WargamingPlayer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:19:
[...]
Nee, maar wanneer je er te weinig uit krijgt dan is dat gewoon een defecte cel en zal je accu veel sneller degraderen.
Inderdaad, mogelijk laadt één cel niet goed of zijn ze gewoon te fel ongebalanceerd geleverd geweest vanuit fabriek. Gezien de interne cel balancing die erin zit niet voldoende is, zal dit ook niet rechtgetrokken worden.

  • tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:31
Avenger 2.0 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:32:
[...]

Inderdaad, mogelijk laadt één cel niet goed of zijn ze gewoon te fel ongebalanceerd geleverd geweest vanuit fabriek. Gezien de interne cel balancing die erin zit niet voldoende is, zal dit ook niet rechtgetrokken worden.
Iets van dat idee heb ik ook wel, en met de bommel tool wel gekeken en er is 1 cell die eruit springt, maar goed dat zegt mij verder eigenlijk niet zoveel.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.65, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü


  • Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 19:26
tweeek schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:22:
[...]

Dit is een antwoord vanuit de app maar ik heb twijfels of het doet wat het zou moeten doen, mocht jij wel wat merken dan graag feedback:

Geachte klant, Hartelijk dank voor uw feedback. Zet de batterij terug naar de fabrieksinstellingen door de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt te houden (dit proces mag niet worden onderbroken). Sluit vervolgens de Wi-Fi aan zodra dit is voltooid. Voer een volledige laad- en ontlaadcyclus uit in de handmatige modus om de SOC te kalibreren. · In de handmatige modus: · Laat het apparaat eerst de batterij volledig opladen (tot 100% wordt weergegeven en deze gedurende enige tijd volledig opgeladen blijft); · Laat het apparaat vervolgens in de handmatige modus continu ontladen tot ongeveer 11%; Bedankt voor uw vertrouwen en steun. Wij wensen u een fijne dag! Met vriendelijke groet, Fred

Satscan heeft ook wat geschreven over kleine en grote beurt, staat of in de TS of bij pinned berichten.
Bedankt!, dit lijkt te hebben geholpen, nu gaat de SoC wel weer naar 100%. Wel ging er maar 4.18 kWh in en 3.59 kWh uit volgens de Marstek app zelf. Nu even kijken of daar nog betere waarden uitkomen nu de SoC weer lijkt te kloppen.

  • WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:04
Phyth0n schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:30:
[...]

Bedankt!, dit lijkt te hebben geholpen, nu gaat de SoC wel weer naar 100%. Wel ging er maar 4.18 kWh in en 3.59 kWh uit volgens de Marstek app zelf. Nu even kijken of daar nog betere waarden uitkomen nu de SoC weer lijkt te kloppen.
4,18 er in is te weinig. 3,59 er uit ook. Er is dus een cel niet goed. Nog een paar keer dit doen en dan aanmelden voor vervanging/reparatie als het niet beter wordt.

In de Marstek app kan je gewoon aangeven dat je onvoldoende capaciteit er uit krijgt. Je zal misschien een andere firmware krijgen en dan moet je riedel weer doen. Ondertussen neem je ook contact op met je leverancier, die moet eigenlijk de vervanging regelen. Desnoods geef je aan wanneer je geen verbetering ziet dat je het product wil retourneren wegens niet conformiteit.

Er kunnen meerdere dingen gebeuren, je krijgt een nieuwe, de leverancier geeft geld terug, je hebt recht op 100% compensatie want je hebt ook nog eens opbrengst gemist.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8


  • tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:31
Rekensom 4.19 - .81 = 3,38 kWh eruit op 2500 watt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FnB0w2n3x_m8XJhYFQT-V6TEc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nvyl10mZp8v6nkGKSWWAsAA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door tweeek op 21-06-2026 21:52 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.65, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü


  • WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:04
tweeek schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:48:
Rekensom 4.19 - .81 = 3,38 kWh eruit op 2500 watt

[Afbeelding]
Beter maar ook niet wauw.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8


  • tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:31
Tijd geleden haalde ik nog wel eens 3,6 / 3,7 kWh ..... maar het word telkens ietsje minder.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.65, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü


  • dnat
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08:12
Dries Delaey schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:21:
[...]

Deze video leert me dat de digitale meter van Landis + Gyr E360 al eens vreemd kan doen met de P1 meter, en ik beter een CT meter laat plaatsen. Iemand met diezelfde ervaring?

YouTube: Marstek Venus E 3.0 installeren? Zo doe je het stap voor stap
de reacties op je vraag zijn wat mager aangezien het hier weer gaat over 3rd party toooolzzzz en wat er dan allemaal ineens misgaat en paniek ......

ik heb vorige week nog een G360 opgezet, wel met de oude dongle.
sowieso altijd de extra voeding gebruiken, de Gyr360 geeft niet genoeg power, sommigen hebben er zelfs een actieve HW splitter moeten tussenzetten.

je ziet iets dus ik neem aan dat je P1 poort werkt

In de app via ct configuratie de G360 nemen, voor mij werkte beide types, maar ik heb uiteindelijk diegene genomen waar beta bij staat.

dan 3 fase zetten en autodiagnostic en dan afwachten tot hij hier door komt, kan wel enkele min duren.

Heb je al de manuele in - uit getest om even te zien of alles ok is?

je kan het forum hier nu goed helpen met info over die nieuwste dongle, volgens mij de eerste na de marketing intro, als het niet werkt en als je wil heb ik nog een oude ct003 liggen want in mijn tijd kwam er bij elke MT een ct003.
3DWim schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:10:
Dienstmededeling:
Ik kijk net in/op de app en zie ineens een blauwe kop rechtsonder.
Benieuwd of het een nwe versie is en jawel hoor ongemerkt is de app geupdate naar v 1.6.66.

Zoals vaak bij marstek was even de BT verbinding weg maar ondertussen weer hersteld.
Buiten die blauwe kop zie ik 123 geen veranderingen qua opties.
Versie 1.6.66 bestaat al een hele tijd. Die blauwe knop onderaan rechts was gewoon om deel te nemen aan een enquete.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V148.119.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V124 / 3 fasen net


  • Yeshua
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01
DSSW schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:52:
[...]

Versie 1.6.66 bestaat al een hele tijd. Die blauwe knop onderaan rechts was gewoon om deel te nemen aan een enquete.
Volgens Play Store is deze update uit sinds 18 juni, dus "een hele tijd"? Als ik tik op op de knop, dan krijg ik 'What can I do for you today?'. Een soort helpfile/chatbot?

🇧🇪 | SolarEdge HD-Wave SE4000H | Maysun MS430MDG-54H N-Topcon Double Glass - 4380Wp (x12) ☀️Z | 🔋MT Venus E 3.0 5.12 kWh V148.117.112 | MT CT003 V116 | MT app 1.6.67 | VIOFO A129 Pro | RPi Zero 2 W (Pi-Hole & Unbound)


  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Yeshua schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:20:
[...]

Volgens Play Store is deze update uit sinds 18 juni, dus "een hele tijd"? Als ik tik op op de knop, dan krijg ik 'What can I do for you today?'. Een soort helpfile/chatbot?
Iets waar je niets aan hebt. Zit ook in de Dreame-app. Precies dezelfde.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:04
tweeek schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:48:
Rekensom 4.19 - .81 = 3,38 kWh eruit op 2500 watt
Gewoon 4.19 er uit, nette waarde.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8


  • tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:31
WargamingPlayer schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:48:
[...]

Gewoon 4.19 er uit, nette waarde.
Wakker worden :) in de ochtend had ik eerder toch al ontladen dat is de 0,81 kWh :) :)

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.65, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü


  • merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:33
Die data van marstek klopt ook niks van, paar dagen 0 en een dag te veel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nPLMHBWksopOCYYt9Ud7ogg_40=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7bMbrF4Dp2Ctlc8DGemHVfnK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4M4EIqx8b_50sxyMYmsgdDtAI0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MjUPkdAOjha9IQbxbzYrIRHZ.png?f=fotoalbum_large

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030


  • Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06 23:00
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vzPe6Ty.png

Het lijkt er op dat er toch één van mijn twee batterijen de geest heeft gegeven. Heb maar een ticketje aangemaakt. Hopelijk snel antwoord. Met deze zonnige dagen komen ze wel van pas.

Eergisteren geladen tot een 60%. Dan op die waarde gebleven tot gisteren rond 9u waar ie terugviel naar 0% en niets meer van data. Ik meen mij te herinneren dat ik ergens een datum zag van de laatste update en dat dit ook enkele dagen geleden was maar ik kan het totaal verkeerd voorhebben en iets van een datum van een volledig ander toestel hier thuis in mijn hoofd hebben. Herinner me niet dat ik een update geïnstalleerd heb. Dacht toch dat je die zelf moest installeren via de app. Of het moet zijn dat ze dit nu, vanuit Marstek, kunnen pushen. In ieder geval is de BMS versie, met V156, hoger dan in mijn handtekening staat. Misschien is er daar iets mee verkeerd gegaan

Het "Warn" lampje brandt rood. Om de zoveel tijd probeert ie toch nog eens en zie je het rood lichtje uitgaan en de rij witte led-lichtjes één voor één aangaan alsof ie aan het laden is. Maar op het eindje stopt ie weer en gaat rood weer aan

Kan ik ergens zien wanneer er een update is geïsntalleerd?

[ Voor 71% gewijzigd door Kenhas op 22-06-2026 18:32 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216


  • tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:31
Kenhas schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:19:
[Afbeelding]

Het lijkt er op dat er toch één van mijn twee batterijen de geest heeft gegeven. Heb maar een ticketje aangemaakt. Hopelijk snel antwoord. Met deze zonnige dagen komen ze wel van pas.
Laat de app nog iets zien aan gegevens?

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.65, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü


  • Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06 23:00
@tweeek Nee, daar is ook alles blanco

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eZIn7s3.png

Heb nog beetje meer gezet in mijn eerste post hierboven

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216


  • tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:31
Kenhas schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:31:
@tweeek Nee, daar is ook alles blanco

[Afbeelding]

Heb nog beetje meer gezet in mijn eerste post hierboven
Is het een laatste idee om de batterij met een ander toestel aan te melden, nieuwe app en nieuwe installatie?

Ik denk dat marstek meer kan als wij denken ( soms zelfs ervaren) of dat gebeurt is is natuurlijk niet te zeggen.

Rode lampjes zijn bij marstek niet de kleur van wat leuks.(meent dat ze in sommige gevallen daar ook nog wat aan kunnen doen)
V156 zou de laatste officieele versie zijn was de melding enkele weken geleden.

[ Voor 17% gewijzigd door tweeek op 22-06-2026 18:38 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.65, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü


  • Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 19:26
WargamingPlayer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:20:
[...]

4,18 er in is te weinig. 3,59 er uit ook. Er is dus een cel niet goed. Nog een paar keer dit doen en dan aanmelden voor vervanging/reparatie als het niet beter wordt.

In de Marstek app kan je gewoon aangeven dat je onvoldoende capaciteit er uit krijgt. Je zal misschien een andere firmware krijgen en dan moet je riedel weer doen. Ondertussen neem je ook contact op met je leverancier, die moet eigenlijk de vervanging regelen. Desnoods geef je aan wanneer je geen verbetering ziet dat je het product wil retourneren wegens niet conformiteit.

Er kunnen meerdere dingen gebeuren, je krijgt een nieuwe, de leverancier geeft geld terug, je hebt recht op 100% compensatie want je hebt ook nog eens opbrengst gemist.
Nu de SoC kalibratie weer klopt komt er 4.23 kWh uit en gaat er daarna weer een kleine 4.9 kWh weer in. Wel blijft nu de SoC weer hangen op 98%, maar dat zal voor nu wel. Eerst even kijken hoe de accu zich komende week gedraagt.

  • Mann59
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfCR5Y6QEy3RXcqWWo5eAv4CX4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TXAH2w8QXls85pEyTI2Xb6k.jpg?f=fotoalbum_large

Versie 1.6.66 van de Marstek App laat nu ook de historische netwerk gegevens zien van de CT003. Ik heb zowel de antenne als de P1 meter (het zwarte blokje) buiten de meterkast geplaatst. De signaalsterkte is zichtbaar verbeterd. Ik kan me voorstellen dat mijn oorsrponkelijke signaal regelmatig het verbindingsverlies van de CT003 met de batterij heeft veroorzaakt.

  • Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06 23:00
tweeek schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:33:
[...]

Is het een laatste idee om de batterij met een ander toestel aan te melden, nieuwe app en nieuwe installatie?

Ik denk dat marstek meer kan als wij denken ( soms zelfs ervaren) of dat gebeurt is is natuurlijk niet te zeggen.

Rode lampjes zijn bij marstek niet de kleur van wat leuks.(meent dat ze in sommige gevallen daar ook nog wat aan kunnen doen)
V156 zou de laatste officieele versie zijn was de melding enkele weken geleden.
Als de update van enkele weken geleden is, zal ik die zeker niet zelf geïnstalleerd hebben. Was al maanden geleden dat ik de app nog geopend heb, tot ik die rode led zag branden. Alles verloopt (verliep) perfect via home assistant

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.