Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Anakha schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:20:
[...]

Vreemde aanname. Als je geen geld wilt uitgeven om met elke modetrend mee te waaien om prima spullen te vervangen, dan zul je ook wel niet willen betalen om je huis structureel in orde te houden?

Dat eerste heeft te maken met instant gratificatie, het tweede met gezonde financiële planning. Het kan samengaan, maar als ik een correlatie zou moeten vermoeden tussen beide, dan is die invers.
Zo vreemd is die aanname niet als je 2 huizen uit de jaren 50 en 60 hebt opgeknapt waar de vorige bewoners jaren in hebben gewoond tot ze "oud" werden.
Ijzeren buizen voor elektra, lekkende leidingen, riool wat niet meer op afschot ligt, kieren en gaten, gedateerde groepenkast etc.

Maar dat kun je allemaal grotendeels zien of inschatten als je een woning koopt. Nogmaals op het oog ziet het er voor 50 jaar oud niet uitgeleefd uit.
Andersom komt ook zeker voor. Jonge gezinnen die een nieuwbouwwoning kopen te druk voor schilderwerk, dun laagje verf vanuit de bouw, en dan een paar jaar verder heb je al rotte plekken in de kozijnen.

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-07 23:19
Computergek schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Een heus museum te koop voor weinig centen. Dit museum heeft eerder te koop gestaan in 2023/2024. Ik heb voorgaande delen doorzocht maar deze nog niet gevonden.

https://www.funda.nl/deta...havenbuurt-19-c/89727815/
Druk punt daar aan de haven en met die kraampjes voor de deur.

• Bitzer
Get!em schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:12:
[...]

Mooi het huisnummer levensgroot voor de deur in stijl. Hoeveel bezorgers zullen hier op stuklopen?

[Afbeelding]

Deze past er dan naast....

[Afbeelding]
Bij mij duurde het ook even voor het kwartje viel.

• Bitzer
gambieter schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:13:
https://www.funda.nl/deta...erenstraat-12-b/43339863/

Heb je nog geen claustrofobie? Wil je dat graag hebben? 28 m2 met een schuin dak, voor maar €185k.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Maar deze vind ik het mooiste. De futiliteit van die stoel op die plek :p
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/125/098.jpg?options=width=1440
Dat ze dit nog woonruimte durven noemen is gewoon schandalig. Je loopt daar met je hoofd ongeveer tussen die bovenste balkjes. En dan ook nog die drempel in de vloer, levensgevaarlijk.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 14:07
SaN schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:22:
[...]

Weinig kans vrees ik, over smaak valt niet te twisten maar ik vraag me af of er iemand is die dit kan waarderen. Hier?
Ik had het zo gekocht tbh O+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Bitzer
_ferry_ schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:29:
Mooie tijdscapsule van de jaren 70.
Het ziet er nog best aardig uit, niet heel erg uitgeleefd ofzo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...g-55/43328968/media/fotos
Lijkt mij een mooie om op te knappen. Lekker de ruimte en (nu nog) mooi uitzicht. Maar verduurzaming zal waarschijnlijk al veel budget opslokken, nieuw glas/kozijnen, dakisolatie, vloerverwarming etc. Als ze 50 jaar niets aan het interieur hebben gedaan, zal er bouwkundig ook niet veel aan gedaan zijn.
Prachtig weer, dit moet je eigenlijk in stand houden en verhuren als speciale vakantiewoning en foto en filmlocatie, analoog aan Parkhotel 1970.

De linker garage lijkt te zijn omgebouwd naar slaap-met-bad-kamer maar is alleen bereikbaar vanuit de garage of de master bedroom die ook al een eigen badkamer heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7ELD_mpC5yjbk_MU8pcSvG2Uwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/My60tXXLc22HwbTmm76GazEb.jpg?f=fotoalbum_large

Er is wel onderhoud aan het huis gedaan zoals buitenschilderwerk en de dakbedekking maar verdere modernisering word in de funda tekst niet genoemd dus die is er niet. En het energielabel is ook maar 'D'.

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:19:
[...]

Of juist de geen last... dit is een werkhonden / heropvoeder.. Werkhondenkennel Cuja's | Heerde | Facebook
Heropvoeden van honden met gedragsproblemen. Die blaffen niet?

• E-clips
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-07 16:41
Over dure studentenkamers gesproken.... wel leuk om rond te kijken:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/234/149.jpg

https://www.funda.nl/deta...e-3/43332409/media/foto/8

12 Augustus 2026 weer proberen

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-07 10:34
gambieter schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 01:16:
https://www.funda.nl/deta...s-tramstraat-2-a/43331700
Mijn dorpje :p . "De voormalige tramremise heeft plaatsgemaakt voor een woning met een eigen karakter"

En wat voor een karakter:
- Er is geen keuken aanwezig;
- Er is geen badkamer aanwezig;
- Er is geen verwarming aanwezig
- Er is geen warmwater voorziening;
- Er is geen trap binnendoor naar de 1e verdieping, dat was in het verleden wel het geval.

Gelukkig kan oplevering snel :+

Maar even zerieus, het kan heel mooi worden, is wel iets speciaals. Maar dan zal je nog wel moeten investeren en geduld hebben.
[Afbeelding]
????
Dan ga je iets zo verbouwen en dan geen keuken, badkamer, verwarming en warmwater aanleggen?
En dan ook nog willen verkopen??
Dan heb je wel ergens in je systeem een hele grote blinde vlek!!
#hoedan??

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

• Chaki
  • Niet online
CvP_tweakers schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:58:
[...]

????
Dan ga je iets zo verbouwen en dan geen keuken, badkamer, verwarming en warmwater aanleggen?
#hoedan??
Het was een kantoor. Geen verwarming is raar. Geen badkamer logisch. Mooi gebouw, hele mooie spanten. Scheelt werk, omdat je geen keuken en badkamer moet slopen, radiatoren en boiler eruit halen, enz

• Chaki
  • Niet online
Chaki schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:34:
[...]

