• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:45
Miezie schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:21:
[...]

Er zit gewoon OCPP 1.6J op… niks zegt dat het geautomatiseerd moet ook, dat lijkt me ook niet des wetgevers om dat af te dwingen.
Dat is ook niet wat de wetgever vraagt (gaat vragen als het de 1e kamer door komt).
Het gaat erom of het voor een inboekdienstverlener controleerbaar is op een manier die geen fysieke schouw vereist, omdat dat prijzig is. Oftewel willen die inboekdienstverleners alleen het laaghangende fruit aannemen of dat ze ook moeite willen doen voor meer exotische laders en zo ja tegen welke kosten.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:53
aard01 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:36:
Wanneer ik mijn laadpaal via OCPP laat uitlezen dan moet ik een inboekdienstverlener toegang geven tot mijn laadpaal. In hoeverre neemt deze dan ook het beheer van deze laadpaal over? Ik zit niet te wachten op een tussenpartij en kan nu mijn laadpaal zelf installeren en benaderen (particulier met Peblar laadpaal)
Technisch gezien kan een dienstverlener die je met OCPP koppelt diverse aspecten van je laadpaal beheren, zoals wie (welke RFID-tags) er mag laden. In de praktijk is het erg afhankelijk van de dienstverlener wat ze daarmee doen. Tap Electric bijvoorbeeld geeft de volledige controle over OCPP terug aan jou via hun app/website. Het is ook vooral een kwestie van vertrouwen. Alleen OCPP koppelen puur voor de automatisering van het inboeken van ERE-certificaten is erg overkill. Inboeken kan ook prima automatisch en de onderbouwing met een CSV/XLS/PDF export van je laadsessies.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 19:47
Heb me ook maar aangemeld. Verwacht wel dat wanneer iedereen dit gaat doen de markt instort en er aan het einde van het jaar misschien maar weinig waarde van over is per ERE.

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:18
Bedenk je wel dat publieke laadpalen en snelladers al HBE certificaten doen. Dus er komt alleen een handjevol particuliere zooi bij. Van wie ws een groot deel een simpele paal hebben. Dat instorten zal wel meevallen.

ZP, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:39
Black Sparrow schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:17:
Heb me ook maar aangemeld. Verwacht wel dat wanneer iedereen dit gaat doen de markt instort en er aan het einde van het jaar misschien maar weinig waarde van over is per ERE.
Alleen de part. laadpalen komen erbij en dan nog maar x% ervan. De ERE markt is veel groter.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:04
aard01 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:36:
Wanneer ik mijn laadpaal via OCPP laat uitlezen dan moet ik een inboekdienstverlener toegang geven tot mijn laadpaal. In hoeverre neemt deze dan ook het beheer van deze laadpaal over? Ik zit niet te wachten op een tussenpartij en kan nu mijn laadpaal zelf installeren en benaderen (particulier met Peblar laadpaal)
Als het goed is leest de inboekdienstverlener alleen maar uit wat er geladen is.

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:54
V_ger schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:29:
Bedenk je wel dat publieke laadpalen en snelladers al HBE certificaten doen. Dus er komt alleen een handjevol particuliere zooi bij. Van wie ws een groot deel een simpele paal hebben. Dat instorten zal wel meevallen.
Het is maar wat je een handjevol noemt. Iets tussen een half en een heel miljoen momenteel.
En nogal rap stijgend sinds de recente ERE publiciteit :)

[ Voor 8% gewijzigd door eltron op 08-02-2026 19:12 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:24
BarryH schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:30:
[...]

Alleen de part. laadpalen komen erbij en dan nog maar x% ervan. De ERE markt is veel groter.
Van alle kWh's die een EV in gaan wordt (volgens Gemini) 58% via particuliere laadpalen geladen. Als je helft meedoet wordt het aanbod dus bijna verdubbeld. Weet niet of het percentage bij te brengen biobrandstof (wat ze dus kunnen afvangen met certificaten kopen) nog stijgt.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:32
Vrijdag werd er ook in BNR's nationale autoshow radio/podcast uitzending aandacht besteed aan ERE certificaten.

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:56
Ben toch even beetje lost.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

We hebben Peblar business paal staan en wil die aanmelden bij een dienst verlening.
Nu gelijk de vraag ( iets met bomen en Bos :-) , welke aanbieder hebben jullie goede ervaringen mee.

De laadpaal moet prive blijven en wil geen andere mensen laten laden dan bv bezoek van ons.
Laadpaal wil ik zo veel mogelijk los van cloud diensten hebben en laden moet ook gewoon werken als dienst verlening er uit ligt. Vanzelf sprekend ga ik niet comissie betalen voor het gebruik van me eigen laadpaal en eigen stroom.

Hoe zien jullie dit / wat raden jullie aan ?

Ik zag bv dat Tap aangeraden werd , de chatbot adviseerde me net dat de laadpaal aangemeld moet worden en het complete beheer bij TAP komt te liggen , maar ik wel weer de laadpaal via hun kan app kan beheren. Lokaal kan dan niet meer. Dit oogt mij wat vreemd.

Daarnaast moest ik dan abbonement nemen en kwam de chatbot met voorstel dat ik dan 5% commissie moet betalen voor het gebruik van me eigen laadpaal en me eigen stroom.
Volgens mij is die echt de weg kwijt hierin.

Morgen maar eens een echte medewerker spreken daar :-)

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
mversluis schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:18:
Ben toch even beetje lost.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

We hebben Peblar business paal staan en wil die aanmelden bij een dienst verlening.
Nu gelijk de vraag ( iets met bomen en Bos :-) , welke aanbieder hebben jullie goede ervaringen mee.

De laadpaal moet prive blijven en wil geen andere mensen laten laden dan bv bezoek van ons.
Laadpaal wil ik zo veel mogelijk los van cloud diensten hebben en laden moet ook gewoon werken als dienst verlening er uit ligt. Vanzelf sprekend ga ik niet comissie betalen voor het gebruik van me eigen laadpaal en eigen stroom.

Hoe zien jullie dit / wat raden jullie aan ?

Ik zag bv dat Tap aangeraden werd , de chatbot adviseerde me net dat de laadpaal aangemeld moet worden en het complete beheer bij TAP komt te liggen , maar ik wel weer de laadpaal via hun kan app kan beheren. Lokaal kan dan niet meer. Dit oogt mij wat vreemd.

Daarnaast moest ik dan abbonement nemen en kwam de chatbot met voorstel dat ik dan 5% commissie moet betalen voor het gebruik van me eigen laadpaal en me eigen stroom.
Volgens mij is die echt de weg kwijt hierin.

Morgen maar eens een echte medewerker spreken daar :-)
Bij Tap heb je geen abonnement nodig en als je je eigen pas gebruikt kun je die ook registreren voor gratis gebruik. Ook hoef je je paal niet openbaar te maken.
Ik heb zelf een Alfen laadpaal, die kan ik nog volledig beheren met hun apps en de ACE installer. Ik gebruik Tap al als backoffice en heb me daar ook aangemeld voor ERE.
Gebruik de paal zowel zakelijk als privé.

• RichieB
onzenuub schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:42:
[...]
Als het goed is leest de inboekdienstverlener alleen maar uit wat er geladen is.
Er is helaas in OCPP geen onderscheid. Er is zelfs geen read/only mode. Als je een inboekdiensrverlener koppelt via OCPP geef je potentieel het beheer van je laadpaal uit handen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RichieB schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:27:
[...]

Er is helaas in OCPP geen onderscheid. Er is zelfs geen read/only mode. Als je een inboekdiensrverlener koppelt via OCPP geef je potentieel het beheer van je laadpaal uit handen.
En daarom kies ik dus liever voor Lekkerladen dan voor Tap Electric.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:05
RichieB schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:27:
[...]
Ben je daar zeker van? Want zolang je het paswoord van de laadpaal niet overdraagt blijft het een fluitje van een cent om de backoffices OCPP link (met ACE Installer) in jouw laadpaal terug te zetten naar eender welke backoffice van jouw keuze. Toch?

Model 3 LR AWD (model 2023)

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:55
edtbonep schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 17:06:
[...]

Als zoiets ook mogelijk zou worden voor de Peblar Home, zou dat heel erg welkom zijn.
Peblar heeft echter een ander model en verhaal, namelijk: als je een mid-meter wilt, had je ons andere product/model moeten kopen. Er is daar geen noodzaak nu iets te gaan ontwikkelen wat er al is.

Zappi heeft geen alternatief en is al gewend voor elke extra functionaliteit een extra regelkasteje te bouwen (Hub, Harvi, Eddi) voor oudere systemen om geen nieuw product te hoeven maken en direct oudere gebruikers een upgrade te geven. Ik verwacht dus eerder van Zappi een oplossing dan van merken die al verschillende laadpalen bieden.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

• RichieB
flupp schreef op maandag 9 februari 2026 @ 08:20:
[...]
Want zolang je het paswoord van de laadpaal niet overdraagt blijft het een fluitje van een cent om de backoffices OCPP link (met ACE Installer) in jouw laadpaal terug te zetten naar eender welke backoffice van jouw keuze. Toch?
Uiteraard. Maar zolang je een backoffice via OCPP geconfigureerd houdt is die backoffice de baas over een aantal instellingen van je laadpaal. Bij Peblar zie je dat ook heel duidelijk: een deel van de configuratie verdwijnt dan in de UI. Bij Tap Electric krijg je datzelfde deel (en meer) dan weer terug en verlies je dus niets aan functionaliteit. Deze is alleen deels verplaatst van de Peblar UI naar de Tap Electric app/website.

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
harrr schreef op maandag 9 februari 2026 @ 08:29:
[...]

Peblar heeft echter een ander model en verhaal, namelijk: als je een mid-meter wilt, had je ons andere product/model moeten kopen. Er is daar geen noodzaak nu iets te gaan ontwikkelen wat er al is.
Dat begrijp ik. Maar voordat het ERE verhaal bekend werd hebben heel wat mensen een Peblar Home gekocht. Wil je je voordeel uit ERE gaan halen, dan worden veel van deze kopers min of meer gedwongen om na een paar maanden weer een nieuwe laadpaal moeten gaan aanschaffen. Hetzelfde probleem ook bij andere merken. Ik vind het wel erg makkelijk van Peblar om je klanten zo in de kou te laten staan.

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
edtbonep schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:40:
[...]

Dat begrijp ik. Maar voordat het ERE verhaal bekend werd hebben heel wat mensen een Peblar Home gekocht. Wil je je voordeel uit ERE gaan halen, dan worden veel van deze kopers min of meer gedwongen om na een paar maanden weer een nieuwe laadpaal moeten gaan aanschaffen. Hetzelfde probleem ook bij andere merken. Ik vind het wel erg makkelijk van Peblar om je klanten zo in de kou te laten staan.
Das aan de ene kant waar, aan de andere kant is het niet het probleem van Peblar om nu alle laadpalen al te voorzien van een mid meter als de regelgeving er nog niet eens door is. De prijs van de paal was immers ook gebasseerd op een paal zonder mid meter. Je koos zelf voor de Home omdat de extra functies van de Business paal (zoals o.a. verrekenen van kosten) niet je eis was. Als Peblar geadverteerd had met dat de Home versie voorbereid is op verrekening van de kosten (bijv. ook voor een werkgever), dan hadden ze nu een terkortkoming.

Tegen lease rijders die een paal met mid-meter moeten hebben om te verrekenen met hun werkgever zeggen ze ook niet: we ruilen je paal om, koop maar een nieuwe. Als jij die toevoeging wilt, moet jij (of je werkgever) een andere paal kopen. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.

Tuurlijk: als Peblar het wel gaat doen is dat een super extra service, doen ze het niet: begrijpelijk.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
harrr schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:57:
[...]

Das aan de ene kant waar, aan de andere kant is het niet het probleem van Peblar om nu alle laadpalen al te voorzien van een mid meter als de regelgeving er nog niet eens door is. De prijs van de paal was immers ook gebasseerd op een paal zonder mid meter. Je koos zelf voor de Home omdat de extra functies van de Business paal (zoals o.a. verrekenen van kosten) niet je eis was. Als Peblar geadverteerd had met dat de Home versie voorbereid is op verrekening van de kosten (bijv. ook voor een werkgever), dan hadden ze nu een terkortkoming.

Tegen lease rijders die een paal met mid-meter moeten hebben om te verrekenen met hun werkgever zeggen ze ook niet: we ruilen je paal om, koop maar een nieuwe. Als jij die toevoeging wilt, moet jij (of je werkgever) een andere paal kopen. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.

Tuurlijk: als Peblar het wel gaat doen is dat een super extra service, doen ze het niet: begrijpelijk.
Verrekening van kosten met je werkgever is iets heel anders dan ERE-certificaten bij elkaar sprokkelen. Ook op een Peblar Home kun je een backoffice instellen en de laadpas van je werkgever gebruiken (of iedere dag/week/maand/jaar een .csv uit de webportal trekken). Er wordt nog steeds geregistreerd wat het verbruik is, het is alleen niet MID-gecertificeerd en er kan dus een afwijking zijn tussen wat de paal zegt dat er verbruikt is en wat er daadwerkelijk verbruikt is; bij de Business met MID-meter kan dit verschil niet optreden.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat dit niet Peblars probleem is, of van eender welke laadpaalproducent. De functionaliteit waar je voor hebt betaald is er nog steeds, of anders gezien heb je minder betaald voor minder functionaliteit. Wil je iets anders, zul je dat zelf moeten bekostigen. Net zoals je bijvoorbeeld voor een 11 kW-paal bent gegaan i.p.v. 22 kW omdat je die 22 kW nooit gaat gebruiken. Als volgende week het tarief voor 3x35A gelijk wordt getrokken met 3x25A zul je ook een nieuwe paal moeten kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sandro! op 09-02-2026 13:24 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb een oude newmotion laadpaal met MID lezer. Er zit geen SIMkaart meer in deze paal, dus er is geen backoffice aanwezig.
Ik heb wel eens even mijn laptop aan de netwerkport van deze paal gehangen en kon daar wel iets van sessies terugvinden / uitlezen.
Als ik deze paal in mijn netwerk hang zou ik dus kunnen kiezen voor een inboekdienstverlener welke een handmatige aanlevering accepteerd, waarbij ik gewoon een uitdraai oid upload?

Tijd voor een nieuwe sig..

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:45
Koffie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:45:

Als ik deze paal in mijn netwerk hang zou ik dus kunnen kiezen voor een inboekdienstverlener welke een handmatige aanlevering accepteerd, waarbij ik gewoon een uitdraai oid upload?
Dat moet je aan de inboekdienstverlener vragen.

• Robertvg65
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-02 18:51
Even een berichtje hier want ik heb wat posts voorbij zien komen van tweakers die begrepen dat 2026 een overgangsjaar was en het dus mogelijk is dit jaar deel te nemen met een laadpaal met externe MID meter (in de meterkast bijvoorbeeld).
We hebben de NEa hierover uitsluitsel gevraagd. Het antwoord:

U vraagt of het overgangsjaar 2026 voor het intern plaatsen van de MID-meters ook geldt voor particulieren.

Nee, particulieren dienen vanaf het begin te voldoen aan de wet- en regelgeving. Zij kunnen vanaf 2026 alleen hun leveringen aan vervoer laten inboeken indien de MID-meter geïntegreerd is in de laadpaal, of indien er sprake is van een exclusieve aansluiting/SAP.

Er is dus als particulier geen mogelijkheid dit jaar deel te nemen met een MID meter anders dan in de laadpaal zelf.

Mvrgr
Robert van Gent
Vereniging Elektrische Rijders

• Bob Lieftink
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:10
Robertvg65 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:11:
Even een berichtje hier want ik heb wat posts voorbij zien komen van tweakers die begrepen dat 2026 een overgangsjaar was en het dus mogelijk is dit jaar deel te nemen met een laadpaal met externe MID meter (in de meterkast bijvoorbeeld).
We hebben de NEa hierover uitsluitsel gevraagd. Het antwoord:

U vraagt of het overgangsjaar 2026 voor het intern plaatsen van de MID-meters ook geldt voor particulieren.

Nee, particulieren dienen vanaf het begin te voldoen aan de wet- en regelgeving. Zij kunnen vanaf 2026 alleen hun leveringen aan vervoer laten inboeken indien de MID-meter geïntegreerd is in de laadpaal, of indien er sprake is van een exclusieve aansluiting/SAP.

Er is dus als particulier geen mogelijkheid dit jaar deel te nemen met een MID meter anders dan in de laadpaal zelf.

Mvrgr
Robert van Gent
Vereniging Elektrische Rijders
Fijn, dat het nu helder is. Eerder gaven ze ons dit antwoord, maar nu dus terug gedraaid.

U vindt het antwoord op uw vraag met referentie NEa 2512 256 hieronder. Aarzel niet om opnieuw contact met ons op te nemen als u nog andere vragen heeft.

U stelt een aantal vragen over de wijzigende wet- en regelgeving vanaf 2026.

- Dit roept de vraag op, komen er nog meer wijzigingen, gezien we zo dichtbij de ingangsdatum zitten?
> De NEa is niet belast met het opstellen van beleid, maar met de uitvoering en handhaving daarvan, en kan daarom geen anticiperende uitspraken doen over wijzigingen. Deze vraag kunt u het beste stellen aan het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Graag geven we u wel mee dat wij de opstelling waarbij MID-meters buiten de laadpaal zijn geplaatst, niet handhaven in 2026. Dat betekent dat deze opstelling in 2026 nog inboekbaar is, maar vanaf 1 januari 2027 niet meer inboekbaar is. Let op, de inboeking dient altijd gebaseerd te zijn op de verkoopmeter.

• RichieB
Wel interessant dat ze zeggen:
De NEa is niet belast met het opstellen van beleid, maar met de uitvoering en handhaving daarvan
Maar dat verhaal dat de MID-meter in de paal moet zitten en niet in de meterkast staat niet in het huidige wetsvoorstel of memorie van toelichting. Alleen op de website van de NEa. Dus wie heeft het dan bedacht?

• Robertvg65
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-02 18:51
Bob Lieftink schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:00:
[...]

Fijn, dat het nu helder is. Eerder gaven ze ons dit antwoord, maar nu dus terug gedraaid.

U vindt het antwoord op uw vraag met referentie NEa 2512 256 hieronder. Aarzel niet om opnieuw contact met ons op te nemen als u nog andere vragen heeft.

U stelt een aantal vragen over de wijzigende wet- en regelgeving vanaf 2026.

- Dit roept de vraag op, komen er nog meer wijzigingen, gezien we zo dichtbij de ingangsdatum zitten?
> De NEa is niet belast met het opstellen van beleid, maar met de uitvoering en handhaving daarvan, en kan daarom geen anticiperende uitspraken doen over wijzigingen. Deze vraag kunt u het beste stellen aan het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Graag geven we u wel mee dat wij de opstelling waarbij MID-meters buiten de laadpaal zijn geplaatst, niet handhaven in 2026. Dat betekent dat deze opstelling in 2026 nog inboekbaar is, maar vanaf 1 januari 2027 niet meer inboekbaar is. Let op, de inboeking dient altijd gebaseerd te zijn op de verkoopmeter.
Dit antwoord moet slaan op de bestaande zakelijke klanten die al HBE’s inboekten.
Het is voor diegenen die antwoorden niet altijd duidelijk binnen welke context (particulieren) zo’n vraag wordt gesteld en welke verduidelijking ze moeten meegeven.

