• BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:42
J82 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:10:
[...]

Het gaat nu vooral over wat wel of niet als ‘oplossing’ gedefinieerd mag worden. Uit de laatste zin valt op te maken dat kosten en risico hier meegewogen worden. Zelf zou ik dat niet doen, die zou ik eerder als factoren meenemen in de keuze tussen de oplossingen. Volgens mij gebeurt dat hier overigens op een bepaalde manier ook, want elders staat “enige juiste”. Kortom er zijn wel meer oplossingen, maar die zijn niet juist. En volgens mij is iedereen het daarmee eens…

Om de discussie te vermijden kunnen we het ook ‘opties’ noemen. Lader met MID is een optie, een SAP is een optie. Naar alle waarschijnlijkheid is de laatste een ‘slechte’ optie, niettemin het blijft een optie.
uhhh"? Hoe kan het een oplossing voor iemand zijn als deze niet juist is?
Dan is het niet meer dan een slecht advies.

Het gaat vooral om geen verwarring te wekken.
-Heeft een consument een laadpaal zonder mid-meter maar achter een sap aansluiting dan kan het een werkbare situatie zijn om ere's te verrekenen "als" hij een inboeker vindt die het accepteert.
-Heeft een consument een laadpaal zonder mid-meter maar "geen" sap aansluiting dan is het enige advies om de laadpaal te vervangen door een met mid meter "als" hij ere's wil kunnen inboeken.

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Wellicht interessant voor de leaserijders die ook thuis laden. Iemand opperde dat het voor een leaserijder wellicht, net als de leaseauto, onder de bijtelling zou vallen. Dit heb ik nagevraagd bij de belastingdienst. Zij geven aan dat dit niet onder de bijtelling valt, je hoeft het niet op te geven en verwezen mij naar dit artikel:
https://kennisgroepen.belastingdienst.nl/publicaties/kg204202616-vergoeding-ere-certificaten-opladen-elektrische-auto-van-de-zaak/

Hoewel t artikel eigenlijk vooral gericht is op mensen die "het busje" van de zaak thuis laden mocht ik dit ook gebruiken voor de leaseauto. M.a.w. je hoeft dit niet op je inkomstenbelasting te vermelden.

• J82
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 14:03

J82

BartjeBoos schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:42:
[...]

uhhh"? Hoe kan het een oplossing voor iemand zijn als deze niet juist is?
Dan is het niet meer dan een slecht advies.

Het gaat vooral om geen verwarring te wekken.
-Heeft een consument een laadpaal zonder mid-meter maar achter een sap aansluiting dan kan het een werkbare situatie zijn om ere's te verrekenen "als" hij een inboeker vindt die het accepteert.
-Heeft een consument een laadpaal zonder mid-meter maar "geen" sap aansluiting dan is het enige advies om de laadpaal te vervangen door een met mid meter "als" hij ere's wil kunnen inboeken.
Ik bood een uitweg via de term ‘opties’. In dit geval was dat de ‘oplossing’. Wrijven in een vlek is een mogelijkheid, maar niet juist en dus geen oplossing. Snap ik het zo goed?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TheGabeMan schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:02:
Wellicht interessant voor de leaserijders die ook thuis laden. Iemand opperde dat het voor een leaserijder wellicht, net als de leaseauto, onder de bijtelling zou vallen. Dit heb ik nagevraagd bij de belastingdienst. Zij geven aan dat dit niet onder de bijtelling valt, je hoeft het niet op te geven en verwezen mij naar dit artikel:
https://kennisgroepen.belastingdienst.nl/publicaties/kg204202616-vergoeding-ere-certificaten-opladen-elektrische-auto-van-de-zaak/

Hoewel t artikel eigenlijk vooral gericht is op mensen die "het busje" van de zaak thuis laden mocht ik dit ook gebruiken voor de leaseauto. M.a.w. je hoeft dit niet op je inkomstenbelasting te vermelden.
Dat was al bekend, is hier ook te vinden als je even zoekt en kan parallel verder uitgediept worden in dit topic (waar deze info ook vermeld is);

[EV][ERE] Mogelijke belastingrisico's/heffingen op ERE Cer.

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 28-08-2026 14:08 ]

Mijn boefje is liev!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
JB schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:08:
[...]
Dat was al bekend, is hier ook te vinden als je even zoekt en kan parallel verder uitgediept worden in dit topic (waar deze info ook vermeld is);

[EV][ERE] Mogelijke belastingrisico's/heffingen op ERE Cer.
Ah sorry.... het is af en toe lastig zoeken in de verschillende topics en binnen een topic.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.