[F1 2026] Race 1 GP van Australië Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Chocoball schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:11:
[...]

Dit motorreglement is niet door de milieudoelstellingen (Net Zero) gekomen. De populariteit van Formule 1 bleef jaren geleden maar toenemen waardoor de interesse van nieuwe motorfabrikanten werd gewekt . Die vonden alleen de technologie te complex (de MGU-H met name) en wilden ook meer relevantie met straatauto's. Op dat moment ging er ook een groene golf door Europa dat straatauto's elektrisch moesten worden. De Formule 1 en de FIA hebben teveel hun oren laten hangen naar de wensen van de motorfabrikanten en de teams. Dit is het resultaat en zal het afwachten zijn wat ze gaan doen als de show inderdaad tegenvalt.
Het klopt inderdaad dat de 2026-regels de techniek toegankelijker en relevanter maken voor fabrikanten, bijvoorbeeld door de complexe MGU-H te schrappen. Tegelijkertijd geeft de FIA aan dat de verschuiving naar 50% elektrisch vermogen en het gebruik van volledig duurzame brandstoffen direct gekoppeld zijn aan de doelstelling om in 2030 'net zero' te zijn.

Het lijkt er dus op dat het een combinatie is: de regels zijn aangepast om aantrekkelijk te blijven voor de industrie, maar de verduurzaming is daarbij wel een officieel speerpunt in het hele pakket.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:38
Shinji schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:13:
[...]

Ik vond het altijd wel leuk persoonlijk, keek de races toen ze nog de volgende dag op YouTube verschenen. Ik zou niet eens weten hoe je het nu moet kijken, misschien is dat de reden dat er weinig naar gekeken wordt. Als ze het nou bij F1tv er in gooien zou ik blij zijn.
Offtopic, maar Ziggo Sport heeft de rechten :)
De kwalificaties en de races worden altijd uitgezonden, met Nederlands commentaar (als je dat wilt) van Koen Bakker. En merk zelfs ook dat het vaak op het Open Kanaal wordt uitgezonden!

21 Maart is de 6de race van dit seizoen: op Circuito del Jarama

[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 07-03-2026 19:29 ]

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:54
Bvanham schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:01:
[...]

soory maar FE is geen racen maar een computerspelletje in het echie. Geen f..k aan,. Ik vond de kwali uitermate teleurstellend en heb weinig hoop dat het een mooi seizoen wordt. Hopelijk morgen leuke inhaalrace maar ik ben bang voor een giga-startcrash
Dat is natuurlijk onzin. Formule E is ook racen, je doet het ze niet na, in tegenstelling tot een spel, wat jij wel kan. Dat je er niets aan vind is een mening, jouw waarheid. Maar dat het geen racen zou zijn is gewoon niet waar.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:34
Damian schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:23:
[Afbeelding]

Russel vervangt wat onderdelen. Deze onderdelen mag je 2 keer wisselen, en bij Russell is de eerste wissel al gedaan. Geen goed begin.
Alweer? ;)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 07-03-2026 19:50 ]

• Charles Hill
henri86 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:20:
[...]

Wacht maar tot Gen 4, dan zijn ze sneller dan de F1 (op bijv. Monaco) met de stap die ze gaan maken (10 seconden per ronde sneller dan de huidige Gen3-auto) dankzij o.a. vierwielaandrijving en 71% meer vermogen (800pk).
Die gaan F1 zeker inhalen met de nieuwe motoren van F1. F1 zit tussen beide in, elektrisch en brandstof, maar lijkt nu het minste van beide te hebben.

Key performance details for the Gen4 include:

Top Speed: Over 337 km/h (209 mph), with some estimates suggesting up to 338+ km/h in top-end scenarios.
Acceleration: Capable of 0-60 mph in approximately 1.6-1.7 seconds.
Power Output: 600kW in Attack Mode/Qualifying, which is equivalent to roughly 815 horsepower.
Efficiency: Enhanced regenerative braking capacity of 700kW.
Technology: Features permanent all-wheel drive and improved aerodynamics

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23

AvK

Ready Set Go

Lastig weekend tot nu toe. Tja, wat kunnen we verwachten na deze 3 FP's en de Kwali.

Zelf verwacht ik dat morgenochtend tijdens de start er minimaal 5 auto's zijn die niet, of zeer moeilijk wegkomen. Het wordt ook een lange race, misschien wel langer dan de normale 3 uur. Ik verwacht namelijk veel problemen. Veel rode vlaggen. Auto's die uitvallen (veel gezien dit weekend). Auto's die onverwacht de bocht niet halen en in de barriers belanden (veel gezien dit weekend). Auto's die waarschijnlijk ook op het laatst zonder brandstof komen te zitten.... Ja ja. is nog niet benoemd maar niemand weet zeker hoeveel brandstof ze gaan verbruiken. Er zullen veel rare inhaal momenten zijn, dat je denkt hoe kan dat..... Het wordt een hele rare gekke race. Genoeg te zien, maar of het iets met echt racen te maken heeft gaan we zien.
Heb er wel zin in. Dat dan weer wel.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

QFT

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 07-03-2026 19:57 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Charles Hill
AvK schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:53:
Lastig weekend tot nu toe. Tja, wat kunnen we verwachten na deze 3 FP's en de Kwali.

Zelf verwacht ik dat morgenochtend tijdens de start er minimaal 5 auto's zijn die niet, of zeer moeilijk wegkomen. Het wordt ook een lange race, misschien wel langer dan de normale 3 uur. Ik verwacht namelijk veel problemen. Veel rode vlaggen. Auto's die uitvallen (veel gezien dit weekend). Auto's die onverwacht de bocht niet halen en in de barriers belanden (veel gezien dit weekend). Auto's die waarschijnlijk ook op het laatst zonder brandstof komen te zitten.... Ja ja. is nog niet benoemd maar niemand weet zeker hoeveel brandstof ze gaan verbruiken. Er zullen veel rare inhaal momenten zijn, dat je denkt hoe kan dat..... Het wordt een hele rare gekke race. Genoeg te zien, maar of het iets met echt racen te maken heeft gaan we zien.
Heb er wel zin in. Dat dan weer wel.
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Er is inderdaad al het nodige gebeurd tijdens de vrije trainingen. Als dat doorzet in de race, dan wordt het chaos.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:11:
Dit motorreglement is niet door de milieudoelstellingen (Net Zero) gekomen. De populariteit van Formule 1 bleef jaren geleden maar toenemen waardoor de interesse van nieuwe motorfabrikanten werd gewekt . Die vonden alleen de technologie te complex (de MGU-H met name) en wilden ook meer relevantie met straatauto's. Op dat moment ging er ook een groene golf door Europa dat straatauto's elektrisch moesten worden. De Formule 1 en de FIA hebben teveel hun oren laten hangen naar de wensen van de motorfabrikanten en de teams. Dit is het resultaat en zal het afwachten zijn wat ze gaan doen als de show inderdaad tegenvalt.
Ach, ik vind ergens de nieuwe regels ook wel goed, dat geeft de engineers weer uitdagingen, geef het een paar jaar en de auto's zijn net zo snel als de vorige generatie auto's. Gemiddeld een seconde per jaar sneller toch? Dan kom je precies in 2028 uit, het jaar waarin (voorspelde ik altijd al) VER gaat stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2026 19:59 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:41
AvK schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:53:
Zelf verwacht ik dat morgenochtend tijdens de start er minimaal 5 auto's zijn die niet, of zeer moeilijk wegkomen. Het wordt ook een lange race, misschien wel langer dan de normale 3 uur.
Heb jij tijdens de race de speed op 0.5x staan? Want bij mij duurt een race meestal 1.5 uur.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:02
Bullshit dat de tijden van 2022 vergeleken worden met nu en we dus kunnen concluderen dat het wel meevalt. Dat komt enkel en alleen door de acceleratie van het linear koppel. Dus dat is een keuze tussen maximale kunde in de bochten of een motor (batterij) kampioenschap wat niet verder komt dan een dragrace op het rechte stuk.

Iemand heeft tegen FIA gezegd “you owe me a 10 second car”. Vermoedelijk iemand uit de FE branche die nu in een scheur ligt.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:10
Oke, deze had ik niet op mijn bingokaart....
Ik ben het eens met Zak Brown :o

2029 zal het snelst zijn dat mogelijk is... maar eigenlijk gewoon te laat al. Ik wacht nog een paar races af maar ben nu al met een schuin oog aan het kijken of ik niet gewoon MotoGP ga volgen ipv whatever dit mag zijn.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Waah schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:10:
Ik ben het eens met Zak Brown :o
Uh.... :?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:21
Lights out and away we harvest, lift, coast, boost, recharge… :Z

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[Afbeelding]

Russel vervangt wat onderdelen. Deze onderdelen mag je 2 keer wisselen, en bij Russell is de eerste wissel al gedaan. Geen goed begin.
Of het is gewoon de pool openen. Als je alle onderdelen eens gebruikt hebt en je kwalificeerd een keer slecht, dan kun je gratis onderdelen toevoegen.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33
Lynx schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:02:
Bullshit dat de tijden van 2022 vergeleken worden met nu en we dus kunnen concluderen dat het wel meevalt. Dat komt enkel en alleen door de acceleratie van het linear koppel. Dus dat is een keuze tussen maximale kunde in de bochten of een motor (batterij) kampioenschap wat niet verder komt dan een dragrace op het rechte stuk.

Iemand heeft tegen FIA gezegd “you owe me a 10 second car”. Vermoedelijk iemand uit de FE branche die nu in een scheur ligt.
2025 (geel&rood) vs 2026 (groen,blauw&rood)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZqNcPNmV/Naamloos-2.jpg

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23

AvK

Ready Set Go

jaapstobbe schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:01:
[...]

Heb jij tijdens de race de speed op 0.5x staan? Want bij mij duurt een race meestal 1.5 uur.
Ja natuurlijk. Maar ik bedoel de maximale duur die een F1 race mag hebben. En dat is 3 uur. Door hevige regen bijvoorbeeld. Wel een beetje opletten he.... ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• henri86
Je weet dat dat niet Zak Brown is he? :o

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Het Peertje schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:41:
[...]

Daar ging mijn reactie op foolkist niet over he...
Als je wil reageren op mijn stelling, gebruik dan de juiste quote.
Nou prima, mijn antwoord was duidelijk hierop, en dit leest duidelijk als een ‘boehoehoe het is niet eerlijk’ als er een loophole gevonden wordt. Want illegaal is het niet, noch is het ‘illegaal’ of ‘vals spelen’.
Het Peertje schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:12:
[...]

Ja, als je "vals speelt" is het niet zo moeilijk he...
Maar gezien ‘gut gut’ richting @toolkist zoveel kan betekenen, maar waarschijnlijk ‘klagen dat iemand mijn misinformatie terecht stelt’ . En als het dat niet is, zal er wel zó weinig inhoud in of achter zitten dat je er zelf niet eens een reactie op hebt.

3600Wp@ zuid

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Damian schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:06:
[Afbeelding]

😭

[Afbeelding]

😭

En ja ik weet dat een van de slechte banen is voor de nieuwe regels qua regen maar komop zeg. Dit is echt beschamend.
Ik snap het geklaag over rondetijden niet echt. Ook met auto’s die bv 1:40 doen kun je prima op de limiet rijden en mooie races hebben.

Ik vind de rondetijden daarmee ook echt totaal niet boeiend. Het is het continu coasten, het niet op de limiet rijden wat het probleem is.

Ze zouden van mij zo met een F1 mogen komen met de motoren van vorig jaar, en aero en grondeffect enorm inperken. Gaan ze misschien 10-15s langzamer mee rijden, maar ze rijden nog steeds op de limiet.
Nu rijden ze 3,5s trager, maar fysiek totaal niet op de limiet. Volledige afhankelijkheid van computers die de vermogensuitgifte bepalen en daarmee met de aero de bochten ronduit saai maken

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 07-03-2026 20:36 ]

3600Wp@ zuid

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
GAIAjohan schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:35:
[...]

Ik snap het geklaag over rondetijden niet echt. Ook met auto’s die bv 1:40 doen kun je prima op de limiet rijden en mooie races hebben.

