• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:51
En met de nieuwe app versie V1.1.71 is de vertraging groter geworden, gisteren een uurtje of 2 en nu is de laatste update in de grafiek van 8,30 uur, niet erg verder maar ook niet handig.

Maand en jaar en totaal grafiek hier wel met juiste info, alleen de daggrafiek die achterblijft.

[ Voor 20% gewijzigd door tweeek op 14-07-2026 12:58 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.70, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:23

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

gisteren vroeg ik v.1.56 of later,

"Hallo, de firmwareversie die u vraagt bevindt zich nog in de verificationsfase (we sturen deze alleen op kleine schaal naar klanten). Om stabiliteitsredenen kunnen we deze momenteel niet aan alle klanten beschikbaar stellen. Na het voltooien van de uitgebreide stabiliteitstesten zullen we zo snel mogelijk een volledige upgrade uitvoeren."

ik kreeg v1.55.

vandaag...

"Beste klant, ons R&D-team heeft de gegevensweergave-afwijking opgelost in de nieuwste firmwareversie, die naar uw apparaat is verzonden. 1. Start de APP opnieuw, ga naar \'Apparaatstartpagina → Instellingen → Apparaat\' en tik op de rode stip om te upgraden (tutorial: YouTube: How to Update Firmware in Marstek App | Step-by-Step Guide). Ethernet en RS485 kunnen de gegevensoverdracht beïnvloeden; koppel deze los en gebruik 2,4 GHz WiFi met een sterk signaal tijdens de upgrade. 2. Ga na de update naar \'Apparaatstartpagina → Instellingen → Fabrieksreset\'. Na een fabrieksreset werken de apparaatgegevens weer normaal"

raar maar waar, ik kreeg dus nu v1.56

maar of het helpt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sV7ZXx5CZfDbCkfqEilTlr7_gnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CUUrwIqGG6rA1rdywqkvVlt.jpg?f=fotoalbum_large

panasonic warmtepomp 2013-4900wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 156 BMS 216 P1 ct003 v117

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Avenger 2.0 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:49:
[...]

Ik had hier v156 al vorig jaar draaien. Toen hebben ze mij naar v157 en begin dit jaar v158 geduwd. Dus die uitleg dat die nog in beta zou zijn vind ik wel heel raar.
Denk dat ze gewoon niet meer graag mensen updates geven omdat het dikwijls mis loopt.
Hier nog de 147 op de batterij, maar hij klaagt steeds dat hij de 148 wil insalleren op de v3.

Vind al dat gehussel met versienummers nog wat verwarrend.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• tweeek
Ondertussen is het bij mij wat vaker AI of "Fred" die wat te melden heeft, zijn "Kyle en Alan" ook nog actief?

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.70, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• tweeek
YakuzA schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:09:
[...]

Hier nog de 147 op de batterij, maar hij klaagt steeds dat hij de 148 wil insalleren op de v3.

Vind al dat gehussel met versienummers nog wat verwarrend.
De "150" nummers betrekking op V1 en V2
De "140" nummers betrekking op V3

(en ja ik ben me bewust dat er andere oude variaties daarin verwarrend zijn zoals in de help/feedback" wat te vinden is)

tweeek schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:21:
[...]
Inderdaad een bron van verwarring. Misschien hadden ze beter met 2xx of 3xx prefix begonnen voor v3. Nu ja met v4 in de aantocht zal het helemaal een soep worden :+ Maar gok dat net zoals de v1/v2 er niet meer veel firmware updates gaan komen voor de v3 als de v4 overal wordt verdeelt.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:46

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Voor de Home Assistant gebruikers die de Marstek Energy manager gebruiken (zoals ik): ik zie net dat deze discontinued is, en (naadloos) overgaat in Omnibattery (https://github.com/ffunes/Omnibattery).

Heeft er al iemand de migratie gedaan en kan ervaringen of observaties delen?

na de eerste goede berichten ook zelf zonder enig issue gemigreerd!

[ Voor 9% gewijzigd door superduper op 14-07-2026 15:46 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tweeek schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:21:
[...]

