• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:43
Hier ook binnen. Volgens mij is Zeres ook de eerste die een uitbetaling rondom de particuliere ERE regeling heeft gedaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Destynx op 06-07-2026 10:10 ]

EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:58
Destynx schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:28:
Hier ook binnen. Volgens mij is Zeres ook de eerste die een uitbetaling rondom de particuliere ERE regeling heeft gedaan?
Hier ook binnen.

En klopt, Zeres betaald alvast 50% van de opbrengst uit van Q1 in afwachting van de NEa die de registers naar verwachting in Augustus opent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9v1syRJbgTykbDzUQSCcKf_UsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T5on8NQTpQV9PP1TB3QVNG8h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door WishmasterNL op 06-07-2026 10:55 ]

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:43
WishmasterNL schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:52:
[...]

Hier ook binnen.

En klopt, Zeres betaald alvast 50% van de opbrengst uit van Q1 in afwachting van de NEa die de registers naar verwachting in Augustus opent?
Dat had ik inderdaad meegekregen. Op basis van het voorschot gaat dat toch lekker meetellen jaarlijks. Hier 4,10 euro ontvangen voor 75 kWh (nieuwe laadpaal pas in maart opgehangen). Komt na aftrek van hun marge toch op ongeveer 11 cent per kWh. Op jaarbasis is dat voor mij al gauw ruim 600 euro (ongeveer 1500 kWh per kwartaal).

Nieuwe laadpaal heb ik er dan binnen een half jaar uit.

EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

• C.A.H.
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:08
Is er hier ook iemand die te maken heeft met Mobilitics? Mijn werkgever is overgestapt naar dit platform voor de laadpaal registratie van de leaseauto, en ze regelen ook de ere's maar tot op heden nog niks vernomen hierover. In Mei wel al aangemeld bij hun.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

C.A.H. schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:49:
Is er hier ook iemand die te maken heeft met Mobilitics? Mijn werkgever is overgestapt naar dit platform voor de laadpaal registratie van de leaseauto, en ze regelen ook de ere's maar tot op heden nog niks vernomen hierover. In Mei wel al aangemeld bij hun.
Hoe werkt dit dan precies? De laadpaal is in beheer van je bedrijf?

Mijn boefje is liev!

• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13:34
JB schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:51:
[...]

Hoe werkt dit dan precies? De laadpaal is in beheer van je bedrijf?
Wie deze beheert is niet van belang. Slechts op wiens naam de aansluiting staat is van belang.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

-PeeWee- schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:34:
[...]

Wie deze beheert is niet van belang. Slechts op wiens naam de aansluiting staat is van belang.
Dat snap ik, maar je moet 'm koppelen. Dus als beheer/eigenaarschap laadpaal niet bij jou ligt, is de laadpaalclub dan verplicht mee te werken?

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 06-07-2026 13:49 ]

Mijn boefje is liev!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
JB schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:45:
[...]
Dat snap ik, maar je moet 'm koppelen. Dus als beheer/eigenaarschap laadpaal niet bij jou ligt, is de laadpaalclub dan verplicht mee te werken?
Nee, dat denk ik niet. Wat je wel kan doen als de laadpaalbeheerder niet mee wil werken is overstappen op een andere beheerder die dat wel wil doen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RichieB schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:00:
[...]

Nee, dat denk ik niet. Wat je wel kan doen als de laadpaalbeheerder niet mee wil werken is overstappen op een andere beheerder die dat wel wil doen.
Dit zal in velen gevallen een leasebak zijn, waarvan de laadpaal niet zelf betaald is. Dus dan moet je werkgever gaan helpen/bemiddelen.

Mijn boefje is liev!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
JB schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:01:
[...]
Dit zal in velen gevallen een leasebak zijn, waarvan de laadpaal niet zelf betaald is. Dus dan moet je werkgever gaan helpen/bemiddelen.
Je kan altijd overstappen op een andere werkgever. :+

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RichieB schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:03:
[...]

Je kan altijd overstappen op een andere werkgever. :+
En/of gewoon zelf je laadpaal regelen :P

Mijn boefje is liev!

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
miicker schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 23:48:
[...]

Dit is wel lekker! Zie het inderdaad terug in het dashboard. Scheelt voor mij toch weer 3% (zat immers op 13). Zorgt er alleen wel voor dat andere voordelen (zoals vriendenvoordeel) minder nut heeft, want je hebt nu minstens 10 referrals nodig om meer korting te krijgen.
Ja dat is wel wat vreemd. Ik heb daar een bericht over gestuurd. Ik had ook aardig wat mensen aangedragen, maar daar lijk ik nu niks voor te krijgen. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. En als het wel de bedoeling is wat Joulo betreft mogen ze voortaan zelf de marketing doen ;) . Het nieuwste bij Joulo is dat je zo te zien een buurtambassadeur kan worden. Klinkt mooi, maar bedoeling is dat je de deuren rond gaat met flyers. Gaat wel heel ver :D

Oh ja, ander puntje nog. Ook ik kreeg mail dat er ERE's verkocht zouden zijn en dat ze later uitbetaald worden. Maar op de opbrengsten pagina staat nog al mijn ERE's bij "nog te verkopen". Beetje vaag dus. Heb daar ook even vraag over gesteld. Misschien hebben ze nog maar deels ERE's verkocht of zo. Maar wel wat verwarrend dat dan iedereen die mail heeft gekregen.

[ Voor 18% gewijzigd door joostdevriesede op 06-07-2026 14:11 ]

Joost de Vries

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

joostdevriesede schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:09:
[...]

Ja dat is wel wat vreemd. Ik heb daar een bericht over gestuurd. Ik had ook aardig wat mensen aangedragen, maar daar lijk ik nu niks voor te krijgen. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. En als het wel de bedoeling is wat Joulo betreft mogen ze voortaan zelf de marketing doen ;) . Het nieuwste bij Joulo is dat je zo te zien een buurtambassadeur kan worden. Klinkt mooi, maar bedoeling is dat je de deuren rond gaat met flyers. Gaat wel heel ver :D

Oh ja, ander puntje nog. Ook ik kreeg mail dat er ERE's verkocht zouden zijn en dat ze later uitbetaald worden. Maar op de opbrengsten pagina staat nog al mijn ERE's bij "nog te verkopen". Beetje vaag dus. Heb daar ook even vraag over gesteld. Misschien hebben ze nog maar deels ERE's verkocht of zo. Maar wel wat verwarrend dat dan iedereen die mail heeft gekregen.
Beiden zijn gewoonweg helder (en dus veranderd door de samenwerking met Tibber). Ook allemaal te vinden in het Joulo topic :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gHGW1q31PO53EN5KxUJsoSg9_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qe0gyA6p2S6O3NFrf0uNBGCY.png?f=fotoalbum_large

Vanaf 7 personen loont het (weer).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mn9QVlvaktZBZt7dG2nFdlEIs6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfN9HNRgizKdNviDecpBJqjy.jpg?f=fotoalbum_large

Niet iedereen zijn ERE's zijn meteen verkocht bij de 2 deals die Joulo gemaakt heeft.

Mijn boefje is liev!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het blijft ook 'doorlopen' die van mij waren dit weekend ook nog niet gereserveerd, maar inmiddels wel.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:19
Klopt . Ze pakken steeds deals daarin. En Joulo had een hogere prijs van Zeres. Nu afwachten wat andere aanbieders doen .

Bij mijn opbrengst in Joulo staat nu ook alles verkocht , dat was een paar dagen geleden nog 50%. Goed werk dus .

eerste betaling bij Joulo echter wel pas vanaf september naar verwachting staat erbij.

[ Voor 47% gewijzigd door MaStar op 06-07-2026 16:19 ]

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:56
Gefeliciteerd! *O* -O-
Kun je nog meer voor anderen nuttige info delen zoals de vergoeding per ERE/kWh (of de verkoopprijs), ingehouden kosten, periode over welke wordt uitbetaald, wellicht een screenshot van je dashboard (met blurring van persoonlijke info). Ik weet dat dit deels allemaal vermeldt wordt in de voorwaarden, maar op dit moment zijn veel Tweakers die nog niet een inboeker gekozen hebben ongetwijfeld een vergelijkend warenonderzoek aan het doen :)
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.