Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:11
sjirafje schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:03:
[...]

Ik ben het daar niet mee eens. Dit is, door de woordkeuze, onder druk zetten van potentiële koper, en volgens mij is dat niet toegestaan. Daarnaast is de vraagprijs prijs voor die regio helemaal niet "ver onder het gemiddelde".
Vraagprijs is 2.594 per m2 met daarbij een verhoudingsgewijs groot perceel. Gemiddelde vraagprijs in Berg is 3.182 per m2, dus een flink stuk hoger.
Kijk je alleen naar de wat ruimere woningen (> 175 m2) dan zijn daar 12 van te koop of verkocht, waarvan 9 met een vraagprijs hoger dan deze. Deze woning hoort dus ook binnen de groep 'grotere woningen tot de goedkopere woningen. En van de 8 woningen met enigszins wat perceel, > 500 m2, is dit de goedkoopste.

Vandaar dat ik toch wel het idee heb dat deze vraagprijs bewust extra laag is ingezet.

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:22
@sjirafje zelfs zó veel belangstelling dat ze maar liefst 4 uur op de vrijdag en 2 uur op de zaterdag de tijd gereserveerd.
Dat is bij elkaar nog niet eens één 'open huizen dag' aan tijd (volgens mij).

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
sjirafje schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:39:
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...-kleinstraat-12/89712380/

Wat een ongelofelijk smerige praktijken van Marcel Overhof zijn dit?! Pand komt nieuw in de verkoop en meteen is er al zoveel belangstelling dat er geen bezichtigingen gepland kunnen worden? Ook wordt er zonder aanleiding gesuggereerd dat je flink moet overbieden om kans te maken. Echt schandalig!
Het kan zijn dat ie al een paar dagen op facebook stond. Daarnaast is er ook tussen makelaars een soort pre-funda syteem waar woningen eerder op staan.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:11
Ac0 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:24:
[...]

Op die plek heb je meer last van de ontsluitingsweg van Utrecht dan van de treinen.
Heb je daar zoveel last van, als die weg een paar huizenblokken verderop ligt? Ik denk dat half Utrecht wel op een paar huizenblokken van een drukke weg ligt. En als dat niet zo is, heb je juist het probleem dat je nauwelijks bij je huis kunt komen :)
Waar je op die plek rekening mee moet houden is de ontzettend sterke lucht van de Douwe Egbertsfabriek.
Dat ben ik met je eens. Maar daarin is deze plek niet uniek, je kunt een flink deel van Utrecht afschrijven als dat een doorslaggevend criterium is.

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:01
Toke_gt schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:32:
[...]

Eens. Wij hebben dit laatst ook meegemaakt. Startersstudio, sowieso al behoorlijk geprijsd, maar ja, regio Utrecht. Alle kopers werden tegelijk uitgenodigd, onze koper had zogenaamd het laatste plekje. Veel te veel mensen op veel te weinig vierkante meters, dus je zag de mogelijkheden nauwelijks. De makelaar lichtte niets toe, maar riep alleen maar ‘u ziet, er is veel belangstelling. We selecteren op basis van prijs. Bedenk u goed als u voorwaarden toevoegt.’
Ik vond er wat van.
Tja, welkom in het starterssegment van de huidige woningmarkt. Het is nu eenmaal de taak van een verkoopmakelaar om de maximale prijs te realiseren in opdracht en op kosten van de verkoper, niet om jou als koper in alle egards en rust te bedienen. Dat doet de beste man dus uitstekend door een bekende strategie te kiezen met een lage vanafprijs, veel kijkers op hetzelfde moment en een biedingendeadline, e.g. een FOMO situatie te creëren. Mijn strategie zou het ook niet perse zijn, maar als je een starterswoning wil bemachtigen, better learn to deal with it want dit ga je nog vaker tegenkomen.

All-electric.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:36
RonJ schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:45:
[...]

Tja, welkom in het starterssegment van de huidige woningmarkt. Het is nu eenmaal de taak van een verkoopmakelaar om de maximale prijs te realiseren in opdracht en op kosten van de verkoper, niet om jou als koper in alle egards en rust te bedienen. Dat doet de beste man dus uitstekend door een bekende strategie te kiezen met een lage vanafprijs, veel kijkers op hetzelfde moment en een biedingendeadline, e.g. een FOMO situatie te creëren. Mijn strategie zou het ook niet perse zijn, maar als je een starterswoning wil bemachtigen, better learn to deal with it want dit ga je nog vaker tegenkomen.
Op andere locaties wordt dit gelukkig ook anders benaderd en kun je rustig met je makelaar een kijkje nemen. Ik vind het vooral bedenkelijk om te ontmoedigen voorwaarden te stellen. Dat lijkt me ook niet per se in het belang van de verkopers.

[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 27-02-2026 15:56 ]

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:22
deejeebv schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:11:
Goed onderhouden jaren 70 woning in Arnhem.[Afbeelding]
De tegels waren in 1976 waarschijnlijk in de aanbieding.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...is-akkrumlaan-15/43298416
Inmiddels 27 februari en nog steeds te koop. Ik vind dat hout aan de buitenkant ook verfschrikkelijk lelijk. Rest van het huis aan de binnenkant best normaal maar hoe krijg je dit dan in de badkamer zo. Ik snap wel dat dit huis nog niet verkocht is. Vooral de buitenkant enigszins op niveau krijgen lijkt mij zeer lastig.

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:39

Jerra

Beunhaas in wording

Smaken verschillen, mij verbaasd het dat die nog te koop staat!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:50
Woefdram schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:11:
[...]

Inmiddels 27 februari en nog steeds te koop. Ik vind dat hout aan de buitenkant ook verfschrikkelijk lelijk. Rest van het huis aan de binnenkant best normaal maar hoe krijg je dit dan in de badkamer zo. Ik snap wel dat dit huis nog niet verkocht is. Vooral de buitenkant enigszins op niveau krijgen lijkt mij zeer lastig.
Tja, smaken verschillen! Ik vind dit huis prachtig en zou daar zo kunnen wonen. Jij bent blijkbaar niet de doelgroep. Dus relax! Jouw ideale woning komt ook nog wel eens voorbij.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:36
Woefdram schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:11:
[...]

Ik zou dat hout vervangen door ander hout(kleur), ik vind het vooral niet mooi gelakt. Beetje jaren zeventig bootlak of zo die je er niet goed af kan krijgen. Maar de combinatie hout/steen vind ik heel mooi bij dit huis, die zou ik houden.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.