Ik vind de rondetijden daarmee ook echt totaal niet boeiend. Het is het continu coasten, het niet op de limiet rijden wat het probleem is.

Ze zouden van mij zo met een F1 mogen komen met de motoren van vorig jaar, en aero en grondeffect enorm inperken. Gaan ze misschien 10-15s langzamer mee rijden, maar ze rijden nog steeds op de limiet,
Dit.

Rondetijden onderling vergelijken heeft eigenlijk geen zin. Het gaat erom hoe ze het bereiken. Deze wagens hebben een bak acceleratie, voorgaande jaren waren ze sneller in de bochten. Ik weet wel waar ik liever naar kijk.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:41
Nog geen race geweest en het hele internet lijkt klaar met F1...

Aan de ene kant wel begrjipelijk na het zien van de Quali en de commentaren van zowel Max als Lando. Aan de andere kant hebben we nog geen race gezien en ontwikkeld het seizoen mogelijk zich nog in positieve zin. Heb er weinig vertrouwen in maar wie weet.

Fans van Russell en Antonelli vinden het wel mooi natuurlijk, want die rijden met Mercedes en 2 vingers in de neus naar het WCC...

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Plenkske schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:03:
De snelste tijd in Q3 is 3,5 seconde trager tov vorig jaar. De langzaamste tijd in Q3 is 5 seconde trager.

Het eea. managen in de race is prima wat mij betreft. Dat hoort erbij. Maar de kwalificatie moet gewoon vol gas kunnen. Jammer dit. Bij een circuit met meer remzones zal dat wel beter gaan.

Ik was wel positief verrast met de prestatie van Hadjar !
Maar dan vergelijk je het einde van een ontwikkelcyclus met het begin van een nieuwe. Deze auto's gaan nog veel sneller worden en zullen dan weer dicht tegen die tijden aan zitten.
Ditzelfde zagen we in 2014 ook

• RobertMe
  • Laatst online: 23:06
[Afbeelding]

Dit zegt niks. Red Bull heeft afgelopen 2? seizoenen de eerste weekenden elke keer een nieuwe versnellingsbak (meen ik dat het was) gepakt en zat dus na 4? races ook al op het maximaal aantal toegestane. Vervolgens nooit een issue geworden.

Als je de onderdelen toch niet mag verbeteren maakt het dus niks uit of je nu de eerste races elke keer een nieuwe pakt of die nieuwe pas pakt als de oude op is. Enige verschil is dat in het laatste geval de concurrent wel enigszins inzicht heeft in de betrouwbaarheid / ....

• henri86
Afbeeldingslocatie: https://motorsport.nextgen-auto.com/photos/2026/f1/gp-australie-melbourne-f1-07mar/338.jpg

De AM ziet er toch wel mooi/interessant uit.
Afbeeldingslocatie: https://motorsport.nextgen-auto.com/photos/2026/f1/gp-australie-melbourne-f1-07mar/259.jpg

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:11

SomerenV

It's something!

jaapstobbe schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:43:
Nog geen race geweest en het hele internet lijkt klaar met F1...

Aan de ene kant wel begrjipelijk na het zien van de Quali en de commentaren van zowel Max als Lando. Aan de andere kant hebben we nog geen race gezien en ontwikkeld het seizoen mogelijk zich nog in positieve zin. Heb er weinig vertrouwen in maar wie weet.

Fans van Russell en Antonelli vinden het wel mooi natuurlijk, want die rijden met Mercedes en 2 vingers in de neus naar het WCC...
Het is niet alleen deze kwali, en zijn niet alleen Verstappen en Lando die negatief zijn. Er wordt al geroepen nadat de 2026 regelementen bekend waren, dat dit gewoon knudde gaat zijn. Vervolgens bleek het ook daadwerkelijk zo met de pre-seasons tests in zowel Bahrein als Barcelona, waarbij diverse coureurs zich negatief uit hebben gelaten over deze manier van 'racen'.

