• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47

ewf

Even een kleine vraag: Kan je een bestaande LFP 48V accu aansluiten op een Marstek V1 zodat je de capaciteit simpel uitbreid?? Bijvoorbeeld op de zonnepaneel ingang?

Opladen doe ik dan gewoon via een gewone (gestuurde) lader.

• lvhb
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:53
sygys schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 12:25:
[...]

Je hebt EMS, BMS en VNS. wat jij hebt gekregen is VNS waarschijnlijk. In de app zie je iets staan als 148.119.115 (althans dat is bij mij) die versie bestaat dus uit 3 modules. als je een van de 3 update dan veranderd alleen dat deel van de versie.

Daarnaast is er nog de update voor de communicatie module. Die zijn bij mijn beide batterijen ook allebei op een andere versie en beide up to date. Als je EMS v151 wil dan moet je even moeilijk blijven doen bij marstek tot je een medewerker in gebrekkig engels aan de lijn krijgt op de app.

Nu ik zit te kijken kan ook de laatste de BMS zijn en de tweede de VNS... maargoed je snapt nu hopelijk het principe

Je moet dus expliciet vragen om EMS version 151.0 die .0 is belangrijk want AI mekkert anders dat die versie niet bestaat. Als Ai zegt dat die versie er niet is dan moet je blijven zeuren tot een medewerker het overneemt. Hier nog even het bewijs dat ik niet lieg ;)

[Afbeelding]

edit:
De laatste is inderdaad de BMS en de middelste de VNS
Dank u voor de info. 151.0 is inderdaad essentieel om de update te krijgen. Helaas, hij doet de update wel maar de V3 blijft op 150.119.115 en hij is niet verbonden met netwerkkabel enz..

Marstek Venus E 5,12 V2 met HWp1. Firmware EMS 158.1. BMS 216.DMR 5 Communicatiemodule 2025..... Belgie

• Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:12
Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 Venus e 4 batterijen te combineren met 1 Venus e Max? Zo ja, zijn er dan nog zaken waar je op moet letten?
Apen staart schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:48:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 Venus e 4 batterijen te combineren met 1 Venus e Max? Zo ja, zijn er dan nog zaken waar je op moet letten?
In de praktijk heeft niemand dat al kunnen testen, ze worden nog niet geleverd. In Theorie zou dat misschien wel lukken...

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V149.119.109 / HBC control via HWP1 + Marstek control CT002 V124 / 3 fasen net

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
ewf schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 13:21:
Even een kleine vraag: Kan je een bestaande LFP 48V accu aansluiten op een Marstek V1 zodat je de capaciteit simpel uitbreid?? Bijvoorbeeld op de zonnepaneel ingang?

Nee tenzij je deze open schroeft en wat gaat hobbyes

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:07
Maxwp schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:53:
[...]

Nee tenzij je deze open schroeft en wat gaat hobbyes
die combi kan je dan beter met eigen ems aansturen (een home assistant bvb. ..; ) en dan combineer je maar wat je wil ...

rechtstreeks met marstek zelf niet - dat is een gesloten systeem ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v1 - v156.216 / v3 -v150.115 en CT003 v117

• lvhb
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:53
lvhb schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:42:
[...]

Dank u voor de info. 151.0 is inderdaad essentieel om de update te krijgen. Helaas, hij doet de update wel maar de V3 blijft op 150.119.115 en hij is niet verbonden met netwerkkabel enz..
Nu is de update naar 151.0 wel gelukt. Ik was vergeten de VPN af te zetten.
Belangrijk: bij firmware updates altijd vooraf de VPN uitschakelen voor de GSM en de Marstek op de router!

Marstek Venus E 5,12 V2 met HWp1. Firmware EMS 158.1. BMS 216.DMR 5 Communicatiemodule 2025..... Belgie

Nee dat gaat niet. Misschien als je er een PV omvormer tussen hangt (die batterijuitgang heeft) die je kan bedienen wel. Maar dat lijkt me veel geknoei en zeker zo duur als gewoon een extra plugin kopen.

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:52

Niet dat het nodig was maar toch gecontroleerd en kan op de V1 die hier staat geen zonnepaneel ingang vinden.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.73 , A+++ , Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.