"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dit seizoen kan dat zonder echt dingen te missenMarc H schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:18:
Dat is mij nog nooit overkomen, ik ben in slaap gevallen tijdens de race..... Ik heb zo'n 20 ronden letterlijk liggen slapen.
Gek...
Maar het is wel tekenend hoe saai dit jaar is.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Ik heb de pech dat ik niet kan slapen als ik de hele tijd wat muggen op de achtergrond hoor.Marc H schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:18:
Dat is mij nog nooit overkomen, ik ben in slaap gevallen tijdens de race..... Ik heb zo'n 20 ronden letterlijk liggen slapen.
dat is makkelijk dat iemand dat volgt, hoever moeten ze nog (dan weet ik wanneer ik over moet schakelenhoevenpe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:19:
Tour nu spannender, Simmons op 3m van de grote namen.
Ohh, mooi.
19 Jul 2026, 16:20:20, Lap 40
Uitgeslapen, was het woord dat ik zocht.Marc H schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:19:
[...]
Gek...
Maar het is wel tekenend hoe saai dit jaar is.
Is wat makkelijker voor de wk finale straks.
Die half time show wil niemand missen, toch? ...Toch?
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Waarom? HAM rijdt geen seconde per ronde sneller.DoubleDutch schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:22:
Wordt nog spannend voor Max.
Rondetijden voor ronde 40
| 1 | ANT | 1:49.665 |
| 2 | LEC | 1:49.630 |
| 3 | VER | 1:49.653 |
| 4 | HAM | 1:49.539 |
| 5 | PIA | 1:51.990 |
| 6 | HAD | 1:50.047 |
| 7 | NOR | 1:49.084 |
Nah, die 3.6s rijdt Lewis niet binnen 3 ronden dicht.DoubleDutch schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:22:
Wordt nog spannend voor Max.
"When you grow up your heart dies"
Rondetijden voor ronde 41
| 1 | ANT | 1:49.098 |
| 2 | LEC | 1:49.549 |
| 3 | VER | 1:49.923 |
| 4 | HAM | 1:49.683 |
| 5 | PIA | 1:50.423 |
| 6 | HAD | 1:49.484 |
| 7 | NOR | 1:48.927 |
19 Jul 2026, 16:25:12, Lap 43
En oop, nu naar 5s+Marc H schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:25:
Bij Ferrari geloven ze in sprookjes (Ham)
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kan er niet over oordelen, maar ik geloof je meteen.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:28:
Tja, dat was denk ik een van de meest teleurstellende races in Spa in jaren.
Gedeelde eerste plaats met de regenrace van 3 ronden achter de SCDaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:28:
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Eens. Dit circuit is niet geschikt voor deze bolides.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:28:
RedBull heeft eindelijk een serieuze tweede rijder, geen discussie halverwege het seizoen is ook wel eens leuk daar.StefanVerkerk schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:29:
Hadjar: goed gedaan. Gewoon even 15 plaatsen gewonnen! P6. Keurig!
Dit is wat Red Bull miste na het vertrek van Ricciardo.StefanVerkerk schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:29:
Hadjar: goed gedaan. Gewoon even 15 plaatsen gewonnen! P6. Keurig!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik hoop dat het daar wat spannender is, maar ja Pogocar rijdt mee dus die verwachting is niet erg groot.
Daar was nog meer spanning in dan vandaag. Gaan we wel, gaan we niet. En dan uren wachten.hoevenpe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:29:
[...]
Gedeelde eerste plaats met de regenrace van 3 ronden achter de SC
Prefereer dat 100% boven wat we vandaag hebben gezien
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Maar een auto van niks, iedergeval voor het kampioenschap.hoevenpe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:30:
[...]
RedBull heeft eindelijk een serieuze tweede rijder, geen discussie halverwege het seizoen is ook wel eens leuk daar.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Onbegrijpelijk,had op Hadjar gestemd.
Let's go home!!!! zou passender zijn ja.Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:32:
Sowieso, dat hele "Let's go!!!" gekrijs door iedere sporter/Youtuber/ Sociale Media whatever. Je bent net klaar met je uitdaging, waar moet je dan naar toe?!
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Was net te laat met het maken van de foto. 🤣
Geen enkel circuit is geschikt voor deze bolides. Het is een soort van Monster van Frankenstein.dawg schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:30:
[...]
Eens. Dit circuit is niet geschikt voor deze bolides.
Die is aan het bijkomen onder het genot van een pizzaatje en wat spaghetti.U123456 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:35:
En hoe gaat het nu met die Ferrari monteur die tijdens de pitstop van HAM werd aangereden?
Race...race, heb ik wat gemistDaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:28:
Die discussie komt nog wel als #1 vertrekt…hoevenpe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:30:
[...]
RedBull heeft eindelijk een serieuze tweede rijder, geen discussie halverwege het seizoen is ook wel eens leuk daar.
Vandaag gekeken via de Belg, een verademing zonder het gekir en "grappig" zijn van jut en jul.Jeroenvde89 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:33:
Haha het ligt er zo bovenop dat ze moéten zeggen dat het een mooie race was die commentatoren, het is te triest voor woorden eigenlijk. Waar zijn die echte nuchtere/eerlijke Nederlanders gebleven als je ze nodig hebt? Die gewoon zeggen waar het op staat.
Please state the nature of the technical emergency
Die is vleugellam….U123456 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:35:
En hoe gaat het nu met die Ferrari monteur die tijdens de pitstop van HAM werd aangereden?
Mijn boefje is liev!
Deze bolides zijn niet geschikt voor F1. There, fixed that for you...sjaool schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:36:
[...]
Geen enkel circuit is geschikt voor deze bolides. Het is een soort van Monster van Frankenstein.
Zelfs de Formula E zou er niets mee kunnen.thijs42 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:37:
[...]
Deze bolides zijn niet geschikt voor F1. There, fixed that for you...
Temu troepthijs42 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:37:
Deze bolides zijn niet geschikt voor F1. There, fixed that for you...
Eens, waarbij ook het geluid van het teruglopen gewoon pijnlijk is.sjaool schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:36:
[...]
Geen enkel circuit is geschikt voor deze bolides. Het is een soort van Monster van Frankenstein.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Diep van binnen hoort dat toch andersom...
Edit:
Ja, ik ben oud, oké?!
[ Voor 18% gewijzigd door Maarten_E op 19-07-2026 16:45 ]
Promo offensief om spa op de kalender te houden.Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:47:
Premier van België, Koning, premier van Wallonië; er is verder niks te doen in België vandaag?
Die kampioens/constructeursstand duurt ook lang tegenwoordig, vroeger zat dat ergens onderin beeld. Nu fullscreen en zeker een volle minuut.
[ Voor 64% gewijzigd door Maarten_E op 19-07-2026 16:51 ]
Riepen ze vorig jaar ook bij iemand.Mog schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:44:
Mooie uitslag. Dit kan Antonelli toch niet meer ontgaan? 50 puntjes voorsprong op Russell.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zeker, als je meeweegt dat het oude Kick Sauber afgelopen seizoen vaak net boven Aston Martin eindigde is het best knap wat ze doen in een nieuw seizoen met nieuwe motoren en dergelijke. Die hebben echt een gigantische stap gemaakt.Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:49:
Audi P8, ze doen het lekker de laatste tijd.edit:
Die kampioens/constructeursstand duurt ook lang tegenwoordig, vroeger zat dat ergens onderin beeld. Nu fullscreen en zeker een volle minuut.
Weer een masterclass dus van de pitmuur bij McLaren.
Waarvan 2 pitstops onder de safety carRobertMe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:57:
Dus Hadjar start 21e, maakt 3 pitstops, en finisht voor Norris die 13e startte en maar één pitstop maakte
2 pitstops waren gratis, want hij stond toch al laatste dus maakte het niet uit te pitten tijdens SC zo vroeg in de race.RobertMe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:57:
Dus Hadjar start 21e, maakt 3 pitstops, en finisht voor Norris die 13e startte en maar één pitstop maakte
Maar alsnog een goede prestatie van Hadjar natuurlijk
Wel wakker blijven, de derde was onder de VSC waarbij de Ferraris ook pitte, dus ook die was goedkoper. En die dubbele onder de SC meteen betekende dat die 21e lag met mogelijk nog een gat naar 20. Zonder die tweede stop lag die wellicht niet 21e maar iets hoger (meerdere auto's pitte, alleen Hadjar pitte 2x).
En dan nog, hebben zowel Hadjar en Nortis een "echte" pitstop gemaakt en finisht Hadjar voor Norris.
Dat had McLaren ook kunnen doenCharles Hill schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:01:
[...]
2 pitstops waren gratis, want hij stond toch al laatste dus maakte het niet uit te pitten tijdens SC zo vroeg in de race.
Maar alsnog een goede prestatie van Hadjar natuurlijk
Ook deze baan heeft weinig mogelijkheden om in te halen, maar 1 punt. Is daarom nooit een echt spannende baan geweest. Voor coureurs wel, voor kijkers niet.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:28:
En dan is de volgende race Hungaroring 😑
Als je puur keek voor inhaalacties, eens. Maar de snelheid door de bochten, de combinaties, etc. waren toch wel watertandend om te kijken af en toe. Ik weet niet hoe dat nu is omdat ik geen F1TV meer heb, maar van wat ik zo lees is juist dat ook echt afgenomen. Dan blijft er niets meer over... Nu.nl had het overigens over een "enerverende" race.Charles Hill schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:08:
[...]
Ook deze baan heeft weinig mogelijkheden om in te halen, maar 1 punt. Is daarom nooit een echt spannende baan geweest. Voor coureurs wel, voor kijkers niet.
En dan is de volgende race Hungaroring 😑
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Met een auto die minder downforce heeft dan die van vorig seizoen gaan ze vol gas door Pouhon… zegt genoeg… de bochtensnelheid ligt daar nu veel lager dan vorige jaren.Arjan90 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:14:
[...]