• Bob Lieftink
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:10
Robertvg65 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:45:
[...]

Dit antwoord moet slaan op de bestaande zakelijke klanten die al HBE’s inboekten.
Het is voor diegenen die antwoorden niet altijd duidelijk binnen welke context (particulieren) zo’n vraag wordt gesteld en welke verduidelijking ze moeten meegeven.
Nee wij hebben dit gevraagd omdat wij in gesprek waren met Homewizard voor een tussen oplossing, wat voor vele particulieren zonder mid meter van toepassing zou kunnen zijn. Toen wij dit uitvroegen was er net weer wat tussen gefietst wat betreft meters buiten het laadpunt. Dus wat betreft de context was het volledig duidelijk dat het niet om zakelijke klanten ging. Dus de conclusie lijkt me eerder, dat het afhangt van wie op welk moment achter de vragendesk zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Bob Lieftink op 09-02-2026 19:41 ]

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:04
Bob Lieftink schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:38:
[...]

Nee ik heb dit gevraagd omdat wij in gesprek waren met Homewizard, wat voor vele particulieren de oplossing zou zijn. Dus wat betreft de context was het volledig duidelijk dat het niet om zakelijke klanten ging. Dus de conclusie lijkt me eerder, dat het afhangt van wie op welk moment achter de vragendesk zit.
Zoals wel vaker bij de overheid geeft ieder een eigen invulling aan sommige regels. 8)7

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Iemand toevallig al ervaringen als consument met zeres.nl. Ik wist nog niets van ere-s tot ik een reclame van hen langs kreeg op de socials.

Ik heb sinds begin dit jaar een Zaptec Go2, dus ik ben klaar voor ere-s inboeken, maar alle partijen lijken nog in de opstart fase te zitten. Ik lees dat lekkerladen al een koppeling met zaptec heeft, maar aangezien ik voor het zelf uitlezen van de paal binnen een half uurtje ook een script voor elkaar had zijn andere partijen er misschien ook al wel.

Weinig trackrecord bij de partijen... Ergens zou ik snel ergens willen aanmelden, en om andere redenen zou ik zeggen misschien nog wat maandjes wachten want de laadsessies van nu 'lopen niet weg'... en kunnen ook later verhandeld.

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:18
rhuijben schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:17:
Iemand toevallig al ervaringen als consument met zeres.nl. Ik wist nog niets van ere-s tot ik een reclame van hen langs kreeg op de socials.

Ik heb sinds begin dit jaar een Zaptec Go2, dus ik ben klaar voor ere-s inboeken, maar alle partijen lijken nog in de opstart fase te zitten. Ik lees dat lekkerladen al een koppeling met zaptec heeft, maar aangezien ik voor het zelf uitlezen van de paal binnen een half uurtje ook een script voor elkaar had zijn andere partijen er misschien ook al wel.

Weinig trackrecord bij de partijen... Ergens zou ik snel ergens willen aanmelden, en om andere redenen zou ik zeggen misschien nog wat maandjes wachten want de laadsessies van nu 'lopen niet weg'... en kunnen ook later verhandeld.
Ja duh, de regeling is nog niet actief. NIEMAND boekt dus nu in en keert uit. Sterker nog, de wetgeving moet nog door de 1e kamer. Heb je wel iets gelezen in dit draadje?

ZP, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:02
Ik zie opties voor handmatig uploaden CSV, maar zijn er ook inboekdienstverleners die foto's van MID meters accepteren?

Ik geval van wel MID gecertificeerde laadpaal, maar geen back end, geen portaal, geen app.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste