7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.73 , A+++ , Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü
Klopt helemaal. Was ook mijn gevoel. Ze bleven dat volhouden. Tot ik uiteindelijk zei dat de combo manueel/zelfconsumptie wel interessant was en dat kennissen van mij deze functie wel hadden. Toen was echt kwartiertje later de 158.1 gestuurd.tweeek schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:05:
[...]
Ik heb ook nog wel wat berichten .....
In ieder geval was het zo ik vroeg het zelf en was de officieele versie die ze gaven V156 maar die wilde ik niet omdat ik die al had.
En na een aantal berichten daarover uiteindelijk ....bericht terug van "fred" die het meteen in orde ging maken.
Het gaat er meer over dat als je afgescheept word met V156 je daar niet accoord mee moet gaan en even moeite moet doen in de hoop een medewerker of een meelevende AI te treffen.
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 4000Wp Oost + 7200Wp West / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 Astrameter / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Lol .... bij mij duurde het maar een paar wekenDruppeltje_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:08:
[...]
Klopt helemaal. Was ook mijn gevoel. Ze bleven dat volhouden. Tot ik uiteindelijk zei dat de combo manueel/zelfconsumptie wel interessant was en dat kennissen van mij deze functie wel hadden. Toen was echt kwartiertje later de 158.1 gestuurd.
7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.73 , A+++ , Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü
dus .. je hebt 9/10 gewoon je wifi niet op ordeCharlie_Root schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:17:
Ik ben echt al weken bezig om de drie marstek's goed werkend te krijgen. Ze verliezen constant verbinding met CT, gaan ineens vol op laden of backup port gaat ineens uit. Totale chaos. Had een CT003, die vervangen voor een CT002. Ging een week goed, toen het zelfde drama weer. Toen een defecte battery, en nu sinds gister is de CT002 ook stuk.
Ik wist dat het goedkope Chinese meuk was, uiteraard. Maar dit is wel heel heftig.
Ik afwachting op een nieuwe CT weer even HomeWizard P1 aangesloten en ik dacht dan test ik meteen AstraMeter even. Geen idee waarom, maar alles is ineens super stabiel. App werkt beter, niets valt meer uit, laden gaat goed.
Dus..
je wifi ook chineese meuk, of zo een standaard provider meuk
je items gaan wel heel snel stuk... karma bestaat maar toch...het brein en handen acties kunnen soms gevolgen hebben voor lifecycle consumenten producten
is toch altijd grappig hoe consumenten meteen schieten op de leverancier, standaard protocol de laatste jaren, zal mijn ouderdom wel zijn dat ik het niet snap.
[ Voor 9% gewijzigd door dnat op 10-09-2026 21:48 ]
Nou met mijn WIFI is niets mis, dat doe ik voor mijn beroep.. signaal mega stabiel, batterijen op de kabel.. En nee, geen chinese meuk voor netwerk.dnat schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:44:
[...]
dus .. je hebt 9/10 gewoon je wifi niet op ordeniet getest met verschillende DM of je DM zit gewoon niet in de support lijst
je wifi ook chineese meuk, of zo een standaard provider meuk
is toch altijd grappig hoe consumenten meteen schieten op de leverancier, standaard protocol de laatste jaren, zal mijn ouderdom wel zijn dat ik het niet snap.
Domme beredenering, want als het mijn WIFI of netwerk was had AstraMeter daar nu dus ook last van (draait via WIFI)..
[ Voor 9% gewijzigd door Charlie_Root op 10-09-2026 21:46 ]
Mercedes E300e / 8x AEG 455Wp PV / Panasonic Aquarea WH-WXG12ME8 12kW / 3x Marstek Venus E 3.0kWh + Marstek CT002 / Intel i5-13600KF / RTX 3090 / Arch Linux KDE Plasma Wayland
Ik vind eerlijk gezegd nergens de mogelijkheid om config.ini ergens te specifieren.Druppeltje_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:03:
[...]
Paar mogelijkheden...
1) Config.ini is niet ingevuld in de UI configuratie (als deze ingevuld is vervalt alles wat in die configuratie staat en neemt die de config.ini.over)
2) je app config staat niet in de juiste map (file config.ini aanmaken in de app config map)
3) config.ini is niet correct ingevuld (maar dan zou ik foutmeldingen in de logs verwachten)
Ik gok eerlijk gezegd op nummer 1.
Staat dit ergens hier:
mijnhomeassistanturl:8123/config/app/2ec037da_b2500_meter/config ?
Daar vind ik alleszinds toch niet terug om config.ini in te geven.
Ik kwam uit op de map app_config ipv addon_config en de map die ze aangaven in de setup guide kwam ook niet gans overeen. Kortom: ik heb de config.ini nu op 4 plaatsen staan zodat hij zeker niet gemist wordt :d
en daar denk je dus mis want de ct van marstek doet het wel wat anders met polling naar MT dit kan je zelf trouwens aanpassen... en de wifi chip is zeer banaal oud en beperkt maar je kent toch alles van wifi en dan ook devices en communicatie protocollen, dus kan geen probleem zijn.Charlie_Root schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:45:
[...]
Domme beredenering, want als het mijn WIFI of netwerk was had AstraMeter daar nu dus ook last van (draait via WIFI)..
anyhow, goed dat het met astra dan wel werkt, dan zijn die chineese batterij meuk toch nog ergens iets goed voor.
was trouwens nog vergeten, de voeding van die ct meuk is ook cruciaal en ook soms de p1 signaal splitter.
allemaal dingen terug te vinden in de meerdere TS en pins.
welkom bij het clubje marstek, je zou #1 eens moeten doorlezen hoeveel lol we hier al gehad hebben, altijd leuk op dit forum
[ Voor 29% gewijzigd door dnat op 10-09-2026 21:56 ]
Ik gok deze in jouw geval.schouwb schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:47:
[...]
Ik vind eerlijk gezegd nergens de mogelijkheid om config.ini ergens te specifieren.
Staat dit ergens hier:
mijnhomeassistanturl:8123/config/app/2ec037da_b2500_meter/config ?
Daar vind ik alleszinds toch niet terug om config.ini in te geven.
Ik kwam uit op de map app_config ipv addon_config en de map die ze aangaven in de setup guide kwam ook niet gans overeen. Kortom: ik heb de config.ini nu op 4 plaatsen staan zodat hij zeker niet gemist wordt :d
Die map is inderdaad in de tussentijd verplaatst geworden, die stond vroeger bij mij ook op een andere plek
[ Voor 5% gewijzigd door Druppeltje_ op 10-09-2026 22:36 ]
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 4000Wp Oost + 7200Wp West / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 Astrameter / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Saai. Nieuw is niet altijd beter.tweeek schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:47:
[...]
En??? staat ie erop of ben je saai en blijf je bij het oude
☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8
Ik heb een V2 en daar zit die functie gewoon in. Misschien geen juiste Versie van de firmware?RvdK schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:08:
[...]
Kan dit echt? bij de V1 en V2 kan dit iig niet. In de handmatige modus is het ofwel opladen ofwel ontladen, en geen zelfconsumptie.
☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.