[F1 2026] Race 10 GP van België Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 26.051 views

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
asing schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:53:
[...]

Dat is voer voor de concurrentie :) . Behalve die 2 vinnen in de diffusor ziet het er allemaal niet zo spannend uit. Zeker niet als je dit vergelijkt met de Red Bull van Perez toen in Monaco:

[Afbeelding]
Denk dat de onderkant van de auto dit seizoen niet heel interessant is, want geen ground effect meer.
En zoals vandaag ook weer te zien was, draait het voornamelijk wie de meeste deployment heeft en voor hoe lang.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ry21eiu0i8eh1.png

Ondanks dat het Hamilton wel vaak gebeurt..., was het maar een gekke penalty. Vooral ook gezien de situatie dat Russell dan buitenom met laat remmen veel plekken probeert goed te maken waardoor ze ineens 2-wide zitten. En Hamilton onderstuur heeft doordat die in de kont van meen Verstappen zit.
De onboards van Colapinto die een Mika doet:
https://streamain.com/en/kImzk5Bq6UqgJAk/watch

Het origineel was wel beter. En Brundle is ook totaal niet veranderd in al die jaren. Nog steeds dezelfde stem, intonatie, zinsopbouw / standaard zinnen, ...

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ferrari had weer eens de snelste pitstop, bij de Leclerc dan :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rg72vme6n8eh1.jpeg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:22:
De onboards van Colapinto die een Mika doet:
https://streamain.com/en/kImzk5Bq6UqgJAk/watch

Het origineel was wel beter. En Brundle is ook totaal niet veranderd in al die jaren. Nog steeds dezelfde stem, intonatie, zinsopbouw / standaard zinnen, ...
Is dit niet Alex Brundle?
Racing Bull vs Racing Bull:
https://streamin.me/v/8208e260

Dat moment na de pitstop :o Lindblad die bijna Lawson het gras op duwt, en vervolgens twee breed door Eau Rouge en Raidillon.
MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2026 @ 06:58:
[...]

Is dit niet Alex Brundle?
De commentator bij Hakkinnen vs Schumacher (vs Zonta)? Alex is blijkbaar van 1990, die video van 2000. En ik denk niet dat Alex Brundle met 10 al commentator was :Y). En al helemaal niet terwijl zijn pa jarenlang al commentator is, naast Murray Walker, David Coulthard en nu David Croft. (Terwijl Alex het pas nu een paar jaar op F1TV is).

En gezien die YouTube video ook al wat jaren oud is, én Murray Walker er ook op te horen is, zal het dus het originele commentaar zijn. En niet een "voice over" puur voor YouTube.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:43:
[...]

De commentator bij Hakkinnen vs Schumacher (vs Zonta)? Alex is blijkbaar van 1990, die video van 2000. En ik denk niet dat Alex Brundle met 10 al commentator was :Y). En al helemaal niet terwijl zijn pa jarenlang al commentator is, naast Murray Walker, David Coulthard en nu David Croft. (Terwijl Alex het pas nu een paar jaar op F1TV is).

En gezien die YouTube video ook al wat jaren oud is, én Murray Walker er ook op te horen is, zal het dus het originele commentaar zijn. En niet een "voice over" puur voor YouTube.
De nieuwe bedoelde ik uiteraard.
MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:52:
[...]

De nieuwe bedoelde ik uiteraard.
Da's die andere Alex, Alex Jacques.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:17
dawg schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:30:
[...]

Eens. Dit circuit is niet geschikt voor deze bolides.
Deze bolides zijn niet geschikt voor een F1 race en circuit.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-07 20:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat is niet zo heel spannend meer. De vloer is nu bij iedereen praktisch gelijk omdat ze geen ground effect meer mogen gebruiken.

"When you grow up your heart dies"

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:53

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RobertMe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:11:
[Afbeelding]

Ondanks dat het Hamilton wel vaak gebeurt..., was het maar een gekke penalty. Vooral ook gezien de situatie dat Russell dan buitenom met laat remmen veel plekken probeert goed te maken waardoor ze ineens 2-wide zitten. En Hamilton onderstuur heeft doordat die in de kont van meen Verstappen zit.
Ik vond het ook een rare straf en dan Leclerc weer geen straf.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:44:
Italiaans volkslied, dan Duits volkslied.

Diep van binnen hoort dat toch andersom...
Ik dacht net hetzelfde, al was ik nooit een fan van Schumacher :D

https://fgheysels.github.io/

Niet zo gek dat Verstappen het over een "red rocket" had. Topsnelheid van Leclerc lag bijna 20KM/u hoger (topsnelheden eerste ronde, op Kemmel straight / bij Les combes):
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/x7hf0odqlceh1.png

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou, dat verklaard waarom Max in de eerste ronde al aan het klagen was over zijn deployment in sector 1. Het verklaard ook mede waarom Russel zijn race na een halve ronde al voorbij was. Je bent gewoon kansloos en dat was nota bene raidillon op en dan kemmel straight. Als er een plek is waar je niet opeens zo'n verschil in vermogen wil...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

DaniëlWW2 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:46:
Nou, dat verklaard waarom Max in de eerste ronde al aan het klagen was over zijn deployment in sector 1. Het verklaard ook mede waarom Russel zijn race na een halve ronde al voorbij was. Je bent gewoon kansloos en dat was nota bene raidillon op en dan kemmel straight. Als er een plek is waar je niet opeens zo'n verschil in vermogen wil...
Het zal niet alleen verschil in vermogen zijn, maar ook slipstream. Hoe verder naar achteren je rijdt hoe groter het gat in de lucht al gemaakt is.

Maar ja, deployment zal zeker meehelpen. En Verstappen die eerst ongewenste deployment bergaf had en daardoor wel moest inhalen, maar vervolgens op Kemmel "te kort kwam" zal zeker niet meehelpen.

Wolff zei dan weer dat alle Mercedes powered teams issues hadden met deployment de eerste ronde. Maar met 3 Merc powered auto's (GAS, ALB, NOR) in de top 6 valt dat ook niet meteen af te lezen. Dus of ze hadden geen issue, of slipstream maakt toch ook wel een verschil.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:40:
Niet zo gek dat Verstappen het over een "red rocket" had. Topsnelheid van Leclerc lag bijna 20KM/u hoger (topsnelheden eerste ronde, op Kemmel straight / bij Les combes):
[Afbeelding]
Verstappen zijn deployment leek ook vol op uitkomen T1 te liggen, waarna er niet genoeg was om van T4 naar T5 door te versnellen idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:01
YakuzA schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:35:
[...]

Verstappen zijn deployment leek ook vol op uitkomen T1 te liggen, waarna er niet genoeg was om van T4 naar T5 door te versnellen idd.
Klopt.. je zag hem al een iets wijdere lijn nemen in T1 na een goede start om wat meer momentum mee te nemen, en onder aan eau rouge vloog die er al voorbij..
Ik zat daar onderaan op de tribune en iedereen juigde voor die actie, maar ik had al het vermoeden dat die dit niet kon vast houden tot Combes.

En Leclerc gooide volgens mij pas zijn volle vermogen open na Radilion waardoor hij een raket leek t.o.v. de rest.

Het was een mooie race, ik heb genoten, jammer dat hij niet genoeg pace had om met Lec en Antonelli in gevecht te gaan (mede door een iets te vroege pitstop), maar verder had hij ook geen moeite met mensen die erachter liepen te drukken.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:40:
[Afbeelding]
Lowest speed on kemmel straight zou ook nog een leuke metric zijn :P

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slotje erop. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord