Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:39
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat de buren aan de overkant van het water voor overlast zorgen...

iRacing Profiel

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
mrmrmr schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:40:
[...]

Er is denk ik een "warm" filter toegepast. Dit zegt Google AI erover:

[...]
Bewerken doet toch iedere fotograaf? Lightroom is basic. Ik bewerk ieder kiekje dat ik maak: minder schaduwen, kleuren levendiger, groen gras minder fel, lucht selecteren iets blauwer of juist minder als het te fel is. Witte muren niet geler, maar tikje blauwer, enz. Waarom betaal je anders een dure fotograaf? Alleen omdat hij een groothoeklens heeft? Ik zie soms foto's op Funda, waarvan ik denk: het was nog teveel moeite om 1 schuifje te verplaatsen. In dit geval eentje die maar 1 schuifje verplaatst: geel. En dan de slordigheid: stoel rechtsonder op foto 12!!!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:23
[...]

[...]

Je durft als makelaar als je het "een van de grootste kavels in de omgeving" noemt terwijl de percelen ernaast richting het westen allemaal groter tot veel groter zijn.

Er is een reeks B.V.'s geregistreerd op dit adres.

Wat betreft de vraagprijs, die was € 4.690.000. Hoe ze aan de huidige vraagprijs komen is me een raadsel, ook na die verbouwing.
https://www.fortemakelaars.nl/blog/duurstehuizen/
Woonoppervlak: 529 m² met 198 m² overige inpandige ruimte.
er zijn 4 grote kavels, dan is het toch 1 van de grootste?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 17:26

Arjan A

Cenosillicafoob

[...]

[...]
De witbalans van de foto's is inderdaad wat teveel naar de warme kant gezet. Leuk als wil dat je er een "warm gevoel" aan overhoudt, maar dit is een tikje teveel.
Ook de blue-hour foto's zijn erg slecht (bijna niet) nabewerkt. Dat is jammer, want in de woning - en ook de foto's - zit echt wel potentieel. Gemiste kans.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Arjan A schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:22:
[...]

De witbalans van de foto's is inderdaad wat teveel naar de warme kant gezet. Leuk als wil dat je er een "warm gevoel" aan overhoudt, maar dit is een tikje teveel.
Ook de blue-hour foto's zijn erg slecht (bijna niet) nabewerkt. Dat is jammer, want in de woning - en ook de foto's - zit echt wel potentieel. Gemiste kans.
Een sterke geelfilter inderdaad, 'zonovergoten' buiten en deels ook binnenshuis. Sommige desert roadmovies zijn op deze manier geschoten voor het effect, maar dit is een huisverkoop en geen film.

In de jaren '60/'70 had je filmrolletjes die dit effect ook hadden, voor de vakantiekiekjes.

Madness - our house, in the middle of our street

• khillen
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:12
Lijkt op een staatsiefoto van koningin Juliana en prins Bernhard. Dan lijkt me dit een echte tijdscapsule:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XFXSB9XPgggKGds4dgLj51p_Qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiMyykzJZtOjLgYzkIWKenJV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoL3mkAVx3X8Or7k6l5oBlSsrAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPN4p3pGer4Wlxj9pzVTfpzG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nVDxmVOWivsTVU4EGCaWa6HoB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1jaZbEuqwwKmxCOcscRPtuE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrRqHLikCOpacUsQxCEVXmUVuv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrxmIhKMpkavktO2Ah1DQcDy.jpg?f=fotoalbum_large

Huis te koop: Dirk Wierengastraat 2 9969 PD Westernieland | Funda

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jeroenkb schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:12:
Geen rare dingen mee (behalve de prijs natuurlijk)

Maar ik loop hier dagelijks langs bij mijn avondwandeling. Leuk om eens binnen te kunnen kijken.

En het kan dus wel; vrijstaand wonen aan het water binnen de ring van Amsterdam ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...ke-wandelweg-33/43330183/
Alles kan, als je maar betaalt ;)
Neef van me woont daar een paar huizen verderop. 1x op bezoek geweest, kreeg meteen een prent van de lokale parkeergestapo :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:52

Sharky

Skamn Dippy!

khillen schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:42:
Lijkt op een staatsiefoto van koningin Juliana en prins Bernhard. Dan lijkt me dit een echte tijdscapsule:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lijkt wel een filmset van Wes Anderson of zo.

This too shall pass

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:28

Wokschotel

Op 6 wielen

jeroenkb schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:12:
Geen rare dingen mee (behalve de prijs natuurlijk)

Maar ik loop hier dagelijks langs bij mijn avondwandeling. Leuk om eens binnen te kunnen kijken.

En het kan dus wel; vrijstaand wonen aan het water binnen de ring van Amsterdam ;)
https://www.funda.nl/deta...ke-wandelweg-33/43330183/
Ja, leuk, dat aan het water, maar voor de echte leukigheid had dat huis 200 meter oostelijker moeten staan, op de plek van nr 17. Dit huis ligt namelijk achter (aan de verkeerde kant) van een sluis die niet bediend wordt, waardoor je met je sloep niet achter je huis kan komen. Toch wel een minpuntje als je zo'n huis wil kopen...

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34
Welke tweaker woont hier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vjt2Em4rr4cjcuQ4dHSev5-8ZlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWWZIVg0ERBN8acQjIOhUmmV.jpg?f=fotoalbum_large https://www.funda.nl/detail/koop/den-haag/huis-nadine-gordimerlaan-16/89791519/

[ Voor 18% gewijzigd door utbone op 13-05-2026 08:49 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vooral geen nachtfoto's plaatsen dan...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

Over een paar jaar is die kas weg en kijk je uit op huizen.
Ik heb dan toch liever een kas.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 22:24
No Hands schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:57:
[...] er zijn 4 grote kavels, dan is het toch 1 van de grootste?
Even op streetview gekeken, dat is toch een andere indruk dan de foto's op funda. De kavel is wel heel vol gebouwd. Laatste verbouwing 2024, net klaar en dan weer in de verkoop. Kwa meters is het groot, maar door de slechte foto's, of is het indeling, krijg ik niet het idee dat er veel ruimte is. en donker is het ook. Mijn 12,5m geef ik aan een ander huis uit.

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-05 20:07
khillen schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Energielabel L neem ik aan (en ja ik weet het gaat maar tot G). Dit soort huizen valt bijna niet te moderniseren. Misschien dat je er een muur omheen kan bouwen en zo dus een spouwmuur creëren.

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:39:
Over een paar jaar is die kas weg en kijk je uit op huizen.
Ik heb dan toch liever een kas.
Liever huizen dan pesticiden

• No Hands
Woefdram schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:37:
[...]

Energielabel L neem ik aan (en ja ik weet het gaat maar tot G). Dit soort huizen valt bijna niet te moderniseren. Misschien dat je er een muur omheen kan bouwen en zo dus een spouwmuur creëren.
Het heeft label G, staat in de advertentie. Waarom zou je 'dit soort' huizen niet kunnen moderniseren? Welk soort is dit dan? Er is gewoon een spouwmuur, je kunt je dak isoleren, de vloer, goed glas erin en klaar.

• OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 03:51
No Hands schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:48:
[...]

Het heeft label G, staat in de advertentie. Waarom zou je 'dit soort' huizen niet kunnen moderniseren? Welk soort is dit dan? Er is gewoon een spouwmuur, je kunt je dak isoleren, de vloer, goed glas erin en klaar.
Dat is inderdaad prima te doen. Officieel heeft ons huis ook nog energielabel G, maar we hebben inderdaad enorm veel aanpassingen gedaan. Concreet gaat het om een nieuwe vloer + vloerverwarming, binnenmuren, dakisolatie, warmtepomp etc etc etc. Kosten circa 500.000 euro. (Huis van 1923, nooit verbouwd geweest)

Het genoemde huis is ook prima te verbouwen mits je er niet over een jaar uit wilt.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jemig, wat een huis. In eerste instantie dacht ik 'netjes georganiseerd, dat 3d spul (wel vol)', maar als ik de rest van het huis zie, dan zijn de kassen in de achtertuin nog de minste reden om het huis niet te willen.... wat een chaos...
edit:
Daadwerkelijk chaos valt wel mee, maar door overdaad aan ornamenten, en stijlverschillen tussen verschillende kamers/ruimtes, komt het huis erg chaotisch op me over

[ Voor 10% gewijzigd door ralph075 op 13-05-2026 09:23 ]

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:06

Thermomet3r

het is warm of koud

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

• No Hands
Thermomet3r schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:44:
[...]

Ik neem een gok. Maar denk dat het Spiderman is.
spoiler:
Geen member hier, we hebben wel een @Spider-Guy en een @spider en een @Spider-Gwen maar geen Spiderman.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:52

Sharky

Skamn Dippy!

In ieder geval wel een geordende, nette Tweaker. Daar hou ik wel van.

This too shall pass

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.