• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:16:
[...]

Ik weet dat er bedrijven zijn die eigen risicodrager zijn, wellicht kunnen we ook zo'n systeem oprichten voor ZZPers, als je niet verzekerd wilt worden door het UWV moet je het zelf regelen.

Ik vraag mij sowieso af of straks meer bedrijven eigen risicodrager worden vanwege de plannen van Jetten!
Met de nodige risico's van dien. Ja, er wordt bewust afgezien van een regeling maar als dat uiteindelijk zorgt voor concurentie op uurloon en je wel mee 'moet' dan is het vooral blijven bij de status quo.

Daarnaast is het eigen risicodrager niet zonder nadelen in de private sector. Ook daar zie je dat ze de werknemer dan vrij stevig richting welke baan dan ook pogen te duwen.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Napo schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:23:
[...]

Met de nodige risico's van dien. Ja, er wordt bewust afgezien van een regeling maar als dat uiteindelijk zorgt voor concurentie op uurloon en je wel mee 'moet' dan is het vooral blijven bij de status quo.

Daarnaast is het eigen risicodrager niet zonder nadelen in de private sector. Ook daar zie je dat ze de werknemer dan vrij stevig richting welke baan dan ook pogen te duwen.
Bij het UWV gebeurt hetzelfde, als de arbeidsdeskundige vind dat iemand kan werken dan word deze ook naar een andere baan geduwd. Overigens weet ik dat de meeste WIA personen weer aan het werk willen. Volgens mij zijn er strenge wetten voor verzekeringsgeneeskunde, arbeidsdeskundigen en reintegratie.

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06-04 20:24
nafofella schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:38:
[...]

[mbr]*knip*, dat kan ook vriendelijker en zonder linkdrops.[/mbr]
<knip> nee is niet nodig, doe volgende keer maar een TR aub...

[ Voor 50% gewijzigd door darkrain op 07-04-2026 11:27 ]

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• Wat is (uiterst / radicaal / extreem) links en rechts? Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
• Wil je op iemand reageren? Citeer dan het betreffende bericht in plaats van alleen een @-mention te doen. Zo is de discussie beter te volgen voor iedereen.
In het algemeen geld ons beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid