5 komen (2+3=5jaapstobbe schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 20:32:
MAX gaat van 6 naar 4?, Na de straf van HAM stond hij no 6e. Kan iemand mij de wiskunde hierachter uitleggen?
Edit:
Een paar jaar geleden zou Hamilton juist dus op P4 komen ondanks dat die 2+3 had. Net zo raar. Vervolgens zijn de regels dus aangepast dat iemand met straf altijd de volledige straf krijgt. Met als gevolg dus dat anderen, zonder straf, extra profiteren.
[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 25-07-2026 21:06 ]
Dank, ik zat ook al te denken dat het niet kon.RobertMe schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:03:
[...]
Relatief recent zijn de regels aangepast waardoor je altijd de volledige straf krijgt tenzij je achteraan staat. Dus Hamilton moet op P5 komen (2+3=5). Maar door de straf van Antonelli gaat Verstappen naar P5 en is er een leeg plekje op P4 (of P3 als Antonelli naar voren schoof). Aangezien Hamilton niet dat plekje voor de straf van Antonelli "wint" (want moet naar P5) is het plekje voor Verstappen.
Edit:
Een paar jaar geleden zou Hamilton juist dus op P4 komen ondanks dat die 2+3 had. Net zo raar. Vervolgens zijn de regels dus aangepast dat iemand met straf altijd de volledige straf krijgt. Met als gevolg dus dat anderen, zonder straf, extra profiteren.
want anders zou het awkward zijn .. Russell klepel omlaag all fine
Awkward dusBron: https://www.espn.com/f1/s...ing-formula-1-hungaroring
While the stewards recognized that Antonelli had lifted off the throttle compared to his previous lap, the data showed that he was still faster through the corner despite the yellow flags showing.
"The driver of Car 12 stated that on seeing the yellow flag and light panel, he lifted off the throttle earlier than his previous push lap," a statement said. "This was verified by the telemetry.
"However the reduction in speed occurred for a very short period, and in fact the car's speed when passing the scene of the incident involving Car 3, was slightly higher than that on the previous push lap.
"The mini sector time was only 0.03 second slower than his best time for that mini sector, and whilst, because he had lifted 16 metres earlier, he was 14 km/h slower entering the yellow flag sector, but was 3 km/h faster when passing the incident site due to less application of the brakes entering the corner.
"The FIA representatives noted that the speed reduction in the mini sector was less than 1%."
The stewards opted for a more lenient three-place grid penalty, rather than the standard five-place grid penalty, because Antonelli attempted to reduce his speed and had limited time to react.
FIA be FIA
[ Voor 85% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-07-2026 21:50 ]
Of je leest het oordeel i.p.v. reageren uit onderbuik. Antonelli was minder dan 1% langzamer ondanks (/door) een "mini" lift.soulcrusher schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:15:
Joh wat kinderachtig weer die penalty voor Antonelli maar niet voor Russell laatst. De FIA maakt zichzelf weer belachelijk met deze inconsistente straffen.
Russell in Oostenrijk lifte wel degelijk en ging ook "voldoende" langzamer door de gele vlag zone. Alleen zorgde die lift óók ervoor dat de batterij (extra) werd opgeladen waardoor die een bocht later (waar het gewoon groen was) significant sneller was door de extra deployment van de batterij.
Daarnaast was er toen ook een shitstorm over "geen straf". Nu geven de stewards wel een straf, en is het weer niet goed.
1% langzamer is langzamer. Wanneer is "langzamer" langzaam genoeg?RobertMe schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:46:
[...]
Of je leest het oordeel i.p.v. reageren uit onderbuik. Antonelli was minder dan 1% langzamer ondanks (/door) een "mini" lift.
Russell in Oostenrijk lifte wel degelijk en ging ook "voldoende" langzamer door de gele vlag zone. Alleen zorgde die lift óók ervoor dat de batterij (extra) werd opgeladen waardoor die een bocht later (waar het gewoon groen was) significant sneller was door de extra deployment van de batterij.
Natuurlijk is het niet goed. Er is al jaren geen consistentie en soms is iets een straf en de andere keer is het geen straf. Het is mateloos irritant, en echt niet slechts nu omdat Russell ermee weg kwam en Antonelli niet.Daarnaast was er toen ook een shitstorm over "geen straf". Nu geven de stewards wel een straf, en is het weer niet goed.
Daarnaast kon Antonelli zien dat Verstappen langs de baan stond en laatst met Russell zat Verstappen in de muur in een blinde bocht, wat voor Russell niet te zien was.
[ Voor 8% gewijzigd door soulcrusher op 26-07-2026 00:12 ]
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/UrbE46R6hV5xrihK7szy7KCf.jpg?f=fotoalbum_large)