Het is ook vooral het feit dat er in de koningsklasse van de autosport nu niet meer vol gas gereden kan worden. Je kunt niet meer idioot laat in de ankers. Twee paarse sectoren in het het begin van een ronde zeggen nu helemaal niks meer. Het kan goed zijn dat een gevecht straks beslist gaat worden door een lege batterij en niet door foutjes van de coureurs. Het is te idioot voor woorden dat men in de kwali, wanneer je het maximale uit je wagen wilt en moet halen, het heeft over lift and coast. Dat heeft allemaal gewoon geen bal met Formule 1 te maken. Daar kijk ik ook geen F1 voor. Ik wil coureurs zien die hun eigen kunnen en hun wagens tot het uiterste pushen, maar dat gaat nu niet meer. want de batterij heeft een belachelijke grens geïntroduceerd.
henri86 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:51:
De AM ziet er toch wel mooi/interessant uit.
[Afbeelding]
Van een mooi bord kun je niet eten O-)

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 07-03-2026 20:53 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Harrie

NederVlaming

MikeyMan schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 07:53:
[...]

Nope, daar reden de andere teams met minder vermogen.
Ik bedoelde natuurlijk de compressie-testen, die voorlopig altijd koud gebeuren. Motoren zijn wellicht gelijk, tot ze op temperatuur komen.

• henri86
"You can easily pass cars on the first lap. You can very easily then get passed by half of the grid on the next lap, if you go so stupid." (Leclerc)

Toch wel benieuwd wie morgen voor de 'go so stupid' gaat met het oog op een safety car om het 'then get passed by half of the grid on the next lap' te voorkomen :D

• RobertMe
  • Laatst online: 23:06
henri86 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:23:
"You can easily pass cars on the first lap. You can very easily then get passed by half of the grid on the next lap, if you go so stupid." (Leclerc)

Toch wel benieuwd wie morgen voor de 'go so stupid' gaat met het oog op een safety car om het 'then get passed by half of the grid on the next lap' te voorkomen :D
Dan wordt het wel 2 ronden na de SC herstart i.p.v. de tweede ronde van de race.

Maar Ferrari kan wel eens een flink voordeel hebben bij de start. Kleinere turbo en dus minder turbo lag. Wat in Bahrein dus al te zien was met de proefstarts waar ze veel beter startte dan de rest. En dat kost uiteraard geen extra elektrische energie. Uiteraard vervolgens wel weer topsnelheid doordat je sneller op de max van de turbo zit.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55

Marc H

- - Is wakker - -

Ik geef ze het voordeel van de twijfel en kijk het een paar races aan, maar ik heb er een hard hoofd in dat dit goed gaat uitpakken.

Ik vond het hele "banden managen" spelletje al een stuk minder. De race in de zandbak waarin ze van Pirelli een beperkt aantal laps per band mochten rijden pakte, onbedoeld, leuk uit en is een van mijn favoriete races. Dat is wat ik wil zien. De beste coureurs ter wereld die over het randje gaan om het maximale uit de auto te persen, met alle risico's die erbij horen.
Ik wil niet kijken naar een of andere efficiency race, waarin de bestuurders half in slaap achter het stuurwiel zitten. Vervang dan de bestuurders maar door computers.

Gelukkig kan ik F1 TV elke maand opzeggen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ben benieuwd, zie het nog wel eens een tactisch schaakspel worden wat ook best interessant kan zijn om te zien. Zou zomaar kunnen dat de races een stuk dynamischer worden hierdoor.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13
RobertMe schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:28:
[...]

Dan wordt het wel 2 ronden na de SC herstart i.p.v. de tweede ronde van de race.

Maar Ferrari kan wel eens een flink voordeel hebben bij de start. Kleinere turbo en dus minder turbo lag. Wat in Bahrein dus al te zien was met de proefstarts waar ze veel beter startte dan de rest. En dat kost uiteraard geen extra elektrische energie. Uiteraard vervolgens wel weer topsnelheid doordat je sneller op de max van de turbo zit.
Hoezo dan twee ronden na safetycar? Volgens mij bedoeld LeClerc, eerste ronde al je accu gebruiken voor inhalen, tweede ronde is die leeg dus vliegen ze je om de oren. Vervolgens zegt @henri86 , als je na ronde 1 een safetycar hebt kan je dan weer opladen waardoor je daarna weer 'veilig' ben.

Ik weet alleen niet of ze bij safetycar goed kunnen opladen, denk het wel, maar geen idee.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord