• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:14
Arie26 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:39:
[...]

naar welke details kunnen mijn nog meer helpen, volgens mijn heb ik alles gedeeld hierzo.
Even teruglezen en kijken waar je nog geen antwoord op gegeven hebt.
Staat HW api Aan?
Heb je bij CT verbinding de diagnose gedraaid en bevestigd?
Heb je überhaupt BT verbinding met je accu via de app ?

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.67 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30
3DWim schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:07:
[...]

Even teruglezen en kijken waar je nog geen antwoord op gegeven hebt.
Staat HW api Aan?
Heb je bij CT verbinding de diagnose gedraaid en bevestigd?
Heb je überhaupt BT verbinding met je accu via de app ?
Tot vanavond gewoon continue verbinding tussen HW en batterij en de API van HW staat aan, gebruik hem ook in Homey.

Deze getest en akkoord

Als ik thuis ben gewoon verbinding

nu de HW vast gezet op het AP van de schuur net als de batterij en deze is bekabeld van uit de switch, net als de overige AP’s

[ Voor 12% gewijzigd door Arie26 op 07-07-2026 13:14 ]

Teteringen

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Andere vraag: zit de HW P1 rechtstreeks op de poort van de meter of zit die achter een splitter? En als die achter een splitter zit, heeft die wel voldoende stroom?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus E V1 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40; HomeAssistant

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Arie26 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:12:
..en deze is bekabeld van uit de switch, net als de overige AP’s
Waarom sluit je de MT dan niet ook bekabeld aan? Dan sluit je daar al een groot stuk mee uit.

Met details bedoelde ik je netwerk configuratie/apparatuur, FW versies etc. Op vrijwel geen enkele vraag die ik eerder gesteld had is er geantwoord, alle reacties zijn daarom alleen op basis van aannames.

Kan bijv. ook zijn dat de AP die ver weg staat een te sterk signaal afgeeft en gedempt moet worden.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 07-07-2026 14:08 ]

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30
DukeBox schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:04:
[...]

Waarom sluit je de MT dan niet ook bekabeld aan? Dan sluit je daar al een groot stuk mee uit.

Met details bedoelde ik je netwerk configuratie/apparatuur, FW versies etc. Op vrijwel geen enkele vraag die ik eerder gesteld had is er geantwoord, alle reacties zijn daarom alleen op basis van aannames.

Kan bijv. ook zijn dat de AP die ver weg staat een te sterk signaal afgeeft en gedempt moet worden.
Mijn excuses, ik dacht werkelijk dat alles beantwoord was.

Mijn netwerk is van UniFi

3 switchen met 4 AP’s geen vlans of iets dergelijks en de modem in bridge-modus. Alles bekabeld uitgevoerd alleen maar 1 utp naar de schuur toe van uit UniFi alles op de laatste FW.

De batterij heeft V148 geeft ook aan dat dit de laatste versie is.

De batterij blijft verder online, ik gebruik ook geen splitter op de P1 poort en rechstreeks de HW met afzonderlijke losse voeding.

Teteringen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Arie26 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:12:
Alles bekabeld uitgevoerd alleen maar 1 utp naar de schuur toe van uit UniFi alles op de laatste FW.
Een aantal AP's hebben een 2e poort waar je dan bijv. MT op kan aansluiten.

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:57
Arie26 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:34:
[...]

Mijn Marstek is verbonden met de AP schuur 2,4ghz

De HW via AP woonkamer ook op 2,4ghz

Nu wederom verbroken, bah.
Is jou AP wel bekabeld? Of heb je een wireless up/down link naar een ander AP? Heb hier ook een Unifi netwerk, nooit een probleem gehad (15 maand ondertussen) én met een mixed 2.4 / 5Ghz netwerk. Wel zijn alle Marstek en HW spullen vast gezet op één dedicated AP.

Edit, sorry , zag net je vorige antwoord.

[ Voor 11% gewijzigd door Gely op 07-07-2026 16:04 ]

[BE] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op WZW - 2 x SMA | 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 | 1 kWp / 2x JA Solar 455Wp op O - APS EZ1 | 2x Marstek V2 - 5.12 kWh (v155) / BMS v216 - CT003 (v118) - HW P1 | Domotica: Home Assistant

• Bart Bever
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:44
Mss stomme aanpak maar heb je de MT al eens bij je je P1 meter gezet en alle extra AP's eens uitgezet?

Al de MT eens met de power knop gereboot?

Eventueel een CT003 nog in de doos die je kan gebruiken om één en ander uit te sluiten?

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:08
dehardstyler schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:27:
[...]

In Duitsland is de BTW er al af. :D ;)
dat had ik al begrepen, iemand een adres waar je makkelijk kunt afhalen in de buurt van Drenthe?

A++++ | 2422 Wp Oost, 4036 Wp West | NIBE F1255-6 R PC | Douche-wtw VX2100

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jaroen89 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:26:
[...]

dat had ik al begrepen, iemand een adres waar je makkelijk kunt afhalen in de buurt van Drenthe?
Gaan we weer: houd rekening met de extra garantietermijn bij aankoop in eigen land en met het feit dat je de thuisbatterij niet mee gaat krijgen als niet-inwoner van Duitsland.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:53
THE_BASE schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:31:
[...]

Gaan we weer: houd rekening met de extra garantietermijn bij aankoop in eigen land en met het feit dat je de thuisbatterij niet mee gaat krijgen als niet-inwoner van Duitsland.
Als beterweter moet het je ondertussen wel duidelijk zijn dat je makkelijk ..... marsteks en dergelijke prima kan halen in duitsland.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.65, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.