• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:28
De opbrengst zou nog wel eens omhoog kunnen gaan?

"Einde aan gratis uitstoot: luchtvaartmaatschappijen betalen miljoenen extra" - https://nos.nl/l/2602799

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Miezie schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:45:
[...]

We gaan het meemaken, vooralsnog zijn de kaders voor thuisladen er ook gewoon.

Met zelf beheerde laadpaal heb je ook een afgesproken tarief. Het gaat niet zozeer om de controle, het gaat om het vertrouwen dat jij een krabbel zet onder een verklaring richting werkgever. En als je dan buiten de lijntjes kleurt, is dat voor eigen risico en niet zonder consequenties.

Bij mijn werkgever is het in elk geval al ingeperkt. Je mag gewoon geen verkapt loon via thuisladen uitkeren zonder belasting te betalen.
Glashelder schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:00:
Succes daarmee als je als werknemer zelf je laadpaal en backoffice beheert.

Ik geloof er niet zo in dat de belastingdienst hier achteraan gaat. Die hebben al nauwelijks genoeg capaciteit voor de normale gang van zaken en moeten straks massaal aanslagen controleren ivm teveel betaalde vermogensbelasting. Daar zit sowieso véél meer geld dan bij ERE certificaatjes…
Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben: Grotere bedrijven en nette bedrijven gaan hier gewoon strak op zitten, deels uit moreel besef maar ook om te voorkomen dat ze een keer een tik op de vingers krijgen. De gemiddelde MKB'er, DGA met eigen BV etc gaat hier lustig op los tot het een keer mis gaat en die pakkans zal waarschijnlijk dichter bij de 0 dan bij de 1% liggen... Doet me erg denken aan de tankpassen 20j geleden waarbij het vrij gewoon was dat de directie de auto van thuis ook nog even met de tankpas getankt werd bij bepaalde MKB bedrijven.

Tegelijkertijd zal er de andere kant van het MKB zijn waar ze denken: Mooi dit is een voordeel wat de medewerker kan krijgen, laat ik daar even van meeprofiteren...

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 17-02-2026 08:28 ]

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:28
Miezie schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:45:
[...]
Bij mijn werkgever is het in elk geval al ingeperkt. Je mag gewoon geen verkapt loon via thuisladen uitkeren zonder belasting te betalen.
En die spaarkaart van de Esso/BP/Texaco/... dan? Hoe gaat je werkgever daar mee om (bij collega's met een ICE)?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
stefxx schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:55:
[...]

En die spaarkaart van de Esso/BP/Texaco/... dan? Hoe gaat je werkgever daar mee om (bij collega's met een ICE)?
Voordat je daar 500,- per jaar mee verdiend hebt, heb je met de ERE's wel iets meer geladen :-).

Ik zou eerder zeggen: Hoe ga je om met prive-laden elektrische auto op de zaak.

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Bovendien weet je pas in maart volgend jaar wat de EREs van dit jaar opgeleverd hebben. Je kan het dus niet vooraf inschatten.
EN als ik een lager tarief in zou stellen, dan rekent MTC vrolijk precies hetzelfde door aan de WG...

ZP, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt.