Het was weer gezellig druk in de Energy Station. Over zijn toekomst zat Verstappen eerder tegen stoppen aan dan naar een ander team wisselen.
Dit, en ook loyaliteit.Sineplex schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:51:
Ik denk dat het draait om stabiliteit. Hij weet wat hij heeft en dat hij de onbetwiste #1 is bij RBR. Bij andere teams krijgt hij die status niet, hoewel ik geen twijfel heb dat hij competitief zou zijn. Bij Mercedes moet je het tegen Antonelli opnemen, bij MCL tegen Norris en bij Ferrari tegen LeClerc.
Daarnaast heeft RBR nu zijn eigen engine en begin volgend jaar is de nieuwe windtunnel klaar.
Die loyaliteit is al in drievoud afbetaald.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Dat is zo, maar ik maak me wel nog zorgen om dat gezeur over "de auto is totaal onbestuurbaar, er zit geen balans in, deze shifts zijn sh*t" ieder raceweekend weer.....Sineplex schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:51:
Daarnaast heeft RBR nu zijn eigen engine en begin volgend jaar is de nieuwe windtunnel klaar.
Nu is zijn contract verlengd en hoeft hij dit niet meer op de radio te melden?Treveo schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:16:
[...]
Dat is zo, maar ik maak me wel nog zorgen om dat gezeur over "de auto is totaal onbestuurbaar, er zit geen balans in, deze shifts zijn sh*t" ieder raceweekend weer.....
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit. Verstappen eist perfectie en alles dat niet perfect is klaagt die over. Combineer dat met dat hij alles voelt....mavamal schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:25:
Verstappen lijkt ook gewoon extreem gevoelig in de details. Hadjar, maar eerder ook Perez, Albon en Ricciardo, hadden andere klachten dan Verstappen voelde. De shifts zijn dan shit maar dat was bij Honda niet beter, en wellicht bij Ferrari en Mercedes ook niet.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het zegt veel over zijn betrokkenheid, dat hij zijn kritiek openlijk uit. Hij zegt gewoon waar het op staat, ook als dat het team even niet uitkomt. Het zegt ook veel dat het team dat ook van hem accepteert. Een overstap naar Mercedes of Ferrari zou een complete cultuurshock zijn voor beide kanten, wat dat betreft.Damian schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:35:
Verstappen heeft uitgelegd dat het daar gewoon gaat alsof het een grote familie is, en tegen je eigen familie praat je gewoon anders dan tegen een collega (over de boordradio). Lijkt mij prima, dan ben je in ieder geval eerlijk, en dat lijkt me ook 1 van de grote eigenschappen van Max, dat hij altijd rechtdoorzee en eerlijk is en zegt wat ie denkt. Ik vind dat prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 21-08-2026 20:12 ]
Wat was zijn reactie dan?Exocet schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:11:
Toch wel een aparte reactie van Toto op het nieuws over de verlenging van Max
https://www.instagram.com...igsi=MWNvOTBkc3NmY3B3Mg==
https://dubz.link/c/b738ea voor niet IG gebruikers."..well! Uhm. What can I say? Uhhh, I'm sure that Raymond has done a very good job! And.. that.. uh.. let's see."
"We have the best of him, he's driving our Mercedes in the really important races, and maybe in the Nordschleife theres going to be a few more. He's staying in the family."~
[ Voor 25% gewijzigd door Chocoball op 21-08-2026 21:08 ]
Vond het meer lijken alsof van alles wou zeggen maar het niet konCreativeS schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:56:
[...]
Mond vol tanden en Max blijft toch in de familie bij de wel belangrijke races
Perceptie.418O2 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:07:
[...]
Vond het meer lijken alsof van alles wou zeggen maar het niet kon
Chocoball schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:06:
En ook nog dit.Members only:[...]
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Oké...418O2 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 00:02:
[...]
Ze zijn volgens mij goed bevriend dus hij wist het vast al
Het F1-team is niet meer 100% Mercedes?Toke_gt schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:46:
[...]
![]()
Dus F1 behoort niet tot de voor Mercedes echt belangrijke races? Interessant.
Dat zegt hij wel met een grijns op zijn gezicht. Hij haakt in op een grappig bedoelde opmerking van Coronel.Toke_gt schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:46:
[...]
![]()
Dus F1 behoort niet tot de voor Mercedes echt belangrijke races? Interessant.
Ook nooit geweest meen ik. Toto is altijd op persoonlijke titel eigenaar geweest van heel veel aandelen. Nu is het meen ik 33/33/33 Toto/Mercedes/Petronas. Voorheen wellicht 50/50 of dat een Lauda er nog had.Marcel Br schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:00:
[...]
Het F1-team is niet meer 100% Mercedes?
Haha, klinkt alsof Toto heel veel geld had geboden maar dat hij denkt dat Raymond er bij Red Bull nog meer uit heeft gehaald.Chocoball schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:06:
[...]
[...]
https://dubz.link/c/b738ea voor niet IG gebruikers.
En ook nog dit.
[...]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Hoewel er geen bedragen zijn genoemd zou Verstappen vanaf 2027 een jaarsalaris gaan verdienen van 92 miljoen euro wat met bonussen nog kan oplopen tot 115 miljoen euro per jaar, waarmee de 4-jarige overeenkomst op 460 miljoen euro kan uitkomen.AtlAntA schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:57:
[...]
Haha, klinkt alsof Toto heel veel geld had geboden maar dat hij denkt dat Raymond er bij Red Bull nog meer uit heeft gehaald.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Wie is dat?asing schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 19:51:
Voor degenen die klagen dat F1 teveel celebs in beeld brengt, Fox nu tijdens Indy doet een compleet interview met Melania Trump tijdens de race.
ViervoudMog schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:02:
[...]
Die loyaliteit is al in drievoud afbetaald.
De First Lady, vrouw van Pres Trump.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik denk dat die opmerking sarcastisch was omdat ze heel lang uit beeld is
Of de Second Lady na Natalie Harp?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hoog Mariokart gehalte, wel gaaf hoor, wat een accelleratie als je naar beneden gaat.Damian schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:58:
Qiddiya lijkt ondertussen ook goed op te schieten:
https://x.com/ahmed_baokb...91687475315933226/video/1
Tjah als geld geen issue is krijg je dit soort creatiesjaapstobbe schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:49:
[...]
Hoog Mariokart gehalte, wel gaaf hoor, wat een accelleratie als je naar beneden gaat.
2028 als F1 race geloof ik.
Zul je zien, komen ze onderaan aanrijden, batterij leeg..jaapstobbe schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:49:
[...]
Hoog Mariokart gehalte, wel gaaf hoor, wat een accelleratie als je naar beneden gaat.
2028 als F1 race geloof ik.
*sowieso
Want? Batterij leeg is nog steeds 612pk. 2028 is het 60/40 verhouding ICE/Elektrisch, daarmee komen ze de bult wel op hoor...DonJunior schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:58:
[...]
Zul je zien, komen ze onderaan aanrijden, batterij leeg..![]()
..dan maar hopen dat ze genoeg momentum hebben om omhoog te komen.
Zou wel echt hilarisch zijn
... het was een grapjeDamian schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:04:
[...]
Want? Batterij leeg is nog steeds 612pk. 2028 is het 60/40 verhouding ICE/Elektrisch, daarmee komen ze de bult wel op hoor...
*sowieso
[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 24-08-2026 13:45 ]
Nou, ik kom niet meer bij.
oeff wat zuur.. sorry hoor kerel.
*sowieso
De opmerking staat "hilarisch
Fijn dat jij het wel grappig vond danhimlims_ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:11:
[...]
De opmerking staat "hilarisch"
Geeft het wel beetje wegniet alles te serieus nemen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Sinds Merc sinds 2010 weer mee doet was er ook niet veel meer te winnen voor McLaren? Dat had dan hoogstens in 2014 gekund toen McLaren nog met Merc motoren reed, en daarvoor deed Merc ook niet echt vooraan mee.basvn schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:17:
With Lando Norris' win in Zandvoort, For the first time in the entire history of Formula 1, we saw a McLaren win the race and two Mercedes finish in P2 and P3
[Afbeelding]
funfact dinsdag!
Er lijkt vooral gekeken te worden naar hoeveel records er kunnen zijn, en de marketing voor alles om het circuit heen.... Ik hoop dat Wurz en Tilke ook hebben gekeken naar of het leuk racen oplevert... Maar ik betwijfel het.Damian schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:55:
[...]
Tjah als geld geen issue is krijg je dit soort creaties
[YouTube: How Qiddiya City's F1 Track will "Push the Boundaries" of Racing]
Ontworpen door Alexander Wurz in samenwerking met Tilke.
Onboard in de sim:
[YouTube: This is the NEW UPDATED 2028 Qiddiya Speed Park F1 Track!]
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Is Imola dan nu wel een feit als backup? Of is het "wellicht misschien dat als er uitgeweken moet worden dat het dan Imola zou kunnen worden"?Chocoball schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:25:
Over 3 weken weten we hopelijk of we een finale race in Abu Dhabi gaan krijgen of dat er 14 dagen na Las Vegas in Imola de finale gaat plaatsvinden.
Uhh, als ze in maart niet in Bahrein kunnen rijden lijkt het mij zeer sterk dat dat in april wel kanHet mogelijke plan is dan om het seizoen gewoon in maart te starten [...]. Vervolgens worden Bahrein en Saoedi-Arabië naar april verplaatst tenzij de situatie in de Golfregio het toelaat.
[ Voor 18% gewijzigd door Chocoball op 26-08-2026 16:51 ]
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
In 2027 wordt er geracet op Zandvoort, Bahrain Heineken0,0% Trophy of the DunesRobertMe schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:31:
[...]
Is Imola dan nu wel een feit als backup? Of is het "wellicht misschien dat als er uitgeweken moet worden dat het dan Imola zou kunnen worden"?
[...]
Uhh, als ze in maart niet in Bahrein kunnen rijden lijkt het mij zeer sterk dat dat in april wel kanTegen die tijd duurt de "excursie" een jaar. Een maand meer of minder zal daar dan geen verschil in maken.
Tsja, F3. Waren er in Baku 2016 niet ook meerdere rode vlaggen voor F2? Terwijl het spannendste in F1 was of Hamilton het juiste knopje op het stuur wist te vinden.
F3 maakt dan ook meer herrie dan de F1RobertMe schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:20:
[...]
Tsja, F3. Waren er in Baku 2016 niet ook meerdere rode vlaggen voor F2? Terwijl het spannendste in F1 was of Hamilton het juiste knopje op het stuur wist te vinden.
Interessanter is wellicht dat de omwonenden nu al totaal not amused zijn over de geluidsoverlast.
Was dat niet 2021 "brake magic"? Na de klapband van Verstappen.RobertMe schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:20:
[...]
Interessanter is wellicht dat de omwonenden nu al totaal not amused zijn over de geluidsoverlast.
Dat was iets anders.Shinji schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:32:
[...]
Was dat niet 2021 "brake magic"? Na de klapband van Verstappen.
[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 26-08-2026 19:46 ]
Gelukkig toch nog een zandbak race dus.Chocoball schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:19:
[...]
Hoe het van bovenaf er nu uit ziet.
[Afbeelding]
Blijft belachelijk die ADUO.LXXI schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:24:
[...]
Gelukkig toch nog een zandbak race dus.
En de Red Bull motor is wederom de beste dus geen upgrades voor ze: https://www.tubantia.nl/f...or-van-red-bull~a699ccd5/
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Geen updates uit mogen voeren aan je motor omdat je 'de beste' bent, ook al vertelt dat maar het halve verhaal. Welke ***** heeft dat ooit bedacht joh?LXXI schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:24:
[...]
Gelukkig toch nog een zandbak race dus.
En de Red Bull motor is wederom de beste dus geen upgrades voor ze: https://www.tubantia.nl/f...or-van-red-bull~a699ccd5/
vraag is, waarom hebben de teams hier mee ingestemdSomerenV schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:43:
[...]
Geen updates uit mogen voeren aan je motor omdat je 'de beste' bent, ook al vertelt dat maar het halve verhaal. Welke ***** heeft dat ooit bedacht joh?
Of is de vraag “waarom heeft RB zo belachelijk hard gefocust op het ICE stuk terwijl ze wisten dat de ADUO regelgeving alleen daar naar keek?” MERC en FER hebben dat veel slimmer gedaan en een veel beter elektrisch gedeelte en aero pakket neergelegd…himlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:07:
[...]
vraag is, waarom hebben de teams hier mee ingestemd
per aspera ad astra
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Het is niet alsof de teams onderling wisten hoe goed de rest wasLAD93 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:10:
[...]
Of is de vraag “waarom heeft RB zo belachelijk hard gefocust op het ICE stuk terwijl ze wisten dat de ADUO regelgeving alleen daar naar keek?” MERC en FER hebben dat veel slimmer gedaan en een veel beter elektrisch gedeelte en aero pakket neergelegd…
Omdat ze allemaal dachten het nodig te hebben?himlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:07:
[...]
vraag is, waarom hebben de teams hier mee ingestemd
Some infinities are bigger than others.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Hebben ze er echt zelf voor gelobbyd of zijn ze er mee akkoord gegaan? Ik dacht dat het vooral was dat het lastig was een generieke test voor het electrische gedeelte te maken dus hebben ze het voor lief genomen dat dat niet meegenomen werd.sanderb schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:38:
En hoe het met die ontwikkeling werkt hebben de teams zelf voor gelobbyd, inclusief RBR
Omdat je als team toch de beste motor wilt bouwen lijkt mij. Die hele ADUO werkt dus averechts want nu heeft iemand een heel sterk hybride deel maar een zwakker ICE en die mag wel door ontwikkelen. Erg kunstmatig allemaal.LAD93 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:10:
[...]
Of is de vraag “waarom heeft RB zo belachelijk hard gefocust op het ICE stuk terwijl ze wisten dat de ADUO regelgeving alleen daar naar keek?” MERC en FER hebben dat veel slimmer gedaan en een veel beter elektrisch gedeelte en aero pakket neergelegd…
"When you grow up your heart dies"
De DM01 is dan ook ontworpen en gebouwd door engineers die bij Mercedes weggeplukt zijn. Ze zijn echt voor het neusje van de zalm gegaan en daar hebben ze nu, vreemd genoeg, last van.sanderb schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:38:
Het laat vooral zien hoe ongelooflijk knap het is dat RBPT in het eerste jaar dat ze zelf een ICE bouwen dat meteen als beste doen. Tuurlijk hebben ze knappe koppen weggeplukt bij andere fabrikanten en natuurlijk zit er een flinke bak geld achter. Maar dat je meteen een betere ICE dan Ferrari, Honda en zelfs Mercedes bouwt is gewoon heel bijzonder.
En hoe het met die ontwikkeling werkt hebben de teams zelf voor gelobbyd, inclusief RBR
Hoe hadden ze dat moeten zien dan? De testdagen waren toch gewoon inclusief electrisch gedeelte? Of moet elk team volledig open kaart spelen?Lynx schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:15:
Waanzinnig slim van merc en Ferrari hoe ze dit gespeeld hebben. RBR had het vermogen terug kunnen schroeven na de testdagen. Daar hadden ze kunnen zien dat ze de beste ICE hadden. Doe net als merc wat software trucjes of andere brandstof oid en lach je suf. Fransen zijn gewoon niet zo handig in die dingen. Anyway, de carrière van Max gaat als een nachtkaars uit. We hebben allemaal gezien hoe het met Alonso is gegaan en RBR is nu een Renault kloon.
vanwege de exodus bij RBL moeten er posities gevuld worden, dus RBL trekt nieuw personeel aan, waarvan meer en deel franstalig is. Discussie franse werk etiek en burocratie is hier al meermaals besproken. Ik sluit me dan ook volledig aan bij, @Lynx wordt een kaarsje wat langzaam uit gaat.Shinji schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:19:
[...]
Hoe hadden ze dat moeten zien dan? De testdagen waren toch gewoon inclusief electrisch gedeelte? Of moet elk team volledig open kaart spelen?
En welke fransen bedoel je? Mekkies zit er pas sinds eind vorig seizoen toen de motor al lang gemaakt grotendeels gemaakt was? Veel mensen komen over van MB en de samenwerking is met het Amerikaanse Ford. Dus wat maakt dit 'Renault' en 'Frans'?
ik zou eerder zeggen MSport kloon omdat een gedeelte van dat Franstalig personeel ook in rallysport heeft gewerkt voor Fords rallyteam MSportLynx schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:15:
Waanzinnig slim van merc en Ferrari hoe ze dit gespeeld hebben. RBR had het vermogen terug kunnen schroeven na de testdagen. Daar hadden ze kunnen zien dat ze de beste ICE hadden. Doe net als merc wat software trucjes of andere brandstof oid en lach je suf. Fransen zijn gewoon niet zo handig in die dingen. Anyway, de carrière van Max gaat als een nachtkaars uit. We hebben allemaal gezien hoe het met Alonso is gegaan en RBR is nu een Renault kloon.
Maar die exodus is toch vooral bij RBR? Wat los staat van RBPT?himlims_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:21:
[...]
vanwege de exodus bij RBL moeten er posities gevuld worden, dus RBL trekt nieuw personeel aan, waarvan meer en deel franstalig is. Discussie franse werk etiek en burocratie is hier al meermaals besproken. Ik sluit me dan ook volledig aan bij, @Lynx wordt een kaarsje wat langzaam uit gaat.
klopt, juist dat is issue; meer franse burocratie, franse etiek, franse mentaliteit [..] kans dat je WK wordt is aanzienlijk kleiner gewordenShinji schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:36:
[...]
Maar die exodus is toch vooral bij RBR? Wat los staat van RBPT?
Dat snap ik, alleen dat staat toch los van RBPT? Ik zie niet in wat dit met het niet slim spelen van ADUO regels te maken heeft. De motor wordt (lijkt mij) gewoon bij RBPT getest, daar heeft RBR niks mee te maken (buiten dat ze dezelfde CEO hebben). Dus RBR heeft geen invloed op terugschroeven van de motor zodat ze langzamer door de test komen (wat mij al niet echt lijkt te mogen/kunnen overigens) en je zegt dat de fransen daar niet zo slim in zijn, maar die zitten vooral bij RBR en niet bij RBPT.himlims_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:03:
[...]
klopt, juist dat is issue; meer franse burocratie, franse etiek, franse mentaliteit [..] kans dat je WK wordt is aanzienlijk kleiner geworden
de stille dood van vroeger was dat de partij met de unlimited spend gewoon het kampioenschap kon kopen door onmeunig veel geld uit te geven aan de motor.Major_ton schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:28:
Een sport waar de ontwikkeling van de techniek toonaangevend is en dan mag je niet ontwikkelen. Klinkt logisch...![]()
Wat een gekronkel toch allemaal. Heeft dan niemand door dat het regels op regels op regels op regels principe een stille dood is voor de sport? Het lijkt de politiek wel.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Met Fransen wordt je geen WK? Ik zal het Jean Todt vertellen. Misschien kunnen we Fred Vasseur ook vast aan de kant zetten, die heeft de afgelopen jaren Ferrari ook niet stabieler weten te krijgen.himlims_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:03:
[...]
klopt, juist dat is issue; meer franse burocratie, franse etiek, franse mentaliteit [..] kans dat je WK wordt is aanzienlijk kleiner geworden
Een beetje voorbarig niet? Hij is nog jong en kan komende jaren nog vanalles gebeuren. En zelfs als het zo is dat hij geen titels meer zou winnen, dan heeft hij nog steeds een succesvollere carriere gehad dan de meeste andere coureurs waar hij gewoon met trots op terug mag kijken. In F1 moet nu eenmaal veel op de juiste plek vallen om te winnen. Alle teams maken periodes van droogtes mee nadat ze heel succesvol zijn geweest. Dat hoort er nu eenmaal bij.Lynx schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:15:
Anyway, de carrière van Max gaat als een nachtkaars uit. We hebben allemaal gezien hoe het met Alonso is gegaan en RBR is nu een Renault kloon.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 27-08-2026 13:48 ]
Max wordt als zeer belangrijk gezien voor de strategische beslissingen van Red Bull. Volgens Mekies dan.Tomcatter_31 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:30:
[...]
Een beetje voorbarig niet? Hij is nog jong en kan komende jaren nog vanalles gebeuren. En zelfs als het zo is dat hij geen titels meer zou winnen, dan heeft hij nog steeds een succesvollere carriere gehad dan de meeste andere coureurs waar hij gewoon met trots op terug mag kijken. In F1 moet nu eenmaal veel op de juiste plek vallen om te winnen. Alle teams maken periodes van droogtes mee nadat ze heel succesvol zijn geweest. Dat hoort er nu eenmaal bij.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 27-08-2026 14:03 ]
[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 27-08-2026 19:02 ]
RBPT kan de deadlock natuurlijk doorbreken door een betrouwbaarheids upgrade door te voeren. Maak een component iets zwaarder waardoor de motor een klein beetje vermogen verliest.Chocoball schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:05:
De 1e ADUO periode liep tot en met de grand prix van Canada. De 2e ADUO periode tot en met de grand prix van Hongarije.
Het cumulatieve resultaat is dat Mercedes tussen 2 en 4% zit en mag daarmee 1 extra homologatie doen in 2026 en 1 in 2027. Audi, Ferrari en Honda zitten boven de 4% en mogen 2 extra homologaties doen in 2026 en 2 in 2027. Ook krijgen ze allemaal extra testuren en mogen ze hun budgetplafond daarop aanpassen.
Vanwege het vertrouwelijke karakter worden de Power Unit performance index metingen niet openbaar gemaakt. De 3e periode ADUO loopt van de grand prix van Nederland tot en met de grand prix van Mexico.
https://www.fia.com/news/...econd-review-periods-2026
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik vertrouw erop dat Red Bull, net als de andere teams, echt wel de randjes gaan opzoeken nu duidelijk is geworden hoe ADUO wordt toegepast door de FIA.Bastie-88 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:04:
[...]
RBPT kan de deadlock natuurlijk doorbreken door een betrouwbaarheids upgrade door te voeren. Maak een component iets zwaarder waardoor de motor een klein beetje vermogen verliest.
Dat opent natuurlijk wel Pandora's box maar geeft ze wel de mogelijkheid verder te sleutelen aan de batterij en elektra motor

Nachtkaars klinkt een beetje negatief maar in de afgelopen tijd zijn er best wel wat concurrenten bij gekomen t.o.v. zijn hoogtijdagen. Het is een stuk moeilijker geworden om alleen te heersen zoals in de jaren dat hij kampioen werd. Toen was er eigenlijk nauwelijks concurrentie. Verder hebben de andere teams nu betere auto's dan destijds.Tomcatter_31 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:30:
[...]
Een beetje voorbarig niet? Hij is nog jong en kan komende jaren nog vanalles gebeuren. En zelfs als het zo is dat hij geen titels meer zou winnen, dan heeft hij nog steeds een succesvollere carriere gehad dan de meeste andere coureurs waar hij gewoon met trots op terug mag kijken. In F1 moet nu eenmaal veel op de juiste plek vallen om te winnen. Alle teams maken periodes van droogtes mee nadat ze heel succesvol zijn geweest. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Dat valt wel mee toch? Ja er zijn een paar goeie coureurs bij, maar had die in de MB gezeten nu stond die ook hoogstwaarschijnlijk op een vergelijkbare manier bovenaan. Dus heeft weinig met concurrentie qua coureurs te maken en vooral met de auto van RBR tov de andere auto's. Maar dat kan over 2 jaar ook weer anders zijn.R_Zwart schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:31:
[...]
Nachtkaars klinkt een beetje negatief maar in de afgelopen tijd zijn er best wel wat concurrenten bij gekomen t.o.v. zijn hoogtijdagen. Het is een stuk moeilijker geworden om alleen te heersen zoals in de jaren dat hij kampioen werd. Toen was er eigenlijk nauwelijks concurrentie. Verder hebben de andere teams nu betere auto's dan destijds.
Ik kan niet helemaal rijmen hoe een DNF wél voor punten kan zorgen?RobertMe schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:17:
[Afbeelding]
Laatste keer dat Verstappen over de finishlijn kwam en niet in de top 10 finishte: België 2016, meer dan 10 jaar geleden
En meen ook ergens gezien te hebben dat afgelopen weekend zijn eerste eigen veroorzaakte (zelfstandige?) crash sinds ergens in 2016 (FP3 Monaco?) was.
Alhoewel Jeddah Q ook eigen veroorzaakt + zelfstandig was. Dus waarschijnlijk heb ik de exacte omschrijving niet goed onthouden, en gaat het bv over races, en kan FP3 Monaco dus ook niet.
*sowieso
Daarom staat er ook dat die altijd in de punten is gefinished, als je een DNF hebt dan finish je niet.DonJunior schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:45:
[...]
Ik kan niet helemaal rijmen hoe een DNF wél voor punten kan zorgen?
Ik bedoel, als iemand niet finished, dan zijn er ook geen punten verdiend of mis ik iets?
"Crossed the finish line". Dat staat dus haaks op "did not finish".DonJunior schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:45:
[...]
Ik bedoel, als iemand niet finished, dan zijn er ook geen punten verdiend of mis ik iets?
[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 29-08-2026 00:08 ]
ah zo.. dank voor de toelichting.Shinji schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:46:
[...]
Daarom staat er ook dat die altijd in de punten is gefinished, als je een DNF hebt dan finish je niet.
[ Voor 6% gewijzigd door DonJunior op 29-08-2026 07:38 ]
*sowieso
Goede vraag: als er 15 uitvallers zijn, krijgen de laatste 3 uitvallers dan punten?DonJunior schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:45:
[...]
Gokje, dat ligt er aan of ze geklasseerd zijn? Dus of ze minimaal xx% van het aantal raceronden gereden hebben.Waah schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 09:24:
[...]
Goede vraag: als er 15 uitvallers zijn, krijgen de laatste 3 uitvallers dan punten?

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 01-09-2026 13:58 ]
[Afbeelding]Chocoball schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:49:
Eigenlijk een dag te vroeg en meer voor het racetopic maar Ferrari heeft de SF-26 zowaar compleet rood gekregen (op de vleugels na) voor de grand prix van Monza als speciaal eerbetoon aan Michael Schumacher.
Eric, Signing off !!
Waar het Ferrari design team voor een keer een pluim verdient voor een special livery, verdient ergens anders iemand ontslag op staande voet:Chocoball schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:49:
Eigenlijk een dag te vroeg en meer voor het racetopic maar Ferrari heeft de SF-26 zowaar compleet rood gekregen (op de vleugels na) voor de grand prix van Monza als speciaal eerbetoon aan Michael Schumacher.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]