Als je puur keek voor inhaalacties, eens. Maar de snelheid door de bochten, de combinaties, etc. waren toch wel watertandend om te kijken af en toe. Ik weet niet hoe dat nu is omdat ik geen F1TV meer heb, maar van wat ik zo lees is juist dat ook echt afgenomen. Dan blijft er niets meer over... Nu.nl had het overigens over een "enerverende" race.
Het is toch wel triest dat de beste F1 circuits zoals Silverstone en Spa, niet meer geschikt lijken voor deze generatie auto’s.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
https://www.reddit.com/r/...am_radio_which_was_muted/
Zijn radio na de crash, uitgezonden op Duitse TV.
Of in netjesse vorm opgetekend door Autosport:
Heb niet veel met Russell, maar dit is een nette opmerking toch?RobertMe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:30:
Russell vond deze regels geweldig toch?
[Afbeelding]
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Hij bedoelde vast na het rechte stuk. Als de batterij al leeg is na Eau Rouge, is dat wel heel snel.RobertMe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:30:
Russell vond deze regels geweldig toch?
[Afbeelding]
Ik heb Hadjar nog voordat ie zijn laatste stop maakte toch een keer op P17 zien rijden dus die laatste stop heeft hem zeker gekost want hij kwam volgens mij op P20/P21 terug.RobertMe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:06:
[...]
Wel wakker blijven, de derde was onder de VSC waarbij de Ferraris ook pitte, dus ook die was goedkoper. En die dubbele onder de SC meteen betekende dat die 21e lag met mogelijk nog een gat naar 20. Zonder die tweede stop lag die wellicht niet 21e maar iets hoger (meerdere auto's pitte, alleen Hadjar pitte 2x).
En dan nog, hebben zowel Hadjar en Nortis een "echte" pitstop gemaakt en finisht Hadjar voor Norris.
Dus daarna heeft ie een hele solide race gereden met als resultaat P6.
Hadjar lag achteraan, Norris lag p10 (of iets dergelijks).
Dat doe je dan natuurlijk niet.
Norris had ook kunnen stoppen onder de VSC waaronder o.a. de Ferrari's, Hadjar, en ik meen ook Piastri, pitte.Luapper schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:04:
[...]
Hadjar lag achteraan, Norris lag p10 (of iets dergelijks).
Dat doe je dan natuurlijk niet.

Ik moet nog maar zien of Verstappen 3e was geworden als Norris geen grid penalty had. Vond hem na Kimi eigenlijk de beste race rijden.
Een nette opmerking, de boordradio? Een aantal fucks en dat het onacceptabel is.Mog schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:38:
[...]
Heb niet veel met Russell, maar dit is een nette opmerking toch?
En het ging me niet over de toon, maar de inhoud. "Deze regels zijn geweldig", nouja uhm, als je hem zo hoort klagen over een lege batterij, denk ik dat die de regels intussen wel "iets" minder geweldig vind.
Als Ferrari geen mazzel had met de vsc was Verstappen misschien wel tweede geworden.Sinned123 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:10:
Zowel Norris als Hadjar hebben een nette race gereden. Norris duidelijk pech gehad met zijn bandenwissel.
Ik moet nog maar zien of Verstappen 3e was geworden als Norris geen grid penalty had. Vond hem na Kimi eigenlijk de beste race rijden.
Deze hele race was een "wat als" paradox idd.Exocet schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:35:
[...]
Als Ferrari geen mazzel had met de vsc was Verstappen misschien wel tweede geworden.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Op deze manier gaat het een van de saaiste en meest voorspelbare seizoenen ooit worden,
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 19-07-2026 18:59 ]
Sowieso een geluk bij een ongeluk dat Hamilton het zag gebeuren en gelijk remde pfff.. kan me dat incident van Kimi nog herinneren, heftig hoor.G_Dragon schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:57:
Ferrari heeft een boete gekregen van €30.000 voor hun unsafe release en daarvan is €10.000 voorwaardelijk voor 12 maanden.
[Afbeelding]
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Dat is voer voor de concurrentie
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het grootste verschil tussen die twee foto's zijn natuurlijk de regels. Toen werd er veel meer gebruik gemaakt van de vloer en stonden de regels meer toe. Die simpelere vloer "van Mercedes" zal dus wel voor minimaal 75% uit de regels komen en niet door "ander team engineers die het bedenken" (/"Red Bull was beter").asing schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:53:
[...]
Dat is voer voor de concurrentie. Behalve die 2 vinnen in de diffusor ziet het er allemaal niet zo spannend uit. Zeker niet als je dit vergelijkt met de Red Bull van Perez toen in Monaco:
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/gPh9HqDvAdrdQjRMZm3Rlm7C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hrszeu9h7z94H90sRtXKNEi3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mmb2DPK0Q6GleXohCioYt2wD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Dh4iU1RiHVqPwdKHxS1V47G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tJo4qF9mpyOR7iEEm7emPzJ5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Erz6VYaR4MvHpPpZDUElvIM1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f8DWyblotLi2dQX1RHIRww6x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vAB7yMBhmowgU51cDheW0E0S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R1bsmJyNh7kA9g0F5g3KZUOY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rMDHMG0PcsAr9FaVT4SfrI3E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JUH581xwS1r6rlIRO3WLyAiY.jpg?f=fotoalbum_large)