WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:07
Crash van Hadjar, te snel, te laat en naast de lijn. Hij kreeg opeens overstuur in de snelle rechts-links combinatie.bij de zwembad chicane.

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:698/rt:fit/w:1240/plain/2298244.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:698/rt:fit/w:1240/plain/2298245.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fill/w:2200/plain/2298247.jpg

https://www.auto-motor-un...training-hadjar-red-bull/

[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 05-06-2026 16:36 ]

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:49
Lando Norris uitgestapt, problemen met de Mc Laren

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:37

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

VER nu op de soft.

• D-dark
Vraag mij af of de soft niet 2 opwarmronden nodig heeft

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

HUL maakte meer progressie met de softband dan VER :P

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ahhh, p1 voor VER 1:13.467

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:03
Uitbrekende achterkant kan verschillende oorzaken hebben. Terugschakelen met een glitch in de versnellingsbak, teveel vertrouwen op grip aan de achterkant, per ongeluk toch (teveel) gas gegeven, misschien iets geraakt. Hier lijkt het erop dat hij gewoon met teveel snelheid aankomt, apex mist en daarna passagier is.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Die 10e achterstand maakt Ferrari wel weer goed als ze naar de zachte band gaan gok ik.

• D-dark
Verwacht ook Ferrari 1 en 2
maar max heeft er ook zin in en een 3e plek is ook niet slecht

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

LEC op rood nu naar p1 met 1:13.137

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

HAM nu p1 met 1:13.026 bijna een 1:12 :P

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

COL maximaliseert bijna teveel daar. bonk!

• D-dark
Tijd voor de laatste glory runs in vt2

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

De remmen van PER staan in de fik. Rode vlag.

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:13
Hij had geen zin om de auto te blussen

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
D-dark schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:55:
Tijd voor de laatste glory runs in vt2
Nope. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hmmm, gaan ze nu naar buiten voor een proefstart?

• D-dark
Kleine track, bandenopwarmen en de vlag halen is net mogelijk

• D-dark
D-dark schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:59:
[...]

Kleine track, bandenopwarmen en de vlag halen is net mogelijk
Wordt toch een proefstart zoals @Hippocampus al opnoemde

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ach, morgen nog een training. ;)

Is dit trouwens de eerste keer dat ze met 22 karretjes door Monaco racen?

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Beide FP's waren echt prima vermaak vandaag :)

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Hippocampus schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:04:
Ach, morgen nog een training. ;)

Is dit trouwens de eerste keer dat ze met 22 karretjes door Monaco racen?
Nope, 2016 bijvoorbeeld waren het er ook 22. En in 2012 zelfs 24.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Extigo schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:13:
[...]

Nope, 2016 bijvoorbeeld waren het er ook 22. En in 2012 zelfs 24.
Ochja, alweer vergeten. HRT, Marussia, Caterham... Lotus toen ook nog.

• Extigo
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKEJUYpXIAIFYN9?format=jpg&name=4096x4096
Blijkbaar werkte de Clutch Disengagement System op Mclaren niet goed. Zal het team nog wel een boete voor krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Extigo op 05-06-2026 20:22 ]

• Waah
  • Laatst online: 22:48
Extigo schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:58:
[Afbeelding]
Blijkbaar werkte de Clutch Disengagement System op Mclaren niet goed. Zal het team nog wel een boete voor krijgen.
tenzij het door het defect komt lijkt me. Het probleem leek op dat van Russel vorige week zeiden ze in het commentaar en dat was een elektraprobleem. En zonder elektra.... Kan me voorstellen dat de CDS knop dan ook niet veel doet.

• Extigo
Waah schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:04:
[...]

tenzij het door het defect komt lijkt me. Het probleem leek op dat van Russel vorige week zeiden ze in het commentaar en dat was een elektraprobleem. En zonder elektra.... Kan me voorstellen dat de CDS knop dan ook niet veel doet.
Zover ik weet zou die knop altijd moeten werken. Ook wanneer er geen elektra aanwezig is. Zie ook de reglementen:
This system must be in working order throughout the Competition even if the main hydraulic, pneumatic or electrical systems on the car have failed.
Edit:
Zoals verwacht, een boete voor Mclaren.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKEdN2rXIAEOOKH?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 10% gewijzigd door Extigo op 05-06-2026 20:22 ]

• Waah
  • Laatst online: 22:48
Extigo schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:07:
[...]

Zover ik weet zou die knop altijd moeten werken. Ook wanneer er geen elektra aanwezig is. Zie ook de reglementen:

[...]

Edit:
Zoals verwacht, een boete voor Mclaren.
[Afbeelding]
Ah dat wist ik niet.

Al is dit dus geen defect. Maar daadwerkelijk een zelf gecreëerd probleem.

• RobertMe
  • Laatst online: 23:18
Had een Racing Bulls auto dat niet ook al gehad, of vergis ik me dan? Meen zoiets ook al van hun gelezen te hebben dit seizoen.

• Chocoball
Alsnog de uitslag van de 2e vrije training.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ey3quu5xmh5h1.png

• Extigo
RobertMe schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:52:
Had een Racing Bulls auto dat niet ook al gehad, of vergis ik me dan? Meen zoiets ook al van hun gelezen te hebben dit seizoen.
Klopt, volgens mij was dit in Canada

• Chocoball
De vrijdaganalyse in de vertaling en samenvatting.
  • De voorspelling at de 2026 wagens de allersnelste ooit op deze legendarische stratencircuit zouden zijn lijkt niet gehaald. De snelste tijd vandaag was van Hamilton met 1.13,026 was 3 seconden langzamer dan de snelste tijd tijdens de training vorig jaar.
  • Ferrari maakte vandaag haar favorietenrol waar. Het team stond in beide trainingen bovenaan op de plekken 1 en 2. De tegenstander is dit keer niet Mercedes maar Verstappen.
  • De rode wagens zijn de beste als het gaat om rijden over de kerbstones en het absorberen van hobbels in de weg want de motor is hier niet de beslissende factor.
  • Toch zijn er zorgen, zodra er meer grip komt wordt de afstand naar de concurrentie kleiner. In de eerste training was het verschil nog een halve seconde, in de 2e training nog maar 0,168 seconden.
  • Verstappen was 3e vandaag maar ziet nog ruimte voor verbetering. Stalgenoot Hadjar volgt op 8 tienden en deed het in de 2e training rustiger aan, omdat hij in de eerste training zijn wagen in de vangrail parkeerde bij de zwembad chicane.
  • Mercedes begon de 1e training met 2 verschillende afstellingen, Antonelli had de betere afstelling want hij was een halve seconde sneller dan Russell. In de 2e training kreeg Russell dezelfde afstelling en won hij het interne duel met 0,124 seconden voorsprong.
  • Bij McLaren waren er meer zorgen. Beide coureurs hadden weinig vertrouwen in hun wagen bij het remmen en het nemen van bochten. De nieuwe voorvleugel die ook al in Canada werd getest kwam eer op de wagen van Piastri en daarna op die van Norris. Norris reed slechts 8 ronden, na 13 minuten kwam wagen nummer 1 geruisloos tot stilstand. McLaren melde een elektrische storing wat waarschijnlijk aan de accu ligt. Dit lijkt de achilleshiel van de Mercedes-motor te zijn. De achterstand tot de top bedraagt 1 seconde en met veel vragen gaat Mclaren morgen de 2e dag in.
  • Audi is de verrassing, zowel in de 1e als 2e training eindigden beide coureurs in de top 10. De problemen die Audi normaal afremmen zijn er niet op dit circuit en toonde het chassis zijn kwaliteiten.
  • Energiemanagement is in Monaco kinderspel. Met 10 remzones is er voldoende energie opgeslagen om 3 keer voluit te gaan. De coureurs waren blij dat ze geen lift & coast hoefden te doen en hadden ook geen last van superclipping. Toch kwamen de coureurs erachter dat er onvoldoende energie is voor een volledige ronde zodra ze tijdens de opwarmronde in verkeer terechtkomen. Als de snelheid en daarmee de turbodruk teveel daalt verbruikt het systeem nog steeds energie tijdens de acceleratie van de vorige ronde.
  • Tijdens de kwalificatie op zaterdag zal het van cruciaal belang zijn om de wagens op het juiste moment op de baan te hebben om verstoring van de voorbereidingsronde te voorkomen. Vooral in Q1 met 22 wagens op de baan.
https://www.auto-motor-un...als-grosse-ueberraschung/

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Chocoball schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:09:
Als de snelheid en daarmee de turbodruk teveel daalt verbruikt het systeem nog steeds energie tijdens de acceleratie van de vorige ronde.
Huh?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:10
Lag het aan mij of zag ik nauwelijks cool-down laps om vervolgens weer aan te zetten. Wel dat er een aantal ronde werden opgeofferd t.a.v. verkeer etc. Buitengewoon vermaakt met deze FP’s.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord