Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:52
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:07:
Niets meer aan doen...
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...fazantenlaan-14/80845973/
120 m² wonen op 488 m² in Maarn voor 625k.

Ik weet niet of deze woning makkelijk naar moderne maatstaven te verbouwen is.
Moelijkheidsgraad valt wel mee denk ik, op het eerste zicht zie ik niet veel gekke dingen, maar het is wel een "klusje". 625K voor een klushuis daarentegen...

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:52
Jasphur schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:17:
In een ander leven had ik dit best wel eens willen overwegen. Mits ik de funding kan ophoesten voor het inrichten en updaten naar mijn smaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...svluchthaven-24/89280989/
Ja mooi! Ik ben opgegroeid op een woonboot, nostalgische gevoelens dit. Maar ook herinneringen aan de constante stroom "gedoe" die een schip met zich meebrengt: vastgevroren leidingen, hitte in de zomer, ligplaatsen/liggeld, romp schilderen... het is een beetje een hobby

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:23
robotomizer schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:57:
[...]

Moelijkheidsgraad valt wel mee denk ik, op het eerste zicht zie ik niet veel gekke dingen, maar het is wel een "klusje". 625K voor een klushuis daarentegen...
Wat ik al aangaf, vooral de bovenverdieping is niet makkelijk anders, 'logisch', in te delen door vooral de plek van de trap en de grote ramen in de (met name twee kleine) kamers, die het lastig maken om een van die kamers tot badkamer om te bouwen. En dan dus nog de bonus dat een eventuele standleiding (wel handig voor een toilet boven) dan ook dwars door de woonkamer gaat.

Zeker niet onmogelijk, maar niet heel makkelijk vergeleken met sommige andere kluswoningen.

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:27
Geen wachtrij bij de badkamer want 5 slaapkamers met eigen badkamer, waarvan 4 met eigen trap. Handig wanneer je de kinderen in de ochtend uit bed moet trommelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1brZ2nniDOQoklRfI3Ho9c9mKw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rOb4L1EgqnS2xmrKBR9ovSFE.png?f=user_large

https://www.funda.nl/detail/koop/muiden/appartement-herengracht-76/43301390/

[ Voor 52% gewijzigd door Denman_ op 11-06-2026 09:35 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:39
Denman_ schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:33:
Geen wachtrij bij de badkamer want 5 slaapkamers met eigen badkamer, waarvan 4 met eigen trap. Handig wanneer je de kinderen in de ochtend uit bed moet trommelen.

[Afbeelding]

Dat moet ook allemaal schoongemaakt worden! Hoewel, doet iemand dat zelf als je dit bedrag voor (een deel van) een woning kan neerleggen?

En ligt het aan mij, of lijken de interieurs van de wat hoger segment woningen generieker te worden dan woningen in een fvenix wijk?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:02

marapuru

db.

Jasphur schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:54:
[...]
En ligt het aan mij, of lijken de interieurs van de wat hoger segment woningen generieker te worden dan woningen in een fvenix wijk?
Ik denk dat dit soort interieur gewoon goed verkoopt, omdat het redelijk neutraal is en en masse in de VT Wonen als 'essentials' wordt aangeprezen. Form over Function.

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Nee, Finex, wijken die he het liefst in de Fik wil steken maar toch steeds terugkomen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:54:
[...]

Dat moet ook allemaal schoongemaakt worden! Hoewel, doet iemand dat zelf als je dit bedrag voor (een deel van) een woning kan neerleggen?

Komt natuurlijk ook omdat Jan Modaal die in de jaren '70 een rijtjeswoning in Amsterdam gekocht heeft voor 70k gulden die nu voor 2+ miljoen euro van de hand kan doen (overdreven misschien, maar het idee is duidelijk). Een "andere laag" dan de voormalig rijken kan nu het dure segment kopen. Het effect wat je dan hebt is een beetje hetzelfde als je bij de mode ziet: Mensen die rijk willen zijn kopen kleding van Dolce&Gabana e.d. en tassen van Louis Vutton e.d., om "rijk te lijken", waar de echt rijken juist waarde hechten aan niet te duur, kwalitatief goed, en als het dan duur is is het echt exclusief/handgemaakt. Ik ken genoeg bijzonder welvarenden die in oude goedkope auto's rijden, afgetrapte kleren dragen en "lekker normaal doen". Je wordt/blijft niet rijk van elke twee jaar je huis en kledingkast voorzien van de laatste mode.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 11-06-2026 10:11 ]

• Rubbergrover1
Denman_ schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:33:

[Afbeelding]

Lijkt wel alsof ze er een klein hotel of Airbnb van hebben willen maken. Maar waarschijnlijk geen vergunning en daarom weer in de verkoop? Veel slaapkamers ook zonder fatsoenlijke klerenkast, is ook wel een veeg teken.

Ik ben vooral benieuwd of de waterdruk hoog genoeg is om tegelijk fatsoenlijk te kunnen douchen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Schway schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:07:
[...]

Nee, Finex, wijken die he het liefst in de Fik wil steken maar toch steeds terugkomen.
ghehehehe _O- :P

ik wilde ook geenzins de taalnazi uithangen, vroeg me eerlijk af wat je bedoelde ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
https://www.funda.nl/detail/koop/maurik/huis-wulpstraat-20/44481561/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/230/225/081.jpg?options=width=1440

Nooit geweten dat ze in Maurik een nationale UFO-landingsplaats hebben.

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:06
robotomizer schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:06:
[...]

Ja mooi! Ik ben opgegroeid op een woonboot, nostalgische gevoelens dit. Maar ook herinneringen aan de constante stroom "gedoe" die een schip met zich meebrengt: vastgevroren leidingen, hitte in de zomer, ligplaatsen/liggeld, romp schilderen... het is een beetje een hobby
Koop een boot, werk je dood. Maar wel een mooie hobby. Puntjes van aandacht: elke vijf jaar CvO-keuring. En als je ermee wilt varen heb je Groot Pleziervaartbewijs II nodig.

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:46
Dat lijkt op de WOZ waarde van 1 van de appartementen die erin zitten (1c?)
Volgens mij gaat het hele blok in de verkoop (dus 1, 1a,1b en 1c)

• Rubbergrover1
PaveloW schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:17:
[...]

Dat lijkt op de WOZ waarde van 1 van de appartementen die erin zitten (1c?)
Volgens mij gaat het hele blok in de verkoop (dus 1, 1a,1b en 1c)
Zo te zien de waarde van 1C

Adres
Nudestraat 1C
6701CC
Wageningen
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 225.000 euro
01-01-2024 211.000 euro
01-01-2023 208.000 euro

Maar toch wel leuk dat Betrap de makelaar niets vreemds ziet, als de verkoopwaarde bijna 10 keer hoger is dan de WOZ waarde die hij heeft opgezocht?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:53:
[...]

Adres
Nudestraat 1C
6701CC
Wageningen
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 225.000 euro
01-01-2024 211.000 euro
01-01-2023 208.000 euro

Maar toch wel leuk dat Betrap de makelaar niets vreemds ziet, als de verkoopwaarde bijna 10 keer hoger is dan de WOZ waarde die hij heeft opgezocht?
De makelaar bepaalt dan ook niet de WOZ :)

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:46

B64

Rubbergrover1 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:53:
[...]

Adres
Nudestraat 1C
6701CC
Wageningen
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 225.000 euro
01-01-2024 211.000 euro
01-01-2023 208.000 euro

Wat te koop staat is het hele pand - Nudestraat 1 (de woning op de begane grond en de eerste verdieping) samen met drie appartementen 1A, 1B en 1C op de verdiepingen daarboven. Je kunt de vraagprijs van dit geheel natuurlijk niet gaan vergelijken met de WOZ-waarde van één van die appartementen.

Nudestraat 1 heeft WOZ-waarde € 892.000 en de appartementen respectievelijk € 241.000, € 123.000 en € 225.000. Totale WOZ waarde is dus € 1.481.000.

Dat de makelaar daar een stukkie boven gaat zitten is niet heel vreemd.

• Rubbergrover1
B64 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:59:
[...]

Wat te koop staat is het hele pand - Nudestraat 1 (de woning op de begane grond en de eerste verdieping) samen met drie appartementen 1A, 1B en 1C op de verdiepingen daarboven. Je kunt de vraagprijs van dit geheel natuurlijk niet gaan vergelijken met de WOZ-waarde van één van die appartementen.
Nee en dat is dus precies wat ik aangeef. Dat die gegenereerde opmerking van walter living, dat er niets geks te zien is, nergens op slaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubbergrover1 op 11-06-2026 21:22 ]

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.