Luxe! Zo groot was mijn studentenstudio niet
Ondertussen in Enschede:
De tussenwoning met inpandige garage aan de Hezingenbrink is opgedeeld in vier studio’s en een appartement op de begane grond. Elke studio heeft een eigen keukenblok en badkamer. Voor 115.000 euro krijg je een kamer van 24 vierkante meter.
Volgens de gegevens in het Kadaster kocht de eigenaar deze woning in 2006 van woningcorporatie De Woonplaats voor 116.750 euro. De vraagprijzen van de studio’s en het appartement op Funda variëren nu van 99.500 tot 165.000 euro.

https://www.tubantia.nl/e...rkoper-tonnen-op~a2f76a9d

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CvP_tweakers schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:58:
????
#hoedan??
Budget verkeerd ingeschat en dan toch maar verkopen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
Ik kwam deze tegen in mijn oude buurtje.
https://www.funda.nl/detail/koop/utrecht/appartement-johannes-uitenbogaertstraat-21-d/89760343/

Lang geleden is de garage die daar zat omgebouwd tot appartementen. Maar allemaal zonder ramen maar met lichtkoepels. Verschrikkelijk, de muren zouden op mij afkomen als ik daar woonde

De foto's suggereren dat er allemaal ramen zijn maar dat is dus niet zo.

[ Voor 23% gewijzigd door iTmen79 op 05-05-2026 11:56 ]

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:42

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Chaki schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:41:
[...]

Ondertussen in Enschede:
De tussenwoning met inpandige garage aan de Hezingenbrink is opgedeeld in vier studio’s en een appartement op de begane grond. Elke studio heeft een eigen keukenblok en badkamer. Voor 115.000 euro krijg je een kamer van 24 vierkante meter.
Volgens de gegevens in het Kadaster kocht de eigenaar deze woning in 2006 van woningcorporatie De Woonplaats voor 116.750 euro. De vraagprijzen van de studio’s en het appartement op Funda variëren nu van 99.500 tot 165.000 euro.

https://www.tubantia.nl/e...rkoper-tonnen-op~a2f76a9d
Wat is het probleem precies? De verkoopprijs van 20 jaar geleden erbij halen is wel een beetje flauw. Maar 115k voor een studio is toch geen hele gekke prijs. Er zijn vast genoeg ouders die dit kunnen financieren voor hun kind en na de studie weer door kunnen verkopen.

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-07 17:24
gambieter schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 01:16:
https://www.funda.nl/deta...s-tramstraat-2-a/43331700
Mijn dorpje :p . "De voormalige tramremise heeft plaatsgemaakt voor een woning met een eigen karakter"

En wat voor een karakter:
- Er is geen keuken aanwezig;
- Er is geen badkamer aanwezig;
- Er is geen verwarming aanwezig
- Er is geen warmwater voorziening;
- Er is geen trap binnendoor naar de 1e verdieping, dat was in het verleden wel het geval.

Gelukkig kan oplevering snel :+

Maar even serieus, het kan heel mooi worden, is wel iets speciaals. Maar dan zal je nog wel moeten investeren en geduld hebben.
[Afbeelding]
Ik vind vooral dit een aparte:

Er is op streetview een trap buiten te zien naar het dak maar deze is van de buren en kun je geen gebruik van maken. Volgens de kadastrale kaart is het perceeltje voor je voordeur ook niet van jou.

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:20
Rudi01 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:29:
[...]

Ik vind vooral dit een aparte:

Er is op streetview een trap buiten te zien naar het dak maar deze is van de buren en kun je geen gebruik van maken. Volgens de kadastrale kaart is het perceeltje voor je voordeur ook niet van jou.
Het ziet er meer uit dat het nooit als woonhuis gebruikt is maar kantoor aan huis voor het huis erachter. Boven heeft een kind een kamer gehad om te studeren. Isolatie is ook niks, Als je er een trap inmaakt, is de slaapkamer boven ook erg klein. Op de tekening in Funda zijn de ruimten beneden ook als kantoor benoemd. Volgens mij ben je beter af met een appartement ergens in een flat voor dat geld.

• Chaki
  • Niet online
Ascension schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:58:
[...]

Wat is het probleem precies? De verkoopprijs van 20 jaar geleden erbij halen is wel een beetje flauw. Maar 115k voor een studio is toch geen hele gekke prijs. Er zijn vast genoeg ouders die dit kunnen financieren voor hun kind en na de studie weer door kunnen verkopen.
Dit was naar aanleiding van deze:
https://www.funda.nl/deta...erenstraat-12-b/43339863/
Oude prijs doet er inderdaad niet toe

• Chaki
  • Niet online
Chaki schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:56:
[...]

In Amsterdam zou het minimaal.1.000,- per maand x 5 jaar zijn = 60.000
Ondertussen bouw je ook flink wat overwaarde op en woon je gratis
Culemborg is natuurlijk Amsterdam niet, maar met ov ben je zo in Utrecht
@Ascension

• mr_19_76
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-07 19:10
Wie de schoen past...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/356/117.jpg?options=width=2160

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/356/133.jpg?options=width=2160
Wat een bende verder in dit huis..

https://www.funda.nl/deta...dorperdijkje-31/43345487/

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:20
Doorgezakt dak en binnen alles slopen. Als je het niet zelf doet, wordt dit een duur huis met uiteindelijk nog niet veel ruimte. En bijna geen tuin.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:35
Het zijn zelfs twee huizen, nummer 30 en 31. Het is wel een zooi en er zijn kluswoning vibes maar het is wel een heel gewilde plek om te wonen. Vlakbij de stad en prima uitvalswegen en voorzieningen etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:01
Ik heb echt te doen met de makelaar.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Huis te koop: Veerstraat 95 6703 CB Wageningen | Funda

Voor als je dak lekt, dan doe je gewoon dakpannen binnen.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/226/422/247.jpg?options=width=1440

Er is alvast een beetje geklust. Lekker de frees in een steens muur zetten....

Ohja, splitlevel, want huis staat op een heuvel. Zand zit direct onder de vloer....

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/226/422/250.jpg?options=width=1440

Even bed neerzetten...... of eerst even roken..

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/226/422/267.jpg?options=width=1440

De asbest giechelt er nog net niet vanaf...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/226/422/214.jpg?options=width=1440

Ohja, bonus: fundament is beton direct op zand, maar er zitten wel oude (verzakte) houten balken in verwerkt.

Ik hoop hier binnenkort biedlogboek van te zien (ken iemand die erop geboden heeft), maar met >15 gegadigden en verwachting dat een bod van 420k niet voldoende is, vrees ik t ergste.

• MikaX
Get!em schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:12:
Huis te koop: Veerstraat 95 6703 CB Wageningen | Funda

Voor als je dak lekt, dan doe je gewoon dakpannen binnen.

[Afbeelding]

Er is alvast een beetje geklust. Lekker de frees in een steens muur zetten....

Ohja, splitlevel, want huis staat op een heuvel. Zand zit direct onder de vloer....

[Afbeelding]

Even bed neerzetten...... of eerst even roken..

[Afbeelding]

De asbest giechelt er nog net niet vanaf...

[Afbeelding]

Ohja, bonus: fundament is beton direct op zand, maar er zitten wel oude (verzakte) houten balken in verwerkt.

Ik hoop hier binnenkort biedlogboek van te zien (ken iemand die erop geboden heeft), maar met >15 gegadigden en verwachting dat een bod van 420k niet voldoende is, vrees ik t ergste.
Wordt uitsluitend verkocht aan sociale huurders. Aan 'sociale' scheefhuurders dus. Want hier moet echt nog een berg geld tegenaan.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MikaX schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:55:
[...]

Wordt uitsluitend verkocht aan sociale huurders. Aan sociale scheefhuurders dus. Want hier moet echt nog een berg geld tegenaan.
Dat scheefhuren kun je die huurders niet kwalijk nemen in deze vastzittende woningmarkt. Als zelfs op een bouwval als deze al >15 mensen afkomen vanuit alleen al sociale huur, weet je hoe het tekort is aan deze onderzijde van de markt. Laat staan als deze open zou staan voor iedereen.

Lokale markt daar voor grondgebonden woningen <6 ton is echt totaal overspannen.

Maar verder eens dat hier een enorme hoeveelheid geld tegenaan moet om het bewoonbaar te maken, laat staan dat je het mooi en duurzaam moet maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 07-05-2026 11:00 ]

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Dat scheefhuren kun je die huurders niet kwalijk nemen in deze vastzittende woningmarkt. Als zelfs op een bouwval als deze al >15 mensen afkomen vanuit alleen al sociale huur, weet je hoe het tekort is aan deze onderzijde van de markt. Laat staan als deze open zou staan voor iedereen.

Lokale markt daar voor grondgebonden woningen <6 ton is echt totaal overspannen.

Maar verder eens dat hier een enorme hoeveelheid geld tegenaan moet om het bewoonbaar te maken, laat staan dat je het mooi en duurzaam moet maken.
Scheefhuurders zijn juist een van de oorzaken van de vastzittende huizenmarkt. En bovendien moreel verwerpelijk.

Overigens is dit niet de onderkant van de markt. 4 ton en dan nog >2 ton verbouwen, en dat dichtbij het centrum. De onderkant van de markt is een galerijflat in een buitenwijk.

• MikaX
Get!em schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Daar denk ik toch anders over. Dit gaat je wel 6 ton kosten. Als je dat als sociale huurder op kunt brengen had je al lang iets anders kunnen kopen. Voor deze mensen zit de markt niet zo vast en 6 ton is niet de onderkant. Maar goed dat ze dan nu de stap zetten, dan kan er iemand die het echt nodig heeft in het huis dat ze achterlaten.

In mijn ogen is sociale huur een vangnet, en hoeft dat niet voor eeuwig te zijn. Als we de complete voorraad sociale huurwoningen optellen en alle mensen die er op basis van inkomen recht op hebben bij elkaar vegen, dan loopt het al iets meer in de pas. Een huis van deze prijs kunnen veroorloven en dan nog in sociale huur zitten vind ik misbruik maken van het vangnet. Niet dat je gedwongen kunt worden uit sociale huur te vertrekken als je net boven de grens verdient, maar dit zijn natuurlijk heel andere bedragen, waarbij ik vind dat het niet meer te rechtvaardigen is.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MikaX schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:13:
[...]

Daar denk ik toch anders over. Dit gaat je wel 6 ton kosten. Als je dat als sociale huurder op kunt brengen had je al lang iets anders kunnen kopen. Voor deze mensen zit de markt niet zo vast en 6 ton is niet de onderkant. Maar goed dat ze dan nu de stap zetten, dan kan er iemand die het echt nodig heeft in het huis dat ze achterlaten.

In mijn ogen is sociale huur een vangnet, en hoeft dat niet voor eeuwig te zijn. Als we de complete voorraad sociale huurwoningen optellen en alle mensen die er op basis van inkomen recht op hebben bij elkaar vegen, dan loopt het al iets meer in de pas. Een huis van deze prijs kunnen veroorloven en dan nog in sociale huur zitten vind ik misbruik maken van het vangnet. Niet dat je gedwongen kunt worden uit sociale huur te vertrekken als je net boven de grens verdient, maar dit zijn natuurlijk heel andere bedragen, waarbij ik vind dat het niet meer te rechtvaardigen is.
Voor de beeldvorming: voor 6 ton hypotheek heb je 2x 60k nodig. Dat zijn salarissen waarmee je prima een vrije huurwoning mee zou kunnen betalen. Kost dat meer geld dan je sociale huurwoning? Zeker. Maar heb je met een dergelijk inkomen niet ook een bepaalde verantwoordelijkheid richting de maatschappij? Wat mij betreft wel.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik wil dat even anders stellen. Sociale huur is alleen een lastig verhaal mbt de stichtingskosten. Veel van de sociale huur staat er al vele vele jaren, is al uitgebreid betaald. Die hokken zijn destijds bv voor 50.000€ gebouwd. Dat leveren ze als sociale huur nu iedere 4 jaar op. Ja je hebt huuruitval en onderhoud, maar dan nog kan er goed aan verdiend worden.

Die sociale huur is niet zo heel sociaal hoor.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 15:38
Schat, heb je wel genoeg verf gekocht en verplaats je de kast als je gaat verven? :P
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/227/627/964.jpg

Altijd al in een 'melkpak' willen wonen? Dit is je kans! :*) https://www.funda.nl/deta...-boeijenlaan-44/43326242/

Overigens best een leuk huis, woon zelf in de buurt en de locatie is erg fijn om te wonen. Het onderhoud/schoonhouden van deze wit gekleurde woningen is overigens wel een uitdaging als ik in de wijk rond kijk.

• MikaX
wimjongil schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:24:
[...]

Voor de beeldvorming: voor 6 ton hypotheek heb je 2x 60k nodig. Dat zijn salarissen waarmee je prima een vrije huurwoning mee zou kunnen betalen. Kost dat meer geld dan je sociale huurwoning? Zeker. Maar heb je met een dergelijk inkomen niet ook een bepaalde verantwoordelijkheid richting de maatschappij? Wat mij betreft wel.
Dan zijn we het met elkaar eens ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kein geloel over de huizenmarkt, panden! ;)

Soms zie je er eentje waar helemaal niets mis mee lijkt, maar de prijs is wel erg laag. Deze in Lopik is maar €375k, waar vergelijkbare huizen minstens 50-75k meer zijn in Lopik? https://www.funda.nl/deta...paign=share-listing-modal

Goed verzorgd, aan het water, ruim alhoewel het dank iets irritant is:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/263/300.jpg?options=width=2160

Expres laag ingezet, haast?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Voor de beeldvorming: van meerdere bieders op dat huis weet ik dat ze krap aan 4 ton hypotheek kunnen krijgen en inkomenssituatie zeker niet 60k is. Nog los van dat je niet meer dan 100% van de woningwaarde als hypotheek kunt krijgen en je kunt moeilijk zeggen dat woningwaarde 6 ton is (en een verbouw hypotheek is nog weer een geheel andere categorie voor deze bouwval).

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04:00
gambieter schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:13:
Heb je nog geen claustrofobie? Wil je dat graag hebben? 28 m2 met een schuin dak, voor maar €185k.
Deze verkoper dacht "hold my beer..."
Een uitstekende kans voor starters en studenten op de Utrechtse woningmarkt! Let op; het betreft een woonvereniging, daarom geen standaardhypotheek mogelijk. Kopen kan via eigen middelen of familielening!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRyob3fbTaFjguIHgCXAL_D1g3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c2HfJ6LbYwAM72gQHXtucLiz.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/py1uFNIXpcFB57DzwnNog2GeWD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/njE9QYLgtKj4a5l4K7iedNDq.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwk7GtP_6MkHWratjFUnnZRv4ho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CyXG5A1RRGSZ4iopuj5WbyNH.webp?f=fotoalbum_large
- Woonoppervlakte circa 13 m²
- Betrokken straat met actieve app groep
- het betreft een lidmaatschap in een woonvereniging; geen bankhypotheek mogelijk
- Bijdrage VvE: € 146,81 per maand
https://www.funda.nl/detail/koop/utrecht/appartement-balistraat-85/89795085/

En voor een kijkje bij de onderburen:
https://www.funda.nl/detail/koop/verkocht/utrecht/appartement-balistraat-85/43050843/

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoogte: 2m04 tot 2m12. Doet me terugdenken aan mijn eerste studentenkamer in zo'n hoog herenhuis op de Catharijnesingel (1988). Het plafond was vergelijkbaar laag, en ik ben 1m90 :p . Mijn vader was 1m70 en haatte die kamer, en is er 3x geweest in de 2 jaar dat ik er woonde: 1x met erin verhuizen, 1x omdat mijn oma op bezoek kwam en hij was de chauffeur, en 1x toen ik eruit ging :+

Ik kon een kamer op de 1e verdieping overnemen in hetzelfde huis, dat had een plafond op ruim 3m. Mijn pa verhoogde mijn toelage gelijk met 100 gulden per maand met de voorwaarde "je verhuist" _o-

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07:13
[...]

Ehm.. nee. Die mensen kunnen er niets aan doen dat we in dit land een systeem hebben opgetuigd waarbij alleen aan de onderkant wordt gedacht en aan de banken huizenbezitter. En je als.middenklasser die de particuliere.markt in moet de rekening geeft.

Je kan het ook.omdraaien, nu hebben ze de kans gehad om geld te sparen om dit huis te.kunnen kopen, dat hadden ze in de particuliere huur niet gelukt.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:04

Bob Popcorn

Plop!

E-clips schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:50:
Over dure studentenkamers gesproken.... wel leuk om rond te kijken:
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...e-3/43332409/media/foto/8
Duidelijk een vrouwenhuis. Jammer dat het verdwijnt, er ligt een hoop mooie historie in zo'n pand. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vanaf hier graag weer ontopic. De (algemene) staat van de huizenmarkt, hypotheken etc. vallen hier niet onder (zie ook de TW ) en kan je bespreken op plekken waar het wel ontopic is, dank!

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 07-05-2026 13:27 ]

• Chaki
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:29:
Kein geloel over de huizenmarkt, panden! ;)

Soms zie je er eentje waar helemaal niets mis mee lijkt, maar de prijs is wel erg laag. Deze in Lopik is maar €375k, waar vergelijkbare huizen minstens 50-75k meer zijn in Lopik? https://www.funda.nl/deta...paign=share-listing-modal

Goed verzorgd, aan het water, ruim alhoewel het dank iets irritant is:
[Afbeelding]

Expres laag ingezet, haast?
Dat dak is vreselijk. Ik heb in zo'n huis gewoond. Dat waren kinderkamers. Tot een jaar of 10 is dat te doen. Trap midden in de woonkamer zou ik ook niet willen

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:42
Okay......
Afbeeldingslocatie: https://www.ditters.nl/image/82b83a1f-bbd4-480c-a815-3297a43b26d5/2baca5d1-da1c-4ff7-a5ce-5da62c4fdb0d/false/10117890-15.jpg?rev=1778112490&heightParam=1068
https://www.funda.nl/deta...van-kernhem-189/43330281/

Hier zou ik zo vaak vloekend de keuken uit lopen.....
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/225/702/139.jpg?options=width=1440
https://www.funda.nl/deta...van-solmslaan-3/43377057/

[ Voor 29% gewijzigd door TheOmen op 08-05-2026 10:02 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-07 16:16

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

• Bitzer

• cgms
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-07 18:26
Ben benieuwd hoe ze daar 3 slaapkamers en een doucheruimte op de bovenverdieping (zie beschrijving) op die postzegel menen krijgen.

Nibe S2125-12, SMO S40, vrijstaande woning 190 m2 vloerverwarming (1973, gerenoveerd 2023), Zehnder Q450, 28 zonnepanelen O/W met veel schaduw, Enphase IQ8/IQ8+ micro-omvormers

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chaki schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:51:
Dat dak is vreselijk. Ik heb in zo'n huis gewoond. Dat waren kinderkamers. Tot een jaar of 10 is dat te doen. Trap midden in de woonkamer zou ik ook niet willen
Trap ben ik gewend uit mijn ouderlijk huis (al was die alleen treden, niet afgesloten dus kon je zien wie er op de trap liep). Dat dak is inderdaad minder aan de ene kant. Het schrikt mij niet af, maar ik heb dan ook geen kinderen ;)

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 17:00
Scheurbuik schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:08:
[...]

Ehm.. nee. Die mensen kunnen er niets aan doen dat we in dit land een systeem hebben opgetuigd waarbij alleen aan de onderkant wordt gedacht en aan de banken huizenbezitter. En je als.middenklasser die de particuliere.markt in moet de rekening geeft.

Je kan het ook.omdraaien, nu hebben ze de kans gehad om geld te sparen om dit huis te.kunnen kopen, dat hadden ze in de particuliere huur niet gelukt.
Hier sluit ik me volledig bij aan als voormalig sociale huur bewoner.
Ja, we woonde aan het einde best wel heel erg scheef. Maar de optie om voor 600 euro meer in de maand te gaan betalen voor een kleinere woning, maar dan wel met mooie keuken en badkamer was niet echt interessant voor ons.
Even voor het beeld: onze sociale huurwoning met stadsverwarming kostte ongeveer 1300 euro in de maand (helft hiervan was eigen stookkosten en energie kosten van publieke ruimtes 8)7).

