• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:08
johanm3 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:36:
Iemand al kunnen achterhalen wat de vergoeding is die Zonneplan levert?

Update:
Als je doorklikt om na te gaan of je laadpaal geschikt is, wordt je doorverwezen naar Lekkerladen.nl. En die houden 25% provisie in.
kiki geeft mij het antwoord: directe uitbetaling op je energierekening en 80% van de opbrengst. Dus 20% provisie?

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

EvtK schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:28:
[...]

kiki geeft mij het antwoord: directe uitbetaling op je energierekening en 80% van de opbrengst. Dus 20% provisie?
Hmm, als in de app inderdaad "Zonneplan krijg je de beste vergoeding voor ERE’s" staat dan klopt dat niet. Zeres doet het voor 19% met de kortingscode.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Kecin schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:37:
[...]

Hmm, als in de app inderdaad "Zonneplan krijg je de beste vergoeding voor ERE’s" staat dan klopt dat niet. Zeres doet het voor 19% met de kortingscode.
Iemand nog een kortingscode in DM?
Zeres lijkt het meest aantrekkelijk qua fees.

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:38
Met de code ENERGIENERDS (gevonden via Google) kom je uit op 18% zelfs.

Vind Joulo interessanter, 1% korting per referral die je daar aanbrengt, standaard 20%.
2 referrals moet wel lukken :)

Daarnaast is de koppeling met de paal direct te doen, moet bij Zeres nog ontwikkeld worden.
Vind de interface net wat lekkerder, maar dat is een kwestie van smaak.

[ Voor 5% gewijzigd door NeoPhire op 25-03-2026 13:57 ]

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
MaStar schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:50:
[...]

Zie deze pagina van Energienerds
Code is dan ENERGIENERDS

https://energienerds.nl/i...n-vergelijking-aanbieders

Untappd: Louwke80

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Henry_ schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:21:
[...]

Ik heb hem als Project EV vermeld, en foto's bijgesloten van het geheel zonder kap en een duidelijke foto van de Inepro meter.
Waar heb jij je aangemeld?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-03 14:42
MaStar schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:50:
[...]

Waarom al die moeite voor de "aantrekkelijkste" fee als in de algemene voorwaarde staat: " Zeres behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden op elk moment te wijzigen"
Ze kunnen dus tussentijds de fee verhogen ...

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:30
Bij TAP electric waar ik ook het beheer van de paal heb ondergebracht.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
NeoPhire schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:56:
Met de code ENERGIENERDS (gevonden via Google) kom je uit op 18% zelfs.

Vind Joulo interessanter, 1% korting per referral die je daar aanbrengt, standaard 20%.

Daarnaast is de koppeling met de paal direct te doen, moet bij Zeres nog ontwikkeld worden.
Vind de interface net wat lekkerder, maar dat is een kwestie van smaak.
Interessant! Krijgen beide partijen de 1% of alleen degene die aanmeld . Site ziet er ook goed uit .

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:30
BartjeBoos schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:42:
[...]

Waarom al die moeite voor de "aantrekkelijkste" fee als in de algemene voorwaarde staat: " Zeres behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden op elk moment te wijzigen"
Ze kunnen dus tussentijds de fee verhogen ...
Tarieven (fee) worden juridisch vaak gezien als een kernbeding van de overeenkomst.
Kernbedingen kun je niet eenzijdig wijzigen zonder duidelijke afspraak én zonder grenzen.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:59
NeoPhire schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:56:
Ik vind hen echt een enorm hoog cowboygehalte hebben. Een externe MID-meter aanbieden terwijl al lang duidelijk is dat er geen overgangsrecht is voor particulieren, onjuiste informatie in het blog dat hier eerder is gelinkt. What's next? Fouten gemaakt bij inboeken of verificatie waardoor de hele batch wordt afgekeurd? 18% van € 0 is niet veel.

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:34
wocko schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:44:
[...]

Welke bidirectionele laadpaal gebruik je daarvoor dan? Tijdje terug ook naar gekeken voor mijn Leaf, maar ik kon maar 1 of 2 geschikte laadpalen vinden van zo'n 4 a 5000 euro per stuk, omdat een Leaf bij mijn weten een Chademo-kabel vergt voor bidirectioneel.
Zie deze nieuwsbrief. Ik heb thuis inderdaad een Chademo kabel hangen naast mijn Type 2 lader 8)
Ik doe mee aan de Urgenda pilot. Je kunt je inschrijven, zeker als je van plan bent je Leaf nog niet te verkopen.
Ik heb voor deze pilot een hybride 10 kW GoodWe omvormer, een 'interfacebox' en een Chademo kabel gekocht.

PV:13,5 kWp ~ 6 kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ (85 kWh Leaf (V2X) + 30 kWh Thuisaccu) = 100 kWh opslag

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:24
Volgende week word bij ons een Zaptec go 2 geplaatst voor een hybride Skoda Kodiaq, nu las ik het een en andere over ERE certificaten.
Geldt dit ook als je zakelijk laad op je eigen oprit?
Nu heb ik heel wat pagina's gelezen en de conclusie getrokken dat Zeres de beste partij hiervoor is.

Opstelling vanaf volgende week.
Frank energie met alle slimme functies
Zaptec go 2
20Kwh Alphaess thuis batterij
20x 410wp zonnepanelen

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik ben totaal nieuw in deze handel buiten de frank energie handel xD

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:52

GVR

XethaX schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:08:
Volgende week word bij ons een Zaptec go 2 geplaatst voor een hybride Skoda Kodiaq, nu las ik het een en andere over ERE certificaten.
Geldt dit ook als je zakelijk laad op je eigen oprit?
Nu heb ik heel wat pagina's gelezen en de conclusie getrokken dat Zeres de beste partij hiervoor is.

Opstelling vanaf volgende week.
Frank energie met alle slimme functies
Zaptec go 2
20Kwh Alphaess thuis batterij
20x 410wp zonnepanelen

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik ben totaal nieuw in deze handel buiten de frank energie handel xD
Ja
Nee

Wat had je zelf al gelezen?

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:24
GVR schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:31:
[...]

Ja
Nee

Wat had je zelf al gelezen?
Aanmelden bij een platform (zeres waarschijnlijk)
1x per jaar worden je KwH's uitgelezen doormiddel van een koppeling met de paal of backofficesysteem.
Ka-ching?!? O-)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De winst is al wel weg met de aanschaf van die thuisbatterij :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:29
Tip voor diegene enkel naar de fee kijken; gooi eens de algemene voorwaarden van meerdere partijen in bijv Gemini. Dan krijg je ook een vergelijking op wat je afspreekt in de kleine lettertjes. Daar zit echt wel degelijk een verschil. Vraag expliciet naar de sterke punten en de risico's voor jou als consument.

Uiteraard nooit 100% op AI vertrouwen, maar het kan je wel helpen.

YASH! - Yet Another Smart Home

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:17
XethaX schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:42:
[...]

Aanmelden bij een platform (zeres waarschijnlijk)
1x per jaar worden je KwH's uitgelezen doormiddel van een koppeling met de paal of backofficesysteem.
Ka-ching?!? O-)
Wat voor dingen worden uitgelezen?

M3P - M3LR - 6320Wp

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:29
bert pit schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:45:
[...]

Tarieven (fee) worden juridisch vaak gezien als een kernbeding van de overeenkomst.
Kernbedingen kun je niet eenzijdig wijzigen zonder duidelijke afspraak én zonder grenzen.
Dat gaat voor mij juridisch boven mijn pet, maar ik vind dat dan bijvoorbeeld in de AV van laadloon netjes verwoord;
Voor consumenten: Wijzigingen worden minimaal twee (2) maanden van tevoren gecommuniceerd via het
klantportaal en per e-mail. Wijzigingen die nadelig zijn voor de consument geven de consument het recht om
binnen één (1) maand na kennisgeving kosteloos op te zeggen, ongeacht de contractduur, met onmiddellijke
ingang of per de ingangsdatum van de wijziging. Reeds ingeboekt laadverbruik wordt afgerekend tegen de oude
voorwaarden.
Ook Den hartog doet dat netjes, in een andere vorm. (Artikel 7.2 verwijst naar de niveaus in vergoedingen);
Wij mogen deze voorwaarden eenzijdig wijzigen, behalve artikel 7.2 (tenzij in uw voordeel, of in overeenstemming met de alinea hieronder). Wij informeren u elektronisch ten minste één maand vóór de ingangsdatum van de wijziging. Wanneer de voorgenomen wijziging tot gevolg heeft dat aan u een prestatie wordt verschaft die wezenlijk afwijkt van de oorspronkelijke prestatie en/of uw positief wezenlijk verslechtert, mag u de overeenkomst opzeggen per de ingangsdatum van de wijziging.
Wij mogen artikel 7.2 wijzigen als dat noodzakelijk is door:
- gewijzigde wet- en regelgeving;
- gewijzigde of nieuwe eisen van de NEa of andere toezichthouders;
- wijzigingen in verificatie- of toezichtpraktijk,
in welk geval dezelfde opzeggingsregeling geldt als voor andere wijzigingen van deze voorwaarden.

YASH! - Yet Another Smart Home

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt.

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.