Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 4000Wp Oost + 7200Wp West / 2x MT Venus 5,12kW V158.1 BMS V216 CT003 Astrameter / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Heb je eigenlijk al eens getest wat die doet als je modbus niet meer gebruikt?schouwb schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:42:
[...]
Ik heb ondertussen de update gedaan en bij mij werkt deze precies wel nog redelijk oké - vandaag nog geen problemen gehad.
Ik heb wel firmware v148 aangevraagd bij Marstek omdat er bij v150 elke 30a35m disconnects zijn die volgens mij rare pieken geven in laden/ontladen. Het enige rare is dat deze laad/ontlaad-pieken altijd 2 minuten voor de modbus disconnect zijn.
Hopelijk is het bij v148 terug in orde met de modbus stabiliteit.
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 4000Wp Oost + 7200Wp West / 2x MT Venus 5,12kW V158.1 BMS V216 CT003 Astrameter / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Ook voorgehad. Bij mij was het BMS versie (als ik mij goed herinner) die opeens op V0 stond. Dus ook rode WARN led, het proberen te laden en dan na een paar seconden stoppen met een klik.maarte997 schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:54:
Ik bezit sinds een dik jaar een Marstek Venus E 2.0. Sinds zaterdagnacht merkte ik dat de batterij op 33% bleef staan. Ik kreeg een rode WARN LED en om de minuut probeert de batterij te laden/ontladen. Dit werd na 2-3 seconden gestopt, hierbij is een duidelijke klik hoorbaar.
Support reageerde voorlopig snel (deels AI). Mijn software werd van 153 naar 156 gepusht. Dit bood geen oplossing. Nu is support er (ook) uit dat dit een hardwarematig probleem is en 'houden ze me op de hoogte'.
In dit topic lees ik vergelijkbare ervaringen terug... Maakt me toch een pak minder enthousiast over de Marstek... Ik vermoed dat dat een nieuwe batterij wordt.
Na constant de boodschap te krijgen om een bepaalde update te installeren, die vervolgens iedere keer mislukte, een andere batterij ontvangen
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.