Plus dat je de verhuiskosten ook nog even mag mee rekenen. Een huur woning betrekken betekent toch wel vaak nieuwe vloer erin en behangen of verven. Allemaal niet gratis.
En dan nog alle stress van verhuizen erbij. Mij niet gezien.

Het heeft een aantal jaar langer moeten duren dan we hadden gewild, maar uiteindelijk hebben we die laatste paar jaar wel goed kunnen sparen zodat we het huis wat we nu hebben ook konden betalen en nog genoeg over hadden voor een kleine opknapbeurt (nieuwe vloer en muur verf, geen luxe dingen als uitbouw, vloerverwarming etc). Dat was ons never nooit meer gelukt als ik naar een particuliere huurwoning was gegaan. Dan had ik daar nu nog steeds gezeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Erik070 op 08-05-2026 14:41 ]

• Ac0
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-07 14:45

Ac0

Laag ingezet, maar ook pal naast de N-weg. Ik heb 9 jaar in Lopik gewoond en het kan best wel overlast zijn zo vlak bij de weg. Dat rijtje er tussen houdt niks tegen.

Lopik is wel bizar qua prijs aan het stijgen geweest. Verkopers misschien oud en 'gunnen' het een ander? Traditiegetrouw ging je in Lopik wonen als 'import' als je nergens anders een huis kon kopen.

Kanttekening die kant van het dorp is okay en vlakbij de 'goede' wijk...

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:24
Rembock schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:01:
Schat, heb je wel genoeg verf gekocht en verplaats je de kast als je gaat verven? :P
[Afbeelding]

Altijd al in een 'melkpak' willen wonen? Dit is je kans! :*) https://www.funda.nl/deta...-boeijenlaan-44/43326242/

Overigens best een leuk huis, woon zelf in de buurt en de locatie is erg fijn om te wonen. Het onderhoud/schoonhouden van deze wit gekleurde woningen is overigens wel een uitdaging als ik in de wijk rond kijk.
Wat leuk om te zien! Ik dacht echt dat ze moderner waren van binnen en dat er meer werd gedaan met de schuine ramen. Voelt te veel alsof ze een "gewoon" rijtjeshuis in een gekke buitenkant hebben gestopt.

Tevens: inderdaad onderhouden velen hun buiten gevelbeplating niet en lijkt het me in de zomer een straf met die extra raampjes.

• No.e.l
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-05 22:10
De huidige bewoner is dol op klokken:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1hpWLoihR34k7mLZhJuBEAzNnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/181uA3G1KLJV2N2AByIb1HWN.avif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hypTsWZZj34xw086bNBcabQAnaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ourbOIP1dTymmrC6piSWfvwf.avif?f=fotoalbum_largeZo'n soort kachel heb ik trouwens nog nooit gezien. Aangezien ik er geen verstand van heb zegt dat niet veel, maar toch :P

https://www.funda.nl/detail/koop/alphen-aan-den-rijn/appartement-seringenstraat-130/89703088/

• Chaki
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:17:
[...]

Trap ben ik gewend uit mijn ouderlijk huis (al was die alleen treden, niet afgesloten dus kon je zien wie er op de trap liep). Dat dak is inderdaad minder aan de ene kant. Het schrikt mij niet af, maar ik heb dan ook geen kinderen ;)
Kinderen of mensen van 150 cm

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Chaki schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 22:32:
[...]

Een zeldzame kans, inderdaad!
maar wel het meest originele tuinhekje dat ik ooit heb gezien!

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/505/651.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/detail/koop/tiel/huis-grotebrugse-grintweg-69/43348203/

[ Voor 8% gewijzigd door Prisma16 op 08-05-2026 22:40 ]

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:56

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Ik zou me daar in donker vooral kapot schrikken van dat heiligenbeeld! (Is het een heilige? Maar welke? De schutspatroon van de klokkenmakers?)

Ja, de klokkenmakers hebben zelfs meerdere heiligen!

[ Voor 8% gewijzigd door VeertienKaVier op 09-05-2026 07:45 ]

• Chaki
  • Niet online
VeertienKaVier schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:41:
[...]

Ik zou me daar in donker vooral kapot schrikken van dat heiligenbeeld! (Is het een heilige? Maar welke? De schutspatroon van de klokkenmakers?)

Ja, de klokkenmakers hebben zelfs meerdere heiligen!
Madre Mia, de Heilige Maagd Maria 🙏

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 00:52

I solve problems for a living and create new ones at home.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zat te zoeken waar ik de royale 72 m2 buitenruimte kon vinden.

Op basis van de foto's concludeer ik dat deze vooral in 2 tegels brede galerij gezocht moeten worden....

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:55
die plattegrond klopt voor geen meter, als je foto 40 er bij pakt zie je 3 deuren waarvan 1 in de slaapkamer zou moeten uitkomen. En waar is de "wasruimte" heen op de foto's?

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:27
torretje2012 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 23:18:
die plattegrond klopt voor geen meter, als je foto 40 er bij pakt zie je 3 deuren waarvan 1 in de slaapkamer zou moeten uitkomen. En waar is de "wasruimte" heen op de foto's?
40 is toch gewoon foto van de buitenzijde van de entree? Zie huisnummer naast deur rechts.

• Scheurbuik
torretje2012 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 23:18:
Wasruimte staat niet op de foto, maar de rest klopt gewoon. De linker eindigt in het washok, de helemaal linker die je bedoelt is van het trappenhuis, zit ook op die plek bij de entree.

• torretje2012
Scheurbuik schreef op zondag 10 mei 2026 @ 03:50:
[...]

Wasruimte staat niet op de foto, maar de rest klopt gewoon. De linker eindigt in het washok, de helemaal linker die je bedoelt is van het trappenhuis, zit ook op die plek bij de entree.
Waar zie jij op de plattegrond een trappenhuis? Dus klopt de plattegrond? ;)

• Scheurbuik
torretje2012 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 08:47:
[...]

Waar zie jij op de plattegrond een trappenhuis? Dus klopt de plattegrond? ;)
Ehm.. gemeenschappelijke trappenhuizen staan zelden op de plattegrond.

// je ziet op de.foto dat bij beide deuren de.muur gelijk naar.voren komt. Je hebt dus daar aan beide kanten een gemeenschappelijke (trap/opslag/service)-ruimte..

[ Voor 23% gewijzigd door Scheurbuik op 10-05-2026 09:39 ]

• Hans446
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-07 15:54
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/434/781.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/434/759.jpg

Prima ruimte voor hobby's
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/435/138.jpg

Richtprijs kerk: €495.000
Marknesse https://www.funda.nl/detail/koop/marknesse/huis-g-lokkenstraat-30/43347585/

[ Voor 20% gewijzigd door Hans446 op 10-05-2026 10:16 ]

• torretje2012
Scheurbuik schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:14:
[...]

Ehm.. gemeenschappelijke trappenhuizen staan zelden op de plattegrond.

// je ziet op de.foto dat bij beide deuren de.muur gelijk naar.voren komt. Je hebt dus daar aan beide kanten een gemeenschappelijke (trap/opslag/service)-ruimte..
de muur is 2.8 aldus de plattegrond, erg compact trappenhuis dan ;)

• Scheurbuik
torretje2012 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:59:
[...]

de muur is 2.8 aldus de plattegrond, erg compact trappenhuis dan ;)
Valt wel wel mee toch? 2.8 breed en 4.27 lang is prima om als trappenhuis te fungeren.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:46
cgms schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:13:
Ben benieuwd hoe ze daar 3 slaapkamers en een doucheruimte op de bovenverdieping (zie beschrijving) op die postzegel menen krijgen.
Gaat best. Zat van zulke arbeidershuisjes die dat hebben. Je moet dan natuurlijk wel denken aan kinderkamers van ca 7-8m², maar dat voldoet prima. En een doucheruimte die echt niet veel meer is dan een douche + wastafel + een stukje van 1,5m² om je om te kleden.

De "grote" slaapkamer zal dan tussen de 10 en 12m² zijn.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
MikaX schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:13:
[...]
In mijn ogen is sociale huur een vangnet
offtopic:
Die hele denktrant is juist één van de oorzaken van de problemen met de huisvesting in Nederland: de illusie dat "de markt" alles boven het minimum zou kunnen verzorgen. Woningcorporaties hadden in de jaren 50,60 en 70 ook een veel breder aanbod.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
cgms schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:13:
Dat gaat prima. Heel veel van de arbeiderswoningen hier in mijn wijk in Haarlem hebben drie slaapkamers boven. Wel is dan de voorgevel recht opgetrokken

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 17:24
Weer een tijdcapsule, deze keer in de stijl van de Amsterdamse School:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tWamNa5dCwxV3yHC6_G-waUb6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/riuegBIDbPi3zSJkOkpO4hEw.avif?f=fotoalbum_large

Stijlvolle vloer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPh824lf6Me8wCMatdImBsTcsAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9yA4GrDnGH2wQnTgbxXR1M08.avif?f=fotoalbum_large

Kelder met kluis:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ce1gt667qg8Y90ZakAlxdf_k3LM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xk1GR1umlsFWSUyU3nNJ65e1.avif?f=fotoalbum_large

Authentieke keuken met vezelplaten:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnIVsJ2joAWffrBmigOvo8ogxSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z0QfMO2jGtaR4QQSOFqaU7Bn.avif?f=fotoalbum_large

Overloop in schrootjesstijl:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEs4wyAQcbXJ884D6KaxXaI9JvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EAoqHvXTEMWPolf5uWbcwTI5.avif?f=fotoalbum_large

Sjieke ramen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WNdQavtI_53LthBRYPPilvhtY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ty2Ut9uwdsElZaClcVvc9qCd.avif?f=fotoalbum_large

Consequent doorgevoerde stijl in de badkamer. Met TL-bak.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-f3Nq7-jUf_r0IdvNET8n7wtuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9qfO3u5r3JZNqSrafmreyCJL.avif?f=fotoalbum_large

Verder nog een ruime garage, af te timmeren zolder en een carport waar een grote camper onder past. En aan de overkant zit een prima pizzeria. :9

https://www.funda.nl/detail/koop/bedum/huis-schultingastraat-2/43348661/

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:30
Bitfreakie schreef op zondag 10 mei 2026 @ 16:50:
Weer een tijdcapsule, deze keer in de stijl van de Amsterdamse School:[Afbeelding]

Stijlvolle vloer:
[Afbeelding]

Kelder met kluis:[Afbeelding]

Authentieke keuken met vezelplaten:[Afbeelding]

Overloop in schrootjesstijl:[Afbeelding]

Sjieke ramen:[Afbeelding]

Consequent doorgevoerde stijl in de badkamer. Met TL-bak.[Afbeelding]

Verder nog een ruime garage, af te timmeren zolder en een carport waar een grote camper onder past. En aan de overkant zit een prima pizzeria. :9

Mooie vondst. Maar het woord "Tijdcapsule" is inmiddels wel een beetje sleets. De huidige eigenaar heeft het huis naar eigen believen opgebouwd en ingericht. Als dat een tijdcapsule is dan is dat wel één van de laatste want nadien is het VT Wonen meuk ;)

• Chaki
  • Niet online
Weer een tijdcapsule, deze keer in de stijl van de Amsterdamse School:[Afbeelding]

Stijlvolle vloer:
[Afbeelding]

Schitterend! Het pand heeft een specifieke erfgoedstatus: het is door de gemeente aangemerkt als een "karakteristiek object". Dit betekent dat vooral de buitenzijde en de hoofdvorm beschermd zijn om het historische straatbeeld te behouden, maar de regels zijn minder streng dan bij een officieel monument

Gelukkig! Er zal maar iemand komen wonen die wat aan die ramen gaat doen 😭

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-07 19:58
In Bedum zijn meer en mooiere voorbeelden van huizen in de stijl van de Amsterdamse school te vinden. Ik vind dit niet bepaald een mooi voorbeeld. Zelf mijn huizenjacht begonnen bij dit huis: https://www.funda.nl/detail/koop/bedum/huis-wilhelminalaan-52/89389101/media/fotos . Het is hem niet geworden want ik was niet overtuigd van de staat van het huis en verwachte er nog wel een fors bedrag in te moeten investeren voordat het huis klaar was ... Maar wel een plaatje .

• Chaki
  • Niet online
vrotogel schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:35:
In Bedum zijn meer en mooiere voorbeelden van huizen in de stijl van de Amsterdamse school te vinden. Ik vind dit niet bepaald een mooi voorbeeld. Zelf mijn huizenjacht begonnen bij dit huis: https://www.funda.nl/detail/koop/bedum/huis-wilhelminalaan-52/89389101/media/fotos . Het is hem niet geworden want ik was niet overtuigd van de staat van het huis en verwachte er nog wel een fors bedrag in te moeten investeren voordat het huis klaar was ... Maar wel een plaatje .
Zeg dat wel! Snap het verschil in vraagprijs niet goed. Deze 500k en de 'tijdscapsule' 585k. Deze laatste is onder architectuur gebouwd en ik vind het gebouw mooier. Ik weet niet welke kosten jij voorzag, maar deze schat ik 200k

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Chaki schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:21:
[...]

Zeg dat wel! Snap het verschil in vraagprijs niet goed. Deze 500k en de 'tijdscapsule' 585k. Deze laatste is onder architectuur gebouwd en ik vind het gebouw mooier. Ik weet niet welke kosten jij voorzag, maar deze schat ik 200k
200k in die vrijstaande woning? Dan heb je zelf in ieder geval echt 2 linkerhanden??
De echt dure grappen lijken mij zo op de foto's in orde namelijk. Dak, fundering, isolatie, ramen en kozijnen.
Ergens een deur, plafonds, wanden en verf dan kom je toch een aardig eind hoor.
Die badkamer kan je smaak niet zijn maar daar hoeft niet direct een breekijzer in.
CV Ketel kan vernieuwd worden maar dan ben je voor een paar duizend ook helemaal het mannetje met eventueel een hybride pomp. Voor 80-100k (en zelf even je mouwen opstropen) heb je daar weer voor jaren woon plezier lijkt mij.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 10-05-2026 22:09 ]

• No Hands
vrotogel schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:35:
sowieso is er in Groningen heel veel Amsterdamse school te vinden.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 17:51

Crazy D

I think we should take a look.

Exact expert nodig?

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-07 16:41
en richtprijs woning 650k. Wel gaaf als je zelf concerten wil gaan organiseren.

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 10-07 19:03

• Poenzkie
  • Laatst online: 03-07 09:25

Poenzkie

Just being Hendrick

Wie wil er voor €1,5M bijna midden op het kruispunt wonen?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/238/885.jpg?options=width=1440

Oh en het is ook nog casco enne een deel van je 1400m2 perceel is nu water/sloot :)

https://www.funda.nl/detail/koop/haarlemmerliede/huis-penningsveer-4-f/43332524/

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:35
Poenzkie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:29:

[Afbeelding]

Oh en het is ook nog casco enne een deel van je 1400m2 perceel is nu water/sloot :)

https://www.funda.nl/detail/koop/haarlemmerliede/huis-penningsveer-4-f/43332524/
Dan heb je wel een luxe villa!

• Chaki
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:04:
[...]

200k in die vrijstaande woning? Dan heb je zelf in ieder geval echt 2 linkerhanden??
De echt dure grappen lijken mij zo op de foto's in orde namelijk. Dak, fundering, isolatie, ramen en kozijnen.
Ergens een deur, plafonds, wanden en verf dan kom je toch een aardig eind hoor.
Die badkamer kan je smaak niet zijn maar daar hoeft niet direct een breekijzer in.
CV Ketel kan vernieuwd worden maar dan ben je voor een paar duizend ook helemaal het mannetje met eventueel een hybride pomp. Voor 80-100k (en zelf even je mouwen opstropen) heb je daar weer voor jaren woon plezier lijkt mij.
Deze en 2 linkerhanden en zoveel mogelijk terugbrengen naar jaren '30

https://www.funda.nl/deta...ultingastraat-2/43348661/

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Kalentum schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:52:
[...]

Dan heb je wel een luxe villa!
Zeker, en een scheepswerf als buurman, altijd handig als er iets met je bootje is.

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:54
locatie locatie; 20-30 min rijden naar je kantoor op de zuidas, Haarlem centrum op kwartiertje fietsen, Bloemendaal aan zee halfuurtje met de fiets, en je eigen sloep in de achtertuin; ik snap hem wel.

Dat kluitje van 3 huizen zijn wel ernstig strak (positief) gebouwd maar voor mij wel op het randje van vakantie chalet qua design.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-07 14:16
kleijn1985 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:12:
[...]

locatie locatie; 20-30 min rijden naar je kantoor op de zuidas, Haarlem centrum op kwartiertje fietsen, Bloemendaal aan zee halfuurtje met de fiets, en je eigen sloep in de achtertuin; ik snap hem wel.

Dat kluitje van 3 huizen zijn wel ernstig strak (positief) gebouwd maar voor mij wel op het randje van vakantie chalet qua design.
Vooral op de bovenverdieping geven de twee relatief kleine slaapkamers door de schuine wanden een claustrofobisch, of positief gezegd: 'vakantiechalet', gevoel. Maar dat de woning relatief ver naar de straat staat vind ik eerder positief dan negatief, zou houd je lekker veel bruikbare achtertuin over.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-07 14:16

Stijlvolle vloer:
[Afbeelding]

Jammer dat die woning in de verkeerde (jaren '60) periode gemoderniseerd is. Wie weet wat voor moois er in de woning zat voordat er vezelplaten, sierbalkjes en schrootjes als plafond werden gemonteerd, de kitsch haard erin werd gezet en er fineerdeuren werden geplaatst. Ik zou wel eens foto's van voor die modernisering willen zien.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Geen rare dingen mee (behalve de prijs natuurlijk)

Maar ik loop hier dagelijks langs bij mijn avondwandeling. Leuk om eens binnen te kunnen kijken.

En het kan dus wel; vrijstaand wonen aan het water binnen de ring van Amsterdam ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExVDu3vPf9755usSMYGaw-NZJqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ew3AKluyiurowriSiQvUuxao.avif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNhJalAOc9mJg2ZD1bA9shVztEI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/YBUDXBxY9a9X95OukNYMYZRn.avif?f=user_large

https://www.funda.nl/deta...ke-wandelweg-33/43330183/

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
jeroenkb schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:12:
En het kan dus wel; vrijstaand wonen aan het water binnen de ring van Amsterdam ;)

Voor de meeste mensen kan het dus niet. :(

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:27
Poenzkie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:29:

[Afbeelding]

Dit is toch een kruispunt van niks? De gemiddelde hoekwoning staat dichter op een kruispunt en hier komt geen kip voorbij. Wel wat vliegtuigen om de paar minuten. Maar dat is ook als je niet op de hoek woont.

• Chaki
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:47:
[...]

Jammer dat die woning in de verkeerde (jaren '60) periode gemoderniseerd is. Wie weet wat voor moois er in de woning zat voordat er vezelplaten, sierbalkjes en schrootjes als plafond werden gemonteerd, de kitsch haard erin werd gezet en er fineerdeuren werden geplaatst. Ik zou wel eens foto's van voor die modernisering willen zien.
Het was een bakkerij en winkel met bovenwoning. Beneden dus niet ingericht als woonruimte. Wie weet wat er nog achter de schrootjes zit ....

Voor de mooie foto's van de architectuur moet je niet bij Funda zijn https://items.amsterdamse-school.nl/details/objects/1047

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36

Maar ik loop hier dagelijks langs bij mijn avondwandeling. Leuk om eens binnen te kunnen kijken.

Dan is het allemaal zo goed voor elkaar en heb je 2 staanders in de keuken en in het plafond een luik zitten.
Anders had ik een bod gedaan :+ .

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:08:
[...]

Dan is het allemaal zo goed voor elkaar en heb je 2 staanders in de keuken en in het plafond een luik zitten.
Anders had ik een bod gedaan :+ .
Ik kom ongeveer 11,5m tekort :+.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 01:12

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarom dat net bij de vide - je zou zeggen dat een (glazen?) railing veel mooier oogt...

(Huisgenoten die naar beneden springen, of nog mooier - dingen naar beneden gooien :? 8)7 :o )

Love Hardware!

• No Hands
Sjeepee schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 00:56:
[...]

Waarom dat net bij de vide - je zou zeggen dat een (glazen?) railing veel mooier oogt...

(Huisgenoten die naar beneden springen, of nog mooier - dingen naar beneden gooien :? 8)7 :o )
zo een net zit in de vt wonen kraskaart. daar kun je leuk op spelen als kind, chillen met je vriendjes, etc

• Scheurbuik
Sport_Life schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:49:
[...]

Ik kom ongeveer 11,5m tekort :+.
En een +ton per jaar die je aan belasting af mag tikken. :)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het rare is dat deze op funda komt.... huizen in deze categorie op een gewilde plek gaan eerder onderhands, via via, makelaars onderling.

Of dat is al gedaan en niet gelukt, of de prijs/kwaliteit verhouding is toch ook in deze categorie een beetje scheef.

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 16:56
Get!em schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:11:
[...]

Het rare is dat deze op funda komt.... huizen in deze categorie op een gewilde plek gaan eerder onderhands, via via, makelaars onderling.

Of dat is al gedaan en niet gelukt, of de prijs/kwaliteit verhouding is toch ook in deze categorie een beetje scheef.
Dat zal verwacht ik ook te maken hebben met de kavelkgrootte en de positionering van de woning daarop.
Het lijkt heelwat met 'vooraanzicht' van de woning (wat eigenlijk de zijkant is), maar als je op streetview kijkt dan zie je dat het grootste deel van de foto de kavel van de buren betreft.
Het is bijna alleen het pad naast het huis dat bij je eigen kavel hoort.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Johan_Germs schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:18:
[...]

Dat zal verwacht ik ook te maken hebben met de kavelkgrootte en de positionering van de woning daarop.
Het lijkt heelwat met 'vooraanzicht' van de woning (wat eigenlijk de zijkant is), maar als je op streetview kijkt dan zie je dat het grootste deel van de foto de kavel van de buren betreft.
Het is bijna alleen het pad naast het huis dat bij je eigen kavel hoort.
Klopt ja.

Streetview is een beetje oud, maar is het huis ook daadwerkelijk zo aangepast als op de foto's?

Op de streetview foto's zie je grote bouwlampen/breedstralers vanaf de dakrand omlaag aan meerdere dakranden. Bovendien missen de verticale sunshades/shutters op de voorkant voor de ramen (boven de auto's).

Verder zie je op streetview een hele serie beveiligingscamera's hangen op de hoeken en boven de voordeur aan het dak. Een deel daarvan is op de funda foto's ook niet zichtbaar.

Ik krijg het gevoel dat een heel aantal foto's digitaal zijn opgepoetst (al dan niet met AI).

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:29:
[...]

Klopt ja.

Streetview is een beetje oud, maar is het huis ook daadwerkelijk zo aangepast als op de foto's?

Op de streetview foto's zie je grote bouwlampen/breedstralers vanaf de dakrand omlaag aan meerdere dakranden. Bovendien missen de verticale sunshades/shutters op de voorkant voor de ramen (boven de auto's).

Verder zie je op streetview een hele serie beveiligingscamera's hangen op de hoeken en boven de voordeur aan het dak. Een deel daarvan is op de funda foto's ook niet zichtbaar.

Ik krijg het gevoel dat een heel aantal foto's digitaal zijn opgepoetst (al dan niet met AI).
Foto's kloppen wel.

Streetview is uit 2020. Na die tijd is de woning grondig verbouwd. Heeft voor jaren te koop gestaan. (dacht vraagprijs rond de 5 miljoen)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Get!em schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:29:
Er is denk ik een "warm" filter toegepast. Dit zegt Google AI erover:
De foto van deze villa op Funda maakt gebruik van een warme, sfeervolle nabewerking die vaak wordt omschreven als een "Warm & Moody" of "Golden Hour" filter.

Hoewel er geen standaardnaam voor één specifiek filter is, zijn dit de belangrijkste kenmerken die je in bewerkingsapps zoals Adobe Lightroom kunt reproduceren:
  • Warme Kleurtemperatuur: De witbalans is naar de gele/oranje kant geschoven, wat zorgt voor een zonnige en uitnodigende gloed over het hele beeld.
  • Aangepaste Verzadiging: De rode en bruine tinten in de boom en het houtwerk zijn versterkt, terwijl de groene kleuren in het gras en de heg vaak iets minder fel ("muted") zijn gemaakt om een rustiger beeld te creëren.
  • Zacht Contrast: De schaduwen zijn iets lichter gemaakt ("faded shadows") om de harde zonlichteffecten te verzachten, wat de foto een bijna filmische uitstraling geeft.
Vastgoedfotografen gebruiken vaak eigen Lightroom Presets om een consistente stijl te creëren voor een hele fotoserie. Als je dit effect zelf wilt bereiken, kun je zoeken naar Lightroom presets met termen als "Warm Lifestyle", "Soft Gold" of "Autumnal Architecture".
Je durft als makelaar als je het "een van de grootste kavels in de omgeving" noemt terwijl de percelen ernaast richting het westen allemaal groter tot veel groter zijn.

Er is een reeks B.V.'s geregistreerd op dit adres.

Wat betreft de vraagprijs, die was € 4.690.000. Hoe ze aan de huidige vraagprijs komen is me een raadsel, ook na die verbouwing.
https://www.fortemakelaars.nl/blog/duurstehuizen/
Woonoppervlak: 529 m² met 198 m² overige inpandige ruimte.
Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.