Ik had voorheen een Wallbox Pulsar via OCPP gekoppeld aan Tap. Werkte ook prima. Maar is geen MID-gecertificeerde laadpaal. Oftewel, het is voor mij nog wel ongewis hoe Tap met jouw aanmelding voor ERE omgaat. Dat je je aan kán melden is leuk, maar dat zegt nog niet zoveel over de toelating... Toch? Voor zover ik weet, zit er tot op heden ook nog geen 'controle aan de poort' op de aanmelding in het systeem.sjoerd-p schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:23:
Ik heb een laadpaal gebouwd op basis van SmartEVSE en een MID gecertificeerde Inepro PRO380-MOD. De paal kan via OCPP met Tap Electric verbinden. En Tap kan dan de automatische ERE aanvraag doen (en de verrekening van laadsessies voor gastgebruik, instelling voor gratis zelf laden, etc). Klinkt als een goede oplossing en maakt dus gebruik van de MID gecertificeerde meter in de laadpaal.
Vraag me wel af hoe Tap Electric controleert dat ik een MID gecertificeerde meter heb en dat de SmartEVSE niet firmwarematig de waardes van de Inepro hoger doorgeeft om meer te verdienen... Dus ik zou het begrijpen als dit volgend jaar niet meer mag. Of een foto van de Inepro als bewijs van de tellerstanden? Ook fraudegevoelig.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser