• Dries Delaey
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 01:17
dnat schreef op maandag 22 juni 2026 @ 07:41:
[...]

de reacties op je vraag zijn wat mager aangezien het hier weer gaat over 3rd party toooolzzzz en wat er dan allemaal ineens misgaat en paniek ......

ik heb vorige week nog een G360 opgezet, wel met de oude dongle.
sowieso altijd de extra voeding gebruiken, de Gyr360 geeft niet genoeg power, sommigen hebben er zelfs een actieve HW splitter moeten tussenzetten.

je ziet iets dus ik neem aan dat je P1 poort werkt

In de app via ct configuratie de G360 nemen, voor mij werkte beide types, maar ik heb uiteindelijk diegene genomen waar beta bij staat.

dan 3 fase zetten en autodiagnostic en dan afwachten tot hij hier door komt, kan wel enkele min duren.

Heb je al de manuele in - uit getest om even te zien of alles ok is?

je kan het forum hier nu goed helpen met info over die nieuwste dongle, volgens mij de eerste na de marketing intro, als het niet werkt en als je wil heb ik nog een oude ct003 liggen want in mijn tijd kwam er bij elke MT een ct003.
Hi. Third party tools? Er waren toch geen party tools involved? Marstek batterij en Marstek P1 CT003. Soit

Handmatig werkt zoals gezegd wél. Maar je wil zelfconsumptie hé.

Poging 1: actieve splitter ertussen en stroom op de P1 - zonder succes. Gereset, opnieuw geprobeerd, tevergeefs.

Poging 2: de Marstek P1 CT003 vervangen door Homewizard P1: eerste indruk lichtjes positief! HW P1 goed gekoppeld met marsrek batterij, ondanks de fase ook geen aparte data krijgt, wel de totalen. Nu in zelfconsumptie gezet en de batterij lijkt af te geven wat ik verbruik op dit moment.

Hopelijk blijft het zo. (En ja ik weet dat HWP1 in combo met Marstek beperkt is tot 1 batterij, maar voorlopig geen verwachtingen om tweede batterij te plaatsen).

Opnieuw: hopelijk blijft de Marsrek batterij de HW P1 goed uitlezen.

Groeten!
Dries Delaey schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 23:42:
[...]

Hopelijk blijft het zo. (En ja ik weet dat HWP1 in combo met Marstek beperkt is tot 1 batterij, maar voorlopig geen verwachtingen om tweede batterij te plaatsen).

Opnieuw: hopelijk blijft de Marsrek batterij de HW P1 goed uitlezen.

Groeten!
Moest je daar toch ooit van gedachten veranderen. Er bestaan wel degelijk manieren om meerdere batterijen aan te sturen met een HWP1, en dat loopt zelfs beter dan met de CT003. Dus zelfs dat hoeft geen struikelblok te zijn.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• capibaragup
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 06:43
Ik heb problemen met ontladen op 2500w. Rode warn lampje gaat branden. Ik heb al nieuwe firmware, versie 147. Lampje gaat weer branden bij ontladen op 2500w. Ontladen gaat wel door maar kan toch niet de bedoeling zijn. Mogelijk te warm?

Zou dit een reden zijn om een omruiling aan te kunnen vragen?

2x marstek Venus 5 kWh. Remeha Elga Ace 4kwh

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.