• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:46
Glashelder schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:18:
[...]

Dus de fabrikant implementeert OCPP niet juist en vervolgens is het de schuld van de ERE dienstverlener.

Juist ja. Gewoon geen paal kopen die vast zit aan een specifieke cloud. Heel simpel.

Sowieso vermoed ik dat het een kunstmatige beperking is, want Joulo forward gewoon OCPP verkeer naar je backend. Ze veranderen er niets aan.
Misschien moet je de documentatie even beter lezen. Ze forwarden niets. Ze mirroren het verkeer en er is er maar één backend met return verkeer op de websocket. Dus Solaredge ‘ontvangt’ wel maar kan je lader niet meer aansturen.

Cowboy implementatie om het met name hunzelf makkelijk te maken zo lijkt het.

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:11
Get!em schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:47:
[...]

Stekker.com gaat zelfs nog een stap verder voor de Peblar: een customization firmware...

Peblar en ERE: verdient jouw laadpaal een vergoeding? | Stekker
Snap dat niet zo goed zo wordt t allemaal nog onduidelijker voor de consument.

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

Miezie

Niet te moeilijk doen...

GM15 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:03:
[...]

Misschien moet je de documentatie even beter lezen. Ze forwarden niets. Ze mirroren het verkeer en er is er maar één backend met return verkeer op de websocket. Dus Solaredge ‘ontvangt’ wel maar kan je lader niet meer aansturen.

Of ze staan solaredge toe returnverkeer te doen... dat is mij dus niet duidelijk. Maar zou wel logisch zijn...

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

crryp schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:04:
[...]

Snap dat niet zo goed zo wordt t allemaal nog onduidelijker voor de consument.
Ik meen dat stekker.com er aanvullende diensten mee probeert te verkopen: slim laden oa.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ben me nog aan het inlezen, maar wat een oerwoud.... hierboven al een Joulo whitelabel gevonden, maar ook Zeres doet aan whitelabeling

Blijkbaar bij inboekdienst.nl die via zeres gaat naar 12% commissie. Maar dan wel weer met 2 jaar vast en 13cent vast (tenminste, er staat bijzonder weinig info op hun website).
Dat van die vaste prijs/kWh en daar commissie overheen, mag ook wel in de openingspost. Dat is best een risico. En staat absoluut onduidelijk op veel websites wat ze hanteren: handelsprijs of vast tarief, of vast tarief per jaar.

12% van 13cent vs 20% van 15cent (koers vandaag):
11.44 vs 12 cent...

[ Voor 33% gewijzigd door Get!em op 01-09-2026 16:37 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

GM15 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:03:
[...]

Mijn palen die via Joulo aan E-flux en TAP hangen ontvangen gewoon alle commando’s vanuit die backends.

Wat mis je nu precies dan? Meerdere backends die tegen de lader aan kletsen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.