(en ja ik ben me bewust dat er andere oude variaties daarin verwarrend zijn zoals in de help/feedback" wat te vinden is)
Thanks, lekkere nummering weer.
Benieuwd wat de versie na de 149 dan gaan worden voor de v3 8)

/edit:
Is de 148 versie stabiel en goed om te installeren?
Nu met de 147 geen issues, dus wil die ook niet introduceren door een update :)

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 14-07-2026 13:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:12

3raser

⚜️ Premium member

YakuzA schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:40:
[...]

/edit:
Als je geen problemen hebt zou ik nooit updaten. Daar zijn de firmwares van Marstek veel te onbetrouwbaar voor.

🔋 Marstek Venus E v3 | EMS 148.7, BMS 113, VNS 119, App v1.6.71 | M5 Stack | HW P1 | ☀️2,7kWp zuid

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53
superduper schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:35:
Voor de Home Assistant gebruikers die de Marstek Energy manager gebruiken (zoals ik): ik zie net dat deze discontinued is, en (naadloos) overgaat in Omnibattery (https://github.com/ffunes/Omnibattery).

Heeft er al iemand de migratie gedaan en kan ervaringen of observaties delen?
MVEM is inderdaad vervangen door Omnibattery omdat er nu ook support voor Zendure in zit. De migratie ging hier super soepel, niets van gemerkt. Moest alleen wel een paar entiteiten renamen in dashboard maar niets noemenswaardigs. Volgens deze issue ging het ook soepel voor anderen. YMMV maar zou gewoon goed moeten gaan dus!

• tweeek
YakuzA schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:40:
[...]

/edit:
Heeft geen V3 maar zoals @3raser zei, werkt het lekker zo laten.

Yalopa schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:43:
Na enkele weken de batterij in huis te hebben kan ik niet zegen dat ik tevreden ben.

1* V3 unit + de bijgeleverde CT3000, ingesteld op self consumptie. De CT3000 wordt gevoed via een actieve P1 hub, maar ook rechtstreeks in de digitale meter gaf geen goede resultaten. De CT is via WIFI verbonden, de batterij via LAN kabel. De batterij heeft een eigen zekering in de meterkast en staat ingesteld op 2500 watt ontladen en laden.. firmware is V148, mijn stroomaansluiting in huis is 1 fase.

In de eerste dagen dat het ding in bedrijf was moest ik ongeveer dagelijks resetten, dat lijkt nu niet meer nodig

Reeds verschillende dagen wordt er s' nachts stroom van het net gehaald om de batterij op te laden, wat dus totaal niet logisch is. Overdag daarentegen waneer met dit weer er massale opbrengst is (en de CT dit dus meet), wordt deze opgewekte stroom niet gebruikt om de batterij op te laden, en gaat deze verloren doordat ze effectief terug op het net gaat.

Op dit moment is de batterij met moeite 11W aan het laden, zit ie 33% vol terwijl er 1600W terug het net op gaat. Allesbehalve self consumption dus..

iemand een tip wat er mis kan zijn en wat ik kan doen?
Meldt het eens via feedback in de app onder tab "update" Zowel voor batterij als CT003. Je zal nieuwe FW updates krijgen voor zowel Venus als CT. Meestal gebeurt dat binnen het uur.

Dan vlakbij toestellen gaan staan met mobiele telefoon en via Bluetooth updates inladen. Tijdens updaten van de venus de lan kabel eruit halen.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V148.119.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V124 / 3 fasen net

• gmmiddag
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:45
Sypher schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:53:
[...]

MVEM is inderdaad vervangen door Omnibattery omdat er nu ook support voor Zendure in zit. De migratie ging hier super soepel, niets van gemerkt. Moest alleen wel een paar entiteiten renamen in dashboard maar niets noemenswaardigs. Volgens deze issue ging het ook soepel voor anderen. YMMV maar zou gewoon goed moeten gaan dus!
zojuist de migratie gedaan, alles ging goed. Historie behouden, dat is ook fijn.
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.