• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wolly schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:28:
[...]

De vraag was "wat bedoelen ze met 'intern' en 'extern'."

Je haalt er van alles bij maar feitelijk zit je maar een beetje te filosoferen hoe zaken al dan niet kunnen lopen. Antwoord geven op een simpele vraag is je tot nu toe niet gelukt behalve dan het strooien met als-dan scenario's, termen en linkjes waar ook het antwoord niet in gegeven wordt.

Daarnaast wijs je kwalificaties aan mensen toe waar ik ook geen grond voor zie. Waar baseer je dat nu eigenlijk op?
Dit is gebaseerd op 10 jaar ervaring in deze sector. Zoals vermeld: Het kan natuurlijk zijn dat voor het eerst zo een wat onduidelijke situatie (nu kan je weer herhalen dat ik geen zwart wit antwoord geef, joepie!) voor eeuwig blijft bestaan of dat er geen enkel nader voorschrift komt aan hoe de MID meter in de paal komt. Dat kan, misschien is morgen de lucht wel paars. Reken er niet op want in het verleden was het ook niet zo. (Denk aan überhaupt het hebben van een MID meter, DC lader meetwaarden, het negeren van DC lekstromen bij het bepalen van de benodigde aardlek, selectiviteit en loadmanagement in de lader. Allemaal voorbeelden waar de, door een enkeling uitbundig benutte, obvious grijze gebieden toch fink werden ingedamd).

Als ik zelf nu een SmartEVSE aan de muur had hangen had ik ook gewoon een MID meter in het zelfde doosje gedrukt. Waar het mij om gaat is dat mensen wel beseffen dat de kans aanzienlijk is dat dat volgend jaar of het jaar er op niet meer voldoende is.

Maar succes er mee, ik zie dat je eigenlijk alles veel en veel beter door hebt. Ga alleen niet roepen dat je het niet had kunnen voorzien als straks een zelf ingebouwde MID meter niet voldoende blijkt te zijn.

Bikemounts.nl op maat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
SRAM AXS Derailleur kapot? Ook die Fixen we!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
Ik heb de meter ook buiten de paal zitten, dit is al even zo om externe klanten met laadpas (lees, leaserijders) af te kunnen rekenen. Ik heb mijn paal dan ook aangemeld onder het mom, nee heb je, ja kun je krijgen. Hij is door Tap goed gekeurd. Ik ga in ieder geval geen nieuwe investering doen speciaal voor de subsidie. Ik heb nu een hele mooie kleine aansluiting aan het huis hangen. Mooier dan alles in 1 aan de buitenmuur in mijn geval. Als hij later afgekeurd wordt, dan is dat maar zo. En ik denk dat iedereen er zo in moet zitten als je al een bestaande opstelling hebt met een meter buiten de paal.

Wil je persee subsidie omdat je de investering terug verdiend en je vind het esthetisch prima om een joekel van een kast aan de muur te hebben. Vooral doen!

• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10:29
Ferrox1 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:16:
Ik heb de meter ook buiten de paal zitten, dit is al even zo om externe klanten met laadpas (lees, leaserijders) af te kunnen rekenen. Ik heb mijn paal dan ook aangemeld onder het mom, nee heb je, ja kun je krijgen. Hij is door Tap goed gekeurd. Ik ga in ieder geval geen nieuwe investering doen speciaal voor de subsidie. Ik heb nu een hele mooie kleine aansluiting aan het huis hangen. Mooier dan alles in 1 aan de buitenmuur in mijn geval. Als hij later afgekeurd wordt, dan is dat maar zo. En ik denk dat iedereen er zo in moet zitten als je al een bestaande opstelling hebt met een meter buiten de paal.

Wil je persee subsidie omdat je de investering terug verdiend en je vind het esthetisch prima om een joekel van een kast aan de muur te hebben. Vooral doen!
Zo groot is mijn kastje niet hoor...

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:25
Ferrox1 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:16:

Joekel van een kast hoeft ook niet. Ik heb nu een Easee (prachtig klein) die ik zou kunnen vervangen door een model met MID van exact dezelfde omvang, past zelfs op dezelfde backplate.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden of vragen is niet toegestaan