• nowcomets
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:46
Arjan A schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:47:
Toevoeging: Deze link heeft een workaround voor de telemetry uploads:

https://github.com/sphings79/Marstek-offline-endpoint

In het kort: een docker container die een website een deel van de gegevans laat ontvangen en een wenselijk antwoord terug geeft.
Had ik ook gevonden ja. Ben ik inmiddels aan het proberen maar het blijft een hack en zodra je container down is gaan je batterijen weer resetten...
Ook zal dit slechts werken totdat ze enkel https configureren en ze trust-all uitzetten...
De enige manier om zonder cloud dit te laten werken zal toch een opt-out van telemetry zijn.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:06

Arjan A

Cenosillicafoob

nowcomets schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 00:46:
[...]

Dat teruggaan naar 148 wil dus niet meer lukken :(.
Ook niet met de BLE tool? Of is dat te riskant?

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:49
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:34:
[...]

Je merkt het alleen als je modbus gebruikt. Komt ook niet bij iedereen voor. In v150.9 is het in elk geval opgelost. Hier blijft bluetooth in elk geval uit bij men v1 / v2 bij firmware v158
Vsnaf v150.9 bedoel je en inmideels draaije v158 ?

Ik draai v156 net even nwgekeken
Maxwp schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 03:49:
[...]
Vsnaf v150.9 bedoel je en inmideels draaije v158 ?
v150.9 is laatste voor v3 en v158.1 laatste voor v1/v2

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:15
nowcomets schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 00:46:
[...]

Dat teruggaan naar 148 wil dus niet meer lukken :(.
Waarom niet? Ik ben ook terug gegaan naar V148 vanwege de reboots. Even aanvragen bij Marstek via de app, ongeveer 30min later stond V148 weer klaar. Met updaten wel even de netwerkkabel los, updaten via BT.

• nowcomets
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:46
Arjan A schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 01:06:
[...]

Ook niet met de BLE tool? Of is dat te riskant?
Dat heb ik nog niet gedaan, wilde liever eerst via de officiële kanalen ivm garantie...

• ajan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Scherpe aanbieding incl BTW en verzending voor Venus E, maar het lijkt me een scam site? Ik vind namelijk geen reviews over deze site...

ulbas.com
ajan schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 14:18:
Scherpe aanbieding incl BTW en verzending voor Venus E, maar het lijkt me een scam site? Ik vind namelijk geen reviews over deze site...

ulbas.com
Echt wel scherp, incl BTW en Bebat. Maar ik vertrouw het zaakje toch niet...kijk maar eens naar de locatie...Misschien vragen of je kan afhalen en cash betalen?

Wil er iemand eens proberen ? :+

[ Voor 14% gewijzigd door DSSW op 03-10-2026 14:44 ]

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V149.119.109 / HBC control via HWP1 + Marstek control CT002 V124 / 3 fasen net

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.